خودرو تانک چینی

آغاز فروش شاسی بلند تانک 300 در ایران + قیمت و مشخصات گجت نیوز

زمان اندازه‌گیری شده برای شتاب صفر تا صد آن ۹.۷ ثانیه و زمان رسمی معادل ۹.۵ ثانیه است که البته هیچ یک از این نتایج خیلی ایده‌آل نیست. با این حال از یک ماشین ۲۱۰۰ کیلوگرمی شاسی بلند با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر، نباید انتظار چالاکی بیشتر از این هم داشت. تانک ۵۰۰ به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ V6 مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۳۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور 500 نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود و در سیستم انتقال قدرت این خودرو قفل دیفرانسیل جلو، وسط و عقب را داریم تا پیمایش مسیرهای سخت با تانک ۵۰۰ آسان باشد. همان طور که گفته شد، با یک شاسی بلند بزرگ و فول سایز طرف هستیم که ۴۸۷۸ میلی متر طول دارد که البته در مقایسه با جیپ گرندچروکی لانگ (با طول ۵۲۰۴ میلی متر) کوتاه تر است.

تانک ۳۰۰ شاسی بلند آفرود چینی با موتور ۲ لیتری توربوشارژ، گیربکس ۸ سرعته ZF، شاسی مستقل، امکانات رفاهی متنوع و درِ صندوق عقب جانبی، گزینه‌ای ایده‌آل برای ماجراجویی در بازار ایران است. این شاسی بلند محبوب دو دیفرانسیل در سال ۲۰۲۰ میلادی و در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شد. شرکت گریت وال (GWM) هدف از ساخت چنین محصولی را ارائه حس و حال یک آفرودر تمام عیار با قیمتی به مراتب کمتر از سایر رقبا بیان کرده است. همانطور که از یک خودرو چینی انتظار داریم، طراحی ظاهری تانک ۳۰۰ الهام گرفته از محصولاتی چون فورد برانکو و جیپ رانگلر است. ظاهر ساده این شاسی بلند اگرچه ممکن است باب میل همه سلیقه‌ها نباشد، با این حال نمی‌توان از آن ایراد خاصی نیز گرفت. در واقع، تانک نشان جدید گریت وال است که به صورت تخصصی برای تولید شاسی بلندهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

طراحان این خودرو با الهام از خودروهای لوکس اروپایی، خصوصاً مرسدس بنز، فضایی مدرن و با جزئیات دقیق ایجاد کرده‌اند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های داخلی این خودرو، وجود دو صفحه نمایش دیجیتال است که به یکدیگر متصل‌اند و داشبوردی بسیار مدرن و تکنولوژیک را به نمایش می‌گذارند. صفحه اصلی ۱۲.۳ اینچی لمسی بوده و کنترل اکثر امکانات خودرو را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

تانک ۵۰۰ هرچند هنوز به اصلاحاتی نیاز دارد اما با لیست طولانی امکانات و پیشرانهٔ هیبریدی قدرتمند، در قیاس با رقبای باسابقه خودرویی قابل‌توجه است. درون کابین تانک ۳۰۰ سبک طراحی به گونه ای صورت پذیرفته است که در همان نگاه اول به بیننده حس یک خودرو مدرن و تا حدودی لوکس و باکیفیت را القا نماید. خروجی های تهویه به صورت گرد و شبیه به مرسدس بنز G کلاس طراحی شده اند و فرم کلی کابین سعی شده است حالت کاربردی برای استفاده های خارج شهری داشته باشد. یک صفحه نمایش افقی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایشی دیگر، به موازات سیستم اطلاعات و سرگرمی، در قسمت جلوآمپر اطلاعات سفر و خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

در بحث کیفیت سواری و توانایی های آفرودی این خودرو نیز می توان بیان کرد که تانک ۳۰۰ به واقع یک تلاش کاملا موفق در ارائه محصولی آفرودی از سوی چینی ها محسوب می شود. میزان باز شدن و اصطلاحا کش آمدن چرخ ها بخاطر شاسی مستقل بودن خودرو خوب است و درگیری سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد هرزگردی چرخ ها، به موقع و در زمان نیاز صورت می پذیرد. سیستم چهار چرخ سبک و سنگین نیز کاملا کمک حال شما در مسیر های خارج جاده خواهد بود. قیمت تانک ۳۰۰ با موتور بنزینی در بازارهای چین سته به سطح آپشن‌ها چیزی بین ۲۳ تا ۲۹ هزار دلار است که در صورت ورود به بازار کشور در قالب خودروی وارداتی برای عموم، تقریباً حدود ۱۳۰ درصد به قیمت نهایی آن اضافه می‌شود. با این حساب محدوده احتمالی قیمت تانک ۳۰۰ در ایران نزدیک به ۶۰ هزار دلار یا حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. البته مدل‌های وارداتی ویژه جانبازان تعرفه وارداتی بسیار پایینی دارند و بنابراین قیمت تمام شده آنها برای این دسته از مشتریان خیلی پایین‌تر خواهد آمد.

به هر ترتیب باید به اطلاع شما برسانیم که شرکت شتابران خودرو تانک ۳۰۰ را به ایران آورده و آن را ابتدا به صورت وارداتی و سپس در قالب مدل‌های مونتاژی به بازار کشورمان عرضه می‌کند. ترکیب چراغ‌های فورد برانکو و بدنه‌ی جیپ رانگر چهاردر، به علاوه‌ی کمی افزایش طول و عرض، تانک ۳۰۰ گریت وال را نتیجه داده است. شرکت سازنده، طی سال‌های قبل هم چند نمونه تویوتا پرادو و لندکروزر را با حالتی ناخواشیند، الگوبرداری کرده بود؛ اما تانک ۳۰۰ نسبت به شاسی‌بلندهای قدیمی گریت وال، جذابیت بیشتری دارد.

همچنین شتاب صفر تا صد تانک 300 کمتر از 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم 170 کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم به 9.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. قفل دیفرانسیل الکترونیکی در محور عقب با قابلیت چرخش تانکی و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب و سیستم تعلیق دوبل جناغی در محور جلو هم از جذاب‌ترین فاکتورهای فنی خودرو شاسی بلند TANK 300 شتابران به حساب می‌آیند. زیکر ۹ ایکس بر روی سیستم سوپر هیبرید زیکر توسعه پیدا کرده و احتمالا از ترکیب یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ و ۳ موتور الکتریکی بهره می‌برد و در نهایت، یک خودرو تمام چرخ محرک را تحویل مشتری می‌دهد.

تانک ۳۰۰ را می توان یکی از موفق ترین تلاش های کمپانی گریت وال و به طور کلی خودروسازان چینی در زمینه ارائه یک اس یو وی خوش چهره و در عین حال تنومند و توانمند در آفرود برشمرد که حالا توسط شتاب ران خودرو پرشیا پایش به ایران نیز باز شده است. کیفیت متریال به کار رفته در فضای داخلی بالاست، استفاده از مواد با کیفیت و طراحی دو رنگ در برخی مدل‌ها، حسی از لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب بسیار مناسب بوده و صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و قابلیت گرمکن و ماساژور ارائه شده‌اند.

پس از عرضه برندهای مطرح اروپایی در سامانه خودروهای جانبازان، اکنون نوبت به یک برند مطرح چینی است که به صورت تخصصی به تولید و عرضه خودروهای آفرودر می‌پردازد. گریت وال تانک 300 جدیدترین گزینه واردات خودرو به کشور است که به تازگی وارد سامانه خودروهای جانبازان شده است. این آفرودر توانمند چینی قرار است به زودی توسط شرکت شتابان خودرو پرشیا به کشور وارد و عرضه شود. با آمدن تانک 300 به بازار رقابت جدیدی میان خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی در بازار شکل خواهد گرفت که برای علاقه‌مندان به این رشته بسیار حائز اهمیت است.

قفل دیفرانسیل الکترونیکی در محور عقب با  قابلیت چرخش تانکی  و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب و سیستم تعلیق دوبل جناغی در محور جلو هم از جذاب‌ترین فاکتورهای فنی خودرو شاسی بلند TANK 300 شتابران به حساب می‌آیند. شرکت داخلی شتابران خودرو قصد دارد گریت وال تانک 300 را با یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ که مجهز به فناوری GDI است، عرضه کند. این موتور دو لیتری می‌تواند در شرایط ایده آل، حداکثر 227 اسب بخار قدرت و 387 نیوتن متر گشتاور را به تمام چرخ‌ها منتقل کند. نیروی محرکه این آفرودر از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF با شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان به کف جاده انتقال می‌یابد.

این خودرو یک کراس اور فول سایز چینی به حساب می‌آید که طول آن از ۵.۲ متر فراتر می‌رود و طراحی جعبه‌ای شکل و غول پیکری دارد و قرار است به قول چینی‌ها در قامت یک خودرو اولترا لاکچری راهی بازار شود. طراحی درِ صندوق عقب جانبی و فضای بار جادار نیز از ویژگی‌هایی است که راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. زیکر ۹X دقیقا یکی از این محصولات است که شاید قد و قامت بزرگتری نسبت به لندکروز داشته باشد اما به لطف سیستم هیبریدی Zeeker، مدیریت مصرف سوخت بهتری دارد. نکته دیگری که در طراحی تانک به چشم می آید، استفاده زیاد از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ در بدنه خودرو است که البته با توجه به ماهیت خشن و خارج از جاده خودرو، این قطعات تا حدود زیادی نقش محافظ ضربه و محافظ بدنه را نیز ایفا می کنند. در کل، طراحی این خودرو را می توان الهامی از طراحی خودروهایی مثل شورلت سابرمن، فورد اکسپدیشن و جیپ گرند چروکی لانگ در این خودرو دید. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

در کنار این خودروها، مانیان ترا، لئو MX8 و لوکانو ۷ نیز از دیگر گزینه هایی هستند که در آینده نزدیک وارد بازار ایران خواهند شد و می توانند به عنوان رقبای تانک ۳۰۰ مطرح شوند. چراغ های عمودی LED نمای مدرن تری به خودرو بخشیده و در مرکز در صندوق، لاستیک زاپاس با کاور مشکی پیانویی براق قرار گرفته است که دوربین دنده عقب را در خود جای داده است. فرم کلی بدنه تانک ۳۰۰، به واسطه طراحی جعبه ای و زاویه دار، شباهت زیادی به جیپ رانگلر دارد و این سبک طراحی باعث شده تا زاویه ورود ۳۳ درجه و زاویه خروج ۳۴ درجه داشته باشد که در آفرود بسیار کاربردی است. در مجموع، تانک ۳۰۰ با طراحی ظاهری خشن، قدرتمند و مدرن، خود را به عنوان یک شاسی بلند آفرودی قابل اعتماد معرفی می کند. در داخل با یک کابین لوکس و پرمیوم طرف هستیم و امکانات قابل قبولی را در این شاسی بلند لوکس می بینیم.

در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل ایکس پنگ G6 می‌رویم و علاوه بر بررسی مشخصات فنی این خودرو، به شانس حضور آن در ایران نیز نگاهی خواهیم داشت. هرچند که در تصاویر تبلیغاتی، با پوشش استتاری مواجه هستیم اما از سر و شکل زیکر ۹ ایکس پیداست که وعده‌ی یک شاسی بلند قلدر را می‌دهد. طراحی این خودرو از ستون A گرفته تا ستون D، بر پایه‌ی ایجاد یک فضای بزرگ برای کابین و سرنشینان بنا نهاده شده است و اگر کمی دقیق‌تر به سقف آن نگاه کنید، می‌توانید سنسور لیدار را نیز بیابید.

بااین‌حال، متأسفانه این صندلی‌ها کاملاً صاف تا نمی‌شوند و هنگام باز بودن صندلی‌های ردیف سوم هم فضای بار تنها ۱۰۰ لیتر خواهد بود. درِ صندوق هم که به‌صورت افقی با لولای جانبی باز می‌شود، به دلیل عرض زیاد و چرخ زاپاس روی آن می‌تواند در پارکینگ‌های تنگ مشکل‌ساز شود. صندلی‌های ردیف سوم نیز تنها در صورتی برای بزرگ‌سالان قابل‌استفاده خواهد بود که صندلی‌های ردیف دوم به جلو کشیده شده و از راحتی سرنشینان کاسته شود. با نگاهی به پیکره کلی تانک ۳۰۰ به سرعت متوجه شباهت آن به قلدر های بیراهه نوردی همچون مرسدس جی کلاس، جیپ رانگلر و فورد برانکو می شوید. حالت طراحی چراغ های جلو در این خودرو سبک طراحی برانکو را برایتان تداعی می کند. همچنین نمای جانبی خودرو و به خصوص برش گلگیر ها شما را به یاد جیپ رانگلر خواهد انداخت و بالاخره فرم جعبه ای شکل خودرو نیز گویی یادآور مرسدس G کلاس است.

تانک ۳۰۰ فراتر از بازار کشور سازنده، به استرالیا و مناطق مختلف امریکای جنوبی صادر شده و باتوجه به قیمت، مورد تحسین قرار گرفته است. همچنین کامپیوتر سفری این خودرو به تراشه پیشرفته انویدیا 8295p مجهز شده است که نسبت به سایر همرده‌های چینی، دو برابر سریعتر است و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و در ترکیب با دوربین‌های با کیفیت این خودرو، یک آرایش بی نظیر را خلق می‌کند. شرکت شتابران خودرو، کاتالوگ مشخصات فنی و آپشن‌های بهترین خودرو آفرودر چینی بازار ایران، یعنی تانک ۳۰۰ را منتشر کرد.

بد نیست بدانیم زاویه ورود تانک 300 با عملکرد سیستم تعلیق فعال 36.3 درجه و زاویه خروج آن 37.2 درجه است که این میزان برای یک خودرو آفرودی قابل قبول به نظر می‌رسد. این در حالی است که ارتفاع سیستم تعلیق به میزان 96.5 میلی‌متر افزایش یافته باشد. تانک ۳۰۰ با بهره‌گیری از امکاناتی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، گرمکن صندلی، ماساژور راننده، تهویه مطبوع دوگانه و سیستم صوتی ۹ اسپیکر، سطح بالایی از رفاه، را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در بخش ایمنی نیز تجهیزاتی همچون سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، کیسه‌های هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم کنترل فشار باد تایرها به‌کار گرفته شده‌است. از دیگر مشخصات فنی قابل توجه تانک 300 می‌توان به زاویه ورود 36.3 درجه و زاویه خروج 37.2 درجه (با عملکرد سیستم تعلیق فعال) اشاره کرد.

تانک ۳۰۰ مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است که ۲۲۷ اسب­‌بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF به هر دو محور منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد تانک ۳۰۰ ۹.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است. سیستم تعلیق تانک ۳۰۰ در بخش جلو به صورت دوبل جناغی و در بخش عقب مولتی لینک طراحی شده است. در تیپ اولترا هم شاهد پله رکاب‌های برقی، هدآپ دیسپلی، تودوزی چرمی ناپا، تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، نورپردازی داخلی و… هستیم.

بنابراین می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این خودرو را در مقایسه با رقبا در بازار ایران همین مورد برشمرد. هر چند که در لیست رقبای این خودرو بایک BJ60 با طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی به عنوان رقیبی سرسخت حضور دارد. با بررسی ظاهری و کاتالوگ تانک ۳۰۰ شاسی بلند چینی‌ ، می‌توان این محصول را به‌عنوان یکی از معدود خودروهای چینی در بازار ایران، با مشخصات فنی قدرتمند، ساختار مستحکم، امکانات رفاهی پیشرفته و توانایی‌های آفرود چشمگیر دانست. در صورتی‌که تانک ۳۰۰ از پس تست‌ها بربیاید و متناسب با اطلاعات فنی ارائه شده، رفتار کند، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به خودروهای ماجراجویی باشد. تانک ۵۰۰ به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ V6 مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۳۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد.

نمای جلوی این خودرو طرحی مکعبی شکل دارد و از یک جلوپنجره مستطیلی با نوارهای افقی تشکیل شده است که در دو طرف آن، چراغ های گرد با دی لایت های نواری به چشم می خورد. این طراحی، علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری، به تانک ۳۰۰ شباهت زیادی با فورد برانکو داده است. بهمن ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه خودروی تهران، رونمایی از شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل بایک چین انجام شد. مدل‌های Bj40 و Bj60 از محصولات بایک، توسط دیار خودرو به بازار ایران می‌رسند؛ اما ظاهرا یک رقیب چینی قدرتمند هم برای آن‌ها وجود دارد.

شرکت شتابان خودرو پرشیا قصد دارد تانک 300 را به صورت وارداتی (CBU) به بازار ایران عرضه کند. بهره گیری از سبک کلاسیک طراحی، ظاهری مکعبی با شکستگی‌های قابل پیش‌بینی در بدنه این خودرو را به یک گزینه ایده آل برای تمامی سنین تبدیل کرده است. ابعاد شاسی بلند Tank 300 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۶۰، ۱۹۳۰ و ۱۹۰۳ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۵۰ میلی‌متر است. اگرچه شمایل داخلی آن کمی خشن به نظر می‌رسد، اما همه تجهیزات مورد نیاز را در قالب طراحی زیبا ارائه می‌دهد، حتی دستگاه‌های تصفیه هوا، فیلترهای PM۲.۵، تولیدکننده یون منفی و دیگر تجهیزات رفاهی در نسخه‌های فول آپشن آن موجود هستند. به عبارتی، اگرچه این خودرو ظاهری سرسخت دارد، اما از ویژگی‌های راحتی و لاکچری نیز بهره‌مند است.

تانک نشان جدید گریت وال است که به صورت تخصصی برای تولید شاسی بلندهای بزرگ در نظر گرفته شده است. حالا گریت وال در نمایشگاه چِنگدو از تانک ۵۰۰ پرده برداشته است که این خودرو یک شاسی بلند آفرودی و لوکس محسوب می شود. براساس آن چه گریت وال در مورد این خودرو منتشر کرده است، تانک ۵۰۰ اواخر سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد و هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. در مورد دیگر بازارهای هدف هم صحبتی نشده است، اما احتمالاً به دلیل سابقه خوب گریت وال در تولید شاسی بلند این خودرو را در دیگر بازارهای هدف نیز خواهیم دید. روی سطح داشبورد هم مواد باکیفیت و نرم وجود دارد که در خودروهای چینی، به‌ندرت دیده‌ایم.

در ادامه با مشخصات فنی و امکانات مهم ایکس پنگ G6 جدید مدل 2025 همراه شما هستیم. چرا که برخلاف ظاهر ساده و به دور از آلایش، مطابق با استانداردهای روز طراحی شده و فضایی مدرن و جذاب را به نمایش گذاشته است. هر چند که بسیاری از علاقه‌مندان به رشته مهیج آفرود معتقدند خودروهای چینی همچنان فاصله زیادی با برندهای ژاپنی در این زمینه دارند. اگر از متقاضیان خرید شاسی بلند آفرودی و دو دیفرانسیل تانک 300 هستید، باید بدانید که قیمت علی الحساب آن در بازار ایران، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است. از فردا مورخ 2 آبان لغایت 5 آبان، مشتریان این آفرودر جذاب باید نسبت به واریز هر چه سریع‌تر 500 میلیون تومان در حساب خود اقدام کنند. هرچند برخی المان‌ها از مدل‌هایی مانند مرسدس بنز G-Class الهام گرفته شده‌اند، اما کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین و استفاده‌از فوم نرم و پلاستیک باکیفیت، حس لوکسی به این خودرو بخشیده‌است.

فضای عقب این خودرو کاملاً تخت طراحی شده‌است و با خواباندن صندلی‌ها، امکان استراحت دو نفر در داخل خودرو فراهم می‌شود. این ویژگی، تانک ۳۰۰ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سفرهای ماجراجویانه و طبیعت‌گردی تبدیل کرده‌است. در بازار ایران، تانک ۳۰۰ با خودروهایی چون بایک BJ40 و سوزوکی جیمنی رقابت خواهد کرد. از نظر ظاهری، این خودرو به سبک محصولات آمریکایی طرح‌ریزی‌شده و اولین احساسی که Tank ۳۰۰ به مردم می‌دهد، حس صلابت و قدرت است. به عنوان یک مدل ویژه آقایان، تانک ۳۰۰ چه در زمینه خطوط اصلی طراحی و چه در بحث جزئیات، نشان می‌دهد که این خودرو یک وسیله نقلیه معمولی نیست.

نمای پشت، با چرخ زاپاس بدون قاب روی درپوش صندوق، حس یک شاسی بلند کلاسیک را برای تانک ۳۰۰ فراهم می‌کند که البته الهام گرفته از جیپ رانگلر و هامر است. چراغ عقب ساده، سپر پلاستیکی و جایگاه نصب پلاک در گوشه، همراه دست‌گیره‌ی برزگ سیاه، تانک ۳۰۰ را مناسب افراد علاقه‌مند خودروهای آفرود قدیمی، جلوه می‌دهد. از دیگر نکات خاص این خودرو متفاوت از شاسی‌بلندهای چینی، می‌توان به نصب برف‌پاک‌کن عقب در بالا اشاره کرد. اندازه و ابعاد تانک 300 به 4760 میلی متر طول، 1930 میلی متر عرض و 1903 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورهای آن هم 2750 میلی متر است. عدد 2155 کیلوگرم برای وزن خالص تانک 300، از محکم بودن این خودرو حکایت می‌کند و فضای صندوق عقب 400 لیتری هم در سفرها همراه شماست و باک بنزین هم با حجم 80 لیتر، دل شما را قرص می‌کند. برند تانک متعلق به گریت وال موتور عرضه شاسی‌بلند جدید ۷۰۰ را به بازار چین آغاز کرده است.

شایان ذکر است تانک 300 محصولی نسبتا جدید است که برای سهم‌خواهی از خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی پا به عرصه رقابت گذاشته است. بزرگ‌ترین بازار گریت وال بازار داخلی چین است، اما با این وجود بازار استرالیا، آسیای شرقی، روسیه، عربستان و عراق را نیز از آن خود کرده است. بنابراین با ورود این خودرو به بازار ایران، گریت وال سهم بیشتری از بازار آسیا را از آن خود خواهد کرد. از جمله این امکانات می‌توان به ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، کروز کنترل تطبیقی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

بازه زمانی انتخاب خودرو به احتمال زیاد 5 تا 7 آبان ماه است و تا آن زمان باید منتظر اعلام جزئیات بیشتر ماند. ارتعاشات کابین تانک ۳۰۰ به دلیل تناسبات بهتر یک اس یو وی در زمینه وزن و تقسیم بار و… نسبت به پیکاپ های چینی موجود در بازار بسیار کمتر است و به معنای ساده تر، کیفیت سواری بسیار بهتری را نسبت به پیکاپ های دو دیفرانسیل در در این خودرو تجربه می کنید. درِ صندوق عقب تانک ۳۰۰ به‌صورت جانبی باز شده، و دارای جکی قدرتمند است که باعث سهولت در استفاده‌می‌شود.

در واقع، این جمله بیشتر برای تعریف و تمجید از عملکرد عالی این خودرو بیان شده و باید بگوییم که بیشتر یک شوخی است. تانک ۳۰۰ در رنج قیمتی خود شاسی بلند خوبی محسوب می‌شود، اما اینکه راننده با آن تمایلی به انتخاب مسیرهای مسطح ندارد، کاملاً غیرمنطقی و اغراق‌آمیز است. طراحی بدنه تانک ۵۰۰ به وضوح، با الهام از شاسی بلند های فول سایز و بزرگ آمریکایی انجام شده است و الگوبرداری های زیادی را در خطوط بدنه این خودرو می بینیم. البته علاوه بر خودروهای آمریکایی می توان شباهت های زیادی با شاسی بلندهای تویوتا در این خودرو دید، اما در کل، طراحی این خودرو را می توان الهامی از طراحی خودروهایی مثل شورلت سابرمن، فورد اکسپدیشن و جیپ گرند چروکی لانگ در این خودرو دید. طبق آخرین اطلاعیه مرحله هجدهم ثبت نام خودرو های وارداتی، گریت وال قیمت فروش علی الحساب در مبادی ورودی را برای خودرو تانک ۳۰۰،  ۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال اعلام کرده است (مهر ۱۴۰۳). توجه کنید که این قیمت به صورت الاحساب و پیش پرداخت میباشد و قیمت قطعی این خودرو هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *