به هر حال، سه سال پیش بود که شرکت کویر موتور اولین محصولات شرکت QJ موتور را وارد ایران کرد. طی سالهای اخیر، بعضی موتورسیکلتها برای مردم کشور ما به کالای لوکس تبدیل شدند. علاوهبر مدلهای خاص و کلکسیونی ساخت برندهای ژاپنی که قیمت میلیارد تومانی دارند؛ تنوع عجیبی از موتورهای چینی و هندی در بازهی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در بازار ایران دیده میشود.
موتور ملی هم مثل خودرو ملی در زمان رونمایی سر و صدای زیادی به پا کرد، موتور EF7 که با همکاری دوجانبه شرکت آلمانی F.E.V و ایرانخودرو طراحی شده، تفاوتهای زیادی با موتور XU7 دارد. موتورسیکلت کیوجی SRV 249S یکی از محصولات جدید این شرکت است که حالا وارد بازار شدهاست. پژو ۴۰۸x به سیستمهای ترمز پیشرفتهای مانند ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و ترمز پارک برقی با قابلیت Auto Hold مجهز است. بااینحال، دقیقاً مشخص نیست که ترمزهای اصلی از نوع دیسکی هستند یا کاسهای.
با گذشت بیش از دو دهه از ورود پژو پارس به بازار ایران و عدم بروزرسانی خاصی در طراحی ظاهری و داخل کابین، این خودرو همچنان یکی از گزینه های اصلی اقتصادی جوانان و خانواده های ایرانی است که به دنبال خرید یک سدان جادار با ظاهری نسبتا زیبا و قیمتی مناسب هستند. این موتور به دلیل اینکه از قابلیت تکنولوژی جدید توربو شارژ و تزریق مستقیم سوخت استفاده میکند، عملکرد بهینه برای مصرف سوخت ندارد. عدم وجود سیستمهای پیشرفته در مدیریت سوخت و احتراق باعث میشود که XU7 در خودروهای سنگینتر یا هنگام رانندگی در شهر، مصرف بیشتری داشته باشد. همچنین گنجایش فضای داخلی کابین پژو ۴۰۵ برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با قد متوسط کافی به نظر میرسد و محدودیت چندانی را از لحاظ فضای اختصاص یافته به سر و پاها تحمیل نمیکند.
این پیشرانه میتواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. استفاده از فناوری توربوشارژ باعث شده است که این موتور علاوهبر بهرهوری بالا، عملکرد روان و شتابگیری مناسبی هم داشته باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۹.۲ لیتر گزارش شده است که آن را زمره خودروهای با مصرف سوخت بالا قرار میدهد. علاوه بر این یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو سروصدای بیش از حد موتور، خصوصا در سرعتهای بالا است که میتواند در سفرهای طولانی آزار دهنده باشد. پارس سال سفارشی ELX با موتور TU5 دیگر تیپ جدید پارس است که از نظر مشخصات فنی و موتور کاملا مشابه با پژوپارسLX TU5 است.
کابین این دو خودرو از نظر نوع متریال و طراحی شبیه یکدیگرند و تفاوت های بسیار اندکی در برخی از جزئیات با یکدیگر دارند، اما تفاوت قیمت این دو خودرو بسیار بیشتر از تفاوت های ظاهری، موتور و کابین است. خودروی پارس از صندلی های راحت تری نسبت به پژو ۴۰۵ برخوردار است و طراحی مناسب غربیلک فرمان، دکمه های روی فرمان، کیلومتر شمار و سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک آن را از پژو ۴۰۵ کمی متمایز میکند. همچنین طراحی داشبرد جدید با پلاستیک خشک و بی کیفیت کمی به تنوع کابین آن افزوده است. یکی از نکات مهم در مورد موتور xu۷ داشتن سازگاری با مدلهای مختلف ماشین است.
بهعنوان مثال، هنگام شروع حرکت یا شتابگیری اولیه، موتور XU7 به خوبی نیازهای راننده را پاسخ میدهد. ورژن به روز این موتور، مدل xu7p است که میزان قدرت اسب بخار تفاوت موتور xu7 با xu7p محسوب میشود. بنابراین وضعیت فروش پژو علی الخصوص ۴۰۵ در ایران از شرایطی بسیار پررونقی سود برده و همواره خریداران فراوانی جهت خرید یک پژو ۴۰۵ در بازار ایران وجود خواهند داشت.
صندوق عقب آن با ظرفیت گنجایش ۴۷۰ لیتر فضای مناسبی در اختیار استفاده کنندگان خود قرار میدهد. چندی بعد ایران خودرو تصمیم گرفت آنرا به عربستان صادر کند و به دلیل وجود حرف (پ) در نام آن و حساسیت اعراب به کلمه پرشیا، نام آنرا به پژو سفیر تغییر داد. سپس به دلیل عدم دریافت مجوز صادرات از سوی کشور عربستان، نام آن به پژو پارس تغییر یافت. گرچه برخی از مدلهای این موتور بعداً ارتقاء یافته و به استانداردهای یورو ۳ و یورو ۴ نزدیک شدهاند، اما همچنان از نظر آلایندگی محیطزیستی در مقایسه با موتورهای مدرنتر، عملکرد مناسبی ندارد. سیستم موتورهای جدید از تکنولوژی بازیافت دود و کاتالیستهای پیشرفته برای کاهش تولید گازهای مضر خروجی مانند CO2 و NOx استفاده میکنند.
نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغهایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری سادهتر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده میشود. ناگفته نماند که ۴۰۵ SLX به عنوان نمونه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در سالهای اخیر روانه بازار شده که ظاهر نسبتا مدرنتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. از مهمترین تحولات این مدل میتوان به تغییر گرافیک داخلی چراغها، به روزرسانی طراحی سپرها و اضافه شدن مه شکن به سپر جلو، استفاده از زه های بغل در پهنتر و حضور یک اسپویلر کوچک در لبه درب صندوق اشاره کرد. شکی نیست که با توجه به عمر بیش از ۳۰ ساله این خودرو، شمایل بیرونی پژو ۴۰۵ بسیار قدیمی و کلاسیک به نظر میرسد؛ در واقع نمیتوان هیچ یک از شاخصههای مدرن طراحی خودروهای امروزی را در وجهه این سدان جمعوجور فرانسوی پیدا کرد.
تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و قالب این سایت نزد موتور1 محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب و یا قالب آن بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد. طراحی و کدنویسی سایت موتور1 توسط علی علیزاده صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
بنابراین ابتدا شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت را باز کرده و در داخل ظرفی قرار می دهیم و سوئیچ را باز می کنید. با باز کردن سوئیچ بنزین از لوله خارج می شود اگر بنزین داریم ولی پمپ ینزین کار نمیکند ابتدا فیوزها را با توجه به تصاویر چک کنید و اگر فیوزها سالمند به خرابی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین شک کنید. ECU یا واحد کنترل الکترونیکی که کنار بوستر قراردارد و وظیفه دریافت اطلاعات تحلیل و ارسال دستور را دارد.پارس جزو اولین موتورهای انژکتوری به کاررفته در محصولات ایران است.
موتور xu7 یک موتور چهار سیلندر بنزینی است که توسط شرکت پژو-سیتروئن طراحی و ساخته شده است. این موتور در سال 1982 با پژو 305 به بازار عرضه شد و از آن زمان در خودروهای مختلف پژو و سیتروئن مورد استفاده قرار گرفت. در ایران نیز، xu7 بهطور گسترده در خودروهای پژو پارس و ۴۰۵ و سمند استفاده شد و بهدلیل مصرف سوخت نسبتا پایین و عملکرد قابلقبول، محبوبیت زیادی در بازار خودرو پیدا کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات موتور xu7 و مزایا و معایب آن را باهم مرور کنیم. موتور پژو پارس چهار سیلندر خطی در کلاس حجمی ۱۷۶۱ cc است که در دو نوع معمولی و ۱۶ سوپاپ تولید می شود.
این نمونه که به اندازهٔ ئیالاکس مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبودیافته در زمینههای پیشرانه و ترمز عقب است. ۱۶ سوپاپ از پیشرانهٔ پرقدرتتر ۱۶ سوپاپه و ترمزهای دیسکی در عقب سود میبرد، اما ایبیاس حتی بصورت اختیاری هم توسط ایران خودرو ارائه نمیشد. تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ئیالاکس جایگزین شد. بسیاری از منتقدان صنعت خودروی ایران بر این باورند که تولید و عرضهٔ نمونهٔ ۱۶ سوپاپ، یک پژوهش موردی تشنگی بازار ایران برای نمونهٔ مجهزتر و پرقدرتتری از پارس بوده است. این خودرو بواسطهٔ وزن کمتر نسبت به زانیتا و ئیالاکس از شتاب بهتری برخوردار است و بدلیل سادگی قطعات استهلاک کمتری دارد. همچنین کد دیگر، یعنی LFY که توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۲۵۰ دور بر دقیقه را دارد، تولید شد که بر روی «پارس ELX» و «سمند سریر» و «زانتیا» ۱.۸ یافت می شود.
پژو ۴۰۵ به پیشرانه ۱۷۶۱ سیسی ۴ سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۰۰ اسببخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۳ نیوتنمتر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و این نیرو را توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو روانه میکند. پژو ۴۰۵ طی زمانی در حدود ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. پژو روآ سال به پیشرانه چهار سیلندر ۱۷۰۰ سی سی مجهز شده که نمونه ارتقا یافته موتور پیکان است. این پیشرانه قادر است ۸8 اسب بخار قدرت و ۱40 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان جمعوجور به طور رسمی حدود ۱۲.۷ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این نمایشگر از اپل کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) پشتیبانی میکند، اما رابط کاربری آن کمی پیچیده است و کمی زمان نیاز است تا به آن عادت کنید. برخلاف سیتروئن C5X که باید برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو از دکمههای فیزیکی استفاده کنید، در پژو ۴۰۸x تنظیم سیستم تهویه از طریق نمایشگر انجام میشود که ممکن است هنگام رانندگی کمی باعث حواسپرتی راننده شود. بااینحال، آنچه باعث قدرتمند به نظر رسیدن نمای جانبی پژو ۴۰۸x شده، حجم پردازی پایین درها است که از ترکیب خطوط و فرورفتگیهای تیز تشکیل شده است. همچنین سقف این خودرو به سبک خودروهای کوپه طراحی شده و ارتفاع کمی دارد. در اطراف بدنه سیلندر هم قطعات مهم دیگری مثل کارتل که محفظه ای برای جمع شدن روغن موتور است و درقسمت پایین سیلندر قرار می گیرد یا اویل پمپ که درواقع پمپ روغن است و روی بدنه سیلندر نصب می شود وجود دارند .
مبایعه نامه خودرو یکی از مهمترین اسناد در معاملات خرید و فروش ماشین است که بهعنوان مدرک قانونی برای اثبات مالکیت و تعهدات مالی طرفین شناخته میشود. BAC X3 یک کراساوور کامپکت است که در اصل توسط کمپانی جیلی در چین طراحی و تولید شده است. روشن شدن چراغ چک انژکتور نیز میتواند ناشی از خطاهای موقت قطعات در ECU باشد که گاه می توان با برداشتن سر باطری قطب منفی به مدت ۱۵ دقیقه و یا ۴۰ بار روشن و خاموش شدن خودرو که در طول مدت طولانی باید صورت گیرد میتوان این چراغ را خاموش کرد. در این حالت سعی کنید سرعت خودرو را در تمامی حالات اعم از دور آرام و فول گاز برسانید و به ویژه در دورهای ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ حرکت نمایید. لاستیکها در پارس سال و دوگانه سوز ۶۵/۱۸۵ R14 و در ELX تایر ۱۸۵/۶۵ R15 است یعنی رینگ ۱۵ اینچ دارد که داراس سرعت بیشتری است.
دور موتور بالای ۴۰۰۰ RPM برده چندین بار به مدت بیش از ۵ ثانیه سرعت را کاهش دهید و برای مدت ۲ ثانیه تا به انتها پدال گاز را فشار دهید. باتری مورد استفاده در این خودرو باطری ۱۲ ولتی از نوع سربی اسیدی با توان ۶۰ آمپر است. آلترناتور که حرکت خود را از موتور به وسیله تسمه می گیرد به هنگام روشن بودن موتور ولتاژی برابر ۱۴ولت و شدت جریانی معادل با ۸۰آمپر را تولید می کند. اگر نتوانستید موتور را خنک کنید و آمپر نیز به خط پنجم یعنی HOT رسید بدون خاموش کردن موتور با ریختن آب بر روی رادیاتور بدنه آن را خنک کنید توجه کنید که به هیچ وجه نباید بر روی موتور آب ریخته شود زیرا باعث ترک برداشن سرسیلندر و موتور میشود. سرعت زیادخودرو، رانندگی پر بار، ترافیک سنگین، رانندگی در سرما قبل از گرم شدن موتور، خاموش و روشن کردن موتور به ویژه در سرما، رانندگی در هوائی مرطوب و پرگرد و غبار باعث کاهش عمر روغن می شود. هنگام چک کردن روغن خودرو توسط گیج، موتور باید خاموش باشد و خودرو در سطح صافی قراربگیرد، سپس گیج را پاک کنید و در قلاف خود قرار دهید.
در سرعتهای بالای ۱۵۰ کیلومتر دسته دنده را در وضعیت ۳ یا ۲ و ۱ قرار ندهید. معمولا آب کم کردن دلایل مختلفی دارد ولی احتمال خرابی درب رادیاتور زیاد است سعی کنید در طول رانندگی به آمپر آب توجه کنید. موتور پارس بنا به ارتفاع بیشتر نسبت به رادیاتور نیاز به هواگیری دارد بنابراین هیچگاه هنگام گرم بودن موتور درب رادیاتور را باز نکنید.
گنجایش صندوق عقب پژو ۴۰۵ نیز نسبتا وسیع بوده و ظرفیت مناسبی را به جهت قرارگیری اسباب و وسایل مسافرتهای خانوادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به طور کلی فضای داخلی پژو ۴۰۵ گرچه همچنان قدیمی و ساده به نظر میرسد اما با این حال، به ویژه در نسخههای داشبورد جدید و در مقایسه با رقبایی همچو رنو تندر ۹۰ جذابتر بوده و لذت دیداری بیشتری به سرنشینان خود انتقال میدهد. پژو ۴۰۵ تا مدتها از یک نوع داشبورد قدیمی در مدلهای خود استفاده میکرد تا اینکه طی سالهای اخیر یک مدل داشبورد جدید در فضای داخلی این خودرو جایگزین شد و مدل قدیمی که از کیفیت بالاتر و متریال نرم بهره میبرد، کنار گذاشته شد.
این خودرو که به اندازه ELX مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبود یافته در زمینه موتور و ترمز عقب است. موتوری پرقدرت تر که ۱۶ سوپاپ دارد (همان موتور پژو 206 تیپ 5) با ترمزهای دیسکی در چرخهای عقب همانند چرخهای جلو است اما بر خلاف ELX دارای ABS و EBD نیست. ۱۶ سوپاپ از همان تقویت کننده خلأ یا vacuum booster سیلندر اصلی، با توزیع کننده و خطوط هیدرولیک پارس معمولی استفاده میکند. مشخصات فنی پژو ۴۰۵ GLX امکان شتابگیری صفر تا صد ۱۱ الی ۱۲ ثانیهای را برای این خودرو ممکن کرده است؛ بسته به نوع موتور استفادهشده و مشخصات آن این عدد میتواند کمی بالاتر یا پایینتر باشد. بهطور معمول این خودروی قدیمی در بهترین وضعیت خود توانایی دستیابی به سرعتی تا ۱۹۰ کیلومتر بر ثانیه را در اختیار علاقمندان خود میگذارد.
به این مفهوم که یک لوله از سه راهی پمپ ترمز به چرخ سمت راست جلو و سمت چپ عقب و از لوله دیگر به چرخ سمت چپ جلو و چرخ راست عقب ارتباط می یابد. تعداد دور چرخش فلکه فرمان ۱/۳ دور است یعنی از وسط فرمان ۱.۵ دور به سمت راست و ۱.۵دور به سمت چپ می چرخد و قطر دایره چرخش خودرو۱۱ متر است. فرمان پارس از نوع دنده شانه ای با سیستم هیدرولیکی ست که قابلیت تغییر ارتفاع بر حسب قد راننده را دارد. این عمل باعث کاهش دنده یا معکوس می شود که به این عمل کیک دان می گویند. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.
پژو ROA دارای پیشرانه چهار سیلندر ۱۷۰۰ سی سی است؛ این پیشرانه نسخه ارتقا یافتـه موتور پیکان است و میتواند ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنـد. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. همچنین شرکت ایران خودرو در سال ۸۸ مدل روآ سال را با موتور ۱۷۰۰ سی سی روانه بازار کرد که نسبت به مدل پیشین از قابلیت پایه گازسوز برخوردار بود و استاندارد آلایندگی آن به سطح یورو ۳ ارتقا یافت. از لحاظ ظاهری نیز اتاق پژو روآ سال تفاوت زیادی با پژو ۴۰۵ معمولی نداشت. سرانجام نیز شرکت ایران خودرو در دهه ۹۰ چراغ خط تولید پژو روآ را برای همیشه خاموش کرد و در حال حاضر تنها وانت آریسان برمبنای این خودرو در کارخانجات شرکت ایران خودرو به تولید میرسد.
قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) ساخت آیسین به چرخهای جلو منتقل میشود. بر این اساس پژو ۴۰۸x یک خودروی دیفرانسیل جلو است و در سرعتهای بالا تعویض دنده بسیار نرم انجام میشود. دیفرانسیل جلو بودن این خودرو موجب کاهش وزن، مصرف سوخت بهینه و کنترل بهتر خودرو در مسیرهای مختلف شده است. ایران خودرو در سال ۹۲ تولید ELX موتور زانتیایی را متوقف کرد و به جای آن موتور قدیمی و پر استهلاک XUM را در این تیپ جایگزین کرد.
کیفیت قطعاتی مثل بوشها، لنتها، پمپ بنزین و کوئل در مدلهای جدید پژو ۴۰۵ افت بسیار زیادی کرده است. همچنین در مدلهای پایینتر پژو ۴۰۵ با مشکل ضعف کوئل روبرو میشویم؛ بهطوری که روشن بودن همزمان چند قطعه برقی باعث تضعیف برق و عدم دورگیری خودرو میشود. در میان آگهیهای منتشر شده پژو ۴۰۵ کارکرده، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز مدل ۱۳۹۶ گلگیر تعویض با ۰۹ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.
این درحالی است که باید بر اساس رعایت استانداردهای ۸۵ گانه قرار است از تا پایان تیرماه ۹۹، توقف تولید پژو 405 اجرایی شود. البته طراحی داشبورد جدید پژو ۴۰۵ نیز در مقایسه با محصولات روز، همچنان قدیمی و ساده جلوه میکند؛ به خصوص دریچههای تهویه حالتی مستطیلی داشته و بسیار قدیمی به نظر میرسند. با این حال طرح جدید پنل کیلومتر شمار پشت فرمان در مقایسه با مدلهای قدیمی رضایت افزونتر مشتریان را در پی داشته و نمایی جذابتر در مقابل چشمان راننده رقم زده است. باید گفت که استفاده از پیشرانه TU۵ نه تنها کمکی به پژو ۴۰۵ نکرده؛ بلکه باعث ایجاد مشکلاتی نیز در این خودرو شدهاست. دلیل این مشکل را شاید بتوان به وزن زیاد پژو ۴۰۵ در مقایسه ۲۰۶ ربط داد.
پارس اتوماتیک در اصل همان پارس LX است که به جعبه دنده اتوماتیک AL4 مشابه با پژو 206 تیپ 6 مجهز شده و تولید آن از سال 1389 آغاز شد. به غیر از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک، این خودرو تفاوتی از نظر مشخصات فنی با پژوپارسLX ندارد. این خودرو شتابی حدود 15 ثانیه دارد که خودروی تنبل و کندی محسوب می شود اما مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. این خودرو به علل مختلفی از جمله مشکلات جعبه دنده آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت. شرکت ایران خودرو با تولید ۱۱ مدل پژوپارس و استفاده از ۵ نوع موتور مختلف، از سال ۱۳۷۹ تا کنون این خودرو را تبدیل به متنوع ترین خودروی ساخت داخل کرده است. فقط یک تیپ از این خودرو مجهز به موتور TU5 چهار سیلندر و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک است.
این موتور نسبت به XU7 صدا و مصرف کمتر و استهلاک پایین تری دارد و به همین خاطر بسیار پرطرفدار است. پژو پارس سال (پارس معمولی) تیپ پایه و ارزانترین نسخه از پژو پارس محسوب می شود که از نظر فنی مجهز به موتور معروف XU7 است. این خودرو در میان تمام تیپ های پارس بیشترین مصرف سوخت را به صورت ترکیبی دارد. این خودرو ابتدا با نام پژوپارس معمولی به فروش می رسید اما پس از رخ دادن چند تغییر مختلف در امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، نام پارس سال برای آن انتخاب شد. پژو پارس با کابینی شبیه به پژو ۴۰۵ تولید می شود که این مساله یک امتیاز منفی برای این خودرو محصوب می شود.
پژو پارس از سال ۸۰ تا امروز در خط تولید ایران خودرو قرار داشته و همواره از پرفروشترین محصولات بازار داخل بوده است. از تغییرات مهم این خودرو طی این سالها، میتوان به تغییر تریم داخل کابین و داشبورد آن اشاره کرد. تمام خودروهای پژو پارس تولید شده از سال ۹۳ به بعد با این داشبورد عرضه شدهاند. پارس دوگانه سوز عضو دیگری از خانواده پرجمعیت پژوپارس است که اواخر دهه 80 توسط ایران خودرو معرفی شد.
دیدگاهتان را بنویسید