بررسی پژو 408x از نظر ظاهری، فنی، امکانات رفاهی و ایمنی + قیمت وبلاگ کارنامه

پژو پارس علاوه بر بهره مندي از امكانات رفاهی، از كيفيت بالايي در بخش قطعات و در بخش ساخت و مونتاژ برخوردار است. این خودرو، می‌تواند پیشرانه حداکثر 100 اسب ‌بخار قدرت و 153 نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. با وجود مزایا و معایب و ذکر شده، این خودرو هنور هم خریداران خاص خود را دارد. اگر در حال حاظر به دنبال خرید یک خودروی سایز متوسط با طراحی متوسط، کابین جادار و راحت، امکانات خوب نسبت به قیمت و پیشرانه‌ای پرشتاب هستید، حتما پژو پارس را به‌ عنوان یکی از گزینه‌ های اصلی خود در نظر بگیرید. سهولت دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش پژو پارس سال یکی از نقاط مثبت این خودرو است. در خریدارانی که توانایی پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیرات خودرو ندارند، این نکته بسیار حائز اهمیت است.

در نمای جلوی پژو ۴۰۸x از یک جلوپنجره عریض و افقی استفاده شده که در کنار چراغ‌های باریک و کشیده، جذابیت خاصی به این نما داده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در این نما، دی لایت ها هستند که مانند دندان‌های بلند شیر در دو سمت خارجی چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند. این طراحی که به‌نوعی امضای پژو شناخته می‌شود، چهره‌ای خشن و تهاجمی به این خودرو داده است. این تسمه نیروی چرخشی موتور را به دینام پمپ، فرمان هیدرولیکی، کمپریور کولر میرساند. پارگی این تسمه موجب روشن شدن چراغ قرمز باطری و سفت شدن فرمان می شود و در صورت ادامه دادن آمپر آب بالا رفته و موتور جوش می آورد. در این حالت علت جوش آوردن از کارافتادن واتر پمپ نیست بلکه بواسطه کار نکردن دینام باطری ضعیف شده و برق فن سیستم خنک کاری تامین نمی شود و موتور جوش می آورد.

دور موتور بالای ۴۰۰۰ RPM برده چندین بار به مدت بیش از ۵ ثانیه سرعت را کاهش دهید و برای مدت ۲ ثانیه تا به انتها پدال گاز را فشار دهید. از احتمالات دیگر خرابی سنسور آب یا سنسور دور موتور و حتی خرابی ECU می باشد. خالی شدن باطری از جمله معایب احتمالی ست که ناشی از روشن ماندن چراغهای کوچک، چراغ صندوق و غیره و یا از برق دزدی سیم کشی خودرو است که با بازکردن اتصال سرباطری و خالی نشدن آن میتوان به برق دزدی خودرو پی برد. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مستقل از نوع مک فرسون و در محور عقب مستقل از نوع فنر پیچشی یا تورشن بار است. فرمان پارس از نوع دنده شانه ای با سیستم هیدرولیکی ست که قابلیت تغییر ارتفاع بر حسب قد راننده را دارد. این خودرو همانند دیگر خودروها از نوع آب خنک است و با گردش آب توسط واتر پمپ که آب را از موتور به رادیاتور میرساند خنک می شود.

کمی پایین‌تر، سپر عقب را می‌بینیم که حجیم و زاویه‌دار طراحی شده است. این سپر برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای دیگر، ارتفاع نسبتاً زیادی دارد و همین باعث می‌شود خودرو از نمای عقب، بلندتر و باابهت‌تر به نظر برسد. پژو این سبک طراحی را i-Cockpit خطاب می‌کند که از فرمان کوچک و مجموعه نشانگرهای فشرده و ادغام شده با ساختار پیشرفته داشبرد در کنار نمایشگر لمسی ۱۰.۰ اینچی سیستم مولتی مدیا تشکیل شده است. هدف پژو از این ساختار و سبک طراحی، ارائه یک روح اسپرت اما قابل کنترل با سواری لذت‌بخش و تیز است. در غیر این صورت می توان با اضافه کرن ۲ لیتر روغن گیربکس اتومات با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در مسافت ۵۰ کیلومتر خودرو را بکسل کرد در این حالت دسته دنده در حالت N خواهد بود و د ر انتها باید روغن اضافی را تخلیه نمود. هنگام چک کردن روغن خودرو توسط گیج، موتور باید خاموش باشد و خودرو در سطح صافی قراربگیرد، سپس گیج را پاک کنید و در قلاف خود قرار دهید.

پژو ۴۰۸x (یا همان پژو ۴۰۸ جدید) کراس‌اووری کوپه است که به لحاظ طراحی بین سدان، هاچ‌بک و شاسی‌بلند قرار دارد. این خودرو که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، به‌دلیل طراحی منحصربه‌فرد و فناوری‌های پیشرفته، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی پیدا کرده است. پژو ۴۰۸x که نسخه‌ای متفاوت از ۴۰۸ سدان به‌حساب می‌آید، قرار است نیمه اول سال ۱۴۰۴ توسط ایران‌خودرو وارد بازار ایران شود.

پارس نیز مانند سایر سدان های ایران خودرو یک مدل گازسوز CNG دارد که مجهز به موتور XU7 چهارسیلندر دوگانه سوز است که این موتور با سوخت گاز CNG توانایی تولید ۸۳ اسب بخار قدرت را دارد. گنجایش صندوق عقب پژو ۴۰۵ نیز نسبتا وسیع بوده و ظرفیت مناسبی را به جهت قرارگیری اسباب و وسایل مسافرت‌های خانوادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به طور کلی فضای داخلی پژو ۴۰۵ گرچه همچنان قدیمی و ساده به نظر می‌رسد اما با این حال، به ویژه در نسخه‌های داشبورد جدید و در مقایسه با رقبایی همچو رنو تندر ۹۰ جذاب‌تر بوده و لذت دیداری بیشتری به سرنشینان خود انتقال می‌دهد.

از نظر ایمنی نیز پژو ۴۰۸x سیستم‌های پیشرفته‌ای دارد که همین باعث آرامش خاطر بیشتر سرنشینان خواهد شد. ۴۰۸x به‌دلیل داشتن یک کابین جادار و مصرف سوخت بهینه، برای سفرهای طولانی عالی است. اگر به‌دنبال خودرویی اسپرت با عملکرد فنی قابل‌قبول هستید، پژو ۴۰۸x گزینه خوبی برایتان خواهد بود.

بنابراین ابتدا شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت را باز کرده و در داخل ظرفی قرار می دهیم و سوئیچ را باز می کنید. با باز کردن سوئیچ بنزین از لوله خارج می شود اگر بنزین داریم ولی پمپ ینزین کار نمیکند ابتدا فیوزها را با توجه به تصاویر چک کنید و اگر فیوزها سالمند به خرابی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین شک کنید. تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ELX جایگزین شد. این خودرو بواسطه وزن کمتر نسبت به زانیتا و پژو ELX از شتاب بهتری برخوردار است و بدلیل سادگی قطعات استهلاک کمتری دارد.

تا به امروز مالکان خودروهای پژو پارس و پژو405 به راحتی میتوانند در تمامی نقاط کشور به قطعات مورد نیاز خودرو دسترسی داشته باشند. دومین ویژگی مثبت از پژو پارس بازار خرید و فروش پررونق این خودرو است. تولیدات خودرو در ایران تنوع بسیار کمی دارند، از این رو خریداران سطح پایین در فاصله زمانی کوتاهی اقدام به تعویض خودرو های خود می کنند. امروزه با توجه به تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه ای آن دسته از خودرو هایی که سریع تر تبدیل به پول نقد شوند ارزش خرید بیشتری دارند. کابین بزرگ، راحت و جادار به گونه‌ ای که امکان انجام سفرهای خانوادگی را به راحتی برای مالک فراهم کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. و حتی کابین آن در مقایسه با سمند نیز فضای بیشتری را در اختیار مالکان قرار می ‌دهد.

پارس دوگانه سوز از نظر مشخصات فنی به غیر از دوگانه سوز بودن باقی مشخصاتش مشابه با پژوپارس معمولی است. نکته اینجاست که به علت دوگانه سوز شدن خودرو قدرت پیشرانه آن تا حدود قابل توجهی کاهش پیدا کرده که نتیجه آن شتاب و توان کمتر است. پارس LX TU5 یکی دیگر از تیپ های خانواده پارس است که طرفداران زیادی دارد. پارس LX از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی کاملا با پارس سال متفاوت است. این موتور نسبت به XU7 صدا و مصرف کمتر و استهلاک پایین تری دارد و به همین خاطر بسیار پرطرفدار است.

همچنین گنجایش فضای داخلی کابین پژو ۴۰۵ برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با قد متوسط کافی به نظر می‌رسد و محدودیت چندانی را از لحاظ فضای اختصاص یافته به سر و پاها تحمیل نمی‌کند. پژو ۴۰۵ تا مدت‌ها از یک نوع داشبورد قدیمی در مدل‌های خود استفاده می‌کرد تا اینکه طی سال‌های اخیر یک مدل داشبورد جدید در فضای داخلی این خودرو جایگزین شد و مدل قدیمی‌ که از کیفیت بالاتر و متریال نرم بهره می‌برد، کنار گذاشته شد. پژو پارس XU7P سال یا همان XU7 پلاس دستپخت جدید ایران خودرو برای بازار کشور است که بیشترین تغییرات آن نسبت به نسخه قبلی یعنی پژو پارس سال با موتور XU7 در بخش فنی و قوای محرکه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه ارتفاع نشستن در این خودرو نسبت به مدل‌هایی مانند فولکس واگن آرتئون شوتینگ بریک کمی بالاتر است، دقیقاً حس و حال رانندگی با یک کراس‌اوور را خواهید داشت. نور چراغ های ترمز عقب بسیار خیره کننده بوده و تفاوت شدت نور در لحظه روشن شدن چراغ ترمز عقب کمی زننده است. چراغ سوم ترمز بر روی طاقچه عقب نصب شده است همچنین دارای شیشه های رنگی با گرمکن عقب بوده و مجهز به سنسور دنده است. باک این خودرو ۷۰ لیتری است و مصرف ترکیبی آن ۹.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف آن در شهر به ۱۳.۲ لیتر نیز میرسد. ترمزهای جلوی این خودرو از نوع دیسکی با سیستم خنک‌شونده و ترمز عقب آن‌ها از نوع کاسه‌ای است. البته پژو پارس اتوماتیک و کد کلاس‌های ۲۸۵۱۳، ۲۸۵۱۵، ۲۸۵۱۶ و ۲۸۵۱۷ پژو پرشیا ال ایکس دارای ترمز عقب دیسکی هستند.

پارس در مقایسه با ۴۰۵ از ظاهر جذاب‌تر و امکانات بیشتری برخوردار بوده و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های ایران خودرو تاکنون به شمار می‌آید. این نمونه که به اندازهٔ ئی‌ال‌اکس مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبودیافته در زمینه‌های پیشرانه و ترمز عقب است. ۱۶ سوپاپ از پیشرانهٔ پرقدرت‌تر ۱۶ سوپاپه و ترمزهای دیسکی در عقب سود می‌برد، اما ای‌بی‌اس حتی بصورت اختیاری هم توسط ایران خودرو ارائه نمی‌شد. تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ئی‌ال‌اکس جایگزین شد. بسیاری از منتقدان صنعت خودروی ایران بر این باورند که تولید و عرضهٔ نمونهٔ ۱۶ سوپاپ، یک پژوهش موردی تشنگی بازار ایران برای نمونهٔ مجهزتر و پرقدرت‌تری از پارس بوده است. این خودرو بواسطهٔ وزن کمتر نسبت به زانیتا و ئی‌ال‌اکس از شتاب بهتری برخوردار است و بدلیل سادگی قطعات استهلاک کمتری دارد.

پارس سال سفارشی ELX با موتور  TU5 دیگر تیپ جدید پارس است که از نظر مشخصات فنی و موتور کاملا مشابه با پژوپارسLX TU5 است. همچنین در بخش امکانات رفاهی، این خودرو سطح امکانات قابل قبولی نسبت به قیمت و بازار خود دارد. استفاده از موتور محبوب TU5 بر روی این خودرو در کنار استفاده از تجهیزاتی مانند کروز کنترل و مانیتور باعث می شود تا استقبال از این خودرو بالا رفته و طرفداران زیادی را پیدا کند. البته طراحی داشبورد جدید پژو ۴۰۵ نیز در مقایسه با محصولات روز، همچنان قدیمی و ساده جلوه می‌کند؛ به خصوص دریچه‌های تهویه حالتی مستطیلی داشته و بسیار قدیمی به نظر می‌رسند. با این حال طرح جدید پنل کیلومتر شمار پشت فرمان در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌ رضایت افزون‌تر مشتریان را در پی داشته و نمایی جذاب‌تر در مقابل چشمان راننده رقم زده است.

پژو پارس با کابینی شبیه به پژو ۴۰۵ تولید می شود که این مساله یک امتیاز منفی برای این خودرو محصوب می شود. کابین این دو خودرو از نظر نوع متریال و طراحی شبیه یکدیگرند و تفاوت های بسیار اندکی در برخی از جزئیات با یکدیگر دارند، اما تفاوت قیمت این دو خودرو بسیار بیشتر از تفاوت های ظاهری، موتور و کابین است. خودروی پارس از صندلی های راحت تری نسبت به پژو ۴۰۵ برخوردار است و طراحی مناسب غربیلک فرمان، دکمه های روی فرمان، کیلومتر شمار و سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک آن را از پژو ۴۰۵ کمی متمایز می‌کند. همچنین طراحی داشبرد جدید با پلاستیک خشک و بی کیفیت کمی به تنوع کابین آن افزوده است.

این خودرو که به اندازه ELX مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبود یافته در زمینه‌ موتور و ترمز عقب است. موتوری پرقدرت‌ تر که ۱۶ سوپاپ دارد (همان موتور پژو 206 تیپ 5) با ترمزهای دیسکی در چرخهای عقب همانند چرخهای جلو است اما بر خلاف ELX دارای ABS و EBD نیست. ۱۶ سوپاپ از همان تقویت کننده خلأ یا vacuum booster سیلندر اصلی، با توزیع کننده و خطوط هیدرولیک پارس معمولی استفاده می‌کند. در سال 79 اولین خودروی لوکس ایرانی در ایران خودرو با نام پژو پارس تولید شد و با توجه به امکانات و تجهیزات آن بعد از گذشت چندین سال هنوز هم جزء خودروهای محبوب ایران است. در ابتدا نام این خودرو پژو سفیر و بعد از آن پژو پرشیا و اکنون با نام پژو پارس تولید می شود. این خودرو از سال 1384 به خط تولید ایران خودرو اضافه شد و تولید آن تا سال 1396 ادامه داشت.

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده کردید، موتور XU7 قدیمی است و مصرف سوخت بالایی دارد. در نتیجه، مقایسه موتور TU5 با XU7P نشان می‌دهد که اگر به مصرف سوخت کمتر و استهلاک پایین اهمیت می‌دهید، TU5 انتخاب مناسبی است؛ اما موتور XU7P مناسب کسانی است که بودجه کمتری دارند. کابین پژو پارس برای ۵ سرنشین بزرگسال جادار و راحت است، البته ممکن است افراد قدبلند با محدودیت‌هایی در فضای پا و فضای سر مواجه شوند.

فقط یک تیپ از این خودرو مجهز به موتور TU5 چهار سیلندر و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک است. چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟قیمت خودرو صفر همواره برای خریداران و فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده. قیمت به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد. در واقع قیمت صفر خودرو در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند.

از جمله نقاط قوت پژو ۴۰۵ می‌توان به فضای جادار کابین، فراوانی بسیار زیاد لوازم یدکی، گستردگی خدمات پس از فروش و تعمیرکار ماهر، عملکرد نسبتا مناسب سیستم تعلیق و ارائه سواری نه چندان خشک اشاره کرد. با این حال مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۸۰۰، طراحی ظاهری قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله انتقادات وارده بر این فرانسوی کهنسال بازار ایران خواهند بود. اوایل سال 1379 شرکت ایرانخودرو اقدام به ساخت خودرو ای تحت نام پرشیا کرد. این خودرو از لحاظ فنی و ساختار پلتفرم تفاوت زیادی نسبت به مدل ۴۰۵ ندارد. در طی 20 سال گذشته شرکت ایرانخودرو تغییرات فنی گسترده ای بر روی این خودرو انجام داده است ولی از لحاظ ظاهری تحول ناچیزی مشاهده می شود.

با محبوببیت پژو 405 GLX ،  پژو 405 SLX با تغییراتی در نمای داخلی و خارجی و تغییر عملکرد بعضی از بخش های خودرو به بازار عرضه شد. موتور 16 سوپایه TU5 با قدرت 108 اسب بخار مشخصه های پژو 405 SLX است که باعث شده مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل پژو 405 GLX  داشته باشد. اما نکات منفی هم دارد که می توان به طراجی بد بدنه و استفاده از مواد بی کیفیت در داخل کابین اشاره کرد. موتور پژو پارس چهار سیلندر خطی در کلاس حجمی ۱۷۶۱ cc است که در دو نوع معمولی و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. از سال ۱۳۷۹ تا کنون، ایران خودرو پژو پارس را در مدل‌های مختلفی نظیر ELX-TU5 ،ELX-TU7 ،ELX-XUM ،ELX-XU7 ،LX ،XU7، اتوماتیک و دوگانه سوز تولید کرده‌است. در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، آمار تولید پرشیا ۱۵۹,۱۷۴ دستگاه محاسبه شده‌است.

البته کیلومتر خودرو نشان دهنده مسیر سپری شده است و باید دانست روغن موتور در خودروهایی شهری به دلیل وجود ترافیک و پرفشار بودن موتور روغن زودتر خراب می شود در صورتی که کیلومتر ثبت شده برابر زمانی است که خودرو بدون ترافیک حرکت میکرد. همانطور که اشاره شد ایران خودرو با هدف بهبود عملکرد و راندمان، دست به برخی از تغییرات بر روی پیشرانه‌هایش زد و با اضافه کردن یک پسوند پلاس آن‌ها را معرفی کرد. به عنوان مثال پیشرانه جدید TU5P که برخی تغییرات را نسبت به پیشرانه TU5 داشته است.

معایب مهم پژو پارس نداشتن گرم کن جلو، مصرف سوخت بالا، سرکن صندلی جلو، گرم کن آینه بغل و ورود بدون کلید است. در طی 10 ماه گذشته جمع تولید پژو پارس به ۹۴هزار و ۳۰ دستگاه رسیده است. در گروه رقابت بین پژو پارس و دیگر خودرو های ملی می ‌توان مواردی نظیر پژو ۲۰۶ صندوقدار، سمند ال ایکس، دنا معمولی و تندر۹۰ و… تا به امروز پژو پارس اولین جایگاه خودروی مشتری پسند و تندر 90 در دومین جایگاه محبوبیت حضور دارد. موتورهای TU5 و XU7P در تیپ‌های ساده و ELX به کار رفته است و پژو پارس ساده TU5 از نظر آپشن‌ها و امکانات تفاوتی با پژو پارس ساده XU7P ندارد.

معمولا آب کم کردن دلایل مختلفی دارد ولی احتمال خرابی درب رادیاتور زیاد است سعی کنید در طول رانندگی به آمپر آب توجه کنید. موتور پارس بنا به ارتفاع بیشتر نسبت به رادیاتور نیاز به هواگیری دارد بنابراین هیچگاه هنگام گرم بودن موتور درب رادیاتور را باز نکنید. سپر جلو و عقب تزریقی بوده و یک نوار محافظ جانبی سراسر بدنه را با زه نقره ای در بر می گیرد. بیمه‌ی شخص ثالث و بیمه‌ بدنه، خودروی شما را در برابر حوادث و خسارات احتمالی و حتی دزدیده شدن بیمه کرده و هزینه‌های شما را جبران می‌کنند. با توجه به هزینه‌های بالای تعمیرات و جبران خسارات داشتن این بیمه‌ها بسیار کارآمد و ضروری می‌نماید. وزن و ابعاد پژو پارس موتور XU7P بر اساس آنچه در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده است در جدول زیر ذکر شده است.

ساختار ابتدایی سبک طراحی i-Cockpit پژو، بر ساختار راننده محور نمای داخلی تاکید دارد، اما این موضوع به آن معنا نیست که سرنشین جلو از نعمت کنترل و استفاده از تجهیزات کنترلی (مخصوصا نمایشگر مولتی مدیا) بی‌بهره باشد. با این وجود، به منظور وفاداری به ساختار راننده‌ محوری که پژو قولش را داده بود، پنل کنترل دینامیک رفتاری خودرو کاملا به سمت راننده طراحی شده است که نوع و شیوه کنترل خودرو را به صورت تمام لمسی فقط در اختیار او قرار می‌دهد. ECU یا واحد کنترل الکترونیکی که کنار بوستر قراردارد و وظیفه دریافت اطلاعات تحلیل و ارسال دستور را دارد.پارس جزو اولین موتورهای انژکتوری به کاررفته در محصولات ایران است. لاستیکها در پارس سال و دوگانه سوز ۶۵/۱۸۵ R14 و در ELX تایر ‎۱۸۵/۶۵ R15 است یعنی رینگ ۱۵ اینچ دارد که داراس سرعت بیشتری است. زمان مناسب برای تعویض روغن وابسته به کیلومتر کارکردی خودرو است و باید روغن در زمان پیشنهادی تعویض شود.

مقایسه پژو پارس XU7P با TU5 نشان می‌دهد که این دو تیپ به جز پیشرانه هیچ تفاوتی از نظر آپشن‌ها و امکانات و طراحی ظاهری با هم ندارند. با همه این تغییرات و به‌روزرسانی‌های کابین پژو پارس همچنان قدیمی به نظر می‌رسد و قابل مقایسه با رقبای چینی و حتی محصولات جدید ایرانی نیست. با این حال، طراحی متفاوت سپرها و چراغ‌ها موجب شده تا پژو پارس در مقایسه ۴۰۵ جذاب‌تر و زیباتر دیده شود. همچنین خطوطی روی کاپوت اضافه شده تا شمایل عضلانی‌تری در مقایسه با ۴۰۵ به آن داشته باشد.

سطح آپشن‌های پژو پرشیا در سال‌های اخیر بهتر شده و مدل‌های جدید آن به کروز کنترل، دوربین عقب و نمایشگر لمسی مجهز شده‌اند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. تنها در پارس ELX به دلیل استفاده از رینگ ۱۵ اینچی و لاستیک های (‎185/65R15) کمی ارتفاع خودرو بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *