یکی از تغییرات اصلی شاهین پلاس اتوماتیک، استفادهاز موتور ۱۶ سوپاپ است که نسبت به موتور ۸ سوپاپ در دورهای پایین عملکرد بهتری دارد و در حرکت اول و سرعتهای پایین، نیاز راننده را برآوردهمیکند. با این حال، در دورهای بالای موتور یا زمانی که نیاز به گشتاور بالاتر است، عملکرد خودرو افت میکند. درست است که راندمان تنفسی موتورهای ۱۶ سوپاپ از نسخه مشابه هشت سوپاپ بهتر است، اما موتور هشت سوپاپ شاهین، توربو است و این موتور توربو نیست پس یا نیاز است موتور ۸ سوپاپ توربو ۱۶ سوپاپ شود یا موتور ۱۶ سوپاپ شاهین پلاس اتوماتیک توربو. یکی از مهمترین مشکلات فنی تارا اتوماتیک، هماهنگ نبودنِ موتور ۱۶ سوپاپ TU5 پلاس با گیربکس اتوماتیک DAE است. این گیربکس توانایی هماهنگی کافی با موتور را ندارد و این مشکل بهویژه در دورهای بالای موتور، هنگامی که خودرو به گشتاور بیشتری نیاز دارد، خود را نشان میدهد.
این خودرو میتوانست برای راحتی و ایمنی سرنشینان به دوربین ۳۶۰ درجه، کیسههای هوای جانبی و پردهای و سنسور باران نیز مجهز باشد، البته این تجهیزات قیمت را کمی بالاتر میبرد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. شاهین پلاس دارای طول 4446 میلیمتر ، عرض 1771 میلیمتر و ارتفاع 1490 میلیمتر میباشد و فاصله محوری آن نیز 2650 میلیمتر است. به گزارش تابناک به نقل از ایران جیب؛ بهای فروش شامل هزینههای مالیات (بر مبنای ۱۰%) و عوارض ارزش افزوده شماره گذاری و بیمه شخص ثالث (۱.۲ میلیارد) و حق گارانتی است. قیمتهای درج شده صرفا قیمت پیشنهادی فروشندگان میباشد و ممکن است خرید وفروش با قیمتهای متفاوتی انجام شود. در بحث هندلینگ هم هر دو خودرو نسبت به یک سدان خانوادگی قابل قبول ظاهر میشوند اما بازهم شاهین با اختلاف اندکی برنده است.
این تفاوتها باعث شده است که طبق ادعای سایپا پیشرانه ME16 مگاموتور سایپا مصرف سوختی کمتر نسبت به TU5 پلاس داشته باشد! این پیشرانه آلایندگی یورو ۵ را پاس میکند، ۱۶ سوپاپ است و مجهز به سامانه VVTi می باشد. برای مشاهده عکسهای شاهین پلاس اتوماتیک و همچنین بررسی مشخصات ان به لینک داده شده مراجعه کنید. در بخش طراحی ظاهری شاهین پلاس ، هیچگونه تفاوتی میان این خودرو و نسخه فعلی شاهین مشاهده نمیشود.
آریزو ۵ توربو نیز یکی از محصولات مونتاژی ام وی ام یا همان مدیران خودروست که پیش از عرضه تیپ FL در برهه زمانی نسبتا کوتاهی وارد بازار شد. این خودرو اکنون به صورت کارکرده در بازار کشور وجود داشته و یکی از چینی های خوب بازار محسوب می شود که جواب خود را پس داده است. هر چند این مشخصات فنی بسیار شبیه تارا اتوماتیک است، اما نکته اینجاست که وزنِ شاهین حدود ۸۰ کیلوگرم بیشتر از تارا است. تنها تفاوت نسخه پلاس با مدل توربو در طراحی ظاهری اضافه شدن علامت «+» به اسم شاهین روی در صندوق عقب است. روزگاری نهچندان دور، خودروهای مشهور دنیا مثل نیسان ماکسیما یا سیتروئن زانتیا عنوان گرانترین محصول سایپا و پارسخودرو را در اختیار داشتند.
در گروه خودروسازی سایپا، اکثر مدلهای کوییک، ساینا S و اطلس نیز بدون تغییر قیمت معامله شدند. تنها شاهین GL بود که با افزایش قیمت 15 میلیون تومانی، توجهها را به خود جلب کرد. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.
شاهین پلاس اتوماتیک اما برخلاف رقیب از تریم داخلی دو رنگ به همراه قطعات دکوراتیو طرح چوب بهره مند شده که یک صفحه نمایش مالتی مدیای بزرگ و عریض به همراه برخی کلیدهای کنترلی و پنل الکتریکی که لمسی نیست را در دل خود جا داده است. مقابل راننده هم یک فرمان سه شاخه ساده و یک کلاستر آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری مشابه رقیب وجود دارد. در مقایسه میان تارا اتوماتیک و شاهین پلاس اتوماتیک، شباهتهایی همچون استفادهاز گیربکس DAE وجود دارد. تارا بهدلیل استفادهاز پلتفرم PF1 هندلینگ بهتری دارد و در تستهای پایداری مانند تست گوزن، تارا عملکرد بهتری از خود نشان دادهاست.
بزرگترین بخش متفاوت در شاهین پلاس که این خودرو را نسبت به شاهین عادی متمایز میکند، پیشرانه 1.6 لیتری ME16 است که در این خودرو به کار گرفته میشود. براساس ادعای گروه خودروسازی سایپا، خودروی شاهین 3 ستاره ایمنی اروپایی دارد که البته هیچ گاه مدارکی دال بر اثبات این موضوع منتشر نشده است. با این حال شاهین از پلتفرمی مشترک با تویوتا یاریس بهره می برد و می توان این خودرو را جزو سدان های ایمن ساخت داخل نامید.
در طراحی دنا پلاس بیشتر از خطوط شکسته و زوایای تند استفاده شده که جلوهای اسپرت و تا حدودی خشن به چهره خودرو داده است. اما ظاهر شاهین به لطف خطوط و زوایای نرمتر، حالتی بینابین دارد و نه میتوانیم آن را اسپرت محسوب کنیم و نه کسل کننده. ناگفته نماند که در شاهین نسبت به دنا پلاس تناسب ظاهری بهتری را شاهد هستیم که ناشی از جدیدتر بودن پلت فرم این محصول سایپا است. خوشبختانه شاهین و دنا پلاس از نظر ظاهری در بین خودروهای داخلی وضعیتی قابل قبول و عامه پسند دارند اما دو سبک طراحی متفاوت را دنبال میکنند. در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که شاهین پلاس معرفی شده در این مراسم، نمونه نهایی نبوده و قرار است تا نسخههای تولید انبوه این سدان سایپایی ارتقا یافته تغییراتی در تریم داخلی و داشبورد داشته باشند. گفته میشود که شاهین پلاس از اواخر تابستان امسال وارد جادههای کشور می شود و در حال حاضر نمونههای آزمایشی آن در جادههای کشور مشغول تست هستند.
شاهین پلاس در نمای بیرونی تفاوت بارزی با دیگر نسخههای شاهین ندارد و تنها از روی لوگوتایپ «شاهین+» روی درب صندوق بار، نوشته AT روی گلگیر جلو سمت راست و همچنین شیشههای دودی عقب میتوانیم به نسخه آن پی ببریم. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شاهین پلاس در نسخه دنده ای حدود 13 ثانیه و در نسخه اتوماتیک حدود 14.5 ثانیه برآورد میشود. شاهین پلاس همانند تمام خودروهای تولیدی این شرکت صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است. شاهین پلاس با دو نوع گیربکس دنده دستی پنج سرعته و اتوماتیک شش سرعته به دست مشتریان خواهد رسید. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
در شاهین پلاس دستهدنده هم تغییر کرده و طراحی ظریفتری پیدا کرده است و کیفیت متریال هم کمی بهتر شده است اما ولی طراحی داخلی بدون تغییر باقیمانده و همچنان رنگ و بوی کهنگی دارد. این موتور اما به دلیل اصلی ناکامی شاهین در بازار تبدیل شد زیرا خریداران ترجیح دادند بجای شاهین با موتور توربوشارژ پراستهلاک و کمبازده سراغ رقبایی مثل تارا و دنا پلاس بروند. درنتیجه، شاهین با وجود برخورداری از پلتفرم نسبتاً مدرن برگرفته از نسل دوم تویوتا یاریس و طراحی قابلقبول، به دلیل پیشرانهٔ نامناسب، نتوانست آنطور که باید در بازار موردتوجه قرار گیرد. به همین دلیل، سایپا به دنبال پیشرانهٔ بهتری برای شاهین بود تا بتواند نقطهضعف اصلی آن را برطرف کند.
بدین ترتیب، نهایتاً در فروردین ۱۴۰۲، خط تولید نسخهٔ سایپا از موتور TU5 در مگا موتور با نام ME16 افتتاح شد. سدان سایپا با این موتور جدید، شاهین پلاس نام گرفت و از اواسط سال ۱۴۰۳ راهی بازار شد. شاهین پلاس را میتوان یکی از زیباترین خودروهای ایرانی طی سالهای اخیر دانست که البته در قیمت شاهین پلاس اتوماتیک هم تاثیر زیادی داشت. با توجه به عکس ماشین شاهین پلاس سبک طراحی این خودرو که از پرندگان شکاری الهام گرفته شده است، یک سدان کوچک و در عین حال کمی اسپرت را به نمایش میگذارد. در طراحی بدنه شاهین پلاس از خطوط منحنی بسیاری استفاده شده است که یک طراحی سیال را به نمایش میگذارند. پیشرانه شاهین G هم یک نسخه 1.5 لیتری توربو است که با کد M15 TC شناخته میشود.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.
با ورود به کابین هر دو خودرو، مجدداً همان نظر قبلی درباره طراحی ظاهری مطرح میشود! آریزو ۵ توربو طراحی داشبوردی مدرنتر و جوانپسندتری دارد، در حالی که سدان ملی ما بیشتر بر راحتی و سادگی تمرکز کرده و تلاش کرده تا حداقل برخی از قطعات دکوراتیو را کمی لوکس جلوه دهد. شاهین پلاس در نمای جلو تفاوتی نسبت به قبل نکرده و همان فرم نسبتا ساده اما هماهنگش را دارد اما حجم پردازیهایی که در بخش جلوی این خودرو وجود دارد سبب شده تا از سادگی بیش از حد نجات پیدا کند.
فضای داخلی شاهین برای چهار نفر کاملاً مناسب است همچنین صندوق عقب ۴۲۰ لیتری آن، برای مسافرتهای خانوادگی و جابهجایی وسیلهها، قابل قبول است. باید به این نکته توجه داشت که نمونههای نهایی شاهین پلاس در بحث تریم داخلی، داشبورد، رودری ها و برخی امکانات ایمنی و رفاهی متفاوت از شاهین G و شاهین CVT هستند و در جایگاه بالاتری قرار میگیرند. در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۶۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ اما یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به فروش رفت.
از همین رو گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت تا مهمترین ضعف فنی شاهین G را برطرف کند و نسخه بهروزشده این محصول را با نام شاهین پلاس به بازار بفرستد. شاهین پلاس از موتور ۱۶ سوپاپ و جدید ME16 نیرو میگیرد که در واقع نمونه اصلاحشده پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است. پیشرانه مذکور که ساختاری مشابه با پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو دارد؛ حداکثر قدرت 111 اسب بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر را تولید و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو شاهین پلاس منتقل میکند. اکثر خودروها بدون تغییر قیمت معامله شدند، اما در این میان، خودروی شاهین GL با افزایش قیمت 15 میلیون تومانی، توجهها را به خود جلب کرد.
در نهایت، شاهین پلاس اتومات را می توان گامی مثبت در مسیر تکاملی صنعت خودروسازی ایران دانست. این خودرو با ارائه مجموعه ای متعادل از امکانات و عملکرد، پتانسیل جلب رضایت طیف وسیعی از مشتریان را دارد. با این حال، برای رقابت موفق در بازار جهانی و حتی حفظ جایگاه خود در بازار داخلی در بلندمدت، سایپا نیاز به نوآوری مداوم و بهبود کیفیت در محصولات خود از جمله شاهین پلاس دنده ای و اتوماتیک روی آورده است.
شاهین پلاس اتوماتیک از نظر ابعاد با دارا بودن ۴۴۴۶ میلیمتر طول، ۱۷۷۱ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع از آریزو ۵ توربو جدید که ۴۵۳۲ میلیمتر طول، ۱۸۱۴ میلیمتر عرض و ۱۴۸۷ میلیمتر ارتفاع دارد خودروی کوچکتری است. اما فاصله محوری هر دو خودرو دقیقا ۲۶۵۰ میلیمتر بوده و به همین علت نماینده ام وی ام به مراتب کمی جادارتر از خودروی ملی سایپاست. در نمای عقب نیز آریزو ۵ توربو با اینکه به مراتب سادهتر از جلو طراحی شده اما همچنان به سبب گرافیک بروزتر چراغها و برجسته بودن درب صندوق جذابتر از رقیب است. شاهین پلاس اتوماتیک اما با حفظ همان چراغهای قبلی و طراحی پیشین همچنان نگاهش به خانوادههاست و بیشتر قصد خدمت به این گروه از خریداران را دارد. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم شاهین پلاس که ابتدا در نسخهٔ اتوماتیک به بازار خواهد آمد را با شاهین اتوماتیک قبلی مقایسه و تفاوتهای این دو نسخه از سدان سایپا را بررسی کنیم. اگر بهدنبال خودرویی اقتصادی و مناسب برای استفاده در بلندمدت هستید، تارا دستی و شاهین جی گزینههای بهتری نسبت به شاهین پلاس اتوماتیک هستند.
با این حال، به دلیل تغییر در پیشرانه، شتاب گیری اولیه شاهین پلاس بهبود یافته و حس بهتری هنگام شروع حرکت ایجاد می کند. سایپا در این خودرو بیشتر تمرکز خود را بر ارتقای فنی و امکانات معطوف کرده و تغییرات چشمگیری در نمای ظاهری ایجاد نکرده است. به روزرسانی طراحی خارجی نیازمند هزینه های سنگین است و به نظر می رسد این اقدام فعلا در اولویت های سایپا نبوده است.
شاهین پلاس خودروی جدید سایپا است که قیمت، معرفی مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف سوخت، سرعت، محاسن و معایب آن در ادامه بررسی شده است. قیمت شاهین پلاس دنده ای در رده قیمتی تارا دنده ای و قیمت شاهین اتوماتیک در رده قیمتی تارا اتوماتیک تخمین زده میشود. از جمله امکاناتی که شاهین پلاس نسبت به شاهین معمولی اضافه تر دارد میتوان به ایربگهای بیشتر در نسخه فول ، صندلی برقی،گرمکن صندلی، سامانه کنترل پایداری و پایش فشار باد تایرها اشاره کرد. دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار امروز تهران به نرخ یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان معامله می شود و تغییر قیمتی نداشته است. خودرو دنا پلاس بورسی در بازار امروز تهران به قیمت ۸۸۲ میلیون تومان معامله می شود و تغییر قیمتی نسبت به چند روز گذشته نداشته است. ساینا S دندهای بنزینی نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۸۵ میلیون تومان شده است.
از نظر متریال به کار رفته، شاهین پلاس اتوماتیک با وجود بهبودهای قابل توجه نسبت به نسخههای قبلی، همچنان وجود پلاستیک در برخی قسمتها جلب توجه میکند. همچنین، تریم مشکی آریزو بیشتر مورد پسند بازار قرار گرفته است نسبت به شاهین پلاس. شرکت سایپا سعی داشت تا با عرضه شاهین، حریفی توانمند در برابر محصولات پرطرفدار ایران خودرو نظیر دنا پلاس روانه بازار کند. اما انتخاب پیشرانه نامناسب برای این خودرو و سازندگانش گران تمام شد و شاهین نتوانست آنطور که انتظار میرفت بین مشتریان محبوب ظاهر شود. وجود برخی ایرادهای فنی در سری اول شاهین هم باعث شد تا اعتماد عمومی به این خودرو چندان بالا نباشد.
چراکه زیر کاپوت این خودرو دیگر خبری از پیشرانه M15 TC نیست و شاهد پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپ ME16 هستیم. با توجه به متفاوت بودن مشخصات فنی شاهین پلاس با دیگر نسخههای شاهین، تصمیم گرفتیم به بررسی شاهین پلاس بپردازیم و این محصول جدید سایپا را از همه جنبهها معرفی کنیم. طراحی کابین شاهین و شاهین پلاس نسبت به بقیه محصولات شرکت سایپا از زیبایی نسبی برخوردار است. فرمان زیبا با دوخت چرم و دکمههای کنترلی روی آن و نمایشگری اندازه متوسط با اولین ورود به کابین توجه راننده را به خود جلب میکند. به گزارش ایمنا، شاهین پلاس به عنوان ردهبالاترین محصول شرکت سایپا در جریان رویداد رونمایی از خط تولید پیشرانه جدید سایپا در کارخانه مگاموتورز رونمایی شد.
سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی با سیستم عامل اندروید، پنل ابزار آنالوگ، کامپیوتر سفری، کروز کنترل و سامانه کنترل ایستایی در سربالایی تجهیزات رفاهی این خودرو را تشکیل میدهند. در گروه محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۷ دنده ای هیدرولیک در بازار امروز تهران به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان به فروش می رسد و نسبت به روزهای اخیر تغییر قیمتی نداشته است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند ۲۴ ساعت گذشته بازار خودرو حاکی از آن است که پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۵۵ میلیون تومان رسیده است. خودرو شاهین پلاس اتوماتیک در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به سیستم ترمز TCS+ESC+H S A+ ABS+EBD می باشد، کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو در این خودرو تعبیه شده است. براساس کاتالوگ رسمی شاهین پلاس اتوماتیک، این خودرو جدید سایپا از فرمان الکتریکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب یکپارچه تیرپیچشی بهره می برد.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. شاهین پلاس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده استفاده می کند. محور عقب این خودرو نیز مجهز به یک اکسل یکپارچه تورشن بیم و ترمزهای دیسکی است. شاهین GL در بازار امروز تهران به نرخ ۸۵۳ میلیون تومان رسید و حدود ۱۵ میلیون تومان با افزایش قیمت رو به رو شد. خودرو ساینا S در معاملات امروز تهران به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان عرضه می شود و نسبت به دیروز با افزایش قیمتی مواجه نشده است.
این موتور 8 سوپاپ حداکثر قدرت 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور 178 نیوتن متر را تولید و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو این محصول سایپا منتقل میکند. این در حالی است که رقبای مستقیم شاهین پلاس یعنی تارا V4 و دنا پلاس اتوماتیک در کمپانی قیمت به مراتب پایینتری داشته و البته هماکنون در بازار کمی بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند. حال باید ببینیم شاهین با پیشرانه و گیربکس جدید به رقیب جدیتری برای سدانهای ایرانخودرو تبدیل خواهد شد یا همچنان زیر سایهٔ دنا و تارا خواهد ماند. بااینحال، این پیشرانه به دلیل تکنولوژی قدیمی، درحالیکه دردسرهای توربوشارژر را به خریداران تحمیل میکرد، بازدهی بسیار پایینی در حد نمونههای تنفس طبیعی مدرنتر داشت.
گیربکس شاهین پلاس در نسخه دندهای از نوع 5 دنده دستی و در نسخه اتوماتیک از نوع 6 سرعته AT می باشد. هر دو این گیربکسها چینی هستند انا تکنولوژی به کار رفته در آنها برای ایسین ژاپن است. در داخل کابین اما تفاوت هایی میان این دو خودرو دیده می شود؛ شاهین پلاس از تریم داخلی جدیدی استفاده می کند که ترکیبی از رنگ های مشکی و کرم به همراه قطعات دکوراتیو طرح چوب است. در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ دوگانهسوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد. داشبورد آریزو ۵ توربو مشابه آریزو ۶ طراحی شده و تریم داخلی آن بهطور کامل مشکی است. این خودرو دارای یک صفحه نمایش مالتیمدیا بزرگ و یک پنل تهویه تقریبا لمسی است.
همچنین رفع مشکلات نسخه قدیمی نیز می تواند باعث استقبال بیشتر بازار از این خودرو شود. رویداد۲۴| قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده نمایید. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. از آنجایی که سایپا برای عرضه شاهین به بازار کمی عجله داشت، درنهایت تصمیم گرفت همان موتور قدیمی تیبا را ارتقا دهد و با افزودن توربوشارژ به همراه برخی اصلاحات دیگر، آن را زیر کاپوت شاهین نصب کند.
تارا دستی بهدلیل هندلینگ بهتر و ارگونومی بالاتر و شاهین جی با گیربکس دستی بهدلیل شتاب و کشش بیشتر، برای رانندگی برونشهری گزینههای بهتری هستند. شاهین پلاس دنده ای قرار بود با گیربکس ۵ سرعته دستی 5F18 (طراحی آیسین) همراه باشد تا محور چرخهای جلو به حرکت درآورده شود. اما از آنجایی که بازار بیشتر به سمت گیربکسهای اتوماتیک گرایش پیدا کرده است و سایپا هم تمایل به کاهش هزینهها دارد، به نظر میرسد نباید انتظار معرفی خودرو شاهین پلاس با گیربکس دستی را داشته باشیم. استفاده از تریم داخلی جدید در در بخش طراحی داخل ماشین شاهین پلاس ، باعث خواهد شد تا جایگاه این خودرو نزد مشتریان ارتقا یابد. پلتفرم مورد استفاده در شاهین پلاس نیز بدون تغییر باقی مانده است، از این رو فاصله بین محوری 2.65 میلیمتری را در کابین این خودرو خواهیم دید که برای چهار سرنشین بزرگسال کافی به نظر میرسد. همچنین مواردی همچون تریم دو رنگ کرم و مشکی، نمایشگر اندرویدی بزرگتر به همراه دکمههای شبه لمسی، ست کامل دکمههای کنترلی روی فرمان به همراه قاب مشکی رنگ را در این خودرو خواهیم دید.
دیدگاهتان را بنویسید