بهترین مدل پژو 405 glx

پژو 405: مشخصات فنی، جدول مقایسه GLX و SLX الشرق ،قیمت سال ۱۴۰۳ ،گواهی استاندارد

یک کیسه هوا از سال ۱۹۹۴ در ۴۰۵ و به صورت استاندارد در سمت چپ Mi16 و T16 موجود بود. در ابتدای سال ۱۹۹۷، نسخه استیشن ۴۰۶ به بازار عرضه شد که نشان دهنده پایان تولید ۴۰۵ اروپایی پس از ده سال بود. پژو 405 یکی از خودروهایی است که در طول 30 سال گذشته خط تولید آن فعال بوده و با نگاهی به ابعاد آن متوجه این خواهید شد که این خودرو جزء یکی از خودروهای سدان و خانوادگی می باشد.

همان طور که در بالا نیز گفته شد تفاوت زیادی در انواع مدل های 405 وجود ندارد و نمی توان مقایسه جزئی بین انواع مدل های 405 انجام داد ولی به طور کلی می‌توان گفت که بهترین مدل پژو 405 در بین انواع مدل های 405 همان پژو 405 GLX بنزینی است. سال 1383 ایران‌ خودرو نمونه اقتصادی 405 را با نام GLI عرضه کرد که فاقد تجهیزات متداول بود و با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و حدود یکسال بعد نیز GLI از خط تولید کنار رفت. پژو ۴۰۵ مدل mi16 یکی از بهترین مدل‌های پژو در دوران تولید این خودرو بوده است.

البته میزان مصرف سوخت این خودرو کمی بهتر است و برای استفاده های شهری مناسب تر از 405 GL بود. برای مثال پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۲ یک خودروی سدان خانوادگی است که با پیشرانه 1/6 لیتری TU5 تجهیز شده‌است. این پیشرانه 16 سوپاپ، ساختاری مدرن دارد و بازدهی بالا و مصرف سوخت پایینی را ارائه می‌دهد. این خودرو دارای ایربگ راننده و سرنشین، آنتی‌لاک، ترمز ABS، تهویه مطبوع، رادیو و پخش کننده CD، ریموت کنترل و قفل مرکزی، شیشه برقی و آینه برقی است. اصولا پژو ۴۰۵ به عنوان یک خودروی اقتصادی از آپشن شاخص و مهمی بهره‌مند نبوده و این قاعده برای هر دو تیپ جی ال ایکس و اس ال ایکس تقریبا به طور مشابه رعایت شده است. بهتر است از مدل‌های جدیدتر و بهتر پژو ۴۰۵ استفاده کنید که با تکنولوژی بهتری ساخته شده‌اند و امکانات بیشتری دارند.

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد . فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. در قسمت جلوی پژو 405 شاهد شکستن‌ های زیاد سینی کامپوزیتی هستیم که قسمت‌ های مهمی مانند فن، رادیاتور و چراغ‌ های جلو روی آن سوار شده است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.

اما به طور کلی در مقایسه سرعت و شتاب پایین و همچنین هزینه های بالای تعمیر ایرادات موتور TU5 در نسخه SLX می‌توان گفت که پژو 405 GLX بهترین مدل پژو 405 است. واقعیت هم دور از این نیست، پژو 405 با ظرافت کمی طراحی شده و سادگی و تخت بودن اجزای مختلف آن، هیچ جذابیت برای قشر جوان ندارد. زمان نگاه کردن به چهار طرف پژو 405، به راحتی می‌توان به سادگی بیش از حد آن پی برد. برای نمای کناری مجله خبری خودرو سمند و درهای آن هیچ حجم‌دهی و انحنایی در نظر گرفته نشده است. درها مانند تکه‌های بزرگ فلزی هستند که وظیفه محافظت از این خودرو را دارند. برای نمای جلو و عقب نیز ساده‌ترین چراغ‌ها طراحی شده و اصلا گرافیک جذابی را شکل نمی‌دهند.

پژو ۴۰۵ های جدیدتر هم که داشبوردی مشابه پژو پاری ها مدل بالا داشته و به اصطلاح به آن داشبورد سوناتایی می گویند. فضای کابین ۴۰۵ به لطف ارتفاع مناسب و فاصله محوری استاندارد برای یک خودروی سدان در هر دو ردیف خودرو قابل قبول ارزیابی شده و به همین خاطر می توان این خودروی سدان سایز متوسط را خودرویی خانوادگی دانست. کابین پژو 405 در طول 30 سال گذشته تنها یکبار توسط مجموعه ایران خودرو تغییر یافته است و قبل از این تغییر، یک کابین ساده در این خودرو قرار گرفته بود. کابین جدیدی که در این خودرو قرار گرفته است، یک تغییر مناسبی بود چرا که نسبت به طراحی های روز تغییر پیدا کرد و تا حدودی قابل قبول شد چرا که کابین ابتدایی آن بسیار ساده و البته تکراری شده بود. با این وجود کابین جدید هم طراحی نسبتا قابل قبول و همچنین یک دستی را دارد که دکمه ها و آپشن ها به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

پژو 405 از سال 1370 در داخل کشور در حال تولید و مونتاژ می باشد که در طول این 30 سال در اثر نوسانات ارز به میزان زیادی با افزایش قیمت روبرو شد که قدرت خرید آنرا به میزان زیادی کاهش داد. در حال حاضر قیمت کارخانه این خودرو مشخص نمی باشد اما قیمت حدودی بازار آزاد خودرو پژو 405 SLX حدودا 190 میلیون تومان و قیمت حدودی پژو 405 GLX حدودا 180 میلیون تومان می باشد. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX به صورت ترکیبی حدود ۹ لیتر بوده و باک این خودرو هم ۷۰ لیتر حجم دارد. از نظر سواری پژو ۴۰۵ نسبتا سواری نرمی در میان رقبایش داشته اما چندان نمی توان روی هندلینگ آن حساب باز کرد. پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است. اما مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو 405 GLX 1800، ظاهر قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله انتقادات این پیرمرد فرانسوی در بازار ایران خواهد بود.

برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر درباره وضعیت بدنه خودرو، توصیه می‌ شود آن را به صافکار ماهر معرفی کرده و پس از مشاوره با آن، تصمیم‌ گیری نمایید. سری نخست از این خودرو در دو نوع GL و GLX با موتورهای کاربراتوری 1.6 لیتری و 2.0 لیتری به بازار عرضه شد. با گذر زمان، هر دو نسخه در سال 1381 به موتور انژکتوری XU7 با ظرفیت 1.8 لیتری تغییر یافتند. پژو 405 یک از ماشین های تولیدی فرانسه محسوب می‌ شود که به نمایندگی از خود، در بازارهای مختلف جهان به فروش می‌ رسد. این خودرو در کشورهای مختلفی از جمله آرژانتین، پرو، فرانسه، اندونزی، مصر، مالزی، چین، بریتانیا، زیمباوه و ایران عرضه شده است. جالب است بدانیم که چهار صد و پنج در حال حاضر تنها در دو کشور، یعنی ایران و مصر، همچنان تولید و به فروش می‌ رسد.

در نیمهٔ دوم سال ۱۳۸۱، پژو ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی به‌جای موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به‌بازار عرضه شد. در سال ۱۳۸۳ ایران‌خودرو نسخهٔ کم‌آپشن‌تر پژو ۴۰۵ با نام GLI را تولید کرد. در داخل خودرو شیشه‌بالابرهای جلو از نوع دستی است اما در گونهٔ GLX به‌صورت برقی است. در سال ۱۳۸۸، نسخهٔ به‌روز و فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ با نام SLX تولید شد که به چراغ مه‌شکن جلو مجهز بود و کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب آن کریستالی شده بودند. در قسمت بدنه از زه‌هایی با طرح جدید استفاده شده بود و روی لبهٔ در صندوق عقب نیز از یک بادگیر استفاده شده بود. نسخهٔ SLX اوایل با موتور XU7 تولید می‌شد اما در سال ۱۳۹۰ موتور این نسخه تغییر کرد و با موتور TU5 به بازار آمد.

کابین و داشبورد قدیمی پژو GLX از متریالی بسیار با کیفیت بهره می برد اما رفته رفته این کابین افت کیفیت بسیار زیادی را تجربه کرد که در دیگر محصولات هم شاهد آن بودیم و تنها صرف این خودرو نبود. پژو 405 در بخش فنی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 بهره می‌برد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر گشتاور را در 3000 دور در دقیقه تولید نماید. این موتور فرانسوی الاصل که همه ما آن را با نام XU7JP/L3 می‌شناسیم، نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید تا این سدان 1100 کیلوگرمی بتواند در عرض 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته این نسخه معایبی نیز نسبت به مدل 405 SLX دارد همچون مشکلات موتوری و واشر سرسیلندر.

در مدل های این خودرو با تعویض فیلتر روغن به مقدار متفاوتی روغن نیاز است. در خودرو های پژو ۴۰۵ GLX و GLI با تعویض فیلتر به ۴.۷۵ لیتر روغن و بدون تعویض فیلتر به ۴.۲۵ لیتر روغن موتور نیاز است. در پژو ۴۰۵ موتور ۲۰۰۰ با تعویض فیلتر به ۴.۸ لیتر روغن و بدون تعویض فیلتر به ۴.۳ لیتر روغن موتور نیاز است. مجله بیمه دات کام، راهنمای کامل به‌روزترین اطلاعات و اخبار بیمه و اینشورتک در کشور است. در سمت مقابل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱.۸ لیتری از لحاظ چابکی و شتاب اولیه وضعیت بهتری دارد و عملکرد آن درمجموع اسپرت‌تر از مدل SLX TU5 به شمار می‌رود. هرچند که استهلاک بیشتر موتور و به‌ویژه سوختن واشر سرسیلندر از معایبی است که می‌توان برای پیشرانه XU7 پژو متصور بود.

کلیه حقوق برای ایران جیب محفوظ بوده و استفاده از اخبار و قیمت ها با ذکر منبع و درج لینک مربوطه مجاز می‌باشد. تحویل خودرو به صورت فوری انجام شده و تمام فرآیند عقد قرارداد و تحویل در یک روز انجام می‌شود. با عقد قرارداد و ارائه پیش پرداخت، سند خودرو از ابتدا به نام خریدار خواهد بود. در نمای عقب نیز تغییراتی در طراح در صندوق، چراغ‌ها و سپر انجام شده که ظاهری حجیم‌تر و خوشایندتر به پژو پرشیا داده است. وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

با افزایش محبوبیت در ارتباط با پژو 405 ایران خودرو اقدام به ساخت و طراحی مدل دیگری از این خودرو گرفت. بررسی پژو 405 تنها مربوط به مدل GLX آن ختم می شود بلکه مدل جدیدی از این خودرو نیز ساخته شد که به SLX معروف است. تغییرات عمده ای در شکل ظاهری و مشخصات فنی مربوط به این مدل جدید از پژو 405 اعمال گردید که بیشتر برای افزایش رضایت مشتریان بود. در خارج از اروپا، خودروهای پژو در کشورهای درحال‌توسعه مونتاژ و عرضه می‌شوند و کیفیت قابل‌قبولی دارند. پژو اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ از بازار آمریکا خارج شد اما احتمال دارد که دوباره به این کشور بازگردد. پژو یکی از قدیمی‌ترین برندهای تاریخ خودروسازی است که در اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت.

برای بررسی دقیق تر مسائل فنی خودروی کارکرده، مقاله راهنمای خرید ماشین دست دوم را مطالعه کنید. این مسئله در مورد پژو 405 GLX بیشتر دیده می‌شود؛ چراکه پیشرانه XU7 ذاتا پیشرانه پرسروصدایی است و ترکیب این پرسروصدا بودن با عایق‌بندی ضعیف کابین، نتیجه‌ای فاجعه‌بار به دنبال دارد. اگر در نظر دارید پژو 405 دوگانه‌ سوز دست دوم را خریداری کنید، بهتر است به دنبال نمونه‌ هایی با سیستم CNG فابریک بروید که از طریق اطلاعات موجود در سند کارخانه به راحتی قابل تشخیص باشد.

SLX که در 1388 به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافه‌شدن مه‌شکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد. ايران خودرو با توجه به نياز مشتريان اين خودروي محبوب، هم اكنون توليد دو مدل باحجم موتور 1. داشبورد جديد و يكپارچه اين خودرو علاوه بر طراحي داخلي زيبا و وجود تجهيزات رفاهي مناسب، مجهز به كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو نيز شده است. مهم است به یاد داشته باشید که تعویض سینی نشان‌ دهنده ایجاد تغییرات در جلوی خودرو است. توصیه می‌شود پژو 405 کارکرده را به یک مکانیک ماهر و قابل اعتماد بسپارید و پس از تایید وی اقدام به هر گونه تصمیمی نمایید.

در حال حاضر و پس از ۳۰ سال تولید خودروی پژو ۴۰۵ متوقف شده است و دسترسی به قیمت پژو ۴۰۵ صفر امکان‌پذیر نیست. بااین‌حال بازار خرید و فروش مدل‌های دست‌دوم این محصول همچنان داغ است که بسته به وضعیت سلامتی خودرو، قیمت آن بسیار متغیر است. پژو ۴۰۵ در ابتدای دهه ۷۰ شمسی پا به جاده های ایران گذاشت و در آن سال ها به لطف هندلینگ مناسب، طراحی قابل قبول و مشخصات فنی خوب در مدت کمی جایش را در بازار پیدا کرد و به یک محصول پرفروش تبدیل شد. پژو ۴۰۵ همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم آغازگر پروژه های ملی ایران خودرو یعنی سمند، سورن و خاندان دنا بود.

همین مورد نیز موجب شد تا فروش این دو ماشین قدیمی نسبتا بالا باشد و مشتریان از آنها استقبال کنند. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس از لحاظ فنی تا سال ۹۱ هیچ‌گونه اختلافی نداشتند و هر دو محصول با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ XU7 روانه بازار می‌شدند. اما از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ slx عمدتا با موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه شد. در انتهای مطلب مقایسه پژو 405 glx با slx به طور خلاصه می‌توان گفت اختلاف بین این دو خودرو تا مدل‌های ۱۳۹۱ صرفا در بخش ظاهری خلاصه می‌شود.

BMW و M8 Coupe به خاطرات می پیوندند12 فوریه 1403فروش فوری به ایران Khodro برای یک قرارداد سحر با تحویل 30 روزه12 فوریه 1403تول� … یک شرکت مایا در ششمین نمایشگاه بین المللی تهران از مدل کامیون کمپرسی DMA 6×4 رونمایی این نمایشگاه از از 1 تا 2 فوری� … استفاده از مطالب اختصاصی سایت نمناک در سایر رسانه ها فقط با کسب مجوز امکان پذیر است. در این بخش نقاط ضعف و معایب 405 را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

پژو پارس یا پژو پرشیا فیس‌لیفتی از پژو ۴۰۵ است که در بخش‌های سپر جلو و عقب، جلوپنجره، در کاپوت، چراغ‌های جلو و عقب و در صندوق عقب نسبت به ۴۰۵ تغییر بافته است. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدل‌های پیش از فیس‌لیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه می‌شد. مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردی‌ایکس عرضه می‌شد. خودروی پژو 405 جی ال ایکس به دلیل راحی داخلی خوب و مقاوم، ظاهری شیک و جذاب با بدنه سدان در 2 دهه اخیر مورد استقبال عموم قرار گرفت.

این خودرو به دلیل ظاهر خوب و مقرون به صرفه بودن و هم چنین امکانات بیشتر از مدل های قبلی خود توانست در اروپا طرفداران زیادی کسب کند و سپس در کشورهایی همچون ایران، آربایجان، ریمباوه، شیلی، مصر، آرژانیتین، هلند و تایوان شروع به تولید و عرضه گردید. نوع پیشرانه پژو ۴۰۵ GLX از نوع خطی است و حجم آن به ۱۷۶۱ سی‌سی می‌رسد. این محصول ایران خودرو دارای ۴ سیلندر بوده که به ازای هر کدام از آن‌ها ۲ سوپاپ و در مجموع ۸ سوپاپ برای این موتور استفاده شده است. حداکثر توان موتور پژو ۴۰۵ جی ال ایکس به ۱۰۰ اسب بخار می‌رسد که این توان در دور موتور ۶ هزار دور بر دقیقه حاصل می‌شود. جالب است بدانید که پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم به صورت محدود با موتور tu5 به بازار عرضه شد و اگر کمی جستجو کنید، قیمت پژو 405 Glx با موتور tu5 را در مدل‌های مربوط به دهه هشتاد پیدا می‌کنید.

در ژوئیه ۱۹۸۷، پژو ده نسخه از مدل سدان ۴۰۵ را به‌طور همزمان برای مدل سال ۱۹۸۸ رونمایی کرد. فروش در بازار اروپا در اکتبر ۱۹۸۷ و در بریتانیا در ژانویه ۱۹۸۸ آغاز شد.۹ این خودرو جانشین پژو ۳۰۵ قدیمی و همچنین مدل‌های تالبوت، هاچ‌بک آلپاین و سدان سولارا شد که عرضه آن یک سال پیش و با حذف برند تالبوت متوقف شد. مدل ۳۰۵ که از نظر ابعاد اندکی کوچک‌تر بود بلافاصله پس از عرضه ۴۰۵ از محدوده پژو خارج شد و تولید مدل بزرگ‌تر ۵۰۵ نیز چند سال بعد به پایان رسید.

شرکت ساپکو نیز از سال 1373 قطعات پژو 405 را جابجا کرد و تا سال 1377 بیش از نیمی از قطعات این خودرو را تامین کرد و خودروی پژو 405 در آن زمان یکی از زیباترین خودروهای بازار ایران به شمار می رفت. پژو 405 در حال حاضر در سه نوع مختلف تولید و عرضه می شود که شامل پژو 405 GLX، پژو 405 SLX و پژو 405 دوگانه سوز (CNG) می شود. مشخصات فنی پژو ۴۰۵ GLX امکان شتاب‌گیری صفر تا صد ۱۱ الی ۱۲ ثانیه‌ای را برای این خودرو ممکن کرده است؛ بسته به نوع موتور استفاده‌شده و مشخصات آن این عدد می‌تواند کمی بالاتر یا پایین‌تر باشد. به‌طور معمول این خودروی قدیمی در بهترین وضعیت خود توانایی دست‌یابی به سرعتی تا ۱۹۰ کیلومتر بر ثانیه را در اختیار علاقمندان خود می‌گذارد. ابعاد بدنه خودروی Peugeot 405 GLX در حدود ۴۴۰ در ۱۷۰ در ۱۴۱ سانتی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به ۲۶۶۹ میلی‌متر می‌رسد. وزن این خودرو در حالت عادی ۱۱۰۰ کیلوگرم است که این مسئله در رابطه با مدل دوگانه سوز و وجود کپسول در صندوق عقب کمی بیشتر است.

اما از سال ۱۳۹۱ به بعد که پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به بازار آمد و اختلاف فنی بین این دو بسیار بیشتر شد، مشتریان به دلیل موتور باکیفیت و کم استهلاک‌تر، رغبت بیشتری برای خرید پژو ۴۰۵ SLX نشان دادند. پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ در مدل‌های GL و GLX با موتور ۱۵۸۰ سی‌سی تولید شد. در سال ۱۳۷۴ پژو ۴۰۵ با دو گونه جعبه‌دندهٔ دستی و خودکار با موتورهای ۲۰۰۰ سی‌سی تولید شد.

با این حال، باید به نمونه‌ های تقلبی نیز توجه کرد که ممکن است قالب‌ گیری با سطح پائینی داشته باشند و حتی ممکن است به خود خودرو پژو 405 تعلق نداشته باشند. در سال 1383، شرکت ایران‌خودرو نمونه اقتصادی با نام GLI را عرضه کرد که بدون تجهیزات معمولی بود و با استقبال کمی مواجه شد. موتورهای چهار سیلندر بنزینی از ۱٫۴ تا ۱٫۹ لیتر و ۶۵ تا ۱۶۰ اسب بخار (۴۸ تا ۱۱۸ کیلووات) در دسترس بودند. در سال ۱۹۸۸، موتورهای دیزل تنفس طبیعی (۱٫۹) و توربوشارژ (۱٫۸) به این محدوده اضافه شدند.۱۰ ۵۰۰ هزارمین ۴۰۵ در سال ۱۹۸۹ تولید شد و پس از آن یک میلیونمین ۴۰۵ در سال ۱۹۹۰ کارخانه سوشو را ترک کرد.

همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیق‌ترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. اما پژو 405 که در حال حاضر تحت عنوان GLX به فروش می‌رسد، یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 سی سی دارد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر در 3000 دور دقیقه تولید نماید. خودرو که در ابتدا با عنوان پژو پرشیا به دست مشتریان ایرانی می‌رسید، در اصل نسخه فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود که با نیم‌نگاهی به طراحی ظاهری پژو ۴۰۶ و مخصوص بازار ایران ساخته شده است. پارس در مقایسه با ۴۰۵ از ظاهر جذاب‌تر و امکانات بیشتری برخوردار بوده و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های ایران خودرو تاکنون به شمار می‌آید.

بااین‌حال تاریخچه مونتاژ و تولید پژو ۴۰۵ GLX در ایران به سال ۱۳۶۹ باز می‌گردد و تا سال ۱۳۹۹ و البته به شکل خیلی محدودی تا سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته است. این خودرو بهترین خودروی اروپا در سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و در بدو ورود به ایران نیز خودروی باکیفیت و به‌روزی بوده است. بنابراین از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با پیشرانه متفاوت TU5 که سروصدای کمتر، نرمی بیشتر، استهلاک پایین‌تر و مصرف سوخت کمتر از مزایای آن به شمار می‌رود، به بازار آمد. درمجموع اختلاف ظاهری و نمای داخل کابین بین این دو تیپ از پژو ۴۰۵ خیلی چشمگیر نیست و حتی بعضی از مواقع دارندگان مدل‌های جی ال ایکس با صرف هزینه بیشتر و تغییر مواردی همچون چراغ‌ها، سپرها و…، ظاهر اتومبیل خود را به اس ال ایکس تغییر می‌دهند. از سال 1390 نیز پیشرانه 1.6 لیتری پژو 206 تیپ پنج نیز برای مدل SLX قابل سفارش شد درحالیکه پیشرانه مدل GLX آن چه در نسخه بنزینی و چه در نسخه دوگانه‌سوز همچنان از نوع 1.8 لیتری است.

درواقع پس از گذشت چند ماه از رانندگی با پژو 405 SLX و 405 GLX و طی چند هزار کیلومتر مسافت، بعضا سروصداهای عجیبی از داشبورد و مجموعه جلوبندی شنیده می‌شود که بسیار آزاردهنده است. درواقع وزن نسبتا بالای این خودرو باعث شده‌است تا شتاب و کشش پژو 405 SLX چندان مناسب نباشد و این نسخه فیس‌لیفت از نظر توانمندی‌های فنی، یک پله پایین‌تر از پژو 405 GLX قرار بگیرد. مهم ترین معایب پژو 405 در طول تمام سال های حضور در بازار ایران، معایب فنی آن هستند.

قیمت پژو برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدل‌های مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پژو موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افت‌وخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پژو را دارند، باید در لحظه از قیمت پژو باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیم‌گیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشین‌های پژو را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کرد، خالی است.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ تولید پژو ۴۰۵ GLX برای همیشه متوقف شد اما نسخهٔ تاکسی دوگانه‌سوز در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تولید شده است. پژو ۴۰۵ در دسته تولیدات ارزان و اقتصادی بازار قرار داشته و بنابراین در این خودرو از آپشن‌های رفاهی و ایمنی گسترده استفاده نشده است. در زمان تولید اولیه این محصول، خودرو پژو ۴۰۵ جزو خودروهای زیبای بازار اروپا بود و سرعت و امکانات مناسبی را در قیمتی قابل‌قبول ارائه می‌کرد. بااین‌حال و با توجه به استانداردهای روز دنیای خودرو، این محصول درکنار ظاهر قدیمی خود، فاقد هیچ‌گونه امکانات ایمنی و رفاهی بوده و مصرف سوخت آن نیز بیشتر از خودروهای تولیدی روز است.

جایی که به علت یک نقص فنی بسیار ساده، جان ده ها نفر از هموطنان با آتش سوزی پژو 405 گرفته شد. در واقع وزن نسبتا بالای این خودرو باعث شده‌است تا شتاب و کشش پژو 405 SLX چندان مناسب نباشد و این نسخه فیس‌لیفت از نظر توانمندی‌های فنی، یک پله پایین‌تر از پژو 405 GLX قرار بگیرد. پژو 405 SLX نیز به پیشرانه TU5 مجهز شده‌است؛ هرچند این پیشرانه 1/6 لیتری 16 سوپاپ نسبت به پیشرانه XU7 کم‌مصرف‌تر، کم‌صداتر و بادوام‌تر است، اما برای استفاده در خودرویی همچون پژو 405، انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی‌شود.

پژو ۴۰۵ در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. پژو ۴۰۵ سرانجام با معرفی پژو ۴۰۶ که آن هم سرچشمه‌ای برای تولد پژو پارس بود، از خط تولید پژو کنار رفت اما در ایران تا همین چند سال پیش همچنان با تیپ های مختلف توسط ایران خودرو تولید می شد. در سال 1987 شرکت فرانسوی پژو خودرویی به نام پژو 405 را روانه بازار کرد که یکی از سدان های بزرگ محسوب می شود و در سال 1988 عنوان بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. پژو ۴۰۵ GLX در بخش کابین هم درست مشابه نمای بیرونی طراحی ساده‌ای دارد البته که در مدل های ۹۵ به بعد به خاطر اجباری شدن کیسه های هوا جلو، داشبورد این خودرو هم مشابه پارس شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *