معرفی و بررسی تانک ۳۰۰؛ شاسی بلند آفرودی مشهور چینی به ایران آمد
نسخههای جدید و الکتریکی از این خودرو در حال توسعه هستند و انتظار میرود که تانک 300 به زودی به بازارهای بیشتری در سراسر جهان راه پیدا کند. این محبوبیت به زودی به دیگر بازارها نیز سرایت کرد و تانک 300 در حال حاضر در کشورهای مختلف از جمله استرالیا، نیوزیلند، عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی عرضه میشود. تانک ۳۰۰ در واقع یک SUV سایز متوسط است که از سال ۲۰۲۰ بر اساس پلتفرم GWM TANK روی خط تولید رفته و به لحاظ فنی در سه نسخه بنزینی، هایبرید خفیف و هایبرید عرضه شده است. این خودرو را می توان یکی از خودرو های موفق به لحاظ فروش و صادرات در کشور های مختلف دانست و در کشور های استرالیا، فیلیپین و کشور های خاورمیانه آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است.
بهره گیری از سبک کلاسیک طراحی، ظاهری مکعبی با شکستگیهای قابل پیشبینی در بدنه این خودرو را به یک گزینه ایده آل برای تمامی سنین تبدیل کرده است. ابعاد شاسی بلند Tank 300 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۶۰، ۱۹۳۰ و ۱۹۰۳ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۵۰ میلیمتر است. البته مبلغ فوق برای مشتریان تانک 300 نیست و تمامی متقاضیان برای هر خودرویی باید نیم میلیارد تومان واریز کنند.
به همین خاطر میتوان گفت که این خودرو در دید عموم میتواند از مقبولیت نسبی برخوردار باشد. در نمای جلو با طرحی مکعبی شکل که از یک جلوپنجره مستطیلی شکل تشکیل شده است، سروکار داریم. چراغهای دایرهای و دیلایت نواری در مرکز چراغها، اصلیترین المانها در این بخش هستند که چهره تانک 300 را بی شباهت با فورد برانکو نکردهاند.
البته تانک به شکلی یکپارچه همه این ویژگیها را دارد و در عین حال هیچکدام از آنها نیست؛ تانک ۳۰۰ از خود فردیت خاصی نشان میدهد که پیش از آن کمتر در محصولات چینی دیده بودیم. تانک 300 از سال 2020 تولید می شود و در جذب مشتریان به قدری موفق بوده که علاوه بر چین خط مونتاژ دیگری در تایلند دارد. این خودرو با بدنه مکعبی 4 درب و طراحی مشابه خودروهای SUV آمریکایی مانند جیپ رانگلر و فورد برانکو به شهرت رسید. مخزن 300 در تمامی مدل ها با دو سیستم دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک با قفل دیفرانسیل تولید می شود. اندازه و ابعاد تانک 300 به 4760 میلی متر طول، 1930 میلی متر عرض و 1903 میلی متر ارتفاع میرسد و فاصله محورهای آن هم 2750 میلی متر است.
شایان ذکر است تانک 300 محصولی نسبتا جدید است که برای سهمخواهی از خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی پا به عرصه رقابت گذاشته است. بزرگترین بازار گریت وال بازار داخلی چین است، اما با این وجود بازار استرالیا، آسیای شرقی، روسیه، عربستان و عراق را نیز از آن خود کرده است. بنابراین با ورود این خودرو به بازار ایران، گریت وال سهم بیشتری از بازار آسیا را از آن خود خواهد کرد.
انتظار میرود قیمت تانک 300 برای متقاضیان داخل ایران هماندازه جیپ رنگلر شود. البته موفقیت تانک 300 گریت وال در بازار ایران بستگی به نحوه عرضه و خدمات پس از فروش توسط شتابران خودرو دارد. شرکت شتابران خودرو، کاتالوگ مشخصات فنی و آپشنهای بهترین خودرو آفرودر چینی بازار ایران، یعنی تانک ۳۰۰ را منتشر کرد. چرا که برخلاف ظاهر ساده و به دور از آلایش، مطابق با استانداردهای روز طراحی شده و فضایی مدرن و جذاب را به نمایش گذاشته است. هر چند که بسیاری از علاقهمندان به رشته مهیج آفرود معتقدند خودروهای چینی همچنان فاصله زیادی با برندهای ژاپنی در این زمینه دارند. از نظر طراحی، تانک ۳۰۰ الهاماتی از خودروهای آفرودی مانند جیپ رانگلر و فورد برانکو گرفته است.
از طرفی حجم فضای بار در تانک 300 معادل 400 لیتر است که با توجه به ابعاد کلی خودرو مناسب به نظر میرسد. هر چند با تغییر حالت صندلیهای عقب و خواباندن آنها، این فضا افزایش چشمگیری پیدا میکند. در روسیه، استرالیا و افریقای جنوبی، آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار امریکا برای تانک ۳۰۰ وجود دارد که باتوجه به وجود سیستم دو دیفرانسیل، گیربکس اتوماتیک دندهای ZF و تجهیزات مناسب آفرود، جالب توجه است. این شرایط البته برای بازار ایران با نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی و مخارج اضافی مخصوص خودروهای وارداتی، متفاوت خواهد بود و هزینه خرید تانک ۳۰۰ را به ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان خواهد رساند. همچنین، مدل هیبرید که به تازگی وارد استرالیا شده، حدود ۵ هزار دلار گرانتر است.
سپر کوتاه و ساده یکی از نکات مثبتی است که بالا بردن راندمان آفرودی این خودرو تاثیر بسزایی دارد. در این قسمت پیچیدگی خاصی مشاهده نمیشود و تنها جانمایی چراغهای مهشکن در طرفین سپر پلاستیکی خاکستری رنگ توجه را به خود جلب میکند. گلگیرهای برجسته و عضلانی با بچه گلگیرهای خاکستری رنگ، سعی در تقویت ذات آفرودی تانک 300 دارند. همچنین آینههای جانبی و دستگیره درها نیز از جنس پلاستیک خاکستری رنگ هستند که با فلاپ دور گلگیر و رکابها هارمونی خوبی پیدا کردهاند.
همچنین رینگهای 17 اینچی آلومینومی به همراه لاستیکهای گل درست آفرودی، چهرهای مهیج و جذاب به این شاسیبلند چینی دادهاند. به طور کلی طراحی کابین بسیار مدرنتر و جذابتر از طراحی ظاهری خودرو برآورد میشود. همچنین لیست قابل قبولی از امکانات رفاهی و ایمنی سبب میشود که لذت رانندگی آفرودی با این خودرو دوچندان شود. شایان ذکر است تانک 300 به لحاظ ابعاد دارای طول 4760 میلیمتر، عرض 1930 میلیمتر و ارتفاع 1903 میلمتر است. همچنین فاصله بین دو محور 2750 میلیمتر سبب شده تا فضای مناسبی برای سرنشینان در داخل کابین مهیا شود.
در واقع، این جمله بیشتر برای تعریف و تمجید از عملکرد عالی این خودرو بیان شده و باید بگوییم که بیشتر یک شوخی است. تانک ۳۰۰ در رنج قیمتی خود شاسی بلند خوبی محسوب میشود، اما اینکه راننده با آن تمایلی به انتخاب مسیرهای مسطح ندارد، کاملاً غیرمنطقی و اغراقآمیز است. کابین تانک 300 شباهتی باورنکردنی به مرسدس بنز G-Class دارد و طراحان این خودرو تلاش کرده اند تا فرمول موفق مرسدس را در کابین خودروی آفرودی خود تکرار کنند. تانک 300 برای نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل چنگدو 2020 توسط شرکت گریت وال با برند Wey معرفی شد. با این حال، شرکت گریت وال در سال 2021 در نمایشگاه اتومبیل شانگهای این خودرو را با برند تانک معرفی کرد. تانک ۳۰۰ در بازار جهانی از ۲۷ تا ۴۰ هزار دلار قیمت دارد؛ شتابران تیپ میانی این خودرو را مختص جانبازان ارائه میدهد.
در غالب کشورهای دنیا، موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر برای تانک ۳۰۰ ارایه میشود. این خودرو از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF آلمان مدل 8HF استفاده میکند که در محصولات مختلف فولکس واگن و بیامو نیز دیده میشود. تانک ۳۰۰ دو دیفرانسیل، ۲۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. نهایت سرعت این خودرو، ۱۷۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۹.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و ظرفیت باک آن ۷۵ لیتر است. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع دوبل جناقی و در محور عقب مالتی لینک است که علاوه بر نرمی در رانندگی شهری، پایداری مناسبی را در شرایط آفرودی فراهم می کند. تانک ۳۰۰ دارای زاویه ورود ۳۶.۳ درجه و زاویه خروج ۳۷.۲ درجه است و توانایی عبور از آب هایی با عمق ۹۰۰ میلی متر را دارد، که نشان از قابلیت های بالای آن در مسیرهای سخت دارد. تانک 300 با وجود آنکه ذاتا یک خودروی دو دیفرانسیل آفرودی است، اما لیست متنوعی از امکانات رفاهی و ایمنی را در اختیار راننده و سرنشینان میگذارد که این موضوع میتواند در انتخاب خریداران بسیار تاثیرگذار باشد.
علاوه بر این، دکمه های فیزیکی روی کنسول مرکزی و اطراف دسته دنده، حس یک خودروی رترو مدرن را به راننده منتقل می کند. گریت وال حتی یک ساعت آنالوگ کلاسیک را بین دریچه های تهویه قرار داده که نشان از توجه به جزئیات در طراحی دارد. پیشرانه در نظر گرفته شده برای تانک ۳۰۰ از نوع ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر GDi است. حداکثر سرعت این شاسی بلند چینی 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر پیمایش، حدود 10 لیتر است. تانک 300 شتابران خودرو قادر است در عرض 9.9 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
علاوه بر این با تانک ۳۰۰ میتوان در آبهای با عمق ۹۰ سانتیمتر نیز رانندگی کرد. طراحی ظاهری شاسی بلند تانک 300 کاملا جعبه ای شکل و آمریکایی گونه بوده و تقریبا هیچ شباهتی به خودروهای چینی با زبان طراحی شرقی ندارد. شکل ظاهری تانک 300 از خودروهای معرفی نظیر جیپ رنگلر و فورد برانکو الهام گرفته شده و با سلیقه کاربر ایرانی همخوانی بالایی دارد. شرکت شتابران خودرو پرشیا، یک شرکت تازه تاسیس است که به تازگی وارد بازار خودروهای وارداتی شده.
حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 170 کیلومتر برساعت اعلام شده است. تانک 300 در حال حاضر صادرات گسترده ای به کشورهای شرق آسیا، استرالیا و روسیه دارد و به عنوان یک خودروی آفرودی در آن بازارها با محصولات برندهای معتبر رقابت می کند. در تصویر بالا هم میتوانید کاتالوگ رسمی تانک 300 شتابران خودرو را تماشا کنید.
این محصول در میان مدلهای صفر کیلومتر بازار ایران، احتمالا بهترین گزینه برای طبیعتگردی و رانندگی خارج جاده محسوب میشود. بهطور کلی، تانک ۳۰۰ با ترکیب طراحی چشمگیر و امکانات آفرودی عالی، توانسته خود را بهعنوان یکی از گزینههای جذاب در بازار خودروهای آفرودی ایران معرفی کند. قسمت عقب با چرخ یدکی بدون قاب روی درب صندوق عقب، حسی کلاسیک به تانک 300 می دهد که از جیپ رانگلر و هامر الهام گرفته شده است. چراغ عقب ساده، سپر پلاستیکی و محل نصب پلاک در گوشه به همراه دستگیره مشکی برزگ، تانک 300 را برای علاقه مندان به خودروهای آفرود قدیمی مناسب می کند.از دیگر ویژگی های این خودرو متفاوت از SUV های چینی می توان به نصب برف پاک کن عقب در بالا اشاره کرد. ترکیبی از چراغهای فورد برانکو و بدنه چهار دری جیپ رنجر، بهعلاوه افزایش جزئی در طول و عرض، منجر به تانک 300 Great Wall شد. در سال های گذشته، شرکت سازنده چندین نسخه از تویوتا پرادو و لندکروزر را به شکلی ناخوشایند مدل سازی کرد.
برند تانک (TANK) یکی از نشان های چینی است که به تازگی سر و صدا کرده و توانسته در بسیاری از کشور ها توجه ها را به خود جلب کند. این نشان در سال ۲۰۲۱ میلادی پس از عرضه موفق WEY TANK 300، به عنوان یکی از زیر مجموعه های کمپانی گریت وال (Great Wall) فعالیت خود را آغاز کرد و وظیفه آن تولید SUV به صورت تخصصی است. اولین محصول SUV آفرودی نشان تانک خودرویی به نام تانک ۳۰۰ است که در واقع همان WEY TANK 300 بوده با این تفاوت که از سال ۲۰۲۱ به بعد با این نام شناخته می شود. تانک ۳۰۰ یک شاسیبلند دودیفرانسیل قدرتمند است که توسط شتابران خودرو پرشیا در سامانه یکپارچه عرضه شده است. مشخصات کامل این ماشین اعم از ابعاد، تجهیزات ایمنی و رفاهی و قوای محرکه به تازگی اعلام شده که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. شبیهترین رقیب تانک 300 در ایران چه از نظر کاربری و چه از نظر سبک طراحی بدنه سوزوکی جیمنی است، هر چند حدود ۷۰۰ میلیمتر طول کمتری دارد و ۱۲۸ اسب بخار نیروی پایینتری تولید میکند.
در مجموع، طراحی داخلی تانک ۳۰۰، ترکیبی از امکانات مدرن، طراحی کلاسیک و متریال با کیفیت است که تجربه ای راحت و جذاب را برای سرنشینان فراهم می کند. هرچند که مدیران ارشد این شرکت سابقه حضور در شرکتهای گروه ماموت و مکث موتور را در کارنامه کاری خود دارند. یکی از وجوه مشترک میان تانک 300 و رقبای خود نظیر بایک BJ40 و بایک BJ80، الگوهای طراحی مشابه با برندهای مطرح جهانی نظیر جیپ و فورد است. این موضوع شاید برای بسیاری از علاقهمندان و صاحب نظران در صنعت خودرو خوشایند نباشد، اما به لحاظ موفقیت محصول در زمینه فروش و سهم خواهی از بازار میتواند تاثیر گذار باشد.
روی سطح داشبورد مواد مرغوب و نرمی دیده می شود که کمتر در خودروهای چینی دیده ایم. فرمان گرد برای خودرویی با سبک طراحی سنتی چندان عجیب نیست، اما پیوستگی صفحه نمایش ها و ساختار کاملاً صاف داشبورد نامتعادل به نظر می رسد. شکل گرد خروجی های کولر گازی نشان می دهد که طراحان تانک 300 مدلی از مرسدس بنز کلاس G ساخته اند. همچنین همانطور که انتظار می رود صندلی های این خودرو نیز دارای روکش چرمی بوده و راحتی و دربرگیرندگی بسیار خوبی دارند. طراحی نمای جلو این خودرو به واسطه فرم طراحی چراغ ها و جلو پنجره یاد آور فورد برانکو بوده و سبک طراحی دایره ای شکل چراغ های روشنایی اصلی و چراغ های روشنایی روز جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است. در مرکز جلو پنجره بزرگ تانک سیصد، نشان و لوگو مستطیلی شکل تانک قرار گرفته که با کمی دقت می توان حروف (T) که به اول کلمه TANK است، را در این لوگو پیدا کرد.
این خودرو که ابتدا در چین معرفی شد، اکنون در استرالیا، روسیه، عربستان، عراق و دیگر بازارهای جهانی عرضه شده و حالا با ورود به ایران، می تواند تحولی در بازار خودروهای آفرود ایجاد کند. نسخهای از تانک 300 که توسط شتابران خودرو در بازار ایران عرضه میشود، به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی توربو مجهز است. در بخش فنی، ماشین شاسی بلند تانک ۳۰۰ به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ پرقدرت مجهز است. پیشرانه این خودرو دارای قدرت ۲۲۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۸۷ نیوتنمتر است و از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT استفاده میکند. زمان اندازهگیری شده برای شتاب صفر تا صد آن ۹.۷ ثانیه و زمان رسمی معادل ۹.۵ ثانیه است که البته هیچ یک از این نتایج خیلی ایدهآل نیست.
روی سطح داشبورد هم مواد باکیفیت و نرم وجود دارد که در خودروهای چینی، بهندرت دیدهایم. تانک ۳۰۰، نهتنها طرح صندلی بسیار جذاب و راحت ارایه میکند؛ توجه ویژه به کنسول و چیدمان کلیدها داشته است. بهعنوان مثال، زاویه ورود ۳۶.۳ درجه و زاویه خروج ۳۷.۲ درجه، به همراه قابلیت عبور از عمق ۹۰۰ میلیمتری آب، آن را به گزینهای مناسب برای ماجراجویی در شرایط سخت تبدیل کرده است. در بهمن ماه 1402 خودروهای شاسی بلند دو چرخ متحرک بایک چین در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شدند. تانک 300 خارج از بازار سازنده به استرالیا و مناطق مختلف آمریکای جنوبی صادر شده و به دلیل قیمت آن مورد تحسین قرار گرفته است.
البته در صورت عرضه بایک BJ40 این خودرو نیز می توان جزو رقبای تانک ۳۰۰ در بازار ایران به شمار آورد. با اینکه TANK 300 جزو خودرو های آفرودی طبقه بندی و خودرو های آفرودی عموما کابین ساده دارند اما در بدو ورود به داخل کابین تانک ۳۰۰ شاهد طراحی بسیار زیبا و لوکس و منطقی هستیم و ذات و طراحی چینی آن باعث شده است تا توجه ویژه ای به داخل کابین این خودرو شود. در کابین این خودرو به دلیل استفاده از متریال نرم به همراه روکش های چرمی، طرح های گرافیکی روی پوسته داشبورد و تریم دورنگ موجب شده است تا شاهد کابین جذابی در این خودرو باشیم. البته نباید از صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی و کلاستر این خودرو غافل شد چرا که کیفیت بسیار بالایی داشته و به صورت به هم چسبیده طراحی شده اند و جلوه بروزی را به کابین تانک سیصد داده اند. تانک ۳۰۰ با پیشرانه قدرتمند، قابلیتهای آفرودی و امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوع خود، یکی از سرسختترین رقبا در بازار خودروهای آفرودی به حساب میآید و عرصه رقابت را برای سایر ماشینهای دودیفرانسیل تنگ میکند. خرید خودرو در بازارهای جهانی با تمام امکانات حدود ۳۰ – ۴۰ هزار دلار هزینه دارد، در صورتی که جیپ رنگلر فول آپشن ۶۵ هزار دلار برای مشتریان آب میخورد.
طراحی آن ترکیبی از المانهای سنتی و مدرن را ارائه میدهد؛ از چراغهای دایرهای با دیلایتهای نواری گرفته تا بدنه مکعبی که استحکام را به رخ میکشد. سپرهای جلو و عقب کوتاه این خودرو برای عبور از موانع و مسیرهای ناهموار طراحی شدهاند. نا گفته نماند که تانک ۳۰۰ با پیشرانه های مید هایبرید (هایبرید خفیف) و هیبریدی نیز عرضه شده و در یکی از نسخه های تانک ۳۰۰ با نام TANK 330 شاهد پیشرانه ۳ لیتری۶ سیلندر خورجینی هستیم. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو تانک ۳۰۰ از نوع دابل ویشبون و سیستم تعلیق استفاده شده در بخش عقب از نوع مولتی لینک است که هم چسبندگی و نرمی خوبی را فراهم می کند و بر توانایی های آفرودی این خودرو می افزاید. گفتنی است تانک 300 به دلیل آنکه در بازارهای جهانی قیمتی حدود 35 تا 40 هزار دلار دارد، اصولا خودرویی ارزان قیمت نبوده و به عنوان یک خودرو لوکس باید در بازار ایران ایفای نقش کند که همین موضوع شاید کار را برایش کمی دشوار کند. هرجند که رقبای نامبرده به جز سوزوکی جیمنی نیز خودروهای ارزان قیمتی نیستند.
شرکت شتابران خودرو که زیرمجموعه جدید گروه بزرگ ماموت به حساب میآید، دقیقا روی یکی از همین محصولات دست گذاشته است و قصد دارد تا دید مشتری ایرانی از شاسی بلندهای چینی را تغییر دهد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ مشخصات فنی و قیمت احتمالی تانک 300 خواهیم رفت و لیست آپشن ها و امکانات رفاهی آن را بررسی خواهیم کرد. تانک ۳۰۰ در بازار ایران رقبای چندان زیادی ندارد، اما حضور برخی خودروهای آفرودی دو دیفرانسیل، رقابت را برای آن سخت تر کرده است. از جمله رقبای اصلی این خودرو می توان به سوزوکی جیمنی اشاره کرد که هرچند از نظر ابعاد و امکانات در سطح پایین تری قرار دارد، اما قابلیت های آفرودی مناسبی ارائه می دهد. در کنار این خودروها، مانیان ترا، لئو MX8 و لوکانو ۷ نیز از دیگر گزینه هایی هستند که در آینده نزدیک وارد بازار ایران خواهند شد و می توانند به عنوان رقبای تانک ۳۰۰ مطرح شوند.
تانک هیبریدی 300 در 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و مصرف سوخت آن 6 تا 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سیستم تعلیق تانک ۳۰۰ در جلو دوبل جناقی و در عقب مالتی لینک است و با سیستم تعلیق فعال، علاوه بر رد کردن آسان موانع، سواری راحتی را فراهم میکند. ازاینرو، در این خودرو کوبشهای کمتری از مسیر به اتاق منتقل میشود و در مسیرهای آسفالت و سر پیچها پایداری مناسبی را شاهد هستیم.زاویه ورود و خروج تانک ۳۰۰ گریت وال ۳۶.۳ و ۳۷.۲ درجه است. علاوه بر این با تانک ۳۰۰ میتوان در آبهای با عمق ۹۰ سانتیمتر نیز رانندگی کرد.بدینترتیب، تانک ۳۰۰ همه ویژگیهای لازم برای یک خودرو آفرود را دارد. این نکته را هم اضافه کنیم که صفحههای محافظ زیر بدنه تانک چینی را پوشاندهاند تا در هنگام آفرود آسیبی به قطعات وارد نیاید.
شرکت شتابران خودرو متولی عرضه تانک ۳۰۰ در بازار ایران خواهد بود و در ابتدا این خودرو را به صورت وارداتی و در ادامه به صورت مونتاژی عرضه خواهد کرد. از دیگر مشخصات فنی قابل توجه تانک 300 میتوان به زاویه ورود 36.3 درجه و زاویه خروج 37.2 درجه (با عملکرد سیستم تعلیق فعال) اشاره کرد. این زوایا برای یک خودروی آفرودی بسیار مناسب هستند و امکان عبور از موانع و شیبهای تند را فراهم میکنند. از فردا مورخ 2 آبان ماه سال 1403 قرار است که سامانه خودروهای وارداتی به روی مشتریان علاقهمند به محصولات خارجی باز شود و متقاضیان بتوانند ماشینهای وارداتی جدید را ثبت نام کنند. یکی از خودروهای موردانتظار در این مرحله، شاسی بلند تانک 300 دو دیفرانسیل با مشخصات فنی فوق العاده و امکانات رفاهی متنوع است که در ادامه به بررسی جزئیات فروش آن میپردازیم. در بخش متریال، چرم با کیفیت در داشبورد، رودری های جلو و صندلی ها استفاده شده که حسی لوکس و راحت را به سرنشینان القا می کند.
دیدگاهتان را بنویسید