مطمئنا با توجه به ابعاد بدنه و یکسان بودن پلتفرم اصلیترین رقیب رانا LX، پژو 206 صندوقدار خواهد بود که ازهرجهت انتخاب منطقیتری نیز نسبت به رانا خواهد بود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. این خودرو دارای بدنه ای سدان با چهار درب است که فضای مناسبی برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می کند.
این موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی، توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد. متقاضیان برای ثبتنام در این طرح باید به سامانه اینترنتی فروش ایران خودرو به نشانی saleikco.ir مراجعه کرده و مراحل ثبتنام را طی کنند. تحویل خودروها در طرح پیش فروش ایران خودرو در هفته چهارم مهر ۱۴۰۴ خواهد بود. اگر قبلاً رانا یا پژو ۲۰۶ سوار شده باشید، با نشستن پشت فرمان رانا پلاس تفاوت خاصی احساس نمیکنید، پس نباید از آن انتظار خاصی داشته باشیم. نسخه فیسلیفت این خودرو با نام رانا پلاس در بهمن سال ۱۳۹۸ معرفی۲۱ و در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد.۲۲ این نسخه با نسخه قبلی تفاوتهایی از لحاظ ظاهر و امکانات دارد. از لحاظ موتوری فرق چندانی ندارند، اما از نظر امکانات، راناپلاس دارای مزیتهای بیشتری مانند فرمان برقی و سیستم صوتی است.
از نظر فنی محصولات ایران خودرو تقریبا مشخصات یکسانی دارند و انتخاب افراد بیشتر به سلیقه آنها و امکانات مدنظرشان بستگی دارد. رانا به دلیل پلتفرم مشترکی که با پژو ۲۰۶ صندوقدار دارد، معمولا با همین خودرو مورد مقایسه قرار میگیرد. در طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده، سورن پلاس با قیمت ۲۷۷ میلیون تومان و در رنگهای خاکستری متالیک، سفید، مشکی متالیک و آبی کبود عرضه شده است.
فضا برای سرنشینان جلو کافی است ولی جا پای مناسبی در اختیار سرنشینان عقب قرار نمیدهد. نمای داخلی خودرو رانا در مجموع تفاوت چندان چشمگیری با نمای داخلی بسیاری از خودروهای ساخت ایران ندارد. گذشته از جنس نه چندان مرغوب پلاستیکی که برای طراحی داشبورد این خودرو و سایر ملحقات آن مورد استفاده قرار گرفته است، نوع قرارگیری اجزای مختلف درون کابین و ترکیب آنها با یکدیگر نیز تفاوت چندانی را نسبت به سایر محصولات ساخت داخل بازتاب نمیدهد. فارغ از این موضوع باید گفت که برخلاف نمای بیرونی، نمای داخلی دو خودروی پژو 206 اس دی و رانا شباهت چندانی با یکدیگر ندارد. در قیاس این دو کابین با یکدیگر باید اعتراف کرد که خودروی پژو 206 اس دی طراحی بهتر و موفقتری را نسبت به همزاد خود به نمایش میگذارد. ایرانخودرو برای اولین بار در مرداد ۱۳۹۹ از قرار گرفتن جعبه دنده 6 دنده دستی داخلی و پیشرانه اصلاح شدهی TU5 که با کد EC5 شناخته میشود بر روی خودرو رانا پلاس خبر داد.
در حقیقت هدف اصلی تولید این ماشین، نسخه ارزان شده پژو 206 صندوق دار بود. خودروی رانا ابتدا با تیپ EL به بازار عرضه شد، و در ادامه مدل پلاس و تیپهای دیگر عرضه شد. با نگاهی به داخل ماشین رانا به خوبی متوجه میشویم که داخل کابین چندان دلچسب نیست. غربیلک فرمان دارای طرح سه شاخه است و پنل پشت فرمان المانها و طراحی خاص و چشمنوازی ندارد.
خود رانا، نمونه ایرانیزه شده و تغییر یافته پژو 206 صندوقدار به شمار میرود. بنابراین ماشین رانا پلاس را در اصل میتوان یکی از نوادگان پژو 206 برشمرد. این خودرو در سال 1399 با دریافت تغییراتی ظاهری در داخل و خارج از کابین و همچنین دریافت برخی امکانات بیشتر نسبت به رانا، به عنوان محصولی جدید و جایگزین نسخه قبلی در سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفت. با این وجود مشخصات فنی رانا پلاس تغییری نداشته و پیشرفتی در این زمینه نسبت به نسخه معمولی حاصل نشده است. در بررسی های انجام شده، حاصل ارسال این نیرو به چرخ های جلو حداقل شتاب صفر تا 100 کمتر از 12 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر برساعت خواهد بود.
دو صفحۀ آنالوگ که یکی سرعتشمار و دیگری نشاندهندۀ دور موتور است در صفحهکیلومتر دیده میشود. میان آنها یک کامپیوتر سفری و در بالای آن چراغهای هشدار در صفحهای ذوزنقه شکل جای گرفته است. هنگامیکه چراغها را روشن کنید، نور نارنجی رنگی صفحه کیلومتر را روشن میکند.
سال 1387، منوچهر منطقی، مدیر گروه صنعتی ایران خودرو، خبر تصویب تولید دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو را از جانب هیأت مدیره این گروه اعلام کرد . این شروع داستان راناست ، اما مسیری چند ساله و سرشار از تغییر و تحول طی شد تا پیش فروش این خودرو در 8 خرداد ماه سال جاری آغاز شود . این خودرو در ابتدا از سوی شرکت سازنده نوند نام گذاری شد اما بعد از مدتی با اصرار وزارت صنایع به “رانا” تغییر یافت . رانا واژه ای نوساخته در زبان فارسی است که از ترکیب بن مضارع ” راندن” و پسوند صفت ساز ” آ” ایجاد شده و به معنی ” دارای توانایی راندن ” و ” قابل راندن ” می باشد. رانا نسبت به پژو ۲۰۶ طراحی بسیار مشابهی دارد و تقریباً یک کپی ایرانی از پژو ۲۰۶ است؛ اما رانا پلاس در مقایسه با رانای اصلی پیشرفت نسبتاً خوبی داشته است.
شما نیز میتوانید تجربیات خود را از ماشین RUNNA در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. همانطور که در تصاویر مشخص است، روی سپر این خودرو فضای بین مه شکن و چراغها نسبتا زیاد است و هیچ طراحی یا جزئیات خاصی روی آن بکار نرفته است. این موتور از سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند نقطهای (MPFI) بهره می برد و با استاندارد آلایندگی یورو 4 سازگار است. مطالعهی مقالات بیمه شخص ثالث چیست و راهنمای بیمه بدنه، به شما پیشنهاد میشود. برای اطلاع از قیمت بازار و کارخانه تمامی تیپ های رانا به صفحه قیمت رانا مراجعه فرمایید.
به طور کل اگر سه فرد بالغ کنار هم روی صندلیهای عقب رانا بنشینند و همراه با یکدیگر رهسپار یک مسافرت طولانی گردند، به طور حتم سفر چندان راحتی را تجربه نخواهند کرد. این خصلت نیز مانند بسیاری از خصوصیات دیگر میان رانا و پژو 206 اس دی مشابه است. برای آگاهی یافتن از سایر مشخصات فنی این خودرو میتوانید به جدول زیر مراجعه کنید. به بخش عقب خودرو که می رسیم مانند نمای جلو طراحی ساده و بدون پیچیدگی را می بینیم که نشان دنده مواجهه با یک خودروی اقتصادی است. چراغ های عقب به صورت مستطیلی، یک تکه و نسبتا کشیده طراحی شدهاند و گرافیک داخلی قابل قبولی دارند.
این معایب، جمعاً بر ذهنیت و انتخاب خریداران تأثیر منفی گذاشته و رانا را به گزینهای کمتر مطلوب در بازار تبدیل کرده است. تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت مکانیکی انجام میشود و پشت سری صندلیهای جلو قابل تنظیم هستند. کیفیت کابین در ال ایکس بهتر از ای ال است و سنسور عقب، شیشه بالابر برقی عقب، نمایشگر کامپیوتر سفری روی داشبورد و بلندگوهای روی درب عقب به تیپ ال ایکس اضافه شدهاند. در مجموع میتوان گفت که خودرو رانا از نظر برخورداری از امکانات مهم نسبت به محصولات رقیب و هم رده چیزی کم و کسر ندارد و قابلیتهای آن در حد بضاعت خود مناسب به نظر میرسد. این خودرو بسیار پرطرفداری در انواع طرحهای پیش فروش محصولات ایران خودرو یا از طریق عرضه در بورس کالا نیز ارائه میشود. بیشترین سرعت ماشین رانا پلاس در شرایط استاندارد به 190 کیلومتر بر ساعت میرسد.
برای تأمین نیروی مورد نیاز این خودرو، پیشرانه چهار سیلندر بنزینی با حجم دقیق 1587 سی سی به خدمت گرفته شده است که در محدوده 5800 دور بر دقیقه توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و در محدوده 4000 دور بر دقیقه میتواند خروجی گشتاور 142 نیوتن متری تولید کند. رانا خودرویی محصول شرکت ایران خودرو است که بر روی پلتفرم پژو ۲۰۶ اسدی ساخته شده است. همان گونه که به آن اشاره شد، در حال حاضر خودرو رانا تنها در قالب تیپ LX تولید میشود.
نمای کلی رانا به گونهای است که میتوان گفت طراحان شرکت ایرانخودرو سعی داشتهاند با ایجاد تغییراتی در ظاهر و داخل پژو ۲۰۶ صندوقدار آن را ایرانیزه کرده و تبدیل به سدانی جدید کنند. از سال ۱۳۹۱ تاکنون این خودرو در دو تیپ EL (پایه) و LX (فول) به بازار عرضه شد که در حال حاضر تنها تیپ LX آن با امکاناتی همچون سنسور دندهعقب، نمایشگر دمای محیط و نمایشگری روی داشبورد به حیات خود ادامه داده است. اصلیترین رقیب حال حاضر ماشین رانا پلاس در بازار ایران، میتواند خودرو شاهین G سایپا باشد. غیر از این، سورن پلاس با موتور XU7P و سهند نیز میتواند از لحاظ قیمتی با رانا پلاس ایران خودرو رقابت کنند. نمای جانبی به طور کامل تداعیگر پژو ۲۰۶ صندوقدار بوده و تفاوت چشمگیری در آن نسبت به پژو ۲۰۶ اس دی قابل مشاهده نیست.
در آخر با اضافه شدن تجهیزات جدید وزن نهایی رانا پلاس ایران خودرو حدود 25 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. از جمله مزایای رانا، میتوان به طراحی ظاهری متقاعدکننده، مصرف سوخت کم، قیمت متعادل نسبت به ۲۰۶ و تندر ۹۰، گستردگی لوازم یدکی و خدمات پس از فروش و قدرت ترمزگیری مناسب آن اشاره کرد. از طرف دیگر مواردی همچون فضای نسبتا محدود ردیف عقب کابین، متریال نامرغوب فضای داخلی، عایقکاری نه چندان قابل قبول کابین و نفوذ زیاد صدا به آن جزو نقاط ضعف رانا در نظر گرفته میشوند. بر اساس قیمت رانا صفر و کارکرده در بازار خودرو، رانا پلاس صفر مدل ۱۴۰۳ بدون رنگ با قیمت ۷۲۸ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش میرسد و رانا پلاس صفر مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۶۴۵ میلیون تومان معامله میشود. همچنین قیمت رانا پلاس مدل ۱۳۹۹ با یک لکه رنگ و ۱۰۹ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۵۴۵ میلیون تعیین شده است.
همچنین سپر رانا نیز میزبان دو چراغ مه شکن و ورودی های هوای موتور است که طراحی قابل قبولی دارد. خودروی دناپلاس با موتور EF۷P با قیمت ۳۲۳ میلیون و ۵۳ هزار تومان و با رنگهای نقرهای تیتانیوم، خاکستری متالیک، سفید و مشکی متالیک عرضه می شود. خودروی رانا در دسته محصولات اقتصادی و پرفروش بازار ایران قرار گرفته است؛ به همین دلیل به لحاظ وضعیت فروش در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و با مشکلات خاصی درگیر نیست.
در نمای جلوی رانا شاهد چراغ هایی کشیده و ساده هستیم که به صورت متوازی الاضلاع طراحی شدهاند. جلوپنجره خودرو طراحی بی آلایش و یک تکهای دارد که دورتادور آن با خطوط کروم احاطه شده است. کاپوت خودرو با دو خط نسبتا عمیق طراحی شده که این خطوط تا کناره های جلوپنجره کشیده شده و نمای جلوی خودرو را کمی عضلانی کرده است.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. • متقاضیان پس از دریافت پیامک، حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند تا با ورود به سامانه esale.ikco.ir و تأیید قرارداد، وجه خودرو را واریز کنند؛ در غیر این صورت، از لیست انتظار حذف میشوند. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. • براي متقاضياني كه پيش پرداخت اوليه را مطابق جدول فوق و در زمان مقرر واريز نمايند با هماهنگي ستاد نوسازي پيامك انتخاب و مراجعه به مركز اسقاط ارسال خواهد شد . انتقال امتياز به اشخاص ثالث حتي به صورت وكالتي و نيز فروش حواله خودرو به صورت وكالتي ممنوع ميباشد.
این سیستم انتقال قدرت نسبت به نیازهای شهری و مصرف کم سوخت طراحی شده و عملکردی روان و قابل اعتماد دارد. رانا همانطور که اشاره شد بر روی پلتفرم پژو 206 صندوقدار (X12) ساخته شده و در نتیجه بسیاری از قطعات این خودرو با پژو 206 صندوقدار مشترک است. همچنین در طراحی ظاهری نیز شباهت هایی میان این دو خودروی سدان جمع و جور دیده می شود. از نظر مشخصات فنی رانا EL و رانا LX هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط رانا LX دارای امکانات و تجهیزات کامل تری است و اولین خودروی ملی است که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد. در ر نج قیمتی که رانا LX در آن قرارگرفته، خودروهای بسیاری قرار دارند که ازجمله آنها میتوان به پژو پارس سال، برلیانس H230، سایپا آریو و 206 صندوقدار اشاره کرد.
به غیر از موارد ذکر شده، تقریباً دیگر بخشهای رانا پلاس، تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و شاهد همان طراحی اصلی رانا با تغییراتی جزیی در چراغها یا تغییر رنگ برخی قطعات دیگر هستیم که در کنار امکاناتی بیشتر و اختلاف قیمت بالاتر به مشتریان عرضه میشود. طرح نهایی این خودرو در سال ۱۳۹۱، تأییدیه گرفت و سال بعد با نام رانا به بازار راه پیدا کرد؛ خودرویی که با دو تیپ EL و LX عرضه شد و تیپ LX آن آپشنهای بیشتری داشت؛ اما بااینهمه، محصول خاص و دلچسبی نبود. تا اینکه در اواخر سال گذشته ورق برگشت و ایرانخودرو رانا پلاس را معرفی نمود که یک فیسلیفت مفید و مناسب بود و این بار بهغیراز طراحی، آپشن و امکانات و پیشرانه و کابینش هم تغییراتی داشت که به محبوبیت آن کمک زیادی کرد. خودروی رانا از نظر ظاهری طراحی مناسبی دارد و به دلیل مصرف سوخت پایین، قیمت تقریباً مناسب و در دسترس بودن قطعات جز خودروهای اقتصادی و تا حدی پرفروش محسوب میشود. در این مقاله در مورد مشخصات فنی و ظاهری رانا صحبت کردیم و به بررسی کامل این خودرو پرداختیم.
خودروی رانا پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۶ اس دی یا صندوق دار دارد و به همین دلیل بسیاری از قطعات آن با این خودرو یکسان است. در نمای کناری خودرو رانا شباهتهای موجود با خودروی پژو 206 اس دی بیش از پیش به چشم میآید. بخشی از این تفاوتها به نوع طراحی دستگیرههای در این خودرو مربوط میشود که به طور کل با پژو 206 اس دی متفاوت است. بخش دیگر آن نیز به وجود نوار زه مانندی مربوط میشود که اندکی پایینتر از دستگیرهها قرار گرفته است. این نوار سیاه رنگ بخش اعظمی از طول بدنهی این خودرو در نمای کنار آن (فاصلهی موجود میان دو چرخ عقب و جلوی خودرو) را به خود اختصاص داده است.
همچنین قالپاق رینگهای رانا از طراحی متفاوت نسبت به ۲۰۶ برخوردار هستند. نمای عقب رانا به طور کامل نسبت به پژو ۲۰۶ دچار تغییر شده است؛ چراغها حالتی چهارضلعی مانند داشته و دور ستون صندوق عقب انحنا یافتهاند. دهانه صندوق نیز نسبتا بزرگ طراحی شده تا جای دادن اسباب و وسایل درون آن با زحمت کمتری همراه باشد.
ستاره | سرویس خودور – خودرو رانا اکنون حدود شش سال است که توسط شرکت ایران خودرو تولید میشود. این خودرو در عمل همان مدل صندوقدار خودروی پژو 206 است که با نام پژو 206 اس دی نیز شناخته میشود. حتی پلتفرم و شاسی به کار رفته در تولید این دو خودرو نیز کاملا مشابه با یکدیگر است.
با این حال کیفیت متریال کابین ایران خودرو رانا در مقایسه با رنو تندر ۹۰ و یا داشبورد جدید انواع مشتقات پژو ۴۰۵ چندان هم کم کیفیت به نظر نمیرسد. طراحی داشبورد و رویه درها نسبت به پژو ۲۰۶ کاملا تغییر کرده و البته از جذابیت کمتری در مقایسه با آن برخوردار شده است. طرح سه شاخه غربیلک فرمان هم چندان چنگی به دل نزده و پنل کیلومتر شمار پشت آن تقریبا عاری از المانهای اسپرت و جنبههای بصری جوان پسند است. اگر شرایط کشور و محدودیتهای ورود خودروهای خارجی را در نظر بگیریم، ماشین رانا در مقایسه با خودروهای خارجی و چینی قابل قیاس نیست.
در تیپ های مختلف رانا اما طراحی کابین دستخوش تغییراتی جزئی شده که با مراجعه به صفحه هر یک از تیپ ها می توانید آنها را مشاهده کنید. رانا پلاس ارتقا یافته در بحث قوای فنی بدون تغییر بوده و از موتور TU5 معمولی، گیربکس ۵ سرعته دستی و فرمان هیدرولیکی بهره میبرد. این در حالی است که رانا پلاس پانوراما با گیربکس ۶ سرعته از موتور TU5P ارتقا یافته و فرمان برقی سود میبرد و در اینجا شاهد یک افت نسبت به مدل قبلی هستیم. همچنین در یکی از آگهیهای منتشر شده رانا LX مدل ۱۳۹۴ دور رنگ با ۵۱ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۳۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
آخرین تغییر رانا پلاس پانوراما نسبت به نسخهٔ معمولی هم تجهیز به فرمان برقی بجای هیدرولیک است. درمجموع میتوان این تغییرات را در رانا پلاس مثبت ارزیابی کرد اما حتی در این نسخه هم خبری از کنترل تهویهٔ دیجیتالی، رینگهای آلومینیومی و ترمزهای عقب دیسکی نیست. با نگاهی به طراحی ظاهری خودرو رانا کاملا متوجه خواهید شد که این محصول در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ صندوقدار است که در بخشهای جلو و عقب بدنه دستخوش تغییرات نسبتا اساسی شده اما نمای جانبی آن تحولات چندانی را نسبت به پژو ۲۰۶ صندوقدار تجربه نکرده است. دو کاسه چراغ نسبتا کشیده به فرمی ساده و چهارضلعی مانند در دو طرف یک جلوپنجره افقی با زمینه مشبک قرار گرفتهاند. فضای نسبتا زیادی بین چراغها تا مه شکنها روی سپر خالی باقیمانده که جزئیات خاصی روی آن به چشم نمیخورد. مه شکنها نیز با مجرای ورود هوا در بخش پایین سپر در یک راستا قرار گرفته و فرم نسبتا هماهنگی با سایر المانهای چهره رانا پدید آوردهاند.
در حالت سیکل ترکیبی نیز متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.6 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت ارزیابی میشود. در طراحی داشبورد و رویه دربهای رانا، تغییرات زیادی نسبت به 206 رخ داده است که البته جذابیت آن را نیز پایین آورده است. در طراحی نمای جلویی این ماشین دو کاسه چراغ نسبتا کشیده به فرمی ساده و چهار ضلعی شکل در دو طرف یک جلو پنجرهای افقی با زمینه مشبک قرار گرفتهاند. برای اطلاع از قیمت روز رانا پلاس ارتقا یافته در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید. رانا و رانا پلاس خودروهایی با طراحی پر جزئیات و عجیبوغریب نیستند و همۀ ما حداقل یک بار آنها را در خیابانها تماشا کردهایم. رانا پلاس از یک باک ۵۰ لیتری بهرهمند است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهطور ترکیبی ۶ لیتر بنزین میسوزاند که عدد مناسب و قابل قبولی است.
مقایسهای کوتاه میان راناپلاس با نسخه اصلی، میتواند دلیل خوبی برای بررسی طراحی ظاهری رانا پلاس باشد. اولین نکتهای که نظر شما را به خود جلب میکند، چراغهای جدید جلو خواهد بود که فرم آن نسبت به نسخه اصلی حفظ شده است، اما اکنون قاب داخلی آن تاریک و مجهز به دیلایت شده تا جذابیت بیشتری به ظاهر خودرو بخشیده باشد. در کنار چراغهای جلو، جلوپنجره خودرو هم تغییراتی به خود دیده و از یک زنبوری جدید با طراحی جذابتر استفاده میکند.
برای اطلاع دقیق از مشخصات فنی هر یک این خودروها به صفحه هر تیپ مراجعه فرمایید. خودروی رانا پلاس ارتقا یافته با موتور XU۷P با قیمت ۲۷۳ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و در رنگ های متنوع نقره ای ای متالیک،خاکستری متالیک، سفید، مشکی متالیک( آبنوس) برای عرضه آماده شده است. شاید اصلیترین رقیب رانا پلاس، سدان دیگر خودروساز بزرگ داخلی، یعنی شاهین G باشد. پیشرانه این دو خودرو با وجود اینکه حداکثر قدرت و گشتاور نزدیک به یکدیگر تولید میکنند، اما در بخش فنی تفاوتهای فاحشی با هم دارند.
هرچند به ریشههای خود پایبند بوده و اشتراکات زیادی میان نسخه معمولی و پلاس دیده میشود. تفاوت بزرگ دیگر را میتوان در قسمت بالای داشبورد مشاهده کرد و حالا جای خالی قسمت بالای داشبورد رانا پر شده و از نمایشگری دیجیتال برای نشان دادن وضعیت خودرو، ساعت و دمای محیط استفاده شده است. رانا، خودروئی که به عنوان نمونهای از پژو ۲۰۶ صندوقدار ارزان سازی شده شناخته میشود، دارای معایب قابل توجهی است که بر جذابیت آن در بازار تأثیر گذاشته است. فضای کم کابین و صندوق عقب، به ویژه در سفرهای طولانی، موجب نارضایتی سرنشینان میشود. کابین رانا با طراحی ساده و استفاده از پلاستیک خشک، جذابیت کمتری دارد و کیفیت آن در مدت زمان کوتاهی کاهش مییابد.
اندکی پایینتر از آن به سپر این خودرو میرسیم که در بخش زیرین خود به شکل پنجره مانند طراحی شده است. در مجموع نمای جلوی این خودرو تا حدی از حالت تهاجمی بهره میبرد و قادر به تاثیرگذاری مطلوبی بر مخاطب خواهد بود. در مجموع مشخصات فنی این خودرو تفاوت چندانی با خودروی پژو 206 اس دی ندارد. البته از نظر سایر مشخصات نظیر گنجایش فضای مخصوص بار، این خودروی رانا است که دست بالا را دارد. چرا که گنجایش فضای حمل بار این خودرو حدود 75 لیتر از پژو 206 اس دی بیشتر است. نظیر همین تفاوت را به شکل معکوس میتوان میان فضای حمل بار رانا و پژو پارس مشاهده کرد.
رانا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که بر روی پلتفرم پژو 206 صندوقدار ساخته شده است. رانا پلاس – Runna Plus (رانا+) نمونه ارتقا یافته رانا معمولی محصول ایران خودرو می باشد که در سال 1398 توسط ایران خودرو معرفی و برای اولین بار در بهار 99 پیش فروش شد. به گزارش سایت طلا، در این گزارش شرایط ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه نمیه دوم اسفند 1403 را بخوانید. طراحی چراغها، جلو پنجره و سپرهای خودرو به گونه ای است که ظاهری هماهنگ و جذاب به خودرو می دهد. فضای داخلی رانا نیز با بهره گیری از متریال های متوسط، امکانات اولیه ای همچون سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و USB، و فرمان هیدرولیک را در اختیار قرار می دهد.
همچنین اطلاعاتی در مورد بیمههای شخص ثالث و بدنه خودرو را هم در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که در مورد بیمههای خودرویی سوالی داشتید، میتوانید از قسمت نظرات این مقاله با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده اسفند ۱۴۰۳، خودروی فوق با قیمت ۲۷۷ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان و در رنگهای نقرهای متالیک، خاکستری متالیک، سفید و مشکی متالیک به فروش می رسد. در سال 1391، ایران خودرو محصولی جدید با نام ماشین رانا معرفی کرد و از آنجایی که مشتریان ایرانی، به ویژه اقشار متوسط به پایین جامعه چارهای جز خرید ماشینهای ایرانی ندارند، این خودرو هم با استقبال خوبی در بازار مواجه شد. این ماشین یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که بزرگترین تولید کننده خودرو در ایران محسوب میگردد.
دیدگاهتان را بنویسید