خودرو بایک x7

بایک بیجینگ X7 با مشخصات و امکانات جذاب در راه بازار ایران گجت نیوز

خودرو بایک ایکس 7، نسخه فیس لیفت شده بیجینگ X7 به شمار می‌رود؛ اما این خودرو یک بازطراحی کامل در نمای و خارجی را به ارمغان آورده است. با توجه به همین موضوع قصد داریم تا در این بخش از اخبار خودرو رسانه گجت نیوز نقاط قوت و ضعف این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم. شرکت خودروسازی BAIC، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه در کشور چین شناخته می‌شود. محصولات این کمپانی به‌صورت محدود و انگشت شمار در بازار کشورمان حضور دارند.

این نیرو با استفاده از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. Beijing X7 حدود 1.89 متر ارتفاع و 1.71 متر عرض داشته که می‌تواند کابین خوبی را برای سرنشینان خود فراهم کند. با اتکا به پیشرانه مذکور، می‌توان ظرف 8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت.

از طرفی دیفیوزر و سپر عقب بایک ایکس ۷ نیز دارای طراحی خوب و مناسبی بوده و استفاده از خروجی های اگزوز دوگانه غیر واقعی چهره اسپرتی را به این خودرو داده است. راحتی سرنشینان با تجهیزاتی نظیر درب برقی صندوق عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت (شامل تنظیم زیر زانویی و کناره ها) و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت تضمین شده است. شارژر وایرلس و دستگیره های مخفی درها نیز از دیگر امکانات رفاهی این خودرو به شمار می روند. قیمت بایک X۷ در شرایط فروش مکث موتور حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. جلب اعتماد مشتری ایرانی برای خرید محصولی از برند ناشناخته‌ی چینی، مهم‌ترین چالش دیار خودرو است. بسیاری از مردم کشور ما، حتی شرکت وارد کننده را به‌درستی نمی‌شناسند و برای خدمات گارانتی یا تامین لوازم یدکی، مدیران خودرو یا کرمان موتور را ترجیح می‌دهند.

این خودرو از نظر ایمنی توانسته است در تست تصادف CNCAP موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شود. علاوه بر این، سیستم‌های دیگری نظیر مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)، سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX) و سیستم ضد سرقت (Immobilizer) در این خودرو تعبیه شده‌اند که علاوه بر ایمنی بیشتر، راحتی استفاده را نیز افزایش می‌دهند. به‌لطف همه این المان‌های جدید در نمای بیرونی، بایک ایکس 7 به گزینه‌ای جذاب برای رانندگان جوان‌تر تبدیل شده است. نمای کناری بایک X7 طراحی نرم و سیالی داشته که از حداقل خطوط شکسته در آن استفاده شده است.

نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با قابلیت مالتی مدیا و سیستم ناوبری، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای با پنل کنترل لمسی، سقف پانورامیک و سانروف از دیگر امکانات این خودرو هستند. این خودرو در بخش طراحی داخل کابین، سبک طراحی بروز و مدرنی را به نمایش می گذارد و متریال به کار رفته در این بخش کیفیت مناسبی دارند. یکی از نکات مثبتی که در طراحی داخل کابین این خودرو دیده استفاده از تریم رنگی بسیار جذاب است که باعث می شود طراحی داخل کابین این خودرو بسیار لوکس به نظر برسد. نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد فضای بسیار خوبی کابین بایک X7 است که به واسطه فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی متر شاهد آن هستیم. خودروی بایکX7 به نوعی نسخه فیس‌لیفت شده بیجینگ X7 است که تحت عنوان تیارا توسط شرکت مکث موتور طی مدت محدودی در بازار داخلی به فروش می‌رسید. توجه داشته باشید که بایک X7 نسبت به تیارا تغییرات چشمگیری از لحاظ فنی و ظاهری داشته و تقریبا هیچ‌گونه شباهتی با مدل قبلی خود ندارد.

علاوه بر این، امکانات دیگری نظیر سیستم هوشمند ورود بدون کلید و فرمان چندمنظوره با کلیدهای کنترلی به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از کلید فیزیکی یا ابزارهای جداگانه، کنترل کاملی بر خودرو داشته باشد. این خودرو با وزنی معادل ۱۶۲۵ کیلوگرم، وزن نسبتاً مناسبی دارد که به پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. با وجود این، طراحی بیرونی آن از خطوط تیز و هماهنگ تشکیل شده است که حس قدرت و پویایی را به بیننده منتقل می‌کند. فرمان و کلیدهای گران، نمای کابین تیگارد L7 پلاس را کاملا قدیمی نشان می‌دهند.

نسخه‌ای که دیار خودرو به بازار می‌آورد، طراحی مدرن‌تری دارد و با گارانتی ۷۷ ماه یا ۱۷۷ هزار کیلومتر عرضه خواهد شد. بایک X7 را می‌توان رقیب خودروهایی مانند فیدلیتی پرستیژ و تیگو ۸ پرو  دانست و باید دید که واکنش بازار به این محصول چگونه خواهد بود. قلب تپنده این کراس اوور، یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت (GDi) است. این پیشرانه چهار سیلندر خطی قادر است 185 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 305 نیوتن متر در محدوده 1500 تا 4500 دور در دقیقه تولید کند.

جالب است بدانید که این خودرو در ابتدا قرار بود توسط شرکت مکث موتور و با نام تیارا پرایم عرضه شود و بعد ها قرعه به نام دیار خودرو درآمد و اکنون در بازار ایران با نام بایک X7 عرضه خواهد شد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است که حداکثر قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. مجموع توان تولیدی از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این کراس اوور جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن در سیکل ترکیبی و ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۴ لیتر است. پیشرانه به کار رفته در BEIJING X7 مانند بسیاری از خودرو های مونتاژی داخل ایران، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است.

طی ماه‌های اخیر، شرکت دیار خودرو با رونمایی از شاسی‌بلندهای تانک در ایران خبرساز شده است. پیش‌تر، کراس‌اور کامپکت بایک X55 توسط دیار خودرو به مشتری ایرانی رسیده بود و حالا محصولی جدید به نام X7 برای رقابت با تیگو ۸ پرو آماده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد که امکان دسترسی به تنظیمات مختلف خودرو و سیستم صوتی با ۶ اسپیکر را فراهم می‌کند. سیستم صوتی Hi-Fi نیز تجربه شنیداری با کیفیتی را برای سرنشینان به همراه دارد. بایک X7 محصولی جدید از دیار خودرو است که به تازگی پا به بازار ایران گذاشته است.

بایک بی جی 80 دیار خودرو و بایک بی جی 40 دیار خودرو محصولات دیگری‌اند که دیار خودرو عرضه آن‌ها را در دستور کار قرار داده است، اما ایکس 7 کراس اوور شهری جمع و جوری است که بخش گسترده‌تری از خودروسواران ایرانی را هدف می‌گیرد. با توجه به ظرفیت 60 لیتری مخزن سوخت، این کراس اوور می تواند مسافت قابل توجهی را بدون نیاز به سوختگیری طی کند. این خودرو با صندلی‌هایی از جنس چرم مصنوعی، سانروف پانورامیک، و سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، تجربه‌ای لوکس در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

دیار خودرو به‌زودی این کراس اوور چینی سایز متوسط را با قیمت 2 میلیارد و 104 میلیون تومان روانه بازار می‌کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شاسی بلند جدید دیار خودرو با لیست بلند و بالای امکانات رفاهی و ایمنی خود می‌تواند نیازهای وسیع خیلی از مشتریان از یک کراس اوور شهری را برطرف کند. بایک X7 با ابعادی قابل توجه، طول 4.71 متر، عرض 1.89 متر و ارتفاع 1.71 متر، فضای داخلی گسترده ای را برای سرنشینان فراهم می کند. فاصله محوری 2.8 متری این خودرو نه تنها به پایداری بیشتر کمک می کند، بلکه راحتی سرنشینان را نیز تضمین می نماید. بیجینگ X7 دیار خودرو با طول ۴,۷۱۰  و عرض ۱,۸۹۲  و ارتفاع ۱,۷۱۵  و فاصله محوری ۲,۸۰۰  میلی‌متر عرضه می‌شود.

خروجی توان و گشتاور این خودرو نیز چیزی مشابه به فونیکس تیگو ۷ در بازار کشور است. انتقال جلوپنجره به داخل سپر، ترفند جالب برای زیباسازی کراس‌اورهای امروزی است که شدیدا توسط خودروسازان چینی مورد توجه قرار گرفته. حالت مشبک و سه‌بعدی در این بخش، چشم‌گیر به نظر می‌رسد و حس یک کراس‌اور مدرن آینده‌نگر با به خوبی منتقل می‌کند. چراغ‌های باریک هم‌سطح بدنه، حجم‌دهی جذاب کاپوت و برش‌های دقیق در محل اتصال گلگیر و سپر، نمای اصلی بیجینگ X7 را کامل می‌کند. دیار خودرو در ادامه همکاری با BAIC چین، این کراس‌اور خانوادگی را وارد بازار ایران کرده است.

جعبه دنده نسخه پرایم از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه wet است که توان را به چرخ های جلوی این کراس اوور می رساند. تیارا جدید در بخش عقب تعلیق مولتی لینک و در بخش جلو دارای تعلیق مک فرسون است. این خودرو با مشخصات مذکور، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در حدود ۸ ثانیه به ثبت می رساند. بایک X7 یکی از جدیدترین کراس اوور های چینی است که پا به بازار ایران گذاشته و به تازگی ثبت نام آن آغاز شده است. این خودرو در بازار های جهانی با نام بیجینگ X7 شهرت دارد و در سال ۲۰۲۰ بر اساس پلتفرم BMFA طراحی و تولید شده و توانسته در بازار چین آمار فروش خوبی را از خود به جای بگذارد. نسخه ای که در بازار ایران عرضه می شود، نسخه فیس لیفت شده و ارتقا یافته نسل اول این خودرو است که طراحی به شدت جذاب تر و مدرن تری را به نمایش می گذارد.

در بخش سیستم تعلیق، بایک بیجینگ X7 از یک سیستم تعلیق مستقل بهره می‌برد که ترکیبی از راحتی و پایداری در جاده‌های مختلف را ارائه می‌دهد. در سیستم ترمزگیری نیز، این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و ترمزهای دیسکی در عقب است. این سیستم ترمز با عملکرد بالا و به‌روز می‌تواند در شرایط مختلف جاده‌ای اطمینان خاطر راننده را تضمین کند.

اگر فرض کنیم نسخه‌ی بنزینی و دیزلی تقریبا هم‌قیمت باشند؛ احتمالا تیگارد L7 پلاس سانیار موتور برای خریدار ایرانی، ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. BEIJING X7 دارای فرمان دی کات با طراحی سه شاخه یا T شکل است و بر روی آن کلید های کنترلی تعبیه شده است که به وسیله نور پس زمینه یا بک لایت مشخص می شوند که در نوع خود طراحی جالبی است. صندلی های این خودرو طراحی و ارگونومی مناسبی داشته و در برگیرندگی خوبی دارند.

با این حال، شرکت بایک حضور چشم‌گیری در بازار کشور چین و بازار کشور روسیه دارد. تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسی‌بلند و هاچبک با پیشرانه‌ی بنزینی و تمام برقی را شامل می‌شود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند. یکی از جدیدترین کراس اوورهای بازار ایران را می توان بایک X7 نامید؛ خودرویی که قرار است توسط دیار به بازار عرضه شود. Beijing X7 با طول ۴۷۴۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۲ میلی‌متر، و ارتفاع ۱۷۵۲ میلی‌متر، فضای کابین بزرگی را برای پنج سرنشین فراهم می‌کند.

این خودرو یکی از جدیدترین محصولات این شرکت بزرگ چینی است که بر اساس پلتفرم BMFA ساخته شده است. بایک X7 که در بازارهای جهانی با نام  baic beijing X7  شناخته می‌شود محصول شرکت خودروسازی چینی BAIC می‌باشد. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین سازندگان خودرو در چین به شمار می‌آید و سابقه همکاری با خودروسازان مطرحی مانند مرسدس بنز و هیوندای را در کارنامه خود دارد. اعتبار و سابقه بالای Baic یکی از مواردی است که باعث شده تا عرضه کننده داخلی یعنی شرکت ماموت خودرو به وسیله زیرشاخه خود، دیار‌خودرو به سراغ عرضه این مدل برود.

به این موارد باید فاصله محوری ۲۸۰۰ میلیمتری را نیز اضافه کنید که سبب شده تا شاهد فضای کابین بزرگی در این خودرو باشیم. گروه خودروسازی دیار خودرو به‌زودی کراس اوور مدرن زیبای چینی بایک بیجینگ X7 با قدرت 185 اسب بخار را در داخل خاک ایران مونتاژ خواهد کرد. شرکت دیار خودرو یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه ماموت خودرو است که در گذشته محصولات مختلفی از برند بایک را در بازار ایران عرضه کرد و اصلا با عرضه محصولات این شرکت بر سر زبان ها آمد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. تنها نکته منفی درخصوص این کابین، تجمیع آپشن ها و امکانات در مانیتور ها و عدم استفاده از کلیدهای فیزیکی است که باعث می شود دستیابی به این امکانات در هنگام رانندگی سخت و گاها خطر آفرین باشند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آماده‌ی خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشد.

اما در نظر داشته باشید این خودرو حساسیت زیادی به کیفیت سوخت دارد و همچنین خدمات پس از فروش و بازار آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است. نمای خارجی کلی بایک X7 در نسخه فیس لیفت تا حد بسیار زیادی میانه‌روی نسخه پیش از فیس لیفت را کنار گذاشته و تلاش دارد تا هماهنگی بیشتری با طراحی روز متمایز و فضایی خودروهای چینی امروزی بازار جهان داشته باشد. نکته بسیار مهم در کراس اوور بایک X7، ابعاد خارجی و داخلی آن است که موجب قرارگیری این خودرو در سگمنت کراس‌اوورهای سایز متوسط می‌شود. بیجینگ X7 با داشتن این ابعاد خارجی در گروه خودروهای مشابهی چون هیوندای سانتافه، فونیکس تیگو ۸ پرو و فونیکس تیگو ۷ پرو قرار می‌گیرد. این دست خودروها با داشتن فضای داخلی کابین بزرگ‌تر از کلاس کراس‌اوورهای سایز کوچک، برای استفاده مشتریان ایرانی در فضای درون شهری و ترددهای بین شهری بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر است.

لازم به ذکر است که بایک بیجینگ X7، از سیستم رادار کنترل حرکت بین خطوط نیز بهره می‌برد که کیفیت ایمنی بالایی را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. این خودرو دارای سیستم اتو پارک و استارت نقطه‌ای بوده که در کابین داخل آن نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مجهز به مالتی مدیا به کار برده شده است. طراحی بخش های عقب بایک X7، بسیار هماهنگ با طراحی دیگر قسمت های این خودرو است.

بایک بیجینگ X7 از نظر طراحی به عنوان یک کراس‌اوور میان‌سایز شناخته می‌شود. ابعاد این خودرو به طول ۴۷۴۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۲ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی‌متر است که در کنار فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی‌متر، فضای کافی و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین، ارتفاع از سطح زمین ۲۰۰ میلی‌متر است که برای عبور از مسیرهای ناهموار و شرایط جاده‌ای متنوع، یک مزیت محسوب می‌شود.

بایک ایکس 7 زیر کاپوت خود یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم بنزین (GDI) دارد. این موتور می‌تواند 185 اسب بخار قدرت در 5500 دور بر دقیقه و 305 نیوتن متر گشتاور در محدوده 1500 تا 4500 دور بر دقیقه تولید کند. بیجینگ X7 در زمینه امکانات رفاهی عملکرد مناسبی داشته و می تواند برای خریداران خود راضی کننده باشد. صندوق برقی، سانروف پانورامیک، پنل دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر ۱۰ و ۱۴ اینچ، همراه با ۱۰ رنگ متنوع برای بدنه قابل سفارش هستند.

صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و حافظه، به همراه گرم‌کن صندلی‌های جلو، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد. همچنین، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و مستقل، همراه با سیستم کنترل کیفیت هوای داخلی (AQS) به افزایش کیفیت هوای داخل کابین کمک می‌کند. بایک بیجینگ X7  به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر GDI مجهز شده که قادر است قدرتی معادل ۱۸۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۳۰۵ نیوتن‌متر در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ ارائه دهد. این قدرت با استفاده از یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود که ترکیبی از عملکرد نرم و شتاب مناسب را به همراه دارد. بایک X7 در بحث قوای فنی نسبت به رقبای خود خوب عمل کرده اما نقطه قوت این خودرو را بیشتر می‌توان در طراحی و آپشن‌های ارائه شده آن دانست.

آنچه طراحی خودروهای چینی را به چشم مشتریان ایرانی دلنواز کرد، بهبود قابل توجه در طراحی داخلی و رعایت المان‌های استاندارد بین‌المللی بود. بایک X7 نیز از این مهم مستثنی نشده و همانند سبک طراحی خارجی خود، فضای کابین را نیز دلنواز و معقول طراحی کرده است که رعایت اصول بصری در آن حرف اول را می‌زند. اما همان‌طور که از بیشتر خودروهای چینی این کلاس انتظار می رود، پیشرانه به‌کاررفته نیز با رقبای هم‌رده آن تقریبا یکسان است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تزریق مستقیم توربو با سیستم انتقال نیرو متحرک جلو و گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته، یک ستاپ کاملا معمولی و مناسی برای استفاده‌های روزمره است که در آن هیچ خبری از رانندگی هیجان‌انگیز و اسپرت نیست.

احتمالا نسخه‌های تولیدی این خودرو درآینده با نام تیارا پرایم توسط مکث موتور همان گونه که در نمایشگاه تهران معرفی شدند، وارد بازار شوند. با قرار گرفتن پشت فرمان بایک X7 به سرعت متوجه می شوید که با یک خودرو به روز و با ارگونومی مناسب مواجه هستید. صندلی ها شکل مناسبی دارند و جالب آن‌که ردیف دوم این خودرو از ردیف اول آن راحت تر نیز است. شتاب گیری اولیه و ثانویه ایکس ۷ با توجه به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و جثه حودرو کاملاً معمولی و نرمال است و هیجان خاصی را به شما تزریق نمی کند. به نظر می رسد X7 را کاملاً می توان مناسب کسانی دانست که به دنبال یک کراس اوور نسبتاً بزرگ و خانوادگی با امکانات گسترده هستند و آن‌چنان به دنبال هیجان رانندگی و شتاب عجیب و غریب نمی گردند. BAIC X7 در بخش طراحی داخل کابین، سبک طراحی بروز و مدرنی را به نمایش می گذارد و متریال به کار رفته در این بخش کیفیت مناسبی دارند.

با این حال شرکت مأموت خودرو و زیر مجموعه آن یعنی دیار خودرو به تازگی یکی از جذاب‌ترین خودروهای این شرکت چینی که در بازار جهانی با نام بایک بیجینگ X7 شناخته میشود را به ایران آورده‌اند. در زمینه تجهیزات نورپردازی، بایک بیجینگ X7 به چراغ‌های LED با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم نورپردازی داخلی مجهز است. تنوع محصولات بایک به خودروهای جدید مثل X7 یا X35 محدود نمی‌شود و چند مدل قدیمی نیز، همچنان روی خط تولید باقی مانده‌اند. وانت پیکاپ ترالرد (Terralord) ساخت ZX زیرمجموعه بایک که قرار است در ایران به نام تیگارد L7 پلاس عرضه شود، سال ۲۰۱۶ معرفی شده و حالا حدود ۱۰ سابقه دارد. ظاهرا پلتفرم این مدل با بهمن G9 مشترک است اما تیگارد L7 امکانات کمتر و قیمت ارزان‌تر خواهد داشت.

این شرایط، با واردات تویوتا هایلوکس از دهه‌ی ۸۰ خورشیدی شکل گرفت؛ اما پس از افزایش ارزش دلار و ممنوعیت واردات خودرو، به سمت وانت‌های چینی، تغییر کرد. حالا مونتاژکاران ایرانی، درحال رقابت با یکدیگر برای تقسیم بازار هستند و تنوع وانت‌های چینی را افزایش می‌دهند. از سویی دیگر، مالکیت وانت‌های بزرگ برای جلب توجه و رانندگی در طبیعت، بین جوانان ایرانی رواج یافته است. انتقال نیرو محرکه این موتور بر عهده یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته تَر قرار دارد که خروجی را به محور جلو هدایت می‌کند. در محورهای عقب و جلو این شاسی بلند چینی به ترتیب سیستم‌های تعلیق چنداتصالی (مولتی‌لینک) و مک فرسون به کار رفته است.

در میان خودرو های وارداتی نیز می توان؛  چانگان CS55 پلاس و یا جی اِی سی امکو را به عنوان اصلی ترین رقبای این خودرو به شمار آورد. در نمای عقب نیز شاهد چراغ های بهم پیوسته هستیم که هماهنگی مناسبی با چراغ های جلو دارند. درب صندوق به صورت ساده طراحی شده تا محل قرارگیری پلاک به سپر عقب منتقل شود. بیجینگ X7 طراحی کاملا مدرن و مطابق با ترندهای روز طراحی خودروهای چینی دارد.

این خودرو در نمای جلو دارای چراغ های به هم پیوسته است که جلوه خوبی را به این خودرو داده و می تواند بیننده را به خود جذب کند. جلو پنجره بایک ایکس ۷ مانند بسیاری از خودرو های مونتاژی به صورت یکپارچه با سپر طراحی و سبک طراحی اسپرتی را به نمایش گذاشته است. طراحی بخش های عقب بایک X7، بسیار هماهنگ با طراحی دیگر قسمت های این خودرو است. چراغ های عقب این خودرو به صورت به هم پیوسته طراحی شده و نوشته BEIJING که اشاره به نام اصلی این خودرو دارد در وسط چراغ ها قرار گرفته است. از طرفی دیفیوزر و سپر عقب بیجینگ X7 نیز دارای طراحی خوب و مناسبی بوده و استفاده از خروجی های اگزوز دوگانه غیر واقعی چهره اسپرتی را به این خودرو داده است. در زمینه ایمنی، بایک X7 عملکرد قابل توجهی داشته و موفق به کسب 5 ستاره در تست تصادف CNCAP شده است.

کراس‌اوور سایز متوسط X7 که از زیربرند بیجینگ (پکن) شرکت خودروسازی بایک به تولید می‌رسد. این خودرو پس از تحریم‌های گسترده بین المللی علیه روسیه، حالا به جانشین محصولات هیوندای در خط تولید شرکت آوتوتور روسیه بدل شده است. بایک بیجینگ X7 در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ با نام تیارا پرایم توسط مکث موتور رونمایی شد، اما حالا قرار است مدل وارداتی آن از سوی دیار خودرو با نام اصلی تحویل مشتریان شود. قرار است بیجینگ X7 یکی از پیشرفته‌ترین کراس‌اورهای بازار ایران با سیستم اتوپارک باشد. از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، بایک X7 یکی از مجهزترین خودروهای مونتاژی در بازار ایران به شمار می رود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *