بررسی خودرو گک امکو

بررسی گک امپو بنزینی؛ سدان بسیار جذاب و پرطرفدار چینی وبلاگ کارنامه

ترکیب این دو سیستم باعث شده گک امپو علاوه‌بر سواری نرم و راحت، در پیچ‌ها هم پایداری خوبی داشته باشد. در طراحی کابین گک امپو از مواد باکیفیت مانند چرم مصنوعی و پلاستیک نرم استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو مشکی و زرد است که در کنار دوخت‌ زرد رنگ صندلی‌ها، باعث شده است کابین ظاهر اسپرتی داشته باشد. این مجموعه امکانات ایمنی، گک امپو پرو هیبرید را به یکی از امن‌ترین خودروها در کلاس خود تبدیل کرده و تضمینی برای آرامش خاطر سرنشینان در هر شرایطی است. طراحی داخلی این خودرو، با استفاده از ترکیب رنگ سفید کرم و مشکی، فضایی آرامش‌بخش و در عین حال لوکس ایجاد کرده است که روح شما را تازه می‌کند. این تریم رنگی، در کنار مواد باکیفیت به‌کاررفته، جلوه‌ای مدرن و دلپذیر به کابین بخشیده است.

گک امکو در چین با دو پیشرانه بنزینی و یک نمونه هیبریدی عرضه می‌شود که راسا موتور برای عرضه در ایران نسخه بنزینی ضعیف‌تر را انتخاب کرده است. این مدل به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI مجهز است که 177 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، امکو ظرف حدود 7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر 7.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو محصول سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شود و در رده کراس‌اوورهای جمع‌وجور قرار می‌گیرد. گک امپو علاوه‌بر طراحی اسپرت و جذابی که دارد، از نظر فنی هم سدان قابل‌قبولی است.

اعتبار برند گک و رضایت بالای خریداران از این خودرو، در کنار پیشرانه مطمئن و امکانات و آپشن‌های کافی باعث شده تا این محصول فروش بسیار خوبی را در کشور چین تجربه کند. در نهایت، به نسخه هیبریدی دست پیدا می‌کنیم که با ترکیب فناوری‌های تویوتا و موتوری با قدرت ۱۴۰ اسب بخار (۲ لیتری) تنفس طبیعی به آن دست یافتیم. در این نسخه، موتور الکتریکی نیز بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که قدرت نهایی خودرو به ۲۳۸ اسب بخار برسد. مصرف سوخت ترامپچی ایمکو با این پیشرانه حدود ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. داخل کابین گک امکو هم با المان هایی سر و کار داریم که خودرو را لوکس نشان می دهد.

استایل خاص شیفتر دنده، غربیلک فرمان و بازویی پنل درها نیز بر جذابیت نمای داخلی این خودرو افزوده است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.

در قسمت جلوی آن، فریم بدون قاب V شکل و چراغ‌های تیز لبه‌دار در نگاه اول به چشم می‌خورند. نمای عقب آن هم با چراغ‌های پشتی که به طور قابل توجهی به خودروهای ولوو شباهت دارند، جلب توجه می‌کند. ابعاد خودرو به طول 4680 میلی‌متر، عرض 1901 میلی‌متر و ارتفاع 1670 میلی‌متر بوده و این نشان می‌دهد که گک ترامپچی امکو یک خودروی کراس‌اور کلاس D است.

نه آنقدر نرم است که حس گهواره‌شدن به سرنشینان دست دهد و نه آنقدر خشک که رانندگی را خسته‌کننده کند. هندلینگ و فرمان‌پذیری امکو در این حالت، به گونه‌ای است که می‌توانید با خیالی آسوده، حداکثر سرعت خودرو را در اتوبان‌های خلوت امتحان کنید، حتی زمانی که دیگر سرنشینان خواب هستند. در نماهای جانبی استفاده و بهره مندی از خطوط شکسته کاملا مشهود بوده و در قسمت های مختلف از این المان ها استفاده شده است. در عقب، چراغ‌های کشیده و باریک، شبیه به نمای پشت کراس‌اورهای ولوو هستند.

این پیشرانه در کنار گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، نیروی لازم برای شتابگیری 0 تا 100 کیلومتر در 7 ثانیه را فراهم می‌کند. اما نمای پشت این خودرو به شدت تحت تاثیر چراغ‌های خطر شکسته و تیز آن قرار دارد. این چراغ‌ها در هر شرایطی روشن می‌مانند و نقش چراغ موقعیت (POSITION LIGHT) را نیز به خوبی ایفا می‌کنند.

در سال 1394، سه مدل از این برند با نام‌های GA3S، GS5 و GS3 به ایران راه یافتند. با وجود کیفیت ساخت بالای GS5، عرضه ی محدود این مدل ها باعث عدم شناخت کافی آن ها در بازار شد. چراغ های کشیده و LED با طراحی که هماهنگ با قسمت های دیگز جلوی خودرو است. کمپانی جی ای سی (گک) برای سری جدید محصولات خود، یعنی EMKOO، از سبک طراحی موسوم به “Hi-tech Industrial Aesthetics”  استفاده کرده است. شیفتر وضعیت دنده فرم متفاوتی دارد و استایل سه‌شاخه غربیلک فرمان نیز ما را به یاد بعضی خودروهای اسپرت قدیمی‌تر می‌اندازد.

گک امپو با طول ۴,۷۰۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۵۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱,۴۳۲ میلی‌متر، فضای جادار و خوبی برای سرنشینان دارد. فاصله محوری ۲,۷۳۶ میلی‌متری و وزن ۱,۳۴۰ کیلوگرمی گک امپو، نشان‌دهنده مهندسی دقیق این خودرو در ایجاد تعادل و پایداری است. جهت بررسی آخرین شرایط فروش خودروهای GAC در ایران و اطلاع از جدیدترین محصولات و فرصت‌های پیش‌فروش خودروهای گک وارداتی، مقاله زیر را مطالعه نمایید. هشدارهای پیشرفته‌ای مانند هشدار برخورد از جلو FCW، هشدار برخورد از عقب RCW و هشدار خروج از خط LDW نیز به راننده کمک می‌کنند تا خطرات احتمالی را به‌موقع شناسایی کرده و از بروز تصادف جلوگیری کند. علاوه بر این، سیستم قفل شدن موتور به همراه هشدار ضد سرقت، امنیت خودرو را در برابر تهدیدات خارجی افزایش می‌دهد.

برند ترامپچی (Trumpchi) در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد تا محصولات باکیفیت‌تر و گران‌تر نسبت به دیگر تولیدات GAC را نشان دهد. پیش‌تر، سدان اسپرت این برند به نام امپو (Empow)  را در پدال بررسی کردیم. به طور کلی، طراحی ظاهری GAC Emco با اتکا به خطوط مدرن و جزئیات زیبا، توانسته است یک جلوهٔ فوق‌العاده جذاب و متفاوت را ایجاد کند که ممکن است نظر هواداران خودروهای جذاب را به سمت خود جلب کند. با توجه به موارد ذکر شده، می توان گفت که ایمنی GAC امکو در سطح نسبتاً خوبی قرار دارد. این خودرو از پلتفرمی ایمن استفاده می کند و به تعداد مناسبی ایربگ مجهز است. همچنین این خودرو به تجهیزات کمک رانندگی پیشرفته ای مجهز است که می تواند در کاهش خطرات تصادف نقش داشته باشد.

یکی دیگر از نقاط قوت جی ای سی امکو، اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو به سیستم مولتی‌مدیای خودرو است. با اتصال بلوتوث، می‌توانید به اپلیکیشن‌های نصب شده روی تلفن همراه خود از طریق نمایشگر دسترسی داشته باشید. گوگل مپ، نرم‌افزارهای موسیقی و اطلاعات ناوبری شما به خوبی روی نمایشگر قابل مشاهده هستند. جی ای سی امکو یکی از محصولات جدید نشان GAC چین است که با راسا موتور خاورمیانه به ایران می آید. مدل‌های مختلف گک امکو ترامپچی، سیستم صوتی ۴ و ۶ و ۱۲ بلندگو از برند یاماها ارایه می‌دهند.

در جلوپنجره بزرگ این خودرو خطوط مورب و موازی دیده می شود که نمای ضربدری شکلی را در این بخش به وجود آورده اند. این شاسی‌بلند طراحی بسیار چشمگیر و جذابی دارد که آن را از دیگر رقبا در بازار کشورمان متمایز می‌کند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های طراحی امکو جلوپنجره آن است که به زیبایی در دماغه ادغام شده است.

بنابراین، با یک باک پر احتمالاً می‌توان در شرایط ایده‌آل تا ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون سوخت‌گیری با این خودرو پیمود. گک امپو یکی از مدل‌های جذاب و پرطرفدار برند گک است که اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ تولید شد. این سدان اسپرت که در کلاس C قرار دارد، به‌دلیل طراحی تهاجمی و امکانات به‌روز، جایگاه ویژه‌ای در میان خودروهای کامپکت کسب کرده است. جی‌ای‌سی امپو که جانشین جی‌ای‌سی GA4 شد، یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی برای جوانان است. کابین و داشبورد جی ای سی امکو صد برابر خاص‌تر و متفاوت‌تر از طراحی ظاهری آن است. در این قسمت شاهد مولتی مدیا 10 اینچی لمسی و کلاستر دیجیتال 7 اینچی هستیم.

جی ای سی امکو هیبرید در بخش فنی به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی GDi و یک موتور برقی تجهیز شده است. پیشرانه بنزینی ۱۳۸ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، اما موتور برقی حدود ۱۸۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به وجود می‌آورد. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر توان ترکیبی این مجموعه به رقم ۲۳۸ اسب بخار می‌رسد که شتاب و چابکی بسیار مناسبی به این خودروی ۱۶۷۰ کیلوگرمی می‌بخشد. قیمت جی ای سی امکو طبق اطلاعاتی که از وب سایت‌های چینی به دست آمده است، در نسخه 1.5 لیتری توربو شارژ فول آپشن برابر برابر با 15.5 هزار دلار خواهد بود. با توجه به این تفاسیر پیش بینی می‌کنیم که قیمت جی ای سی امکو در ایران حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان باشد.

کف صاف ردیف عقب نیز باعث می‌شود تا سرنشین وسط به راحتی پاهای خود را دراز کند. آخرین شیشه عقب نیز متاثر از طرح چراغ‌های عقب، با زاویه‌ای تیز وارد نمای جانبی شده و به خوبی داخل درب‌ها ادغام می‌شود. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. خودروسازی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Company) با نام اختصاری GAC یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در صنعت حمل و نقل چین محسوب می‌شود. در نمای جانبی، خطوط کشیده و روان GAC Emco زیبایی و سیالی به خودرو می‌بخشند.

امکو محصول شرکت گک چین است که قبلا هم خودروهای این برند در کشور ما عرضه شده بود. کلا خودروهای گک عرضه شده به بازار ما مثل امکو و گک امپو و گک gs3 یا همون گک ام زوم دارای طراحی خاص و جذاب و اسپرت در بین چینی های دیگر بازار هستند. گک امکو ترامپچی هیبرید، از ترکیب موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی و محرک برقی، تنها ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. ظاهرا تجهیزات فنی این مدل، ساخت تویوتا است و میانگین مصرف سوخت ۳ تا ۴ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری قابل قبولی را به ارمغان می آورد. گک امکو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، در حدود ۶ لیتر اعلام شده است که عدد بسیار مناسبی محسوب می شود. سیستم تعلیق خودرو گک امکو با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، راحتی و استحکام خوبی را برای مسافران فراهم می‌کند.

خطوط منحنی و تزئینات زردرنگ تا حد زیادی توانسته‌اند داشبورد را از سادگی دربیاورند. در قسمت جلویی، یک فریم بدون قاب V شکل و چراغ‌های تیز لبه‌دار دیده می‌شود. ابعاد کلی جیپ ترامپچی امکو طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4680، 1901 و 1670 میلی‌متر است، که این خودرو به عنوان یک کراس‌اور کلاس D طبقه‌بندی می‌شود و فاصله محوری آن 2750 میلی‌متر است. در سال 2022، شرکت GAC چین کراس‌اور جدید ترامپچی Emkoo را به بازار چین معرفی کرد.

پیشرانه 1.5 لیتری امکو، 177 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد. با این حال، برای حفظ این قدرت به استفاده از مکمل سوخت با کیفیت بالا برای جبران کمبودهای بنزین در ایران نیاز دارید. از جمله رقبا این خودرو در میان خودرو های وارداتی می توان به؛ چانگان یونی تی، ونوسیا استار، جتا VS7، کیا اسپورتیج و… اشاره کرد. از طرفی لاماری ایما، تیگو ۷ پرومکس، فیدلیتی پرستیژ و… از رقبا این خودرو در میان خودرو های موتاژی هستند. صندلی‌ها و ادوات داشبورد در شاسی‌بلند GAC، فراتر از دیگر خودروهای چینی بازار ایران هستند. نمایشگرهای بزرگ، پوشش چرم مرغوب، کلیدهای فلزی و فناوری‌های مدرن مثل شارژر بی‌سیم در کابین ترامپچی امکو وجود دارند.

نسخه‌های آپشنال، مجهز به ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، دید ۳۶۰ درجه و رادار تمام بدنه هستند. نمای بغل و نمای عقب نیز از همین خطوط شکسته و زوایای هندسی برخوردار هستند که در مجموع ظاهری فراتر از زمان را برای این ماشین چینی هیبریدی به وجود می‌آورد. وقتی از طرفین به گک امپو نگاه کنید، خیلی سریع متوجه فرم فست‌بک سقف خواهید شد که تا صندوق‌عقب ادامه پیدا کرده است. فست‌بک بودن این خودرو علاوه‌بر اینکه اسپرت بودن این خودرو را دوچندان می‌کند، حس سرعت را به هر بیننده‌ای القا می‌کند. خطوط برجسته و تیز روی درها باعث شده‌اند این خودرو ظاهری عضلانی داشته باشد.

اگرچه این خودرو رقبای سرسختی همچون فونیکس آریزو ۶ GT و کی‌ام‌سی J7 دارد، ولی انتظار می‌رود که بتواند جای خود را در میان علاقه‌مندان به خودروهای وارداتی پیدا کند. در مجموع، اگر به‌دنبال یک سدان اسپرت، مدرن و پرقدرت هستید، گک امپو می‌تواند یکی از گزینه‌های قابل‌تأمل باشد. حالا علاوه بر راسا موتور، یک شرکت دیگر با نام آرتابان موتورز هم به سراغ محصولات جی ای سی رفته و مدل امکو هیبرید را برای فروش خودرو در بازار ایران در نظر گرفته است. جی ای سی امکو هیبرید از پیشرانه هیبریدی دارای موتور بنزینی و الکتریکی استفاده می‌کند که به طور مشترک توسط شرکت تویوتا و کمپانی جی ای سی توسعه پیدا کرده است.

با ابعادی که به ترتیب برابر با 4680 میلی‌متر طول، 1901 میلی‌متر عرض، 1670 میلی‌متر ارتفاع، و فاصله بین دو محور 2750 میلی‌متر است، GAC Emco با وزن 1540 کیلوگرم یک خودروی چابک و کارآمد را به کاربران ارائه می‌دهد. از لحاظ مصرف سوخت نیز، این خودرو با مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، به عنوان یک گزینه اقتصادی نیز شناخته می‌شود. این خودرو از نظر فنی و طراحی در سطح پایین‌تری از امپو قرار دارد، اما با توجه به قیمت مناسب‌تر، گزینه‌ جذابی برای خریداران محسوب می‌شود. گک امپو در هر چهار چرخ به ترمزهای دیسکی خنک‌شونده مجهز است که عملکرد بسیار خوبی در دفع گرمای ناشی از ترمزگیری دارند. این خودرو همچنین به سیستم ترمز ABS، EBD، BA، ESP و TCS هم مجهز شده است.

در مجموع می‌توان گفت که جی‌ای‌سی امکو هیبرید با هیبتی متفاوت و نگاهی به آینده در زمان کنونی ظاهر شده و توانسته خود را به‌عنوان یک کراس‌اوور خانوادگی مدرن میان دیگر خودروهای هم‌رده و کراس‌اوورهای شهری متمایز کند. این سبک طراحی باعث می‌شود تا نمای بیرونی این خودرو حسی ستیزه‌جویانه و جنگاورانه در ذهن بیننده به وجود آورد و آن را از دیگر خودروهای هم‌رده متمایز سازد. بهره‌مندی از ۲۷۵۰ میلیمتر فاصله محوری نوید یک کابین جادار را می‌دهد که از لحاظ فضای طولی هیچ مشکلی برای سرنشینان ایجاد نخواهد کرد. حجم صندوق عقب این شاسی بلند شهری چینی ۴۲۰ لیتر است که نسبت به بعضی رقبا کیفیت کمتری ارائه می‌دهد.

گک امپو پرو هیبرید با مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین امکانات ایمنی، رانندگی مطمئن و بی‌دغدغه‌ای را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد. این خودرو مجهز به ترمز پارک برقی EBP همراه با قابلیت Auto Hold است که ایمنی و راحتی را در شرایط توقف‌های موقت تضمین می‌کند. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP نیز با مدیریت دقیق حرکت خودرو، خطر لغزش و از دست رفتن کنترل را به حداقل می‌رساند. گک امکو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلو منتقل می شود.

صندلی‌های برقی با تنظیمات چندجهته، گرمکن صندلی‌های جلو و قابلیت تاشو در ردیف دوم، امکان شخصی‌سازی فضای داخلی را به‌راحتی فراهم می‌کنند. سیستم صوتی حرفه‌ای با ۶ بلندگو تجربه‌ای منحصربه‌فرد از شنیدن موسیقی ارائه می‌دهد، درحالی‌که سانروف پانورامیک و نورپردازی داخلی حس لوکس بودن را تقویت می‌کند. در این حالت، برای کاهش مصرف سوخت، شاهد تعلل سیستم در بالا بردن دور موتور و ورود دیرتر توربو به مدار هستیم. فرمان و پدال‌ها نیز در نرم‌ترین حالت خود قرار دارند تا رانندگی کم‌مصرف و کم‌اتاق را به ارمغان بیاورند. در مجموع، طراحی داخلی امکو در مقایسه با ظاهر جسورانه‌اش، کمی محتاطانه‌تر به نظر می‌رسد.

بنابراین، با این خودرو می‌توانید حتی در مسیرهای ناهموار و بدون انتها به راحتی حرکت کنید. همچنین، سیستم ترمز پیشرفته و قدرتمند خودرو، قادر به توقف به موقع و کنترل مناسب در هنگام ترمز کردن است. این ویژگی بسیار مهم است زیرا با توجه به سرعت بالا و شرایط جاده‌ای پیچیده، ترمز کردن به موقع و کنترل مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. از جمله مهم‌ترین رقبای این کراس‌اوور چینی می‌توان به تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۳، هوندا HR-V هیبرید ۲۰۲۴، تیگو ۸ پرو e پلاس و لاماری ایما هیبرید اشاره کرد. ویرایش قوی‌تر مدل امکو از ترامپچی دارای پیشرانه‌ای با قدرت 252 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر است. این پیشرانه به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عمل می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8.1 لیتر در صد کیلومتر است.

در عین حال، حفظ راحتی و آسایش سرنشینان در اولویت بوده و امکو در این زمینه عملکرد قابل قبولی ارائه می‌کند. در سایر بخش‌های کابین، جی ای سی امکو از فرم‌ها و شکل‌های متداول استفاده کرده و ارگونومی و راحتی را فدای ظاهر نکرده است. کنسول وسط با زاویه‌ای طراحی شده تا راننده به راحتی به دنده دسترسی داشته باشد. سلکتور دنده به شکل یک کریستال در مرکز نگهدارنده‌ای مستطیل شکل قرار گرفته و تضاد جالبی ایجاد می‌کند.

اما متاسفانه، استفاده از تایرهای ایرانی، بخش قابل توجهی از این عایق‌بندی را بی‌اثر می‌کند و صدای جاده به وضوح در کابین به گوش می‌رسد. با توجه به هندلینگ خوب، شتاب مناسب و جایگیری نسبتاً پایین سرنشینان پشت فرمان، گاهی اوقات جای خالی شیفترهای دنده در پشت فرمان حس می‌شود. لطفا متن را برای من ارسال کنید تا بتوانم آن را بهبود ببخشم و بازنویسی کنم. استفاده از این امکانات نیز به دانش فنی خاصی نیاز ندارد و به سادگی در دسترس همه افراد قرار دارد. علاوه بر این، سقف پانورامیک نور کافی را به کابین می‌رساند و سرنشینان عقب با وجود سطح محدود پنجره‌ها، احساس خفگی یا تاریکی نخواهند داشت.

همچنین حجم‌دهی بدنه‌ روی درهای ورودی به کابین، کاملا واضح و سه‌بعدی است. فضای صندوق عقب GAC امکو 420 لیتر است که برای یک خودروی کراس اوور کامپکت مناسب است. این خودرو از یک داشبورد ساده و مینیمالیستی استفاده می کند که از ترکیب رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است. در قسمت عقب، چراغ‌های LED زیبا و با طراحی دقیق به این بخش از خودرو جلب توجه می‌کنند.

براساس ادعای کمپانی، GAC Emkoo با این قوای محرکه می تواند شتاب 0 تا 100 را طی 7 ثانیه طی کرده و تا حداکثر 190 کیلومتر برساعت به شتاب گیری ادامه دهد. کنسول وسط جی ای سی امکو دارای سبک طراحی هماهنگ با جلو پنجره این خودرو است یعنی مشابه خطوط موربی که در بخش جلو پنجره به کار رفته است را می توان در این قسمت مشاهده کرد که به نوعی طراحی لوکس به حساب می آید. صندلی های جی ای سی امکو طراحی نیمه اسپرت داشته و ارگونومی مناسبی دارند و به صورت برقی قابل تنظیم هستند. روکش صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی بوده و از دوخت رنگی متناسب با تریم رنگی کابین، در آن استفاده شده است. فضای عقب جی ای سی امکو به واسطه طراحی بدنه و همچنین فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متری، ابعاد و اندازه مناسبی داشته و فضای خوبی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد. این نمونه با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، در زمان ۶ تا ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

در تاریخ 29 بهمن 1402، شرکت راسا موتور خاورمیانه برای اولین بار قیمت نهایی خودرو گک امکو را به مبلغ 2 میلیارد و 250 میلیون تومان اعلام کرد. این قیمت، امکان دارد آن را به عنوان گران‌ترین خودرو وارداتی GAC در بازار ایران تعریف کند. در اولین نگاه به جی ای سی امکو، خطوط شکسته و در عین حال هماهنگ آن نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند. این زبان طراحی که به نظر می‌رسد در دهه پیش رو رواج خواهد داشت، در مدل‌هایی مانند تسلا سایبرتراک و لکسوس GS نیز دیده می‌شود و ظاهری صنعتی و شبیه به خودروهای نظامی به آنها می‌بخشد. امکو نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نمای جلویی، شاهد جلوپنجره‌ای مشبک با ورودی‌های خطی هوا هستیم که به شکلی هندسی و مورب چیده شده‌اند.

خودروی جی ای سی امکو (GAC EMKOO) که در بازار چین با نام ترامپچی امکو نیز شناخته می شود یک کراس اور متوسط شهری است که از سال 2022 توسط کمپانی ترامپچی چین، یکی از زیرمجموعه‌های GAC به بازارهای مختلفی عرضه می‌شود. در بخش بالای داشبورد نیز از متریال نرم یا soft touch استفاده شده که احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل می کند. در این بخش می توان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که کیفیت بسیار مناسبی داشته و بسیاری از تنظیمات بخش های مختلف خودرو از طریق این نمایشگر انجام می شود.

سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. از نکات جالب توجه در بدنه EMKOO هم می توان به دستگیره های در مخفی شونده ی این خودرو اشاره کرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شرکت راسا موتور با واردات محصولات سوزوکی و GAC، قصد دارد حضور پررنگی در بازار خودروهای وارداتی کشورمان داشته باشد. در بازار ایران، انواع فونیکس تیگو ۸ چری مونتاژ مدیران خودرو، تنها خودروهای ۲ تا ۳ میلیارد تومانی صفر کیلومتر محسوب می‌شوند. این خودرو، نسخه‌ی پلاگین هیبرید و دو دیفرانسیل نیز ارایه می‌کند؛ اما GAC امکو چنین شرایطی ندارد. از سویی دیگر، محصولات چری در ایران شناخته شده هستند و خریدار برای تامین لوازم یدکی انواع تیگو، نگرانی خاصی ندارد.

کافی است یک نگاه کلی به این خودرو بیندازید تا متوجه شوید که چقدر شبیه مرسدس بنز CLA است. طراحی تهاجمی، جوان‌پسند و اسپرت گک امپو بلافاصله نگاه‌ها را به‌سمت خود می‌کشاند. نمای عقبی، یادآور کراس اوورهای ولوو هست، به خصوص طراحی چراغ خطرها که بزرگ و کشیده هستند و درست روی ستون‌های عقبی قرار گرفته‌اند. اسپویلر سقفی هم از طراحی 2 تکه بهره می‌برد و چراغ خطر سوم خاص و متفاوتی را دارد. در پایین‌ترین قسمت هم شاهد دیفیوزر اسپرت و دو قطعه کرومی هستیم که نماد سراگزوزها هستند اما هیچ ربطی به اگزوزها ندارند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *