مشخصات کامل فنی گکGS3 خانه خودرو
از نکات جالب توجه در بدنه EMKOO هم می توان به دستگیره های در مخفی شونده ی این خودرو اشاره کرد. کراس اوورها یا CUV ها (crossover utility vehicle) چیزی بین سدان معمولی و SUV (شاسیبلند) هستند؛ یعنی ویژگیهای هر دو نوع را دارند که در زبان عامیانه به آنها «نیم شاسی» میگویند. از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنیداز شما سپاسگزاریم. به گروهی از خودروها گفته میشود که از یک سوپرمینی بزرگتر و از یک خودروی اندازه متوسط کوچکتر باشند.
در نمای جانبی، خطوط کشیده و روان GAC Emco زیبایی و سیالی به خودرو میبخشند. رینگهای آلومینیومی 18 اینچی نیز به شکل ظاهری خاص و زیبایی به این خودرو افزودهاند. با نگاهی به ظاهر کلی خودرو و به خصوص نمای کناری آن و خطوط دوگانه ی موازی روی درها و آرک گلگیرها، به وضوح طراحی نسل جدید هیوندای توسان برایمان تداعی می شود. استایل زاویهدار و تهاجمی GS3 ممکن است برای برخی بیشازحد جسورانه باشد، اما برای مخاطبان هدف آن، قطعا «عشق در نگاه اول» خواهد بود!
بله، فضای داخلی این خودرو جادار بوده و راحتی مناسبی برای سرنشینان فراهم میکند. با در نظر گرفتن مشخصات و امکانات، این خودرو ارزش خرید بالایی دارد و میتواند گزینهای مناسب برای خریداران ایرانی باشد. کمپانی جی ای سی (گک) برای سری جدید محصولات خود، یعنی EMKOO، از سبک طراحی موسوم به “Hi-tech Industrial Aesthetics” استفاده کرده است. جلوپنجره عمودی بزرگ و چراغهای LED، خطوطی فوقالعاده تیز و تهاجمی دارند و سبب شدهاند خودرو همانند حیوان درنده به نظر برسد! المانهای مثلثی از گوشههای چراغ شروع میشوند و هرچه بهسمت وسط جلوپنجره میروند، بزرگتر میشوند تا درنهایت، به یک طرح مثلثی بزرگ در وسط جلوپنجره میرسند.
از طرفی غربیلک فرمان دارای روکش چرم مصنوعی با دوخت قرمز بوده که احساس هیجان را به راننده انتقال می دهد. با توجه به بررسی طراحی، عملکرد فنی و امکانات، گک امپو میتواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال خودرویی اسپرت، مدرن و با ارزش خرید بالا هستند. اگرچه خدمات پس از فروش این برند در برخی مناطق نیاز به بهبود دارد، اما ویژگیهای برجسته این خودرو، آن را به گزینهای قابلتأمل تبدیل کرده است. پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی، وظیفه تامین قوای این کراساوور را برعهده دارد. البته این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و میتواند راندمان قابل قبولی تولید کند.
توجه داشته باشید که آپشن کیت اگزوز و کیت بدنه فقط در جی ای سی GS3 تیپ R استایل وجود دارد و آپشن پارک خودکار هم در هیچ کدام از دو تیپ معمولی و R استایل نیست. در نسخه R-Style به دلیل طراحی متفاوت سپرها، طول بدنه به 4.446 متر رسیده است. همچنین در نسخه R-Style، کیت قطعات اسپرت به همراه رینگهای 19 اینچی، خروجی دوگانه اگزوز، نیز به خودرو اضافه شده است.
علاوهبراین، شرکت جدیدی به نام راساموتور وظیفه عرضه محصولات گک را بر عهده دارد که امیدواریم رویه بازاریابی و فروش آن متفاوت از همکاران قبلی این برند چینی باشد. رنگبندی تریم داخلی این خودرو با توجه به نوع سفارشگذاری متفاوت است، با این حال در اکثر نسخهها شاهد ترکیب سه رنگ در کنار یکدیگر هستیم. رنگ آبی اقیانوسی در کنار نارنجی و سفید، ظاهری لوکس را برای کابین گک GS3 ترتیب دادهاند. قیمت GAC GS3 از سوی کرمان موتور ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان تعیین شده است. GAC GS3 Emzoom از لحاظ قیمتی رقبای زیادی دارد که از بین آنها میتوان به تیگو ۸ پرو، بستیون T77، جتا VS5 و هیوندای کرتا اشاره کرد. با وجود این، تنها یک رقیب صفر کیلومتر واقعی برای GAC GS3 در بازار حال حاضر ایران وجود دارد و آن فونیکس FX است.
در دو طرف جلوپنجره، ورودیهای پنجضلعی هوا با قاب زرد را میبینیم که باعث میشوند خودرو اسپرتتر به نظر برسد. چراغهای LED زاویهدار جلو طراحی کشیدهای دارند و بالاتر از جلوپنجره و زیر درب کاپوت قرار گرفتهاند. GS3 با ویژگیهایی نظیر چراغهای جلو LED، سنسور پارک، سانروف پانوراما، و صندلی برقی راننده، امکانات رفاهی بینظیری ارائه میدهد.
در بخش ایمنی شاهد نصب دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و کروز کنترل هوشمند روی گک GS3 هستیم. علاوه برآن کراساوور گک موفق شده است تا پنج ستاره ایمنی را از انکپ چین دریافت کند. گک GS3 به طیف وسیعی از رادارها و دستیارهای رانندگی نیز مجهز است که میتوانند امکان رانندگی خودکار سطح دوم را در اختیار مالک قرار دهند. رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم هشدار تعویض خط، محدودکننده سرعت، سیستم هشدار تصادف از جلو و رادار تابلوخوان از جمله این سیستمها هستند. در بخش تجهیزات رفاهی، گک GS3 عملکرد مناسبی را از خود به نمایش میگذارد و میتواند موجب دردسر رقبایش شود. گک GS3 یک کراساوور جمعوجور است و طراحی زیبایی دارد که از الگوهای روز پیروی میکند.
این درحالی است که جی ای سی GS3 امزوم در نسخه ارتقایافته با اندک تفاوت در جزئیات طراحی خارجی با نام R-Style نیز به بازار عرضه شده است. سبد محصولات شرکت راسا موتور خاورمیانه حالا با حضور یک کراساوور سایز کوچک جدید و آیندهگرایانه با اسم GAC GS3 تکمیل میشود. این چینی وارداتی از زیرمجموعه گروه خودروسازی GAC (در ایران معروف به گک و جی ای سی) و از زیربرند ترامپچی به تولید میرسد. با توجه به مشخصات فنی گک امکو، این خودرو توانسته است با ادغام عناصر فناورانه و طراحی شگفتانگیز، یک گزینه جذاب و عالی برای علاقهمندان به رانندگی مدرن و هوشمندانه باشد. از توان موتوری تا امکانات رفاهی، گک امکو نشان دهنده تعهد GAC به ارائه یک تجربه خودروسازی بینظیر است.
این خودرو از نظر فنی و طراحی در سطح پایینتری از امپو قرار دارد، اما با توجه به قیمت مناسبتر، گزینه جذابی برای خریداران محسوب میشود. این خودرو که توسط مدیران خودرو عرضه میشود، به لطف سابقه موفق برند فونیکس در ایران، بازار خرید و فروش قوی و خدمات پس از فروش خوب، یکی از خودروهای محبوب بازار است. گک امپو در هر چهار چرخ به ترمزهای دیسکی خنکشونده مجهز است که عملکرد بسیار خوبی در دفع گرمای ناشی از ترمزگیری دارند.
از موتور و انتقال نیرو تا سیستم تعلیق و سیستم ترمز، همه جزئیات را در این مقاله خواهید یافت. مطالعه این مقاله به شما اطلاعات مفیدی در مورد خودرو گک امکو ارائه میدهد و به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای خرید خودروی جدیدتان بگیرید. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد کابین گک امپو که در کمتر خودرویی دیده میشود، یکپارچه بودن دو نمایشگر این خودروست. در داخل کابین از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر ۷ اینچی استفاده شده است. نمایشگر کوچکتر در واقع همان کلاستر است که اطلاعات سرعت، وضعیت موتور و مصرف سوخت را باکیفیت بالا نمایش میدهد.
این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. این گیربکس در تست GAC GS3 حتی هنگام شروع حرکت در سر بالاییها و دنده عقب نیز تاخیر و دقت خوبی دارد. البته که قابل پیشبینی است در صورت اعمال فشار در هوای گرم، کمی دچار محدودیت شود. در طول تست GAC GS3 توسط بیت ران، هیچ تقه و ضربهای هنگام تغییر وضعیت گیربکس در حالت درجا، شروع حرکت و یا حین رانندگی مشاهدهنشد.
نمای جلویی با گریل بزرگ و فوق العاده زیبا، به خودروی گک GS3 شخصیتی قدرتمند و جذاب میبخشد. سیستم ترمز گک GS3 در جلو از دیسکهای خنکشونده و در عقب از دیسکهای ساده تشکیل شده است. – طراحی گک امکو نسبت به مدرنیته و جلب نظر با جلوپنجره بزرگ، خطوط افقی، چراغهای LED، و رینگهای آلومینیومی 18 اینچی، جذابیت خاصی دارد.
در نمای جانبی خودرو، شاهد خطوط تیز و شکستهای هستیم که از جلوپنجره تا چراغهای عقب امتداد دارند. این خطوط به همراه رینگهای آلومینیومی 17 اینچی، ظاهری اسپرت و جوانپسند به خودرو بخشیدهاند. در قسمت عقب خودرو، شاهد چراغهای عقب LED هستیم که با خطوط شکسته طراحی شدهاند. این چراغها نیز به همراه اسپویلر کوچکی که در بالای درب صندوق عقب قرار دارد، ظاهری اسپرت و جذاب به خودرو بخشیدهاند. موضوع بسیار مهم در خصوص جی ای سی GS3 امزوم، قیمت نهایی آن در جایگاه یک خودرو چینی پرآپشن و وارداتی است. ترکیب این دو نکته با هم میتواند قیمت بسیار تند و تیزی را برای این خودرو در بازار کشور رقم بزند.
GAC GS3 Emzoom R-Style از یک پیشرانه ۱.۵L توربو شارژر با فناوری GDi استفاده میکند که میتواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.. پیشرانه و گیربکس این خودرو از تکنولوژی میتسوبیشی استفاده میکنند و ساخت خود GAC هستند. در طراحی کابین گک امپو از مواد باکیفیت مانند چرم مصنوعی و پلاستیک نرم استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو مشکی و زرد است که در کنار دوخت زرد رنگ صندلیها، باعث شده است کابین ظاهر اسپرتی داشته باشد. وقتی از طرفین به گک امپو نگاه کنید، خیلی سریع متوجه فرم فستبک سقف خواهید شد که تا صندوقعقب ادامه پیدا کرده است. فستبک بودن این خودرو علاوهبر اینکه اسپرت بودن این خودرو را دوچندان میکند، حس سرعت را به هر بینندهای القا میکند.
این خودرو به صورت فابریک به کیت اگزوز هم مجهز است که با یک دکمه کوچک از روی فرمان قابل فعال / غیر فعال کردن است. البته کیت نمونهی مورد بررسی، یکسره شدهبود و همواره روی حالت فعال قرار داشت. گک امپو مطابق با استاندارد یورو ۶ طراحی شده و با توجه به اینکه تولید گازهای گلخانهای در گک امپو به حداقل ممکن رسیده است، میتوان آن را خودرویی دوستدار محیطزیست دانست.
نیروی تولیدشده توسط موتور از طریق گیربکس اتوماتیک ۷سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) به چرخهای جلو منتقل میشود. این گیربکس در مقایسه با مدلهای خشک، دوام بیشتری دارد و باعث میشود که تعویض دنده نرمتر و سریعتر انجام شود. گک GS3 در تودوزی خود از رنگهایی نظیر سبز پرنیان، خاکستری روشن با تریم نارنجی و مشکی با تریم آبی بهره میبرد. اگرچه زیبایی موضوعی سلیقهای است و هر کس ممکن است GS3 را زیبا یا زشت توصیف کند اما آنچه در موضوع زبان طراحی صنعت خودرو قابل ارزیابی و تجربه است، دوام و قدرت زبان طراحی در زمینه ماندگاری و تازگی است. تجربه ثابت کرده است که طراحهای رادیکال به همان اندازه که میتوانند جذاب و دلربا باشند، به همان اندازه نیز قابلیت خستهکنندهبودن خود را در گذر زمان به چشم بیننده میکشانند.
GS3 از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDi) بهره میبرد. خرید خودرو یکی از تصمیمات مهم در زندگی هر فرد است و همواره کسانی که قصد خرید خودرو دارند، دنبال خریدی هستند که بهترین امکانات را در اختیارشان قرار دهد. خودرو گک GS3 با داشتن مزیتهای بیشماری، یکی از گزینههای برتر برای خرید خودرو است.
خطوط برجسته و تیز روی درها باعث شدهاند این خودرو ظاهری عضلانی داشته باشد. رینگهای خودرو ۱۸ اینچی هستند و برای خودرویی با این ابعاد مناسب به نظر میرسند. نسل اول جی ای سی GS3 در سال ۲۰۱۷ به بازار چین معرفی شد، اما نسخه وارداتی ایران در حقیقت نمونه نسل دوم به طراحی سال ۲۰۲۳ است که با نسل پیشین خود تمایزهای بسیار زیادی به همراه دارد. این خودرو تحت پسوندهای دیگری نظیر امزوم و یینگسو نیز به فروش میرسد، اما کد GS3 یا GS3 II (GS3 سری دوم) در میان این نامها مشترک است. از جمله رقبا این خودرو در میان خودرو های وارداتی می توان به؛ چانگان یونی تی، ونوسیا استار، جتا VS7، کیا اسپورتیج و… اشاره کرد. از طرفی لاماری ایما، تیگو ۷ پرومکس، فیدلیتی پرستیژ و… از رقبا این خودرو در میان خودرو های موتاژی هستند.
GAC Emkoo با طراحی ظاهری نوین و جذاب، به عنوان یک خودروی مدرن و اسپرت درخشان مینماید. جلوپنجره بزرگ و کشیدهاش، با خطوط افقی، حس اسپرتی و پویا به خودرو میبخشد. چراغهای جلو از نوع LED نه تنها از لحاظ عملکرد بلکه از نظر طراحی نیز بسیار زیبا و جلبکننده هستند. جی ای سی امکو در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده، با این حال این کراس اور چینی از پلتفرمی مشترک با GAC GS4 استفاده می کند که 5 ستاره ایمنی چاینا انکپ دارد. همچنین این خودرو با بهره بردن از 6 ایربگ (جلو، جانبی، پرده ای)، می تواند تا حدی خیال سرنشینان را از بابت حوادث راحت کند.
سایز تایرهای خودرو ۲۳۵/۴۵/R19 است و در کمال تعجب به صورت فابریک با تایرهای میشلن عرضه میشود که در تست GAC GS3 عملکرد خارق العادهای داشتند. تعلیق این خودرو در جلو از مک فرسون مستقل و در عقب از نوع میله پیچشی با لول فنر عمودی است. این خودرو در خیابانها و معابر به سرعت در کانون توجهات قرار میگیرد و تقریبا کمتر کسی است که سرش را به سوی آن بر نگرداند. جدیدترین قیمتی که راساموتور برای گک امپو اعلام کرده حدود دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان است. صندوقعقب گک امپو، ظرفیتی معادل ۵۴۳ لیتر دارد که کاملاً برای جا دادن وسایل روزمره و حتی وسایل سفر یک خانواده ۴ نفره کفایت میکند.
فاصله محوری ۲,۷۳۶ میلیمتری و وزن ۱,۳۴۰ کیلوگرمی گک امپو، نشاندهنده مهندسی دقیق این خودرو در ایجاد تعادل و پایداری است. سپر عقب طراحی سادهای دارد، اما وجود یک دیفیوزر بزرگ روی آن را نمیتوانید نادیده بگیرید! این دیفیوزر نهتنها زیبایی بصری خودرو را بیشتر کرده است بلکه به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت (درگ) هم کمک میکند. GS3 از سیستمهای کمکراننده مدرن بهره میبرد، امکاناتی که ایمنی و کارایی در رانندگی را ارتقا میدهند.
این خودرو از پلتفرمی ایمن استفاده می کند و به تعداد مناسبی ایربگ مجهز است. همچنین این خودرو به تجهیزات کمک رانندگی پیشرفته ای مجهز است که می تواند در کاهش خطرات تصادف نقش داشته باشد. گک امکو یکی از خودروهای محبوب و پرطرفدار در بازار خودرو است که با طراحی زیبا و کیفیت بالا، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.
در شرایطی که خودروهای چینی سهم بالایی از واردات خودرو را در اختیار گرفتهاند، گک GS3 میتواند توجه مشتریان علاقمند به خودروهای مدرن و نوآورانه را به خود جلب کند. به لحاظ فنی جی ای سی امکو بسیار مشابه جی ای سی GS3 و جی ای سی امپو بوده و تفاوت چندانی با آنها ندارد. از جمله فناوری هایی که در این پیشرانه استفاده شده، فناوری Air To Water است که در خنک کاری پیشرانه تاثیر بسیاری دارد. برند چینی گک GAC از جمله نامهای معتبر و با کیفیت در صنعت خودروسازی به شمار میآید که در بحث فناوری تولید، مهندسی و طراحی، جایگاه خوبی را در میان خودروسازان چینی دارد ولی برای مشتریان ایرانی کمتر شناخته شده است.
علاوه بر این، فضای بارگیری خودرو نیز محدود است و برای حمل بارهای بزرگ و حجیم، ممکن است نیاز به استفاده از بارگیری خارجی باشد. این امکانات ایمنی به همراه طراحی بدنه مدرن و با استحکام گکGS3، این خودرو را به یکی از ایمنترین خودروهای موجود در بازار ایران تبدیل کرده است. در مجموع، طراحی ظاهری گک GS3 را میتوان یک طراحی جذاب و مدرن دانست که میتواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.
این خودرو با این مشخصات فنی، عملکردی قابل قبول در زمینه شتاب و سرعت ارائه میدهد. شتاب صفر تا صد این خودرو در 8.5 ثانیه انجام میشود و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.18 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک کراساوور شهری به عنوان یک رقم قابل قبول محسوب میشود.
جی ای سی امکو یکی از محصولات جدید نشان GAC چین است که با راسا موتور خاورمیانه به ایران می آید. البته باید توجه داشت که تا زمانی که جی ای سی امکو در تست های ایمنی معتبر شرکت نکند، نمی توان به طور قطع در مورد ایمنی آن اظهار نظر کرد. با این حال، با توجه به اطلاعات موجود، می توان گفت که این خودرو از ایمنی نسبتاً خوبی برخوردار است. محدودیتهای واردات و تغییر نگرش مشتریان نسبت به خودروهای چینی، باعث شده است تا گک GS3 شانس موفقیت در بازار ایران را حداقل روی کاغذ داشته باشد.
سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری قابل قبولی را به ارمغان می آورد. گک امکو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، در حدود ۶ لیتر اعلام شده است که عدد بسیار مناسبی محسوب می شود. سیستم تعلیق خودرو گک امکو با استفاده از تکنولوژیهای مدرن، راحتی و استحکام خوبی را برای مسافران فراهم میکند.
طراحی ظاهری گک GS3 را میتوان بهعنوان یک طراحی مدرن و آیندهنگرانه توصیف کرد. این خودرو با طراحی زیبا و خصوصیات فنی برتر، توانسته است جایگاه ویژهای در بازار خودروهای کوچک کسب کند. گک GS3 با ابعادی مناسب و جمع و جور، به راحتی در شهرها و جادههای بزرگ قابل رانندگی است.
قیمت گک GS3 در عربستان سعودی ریال سعودی است که معادل 700 میلیون تومان میباشد. با احتساب عوارض واردات، قیمت این خودرو در ایران به حدود دو برابر یعنی یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. رقبای این خودرو در بازار ایران شامل کی ام سی X5، ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35 و هایما S5 میباشند. GS3 از سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمهای، ناوبری ماهوارهای، بلوتوث، یو اس بی، و نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر بهره میبرد. با توجه به موارد ذکر شده، می توان گفت که ایمنی GAC امکو در سطح نسبتاً خوبی قرار دارد.
حتی با وجود تعلیق میله پیچشی در عقب خودرو باز هم سواری نرم و در عین حال اسپرتی را شاهد بودیم. اما نمیتوان دقیقا پیشبینی کرد که در صورت تعویض تایرهای میشلن با یک نمونه ایرانی یا حتی چینی، هندلینگ خودرو چقدر افت خواهد کرد. در تست GAC GS3 مشخص شد حتی زمانی که گک GS3 روی حالتهای اسپرت و اسپرت پلاس است، شما بهعنوان راننده نمیتوانید هیچ دخالتی در تعویض دندهها داشته باشید. یعنی هیچ پدال شیفتری در پشت فرمان وجود ندارد که شما بتوانید با تعویض دنده در این قسمت، لذت رانندگی خود را چند برابر کنید. حتی اهرم تعویض دنده الکترونیکی GS3 هم توانایی مثبت و منفی برای تعویض دندهها را ندارید.
همانند تویوتا C-HR و بسیاری دیگر از کراساوورهای کامپکت ژاپنی، ستون C خودرو بیش از حد شیبدار طراحی شده است تا ظاهر خودرو اسپرتتر از کراساوورهای متوسط یا بزرگ خلق شود. در نمای عقب گک GS3، ترکیبی از طراحی مزدا و چانگان به همراه خلاقیت را میبینیم. الگوی طراحی درب پنجم و سپر عقب شبیه به کراساوورهای خانواده Uni چانگان است. البته این شباهت در هیچکدام از بخشها به طور کامل رعایت نشده است، چرا که طراحان گک ظرافتهای خاصی را در قطعات این بخش به کار گرفتهاند تا ظاهر متمایزی برای محصول خود خلق کنند.
واکنش گیربکس به پدال گاز نیز مناسب است و روی حالت اسپرت پلاس گیربکس میتواند برای مدتی روی دنده موجود باقی بماند و دور موتور نیز روی حدود ۳۰۰۰ قرار میگیرد تا به محض درخواست راننده، شتاب بگیرد. در کنار آریزو ۶ GT، کیامسی J7 هم یکی دیگر از رقبای GAC امپو محسوب میشود. این سدان کوپهمانند که توسط کرمان موتور عرضه میشود، بهدلیل طراحی خاص، سقف فستبک و پیشرانه قدرتمند، توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.
این شرکت نخست یک کراساوور به نام گک گونو G5 را به بازار ایران فرستاد که بعید است نام آن را شنیده باشید. مدتی بعد با همکاری شرکت الماسداران که سابقه واردات میتسوبیشی را در کارنامه خود داشت، گک ترامپچی GA3S را برای مصرفکنندگان ایرانی به ارمغان آورد. در شرایطی که بازار از تنوع بالای خودروهای وارداتی برخوردار بود و حتی اتومبیلهایی همچون کیا سراتو توسط سایپا به تولید میرسیدند، کمتر کسی به گک ترامپچی GA3S توجه میکرد. درنتیجه این خودرو حضور کوتاهی در بازار ما داشت و گک برای دومینبار در ایران شکست خورد. این روزها چینیها مسیر خودروسازی را با سرعت بیشتری طی میکنند و در سالهای اخیر، پیشرفتهای چشمگیری در نوآوری، طراحی و عملکرد داشتهاند.
بسیاری معتقدتد نمای عقب این خودرو هم با نیم نگاهی به سبک طراحی هوندا و ولوو، طراحی شده است. امروز فرصتی فراهم شد تا برای نخستین بار، کراس اوور وارداتی و جدید جی ای سی امکو را مورد بررسی قرار دهیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانیم. گذشته از این شباهت احتمالاً اتفاقی، چراغهای LED جلو و دستگیره مخفیشونده درها هم قابل توجه است. امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل مواردی مانند سیستم کنترل پایداری و کشش، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی و سرازیری، فیلتر گرد و غبار داخل کابین، نور بالای هوشمند و… است. بهطور کلی در تست GAC GS3 هندلینگ خودرو بسیار مناسب ارزیابی شد و راحتی آن نیز با وجود اسپرت بودن خودرو مناسب بود. این خودرو یکی از معدود کراس اوورهای چینی است که به راننده اعتماد به نفس کافی برای رانندگی اسپرت و انجام مانورهای سنگین را میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید