خودرو ارس

بررسی جامع ارس M5 برقی، کراس اوور 490 اسب بخاری هواوی با ماموت خودرو در ایران + فیلم و عکس

شرکت ماموت خودرو به عنوان یکی از خودرو سازان خصوصی کشور این فرصت را غنیمت شمرده و از میان گزینه های متعدد، دست روی محصولی بروز و فناورانه به نام AITO M5 گذاشته و قصد دارد آن را با نام ارس M5 (ERES M5) در بازار ایران عرضه کند. به گفته هوآوی، این شرکت در زمینه تولید پیشرانه خودرو با شرکت سرس (Seres) همکاری کرده است. هوآوی تضمین کرده است این خودروی پلاگین هیبرید می‌تواند در حالت تمام برقی و طبق چرخه CLTC مسافتی معادل با ۱۸۰ کیلومتر را طی کند. در حالت ترکیبی با شارژ کامل باتری و پر بودن مخزن سوخت، سرس ۵ یا همان ارس M5 دارای برد ۱۲۶۵ کیلومتری خواهد بود.

از سویی دیگر، خطوط افقی در جلوپنجره و نوار LED روشنایی روز، پرتعداد هستند و همه‌چیز را بیش از حد ساده نشان می‌دهند. ارس m7 وابستگی چندانی به ادوات پلاستیکی ندارد و سپر تمام فلز، هم‌رنگ بدنه ارایه می‌کند. این سبک طراحی، ارس M7 را با وجود ابعاد بزرگ، مشابه کراس‌اورهای فردا موتور مثل FMC SX5 نشان می‌دهد که البته لوکس‌تر و بزرگ‌تر است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. همچنین آپشن مهم وینچ به ارس ۳ افزوده شده و چراغ‌های دی‌لایت هم از خودرو حذف شده‌اند.

سیستم روشنایی عقب خودرو از نوع LED باریک متصل به یکدیگر با یک چرخش ۱۸۰ درجه، در یک قاب عرضی انحصاری قرار گرفته و در ترکیب با شیشه در پنجم شیب‌دار، نمایی شبیه به بخش عقب پورشه ماکان را در ذهن تداعی می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ارس M7، سیستم زیرو گراویتی است که صندلی‌ها را به حالت تخت کامل باز می‌کند و فضایی شبیه به صندلی‌های فرست کلاس هواپیما ایجاد می‌کند. این سیستم به صورت خودکار صندلی‌های جلو و شاگرد را تنظیم می‌کند تا فضای بیشتری برای سرنشین فراهم شود و حس لوکس بودن و راحتی را به ارمغان می‌آورد. طراحی کابین و داشبورد ارس M5 نسبت به اکثر کراس اورهایی که در ایران وجود دارند، در سطح بالاتری است. روی داشبورد ارس ام 5 می‌توانید مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال را پیدا کنید و حتی دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع هم به صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند.

باتری این خودرو با شارژر داخلی با برق خانگی در مدت ۵ ساعت به شارژ کامل می‌رسد، اما درصورت استفاده از شارژر توان بالا (شارژر سریع) این باتری می‌تواند در ۳۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. مزیت استفاده از سیستم بردافزا در خودروهای هیبرید آن است که پیشرانه بنزینی دارای دور موتور محدود خواهد بود و چندان زیر بار نیست. در نتیجه مصرف سوخت و آلایندگی آن به هنگام کار در حداقل مقدار ممکن قرار دارد. همچنین با وجود این سیستم، مالک دیگر نگران اتمام شارژ مجموعه باتری نخواهد بود، چرا که سیستم کامپیوتری خودرو وظیفه دارد همواره و پیش از تمام شدن ظرفیت باتری، پیشرانه بنزینی را برای شارژ مجموعه باتری روشن کند و به کار بگیرد.

علاوه بر این، امکاناتی مانند سانروف پانورامیک، شارژر وایرلس، دستگیره‌های مخفی شونده و تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب، راحتی و آسایش سرنشینان را تضمین می‌کنند. جدیدترین وارداتی کشورمان، ERES M5 محصول مشترک هواوی و سرس چین، توسط شرکت ماموت خودرو عرضه می‌شود. قدرت ۴۹۰ اسب بخار و بهره‌گیری از فناوری‌های الکترونیک هواوی، این کراس‌اور را متمایز از خودروهای معمول بازار ایران نشان می‌دهد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 114 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی با قدرت 489 اسب بخار است. نکته جالب توجه این است که موتور درون‌سوز مستقیماً به چرخ‌ها متصل نیست و تنها برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود.

هرچند که بهمن موتور هنوز دیگنیتی دریم را به بازار ایران عرضه نکرده است؛ تفاوت پیشرانه و فناوری‌ها با M7 ماموت، مشخص هستند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همچنین سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح خودروی رعد نسبت به طوفان با افزایش روبرو بوده و شعاع عملیاتی آن به 900 کیلومتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این خودوروی رعد در بخش سلاح از یک برجک مسلح به مسلسل 12.7 میلیمتری بهره می‌برد.

در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. این نکته را هم در نظر بگیرید که باتوجه به اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، نسخه بروزتر و پلاس BJ40 برای آزمایش های فنی وارد ایران شده و در صورت مهیا بودن شرایط، قرار است تا توسط شرکت جوینت ونچری دیار خودرو، یعنی سانیار موتور پارسیان به تولید رسیده و عرضه شود. مردادماه امسال بود که در مراسمی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، از برخی دستاوردهای جدید وزارت دفاع بازدید نمود.

شاسی این خودرو تماماً از آلومینیوم ساخته شده و به صورت نیتیو برای مکانیزم برد افزا (Range Extender) طراحی شده است. باتری ۴۰ کیلووات ساعتی در کف اتاق قرار گرفته است، مشابه HM5، اما موتور محور جلو در HM7 متفاوت است و به همین دلیل قدرت آن کمی کمتر از HM5 است. در حالی که HM5 با قدرت ۴۸۹ اسب بخار بیشتر بر عملکرد اسپورت و پرفورمنس تمرکز داشت، HM7 با قدرت ۴۳۳ اسب بخار، روی راحتی، آسایش و لوکس بودن محصول تمرکز کرده است. نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی و نمایشگر پشت آمپر 10.25 اینچی از ویژگی‌های برجسته کابین هستند. سیستم خودران سطح 2، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف جلو و دستیار حرکت در ترافیک از جمله فناوری‌های پیشرفته این خودرو محسوب می‌شوند.

با استفاده از شارژ سریع، این باتری می‌تواند در مدت 30 دقیقه از 20 به 80 درصد شارژ برسد. این خودرو در شرایط استاندارد قادر است مسافتی در حدود 1265 کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن به 210 کیلومتر در ساعت می‌رسد. یکی از شاخه‌ها‌ی شرکت سرس در امریکا با نام SF Motors برای عرضه‌ی خودروهای برقی این مجموعه  برای بازار امریکا وجود دارد. البته نسخه بروزتر و پلاس BJ40 نیز برای آزمایش‌های فنی وارد ایران شده و در صورت مهیا بودن شرایط، قرار است تا توسط شرکت جوینت‌ونچری دیار خودرو، یعنی سانیار موتور پارسیان تولید و عرضه شود.

ارس M5 یک کراس اوور بروز، اسپرت و مدرن چینی است که قرار است توسط شرکت ماموت در بازار ایران حضور پیدا کند. در بخش داخلی، ارس M7 از یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی لمسی و یک نمایشگر پشت آمپر ۱۰.۲۵ اینچی بهره می‌برد. این خودرو همچنین مجهز به شارژر وایرلس ۵۰ وات برای موبایل، دستیار پارک خودکار (APA)، سیستم تامین برق از طریق خودرو (V2L)، شیشه‌های عایق صدا، دستگیره‌های مخفی شونده و حسگر پاییز درب صندوق است.

لیزینگ خودرو مرکزیت فعالیت برند ویکی را شامل می‌شود و میلیون‌ها متقاضی خرید و فروش خودرو از این پس با ویکی سروکار خواهند داشت. خریداران، فروشندگان، خودروسازان و در ادامه تعمیرکاران خودرویی، نمایندگی‌های فروش قطعات خودرویی و هرآنچه به خودرو و خودروسوار مرتبط است را می‌توان در ویکی به انجام رساند. با وجود سادگی نسبتا زیاد در طراحی نمای خارجی و داخلی، ارس M5 به برخی امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه مجهز است. نمای داخلی Eres M5 با وجود پیروی از اصول طراحی خارجی و استفاده از میانه‌روی بسیار، قابل قبول به نظر می‌رسد. هیچ چیز در داخل کابین به‌صورت فضایی و تخیلی طراحی نشده و تلاش بر آن بوده است تا کاربری و شیوه استفاده در اولویت اول قرار بگیرد.

تنهای نمونه‌ی موجود از M7 در چین و بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربو با محرک برقی ساخت هوآوی دارد. به بیان بهتر، دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب، پیشرانه‌های اصلی هستند و برای کمک به شارژ باتری‌ها از پیشرانه بنزینی استفاده می‌شود. این شاسی‌بلند هیبرید، ۴۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و امکان پیمایش ۲۰۰ کیلومتر در حالت تمام برقی دارد.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه، سیستم تصفیه هوای داخلی و تهویه و ماساژور صندلی‌های ردیف جلو و عقب، راحتی بی‌نظیری را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. اما صبح روز گذشته، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ آشتیانی، از 10 محصول جدید و ارتقاء یافته تولیدی رونمایی شد. ارس M7 ماموت خودرو (آیتو M7) با طول ۵,۰۲۰  و عرض ۱,۹۴۵  و ارتفاع ۱,۷۷۵  و فاصله محوری ۲,۸۲۰  میلی‌متر تولید می‌شود.

حالا سایت چرخان گزارش داده که وزارت دفاع از سومین مدل این خودرو نیز رونمایی کرده است. توجه کنید که خودروهای پلاک ارس می‌توانند با دریافت مرخصی در سال به مدت یک ماه از محدوده خارج شوند البته این قانون مشمول خودروهایی با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی است که حتما کمتر از ۴۰ هزار دلار ارزش داشته باشند. خودروهای خریداری شده در منطقه آزاد ارس با پلاک ارس مجاز به رانندگی در منطقه اصلی یا محدوده ترددی هستند و در صورت خروج از منطقه با آن‌ها برخورد می‌شود. منطقه آزاد ارس نیز در سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت رسمی کرد اما این منطقه توانست خیلی سریع در بین هفت منطقه آزاد ایران به دومین منطقه پر رونق تبدیل شود. فراموش نکنید که در مناطق آزاد برای آسان‌تر و جذاب‌تر کردن مسیر تجاری امکانات خوبی نیز برای منطقه فراهم می‌کنند؛‌ منطقه آزاد ارس شامل فرودگاه، شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی قوی،‌ بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، و انبارهای گمرکی می‌شود. استان آذربایجان شرقی در ایران شهری زیبا به نام شهر جلفا در شهرستان جلفا دارد که در واقع مرکز منطقه آزاد ارس است؛ در واقع این منطقه با وسعت ۵۱ هزار کیلومتری که دارد مناطقی از شهرستان‌های جلفا، کلیبر، و همچنین اطراف پل خدا آفرین را شامل می‌شود.

همچنین 8 جایگاه در طرفین خودرو برای تیراندازی از داخل به بیرون تعبیه شده است. در ابتدا خودروی ارس 1 به عنوان یک خودوری تاکتیکی فرماندهی و ارتباطی 3.4 تن با موتور 133 اسب بخار ارائه اما بعدا نوع وانت و آمبولانس آن هم ارائه شد. با همراهی و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع دفاع در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است. در حقیقت پس از تجربه نا‌ موفق تولید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ با نام‌های ایرانی در صنایع خودروسازی فتح آن هم پس از انتفال به وزارت دفاع، نیاز به تولید جایگزینی موفق و کارآمدتر به شدت احساس می‌شد که بدین ترتیب خودرو ارس ۱ پا به عرصه نهاد.

توجه داشته باشید که ظاهر نسخه تمام الکتریکی ارس M5 با نسخه هیبرید مورد بررسی این مقاله، اندکی متفاوت است. در نمای جلو ERES M5 با طراحی به نسبت ساده ای روبرو هستیم و از سبک طراحی پیچیده خودرو های روز در این خودرو خبری نیست. در این قسمت به دلیل استفاده از خطوط موازی افقی در جلو پنجره این ارس ام ۵، نمای جلوی این خودرو کمی عریض جلوه می کند و بهره مندی از مجرا های گردش هوا در دو طرف جلو پنجره، جلوه نمای جلو این خودرو را اسپرت تر کرده است. در ارس 3 سه حالت برای انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها در نظر گرفته شده که شامل وضعیت 2H (دیفرانسیل عقب سبک)، 4H (دو دیفرانسیل سبک) و 4L (دو دیفرانسیل سنگین) می‌شود. پشت فرمان، پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ نصب شده و روی داشبورد، صفحه لمسی ۱۵/۶ اینچ وجود دارد.

بالاخره برند سرس و خودروی سرس ۵ البته بدون S و با نام ارس M5 توسط ماموت و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمد. البته در صورت عرضه DFSK E5، این خودرو را نیز می توان به لیست رقبای ارس ام ۵ اضافه کرد. اگر از کنار به ارس M5 نگاه کنیم متوجه می شویم که انحنای به کار رفته در بخش کاپوت و شیب سقف بسیار شبیه به محصولات پورشه است که استفاده از این سبک طراحی جلوه خوبی را به این خودرو داده است. در کنار این موارد دستگیره های مخفی شونده تعبیه شده بر روی ERES M5 توانسته جلوه بروزی را به این بخش داده است.

دلیل حذف کلید‌های کنترلی از روی کنسول میانی استفاده از نمایشگر بزرگ مرکزی است که باعث می‌شود بخش میانی کنسول و داشبرد بسیار ساده و خالی به نظر برسد. البته این مهم (حذف کلیدها) از سوی دیگر موجب دشواری کار سرنشین جلو و مخصوصا راننده می شود چرا‌که به هنگام حرکت راننده مجبور است توجه خود را از جلو به نمایشگر معطوف کرده و از لمس شدن صحیح نمایشگر برای اعمال تنظیمات مورد نیاز اطمینان حاصل کند. نمای جلو آن با یک چلوپنجره بزرگ با تریم تزئیناتی افقی، شکاف ورودی هوا در دو گوشه سپر و چراغ‌های دارای طراحی معاصر، چندان هیجان‌انگیز و خیره‌کننده جلوه نمی‌کند و ازاین‌رو با مشخصات فنی آن در تضاد است.

صبح دیروز با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خودروهای تاکتیکی ارس 2 تحویل نیروهای مسلح شد. خودروی تاکتیکی ارس 2 و خودروی زرهی ضد مین و ضد کمین رعد؛ دو دستاورد جدید صنایع دفاع است که بر اساس نیازمندی نیروهای مسلح طراحی و تولید شده‌اند. خودروهای پاک و پرمیوم ماموت خودروبه گزارش پلتفرم خودرویی ویکی به نقل از عصر خودرو، ارس M7 و M5 جدیدترین محصولات ماموت خودرو هستند که به فناوری EREV مجهز شده‌اند. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت اتمام شارژ باتری، از موتور بنزینی برای تأمین انرژی استفاده کند.

ارس ۱ در تاریخ  ۳۱ مرداد ۱۳۹۱، همزمان با روز ملی صنعت دفاعی ایران و با حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور وقت کشور، محمود احمدی نژاد، رونمایی شد. به گفته احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی ایران، این خودرو در آینده در اختیار مردم نیز قرار خواهد گرفت وعده‌ای که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشد. نکته جالب این که برنامه عرضه عمومی این خودرو به بازار با همین موتور قدیمی و منسوخ دنبال می‌شد و در نمایشگاه حمل و نقل شهری و خدمات عمومی تهران در سال ۱۳۹۵، در غرفه شرکت زرین‌ خودرو ( وابسته به صتایع دفاع) پوسترهای تبلیغاتی این خودرو نیز دیده می‌شد. در نهایت اما بدون اعلام رسمی و دقیق هیچ دلیلی موضوع عرضه عمومی ارس مسکوت ماند.

البته مقامات اعلام کردند که ارس در آینده در اختیار مردم نیز قرار می‌گیرد (ویکی‌پدیا). در داخل منطقه آزاد ارس افراد حقیقی، حقوقی و همچنین کارکنان سازمان می‌توانند خودروهای خارجی را با قوانین خاص وارد کنند. در مناطق آزاد می‌توان خودروهای خارجی را با قیمت‌های بسیار مناسب و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کرد بنابراین این امکان باعث جذابیت بسیار زیاد این مناطق می‌شود. در دور جدید واردات خودرو شاهد حضور محصولات بسیار فناورانه هستیم که و تعامل با شرکت های بزرگ باعث شده تا فرصتی مهیا شود تا پای برخی از این تکنولوژی های بروز به صنعت خودرو سازی کشور ما نیز نفوذ کند.

این‌طور که گفته می‌شود، قرار است تا خودرو ارس ۳ در سه نسخه پبکاپ تک کابین، پیکاپ دو کابین و حالت شاسی بلند تولید شود. بسیاری از افراد در اولین نگاه به ارس M5 سبک طراحی این خودرو را بسیار شبیه به پورشه ماکان می دانند. در جواب باید بگوییم که چنین دیدگاهی در مورد این خودرو درست است چرا که شرکت سرس با جذب طراحان شرکت پورشه سعی کرده است تا خودرو هایی با طراحی خاص و نزدیک به طراحی خودروهای مشهور اروپایی تولید کند. AITO M5 یک خودرو بسیار جذاب از برند SERES چین است که طی همکاری این شرکت با غول تکنولوژی چینی یعنی هواوی در سال ۲۰۲۲ بر اساس پلتفرم  SERES SF5 متولد شده و روی خط تولید رفته است. جالب است بدانید که دفتر مرکزی شرکت SERES در سانتاکلارا کالیفرنا بوده و یکی از موسسان شرکت تسلا با نام مارتین ابرهارد، در هیئت مدیره این شرکت حضور دارد. صندلی‌های ردیف جلو و عقب این خودرو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و صندلی راننده در ۱۲ جهت قابل تنظیم است.

شرکت ماموت خودرو در ایران بیشتر به عنوان یار و یاور قدیمی فولکس واگن شناخته می‌شود و همواره سعی دارد تا بهترین خودروها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد؛ حتی اگر این خودروها اصالت چینی داشته باشند! نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 به موقعیتی تبدیل شد تا بتوانیم با یکی از خاص‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات چینی در ایران آشنا شویم. محصولی که اصالت آن از هواوی و بزرگ‌ترین باتری‌ساز خودروهای برقی در چین می‌آید.

سبک طراحی مینیمال (کمینه‌گرا) با پرهیز از کلیدهای فیزیکی و پنل‌های سنتی، در فضای داخلی ارس M5 حاکم است. پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ و طرح شکسته برای فرمان، حس بسیار خوبی به راننده می‌دهند. نمایشگر لمسی ۱۵/۶ اینچ، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و دسته‌دنده‌ی مدرن با طرح اختصاصی، M5 را متفاوت از خودروهای ارزان‌قیمت چینی نشان می‌دهد. حتی برای تودری‌ها نیز، مواد نرم مبله با خط دوخت زیبا و نورپردازی ملایم (Ambient light) وجود دارد. در واقع منطقه آزاد ارس توانست هدف اصلی مناطق آزاد را کسب کند و با سرعتی بسیار زیاد توانست در بازارهای جهانی حاضر شود.

به تازگی، چند خودروd چینی با حدود قیمت ۴ میلیارد تومان برای بازار ایران معرفی شده‌اند. علاوه‌بر ارس M7، آواتر ۱۱، وویا فری دانگ فنگ، هونگچی H5 و لیپ موتور C11 هم توسط شرکت‌های مختلف رونمایی شده‌اند. هم‌اکنون اکستریم VX هم توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود تا تنوع مدل‌های لوکس ساخت چین در کشور ما، افزاش بی‌سابقه داشته باشد. نکته‌ی جالب درباره‌ی این شرکت، حضور مارتین ابرهارد (Martin Forest Eberhard) از بنیان‌گذاران خودروسازی تسلا در تیم مدیریتی سرس و سرمایه‌گذاران این برند است.

نکته جالب در این است که خوشبختانه نسخه تولیدی وزارت دفاع، از سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش هم بهره‌مند است. این پیشرانه که ۲٫۸ لیتر حجم داشته ‌‌و از سیستم توربوشارژ بهره می‌برد، گویا همان موتور استفاده شده در پیکاپ فوتون تانلند ایران خودرو است. پیشرانه دیزلی ارس ۳ توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار، قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این خودرو یک کراس اور هیبرید از نوع EREV یعنی مثل سایپا دیپال برقی است که به دو موتور برقی و یک موتور بنزینی مجهز شده اما موتور بنزینی فقط در قامت ژنراتور باتری‌ها عمل می‌کند و روی حرکت مستقیم خودرو نقشی ندارد. موتورهای برقی Eres M5 ماموت خودرو، توانی معادل 365 کیلو وات یعنی 490 اسب بخار قدرت و 675 نیوتن متر گشتاور را در اختیار هر چهار چرخ قرار می‌دهند و حالت رانندگی AWD را خلق می‌کنند و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه می‌دهند. تمام این توان از طریق گیربکس اتوماتیک تک سرعته ارس M5 ماموت در اختیار تمامی چرخ‌ها قرار می‌گیرد.

این خودروی چینی، وابسته به ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت نیست و حجم‌دهی بسیار خوب بدنه در قسمت‌های مختلف ارایه می‌کند. البته باتوجه به قسمت تولیدی وزارت دفاع، این انتظار می‌رود که ارس ۳ در ابتدا با گیربکس دستی به اختیار سازمان‌های نظامی در بیاید. آمیکو در راستای بهره گیری از روش های  جهانی مدیریت کیفیت و استقرار آن در تمامی واحدهای صنعتی گروه ، همواره توانسته است ضمن تولید محصولات با کیفیت  ، رضایت مشتریان را به خود معطوف کند . به این نکته نیز توجه کنید که برای واردات خودرو در این منطقه شما نمی‌توانید خودروهای کار کرده یا تصادفی را وارد کنید و خودروها باید کاملا سالم و تولید همان سال باشند. در صورتی می‌توانید خودروهای غیر از تولید همان سال را وارد کنید که نهایتا خودروهای دو سال زیر مدل سال و صفر باشند. برند ویکی برای سهولت خرید و فروش خودرو و ارائه انواع خدمات خودرویی پا به عرصه گذاشته است.

با توجه به حضور این خودرو در نبردهای اخیر در منطقه به عنوان بخشی از کمک‌های ایران به جبهه مقاومت، به نظر می‌رسد ایرداتی که ارس در حوزه رزم با آن مواجه بوده است در خودوری ارس-2 برطرف شده باشد. در خودروی ارس-2 که امروز رونمایی شد، همان پلتفرم اصلی ارس یک حفظ شده اما سعی شده تا در برخی جهات هم این خودرو ارتقا یابد. این بار موتور دیزل ۴ سیلندر مونتاژ چین و تحت لیسانس کامینز آمریکا با ۱۶۰ اسب‌ بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن بر متر گشتاور جایگزین موتور قبلی شد. جالب آنکه این موتور، همان نمونه ۸/۲ لیتری بود که با کد ISF2.8s5174P بر روی پیکاپ دیزل فوتون تانلد و مرتب خودرو هرور دیده بودیم. اما پس از مدت کوتاهی از عرضه سری نخست، ارس مورد جراحی نه چندان عمیقی واقع شد و سری ۲ ارس این بار با تغییر پیشرانه، و تزئیتات داخلی، برطرف شدن ضعف سیستم کلاچ، تغییرات کوچک در نمای جلو خودرو و البته جنجال‌های رسانه‌ای رونمایی شد. سقف پانورامیک، دستگیره‌های مخفی شونده (پاپ آپ) رینگ ۲۰ اینچ و تایرهای ۲۳۵ میلی‌متر هم به زیبایی ارس M5 می افزاید.

ارس M5 ماموت خودرو با طول ۴,۷۸۵ و عرض ۱,۹۳۰ و ارتقاع ۱,۶۲۰ و فاصله محوری ۲,۸۸۰ میلی‌متر عرضه می‌شود. این کراس‌اور، در تمام ابعاد بزرگ‌تر از هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ موجود در ایران است؛ اما اندکی ارتفاع سقف پایین‌تر دارد. اما صبح روز گذشته، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ آشتیانی، از ۱۰ محصول جدید و ارتقاء یافته تولیدی رونمایی شد.

این ویژگی باعث می‌شود که این کراس‌اوورها در دسته خودروهای پاک و اقتصادی قرار گیرند. ماموت خودرو در ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، دو محصول جدید خود، ارس M7 و ارس M5 را معرفی کرد. این کراس‌اوورها با فناوری EREV (Extended Range Electric Vehicle) طراحی شده‌اند که ترکیبی از پیشرانه‌های برقی و بنزینی را ارائه می‌دهند.

پردازنده‌ی اسنپدراگون در ارس M7 علاوه‌بر مدیریت برنامه‌های کاربردی مثل مسیریاب ماهواره‌ای، امکان اجرای بازی‌های گرافیک بالا را فراهم می‌کند. نسخه‌ی وارد شده به ایران، دستگیره‌های مخفی‌شونده و رینگ اسپرت ۲۰ اینچ دارد. در فریم پنجره‌ها، کروم براق دیده می‌شود که با ریل باربند نقره‌ای، هماهنگ است.

به گزارش بانک اول قبل از اینکه وارد بحث شرایط خرید خودرو با پلاک ارس بشویم شاید بهتر باشد که کمی درباره اینکه ارس کجاست و تفاوت آن با مناطق دیگر چیست صحبت کنیم. طبق رسم بسیاری از خودرو های مونتاژی، سیستم تعلیق به کار رفته در محور عقب این خودرو از نوع مولتی لینک است اما در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق دابل ویشبون استفاده شده که امکان تغییر زاویه کمبر را برای این خودرو فراهم می کند و این تغییر در پایداری خودرو بسیار اثر بخش است. درنهایت باید گفت که باتوجه به وضعیت سنگین تحریم‌های ظالمانه، بایک BJ40 جزو گزینه های مناسبیت که می‌شود برای خودروهای نظامی انتخاب کرد. پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و به‌ وجود آمدن تحریم‌های خارجی و وقوع جنگ، همواره مسئولان و فرماندهان ارشد نیروهای نظامی کشورمان سعی در خودکفایی در تامین تجهیزات نظامی، لجستیکی و … مورد نیاز داشتند.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، شرکت ماموت خودرو از یکی از جدیدترین محصولات خود، یعنی خودروی ارس M7، در ششمین نمایشگاه خودروی تهران، رونمایی کرد. این خودروی هیبریدی پیشرفته با طراحی مدرن، فناوری‌های نوین و تمرکز ویژه بر راحتی و آسایش، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به خودروهای لوکس را به خود جلب کرد. ارس M7 با ترکیبی از موتور بنزینی و الکتریکی، سیستم چهار چرخ محرک (AWD) و امکانات رفاهی و ایمنی گسترده، گزینه‌ای ایده‌آل برای رانندگان حرفه‌ای و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

ارس یکی از مناطق آزاد ایران محسوب می‌شود و قوانین داخلی این منطقه آزاد تجاری صنعتی متفاوت و مخصوص به خود است. ERES M7 از یک سیستم هیبریدی پیشرفته بهره می‌برد که شامل یک موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی با تراکم 15 به 1 است. این موتور به‌عنوان ژنراتور عمل کرده و همواره در حال کار برای شارژ دو موتور برقی خودرو است. تنها یک جا لیوانی و یک سطح شیب‌دار به عنوان شارژر بی‌سیم تلفن همراه جلب توجه می‌کند.

در بخش عقب نیز فرم طراحی چراغ های و انحنا بخش عقب طراحی این خودرو را بیش از پیش شبیه به طراحی پورشه ماکان کرده است. در مجموع می توانیم بگوییم که ارس ام ۵ در بخش طراحی ظاهری آنچنان چیز جدید برای عرضه ندارد و بیشتر تکنولوژی این خودرو در بخش فنی و سیستم عامل آن بوده و طراحی آن بیشتر سعی می کند تا توجه قشر جوان را بدست بیاورد. خودروی ارس M7 با ترکیبی از طراحی مدرن، فناوری‌های پیشرفته و امکانات رفاهی و ایمنی گسترده، گزینه‌ای ایده‌آل برای رانندگانی است که به دنبال خودرویی قدرتمند، اقتصادی و پرامکانات هستند. این‌طور که گفته می‌شود، قرار است تا خودرو ارس 3 در 3 نسخه پبکاپ تک کابین، پیکاپ دو کابین و حالت شاسی بلند تولید شود. البته که تفاوت بین پیکاپ دو کابین و نسخه شاسی بلند آن، تنها در یک کاور قسمت بار خلاصه می‌شود.

کلاستر پشت فرمان نمایشگر رنگی به ابعاد ۱۰.۲۵ اینچ است، اما بخش خیره‌کننده استفاده از نمایشگر رنگی لمسی با ابعاد قابل توجه ۱۵.۶ اینچ در بخش میانی داشبرد است که با توجه به اندازه بسیار بزرگ به سرعت به چشم می‌آید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *