خودرو بایک x3

بک X3 پرو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی آخرین خودرو

بی ای سی ایکس ۳ پرو مناسب افرادی است که به دنبال یک کراس اوور کوچک شهری می‌گردند. جیلی GC6 آخرین محصولی است که خودروساز باکیفیت چینی روانه بازار ایران کرده بود که سال ۱۳۹۸ تولیدش در خودروسازان بم متوقف شد. اما به نظر می‌رسد که جیلی دوباره قصد دارد با کمک خودروسازان بم به بازار ایران برگردد، البته با اسم و رسمی تازه. خودرو جدید با برند مِیپِل (Maple)، یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ جیلی روانه خیابان‌های چین شده است. برند میپل بیش از دو دهه سابقه دارد و بعد از اینکه در سال ۲۰۲۰ توسط جیلی احیا شد، سه خودرو برقی تولید کرد. میپل X3 پرو، چهارمین محصول دوره جدید میپل و اولین ماشین بنزینی این شرکت است، با این حال خودرو جدیدی نیست و قبلا با اسم جیلی یوانجینگ X3 به فروش می‌رسید.

در ایران، این خودرو توسط خودروسازان بم، از زیرمجموعه‌های کرمان موتور، مونتاژ و عرضه می‌شود. خط تولید این خودرو در سال ۱۴۰۲ در ایران راه‌اندازی و با برند BAC به بازار معرفی شد. این مدل به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری با قیمت اقتصادی در رقابت با سایر خودروهای هم‌رده قرار گرفته است.

از دیگر نکات طراحی این خودرو وجود شیشه های کوچک بین ستون A این خودرو و درب های جلو بک X3 پرو است که به منظور کاهش نقاط کور طراحی شده اند. وجود رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی با طراحی مناسب موجب شده است این خودرو کمی اسپرت به نظر برسد. BAC X3 Pro محصولی از خودروسازان بم است که یک هاچبک کراس کراس اقتصادی محسوب می شود و ویژگی های فنی متوسطی ارائه می دهد. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

نشان‌گرهای داشبورد این خودرو از نوع آنالوگ هستند و در میان آن‌ها یک کامپیوتر کوچک قرار دارد که اطلاعات مهمی مانند ساعت، میزان سوخت و دمای آب را نمایش می‌دهد. بک X3 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم میله پیچشی نیمه‌مستقل بهره می‌برد. این نوع سیستم تعلیق، هرچند نسبت به برخی رقبا پیشرفته‌تر نیست، اما در فراهم کردن سواری راحت و پایدار، عملکرد خوبی دارد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد و مصرف سوخت متوسط آن ۶.۱ لیتر به ازاء هر ۱۰۰ کیلومتر است.

انتقال نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک CVT انجام می‌شود و امکان تعویض ۸ دنده مجازی را فراهم می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این ماشین به ۱۳ ثانیه ثبت و حداکثر سرعت خودرو به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

از نظر فنی، بی ای سی X3 پرو به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر مجهز شده است که توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور با یک جعبه دنده CVT هماهنگ شده که تعویض دنده‌ها را نرم و مصرف سوخت را بهینه می‌سازد. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است که آن را برای استفاده شهری و سفرهای جاده‌ای مناسب می‌کند. در مقایسه می‌توان به‌ظاهر محصولاتی همچون ام وی ام ایکس ۲۲ پرو اشاره کرد که طرح اتاق آن مربوط به سال‌ها پیش است و صرفاً نمای جلوی آن کمی جدید و امروزی به نظر می‌آید. بک X3 پرو از یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری با سوخت رسانی MPi استفاده می‌کند که در اصل متعلق به میتسوبیشی است.

به‌طورکلی، X3 پرو تمام امکانات مهمی که از خودروهای مدرن انتظار می‌رود را ارائه می‌کند هرچند که تنظیم صندلی‌ها دستی است و از اندروید اتو و اپل کارپلی هم خبری نیست. یکی از مشکلات X3 پرو که هنگام ورود به کابین خود را نشان می‌دهد، فضای داخلی محدود خصوصاً در صندلی‌های عقب است که باعث می‌شود این خودرو به‌اندازهٔ دیگر مینی کراس‌اوورهای بازار جادار نباشد. شاید عجیب به نظر برسد اما این مشکل به دلیل طراحی کاپوت ایجاد شده است. اگر به پروفیل جانبی خودرو نگاه کنید، کاپوت نسبت به طول کلی خودرو کمی بیش‌ازحد کشیده به نظر می‌رسد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است. جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

طرح سپر عقب شباهتی به طرح سپر جلو دارد و مه‌شکن‌های عقب نیز از حالت یکسانی با جلو بهره می‌گیرد. در قسمت عقب، چراغ‌ها طراحی باریکی دارند و به‌صورت افقی در دو طرف بدنه قرار گرفته‌اند. شیشه عقب کمی زاویه دارد و در بالای آن یک اسپویلر سقفی مشاهده می‌شود. اگر قصد خرید ماشین تا ۲ میلیارد را دارید، BAC X3 گزینه‌ای اقتصادی با طراحی ساده به شمار می‌رود. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. در نهایت نیز اگر تصمیم گرفتید که این خودرو را تهیه کنید، اقدامات دیگری همچون تهیه بیمه شخص ثالث را فراموش نکنید.

از جمله رقبای اصلی بک X3 پرو می‌توان به خودروهایی مانند رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، X22 پرو و جک S3 اشاره کرد که هرکدام با ویژگی‌ها و مزایای خاص خود، رقابت سختی را برای این خودرو ایجاد می‌کنند. این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در حدود ۱۴ – ۱۵ ثانیه است که برای یک کراس‌اوور کامپکت با موتور تنفس طبیعی عدد قابل قبولی به شمار می‌رود. حداکثر سرعت آن نیز به حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که امکان رانندگی روان و مطمئن را در جاده‌ها فراهم می‌کند. با اینکه طراحی کابین بک X3 پرو، طراحی به نسبت ساده ای دارد و متریال پرمیوم نیستند.

​در نهایت، بی ای سی ایکس ۳ پرو در صورتی که به دنبال یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و عملکرد متوسط هستید، گزینه خوبی به حساب می‌آید. این خودرو می‌تواند به‌خصوص برای خریداران جوان و افرادی که به دنبال گزینه‌های با قیمت مناسب هستند، جذاب و مناسب باشد. با این حال، مهم است که خریداران بر اساس نیازها و انتظارات خود، بررسی‌ها و تست‌های مختلف را انجام دهند تا تصمیم به خرید صحیحی اتخاذ کنند.

تنظیمات صندلی‌ها به‌صورت دستی انجام می‌شود و قسمت عقب ماشین با توجه به فاصله محوری ۲۴۸۰ میلی‌متری خودرو، فضای مناسبی برای سرنشینان ایجاد کرده است. نکته قابل توجه اینکه در ردیف عقب نیز از همان موادی استفاده شده که در قسمت جلو به‌کار رفته‌اند و امکاناتی مانند درگاه USB و کمربند ایمنی کودک هم در نظر گرفته شده‌اند. در کابین خودرو نیز همه چیز ساده و کاربردی است؛ داشبورد بک X3 طراحی ساده ای دارد و خوشبختانه در این خودرو خبری از مانیتور و کلاستر یکپارچه نیست. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان سه شاخه D کات قرار گرفته و صفحه کیلومتر از نوع آنالوگ به همراه یک مانیتور کوچک برای استفاده از سیستم کامپیوتر سفری است.

جهت اطلاع ازآخرین اخبار شرکت خودروسازان بم و شرایط فروش بی ای سی ایکس ۳ پرو (BAC X3 PRO)، مقاله شرایط فروش کرمان موتور را مطالعه بکنید. دسته دنده بک X3 پرو طرح خلبانی دارد و حس خوبی را به راننده منتقل می کند. در پایین این بخش جا لیوانی قرار گرفته است که امکان خوبی برای این خودرو است. روکش صندلی ها از جنس چرم مصنوعی هستند و صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند. فضای بخش عقب بک ایکس ۳ پرو با توجه به فاصله محوری ۲۴۸۰ میلی متری، فضای مناسبی است.

خودروهای جدید چینی با چراغ‌های روز باریک و چراغ‌های جلو ماتریکسی به بازار می‌آیند، اما BAC X3 خودروسازان بم از همان طرح چراغ‌های معمولی بهره برده است. اگرچه کراس‌اوور جدید و کوچک گروه خودروسازان بم توان فنی بالایی ندارد، اما خوشبختانه موتور آن از نوع تنفس طبیعی بوده و نسبت به کیفیت بنزین حساسیت بالایی نشان نمی‌دهد. این مشکل برای اکثر خودروهای چینی یا وارداتی دارای موتور توربوشارژ، به دلیل کیفیت نه‌چندان بالای بنزین عرضه‌شده در کشور، به وجود آمده و مشکلاتی مثل شکستن رینگ و پیستون را برای آن‌ها به دنبال آورده است. روکش صندلی‌ها از جنس چرم مصنوعی هستند و صندلی‌ها به صورت دستی تنظیم می‌شوند. فضای بخش عقب بک ایکس 3 پرو با توجه به فاصله محوری 2480 میلی متری، فضای مناسبی است.

رقابت BAC X3 Pro با ام وی ام X22‌ پرو از نظر شتاب و کشش، یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های بین خودروهای چینی در آینده بازار خودرو ایران است. ترمز ABS به همراه EBD و EBA از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هستند سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش نیز در این مدل قرار دارند. در مقایسه با انواع ماشین های چینی با قیمت مشابه، این مدل امکانات رفاهی در حد استاندارد دارد. در محور جلو، سیستم تعلیق مک‌فرسون و در عقب، سیستم تورشن بیم قرار دارد. این ترکیب در مسیرهای شهری، عملکرد استانداردی دارد، اما در دست‌اندازهای بزرگ، تکان‌های بیشتری به سرنشینان منتقل می‌کند.

قیمت قطعی خودرو بک X3 از شرکت خودروسازان بم ۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. دسته دنده با طرحی الهام‌گرفته از کابین خلبانی طراحی شده که حس خوبی را به راننده القاء می‌کند. صندلی‌های این خودرو با طراحی مناسب و پوشش چرم مصنوعی، راحتی نسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

امکانات رفاهی بک X3 شامل لیست بلند و بالایی نمی شود، با این حال، این تجهیزات برای یک هاچ بک کراس شهری مناسب به نظر می رسند. سیستم تعلیق بک X3 نیز در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع یکپارچه تورشن بیم است. این سیستم تعلیق یک سواری قابل قبول را برای بک X3 به ارمغان می آورد. همچنین باید گفت که برخلاف انتظارمان از یک هاچ بک قد بلند با سیستم تعلیق عقب یکپارچه، هندلینگ بک X3 در سطح خود بسیار فراتر از حد انتظار است! ترمز های خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی هستند (خنک شونده برای جلو).

کرمان موتور به تازگی شرایط فروش اقساطی بک X3 پرو را اعلام کرده تا خریدارانی که تمایل به خرید قسطی این کراس اوور جمع و جور دارند بتوانند با خیال راحت صاحب یک دستگاه بی ای سی ایکس 3 پرو شوند. بک X3 PRO یک هاچ بک کراس کامپکت و اقتصادی از خودروسازان بم است، BAC نام جدید این شرکت و محصول X3 PRO نسخه ری برند شده از جیلی میپل است. استهلاک پایین و کیفیت سواری بالای این خودرو به پشتوانه برند معروف جیلی باعث شده تا بی ای سی X3 PRO نسبت به جک S3 و ام وی ام X33 کراس ارزنده تر باشد. داخل X3 پرو در نگاه اول ساده و حتی شاید قدیمی به نظر برسد ولی بااین‌وجود، وقتی از نزدیک فضای داخل را لمس کنید و پشت فرمان بنشینید، قابل‌قبول خواهد بود. هرچند داشبورد خودرو به‌اندازهٔ محصولات جدید جیلی آینده‌نگر نیست اما به‌خوبی طراحی و ساخته شده است. پانل‌های داخلی هم به‌خوبی در کنار هم مونتاژ شده‌اند و حداقل در رانندگی‌های اولیه خبری از صدای جیرجیر نخواهد بود.

از‌ مطالب‌ این‌ وب‌سایت‌ می‌توانید برای‌ مقاصد غیرتجاری‌ و با ذکر منبع‌ استفاده‌نمایید. تمامی‌ حقوق‌ این‌ وب‌سایت‌ به‌ شرکت‌ پارسانوآوران‌سامان‌ایرانیان‌ تعلق‌‌ دارد. طرفیت صندوق BAC X3 خودروسازان بم 400 لیتر است و برای رفت و آمد روزمره و خریدهای یک خانواده ۳ – ۴ نفره کفایت می‌کند. ظرفیت صندوق BAC X3 خودروسازان بم ۴۰۰ لیتر است و برای رفت و آمد روزمره و خریدهای یک خانواده ۳ – ۴ نفره کفایت می‌کند. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد.

این خودرو از مدتی قبل روی خط مونتاژ رفت و سپس در اوایل سال 1403 وارد بازار ایران شد. بنابر اعلام خودروسازان بم، BAC X3 Pro از اردیبهشت ماه سال 1402 به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. این خودرو رقیب سرسختی برای ام وی ام X22 و ام وی ام X22 پرو، جک S3 و سایپا آریا خواهد بود. قیمت جهانی BAC X3 Pro حدود 10 هزار دلار است که با توجه به روش‌های قیمت گذاری و عوارض قانونی تولید خودرو در ایران، احتمالا این خودرو در محدوده 800 میلیون تومان الی 1 میلیارد تومان قیمت‌گذاری خواهد شد.

از نظر عملکرد فنی، این خودرو برای استفاده در مسیرهای شهری طراحی شده است؛ بنابراین اگر به‌دنبال ماشینی با مصرف سوخت اقتصادی و گیربکس اتوماتیک، خرید بک x3 انتخابی منطقی محسوب می‌شود. کراس اوور بی ای سی X3 پرو خودروسازان بم ابعادی هم‌اندازه کوییک دارد، با این حال طراحی ظاهری و داخلی آن مدرن‌تر است و همین طور به عنوان یک کراس اوور کوچک، پیشرانه ۱۰۲ اسب بخاری تنفس طبیعی دارد. این ماشین روی خط مونتاژ خودروسازان بم قرار گرفته تا دوباره شاهد همکاری جیلی و صنعت خودرو ایران باشیم.

درباره طراحی داخلی X3 کرمان موتور باید بگوییم که این خودرو طراحی ساده‌ای دارد و در ساخت آن از مواد پرمیوم استفاده نشده است؛ اما با این وجود، طراحی کابین به‌صورت اصولی و منطقی انجام گرفته است. در رودری‌های این ماشین، شاهد استفاده از پلاستیک سخت هستیم و تنها در بخش دستگیره‌های سرنشینان جلو، متریال پارچه‌ای نرم به‌کار رفته است. با این حال، طرح‌های گرافیکی که روی رودری‌ها کار شده‌اند، ظاهر زیبا و جذابی به این بخش از خودرو داده‌اند. شرکت کرمان موتور در نظر دارد برای اولین بار فروش خودرو بک X3 را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه 1402 آغاز نماید. کروز کنترل روی فرمان قرار دارد و امکان تنظیم سرعت را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو به‌خوبی در رانندگی شهری و جاده‌های خارج از شهر عمل می‌کند و تجربه‌ای دلپذیر برای راننده فراهم می‌آورد.

با این حال از آنجایی که بایک رویژیانگ ایکس 3 از شاسی سایر خودروهای چینی بهره می‌برد، سقف پانورامیک دارد و شرکت بایک نخواسته آن را بابت هزینه‌های اضافی حذف کند. همچنین باید منتظر ماند و دید که خودروسازان بم این خودرو را با چند ایربگ عرضه خواهد کرد. اما به طور قطعی این خودرو مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS خواهد بود. طراحی بخش سوئیچ کنترل و نحوه قرار گیری کلید استارت بک X3 پرو در کنار سوئیچ کنترل از دیگر نکات جالب طراحی این خودرو در بخش کابین است. غربیلک فرمان X3 پرو از نوع دی کات است و از روی دکمه های تعبیه شده بر روی آن می‌توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل دسترسی داشت.

شایان ذکر است که این خودروی 1215 کیلوگرمی، میانگین مصرف سوخت 5.8 لیتری در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد. شتابگیری با بک X3 پرو اصلا عجیب و غریب نیست و نمی‌توان انتظار بالایی از آن داشت. به عنوان مقایسه با رقبا می‌توان گفت شتاب و کشش چیزی در حد پژو 207 اتومات می‌باشد البته که وزن بالاتر و گیربکس متفاوتش را هم باید در نظر داشت. CVT بودن گیربکس باعث شده تا صدای ناله این پیشرانه کوچک در دورهای بالای 4 هزار به گوشمان برسد.

سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. فضای داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که با ابعاد بیرونی خودرو سازگاری داشته باشد و تجهیزات به کار رفته در آن کاربرپسند و قابل دسترسی است. همچنین، خودرو دارای سانروف با قابلیت تشخیص مانع و گرمکن شیشه عقب است که در فصول سرد به راحتی کاربران کمک می‌کند. کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسور و دوربین عقب، ترمز کمکی، اتولایت، دی لایت و سانروف از مهم‌ترین آپشن‌های بی ای سی X3 پرو است. نمای عقب با خطوط صاف و حجم‌پردازی‌ها حالتی خشن پیدا کرده است و طراحان سعی کرده‌اند با اسپویلر دو لبه، ظاهری مدرن‌تر به این خودرو بدهند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *