تست و بررسی کی ام سی کی 7 کرمان موتور KMC K7
سقف پانورامیک، نمای زیبایی از آسمان به نمایش میگذارد و سیستم صوتی حرفهای خودرو، گوشها را نوازش میدهد. در بازار ایران با توجه به کلاس طراحی و قیمت کی ام سی A5 می توان خودروهایی نظیر؛ فیدلیتی پرایم، دیگنیتی پرایم، لاماری ایما و… را به عنوان رقبا این خودرو معرفی کرد. با اینکه ممکن است بسیاری از افراد به دنبال خرید رقبا این خودرو باشد اما KMC A5 به دلیل داشتن چهره عضلانی و اسپرت در کنار امکانات مناسب می توان بسیاری از علاقه مندان را به سمت خود جذب کند.
فروش لوازم همانند چادر خودرو بی ام و ، چادر خودرو بنز میتوانید از فروشگاه اینترنتی لیوسان خریداری کنید. یدک کش شرق تهران ،یدک کش غرب تهران ، یدک کش شمال تهران ، بنزین سیار تهران یکی از خدمات شرکت لیوسان بوده که با کلیک کردن بر روی تصویر زیر میتوانید شماره یدک کش تهران را ذخیره کنید و در صورت نیاز تماس بگیرید و از خدمات یدک کش ما بهرمند شوید. این خودرو دارای ابعادی معادل 4776 میلیمتر طول،190۰ میلیمتر عرض و 1760 میلیمتر ارتفاع است.
در نمای جانبی، دیگر خبری از خطوط تیز و شکسته نیست و تقریباً به جز قسمت ضربهگیر پایین درها، تفاوتی با جک S5 دیده نمیشود. رینگهای آلومینیومی دو رنگ ۱۸ اینچی، طراحی خوبی دارند و کمی استایل جانبی را بهبود دادهاند. بهتر بود در این قسمت هم بدنه تغییراتی را تجربه میکرد تا تمایز ظاهری بیشتری بوده؛ چراکه باعث پیدا کند و بعلاوه بین نمای ساید و جلو و عقب خودرو هم هماهنگی بیشتری پدید آید. درحالیکه چینیها این خودرو را در سال ۲۰۱۹ بازنشسته کردند، در سال ۱۳۹۹، فیس لیفت S5 با نام نیوفیس روانه بازار کشورمان شد.
زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. همانطور هم که گفته شد قیمت خودرو بین ۱و نیم تا ۲ میلیارد تومان تعیین میشود. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل امویام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن میتواند به راحتی با کراساوورهای میانرده موجود در بازار رقابت کند. در مقایسه ابعاد بدنه، کی ام سی J7 یک سدان با ابعاد 4780 میلیمتر طول، 1820 میلیمتر عرض و 1492 میلیمتر ارتفاع است. این در حالی است که جک S5 یک کراس اوور با ابعاد 4430 میلیمتر طول، 1840 میلیمتر عرض و 1660 میلیمتر ارتفاع است. در زیر این کنسول، فضایی خالی ایجاد شده که میتوان برای قراردادن گوشی یا لوازم کوچک استفاده نمود.
همانطور که گفته شد کی ام سی J7 همان Sehol A5 Plus است که در سال 2021 در نمایشگاه شانگهای معرفی شد. ماشین J7 یک خودرو چهار در لیفتبک با طراحی اسپرت است که روی همان پلتفرم جک J7 توسعه یافته، اما با اصلاحات اساسی در بخش فنی و تغییرات ظاهری به محصولی خشنتر و البته جذابتر از قبل بدل شده است. از جمله برترین صفات KMCJ7 میتوان به پیشرانه با راندمان بسیار خوب و گشتاور 300 نیوتنمتری اشاره کرد که شتابی کمتر از هشت ثانیه را برای J7 نماینده کرمان موتور به ارمغان آورده است. خوشبختانه برای مهار این شتاب عالی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و ترمزهای چهار چرخ دیسکی به راحتی میتوانند از عهده این شتاب عالی، بر بیایند. از طرف دیگر تعلیق مستقل مولتیلینک در قسمت عقب اجازه نمیدهند که این هیولای کوچک به این راحتیها از کنترل خارج شود. خودرو KMC K7 از یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی با توربوشارژر بهره میبرد که حجمی برابر ۱.۵ لیتر، توانی برابر با ۱۷۱ اسب بخار و گشتاوری به مقدار ۲۵۱ نیوتن.متر دارد.
این خودرو که بر روی همان پلتفرم کی ام سی T8 ساخته شده، از موتوری مشابه با مدل پایینتر خود بهره میبرد. با این حال، در این مدل جدید نواقص T8 برطرف شده و T9 به عنوان یک پیکاپ مدرنتر، قویتر و لوکستر به بازار عرضه شده است. موقعیت و راحتی مسافران عقب نیز بسیار مناسب است و علاوه بر داشتن فضای کافی برای پا و سر، میتوانند پشتی صندلی خود را به دلخواه تنظیم کنند.
KMC J7 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت ،که البته مونتاژی خودرو سازی کرمان میباشد. در قسمت چهارم فصل دهم اسب بخار، با نام میراث دار، به سراغ تست و بررسی کی ام سی X5 آمده ایم. در بخش دیگری از این قسمت نیز در خصوص روغن موتور، تفاوت روغن موتورهای معدنی و غیرمعدنی، تفاوت گریدهای مختلف روغن موتور و… برای شما عزیزان توضیحاتی ارائه شده است. در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، امویام ایکس۷۷ میتواند جایگاه مناسبی در بازار کراساوورهای میانقیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. شاید خودروی کی ام سی K7 بیش از حد بزرگ به نظر برسد و در شهرهای شلوغ رانندگی با آن کمی دشوار باشد، اما در عوض با فضای داخلی گسترده و صندوق عقب جادار، انتخاب مناسبی برای استفادههای خانوادگی و سفرهای گروهی است. صندلیهای جلویی راحت و مجهز به گرمکن، سردکن و تنظیمات برقی هستند که تجربهی مطلوبی را برای ما به ارمغان میآورند.
سر انجام در سال ۱۴۰۲ کرمان موتور پس از فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه جک S5، خط تولید این مدل را متوقف و خودروی کی ام سی X5 را جایگزین آن کرد. کی ام سی جی ۷ می تواند به کمک این پیشرانه شتاب خود را در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید. در مقایسه KMC J7 کرمان موتور با شاین مکس ایران خودرو، میتوان مشاهده کرد که قوای فنی هر دو خودرو از لحاظ حجم موتور، نزدیک به یکدیگر هستند، اما حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی شاین مکس اندکی بیشتر از کی ام سی J7 است. از طرف دیگر در بخش آپشنها و امکانات رفاهی نیز شاین مکس ایران خودرو به آپشنهایی همچون کروز کنترل تطبیقی، رادارهای خطی، تغییر لاین و رادار نقطه کور، ماساژور صندلی راننده و کول باکس مجهز شده است که در J7 مشاهده نمیشود. در مقابل کی ام سی J7 کرمان موتور یکی از زیباترین طراحی را در میان سدانهای مونتاژی چینی در بازار ایران دارد و در حال حاضر (دی 1403) قیمت کارخانه شاین مکس ایران خودرو بیش از 400 میلیون تومان گرانتر از KMC J7 است. کرمان موتور، یکی از شرکتهای خودروسازی محبوب در ایران، با مونتاژ و عرضه خودروهای برند JAC چین و برند اختصاصی خود KMC، توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد.
حداکثر گشتاور نیز ۲۵۱ نیوتنمتر بوده و نیرو توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه مرطوب به محور جلو منتقل میشود. این پیشرانه از نظر سختافزاری(بدون در نظر گرفتن تنظیمات ECU) مشابه با جک S5 نیوفیس، دیگر محصول کرمان موتور است. فرمان برقی، سیستم ترمز دیسکی جلو خنک شونده و عقب دیسکی به همراه تعلیق جلو و عقب مک فرسون و مستقل چند بازو نیز از دیگر شاخصههای این خودرو هستند. همچنین حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی بین ۸,۴ تا ۹ لیتر است. یکی از نکات مثبت طراحی داخل ماشین کی ام سی J7 ، استفاده از متریال خوب در داخل کابین است.
یکی از ویژگیهای مثبت در خصوص KMC K7 این است که در واقع بهروزترین نسخه این خودرو بوده و این اتفاقی است که تا به حال کمتر در کشورمان دیده شده است. چرا که در اکثر مواقع، خودرویی که در حال خروج از سبد تولیدات بوده و یا یک نسل از آن گذشته است، وارد بازار ایران شده است. زمزمههای ورود این خودرو، حدود یک سال قبل شنیده میشد و حالا، برنامههای پیش فروش و تحویل ۶۰ روزه آن، در پیش است. کمبود امکانات رفاهی در کی ام سی J7 یکی از معایب اصلی این خودرو در مقایسه با رقبا است. برای مثال، صندلیهای این خودرو حتی برای راننده بهصورت کامل برقی نیستند. رادارهای مختلف نیز از این تیپ خودرو حذف شدهاند درحالیکه سایر رقبا به این رادارها مجهز هستند.
بنابراین جک J7 برخلاف آریزو 6 پرو یا بهمن ریسکپت پرایم، یک سدان کوچک نیست و سدانی متوسط محسوب میشود. بااینحال درزمینه مشخصات فنی، تفاوت خاصی میان این سه خودرو وجود ندارد. درنتیجه کی ام سی J7 با وجود ابعاد بزرگتر، پیشرانه بزرگتری در اختیار ندارد. کرمان موتور j7 در ابعاد و کلاس و دسته C بزرگ و کلاس بدنه سدان قرار میگیرد. این خودرو به نسبت هیوندای النترا 2018 کمی بزرگ تر است طول عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۸۰-۱۸۲۰-۱۴۹۲ میلیمتر بوده که فاصله محوری ۲۷۷۰ میلیمتری که این امر باعث شده است در خودرو J7 کرمان موتور فضای پای بیشتری وجود داشته باشد.
این امر قطعاً نشان دهنده اطمینان پترولکس از کیفیت بالای روغن های خود است. پترولکس هم اکنون انواع روغن موتور خودروها شامل معدنی و صنعتی و دو نوع صنعتی یعنی نیمه سینتتیک و سینتتیک را با بالاترین کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی به تولید می رساند. روغن موتورهای صنعتی از ترکیبات شیمیایی بهدست آمده و در آزمایشگاه ها آنقدر مورد بررسی قرار می گیرند تا کمترین میزان ناخالصی و بیشترین حد روانکاری را داشته باشند. حال اما با ورود کی ام سی T9 به بازار، شاهد این هستیم که بردار قویتر T8 نیز موردپسند مشتریان کرمان موتور قرار گرفته و تا کنون آمار فروش بسیار بالایی را به ثبت رسانده است. KMC J7 مصرف سوخت ترکیبی کمتری دارد (6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر) در حالی که مصرف سوخت JAC S5 در نسخه استاندارد 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است. کی ام سی J7 با ارائه امکانات پیشرفته و لوکس بیشتر در بخش رفاهی و ایمنی به نظر میرسد یک انتخاب جذابتر برای کسانی باشد که به دنبال تجربهای مدرنتر و راحتتر هستند.
علاوه بر ویژگیهای فنی، ظاهر جذاب و زیبا و همچنین آپشنهای کارآمد K7 توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین شبکه گسترده خدمات پس از فروش کرمانموتور در سراسر کشور، اطمینان خاطر بیشتری را به خریداران میبخشد. شکل ظاهری کی ام سی J7 همانند sehol A5 plus بوده که این خودرو محصول مشترک فولکس واگن و جی ای سی میباشد. این خودرو با ظاهر قدیمی در خاورمیانه عرضه میشود اما خوشبختانه کرمان موتور چهره فیس لیفت شده را به جای نمونه اصلی برای بازار ایران در نظر گرفته است که جای تقدیر دارد. همانطور که گفتیم این فیست لیفت sehol A5 plus باعث شده است که جک جی سون خودرویی اسپرت تر و زیباتر به نظر برسد.
حال اما در سالهای اخیر پس از ورود پیکاپها و SUVهای چینی به بازار ایران اوضاع تا حد قابلتوجهی نسبت به قبل متفاوت شده. به دنبال شروع تحریمها دیگر خبری از خودروهای وارداتی و مونتاژیهایی مثل رونیز نبود و به همین دلیل مردم چارهای جز خرید محصولات چینی نداشتند. در دهمین قسمت از فصل ده اسب بخار به سراغ تست و بررسی کویری کی ام سی T9، یکی از جذابترین و پرفروشترین پیکاپهای اتوماتیک بازار رفتیم تا شما مخاطبین عزیز بتوانید با قابلیتهای آفرودی این خودرو بیشتر آشنا شوید. در ادامه تمام روغنها و سیالاتی که در یک سفر آفرودی نیاز است به همراه داشته باشید را به شما معرفی کردیم.
در سالهای اخیر، رقابت چینیها بهطور محسوسی افزایش یافته و حتی جدیدترین نسخه S5 نیز با وجود بهبودهای فنی و ظاهری، دیگر آن جذابیت گذشته را برای مشتریان ندارد. به همین سبب، خودروسازان کرمانی تصمیم گرفتند با معرفی یک مدل بزرگتر و لوکستر به نام کیامسی K7 (که همان JAC X7 است) فضای رقابتی را تغییر دهند. این خودرو آمده است تا با رقبای قدرتمندی مانند فونیکس تیگو 7 پرو، دیگنیتی و لاماری ایما در این سطح از بازار رقابت کند. سبک طراحی استفاده شده در نمای عقب این خودرو بسیار هماهنگ با سبک طراحی استفاده شده در دیگر نماهای این خودرو است. چراغ های عقب این خودرو به صورت دو تکه طراحی شده اند که به وسیله نوار کرومی رنگ به یکدیگر می پیوندند.
این تفاوتها در عملکرد موتور و گیربکس میتواند در تجربه رانندگی اثرگذار باشد. در ابتدا نمایشگر عمودی مرکزی ۱۰.۴ اینچی که تقریباً مشابه مرسدس S کلاس جدید طراحی شده جلب توجه میکند. البته حاشیه این نمایشگر زیاد بوده و انتظار ویژگیهای آنچنانی هم از آن نباید داشت. سادگی و حذف دکمهها، استفاده از کلاستر دیجیتالی و نورپردازی داخلی قابل تنظیم باعث شده تا کابین جی سون علاوه بر اسپرت بودن، پیشرفته نیز به نظر برسد.
بازار کراساوورهای لوکس در کشور از چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و از زمان ورود چری تیگو 7 به عنوان اولین کراساوور لوکس چینی، خودروهای مختلفی از برندهای دیگر نیز وارد این محدوده از بازار شدهاند. کی ام سی K7 نیز نماینده کرمان موتور در بازار کراساوورهای میانرده است که رقیبی جدی برای تیگو 7 پرو مدیران خودرو محسوب میشد. خودروسازان داخلی نیز در تلاش هستند تا با افزایش تیراژ و تنوع محصولات مونتاژی در این رده، سودآوری خود را افزایش دهند. KMC T9 با الهام از شاخصهای روز طراحی خودرو در جهان، دارای فناوریهای نوآورانهای مانند چراغهای LED، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ، فرمان D-Cut، نمایشگر مرکزی 10.4 اینچی و پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی است. پیشرانه مذکور حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را ارائه میکند. سیستم تعلیق کی ام سی SR3 در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است.
بااینحال جک J7 که برادر بزرگتر و مدرنتر این خودرو محسوب میشود، چنین شانسی نداشته است. بااینحال ارتفاع کی ام سی J7 از سطح زمین بلندتر از سدانهای مشابه است و همانند هاچبککراسها احساس میشود. البته این مسئله در جادههای ایران که معدن انواع چاله و دستانداز هستند، یک مزیت محسوب میشود. بنابراین برخلاف خودروهایی همچون کیا اپتیما یا مزدا 3، کف خودرو به سطح زمین اصابت نمیکند. صندلیهای خودرو ظاهر اسپرت دارند و شبیه به صندلیهای برند معروف ریکارو هستند. پشت سری صندلیهای جلو درون صندلی ادغام شده است که حس جذابی را هنگام رانندگی ایجاد میکند.
وجه تمایز اصلی میان SWM G01 و KMC A5 در گیربکس استفاده شده در این دو خودرو است. جعبه دنده به کار رفته در کی ام سی A5 از نوع ۷ سرعته دو کلاچه است اما در SWM G01 از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شده است. در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم ساده توییست بیم استفاده شده است. Jac j7 یا همان kmc j7 مجهز به یک پیشرانه توربو GDI با حجم ۱۵۰۰ سیسی است که ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور را در دور موتور ۱۸۰۰ ارائه میدهد.
بخش مکمل مشخصات فنی در تست و بررسی کی ام سی J7، تجربه رانندگی با این خودرو است. در تجربه رانندگی ما با این خودرو، شتاب صفر تا صدی بین 10.5 الی 11 ثانیه ثبت شد. بنابراین با وجود قدرت بیشتر KMC J7 نسبت به آریزو 6 پرو یا ریسپکت پرایم، شتاب صفر تا صد این خودرو رقم مشابهی بهدست میآید. فاصله بین دو محور کی ام سی J7 برابر با 2770 میلیمتر عنوان شده که این خودرو را در جایگاهی همسان با هیوندای سوناتا، کیا اپتیما یا هوندا آکورد قرار میدهد.
کی ام سی J7 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. کی ام سی T9 به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) و خنک کاری Air to Water مجهز است. این موتور میتواند ۲۲۱ اسب بخار توان و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را برای حرکت خودرو فراهم کند. در نهایت توان و گشتاور تولیدی موتور به کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به هر چهار چرخ خودرو تحویل داده میشود. قیمت KMC J7 در بازار در دی ماه 1403 حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام شده است.
بنابراین دراِزای پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید KMC J7، آپشنهای کمتری در اختیار شما خواهند بود. بنابراین کرمان موتور بایستی هرچه سریعتر تعادل بین آپشنها و قیمت این خودرو را برقرار کند. سیستم تعلیق کی ام سی J7 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6 لیتر بهازای هر صد کیلومتر عنوان شده که البته در شرایط واقعی رقم بالاتری (در حدود 9.5 لیتر در یکصد کیلومتر) را تجربه خواهید کرد. KMC J7 یکی از معدود سدانهای لیفتبک در بازار ما است که بیاختیار بیننده را به یاد سیتروئن زانتیا معروف میاندازد. سقف این خودرو با شیب ملایم به در صندوقعقب خودرو ختم شده است و این دو قسمت در یکدیگر ادغام شدهاند.
علاوه بر این، امکاناتی چون حافظه و ماساژور نیز برای راننده در نظر گرفته شده است. به وضوح مشخص است که حتی برای طراحی رودریها و دستگیرههای درها زمان و دقت زیادی صرف شده است. جک S5 یکی از اولین کراساورهای چینی بود که توانست دل ایرانیان را به دست آورد. با وجود اینکه از بسیاری جهات ایدهآل نبود، از جمله کپیکاری در طراحی از محصولات فولکسواگن و هیوندای، داشتن گیربکس دندهای و کمبودهای آپشنی، اما از شتاب خوب، هارمونی ظاهری مناسب و کیفیت ساخت مطلوب برخوردار بود. این ویژگیها باعث شدند تا این خودرو ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کند و در نهایت فروش عالی آن به موفقیت منجر شود. این موفقیت زمینهساز عرضه نسخه اتوماتیک و پس از آن نمونه فیسلیفت جک S5 شد.
با نگاهی دقیقتر به اطراف و لمس قسمتهای مختلف کابین، متوجه شدیم که جک برای تولید KMC K7 از مواد متنوعی استفاده کرده است. بخشهای بالایی داشبورد و رودریها کیفیت بسیار بالایی دارند، اما هر چه به قسمتهای پایینتر میرویم، کیفیت پلاستیکها کاهش مییابد. نکته جالب اینجاست که بخشهای کمکیفیت و خشک، زیاد در معرض دید نیستند و به همین دلیل، این صرفهجوییها به مخاطب حسی از اقتصادی بودن القا نمیکنند. با تمام این توضیحات، اگر طراحی خاص و منحصر به فرد کی ام سی K7 با سلیقه شما همخوانی داشته باشد، احتمالاً به این سادگیها از آن دل نخواهید کند و حتی ممکن است پس از دیدن آن، خودروهای معمولی بازار به نظرتان قدیمی و از مد افتاده بیایند.
یک مانیتور بزرگ در مرکز داشبورد نصب شده و کلاستر هم به نمونه دیجیتالی تبدیل شده است. اکثر کاربری های خودرو نیز به سیستم مالتی مدیای آن منتقل شده و کلیدهای فیزیکی تا حد امکان کاهش یافته اند. فضای پا و سر در هر دو ردیف خوب است و صندوق نیز برای یک خانوار ایرانی فضای مناسبی را در اختیار می گذارد. در نمای کناری X5، رینگ ها و آینه ها تغییر کرده اند، اما ستون های خودرو، درها و گلگیر عقب نسبت به نسخه قبلی، دست نخورده حفظ شده اند.
تودوزی ترکیبی چرم و پارچه به رنگ سیاه و طوسی با دوختی سفید رنگ بر روی صندلیهایی با پشتسری یکپارچه، یک فضای اسپرت را تداعی میکند. کی ام سی جی سون اولین سدان چینی بازار است که بهجای سانروف معمولی از سقف پانورامیک با قابلیت بازشو بهره میبرد. در بازار کشورمان، چندین خودرو دیگر نیز در این کلاس قرار دارند که از قویترین آنها باید به فیدلیتی پرایم از گروه بهمن و تیگو ۷ پلاس از مدیران خودرو اشاره کرد. در حال حاضر برای خرید خودرو KMC K7 باید حدود یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون تومان هزینه کرد که البته هنوز عرضه چندانی به بازار نداشته است. میتوان گفت این خودرو با داشتن لیست وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی و البته چهرهای خاص و زیبا، میتواند رقیب سرسختی از این نظر برای دو محصول ذکر شده باشد. البته که از نظر قیمتی نیز با آنها اختلاف قابل توجهی دارد که همین قضیه ممکن است در فروش آن اثر منفی داشته باشد.
در بخش عقب خودرو هم چراغ های عقب KMC X5 اگرچه ساختار به هم پیوسته دارند، اما چندان متفاوت از جک S5 نیستند و این مورد در بخش انتهایی چراغ ها نمود بیش تری دارد. نکته آخر آنکه گرافیک داخلی چراغ های عقب هم واقعاً زیبا و ظریف کار شده است. محصول جدید، صرفاً در قسمت فریم درها و پنجره ها و برش چراغ عقب روی گلگیر، شباهت به مدل قدیمی دارد. کیامسی X5 از همان پلتفرم جک S5 بهره گرفته و حتا همان موتور معروف 4GC و همان گیربکس شش سرعته DCT را با خود به همراه دارد، اما نمای جلو، عقب و همچنین کابین آن نسبت به S5 کاملاً متمایز شده است. قسمت چهارم فصل دهم اسب بخار همراه با تست و بررسی کی ام سی X5 و ذکر نکاتی مهم در خصوص روغن موتور خودروها، از راه رسید.
نشانی که برای نخستین بار بر روی جک X7 با نام کی ام سی K7 مشاهده میشود تا نقشی مانند مدیران خودرو برای چری را ایفاء کند. خودرویی که علیرغم ویژگیهای خوب، شرایط مناسبی در بازار نداشته و عملاً قافیه را به رقبا باخته است. اما هنوز هم میتوان به آن فکر نمود و شاید اگر قیمت مناسبی برای آن در نظر میگرفتند؛ هیچگاه به تیگو ۸ پرو یا سایرین باج نمیداد. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتیمدیا، سقف پانورامیک، گرمکن صندلیهای جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. KMC J7 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 172 اسب بخار قدرت بهره میبرد و دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است. در حالی که JAC S5 موتور 2.0 لیتری توربو شارژ دارد که در نسخه توربو 174 اسب بخار قدرت تولید میکند و از گیربکس CVT استفاده میکند.
استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میانرده چینی در ام وی ام X77 باشیم. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ۷ است که حالا به صورت کلی فیسلیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. شرکت مدیران خودرو قدیمیترین و اصلیترین شریک کمپانی چری در ایران محسوب میشود که از حدود بیش از ۱۵ سال پیش (اواسط دهه ۸۰)، مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در ایران را بر عهده دارد. خرید خودرو از نمایندگی کرمان موتور 1780 یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال کیفیت، تنوع و خدمات حرفهای هستند. با دسترسی به مجموعهای گسترده از خودروهای کرمان موتور و امکان انتخاب بر اساس سلیقه و نیاز، این نمایندگی تجربه خریدی راحت و مطمئن را برای شما فراهم میکند.
در یک جمعبندی کلی باید اعتراف کرد که J7 یکی از زیباترین سدانهای چینی است که تاکنون قدم به خاک کشور گذاشته و از این رو به راحتی میتواند نظر جوانان و یا میانسالانی که دل جوانی دارند را به خود جلب کند. در داخل KMC J7 با فضایی ساده اما شیک روبهرو خواهید شد که در آن ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال با خطوط ساده و مستقیم جلب توجه میکنند. در این بین یکی از تغییراتی که تریم داخلی ماشین J7 نسبت به نسخههای اولیه تجربه کرده است، اینکه در ابتدا برخی از قسمتهای کابین از تریم پارچهای استفاده شده بود که حس اسپرتی را به راننده منتقل نمیکرد. از زمستان 1402 شرکت کرمان موتور تمامی تریم داخلی اعم از داشبورد، رودریها و صندلیها را با جنس چرم تعویض کرد. همانطور که گفته شد در طراحی کی ام سی J7 یا همان A5 Plus شرکت جک با فولکس واگن همکاری نزدیکی داشت و الگوهای طراحی جدیدی به خودرو جک J7 اضافه کرد. نمایشگر کنسول میانی از نوع عمودی بوده و بسیاری از تنظیمات را در خود جای داده است.
طراحی بخش جلویی خودرو نیز تهاجمی است و اسپرتبودن خودرو را به شما یادآور میشود. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، طراحی نمای جلو، عقب و جانبی کی ام سی J7 با یکدیگر هماهنگ است. کیفیت متریال داشبورد و رودری ها بهنوبه خود مناسب ارزیابی میشود و با توجه به فاصله محوری ۲۷۵۰ میلیمتری بین چرخها، شاهد محیط نسبتاً جادار درون کابین k7 خواهید بود. از همه مهمتر فضای ۹۶۰ لیتری پشت صندلیهای ردیف دوم است که قطعاً میتواند بهخوبی پاسخگوی نیازهای مسافرتی خانوادهها و پذیرایی از لوازم و اسباب سفر آنها باشد. در عقب هم چراغهایی به هم پیوسته، چهار خروجی اگزوز(سه عدد تزئینی)، سپری چند لایه با تزئینات نقرهای، آنتن کوسهای و اسپویلری کوچک جلب توجه میکنند. در صورتی که الگوی طراحی کلی جک کی ۷ مبتنی بر سادهنگری و جلب نظر قشر میان سال است.
خودروهای این برند طی چند سال اخیر با لوگوی کرمان موتور به بازار عرضه شدهاند. از بین انواع خودروهای جک در ایران، تنها دو نسخه جک J4 و KMC J7 در بخش سدانها قرار دارند و باقی آنها از نوع کراساوور هستند. آنچه در مطلب امروز دیجیاتو خواهید خواند، تست و بررسی کی ام سی J7 بهعنوان سدان نیمهلوکس این خودروساز است. اما یکبار دیگر در مقام مقایسه با سایر رقبا کی ۷ قافیه را به دیگنیتی پرستیژ به دلیل نبود امکاناتی همچون سنسور باران، نورپردازی داخلی و دوربین ثبت وقایع رانندگی میبازد.
با به ارث بردن مزایای آن مدل و بدون تغییر فنی خاصی، شما میتوانید از خودرویی با طراحی بهروزتر و آپشنها و امکانات بسیار بهتر بهرهمند شوید. در این کلاس قیمتی، کی ام سی ایکس ۵ تقریباً کم رقیب مانده است و این برای تولیدکنندگان آن نکته مثبتی محسوب میشود. ازآنجاکه تیگو ۷ پرو، فیدلیتی و لاماری در بازه قیمتی بالاتری قرار دارند و تیگارد و X55 هم در یک کلاس پایینتر قرار میگیرند، رقبای مستقیمی چون هایما 8S و چانگان CS35 پلاس وارداتی گزینههای قابل انتخاب دیگر در این رده خواهند بود.
خودرویی که در سال ۲۰۲۰ به عنوان فیسلیفت جک S7 و پرچمدار نسل سوم محصولات سواری گروه جک وارد بازار چین شد. این خودرو را در مکزیک نیز با نام جک سی ۷ پرو میشناسند و کرمان موتور نیز نام کی ام سی کی ۷ را برای آن برگزید. خودرویی که در ابتدا با استقبال چینیها مواجه شد و بعدها با توجه به تعدد رقبا در چین از پای در آمد.
خوشبختانه، در مقایسه با دابلکلاچهای قدیمی، به ویژه انواع خشک، کمتر دچار افت عملکرد و پدیده Over Heat میشود. با این حال، باید توجه داشت که این جعبهدنده در ترافیکهای سنگین، بهویژه در سربالاییها، به اندازه گیربکسهای AT یا CVT ساده و بیدردسر نیست و نیازمند دقت بیشتر در نگهداری است. KMC K7 با چشمان باریک، دهان بزرگ و دندانهای تیزش، چهرهای خشن و درنده دارد؛ همزمان، ابعاد بزرگ و قامت بلندش این خودرو را پرابهت نشان میدهد. وقتی از روبهرو به KMC K7 نگاه کنید، انگار حتی با صاحب خودش هم سر جنگ دارد! شاید بسیاری از شما علاقهمند به این سبک جدید طراحی که در آن چراغهای اصلی از مکان همیشگیشان به سپر منتقل شدهاند، نباشید و آن را فانتزی یا غیرعادی بدانید.
کی ام سی J7 (جک j7) خودرویی سدان در کلاس لیفت بک و با طراحی اسپرت و جوانپسند است که در یک سال اخیر توانسته با ورود به خیابانهای کشورمان، نگاههای بسیاری را بهسوی خود جلب کند. یکی از جذابیتهای ظاهری این مدل، موشن یا رقص نور چراغ خوشامدگویی و بدرقه است که جلوه چشمگیری دارد. تعداد LED مورد استفاده در چراغها درمجموع ۱۴۲ عدد بوده و پیوستگی چراغهای جلو و عقب و باریکی آنها، چهرهای رادیکال و جسورانه ایجاد کردهاند که خشمگین و تهاجمی به نظر میرسد. مجموعهای مدرن و بهروز که میتوان آن را از برترینهای فعلی در بازار کشورمان دانست.
با این حال، خروجی موتور همچنان مناسب است و برای رانندگی روزمره نگرانی خاصی ایجاد نمیکند. شاید قدرت تولیدی 161 اسب بخاری آن شما را به وجد نیاورد، اما 251 نیوتن متر گشتاور، که از دور موتور 1500 تا 4500 در اوج باقی میماند، برای پیکر بزرگ K7 کاملاً کافی است. علاوهبر این، مصرف سوخت KMC J7 در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 6 لیتر اعلام شده است که برای خودرویی با چنین ابعاد و قدرت، بینظیر است.
بررسی کی ام سی کی ۷ یا جک K7 کرمان موتور به ما نشان میدهد که محصولی نسبتاً با کیفیت، بزرگ، جادار و متعادل مواجه هستیم. اما از نظر فنی تیگو ۸ پرو یا دیگنیتی پرستیژ اجازه صحبت کردن به KMC K7 را نمیدهند. ضمن اینکه از نظر امکانات و ایمنی هم دیگنیتی پرستیژ جایگاه بهتری دارد و تیگو ۸ پرو عملاً برنده ماجرا است. اکنون و در زمان نگارش این متن میتوان محصول لوکس کرمان موتور را با پرداخت ۱ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان از کرمان موتور خریداری کرد. در حالی که دیگینیتی پرستیژ بهمن موتور ۱ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان قیمت دارد. به گزارش خودروم، موفقیت جک در همکاری با کرمان موتور به لطف خودروهایی مانند جک J5 و S5 منجرب به تولد برندی به نام کی ام سی شد.
دیدگاهتان را بنویسید