10 ویژگی خودروهای قدیمی که استفاده از آنها ممنوع شده است مجله پدال
در برخی خودروهای قدیمی جاسیگاری و فندک جزو ویژگیهای پیشفرض بود اما هماکنون استفاده از آنها در خودروها منسوخ شده است. در برخی ایالتهای آمریکا کشیدن سیگار در خودرویی که کودک درون آن نشسته ممنوع است و در برخی ایالتها نیز استعمال دخانیات در خودروهای دولتی و شرکتی منع قانونی دارد. به منظور کاهش مصرف دخانیات، جاسیگاری و فندک در بسیاری از خودروهای امروزی نصب نمیشود. ضمن اینکه استفاده روزمره، کارکرد خودرو شما را بالا می برد و ارزش خودرو را پایین می آورد. اروپا با خودروهای زیبا و پیشرفته خود، نقش مهمی در تاریخ صنعت ماشین کلاسیک داشته است.
هنگام طراحی و ساخت فورد موستانگ، تولید خودروهای دو صندلی به خاطر استقبال نشدن از خودروی تاندربرد کمپانی فورد که یک خودروی دوسرنشین بود تا حدودی از رونق افتاد. این خودرو برای جلب نظر و ایجاد رضایت خریداران به صورت چهارسرنشین ساخته شد. دو صندلی جلو با فضای مناسب و استاندارد و یک صندلی هم در عقب که البته نسبت به استانداردهای متداول آن زمان فضای کمتری برایش در نظر گرفته شده بود.
از خط تولید اولیه برنامه ریزی شدهش 25 دستگاهی، تنها 10 دستگاه از این خودرو به دلیل کمبود تقاضا ساخته شد. اما مردی به نام ادی اسمیت فکر میکرد که این خودرو یکی از جالبترین خودروهای جهان است. خودرو Duesenberg SSJ محصول 1935 که در حراجی در سال 2018 به ارزش 22 میلیون دلار فروخته شد متعلق به بازیگر فیلم و سینما گری کوپر بود.
محصولات این شرکت در کلاس های گوناگون تولید و عرضه می شوند که از جمله آن ها می توان به مرسدس بنز کلاس E اشاره کرد. از جمله افتخارات کادیلاک می توان به تولید نخستین سیستم استارت برقی و چراغ روشنایی استاندارد و همچنین تولید اولین خودرو 8 سیلندر V شکل در جهان اشاره کرد. اتومبیل هایی با سن بالاتر از 40 سال در دسته خودروهای آنتیک یا عتیقه قرار می گیرند؛ البته برای این ماشین ها شرایطی مانند قطعات فابریک و دست نخورده و سلامت آن ها نیز مطرح می شود.
بهترین نتیجه D-Type در لمانز سال 1957 رخ داد، جایی که در مسابقه بین 55 اتومبیل رتبههای اول، دوم، سوم، چهارم و ششم را به خود اختصاص داد. این خودرو با تنها 25 سال سن، جوانترین خودرو در این لیست است و طبق استانداردهای برخی کلکسیونرها، شاید بهاندازه کافی قدیمی نباشد. آیا این ماشین آشنا به نظر میرسد؟ این همان ماشین فیلم «فریس بولر روز تعطیل» (Ferris Bueller’s Day Off) است که کامرون به طور تصادفی با آن از دیوار شیشهای به داخل جنگل پرواز میکند. البته، در این فیلم فقط از یک پوسته فایبرگلاس سفارشی برای کپیکردن ظاهر استفاده شده است. تملک یک خودرو از سوی یک فرد مشهور و معتبر میتواند تاثیر شگرفی بر قیمت نهایی آن داشته باشد.
تیپ ششم گالانت با لقب «سوسماری» در بازار ایران به فروش میرسید و نسل هفتم آن با چراغهای پیوسته عقب، تحت عنوان «عینکی» شناخته شده بود. علاقمندان به ماشینهای کلاسیک قدیمی در تهران، دست به حرکتهایی مانند اورهال کامل این خودرو میزنند و گاهی اعجوبههایی مانند گالانت دهه هفتادی با موتور توربو میآفرینند. ایمپالا در سال ۱۹۵۸ میلادی رونمایی شد و تا یک دهه بعد از آن، در صدر پرفروشترین مدلهای خودرو در امریکا و اروپا قرار داشت.
البته هنوز هم این شانس را دارید که در خیابان، جمال خودروی کلاسیکی مانند مرسدس بنز ۲۰۰ یا کادیلاک سویل را زیارت کنید. پونتیاک ترنس ام زمانی که در سال ۱۹۷۳ معرفی شد، دارای طراحی مدرنی بود اما چشمگیرترین بخش ظاهری این ماشین کلاسیک را باید نقش روی کاپوت آن دانست. با این وجود فایربرد ترنس ام به خاطر طراحی چشمنواز خود در تمامی مدلها از پرطرفدارترین و برترین خودروهای کلاسیک آمریکایی است.
حواستان باشد که موتور خودرو تعویض نشده باشد و اگر این اتفاق افتاده بود حتما باید در سند خودرو ذکر شود. برای کمک به این موضوع، همیشه از دستمال پوست گوسفند یا پنبه استفاده کنید زیرا سطح آن بسیار لطیف تر از سطح اتومبیل است. وقتی صحبت از مایع شسشتو می شود، صابون های مخصوص ماشین را به جای هر مایع شتشویی بکار گیرید زیرا این باعث درخشش ماشین شما می شود.
اچ کی ۵۰۰ دارای شیشه جلوی پهن با میدان دید وسیع، فرمانپذیری هیدرولیک و همچنین ترمزهای هیدرولیک بود. بهتر است کلوپهای کلاسیک محلی را بررسی کنید و شاید آنها به شما در پیدا کردن خودرویی مناسب کمک کنند. به نقل از وبسایت workandmonny یک فورد مدل Ford GT40 MK II در سال 2018 به قیمت 9.8 میلیون دلار به فروش رسید. این در صورتی است که برای خرید یک کلاسیک فراری از همان دوره میباید حداقل دوبرابر این قیمت را پرداخت کرد. باید پذیرفت که برند فراری در میان خودروهای کلاسیک به فروش رسیده در حراجیها همواره گرانترین آنها بوده است. در میان برندهای خودرو کلاسیک در جهان شرکتهایی همچون فورد، فراری و مرسدسبنز در ردههای اول هستند.
به گفته آتکار، تقریباً ۹۰% از مدلهای ۴۱۱ در بریتانیا به عنوان خودروهای روزمره استفاده میشوند. این موضوع نشاندهنده خریداران عجیب و غریبی است که بریستول را جذب میکنند، اما همین خاص بودن است که برند — و مدل ۴۱۱ — را با وجود دههها ناشناسی زنده نگه داشته است. این خودرو تا سال ۱۹۷۶ در تولید باقی ماند، زمانی که مشکلات مالی باعث شد شرکت به طور کامل تعطیل شود. در دهههای پس از سقوط آن، چندین تلاش برای احیای برند صورت گرفت، اما هیچکدام موفق نبودند. با این حال، یک شرکت تخصصی به نام جنسن اینترنشنال اتوموتیو امروز اینترسپتورهای قدیمی را بازسازی و ارتقا میدهد که هزینه آن حدود ۳۹۰,۰۰۰ پوند (تقریباً ۵۱۵,۰۰۰ دلار) است. بیشتر نمونهها به هیچ وجه به این قیمت نمیرسند و میتوان آنها را به راحتی با قیمتی کمتر از ۵۰,۰۰۰ دلار خریداری کرد.
در خودروهای امروزی که تعداد زیادی از آنها وجود دارد این بخش چندان مشکل ساز نخواهد بود و معمولا در اسناد این خودروها مشکلی دیده نمی شود؛ البته خلاف این حرف نیز گاهی دیده شده پس نمی توان به طور قطع نظر داد. حتما با خودرو رانندگی کنید و عملکرد موتور، گیربکس، ترمزها و سایر بخش ها را مورد ارزیابی قرار دهید. از هیچ یک از صداهای اضافی موتور به سادگی نگذرید، زیرا می تواند نشانه خرابی باشد.
آلفارومئو اسپایدر یکی از خاصترین و پر طرفدارترین خودروهای اسپرت کلاسیک ایتالیایی است. بسیاری از ماشین دوستان پوسترهای این رودستر زیبای ایتالیایی را روی دیوار اتاق خود دارند و جذابیت آن را با محصولات فراری مقایسه میکنند. این در حالی است که امروز میتوانید با کمتر از ۲۰ هزار دلار صاحب یک اسپایدر در آمریکا شوید. آلفارومئو اسپایدر که در سال ۱۹۷۳ تولید میشد مجهز به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به دو میل سوپاپ بود که میتوانست ۱۲۹ اسب بخار قدرت تولید کند. گرچه قدرت این ماشین کلاسیک چندان زیاد به نظر نمیرسد، اما رانندگی با اسپایدر لذت فوقالعادهای به همراه دارد. از دهه ۲۰ تا ۶۰، بنز اعضای زیادی در جمع ماشین های کلاسیک در ایران داشت که یکی از محبوبترین آنها، بنز کلاس W۱۱۵-۲۰۰ بود.
قدرت این خودرو از موتور V8 فورد ۲۸۹ (۴.۷ لیتر) تأمین میشد، همانطور که TVR در ابتدا برنامهریزی کرده بود. در سال 1926 به دنبال ادغام دو شرکت خودروسازی آلمانی تبار «Benz & Cie» و «DMG»، یکی از نخستین کارخانه های تولید اتومبیل در جهان به نام مرسدس بنز، تاسیس شد. سیستم سوخت رسانی کاپریس، کاربراتوری است و با مصرف سوخت بنزین تا حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را می توان با آن تجربه کرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، مالکیت این خودرو مورد بحث و مناقشه قرار گرفت و خودرو به مدت شش سال در انبار گمرگ ایالات متحده ماند. پس از آن خودرو در یک نمایشگاه در کالیفرنیا و با نصب یک موتور هشت سیلندر روی آن به نمایش گذاشته شد.
مدل ۴۱۱ اولین خودروی V8 این برند بود، در حالی که مدلهای قبلی بریستول از موتور شش سیلندر مشتق شده از بامو استفاده میکردند. این خودرو از موتور V8 کرایسلر ۴۰۰ (۶.۶ لیتر) بهره میبرد، که به گفتهها به این دلیل بود که در کانادا ساخته شده بود و نه در ایالات متحده. این موضوع برای مدیران بریستول قابل قبول تر بود تا یک واحد معادل ساخته شده در ایالات متحده از فورد یا جنرال موتورز، زیرا کانادا بخشی از کشورهای مشترکالمنافع بریتانیا بود. یکی از برندهای کلاسیک بریتانیایی بسیار خاص، بریستول در طول وجودش به عنوان یک پدیده عجیب در دنیای خودرو شناخته میشد. این برند در پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک بخش از شرکت بریستول ایرپلین تأسیس شد، با هدف تأمین یک منبع جدید درآمد برای کسبوکار پس از کاهش سفارشات هواپیماهای نظامی. در نهایت، این برند به عنوان یک نهاد مستقل جدا شد و شهرتی به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودروهای لوکس زمان خود به دست آورد و با برندهایی مانند آستون مارتین و بنتلی رقابت کرد.
برای اینکه فورد موستانگ محبوبیت لازم را به دست بیاورد از این خودرو در فیلم گولدفینگر جیمز باند استفاده کردند. قیمت اولیهی فورد در آن زمان ۲۳۶۸ دلار بود و تنها پس از سه ماه ۱۰۰ هزار عدد از آن در بازارهای خودرو به فروش رفت و کمپانی فورد را خیلی زود به این نتیجه رساند که فورد موستانگ، محصول بسیار موفق بوده است. قیمت عادلانه این خودروها باید بر اساس سن، وضعیت خودرو، سقف تولید و تجهیزات آن تعیین شود. این امر به کاهش حداکثری هزینهها کمک خواهد کرد اما باید خود را برای روبرو شدن با قیمتهای بالا آماده کنید. یک خودروی کلاسیک که بهصورت حرفهای بازسازی شده باشد شاید هزینهای چند هزار دلاری را به مالک اولیه تحمیل کرده باشد و از این نظر قیمت بالاتری داشته باشد. یک خودروی بازسازی شده همچنین عملکرد بهتری داشته و در این مرحله نیازمند هزینههای نگهداری نرمال خواهد بود هرچند شما باید آن را در بهترین استانداردهای نگهداری حفظ کنید.
مدلهای 275GTB/C با بدنه آلومینیومی فوقسبک برای Le Mans 1965 طراحی شدهاند. جگوار D-Type تنها یکی از جالبترین خودروهای مسابقهای است که تاکنون ساخته شده است و همچنین به طرز چشمگیری سریع است. (Datsun 240Z (1972)، Mazda RX-7 (1981)، Mitsubishi 3000GT VR4(1991،جزو محبوب ترین خودرو کلاسیک ژاپنی هستند. با دانستن شرایط اجاره خودرو در کیش می توانید با اطمینان خاطر به این جزیره زیبا سفر کنید. کافه رنت، ارائه دهنده انواع ماشین های اجاره ای باکیفیت داخلی و خارجی همراه با بیمه نامه معتبر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.
در زمستان بهتره که برای باتری خودرو نیز مراقبت های خاصی نیز انجام دهید. که در مقاله 4 نکته نگهداری باتری خودرو در سرما میتونید آنها را یاد بگیرید. مخزن خود را تا حد ممکن پر نگه دارید تا از تشکیل میعانات و ایجاد قالب جلوگیری شود.
فورد موستانگ به دلیل ترتیب احتراق خاصی که موتور هشت سیلندر آن دارد صدایی بسیار جذاب و پرطنین تولید میکند. موتور هشت سیلندر Boss 429 میتواند ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند که برای رقابت با بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی نیز کافی است. بنابراین میتوانیم به این مدل از بنز لقب اولین خودروی احتراقی جهان را بدهیم، البته مدلهای اولیه آن کمتر از یک اسب بخار نیرو تولید میکرد و بنابراین سرعت پایینی داشت. با این همه، میتوانیم بنز موتور واگن را یکی از هموارکنندگان راه خودروهای امروزی بدانیم. چکاوک خانواده ماشین های کلاسیک در ایران یعنی بیوک اسکای لارک، سومین نسل از این مدل است که در دهه ۵۰ در دست تولید بود و تیپ سدان آن در ایران مونتاژ میشد. موتور اسکایلارک از پیشرانه ۵.۷ لیتری هشت سیلندری بهره میبرد که در تیپهای بعدی بیوک نیز شاهد استفاده از آن بودیم.
مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال (300 SL) به عنوان اولین تکرار از خودروهای جیتی (grand tourer) کلاس اس ال شناخته میشود. این خودرو به عنوان جانشین محصول موفق کمپانی مرسدس بنز به نام W194 ساخته شده بود. قیمت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در انتخاب یک خودرو تأثیر میگذارد.
نقل و انتقال این دست خودروها نیز به صورت قولنامهای و دست به دست انجام میشود، چرا که غیرقانونی بودن آنها در فرایند ثبت رسمی مشخص شده و خودرو مصادره و مالک به صورت کیفری تحت تعقیب قرار میگیرد. بسیاری از موتورسیکلتهای سنگین (حجم موتور فراتر از ۲۵۰ سی سی) نیز در این گروه قرار میگیرند. خودروهای کلاسیک در بازار ایران در دهه گذشته، به لطف برخی تبلیغات و افزایش آگاهی عمومی از اهمیت و ارزش آنها، با افزایش ارزش معنوی و مادی مواجه شده است.
مدل اولیهی خودروی تی دارای یک پیشرانهی ۲.۹ لیتری چهارسیلندر بود که توانی به اندازهی ۲۰ اسب بخار فراهم میکرد. سرعت بیشینهی آن هم حدود ۶۴ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود که البته در زمان خود، خودروی بسیار سریعی به شمار میرفت. شاید این خودرو همانند خودروهای امروزی پرزرقوبرق به نظر نرسد اما اگر فورد مدل تی نبود شاید هیچکدام از خودروهای گرانبها و باشکوهی که امروزه میبینیم به این شکل وجود نداشتند.
داشبورد این ماشین، به سبک خودروهای دهه 70 بنز و به شکل مینیمال است؛ اما وجود دکمه های تعبیه شده بر روی آن، از سادگی آن می کاهند. همچنین کادیلاک سویل دارای امکانات ایمنی قابل توجهی مانند سیستم کروز کنترل، سنسور نور، سانروف برقی، فرمان با قابلیت جمع شدن در تصادفات و سیستم برف پاک کن با کنترلر چند سرعته است. کادیلاک سویل(Cadillac Seville)، یکی از محصولات خودروسازی آمریکایی کادیلاک است که از سال های 1976 تا 2004 تولید شده است.
برای مثال، برای یک خودروی چهلساله داشتن ۵ تا ۱۰ مالک امری کاملاً قابلقبول است اما بیش از ۲۰ مالک میتواند نگرانکننده باشد. زمانی که مدل موردعلاقه خود را پیدا کردید سال تولید آن را بین ۲ تا ۳ سال در نظر بگیرید (مثل کوروت ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵). برای محدودتر کردن بیشتر لیست خود باید درباره تغییرات هر مدل تحقیق کنید تا بهترین گزینه هماهنگ با نیازهای خود را پیدا کنید. اگر از خودروی کلاسیک بهصورت روزمره استفاده خواهید کرد بنابراین نیازی به یافتن خودروی بسیار تمیز وجود ندارد. اگر میخواهید با خودروی کلاسیک وارد مسابقات شوید باید چیزی را با قطعات اصلی پیدا کرده و تغییرات زیادی را روی آن اعمال کنید.
خودروهای بریستول با کیفیت ساخت consistently بالا تولید میشدند و به کلیشههای خودروهای بریتانیایی چالش میکشیدند. آنها تنها در تعداد بسیار کمی تولید میشدند — هرچند که اعداد دقیق مشخص نیست — و بخشی از این موضوع به قیمتهای بالای آنها برمیگردد. تولید این خودروها از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶ ادامه داشت و با وجود سن بالای آنها، بسیاری هنوز در حال استفاده و فعال هستند.
گوردون-کیبل یکی از این شرکتهاست که اولین پروتوتایپ GT خود را در سال ۱۹۶۰ با استقبال بسیار مثبت منتقدان معرفی کرد. این خودرو موتور V8 شِوی ۳۲۷ (۵.۴ لیتر) را با مهندسی و بدنه بریتانیایی که توسط یک جوان به نام جیورجتو جیوجیارو طراحی شده بود، ترکیب کرد. اگرچه این خودرو عمدتاً به عنوان یک گرند تورر ساخته شده بود، اما سرعتی بسیار بالا داشت و گزارش شده که حداکثر سرعت آن بیش از ۱۴۰ مایل در ساعت بود. AC کُبرا به طور قطع معروفترین نمونهای است که شاسی یک خودروی اسپرت کوچک بریتانیایی را با یک موتور V8 قدرتمند فورد ترکیب میکند، اما این تنها مدلی نیست که از این فرمول پیروی کرده است. سان بیم تایگر نیز همین کار را انجام داد و شاسی سان بیم آلپاین — که معمولاً از موتور چهار سیلندر بهره میبرد — را گرفته و در آن یا موتور V8 با حجم ۲۶۰ یا ۲۸۹ فورد جا داده است.
یک گروه دیگر از خودروهای کلاسیک هستند که به پیشرانههای فابریک و استاندارد ثبت شده مجهز نیستند. به عبات بهتر، پیشرانه این خودروها بنا به هر دلیل با نمونه دیگر (معمولا نمونه مدرنتر یا قدرتمندتر) جایگزین شده است که به این فرایند، تغییر پیشرانه یا انجین سوآپ (Engine Swap) میگویند. به این ترتیب که پیشرانه قبلی با پیشرانه مشابه یا با تعداد سیلندر کمتر (۶ سیلندر به ۶ سیلندر، ۸ سیلندر به ۸ سیلندر یا کمتر) قابل جابهجایی هستند. حتی تملک این گروه از خودروهای کلاسیک جرم محسوب میشود، چه برسد به تردد با آنها. کسانی هستند که همانند گروه قبلی خودروهای کلاسیک، اسناد شناسایی و پلاک خودروهای مشابه را بر این دست از خودروها نصب کرده و با آنها تردد میکنند.
در اواخر دهه 80 میلادی برای تردد خودروها در جاده های ایالات متحده آمریکا، قانونی مبنی بر منع استفاده از سپرهای فلزی برای ماشین هایی که در فاز تولید قرار دارند، وضع شد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 16.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و به لطف حجم باک 87 لیتری، قادر به پیمودن 527 کیلومتر می باشد. این خودروها، بخشی از تاریخ را تشکیل داده اند و حس نوستالژی و قدیمی را انتقال می دهند؛ هنوز هم در خیابان های شهر می توان نمونه هایی از این اتومبیل های کلاسیک را در کنار دیگر ماشین ها دید. این امر اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما خواهد گذاشت و با آن خواهید توانست بدانید خودرو چند مالک داشته است. برخی وبسایتهای معتبر اطلاعات مناسبی دراینباره ارائه میکنند و با این کار میتوانید به سابقه خودرو از جمله تصادفات، فراخوانها و… دسترسی پیدا کنید.
در جریان مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1955، W196 پیر لووگ بهوسیله نقلیه دیگری تصادف و در ادامه به تیرک برخورد کرد. خودرو به همراه موتور 450 پوندی آن – به سکوها پرواز کرده و 83 تماشاگر را کشت. هنگامی که ساتبی یکی از آنها را در سال 2015 برای فروش گذاشت، به قیمت 28 میلیون دلار فروخته شد.
نیز ماشین اجاره می دهیم، خودرو های کافه رنت به دو دسته کلی لوکس و اقتصادی تقسیم بندی شده است که در روشهای مختلف در اختیار مشتریان عزیزمان قرار می گیرد. در همین سال، اولین ماشین کلاسیک 6 سیلندر این شرکت تولید و به بازار خودروهای ایالات متحده عرضه شد. خودروهای رولزرویس کلاسیک معمولا قیمتهایی بسیار بالا دارند و همین آنها را از دسترس بسیاری از کلاسیک سواران خارج میکند با این وجود این مسئله در مورد همه مدلها صدق نمیکند. برای مثال مدل سیلورشدو که در تصویر میبینید یک سدان فول سایز لوکس است که نمونههای سالم آن را میشود با حدود ۲۰ هزار دلار خریداری کرد.
تعریف ماشین های کلاسیک(Classic cars) در سراسر جهان متفاوت است اما میانگین این عدد، 25 سال عنوان می شود. در طبقه بندی این خودروها، ماشین هایی که سن آن ها بین 20 تا 40 سال است، کلاسیک محسوب می شوند. رشد و پیشرفت روزافزون صنعت خودروسازی و تولید اتومبیل های مدرن، موجب شد تا نسل های گذشته آن ها کمتر مورد استفاده قرار گیرند؛ اما این بدین معنا نیست که از ارزش این ماشین ها کاسته شده است. در بسیاری از موارد شما باید قطعات سفارشی را خریداری کنید که بسیار گرانقیمت خواهند بود. خودروهای با کارکرد بالا اشکال خاصی ندارند اما کارکرد کم برای سرمایهگذاری روی یک خودرو بسیار تأثیرگذار است. همچنین خودروهای کم کارکرد معمولاً هزینههای نگهداری کمتری دارند اما از آنجایی که این خودروها در شرایط بهتری قرار دارند به همین خاطر قیمت بالاتری را خواهند داشت.
با توجه به سال ساخت این دو اتومبیل، هر دو آن ها کلاسیک محسوب می شوند و امروزه، هزینه نگهداری زیادی برای آن ها مورد نیاز است. فضای داخلی در هر دو اتومبیل جادار و راحت است و به لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی در یک رده قرار دارند؛ اما شورولت کاپریس به دنده اتوماتیک و سیستم کروز کنترل مجهز شده است. امروزه این کمپانی، یکی از برندهای لوکس و پرفروش دنیا در زمینه تولید ماشینهای مختلف به شمار می رود.
الدورادو با موتور قدرتمند هشت سیلندر خود که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد به مانند یک قایق لوکس روی جاده است و به راحتی و در کمال آرامش میتواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در مقابل، جک S3 از یک موتور 1.5 لیتری بهره میبرد که توان تولید 113 اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو نیز از گیربکس CVT استفاده میکند که تعویض دندهای نرم و بدون لرزش را فراهم میکند. اگرچه مصرف سوخت آن کمی بیشتر از J4 است، اما ارتفاع بلندتر و ویژگیهای فنی خاص آن، رانندگی در مسیرهای ناهموار را آسانتر میکند.
سیستم سوخت رسانی آن، به صورت انژکتوری است و قطعات برقی به کار رفته در آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ این سیستم در زمان خود یک شاهکار محسوب می شده است. این کمپانی در سال 1902، توسط هنری لیلاند و جمعی از سرمایه گذاران متولد شد و امروزه، محصولات آن به طور رسمی در 50 کشور جهان به فروش می رسد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی کاست خور، شیشه های برقی و ضد اشعه، سانروف(در مدل های سفارشی)، باز کردن صندوق از راه دور از جمله آپشن های شورولت کاپریس محسوب می شوند. زه های کرومی، که بر روی درب های این اتومبیل قرار داده شده، جلوه ای خاص به بدنه آن بخشیده اند. در طراحی بدنه این ماشین بر خلاف نمونه های قبلی، از خطوط نرم تر برای هماهنگی با این سپرها استفاده شد.
دیدگاهتان را بنویسید