۲۰۶ صندوقدار ؛ مزایا و معایب پژو 206 sd v8 و سایر مدل های اس دی خودروبرتر
به ویژه افراد بلندقد از ناحیه سر و زانوها با محدودیت فضا مواجه خواهند بود. صندوق عقب پژو ۲۰۶ صندوقدار گنجایش بالایی را به اسباب و وسایل خانوادهها به خصوص در هنگام مسافرت اختصاص داده و نیازهای آنها را به خوبی مرتفع ساخته است. با پاگذاشتن به کابین پژو ۲۰۶ صندوقدار متوجه خواهید شد که نمای داخلی این خودرو تفاوت چندانی با نسخه هاچبک ندارد.
از تفاوتهای اصلی پژو ۲۰۶ صندوقدار در مقایسه با مدل هاچبک ۲۰۶ میتوان بهشتاب کمتر، افزایش فضای صندوقعقب و استفاده از گاز بهعنوان سوخت اشاره کرد. به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» پژو ۲۰۶ صندوقدار در شش تیپ V1، V2، V8، V9، V10 و V20 به بازار کشور عرضه شد و در مقایسه با تیپهای مختلف ۲۰۶ هاچبک تنوع بیشتری در تولید را داشت. در بحث نقاط قوت این خودرو میتوان از صندوق جادار، مصرف سوخت مناسب، گستردگی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، فرمان پذیری مناسب و ترمزهای نسبتا مطمئن نام برد. مواردی همچون فضای محدود ردیف عقب، کیفیت ساخت نه چندان بالا، مشکلات جعبه دنده اتوماتیک وعایقبندی ضعیفتر کابین نسبت به پژو 207 صندوقدار نیز در زمره نقاط ضعف این محصول دستهبندی میشوند.
نتیجه پژو ۲۰۶ صندوقدار یا 206SD نام گرفت که با تیپ های مختلفی از سال ۱۳۸۶ به سبد محصولات آبی پوشان جاده مخصوص اضافه شد. چنین رویکردی باعث شده تا خودرو قابل قبول در سال 1386 به محصولی گران، بیکیفیت و خستهکننده در سال 1397 مبدل شود. خودرویی که هزینه نگهداری نسبتاً بالایی را نیز به خریداران تحمیل میکند و خریدش تنها با استناد به ضرب المثل «نعمت بودن لنگه کفش در بیایان» توجیه دارد.
البته در مجموع میتوان گفت که شکل و شمایل نمای عقب پژو 206 صندوقدار چندان هم بد به نظر نمیرسد، هرچند که دیده شدن بازوهای کمکی سیستم تعلیق عقب از فاصله دور میتواند کمی عجیب و غیر معمولی تلقی شود. تولید تیپ V20 توسط ایران خودرو متوقف شده است و هم اکنون فقط تیپ V8 در نمونههای صفر کیلومتر قابل خریداری است. اگر قصد خرید نسخههای کارکرده این خودرو را هم داشته باشید با قیمتهای نجومی از سوی فروشندگان مواجه میشوید که برای خودرویی با این مشخصات اصلا منطقی به نظر نمیرسد.
ایران خودرو در سال 1386، حدود پنج سال پس از عرضه پژو 206 هاچبک، تصمیم گرفت تا مدل صندوقدار این خودرو را به بازار عرضه کند تا توجه کسانی که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند را به خود جلب کند. لاستیک رودستون با داشتن قیمت مناسب و عملکرد خوبی که نشان داده، توجه بسیاری از رانندگان را به خود جلب کرده است. آجهای این لاستیک طوری طراحی شدهاند که باعث افزایش کنترل خودرو در پیچها و سرعتهای بالا میشود و در نتیجه امنیت خودرو را هم افزایش میدهد. همچنین این لاستیک میزان اصطکاک لاستیک با سطح جاده را کاهش میدهد و بنابراین به کاهش مصرف سوخت هم کمک میکند.
ایران خودرو از ابتدای تولید 206 صندوقدار هیچ تلاشی برای ارتقای توان فنی این خودرو نکرده است و حتی در سال های اخیر شاهد افت محسوس کیفیت این خودرو بوده ایم. بازار فروش پژو ۲۰۶ یکی دیگر از مواردی است که خیال خریداران این خودرو را برای فروش هر لحظه آن آسوده میکند. مواردی مانند فضای محدود در ردیف عقب، کیفیت ساخت پایین، مشکلات گیربکس اتوماتیک و عایق بندی ضعیف کابین نسبت به جعبه پژو 207 نیز از نقاط ضعف این محصول دسته بندی می شوند.
اوایل دهه هشتاد شمسی بود که شرکت ایران خودرو سبد کوچک محصولات خود را اندکی بزرگتر کرد تا جا برای یک محصول هاچبک فرانسوی با ظاهری نسبتا مدرن و همهپسند را درون آن جای دهد. خودروهای سدان همیشه جزو انتخاب های اصلی درصد بالایی از افراد است چرا که این خودروها بخاطر دارا بودن فضای کابین و صندوق مناسب هم برای رانندگی در شهر مناسب است و هم می توان با آنها مسافرت رفت. در کشورمان هم این قاعده کاملا برقرار بوده و حتی با وجود کراس اوورها همچنان خودروهای سدان در راس نگاه کاربران است. رنگ هایی که تاکنون خودرو پژو 206 صندوقدار توسط مجموعه ایران خودرو به بازار عرضه شده اند عبارتند از سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، آبی، بادمجانی و فرمز. همچنین اگر تصمیم به خرید خودرو پژو 206 صندوقدار دارید، می بایست اطلاع رسانی ها را دنبال کنید و در سپس در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کنید.
این سدان کامپکت در ابتدا با هشت تیپ مختلف از جمله V8، V2، V9 V1-V10-V19 فروخته میشد، اما از سال 1393 به بعد، فقط تولید فولترین نسخه آن، یعنی تیپ v8، ادامه پیدا کرد. در این مقاله به نقد و بررسی پژو 206 صندوقدار و مزایا و معایب آن می پردازیم. پیشنهاد ما برای مشاهده قیمت انواع خودرو نو و کارکرکرده و همچنین خرید خودرو شیپور است . تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.
شکل و شمایل زیبای پژو ۲۰۶ صندوقدار و جادار بودنش، باعث شده این خودرو مورد استقبال خانوادهها قرار گیرد. تعداد بالای این خودروها در خیابانهای تهران و سایر شهرها، نشان میدهد این خودرو در بین مردم طرفدار دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد ویژگیهای تک تک این مدلها توضیحاتی ارائه کنیم تا اگر قصد خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار را دارید با بیشترین شناخت بهترین معامله را انجام دهید. بد نیست بدانید که فعلا ایران خودرو، فقط پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 را تولید میکند و امروز مدلهای V2، V9 و V20 تولید نمیشوند. البته اگر قصد خرید مدلهای V2، V9 و V20 را دارید میتوانید این خودروها را در بازار کارکردهها پیدا کنید.
نام این هاچبک کوچک فرانسوی پژو ۲۰۶ بود و در حال حاضر حدود ۲۰ سال از حضور آن در بازار کشورمان سپری میشود. البته شرکت پژو از این نام راضی نبود و سرانجام نام پژو ۲۰۶ اس دی (206 SD) برای نمونه سدان پژو ۲۰۶ انتخاب شد. پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل وی8، پیشرانه نامآشنای ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 را در سینه دارد؛ این موتور قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه است. یک جعبه دنده دستی 5 سرعته نیز نیروی پیشرانه را به چرخهای جلو انتقال میدهد. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل وی 8، در شهر و جاده به ترتیب برابر با 8.94 و 5.25 لیتر در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت برآورد شده است.
موتور TU5 کممصرف ۲۰۶ در این نسخه توانسته ۲۰۶ را در بین کممصرفترینهای بازار نگه دارد. بهطوری که مصرف آن تا بیش از ۱ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی نسبت به سدانهایی مانند پژو پارس و پژو ۴۰۵ کمتر است. پژو ۲۰۶ صندوقدار را میتوان در مقایسه با رقبایی مانند ساندرو یا تندر ۹۰، سدانی بهروز و جذاب و البته خوشران دانست. گیربکس اتوماتیک در این نسخه مانند مدلهای هاچبک عملکرد چندان خوب و دلچسبی ندارد. عملکرد ترمزهای خودرو قابلقبول بوده و درمواردی شاید بهتر از نسخه هاچبک ظاهر میشوند. بهدلیل اصلاحات صورتگرفته در تعلیق نسخه سدان، این خودرو سواری نرمتری نسبت به نسخه هاچبک دارد.
پژو 206 صندوقدار علاوه بر معطوف ساختن توجه جوانان به خود، به علت برخورداری از صندوق مناسب، نظر خانواده های کم جمعیت را هم به سوی خود جلب نمود. پژو 206 صندوقدار SD به علت برخورداری از حجم صندوق بیشتر در مقایسه با مدل هاچ بک، به خوبی توانسته نیازهای افرادی را که به دنبال خودرویی راحت و در عین حال خانوادگی بودند، به نحو مطلوب برطرف سازد. طراحی ظاهر نامتعارف قسمت عقب، یکی از موضوعاتی بود که در پژو 206 SD بسیار مورد توجه واقع میشد که این امر در طی گذشت زمان و به تدریج کمرنگ و مرتفع گردید. انتخاب بهترین لاستیک برای خودرو ۲۰۶، به میزان بودجه و شرایط رانندگی شما بستگی دارد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که انتخاب لاستیک مناسب و باکیفیت بههمراه رانندگی ایمن، میتواند تا حد زیادی حوادث احتمالی را از شما دور کند.
از قابلیت های مهم دیگر نیز می توان به فرمان هیدرولیکی و همچنین سیستم تهویه اتومات در این نسخه اشاره کرد که در داخل کابین جای گرفته اند. به طور کلی نمی توان منکر شد که خانواده پژو ۲۰۶ خودروهایی شیک با فرمانپذیری مناسب (هدایت بهتر خودرو در عبور از پیچها و موانع مختلف) و درخور و مناسب هستند که در بازار ایران به خوبی جا افتادهاند. ریشه پژو ۲۰۶ صندوقدار را باید در پژو ۲۰۶ هاچبک جستوجو کرد زیرا این خودرو محصول پنجم از این خانواده محسوب میشود. در واقع میتوان گفت پژو ۲۰۶ صندوقدار یک خودروی مدل سدان برای خانوادههایی است که حس میکنند کمبود جا و ظرفیت ۲۰۶ بدون صندوق کمی اذیتشان میکند. گیربکس این خودرو تیپ V8 هم از نوع ۵ سرعته دستی و در تیپ V9 از جعبه دنده معروف ۴ سرعته اتوماتیک AL4 بهره گرفته شده بود. یکی از نکات مثبت این محصول نسبت به پژو ۲۰۶ تغییر سیستم تعلیق عقب آن است که از نوه میله پیچشی شده و بسیار نرم تر از نسخه هاچ بک است.
این درحالیست که کاملترین 206 برای شهرهای پر ترافیک امروزی بیهیچ شک و تردید تیپ 6 هاچبک و تیپ V9 صندوقدار است. در نهایت گفتنی است که تیپهای مجهز به پیشرانه TU5 درست مانند نسخه هاچبک از سیستم ترمز چهارچرخ دیسک بهرهمند هستند که توان توقف فوقالعاده مناسبی را در مقایسه با رقبای هم کلاس ارائه میدهد. میزان مصرف سوخت پژو 206 صندوقدار در مقایسه با خودروهای بزرگ تری نظیر سمند، از میزان مصرف کمتری برخوردار می باشد. به طور کلی، مؤلفه های متعددی مانند نحوه راندن، شرایط و وضعیت مسیر و تعداد سرنشینان در میزان مصرف سوخت یک خودرو تاثیر گذار و مؤثر می باشند.
در این لاستیک از ساختارهای داخلی تقویتشدهای برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه استفاده شده است. برای اینکه بتوانید برای ماشین ۲۰۶ خود لاستیک مناسبی انتخاب کنید، ما در ادامه چندتا از برندهای مطرح و باکیفیت ایرانی را به شما معرفی کردهایم. همچنین اگر میخواهید لاستیک ایرانی را با قیمت پایینتری نسبت به بازار آزاد تهیه کنید، ما به شما ثبت نام لاستیک دولتی را پیشنهاد میدهیم. رنگ و کیفیت مناسب مواد بکار رفته در آن به همراه جانمایی خوب و درست اجزا در کنار هم نمای خوبی را به فضای جلوی راننده و سرنشین جلو داده است. اما قطعات مختلف این خودرو بهراحتی و با قیمتی مناسبتر از خودروهای وارداتی، قابل خرید است. این لاستیک در کشور کره جنوبی تولید شده است و در مقایسه با دیگر لاستیکهای خارجی قیمت مقرونبهصرفهای دارد.
همچنین مدت 11.4 ثانیه زمان نیاز است تا پژو ۲۰۶ صندوقدار از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. پژو 206 صندوقدار مدلV8 هم اکنون با قیمت 105 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود. پژو ۲۰۶ در زمان عرضه اولیه به بازار یکی از جذابترین محصولات شرکت پژو بود و زبان طراحی آن بر سایر محصولات این شرکت نیز تاثیر گذاشت؛ حتی در مدلهای امروزی کمپانی پژو نیز میتوان سرنخهایی از طراحی پژو ۲۰۶ را پیدا کرد. با این حال پژو ۲۰۶ صندوقدار در ماههای ابتدایی ورود به بازار ایران از لحاظ ظاهری بسیار مورد انتقاد کارشناسان و حتی مشتریان عادی قرار گرفت؛ چراکه نوعی ناهماهنگی و عدم تطابق بصری در المانهای بدنه این خودرو، به ویژه در بخش عقب که شاهد اضافه شدن یک صندوق بوده، مشاهده میشد. با وجود این ظاهر پژو ۲۰۶ صندوقدار که در نمای روبرو تفاوتی با مدل هاچبک نداشت، رفته رفته برای مشتریان عادی شد و وجود یک صندوق نسبتا جادار به عنوان آپشنی کاربردی توانست نظر مشتریان را کاملا جلب سازد. در واقع پژو 206 ذاتاً یک هاچبک رده جمعوجور اما حرفهای اروپایی است که علیرغم پلتفرم قدیمی خود میتواند تجربه مناسبی از فرمانپذیری و هماهنگی بین اجزای فنی را ارائه دهد و این درحالیست که رقبای چینی و ساختههای ترسیم شده بر مبنای پلتفرم تندر 90 از چنین ویژگیای برخوردار نیستند.
این قدرت در پژو ۲۰۶ صندوقدار بهوسیله جعبهدنده 5 سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام ایران خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۲۰۶ SD برابر با ۱۱.۴ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت میرسد. امروزه نیز پژو ۲۰۶ صندوقدار نسبت به مدل هاچبک قیمت بالاتری داشته و محبوبیت بیشتری در میان مشتریان به ویژه خانوادهها برای خود کسب کرده است. در مجموع باید گفت که تنها هنر ایران خودرو در طراحی پژو ۲۰۶ صندوقدار، صرفا اضافه شدن یک صندوق به قسمت پشت این خودرو بوده و در سایر بخشها از لحاظ ظاهری شاهد تغییر و تحول اساسی مدل سدان نسبت به ۲۰۶ هاچبک نبودهایم. پژو 206 صندوقدار به ویژه تیپ V8 ضمن بهره مندی از یک موتور پر قدرت TU5، از امکانات ایمنی و رفاهی قابل توجهی نظیر کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برخوردار می باشد.
در زمینه شتاب صفر تا صد کیلومتر، عملکرد بالاتر این پیشرانه در تماس با گیربکس 5 سرعته دستی باعث می شود که خودرو، در طی مدت زمان حدودی 11. 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت خودرو در شرایط ایده آل به مرز 185 کیلومتر برسد. تفاوتهای فنی 206 صندوقدار نسبت به 206 هاچبک، میتوان به تغییر اتصالات فنربندی عقب اشاره کرد که منجر به بهبود فرمانپذیری این مدل نسبت به تیپ 5 شده است. این مدل ابتدا با نام پژو 206 آرین عرضه شد، ولی چون شرکت پژو از نام آن ناراضی بودند، ایران خودرو خیلی زود نام آن را به پژو 206 اس دی SD تغییر داد.
دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ايموبيلايزر، ترمز ABS و سیستمهای EBD و MBA آپشنهای ایمنی پژو 206 صندوقدار V20 هستند. درواقع پژو ۲۰۶ خودرویی بود که توانست برای سالها بازار هاچبکهای میانقیمت و تا حدودی اقتصادی را در دست بگیرد. بنابراین زمانی که ایرانخودرو قصد تسلط بیشتر بر بازار سدانهای شهری و خانوادگی را داشت، بهترین گزینه نسخه تغییریافته همین محصول موفق بود. بعد از بررسی اختلاف میان ابعاد خارجی، به مهمترین و کاربردیترین تمایز میان دو خودرو ۲۰۶ هاچبک و ۲۰۶ صندوقدار میرسیم، یعنی فضای صندوق عقب. پژو ۲۰۶ هاچبک در کلاس خود فضای صندوق باری برابر با ۲۴۵ لیتر در اختیار سرنشینان میگذارد که فضای به واقع قابل قبول است.
علاوه بر قیمت بالا و کیفیت پایین، کاستی های قابل توجه باعث می شود ارزش خرید این خودرو را در حد متوسط در نظر بگیریم. لاستیکهای برند دنا مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و برای جادههای شهری بسیار مناسب هستند. لاستیکهای برند ایران تایر از مواد اولیه بسیار باکیفیتی تولید شدهاند و دوام بالایی دارند. عملکرد این لاستیکها هم در جادههای شهری و هم جادههای بین شهری کاملا مطلوب است. این لاستیکها برای فرمانپذیری بهینهسازی شدهاند و در منحنیها پاسخگویی سریعی دارند.
همچنین از لحاظ کابین و همینطور صندوق، هر دو مدل از حجم صندوق دارای ظرفیت 400 لیتر بهره می برند که این مشخصات عملا در فضاهای شهری کارایی آن چنانی با خود به همراه ندارد. از سوی دیگر، پژو 206 صندوقدار به علت دینامیک مطلوب، سواری نرم، راحت و سطح کیفی مونتاژ مناسب، خودروی مفیدی به شمار می رود. همان گونه که در ابتدای این گزارش گفته شد، خودرو پژو 206 صندوقدار در 8 مدل متنوع تاکنون به بازار عرضه شده است که این روزها تنها یک مدل آن یعنی نسخه V8 در حال تولید می باشد و هرچند مدت یکبار توسط مجموعه ایران خودرو، قرعه کشی شده و به برندگان قرعه کشی تحویل داده می شود. قیمت این خودرو نیز در گذر زمان و با بیش از 15 سال تولید به میزان زیادی افزایش یافته است و این بقدری می باشد که قیمت کارخانه این خودرو در اسفند 99 حدودا 130 میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن نیز حدودا 260 میلیون تومان می باشد که قدرت خرید آنرا به میزان زیادی کاهش داده است. باید صادق باشیم که پژو ۲۰۶ هاچبک ازنظر طراحی بهراستی خودرو کمنقص و کاملی است و همین عامل نیز سبب شده تا فروش این مدل نسبت به تمام محصولات دیگر پژو بیشتر باشد و از سه میلیون دستگاه فراتر رود، اما تکرار چنین توصیفاتی برای پژو ۲۰۶ صندوقدار بههیچعنوان آسان نیست. ایران خودرو تنها تولیدکننده پژو 206 صندوقدار در جهان است، بنابراین برخلاف نسخه هاچبک که در سال 2000 توانست 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند، ایمنی این مدل توسط هیچ مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته است.
شرکت پژو به ۴۰ کشور محصول جدید خود را صادر نمود و مونتاژ آن نیز در بسیاری از کشورها با استقبال روبرو شد. تولید ۲۰۶ در انگلستان، کمپانی خودروساز را با ضرر و زیان مهلکی مواجه ساخت، اما ایران خودرو در ایران توانست یک هاچبک باکیفیت تبدیل کند که دل جوانان زیادی را ببرد.علت۲۰۶ صندوقدار V8 به عنوان آخرین مدل این نوع از پژو در ایران نشان میدهد که همچنان خودرویی محبوب و پرطرفدار است. این محبوبیت را باید در جمع و جور بودن، ظاهر جذاب، امکانات رفاهی، مشخصات فنی و ایمن بودن انواع سریهای ۲۰۶ جستجو کرد.به علاوه ۲۰۶ از آن خودروهایی بوده است که در میان مردم به خوش دستی و مصرف سوخت پایین معروف است.
فروش بسیار موفق پژو ۲۰۶ و استقبال بینظیر از این خودرو هاچبک، ایران خودرو را بر آن داشت تا نسخه سدان آن را نیز روانه بازار کند و به نیازهای کسانی که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند پاسخ دهد. این خودرو تا به امروز در تیپهای مختلفی به بازار عرضه شده است و تیپ V20 نیز از جمله این تیپهاست که در واقع نسخه سدان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ محسوب میشود. در سال ۱۳۹۳ تولید این تیپ نیز همچون اغلب تیپهای پژو ۲۰۶ صندوقدار متوقف شده و هم اکنون تنها تیپ V8 روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد. پژو ۲۰۶ صندوقدار از جمله شناختهشدهترین سدانهای خانوادگی تولید داخل است که از سال ۱۳۸۵، حضوری نسبتا پررنگ را در لیست تولیدات شرکت ایران خودرو تجربه کرده است.
پژو ۲۰۶ اسدی بازار خرید و فروش مناسبی هم دارد و طی بیش از ۱۰ سال حضور فعال در بازار کشور، طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده است. احتمالاً میدانید که پژو 206 هاچبک در شش تیپ مختلف از یک تا 6 در ایران عرضه شده است که شامل دو پیشرانه مختلف 1.4 و 1.6 لیتری و سطوح مختلف تجهیزات میشود. اما در خصوص مدل صندوقدار، ایران خودرو تصمیم گرفت تا با گذر از این روش ساده تیپبندی، روش عجیب و غریب خودش را مبتنی بر حرف انگلیسی V ابداع کند. از این رو طی چند سال پژو 206 صندوقدار که در ابتدای امر با نام آریان به بازار عرضه شده بود، جای خود را به SD داد و تیپبندیهای مختلفی از V1 تا V20 را در بر گرفت که از این میان تنها مدلهای V8 و V9 با استقبال مشتریان مواجه شد.
یکی از مشخصات برجسته و شاخص پژو 206 صندوقدار تیپ V8 به ویژه در جاده های بین شهری و بزرگ راه ها، استفاده از پیشرانه قدرتمند TU5 و تولید گشتاور مطلوب 142 نیوتن متری در چهار هزار دور و قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه به شمار می رود. این امر قابلیت توانایی عملکرد حرکتی بالا و شتاب گیری سریع این مدل خودرو را به نحو مطلوب امکان پذیر می سازد. طراحی کابین و قسمت داخلی خودرو پژو 206 SD، نسبت به نسخه هاچ بک تغییر آنچنانی ندارد و دقیقا همان کابین در این خودرو قرار گرفته است.
میانگین مصرف سوخت این پیشرانه نیز حدود ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود. برخی از مدلهای قدیمیتر پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز به پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۴ لیتری پژو ۲۰۶ هاچبک تیپ ۲ و ۳ مجهز شدهاند. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۷۵ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن نیز ۱۱۸ نیوتن متر است که شتابی برابر با ۱۴.۱ ثانیه برای ۲۰۶ صندوقدار رقم میزند. تاریخچه پژو ۲۰۶شرکت پژو فرانسه در سال ۱۹۹۸ اقدام به تولید و رونمایی ۲۰۶ کرد تا عدم سودآوری مدل ۲۰۵ پژو را جبران کند. این خودرو از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت و برخی شرکتهای خودروساز جهان اقدام به مونتاژ آن نمودند که ایران و انگلستان از آن جمله هستند.
در رنج قیمت پژو 206 صندوقدار V20 که توقف تولید شده است میتوانید محصولات صفر کیلومتری همچون پژو 405، سمند LX، رانا و ساینا اتوماتیک را خریداری کنید. دسترسی به قطعات یدکی تمامی این خودروها ساده بوده و تمامی آنها از بازار دست دوم پر رونقی نیز برخوردار هستند. در مقام مقایسه، سمند LX از مزایای دیگری همچون سواری نرم و فضای بار و سرنشینان کافی بهره میبرد که آن را به گزینهای مناسب برای استفادههای خانوادگی تبدیل کرده است. از سویی دیگ ساینا اتوماتیک ممکن است انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که میخواهند یک سدان جمع و جور اتوماتیک داشته باشند تا بتوانند به راحتی در شهرهای پرترافیکی همچون تهران رفت و آمد کنند. یکی از مهمترین علتهایی که پژو ۲۰۶ صندوقدار را به خودرویی محبوب از نگاه مردم تبدیل کرده، تولید قطعههای آن در داخل کشور، دسترسی آسان و تعدد نمایندگیهای ایران خودرو است و این امر باعث شده افراد برای خرید خودرویی با شتاب مناسب، راحت و با خدمات پس از فروش خوب، به پژو ۲۰۶ روی آورند.
در صورتی که قصد استفاده از لاستیکهای پهنتر را داشته باشید، بهتر است یک سایز بالاتر یعنی سایز ۱۹۵/۶۰R14 را استفاده کنید. یک سایز جایگزین لاستیک برای پژو ۲۰۶ هم ۲۰۵/۶۰R14 است؛ البته این سایز معمولا در خودروهای ۲۰۶ اسپرت برای داشتن چسبندگی بیشتر استفاده میشود. برای این که بتوانید بهترین استفاده را از خودرو ۲۰۶ خود ببرید، نیاز است لاستیکهای مناسبی برای آن انتخاب کنید. داشتن کیفیت بالا و سایز استاندارد از مواردی هستند که حتما باید به آنها توجه داشته باشید.
بدین جهت قصد داریم تا در مطلب پیش رو، مهمترین ویژگیها و خصوصیات مرتبط با طراحی ظاهری، توان فنی، آپشنها، امکانات، سطح ایمنی و نیز ارزش خرید پژو 206 صندوقدار را مورد بررسی قرار دهیم؛ لطفا در ادامه با سایت شیپور همراه باشید. پیشرانه- پژو ۲۰۶ اس دی (صندوقدار) یا آریان در سال ۱۳۸۵ یا ۲۰۰۶ برای اولین بار با همکاری پژو و ایران خودرو در ایران تولید شد. یکی از دلایل اصلی ۲۰۶ SD، فضای بار کم و صندوق کمحجم نسخه هاچبک پژو ۲۰۶ است که در نسخه صندوقدار به ۳۸۵ لیتر رسید که برای یک سدان کامپکت رقم مناسبی به نظر میرسد. تحت شرایط فعلی شرکت ایران خودرو هر محصولی را که در رده قیمتی اقتصادی به بازار کشور عرضه کند، آن خودرو به مدلی پرفروش و پرطرفدار تبدیل میشود. البته اگر انصاف را رعایت کنیم، پژو ۲۰۶ صندوقدار نسبت به سایر محصولات مشابه نظیر پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و سمند از مزایای بیشتری برخوردار بوده و در صورت بهرهمندی از کابین جادارتر میتوانست خیلی از مشتریان پژو ۴۰۵ و سمند را نیز به سوی خود بکشاند. در مجموع باید بیان کرد که وضعیت فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار فعلی ایران بسیار پررونق بوده و بهراحتی میتوان این خودرو را در بازار آزاد به پول نقد تبدیل کرد.
اما مشکل اصلی فضای داخلی ۲۰۶SD فضای ناکافی برای سرنشینان عقب است که بهسختی میتوانند در مسیرهای نسبتاً طولانی و حتی کوتاه طاقت بیاورند. این خودرو به خاطر نکات مثبتی مثل ایمنی مناسب، شتاب خوب و مصرف پایین سوخت جزو پر فروش ترین خودرو های داخلی شده. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از حضور این خودرو در کشور ما میگذرد، بسیاری از قطعات آن در داخل تولید میشود. گلایهای که غالباً رانندگان این خودرو دارند، فضای پای ناکافی در بخش عقب خودرو است، مخصوصاً اگر سرنشینان جلو، بخواهند صندلی خودرو را عقبتر ببرند. باتری پژو 206 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. اگر میخواهید برای پژو ۲۰۶ خود بهجای لاستیک فابریک از لاستیک پهن استفاده کنید، خوب است مزایا و معایب آن را بدانید تا بتوانید تصمیم درستتری برای انتخاب سایز لاستیک بگیرید.
بهاینترتیب پژو ۲۰۶ صندوقدار بزرگترین معضل پژو ۲۰۶ هایچبک را رفع کرده است. هرچند به بزرگی یک سدان سایز متوسط نیست اما به افراد قدبلند فضای بیشتری میدهد. مهمترین نکته درمورد پژو ۲۰۶ صندوقدار این است که طراحی این خودرو توسط نمایندگی پژو در برزیل انجامشده و تغییرات پیاده شده در تعلیق و فنربندی چرخهای عقب آن در همین کمپانی صورت گرفته است. تغییرات صورت گرفته در تعلیق و فنربندی نیز خیلی خوب پیاده شده و مشکلی برای فرمانپذیری و پایداری خودرو ایجاد نکرده است. تفاوت تیپ ها فقط به صندوق عقب و نوع سوخت آن ها خلاصه نمی شود و هر یک از تیپ ها دارای مشخصات فنی و با آپشن های متفاوتی عرضه می شوند که در ادامه می توانید جدول مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های تمام تیپ های پژو 206 اس دی را مشاهده کنید.
تمامی تیپهای پژو ۲۰۶ صندوقدار از طراحی کاملا یکسانی برخوردارند به همین دلیل نوع پیشرانه یا سطح آپشنها تنها مواردی هستند که میتوانید به واسطه آنها تیپهای مختلف این خودرو را از یکدیگر تشخیص دهید. از خودرویی که قرار است نسخه سدان یک هاچبک اقتصادی باشد قطعا نباید انتظار طراحی متفاوتی داشته باشیم و این اصل به وضوح در ۲۰۶ صندوقدار مشهود است. این خودرو روی پلتفرمی موسوم به X12 ساخته شده و از طراحی ظاهری کاملا ساده برخوردار است؛ همچنین متریال کابین پلاستیک خشک است و کیفیت مطلوبی ندارد.
تولید این مدل از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال ۱۳۹۳ در ۸ تیپ مختلف تولید میشد، اما از سال ۹۳ به بعد تولید این اتومبیل فقط در تیپ v8 که فولترین تیپ هم به حساب میآید ادامه یافت. تیپ v8 از همان پیشرانه ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده میکند که جزو تیپهای پرقدرت ۲۰۶ محسوب میشود. در ابتدا پژو ۲۰۶ اس دی در هشت تیپ مختلف روانه بازار ایران شد، اما از سال 1393 به بعد تنها مدلV8 (وی8) آن که به نوعی نمونه فول آپشن 206 صندوقدار محسوب میشود، بر روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد.
دیدگاهتان را بنویسید