همچنین این خودرو در سگمنت D قرار دارد و با توجه به سطح امکانات و مشخصات فنی باید گفت این خودرو از چهره جذاب و مدرنی بهره نمیبرد و به همین دلیل پژو تصمیم گرفت در سال 2018 نسل جدید این خودرو را با زبان طراحی جدید تولید کند. پژو در سال 2015 برای این سدان خود یک فیس لیفت را در نظر گرفت و آن را از لحاظ ظاهری نسبت به قبل جذابتر کرد. در واقع نسل اولیه پژو 508 از لحاظ ظاهری به پژو 407 شباهت زیادی داشت و پژو طی یک فیس لیفت توانست در آن ظاهری متفاوتی را ایجاد کند. در سال 2018 نیز شاهد معرفی نسل جدیدی از پژو 508 بودیم که به واسطه زبان طراحی جدید پژو از ظاهری کاملا متفاوت از قبل بهره میبرد، اما به طور کلی این سدان فرانسوی نتوانستند آنچنان که تصور میشد برای گروه PSA در قالب یک محصول درخشان ظاهر شود. گفتنی است پژو 508 فقط در مدل 2016 وارد بازار ایران شد که در ادامه مشخصات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پژو ۵۰۸ در بخش امکانات و آپشنهای رفاهی در سطح بالاتری نسبت به سایر محصولات ایران خودرو قرار دارد.
فضای کابین پژو ۵۰۸ جادار بوده و خصوصا در ردیف جلو سرنشینان با مشکلی روبرو نخواهند بود اما در قسمت عقب فضای پای کافی برای سرنشینان عقب دیده نشده و انتقادهایی هم به ارگونومی آن وجود دارد اما در مقابل فضای صندوق هم در این خودرو مناسب و قابل قبول است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. هماکنون نسخههای صفر و محدود این خودرو با قیمتی حدود 1 میلیارد و 600 تا 1 میلیارد و 700 میلیون تومان قابل خریداری است و البته مدلهای کارکرد سالم این خودرو از 1 میلیارد تا 1 میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش میرسند. رنو تلیسمان به عنوان رقیب این خودرو در نسخههای صفرکیلومتر حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد.
در بخش مربوط به سیستم ترمز، این خودرو دارای ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری و سیستم کنترل لغزش ASR است. علاوه بر این موارد، سیستم کنترل پایداری دینامیک CBC، سیستم کمکی سربالایی HAS و ترمز دستی برقی نیز از دیگر آپشنهای این خودرو در این بخش است. در هر صورت عرضهی سدان سایز متوسط در این ردهی قیمتی، به ایجاد چالش با رقبای ۵۰۸ اعم از سوناتا، اپتیما، کمری و تالیسمان منجر خواهد شد که همگی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. در نمای کناری این خودرو به جز دو خط در بالا و پایین در، تقریباً هیچ المان خاص دیگری مشاهده نمی شود. در نمای عقب هم سعی شده تا سبک به کار رفته در طراحی جلو تکرار شود و این یعنی چراغ های اصلی طراحی نسبتا کشیده و بزرگی دارند اما سایر قسمت ها همچنان ساده و بی آلایش هستند.
طراحی پژو ۵۰۸ جی تی لاین (نسخه فیسلیفت ۲۰۱۴ به بعد) بسیار زیبا و جذاب است. خطوط روی کاپوت هماهنگ با سایر المانهای روی سپر است و ظاهری مقتدر و جسورانه به این خودرو بخشیده. چراغهای کشیدهی جلو خودرو دارای یک تو رفتگی کمعمق در بخش میانی است و جلو پنجره بزرگی دارد. پژو 508 در سه مدل سدان ، استیشن ( SW ) و کراس اوور ( RXH ) به تولید رسیده است.
اگر پژو 2008 را در نظر نگیریم، سایر محصولات پژو به غیر از محصولات اقتصادی در بازار ایران موفق ظاهر نشدند. پژو 508 که به عنوان سدان نسبتا لوکس پژو محسوب میشود به شکل محدود در زمان برجام وارد ایران شد، اما حضور موفقی را تجربه نکرد. به عنوان جمعبندی نهایی باید بگوییم که خودروی پژو ۵۰۸ سدانی لوکس با امکانات و آپشنهای فراوان است. این خودرو در کلاس خود رقبایی همچون سوناتا (هیوندای)، کمری (تویوتا) و تالیسمان (رنو) در داخل ایران دارد؛ در مقام مقایسه ممکن است پژو ۵۰۸ رقابت را به این خودروها ببازد.
پژو بعدها نامگذاری با 4 رقم را برای خودروهای شاسی بلند و کراساور خود آغاز کرد، برای مثال پژو 2008 در واقع مدل کراس اور پژو 208 می باشد. پژو در نامگذاری خودروهای خود از اعداد 3 رقمی استفاده میکند، اندازهٔ عدد سمت راست نشانهٔ نسل خودرو است و اندازهٔ عدد سمت چپ دلالت بر سایز خودرو دارد. برای نمونه در مدل ۲۰۶،عدد 6 نسل خودرو و عدد ۲ اندازهٔ خودرو را نشان میدهد. در این بخش از مجله خودرو سعی میکنیم معرفی خودرو های روز دنیا و کشورمان بصورت کامل در اختیار شما قرار بدهیم.
پژو ۵۰۸ از زمانی که به بازارهای جهانی عرضه شد توانست جوایز متعددی را از آن خود کند. از کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال 2011 تا کسب عنوان بهترین خودروی سدان وارداتی به آلمان در همان سال که توسط یک مجله خودرویی معتبر به آن داده شد. اما 508 برخلاف مدل هایی نظیر 206 و 405 از آن دسته از شیرهای فرانسوی بود که برای بازار ایران خوش یمن نبود و مانند برادر دیگرش یعنی پژو 407 خیلی زود ایران را ترک کرد. البته نباید خود این خودروها را مقصر اصلی دانست چرا که دلایلی مانند قیمت گذاری نادرست و البته شرایط تحریم همگی سبب شدند تا این نمایندگان پژو در ایران موفقیت چندانی سب نکنند.
به طور کلی هرچند بخش عقب همانند بخش کناری ساده نیست، اما مانند بخش جلو جذاب به نظر نمیرسد. بخش کناری به دلیل سادگی زیاد به عنوان یکی از نقاط ضعف طراحی این سدان فرانسوی محسوب میشود. در واقع نمای کناری پژو 508 به جز دو خط در بالا و پایین در از هیچ عناصر طراحی خاصی بهره نمیبرد. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغهای کشیده LED در دو طرف هستیم که در وسط آن نیز جلوپنجره کرومی خودنمایی میکند. چراغهای روشنایی روز با الگوی L در گوشههای سپر به چشم میخورند و خطوط روی کاپوت و گلگیرها نیز توانستند بدنه را عضلانیتر کنند تا خودرو پهنتر به چشم آید. به طور کلی طراحی جلو جذاب است، اما از لحاظ جذابیت ظاهری قابل رقابت با رقبای خود یعنی تلیسمان و پاسات نخواهد بود.
بدین ترتیب قیمت نهایی فروش نقدی پژو ۵۰۸ برابر با ۱۷۹ میلیون تومان خواهد بود. سدان لوکس پژو یعنی ۵۰۸ یکی از محصولات جذاب این کمپانی است که برای عرضه در بازار داخلی در نظر گرفته شده است و به زودی در خیابان های کشور خودنمایی میکند. پژو 508 از نظر امکانات رفاهی وضعیت خوبی دارد و همچنین از نظر ایمنی نیز خودرویی ایمن و قابل اعتماد است. این خودرو در همان سال های اولیه موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده که خود قوت قلبی برای خریداران این خودرو محسوب می شود. پژو ۵۰۸ یک خودروی سدان کلاس D است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. ۵۰۸ جایگزینی بود که پژو برای نسخه ۴۰۷ در نظر گرفته بود اما این خودرو از نظر ابعاد بزرگتر از 407 بوده و بر مبنای پلتفرم PF3 کمپانی PSA توسعه یافته است، که اشتراکات فراوانی با سیتروئن C5 نسل دوم دارد.
در ایران هم این دسته همیشه در راس توجهات و این محبوبیت هم به دلیل فضای جادار کابین و البته امکانات قابل قبول است. خودرو پژو 508 از سال 2016 تا سال 2017 به بازار ایران در رنگ های سفید، مشکی، نقره آبی، سرمه ای، خاکستری و نقره ای عرضه شد. یک نکته بسیار مهم و البته کاربردی در مورد پژو 508، موتور توربوشارژ آن می باشد. کمپانی پژو، یکی از قدیمی ترین شرکت ها در کشور می باشد که برخی از خودروهای آن در طول زمان وارد کشور شدند و هم اکنون نیز در حال مونتاژ و تولید هستند که از مهم ترین آنها می توان به پژو 405، پارس و 206 اشاره کرد که هم اکنون نیز در حال تولید هستند.
اما فقط نسخه سدان این خودرو توسط ایران خودرو عرضه می شود که از موتور 1.6 لیتری مجهز به توربو شارژ و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد . پژو 508 از امکانات خوبی برخودار است که می توانید لیست کاملی از آپشن های این خودرو را در ادامه مطالعه کنید. همچنین حجم فضای صندوق 508 حدود 500 لیتر است که مناسب خانواده ها خواهد بود. به نمای عقب پژو 508 میرسیم جایی که سبک جدید طراحی های پژو از این نسل آغاز شده و تاکنون تکمیل شده است. چراغ های عقب طراحی چند ضلعی و یک تکهای داشته که تا کنار خودرو کشیده شده است. یکی از نکات مثبت این بخش گرافیک داخلی چراغ های اصلی است که ظاهری جذاب و با ابهت را به این قسمت داده است.
پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۴، فیسلیفت شد که بدین ترتیب در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با این طراحی جدید عرضه شد. اما این روند طی سالهای گذشته تغییر کرده است و اکنون پژو در برخی از محصولات خود و در بخش طراحی، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است نسخهای که در ایران عرضه میشود، نمونهی فیسلیفت و جدید پژو ۵۰۸ است که طی سالهای ۲۰۱۴ تا کنون در اروپا تولید میشود. چراغ ها با خطوط شکسته زیادی طراحی شده و ظاهری خشمگین و جدی را به خود گرفتهاند. جلوپنجره خودرو به صورت نسبتا باریک و کشیده طراحی شده که هم لوگوی پژو و هم عبارت PEUGEOT میان آن قرار گرفته است. استفاده از خطوط کروم در این نما سبب شده تا این محصول کمی لوکس نیز به نظر برسد.
در نمای جلوی این سدان فرانسوی چراغ های کشیده ال ای دی را در دو طرف داریم که در میانشان جلوپنجرهای کرومی قرار گرفته است. چراغ های روشنایی روز با الگوی L و در گوشه های سپر قرار تعبیه شده و خطوط روی کاپوت و گلگیرها باعث شده است بدنه خودرو عضلانی تر جلوه دهد. پژو ۵۰۸ از جمله محصولات وارداتی و نسبتا لوکس پژو در کشورمان است که پس از برجام توسط ایران خودرو وارد شد. این سدان فرانسوی اما چندان نتوانست حضور پررنگی در بازار داشته باشد و خیلی زود وارداتش متوقف شد.
پژو ۵۰۸ در بخش امکانات به مواردی همچون کروز کنترل، محدودکننده سرعت، ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، فرمان الکترو هیدرولیک، سیستم تهویه چهارگانه در عقب و جلو، سنسور نور، نور بالای هوشمند، سانروف و … مجهز شده است. پژو ۵۰۸ یک خودروی سدان نسبتا بزرگ خانوادگی است که علی رغم شایستگی های متعدد به دلایلی از جمله قیمت غیر رقابتی و تحریم های یکجانبه علیه ایران نتوانست موفقیت چشمگیری در ایران پیدا کند. همچنین زمانی که این خودرو در ایران عرضه شد رقبای سرسختی مانند رنو تلیسمان و کیا اپتیما که اتفاقا سابقه بسیار خوبی در بازار ایران داشتند دارد.
طول درب صندوق چندان بلند نیست و نکتهای که باز هم ریزبینی پژو را نشان می دهد دکمه باز کردن صندوق است که در سمت راست بر روی عدد 0 عبارت 508 قرار گرفته است. سپر خودرو نیز طراحی نسبتا سادهای دارد که تنها میزبان یک دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ به همراه دو خروجی قلابی اگزوز است. داشبورد میانی ابتدا میزبان سیستم مالتی مدیا بوده و پس از آن هم پنل های سیستم مالتی مدیا و تهویه مطبوع قرار گرفتهاند. مقابل راننده هم یک فرمان D کات سه شاخه به همراه کلیدهای کنترلی طراحی شده و پشت آن هم کلاستر خودرو به صورت دوگانه آنالوگ – دیجیتال با ظاهری قابل قبول وظیفه نمایش اطلاعات مختلف را به راننده برعهده دارد. طراحی داخلی در پژو ۵۰۸ جذاب و البته با متریال باکیفیت انجام شده اما خبری از طراحی مدرن نیست که البته برای خودرویی با این سن نقد محسوب نمی شود. در داشبورد این خودرو انبوهی از دکمه ها را شاهدیم که نشان می دهد این خودرو امکانات و آپشن های زیادی دارد.
شرکت پژو در این محصول خود، یعنی پژو ۵۰۸ تا حد امکان برای راحتی و آسایش سرنشینان از دکمه در جای جای خودرو استفاده کردهاست. سدان ۵۰۸ مجهز به سیستم هشدار هوشمند، سیستم قفل مخفی درها و سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت است. در مجموع ۶ کیسه هوا شامل کیسه هوای جلو، جانبی و پردهای برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شدهاست. پژو ۵۰۸ در بخش فنی هم با برادر دیگرش یعنی ۲۰۰۸ مشخصات مشترکی داشته و نسبتا شرایط خوبی دارد. این سدان به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده پژو ۵۰۸ نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است که قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.
رنگ زمینه در طراحی کابین مشکی بوده و در قطعاتی طرح مشکی پیانویی وجود دارد. طراحی داخل کابین پژو 508، بدون شک یکی از بهترین طراحی ها می باشد که یک نوع جلوه کلاسیک + اسپرت را در خود تلفیق کرده است و تمامی امکانات آن خیلی دقیق در جایگاه های خود قرار گرفته اند. از این رو یک کابین با طراحی مشبک برای پژو 508 در نظر گرفته شده است که یکی از مزایای این خودرو می باشد که در وسط کابین یک مانیتور مالتی مدیا که مجهز به نویگیشن و دوربین دنده عقب و… فرمان این خودرو متاسفانه برقی نیست و اما از تکنولوژی الکتروهیدرولیکی در آن استفاده شده است که تکنولوژی قابل قبولی می باشد. در بازار ایران برند فرانسوی پژو با خودروهای اقتصادی پژو 206 و پژو 405 شناخته میشود و به همین دلیل عرضه سدانهای نسبتا لوکس از این برند در بازار کمی دشوار بود.
پژو 508 خودرویی است که در سال 2011 تولید شد و نمونه فیس لیفت شده آن در سال 2014 عرضه شد و از مدل 2016 وارد بازار ایران شد. تغییر جلو پنجره و چراغ ها، سپرها و رینگ ها و طراحی جدید صفحه کیلومتر و کنسول وسط از جمله تغییراتی است که در نمونه ی فیس لیفت شده صورت گرفته و امکاناتی زیادی به آن افزوده شده است. پژو ۵۰۸ در نسخه فیس لیفت نسل اول که در سال ۲۰۱۶ تولید میشد، توسط شرکت ایکاپ وارد ایران شد و از طریق ایران خودرو به بازار عرضه شد. در ادامه این مطلب شما را با ویژگیهای پژو ۵۰۸ موجود در ایران آشنا میکنیم. پژو 508 وارد شده به ایران در اصل نسخه فیس لیفت این خودرو محسوب می شود که در سال 2015 وارد بازارهای جهانی شد.
نکته جالب دیگر این است که جلو پنجره داخل یک قاب مشکی رنگ قرار گرفته و همچنین بر روی سپر خودرو هم دو نوار باریک LED تعبیه شده که چراغ های روز خودرو و راهنماهای آن هستند. همچنین کاپوت 508 با خطوط برجسته و حجم پردازی های متعددی تشکیل شده که این خودرو را در این نما عضلانی تر کردهاند. در سال 96 زمانیکه اولین نسخه از خودرو فروانسوی پژو 508 وارد بازار کشور شد، قیمت بسیار مقرون به صرفه و البته قابل قبولی داشت چرا که قیمت آن حدودا 76 میلیون تومان بود. اما بعد از گذشت چند سال، بنابر نوسان ارز، قیمت پژو 508 در اواخر سال 99 (2021) حدودا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان می باشد و به همین دلیل رشد قیمت بسیار زیادی داشته است که به میزان زیادی قدرت خرید این خودرو کاهش پیدا کرده است.
در نمای پشتی، شاهد چراغهایی هستیم که گرافیک داخلی آنها مانند پنجههای شیر است. در کل باید گفت هر چند طراحی این خودرو خیلی خاص نیست؛ ولی ظاهر آن چشمنواز و گیراست. از جمله جوایز داده شده به این خودرو مربوط به سال ۲۰۱۱ است که به عنوان خودروی سال در اسپانیا انتخاب شد. در نمای جانبی سادگی طراحی اولین موردی است که طراحان پژو در این بخش رعایت کردهاند. آینه های جانبی مانند نسل قبلی به روی درب ها منتقل شده و به همین خاطر ستون A خودرو کمی باریک شده و میدان دید بهبود پیدا کرده است.
صندلیها مجهز به ماساژور و گرمکن هستند و میتوانید گودی کمرشان را تنظیم کنید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند.
برای نسل جدید پژو طراحی بخش جلو را تغییر داد و چراغهای جلو را این بار از نوع تمام LED کرد. علاوه بر تغییرات در طراحی و آپشنهای نسل دوم، پژو موتورهای جدیدی هم برای این خودرو ارائه داد. در این خودرو جلوپنجره و چراغهای مهشکن خودرو تغییر کردند و موتور خودرو نیز ارتقا یافت. طبق اعلامیه ایرانخودرو ، در اولین مرحله، فروش تنها به صورت نقدی خواهد بود. در این طرح، بهای کارخانه پژو ۵۰۸ برابر ۱٬۵۸۷٬۳۰۷٬۳۴۱ ریال اعلام شده است که ۲۰۲٬۶۹۲٬۶۵۹ ریال پرداختهای الزامی و قانونی اعم از هزینهی شمارهگذاری، عوارض شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده، بیمهی شخص ثالث، پست و خدمات کارت هوشمند خودرو به آن افزوده خواهد شد.
508 از نظر ظاهری خودرویی با ابهت و جسور به نظر می رسد که با حالت تهاجمی که به خود گرفته قصد داشته تا مانند یک شیر غران دیگر رقبایش را تکه و پاره کند اما از بد روزگار حداقل در بازار ایران با خودروهای زیبایی مانند رنو تلیسمان و یا کیا اپتیما مواجه شد. چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟قیمت خودرو صفر همواره برای خریداران و فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده. در واقع قیمت صفر خودرو در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد. اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم.
در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند.
فضای کابین برای ۵ سرنشین کافی است و جای پای کافی برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. در بخشهای مختلف خودرو محفظههایی برای نگهداری وسایل تعبیه شده تا راحتی شما در طول سفر تضمین شدهباشد. نگهداری از موتورهای توربوشارژ نسبت به موتورهای عادی، نیاز به بررسی بیشتری دارد چرا که تنها بنزین مناسب برای آنها، بنزین سوپر است چرا که میزان اکتان موجود در بنزین سوپر بسیار بیشتر می باشد که باید بصورت آزاد این سوخت را برای خودرو خود فراهم کنید.
در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگیهای رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است. بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای خودرو بسیار مهم است.در جداول بالا قیمت آنلاین خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند. لطفا برای مشاهده آخرین قیمت خودرو برای سایر برندها روی لوگوی برند مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید. پس از آن بخش مربوط که کنترل سیستم مالتی مدیا و در نهایت بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع دو کاناله خودرو قرار گرفته است. فرمان پژو508 ظاهر بزرگی داشته و غربیلک آن به صورت 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل طراحی شده است.
صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت کاملا آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری نسبتا قدیمی تعبیه شده است. کابین پژو 508 ارگونومی چندان مناسبی ندارد و این مورد از نحوه طراحی دستگیره درب ها تا به کار بردن دکمه استارت و ترمز پارک برقی در سمت چب فرمان کاملا مشهود است. پژو ۵۰۸ از نظر ظاهری و طراحی بیرونی خودرویی ساده اما در عین حال زیبا و جذاب است که سبک کلی طراحی آن را به نوعی در محصولات آن زمان پژو نظیر ۲۰۰۸ و حتی ۳۰۱ می بینیم.
این خودرو اکنون به درد کسانی می خورد که جزو طرفداران پروپاقرص پژو هستند و به دنبال یک ماشین خاص و کمیاب که از طراحی مناسب و امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول بهره مند باشد می خورد. البته افرادی که به دنبال خرید 508 هستند باید معایبی همچون خدمات پس از فروش ضعیف و بازار نامناسب آن را نیز مد نظر قرار دهند. پس از این که نسخه فیس لیفت پژو 508 در سال 2016 به بازار عرضه شد، ایکاپ برنامه واردات نسخه فیس لیفت این سدان فرانسوی را در دستور کار خود قرار داد، اما این سدان نسبتا لوکس پژو نتوانست در بازار ایران دوران موفقی را تجربه کند. گفتنی است پژو 508 به عنوان بخشی از برنامههای بلندمدت پژو در ایران بود و اگر برجام لغو نمیشد و آمریکا صنعت خودرو را تحریم نمیکرد، این خودرو میتوانست در نسل جدید نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. شروع همکاری پژو با خودرو پژو 508 نسخه فیس لیفت شده که برای اولین بار در سال 2015 رونمایی شد، آغاز شد که با واکنش های مثبتی در داخل روبرو شد چرا که پژو 508 فیس لیفت 2015، یک خودرو با امکانات رفاهی بالا و قابل رقابت با خودروهای محبوب موجود در کشور مانند سانتافه، سوناتا، تلیسمان و… از این رو در ادامه این گزارش از نمناک قصد داریم به بررسی تمام مزایا و معایب خودرو پژو 508 و میزان ارزش خرید آن نسبت به خودروهای موجود در بازار بپردازیم.
پژو ۵۰۸ با موتور پژو 2008 سیتروئن C3 به بازار ایران آمد و از یک موتور 1.6 لیتری توربو بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با 163 تا 165 اسب بخار و گشتاور 240 تا 245 نیوتنمتر را به تولید برساند. این خودرو در سال 2011 و طبق استاندارد ایمنی همان سال توانست در تستهای ایمنی یورو انکپ پنج ستاره ایمنی را دریافت کند. با وجود این که استانداردها اکنون بهروزرسانی شدند، اما همچنان نسبت به خودروهای داخلی بازار ایران یک خودرو ایمن محسوب میشود. سال ۹۶ و توافقات برجام؛ ایران خودرو در پی قراردادی که با شرکت پژو پس از توافقات برجام بست، قرار شد سه خودروی پژو ۲۰۰۸، پژو ۵۰۸ و پژو ۳۰۱ را وارد ایران کند. سال ۹۸ اما، پس از خروج آمریکا از برجام مشکلات مجدداً آغاز شد و ورود این خودروها به حالت تعلیق در آمد. در این مقاله، قصد داریم سدان لوکس پژو، یعنی پژو ۵۰۸ را به شما معرفی کنیم.
با لغو برجام و رفتن پژو از ایران عرضه ۵۰۸ هم به پایان راه رسید تا اکنون این خودرو در تیراژی بسیار کم در بازار کشورمان حضور داشته باشد. در کابین این خودرو تعداد زیادی دکمه به چشم میخورد که از وجود امکانات و آپشنهای متعددی در این خودرو حکایت دارد. طراحان برای این خودرو رنگ زمینه مشکی را در نظر گرفتند و قطعات نیز از طرح پیانویی بهره میبرد. قیمت خودروی پژو 508 با توجه به چیزی که ذکر شده در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۱ قیمتی ما بین 1,700,000,000 تا 2,100,000,000 میلیون تومان ذکر شده است. مواردی چون قطعات فنی مشترک با پژو 2008 و سیتروئن C3، سواری نرم نسبت به رقبا، قیمت اقتصادی نسبت به رقبا، گیربکسAT و مشخصات فنی قابل قبول نیز جزو مزایای این خودرو محسوب میشوند. طراحان برای بخش عقب نیز سبک طراحی مشابه با بخش جلو را در نظر گرفتند و در این بخش شاهد چراغهای کشیده و برجستگی روی گلگیرها در عقب هستیم.
پژو 508 در کلاس خود دارای اقتصادیترین قیمت است و برای استفاده بسیار منطقی خواهد بود، اما این خودرو دارای بازار پر رونقی نیست و به همین دلیل فروش آن مشکلساز خواهد بود. از رقبای این خودرو در بازار ایران میتوان به تویوتا کمری، رنو تلیسمان، فولکس واگن پاسات، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا اشاره کرد. نسخه ۵۰۸ که به کشور ما وارد شده دارای موتور توربو شارژ THP165 است که در محصولات دیگر این شرکت مانند پژو ۲۰۰۸ نیز به کار رفته است.
چهره خودرو پژو 508، یک چهره اروپایی و البته خاص می باشد که وقتی به آن نگاه می کنیم، ممکن است در مرحله اول به یاد پژو 407 بیوفتید چرا که به میزانی الگو برداری طراحی ظاهری این خودرو به پژو 407 نزدیک می باشد. اما در کل یک طراحی خاص و شکیل دارد که می تواند در نگاه اول شما را مغلوب خود نماید. سدان پژو 508 بدون شک یکی از مطمئن ترین سدان های موجود در کشور است که در کنار طراحی خاص، شما می توانید به امنیت این خودرو اعتماد کامل کنید. کاربران گرامی حتما با نظرات خود برای بهتر شدن عملکرد این رسانه مارا یاری کنید، چنانچه خودرویی مد نظرتان هست برای اینکه بصورت کامل معرفی بررسی بشه حتما در قسمت نظران به ما اعلام کنید تا در اسرع وقت پیگیری کنیم. از معایب این خودرو میتوان به قطعات کمیاب و گران قیمت بدنه، طراحی نه چندان مدرن، عرضه محدود و بازار فروش ضعیف اشاره کرد.
اما به مدت طولانی به نحوی همکاری کمپانی پژو با کشور کمرنگ شد و این در حالی بود که پژو 407 در این بازه زمانی در تعداد محدود وارد کشور شد و با استقبال نیز روبرو شد و اما سپس این قطع همکاری مجددا شروع شد که در نهایت در سال 2016 این همکاری مجددا از سر گرفته شد. خودرو پژو 508 (peugeot 508)، یکی از خودروهای جدید برند فرانسوی پژو در کشور است که در این گزارش به بررسی مزایا و معایب و ارزش خرید “پژو 508” خواهیم پرداخت. پژو – Peugeot – خودروسازی فرانسوی است که در ابتدا جهت ساخت آسیابهای قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» سال ۱۸۸۲ آغاز شد و نهایتا نخستین خودروی پژو که خودرویی سهچرخ بود، در سال ۱۸۸۹عرضه شد. پژو با قرار دادن سنسور پارک عقب و جلو و دوربین عقب رنگی این کار را برای شما راحت کردهاست.
پژو ۵۰۸ هم یکی از همین سدانهای خانوادگی بزرگ بوده که البته تا حدودی هم لوکس محسوب میشود. این سدان فرانسوی زیبا در کنار محصولاتی همچون ۳۰۱ و ۲۰۰۸ و حتی سیتروئن C3 پس از برجام رسما توسط ایران خودرو وارد کشورمان شد و قرار بود تا به عنوان یک جایگزین برای ۴۰۷ راه ناموفق آن را تبدیل به یک موفقیت بزرگ دیگر کند. شرکت فرانسوی پژو در سال 2011 برای اولین بار از پژو 508 به عنوان جانشین پژو 407 و پژو 607 پردهبرداری کرد. هرچند این سدان از لحاظ پلتفرم و مشخصات فنی به سیتروئن C5 شبیه است، اما از طراحی متفاوتی بهره میبرد. علاوه بر این، پژو 508 به دلیل تقاضای مشتریان در نسخه استیشن نیز فقط به بازار اروپا عرضه شد. وقتی پشت فرمان این خودرو مینشینید با دکمههای زیادی رو به رو میشوید که شاید کمی گیجکننده باشند.
پژو ۵۰۸ نسخهی THP مجهز به جعبهدنده خودکار در مدت زمان ۸.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مصرف سوخت خودرو در شهر 7/7، در خارج شهر 5/1 و در سیکل ترکیبی 5/8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نمونهی مجهز به جعبهدنده دستی در مدت زمان ۸.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. قلب تپندهای که این شیر فرانسوی را به حرکت در می آورد در اصل یک پیشرانه مشترک میان پژو 2008 و برخی از محصولات شرکت DS بوده که یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.
داشتن بیمه بدنه هم برای خودرو امر مهمی است که با پرداخت حق بیمه آن، میتوانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیبهای احتمالی بیمه کنید. در صورت بروز خسارت، شرکت بیمهگر بر اساس شرایط مندرج در قرارداد بیمه بدنه، خسارت وارده را جبران مینماید. اگر میخواهید بدانید این بیمه چه خسارتهایی را جبران میکند، خواندن مقالهی بیمه بدنه چیست، میتواند به شما کمک کند. نمای جانبی این خودرو با یک خط برجسته مزین شده و رنگ آینه بغلها و دستگیرههای در، همرنگ بدنه است.
این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. شتاب پژو ۵۰۸ حدود ۸.۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده که نشان دهنده تند و تیز بودن آن است. در مجموع هماهنگی خوبی میان موتور و گیربکس این خودرو وجود داشته و سواری قابل قبولی را از خود نشان می دهد. سدانهای خانوادگی همیشه جزو پرطرفدارترین کلاس خودرویی در بیشتر بازارهای جهانی است.
روکش چرم روی رودریها و صندلیها نیز باعث جذابیت کابین شده و صندلیها نیز به گونهای طراحی شدند تا برای راننده و سرنشینان در راحتی بیشتری را ارائه دهند. البته سرنشینان عقب از فضای پای زیادی بهره نمیبرند و مشتریان از ارگونومی کلی در طراحی داخلی نیز انتقاد کردند، اما به طور کلی باید طراحی داخلی این خودرو را راضیکننده دانست. این خودرو از نظر پیشرانه مشابه به پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 است و با موتور ۱٫۶ لیتری توربو، ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. پژو ۵۰۸ در ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر را دارد. پژو ۵۰۸ با رسمی شدن برجام پا به کشورمان گذاشت اما باز هم اتفاقی که برای پژو ۴۰۷ افتاد گریبان این سدان نیمه لوکس فرانسوی را گرفت.
دیدگاهتان را بنویسید