تست و بررسی فولکس واگن گلف GTI در تهران نسل 7 مجله خودرویی ایران
کشش خودرو در پیچهایی با سرعت بالا بهطور قابلتوجهی بهبود یافته اما همهچیز به دیفرانسیل ختم نمیشود زیرا سیستم مدیریت دینامیک جدید هم در بهبود این وضعیت نقش داشته است. این خودرو که از مدلی مسابقهای با همین نام الهام گرفته از نظر قدرت با نسخهی تولید محدود GTI کلاب اسپورت S برابری کرده و خروجی ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری دارد. جعبه دنده را در وضعیت D قرار میدهم و با خلاص کردن ترمز دستی، حرکت خود را آغاز میکنم.
گلف GTI در دو مدل 3 درب و 5 درب عرضه می شود و قابلیت انتخاب آن به صورت دنده دستی و اتوماتیک وجود دارد. فروش مدل دنده دستی آن از سال 2019 در استرالیا و آمریکا متوقف خواهد شد و در کشور ما نیز تنها مدل اتوماتیک آن هم به صورت 5 درب عرضه خواهد شد. نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی گلف در نسخههای استاندارد از صفحهنمایش ۸.۲۵ اینچی استفاده میکند اما میتوان صفحهنمایش ۱۰ اینچی را نیز سفارش داد.
نهایتاً به سواری TCR مجهز به این پکیج میرسیم که با رینگهای بزرگتر سفتتر است. رینگهای بزرگ با لاستیکهای پیرلی همراه هستند اما خب هنوز هم با یک گلف GTI طرف هستیم که توازنی مناسب بین پرفورمنس و استفادهی روزمره ایجاد میکند. اگرچه گلف GTI TCR نمونهای اسپورت و گیراست اما هنوز هم به اندازهی هوندا سیویک تایپ R یا رنو اسپورت مگان تروفی تیز نیست. فشار بروی پدال گاز مساوی است با شنیدن صدای لذت بخش توربو و افزایش ناگهانی سرعت خودرو. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.
ماژولار بودن این پلتفرم به معنای استفاده گسترده از آن در طیف بسیار متنوعی از خودروهای هاچبک، سواری و کراساوور گروه خودروسازی فولکس واگن است. در نتیجه این پلتفرم در میان بسیاری از محصولات کامپکت این خودروساز آلمانی به کار رفته است. گلف GTi از زمان ورود به بازار ایران قیمت بسیار تند و تیزی داشت و اکنون پس از گذشت چند سال تیزی قیمتش بیشتر نیز شده. رقیب مستقیم گلف در بازار ایران بی ام و 125i است که توسط پرشیا خودرو به بازار عرضه شد. سئات لئون نیز دیگر خودرویی است که می توانست رقیبی برای گلف GTi محسوب شود اما واردات بسیار محدود آن باعث شد تا نقشش در بازار بسیار کمرنگ شود. در مجموع گلف GTi سواری اسپرت و بسیار لذت بخش، ظاهر جذاب و متفاوت، پرفورمنس بسیار خوب و کیفیت ساخت بالایی را در اختیار مالک خود قرار می دهد و این موارد باعث شده که حتی با وجود قیمت بسیار زیاد، مورد استقبال خوبی در بازار ایران قرار بگیرد.
به طور کلی، Golf GTI به عنوان یک خودرو اسپرت، ترکیبی از استحکام، عملکرد و طراحی شیک را ارائه میدهد و برای علاقهمندان به رانندگی هیجانانگیز و دوستداران خودروهای ورزشی، یک گزینه محبوب است. گلف GTi موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده که این خودرو را در زمره خودرو های ایمن قرار می دهد. گلف GTi با بهره وری از 9 کیسه هوا که شامل راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و عقب، پرده ای های جلو و عقب و زانویی راننده می شوند خیال سرنشینان را راحت می کند. همچنین سیستم های کمک رانندگی گلف GTi مانند سیستم XSD که با قفل کردن الکترونیکی چرخ های جلو باعث افزایش پایداری و عدم لغزش در پیچ ها می شود به داشتن تجربه رانندگی هرچه ایمن تر با این خودرو کمک شایانی می کند.
پدال های گاز و ترمز خودرو سایز کوچکی دارند اما پس از مدتی قلق کار با آن ها دستمان می آید. تقریبا در هیچ حالتی این گلف شما را در زمینه شتاب گیری سرخورده نمی کند و به مدد گشتاور بالا، جعبه دنده بسیار تند و تیز و وزن پایین، از پس بسیاری از خودروهای وارداتی عرضه شده در چند سال اخیر بر می آید. فولکس واگن در مدل سال 2018 میلادی، چراغ های LED روشنایی روز یا همان Daylight را برای GTI در نظر گرفته است، همچنین چراغ های عقب نیز از نوع LED هستند. چراغ های جلو تمام LED بوده و قابلیت روشنایی جانبی را به همراه دارند تا نقاط کور برای راننده روشن کنند.
از آن جا که گلف در اکثر بازارهای اروپایی با اختلاف به عنوان پر فروش ترین و پر طرفدار ترین خودرو در اکثر آمارها نام گذاری شده است، مشخصا در صورت عرضه انبوه در کشورمان همانند نسل اول و دوم آن می توانست رکوردهای بسیار زیادی را در زمینه فروش به جای بگذارد. وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هم چنین مجله خودرو ما به نقد و بررسی جامع مشخصات انواع خودرو های کلاسیک تا مدرن ، خودرو های ایرانی و خارجی و محبوب ترین های دنیای خودرو سازی می پردازد. ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد. چه تغییراتی برای سال 2023 ایجاد شده است؟ تنها تغییر قابل توجه برای سال 2023 اضافه شدن نسخه ویژه چهلمین سالگرد به خط تولید است که به مناسبت 40 سال حضور گلف GTI در ایالات متحده عرضه میشود.
در چنین شرایطی شاید برای علاقه مندانی به هاچ بک های جذاب و سریع، خرید خودروهایی نظیر آلفارومئو جولیتا با قیمت های بسیار پایین تر، منطقی تر از خرید گلف GTI باشد. در حال حاضر گلف در سایت های تولیدی فولکس واگن در آلمان، چین، روسیه، مکزیک، برزیل و الجزیره تولید و به بازارهای جهانی ارسال می شود. پس از انتشار تیزرهای مختلف، فولکسواگن رسماً ون الکتریکی ID.Buzz را در دو نسخهٔ مسافری و باری (Cargo) معرفی کرده است.
ردیف عقب گلف نیز فضای پای قابل قبولی به عنوان یک هاچ بک اسپرت دارد. بازار خودرو ایران بسیار خوششانس بود که حضور برخی از برترین محصولات صنعت خودروسازی کشورهای تراز اول جهان را تجربه کرد. یکی از شاهکارهای صنعت خودروسازی آلمان، فولکس واگن گلف (Golf) بود که در دو نسل ابتدایی تولید حضور قابل توجهی در بازار ایران داشت. در نمای عقب گلف GTI اولیه نکته که توجه را به خود جلب می کند شیب کم شیشه و درب صندق عقب است که کمتر در محصولات هاچ بک دیده می شود و نمایی صاف و فلت را بوجود آورده است. چراغهای عقب خودرو همین منظور کاملا تخت و بدون هیچ برآمدگی خاصی طراحی شده و با چراغهای جلوی خودرو نهایت هماهنگی را دارد. خروجی های اگزوز دوگانه طرفین خودرو هم بر جذابیت های بصری نمای عقب گلف جی تی ای افزوده است.
قابل ذکر است فولکس واگن گلف GTI با برخورداری از 380 لیتر فضای صندوق نسبت به رقبای خود در وضعیت مطلوبی به سر می برد. دور دسته دسته دنده نیز کلید های استارت خودرو، درایو مود، اتو استارت/استاپ، خاموش کردن سیستم کنترل پایداری و سنسور های پارک قرار گرفته اند و در نهایت نیز کلید های ترمز پارک برقی و اتوهلد کنار جا لیوانی خودرو جای گرفته اند. تنظیمات صندلی ها به صورت برقی انجام می شود و برای راننده مموری صندلی نیز در نظر گرفته شده.
گلف در ایران نیز سابقه ای طولانی دارد و همواره محبوب جوانان بوده؛ نسل اول فولکس گلف با کد MK1 در نمونه 3 درب به بازار ایران راه یافت و پس از آن نمونه پنج درب نسل دوم گلف خاک ایران را لمس کرد و به فروش فراوانی در بازار رسید. نسل سوم گلف نیز به صورت انگشت شمار در نمونه های 5 درب و یا 2 درب کانورتیبل قابل مشاهده در ایران است و پس از آن گلف وارد دوره غیبت کبری در بازار ایران شد. داستان مشابهی در کابین نیز وجود داشته و نسل جدید این خودرو از داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی مدرنی سود میبرد.
پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو گرافیک خاص مدل GTI را داشته و رنگ قرمز نیز روی داشبورد و دربها دیده میشود. فرمان اسپورت GTI، پشتسریهای خاص و پدالهای فولادی نیز تکمیل کننده این بخش هستند. آنچه بیش از هر چیزی نظر شما را جلب خواهد کرد میزان چسبندگی و کاهش کم فرمانی GTI جدید است. این تفاوت به خاطر نصب دیفرانسیل قفل شونده جلوی نسل پیشین گلف TCR در این خودرو میباشد.
برای کسب اطلاعات دقیقتر و بروزتر، معمولاً به سایتها و منابع معتبر خودروها مراجعه کنید. طراحی تغییراتی در چراغها و سپر عقب دیده میشود و جزئیات دیفیوزر عقب نیز جذاب و بینظیر است. دیزاین رینگهای پنج پره در مدل GTI، با نسخهی قبلی شباهت دارد ولی شکل زاویهدارتری دارد. همچنین، کالیپرهای قرمز رنگ نیز همچنان در این رینگها مشاهده میشود. بخش طراحی چراغها و سپر عقب بهبود یافته است و جزئیات دیفیوزر عقب نیز جذاب توجه میکند.
گلف GTi در زمینه امکانات رفاهی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و با وجود اینکه خودرویی اسپرت است، آپشن های کاربردی و مفیدی دارد. برای اطلاع از زمان عرضه خودروی وارداتی فولکسواگن گلف GTI توسط شرکت ماموت خودرو، مقاله زیر را مطالعه کنید. همچنین برای آخرین اخبار و جزئیات مربوط به ثبتنام خودروهای وارداتی این شرکت نیز اطلاعات لازم را از آنجا بدست آورید. فولکسواگن گلف GTI جدید، مانند نسل قبلی خود، از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر استفاده میکند. فولکسواگن گلف GTI جدید دارای 241 اسب بخار قدرت و 370 نیوتنمتر گشتاور میباشد و از دیفرانسیل جلو استفاده میکند.
این ارقام برای خودروی مجهز به گیربکس دستی به ترتیب برابر ۸.۰۲ و ۵.۸۶ لیتر بر صد کیلومتر است. خودرویی با پیشرانه ۳٫۲ لیتری که در هر شرایطی آدرنالین را در رگ هایتان به جریان میانداخت. حالا نوبت نسخه GTI با پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری توربوشارژ رسیده است.
از رقبای این خودرو میشود به هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک اشاره نمود. به طور کلی سیستم تعلیق گلف GTI را باید متمایل به سفتی بر شمرد اما نمی توان آن را ناراحت توصیف کرد. بی تاب قرار دادن GTI در حالت اسپرت هستیم، در این حالت قابلیت تعویض دنده توسط شیفتر های پشت فرمان فراهم می شود.
برای ایجاد تمایز بین نسخه GTI و دیگر نسخههای فولکسواگن گلف، در طراحی خارجی نسخه GTI، نوار نورانی قرمز بالای پنجرهها و چراغهای LED در لانه زنبوری سپر جلو قرار گرفتهاند. این ویژگیها، بسته به بازارهای مختلف، ممکن است بر اساس سفارش خریدار نصب شوند. با توجه به قیمت سقف 20 هزار یورو برای خودروهای وارداتی، این نسخه خاص از خودرو گلف با قیمت تقریبی 30 هزار دلار به بازار عرضه شده است. از اینرو، آشکار است که این خودرو توسط جانبازان با مجوز واردات به کشورمان وارد شده است. با نسل جدید فولکسواگن گلف GTI آشنا شوید، خودرویی که چندین نسل تجربه را پشت سر خود داشته و شاید نمادینترین نسخه از نمادینترین محصول مدرن فولکسواگن باشد.
لطفا متنی برای بازنویسی وارد کنید تا بتوانم بهترین شکل ممکن آن را بازنویسی کنم. لطفاً پاراگراف مورد نظر را برای من ارسال کنید تا بتوانم آن را بهبود بخشی و بازنویسی کنم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. درپایان ضمن تشکر از مالک محترم خودرو محمد فروخیان جهت در اختیار قرار دادن خودرویشان، از ناصر سیلاوی جهت هماهنگی های لازم برای این آزمایش سپاسگذاریم. لطفاً پاراگراف مربوطه را برایم ارسال کنید تا بتوانم آن را بهبود ببخشم و بازنویسی کنم. وقتی درب کاپوت گلف را بالا می زنید با همان صحنه ای مواجه خواهید شد که انتظارش دارید.
غربیلک فرمان مزین به نشان GTi و تریم قرمز رنگ تزئیناتی از نوع سه شاخه است که اگرچه چندان اسپرت جلوه نمیکند اما با خصوصیات کلی خودرو هماهنگ است. کلاستر دیجیتال رنگی خودرو با ابعاد ۱۰.۲ اینچ در کنار نمایشگر مولتی مدیا با ابعاد سفارشی ۱۲.۹ اینچ، ۱۰.۴ اینچ و برای بازار ایران از نوع نسبتا کوچک ۸ اینچ، المانهای روز صنعت خودرو را در اختیار بیننده قرار میدهد. نکته بسیار مهم در تغییر جو کابین استفاده از دوخت بخیه رنگی و استفاده از سیستم روشنایی انتزاعی است که با قابلیت انتخاب رنگ، از این حجم سادگی داخل کابین میکاهد.
یکی از بزرگترین مشکلات محصولات برند فولکس واگن در بازار ایران، قیمت ناعادلانه و بیش از ارزش نهایی آن است. به این ترتیب که این برند یک خودروساز اقتصادی آلمانی است، اما محصولات آن در بازار ایران در رده رقبای آلمانی پریمیوم (نظیر برخی محصولات بنز و بی ام و) قیمتگذاری میشود. در نتیجه قیمت خودرو از محصولات فولکس همواره بالاتر از جایگاه نهایی است که در واقعیت برازنده آن است.
بنابراین جای تعجب ندارد که سبک طراحی و چیدمان ادوات داخل کابین با شباهت بصری بسیار زیاد به خانواده فولکس واگن انجام گرفته باشد. دریچههای سیستم تهویه در داشبرد در خطوط افقی مخفی شده و کنسول میانی و بخش مرکزی داشبرد کمی به سمت راننده زاویه دارد. تریم تزئیناتی مشکی پیانویی در کنار اندک تریم تزئیناتی آلومینیومی مات در کنار پوشش داخلی چرمی، ساختار کلی فضای کابین را تشکیل میدهد. همانند سایر محصولات برند فولکس واگن، گلف نیز انسجام همیشگی خود با خط مشی طراحی برند را حفظ کرد، اما المانهای طراحی این خودرو به اندازهای انحصاری است که همواره الهامبخش مدلهای کوچکتر شرکت فولکس واگن نظیر پولو و شیراکو نیز بوده است. هشتمین نسل این هاچبک خانوادگی از طراحی تکامل یافته و تکنولوژی هیبریدی ملایم سود خواهد برد. حرکت در مسیرهای کوهستانی به خاطر هندلینگ چابک گلف GTI، بسیار مفرح و نشاط بخش است، به ویژه که عملکرد فرمان نیز همسو با سرزندگی است.
البته تعداد محدودی DS3 به کشور وارد شده که نمی تواند برای گلف GTI رقیب قدرتمندی محسوب گردد. در نتیجه فولکس واگن پس از ورود به کشور می تواند به سرعت تبدیل به یک گزینه جذاب برای جوانانی خاص قرار بگیرد که برای پرداخت 250 میلیون تومان مشکلی نداشته باشند. با توجه به قیمت پایه قابل توجه خودروهای آلمانی حتی از کلاس اقتصادی، فولکس گلف GTi برای بازار ایران مجبور است در بخش امکانات رفاهی و ایمنی کمی محدودتر از رقبای ژاپنی و کرهای خود عمل کند. تعویض دندهها در گیربکس اتوماتیک بسیار نرم صورت میگیرد و در حالت دستی، دور موتور تا محدوده قرمز قابلیت افزایش دارد.
گلف GTi از یک موتور 4 سیلندر توربو شارژر به حجم 2.0 لیتر بهره می برد که توانایی تولید 230 اسب بخار قدرت در 4700 دور در دقیقه و 350 نیوتون متر گشتاور از 1500 تا 4600 دور در دقیقه را دارد. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دو کلاجه تر به چرخ های جلو منتقل می شود و گلف 1470 کیلوگرمی را طی 6.4 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رساند. برای اطلاع از زمان فروش فولکسواگن گلف GTI وارداتی توسط شرکت ماموت خودرو، بهتر است مقاله مربوطه را مطالعه کنید تا از آخرین اخبار و نحوه ثبت نام خودروهای وارداتی این شرکت مطلع شوید. گلف GTI بدلیل سبک خاص بدنه در عین یک هاچ بک بودن از فضای نسبتا مناسبی برای سرنشنیان برخوردار است .
گلف GTI 2023 از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره میبرد که 241 اسب بخار قدرت و 273 پوند فوت گشتاور تولید میکند. این ارقام نسبت به مدل قبلی، 13 اسب بخار قدرت و 15 پوند فوت گشتاور بیشتری دارند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی بهصورت استاندارد و یا یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته اختیاری به چرخهای جلو منتقل میشود. در آزمایش انجام شده بر روی مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک، عملکرد تعویض دندهها هوشمند و روان بود و خودرو توانست در 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که 0.1 ثانیه سریعتر از مدل Rabbit قبلی با گیربکس اتوماتیک بود.
از این رو گلف GTI را می توان یکی از ایمن ترین هاچ بک های جهان محسوب کرد. دریک جمع بندی کلی میتوان گفت فولکس واگن گلف GTI هنوز اصالت و روح اجداد خود را حفظ کرده است. شما میتوانید از یک روی سکه به عنوان یک خودروی کاملا معمولی و شهری برای استفاده روزمره از آن بهرمند شوید. روی دیگر سکه نیز با یک هاچ بک تند و تیز و چسبنده طرف هستید که رانندگی پرهیجانی را به ارمغان میآورد. باتوجه به شرایط بسیار سخت گیرانه درنظر گرفته شده برای خودروهای موجود در مناطق آزاد خروج مدلهای بالای ۲۵۰۰ سیسی از منطقه امکان پذیر نخواهد بود. البته امیدواریم با ورود محصولات فولکس واگن توسط گروه صنعتی ماموت ( ماموت خودرو )، شاهد حضور این خودرو در شهرها باشیم.
پلتفرم MQB فولکسواگن کاملاً شناخته شده اما سیستم تعلیق و دامپرهای تطبیقی خودرو کاملاً جدید هستند. ژرمنها با استفاده از ساب فریمهای آلومینیومی جدید کمی از وزن سیستم تعلیق را کاستهاند و فنرها نیز بهروز شدهاند. یکبار دیگر فولکس بجای دگرگونی اساسی از فرمولی اثبات شده و تکاملی استفاده کرده است. بجای این کارها شاهد ارائه قدرت، پرفورمنس و سواری بهتر و بیشتر در پکیجی ارزانتر از نسخه پرچمدار گلف R هستیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. قیمت نسخه دستی تریم اتوبان معادل ۳۵،۹۲۰ دلار بوده و نسخه اتوماتیک آن با بهای ۳۷,۰۲۰ دلار عرضه میشود.
این سیستم با حفظ مزایای نسل قبلی گلف GTI، ویژگیهای جدیدی به آن اضافه کرده است. صفحهنمایش اطلاعات فعال و کاملاً دیجیتال فولکسواگن نیز در این نسخه حضور داشته و از دیگر ویژگیهای آن میتوان به سیستم صوتی با ۸ بلندگو و سیستم اطلاعات سرگرمی کامپوزیشن مدیا اشاره کرد. صندلیهای پارچهای هم خاص TCR بوده اما خوشبختانه برچسبهای کناری را باید با پرداخت ۵۵۵ پوند خریداری کرد. خودروی حاضر در تست همچنین از سقف پانورامیک ۱۰۰۰ پوندی و شیشههای عقب تیرهی ۱۰۰ پوندی برخوردار است. به این ترتیب مدل TCR در جایگاهی بالاتر از نسخهی GTI پرفورمنس با قدرت ۲۴۲ اسب بخار قرار گرفته و ۲۳۲۰ پوند گرانتر از است. همان دیفرانسیل قفل شوندهی برادر ارزانتر در TCR هم وجود داشته اما رادیاتورهای کارای آن از نسخهی پرچمدار گلف R گرفته شدهاند.
اما صدای اگزوز به خاطر فیلترهای ذرات جدید و مبدل کاتالیتیک بزرگتر محدود شده و فعالکننده صدا نیز نمیتواند صدای خطیتری را تولید کند. گیربکس DSG فولکس نیز در سرعتهای پایین گاها مکث کرده اما گزینه ۶ سرعته دستی در دسترس افرادی که لذت بیشتری را میخواهند خواهد بود. نسخه پایه S نیز فاقد دیفرانسیل لغزش محدود، پدهای بزرگتر ترمز و صفحه نمایشگر هشت اینچی خواهد بود. سیستم مالتیمدیای این خودرو از جهت سهولت کاربرد، گرافیک زیبا و طرحبندی منطقی، یکی از بهترین هاست. از طریق فرامین صوتی، شما قادر خواهید بود تا موسیقی در حال پخش را تغییر دهید، مسیر مورد نظرتان را وارد کنید و تماس تلفنی برقرار نمایید.
زیر چراغ ها یونیت چراغ شور قابل مشاهده و پایین تر نیز در دو طرف ورودی هوای بزرگ و شبکه زنبوری شکل سپر، خط هایی جلوی چراغ های مه شکن قرار گرفته اند تا فرم جلو را اسپرت تر کنند. تغییرات رخ داده بیش از آنکه باعث افزایش سرعت شوند روی آسایش کابین و هندلینگ خودرو تأثیر مثبت گذاشتهاند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیهای گلف GTI جدید نسبت به نسخه پرفورمنس نسل پیشین تغییر چندانی را نشان نمیدهد. البته بهروزرسانی مختصر پیشرانه مشخصات آن را کمی بهبود بخشیده و پیشرانه هماکنون اشتیاق بیشتری به دورگیری نشان میدهد.
البته قدرت گلف GTI در برابر رقبایی همچون هیوندای i30 N، فورد فوکوس ST، رنو مگان RS و مرسدس-ای ام جی A 35 جدید خیلی به چشم نمیآید زیرا همه این خودروها قویتر هستند. نمای داخلی فولکس واگن گلف GTi همچنان فریادزننده میانهروی و سادگی است که با طراحی بخش خارجی آن منطبق است. حقیقت آن است که نهتنها گلف GTi، بلکه بیشتر خودروهای تولیدی برند فولکس واگن همواره از گروه خودروهای اقتصادی بازار آلمان به حساب میآیند و ازاینرو برند آئودی نماینده ارائه نسخههای لوکس گروه خودروسازی فولکس واگن است. گلف به عنوان یکی از پرفروشترین محصولات شرکت فولکس واگن در دنیا شناخته میشود.
در زیر درب موتور این خودرو یک قلب چهار سیلندر توربوشارژ با حجم دو لیتر قرار گرفته که در معیت یک گیربکس شش سرعته دستی و یا دوکلاچه اتوماتیک، نیرویی معادل ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن-متر را تولید و منتقل مینماید. سیستم تعلیق در جلو و عقب خودروی فولکسواگن گلف GTI به صورت مکفرسون در جلو و چند اتصاله در عقب طراحی شده است. با این وجود، این خودرو نه تنها ویژگیهای نسل قبلی گلف GTI را حفظ کرده است بلکه ویژگیهای جدیدی را نیز به آن افزوده است.
خودرویی بیادعا که توانسته در این چندسال اخیر نگاه بسیاری از کارشناسان خودرویی و مجلات را به سمت خود جلب کند. خودرویی که از همان نسل اول تا کنون دنیای بیانتهایی برای تیونینگ آن درنظر گرفته شده است. طراحی خارجی آن شامل جلوی ورزشی با یک شبکه بزرگ خنککننده هوا، لوگوی GTI روی گریل، سیستم خروجی دوگانه انتهای پشتی و آپشنهای سبک بدنه و لاستیکهای ورزشی میباشد. صندلیهای اسپرت و نوارهای قرمز بر روی صندلیها، هویت ورزشی این خودرو را بیان میکنند. علاوه بر این، دستهی دندهی اختصاصی GTI، فرمان چرمی و سیستم ناوبری با صفحه لمسی نیز در دسترس قرار دارد.
دیدگاهتان را بنویسید