تیگارد X35 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی آخرین خودرو
دکمههای سیستم تهویه در سه مربع لمسی قرار گرفتهاند که طراحی منحصر به فردی دارد. نمایشگر ۸ اینچی ایستاده سیستم اطلاعات و سرگرمی هم به امروزیتر شدن کابین کمک کرده است. طراحی کنسول مرکزی، استفاده از تریم طرح فلزی که در جای جای کابین به خوبی قرار گرفته، باعث این میشود که از یکنواختی یا تیرگی در امان بمانید. طراحی خاص کنسول وسط و انحنای آن در قسمت اتصال به داشبورد باعث میشود زانوی افراد بلندقد، همواره به این قسمت که جنس خشک و سختی و زوایای تیزی هم دارد برخورد نماید که آزاردهنده است. از مهم ترین امکانات و آپشن های رفاهی این پیکاپ جدید بازار می توان به دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دی لایت و مولتی مدیا اشاره کرد.
ترمز پارک برقی(EPB) نیز در لیست امکانات این خودرو قرار می گیرد که البته کاش به همراه سیستم اتوهلد عرضه میشد تا کارایی آن را 2چندان کند. تیگارد X35 یک کراس اور کوچک شهری ساخت کمپانی بایک است که در چین برند معتبری محسوب می شود. این خودرو زرق و برق و برخی امکانات موجود در رقبای مستقیم خود را ندارد؛ با این حال به علت داشتن شرایط فروش نقدی و اقساطی مناسب و همچنین کیفیت ساخت مناسب در میان رقبا، گزینه ای مناسب برای خرید است.
فرمان x35 D شکل است و نمایشگر عریض مرکزی به سبک خودروهای ژرمن از میانه داشبورد بیرون زده. خطوط کلی طراحی داخل ماشین تیگارد x35 هم با دقت و خلاقیت ترسیم شدهاند و انحراف کنسول میانی به سمت چپ، جایگاه راننده را به خوبی از سایر سرنشینان جدا ساخته است که این ویژگی بین این ماشین و رقیب دیگر او یعنی جک S5 یک ویژگی مشترک است. در این بین وجود آپشنهایی مثل سقف پانوراما و طرح جالب روکش چرم و پارچه صندلیها مقداری به جذاب اتاق افزودهاند. تنها مشکل به چشم آمده در بررسی داخل ماشین تیگارد x35 طراحی معمولی نشانگرهای پشتآمپر است که به ماشینهای یک نسل قبل شباهت دارد و از این رو با سایر ادوات مدرن کابین x35 ناهماهنگ میباشد.
در تیگارد X35 پرایم شاهد امکاناتی از قبیل؛ تنظیم برقی آینه های جانبی، جک کاپوت، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، درب صندوق عقب برقی به همراه سنسور حرکتی پا هستیم که پیش از این در تیگارد X35 دیده نمی شد. برگ برنده تیگارد ایکس ۳۵، سواری لذتبخش آن است که به واسطه وزن پایین و توزیع مناسب آن حاصل شده است. بررسی و تجربه رانندگی چند هزار کیلومتری پدال با خودروی تیگارد را در ویدئوهای پایین همین مطلب مشاهده نمایید. طراحی رودریهای تیگارد ایکس ۳۵ نیز با ظرافت کار شده و میتوان نمره قبولی به آن داد. در این کلاس و با توجه به رقبای همقیمت، نمای داخلی تیگارد، برگ برنده آن به شمار میآید.
در قسمت عقب نیز همچنان هم شاهد یک طراحی پویا و جذاب هستیم که حس خوبی را به بیننده القا میکند. چراغهای عقب مانند جلو کشیده اما کمی بزرگ طراحی شده و نکته جالبشان این است که گرافیک داخلی آنها شبیه به محصولات جدید پژو طراحی شده است. یک خط بزرگ کرمی که عبارت Tigard بر روی آن قرار دارد هم میان چراغ ها قرار گرفته است. تیگارد X35 از نظر ظاهری طراحی جذاب و نسبتا بروزی داشته و همانطور که پیشتر اشاره کردیم در دسته کراس اوورهای شهری قرار می گیرد. در نمای جلو اولین موردی که به چشم میخورد چراغ های مخصوص روز آن است که بر روی سپر خودرو به شکل بومرنگ طراحی شده و چراغ های اصلی نیز فرم کشیده و خشنی به خود گرفته اند.
حالا X35 با پیشرانهای ۱.۵ لیتری روانه بازار شده است که از دیدگاه توان فنی، خروجی مشابه به نسخه ۱.۵ لیتری نسبتا قدیمی شرکت مدیران خودرو (استفاده شده در تیگو ۷ قدیمی و آریزو ۵ توربو) دارد. از آن گذشته، گیربکسهای ضریب متغیر (CVT) هرگز نتوانستند در بازار ایران و در دل مشتریان جا باز کنند. با این وجود صنعت مونتاژ خودروهای چینی در خاک ایران با آنچنان سرعت و قدرتی پیشرفت نمیکند که نگرانیهای تیگارد را در رقابت با سایر کراس اوورهای اقتصادی به همراه داشته باشد. شرکت سانیار موتور پارسیان با همکاری شریک چینی خود، شرکت مدیریت زنجیره تأمین گانسو ژونگلانگ، شرکت تیگارد موتور را تأسیس نموده و اولین محصول این شرکت تیگارد x35 را روانه بازار کرده است.
گیربکس هم از نوع CVT است که هرچند لذت رانندگی را کاهش داده اما حداقل در قیاس با جعبهدندههای ضریب پیوسته قدیمی کارش را با دقت بهتری انجام میدهد. در بروشور منتشر شده درباره مشخصات تیگارد x35 در خصوص مصرف سوخت هم کمپانی عدد 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر (برای شرایط رانندگی ترکیبی) را عنوان کرده که هرچند رقم بدی نیست اما به نسبت سال تولید و حجم پیشرانه جای افتخار چندانی هم ندارد. تیگارد X35 سانیار موتور از لحاظ فنی شباهت زیادی به دیگر خودروهای چینی هم رده خود دارد. قلب تپنده این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن بر متر گشتاور را داراست. بر روی تیگارد X35 یک جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT قرار داده شده که به صورت مصنوعی قابلیت تعویض ۶ دنده را داشته و نیرو را تنها به محور جلوی خودرو انتقال می دهد. محصول جدید سانیار موتور از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
قابل ذکر است که به علت نبود سیستم سوخت رسانی GDi در تیگارد X35، این خودرو حساسیت کمتری نسبت به کیفیت سوخت دارد. البته زمزمههایی برای افزایش قیمت این خودرو شنیده میشود که میتواند باعث آسیب شدید بازار آن شود. از سویی خودروهای همرده قیمتی آن هم از رده پایینتری هستند مثلاً امویام X33 کراس و جک S3 با قیمتی نزدیک به تیگارد، در یک کلاس پایینتر جای میگیرند. بعلاوه خودروهای دست دوم در این بازه قیمتی مانند تیگو ۵، جک S5 و هایما S7 هم تا حدود زیادی از مزایای تیگارد بیبهرهاند.
سیستم تعلیق عقب برخلاف آنچه در کاتالوگ خودرو ذکر شده است، از نوع میله پیچشی ساده است که ممکن است تناسب چندانی با قدرت موتور خودرو نداشته باشد. در بین تمام بخش های کابین، گویی طراحان زمان کمتری برای طراحی و گزینش متریال فرمان و پشت آمپر صرف کرده اند و این 2 بخش هماهنگی کمتری از لحاظ کیفی با سایر قسمت های اتاق خودرو دارد. در عکس های نشریات خارجی از این خودرو می توان دریافت از پشت آمپر با طرح متفاوتی برای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است که هماهنگی بسیار بیشتری با مابقی قسمت ها دارد. سیستم فرمان برقی تیگارد x35 هم در ترافیک و سرعتهای پایین عملکردی نرم و در سرعتهای بالا، دقت و حساسیت مطلوبی دارد. عایقبندی بسیار خوب کابین باعث میشود تا در صورت بسته بودن سقف و پنجرهها، در سکوت و آرامش بسیار خوبی قرار گیرید.
راستی فرمان ماشین تیگارد X35 از نوع برقی است که برای شهرهای پرترافیکی همچون تهران یک نعمت محسوب میشود. خطا جالب دیگری که در کاتالوگ رسمی خودرو به چشم میخورد، بیان نام سیستم تعلیق چند نقطهای (Multi-Link) در محور عقب است که در حقیقت از نوع محور پیچشی یکپارچه ساده است. این سیستم بدون تردید سادهترین و ارزان قیمتترین سیستم تعلیق مورد استفاده در خودروهای کلاس اقتصادی است که البته چینیهایی چون برخی مدلهای MVM، مدتها است که از آن استفاده نمیکنند. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، تیگارد یکی از محصولات چینی بازار است که در رده خودروهای خوش قیمت قرار گرفته است. به تازگی قیمت کارخانه و بازار آزاد مدل ۱۴۰۴ این خودرو اعلام شده است که در ادامه به آن میپردازیم. رگه هایی از طراحی خودرو های آمریکایی در نمای جلوی این خودرو دیده می شود.
طراحی جسورانه در بخش پنل سیستم تهویه مطبوع به اوج خود می رسد و نمایی کاملا جدید را در این بخش شاهد هستیم. بواسطه هماهنگی نمای داخلی و خارجی خودرو، از رنگ های مشکی و استیل مات در بخش های مختلف کابین استفاده شده است. استفاده از متریال نسبتا مرغوب در کابین، البته در مقایسه خودرو های هم کلاس، حس خوش ساخت بودن خودرو را به سرنشین انتقال می دهد. مونتاژ دقیق در القای این حس تاثیر فراوانی دارد و باید دید نمونه نهایی و مونتاژ داخلی این خودرو که به دست مصرف کننده می رسد در چه سطح کیفی قرار خواهد گرفت. کاکپیت با تمرکز بر راننده طراحی شده و بنابراین به سمت راننده زاویه دارد.
ابعاد تیگارد ایکس ۳۵، شامل ۴۲۸۶ میلیمتر طول، ۱۸۱۵ میلیمتر عرض با ۱۶۶۵ میلیمتر ارتفاع است. تیگارد L7، به عنوان اولین پیکاپ مونتاژی تیگارد موتور، پلاک ملی دریافت کرد. از آن جالبتر، عدم ارائه ابعاد و اندازههای دقیق خارجی محصول در کاتالوگ رسمی شرکت است که معمولا از ابتدایی و سادهترین اطلاعاتی است که باید در یک کاتالوگ خودرو به مشتری عرضه شود. تیگارد X35 با خودروهایی نظیر ام وی ام X55، ام وی ام X22، جک S3 و هایماS5 رقابت میکند. عرض ماشین تیگارد x35 معادل 1830 میلیمتر و طول آن 4325 میلیمتر می باشد. با نگاهی کلی به L7 بی تردید به یاد پیکاپ های آمریکایی نسل قبل می افتید.
در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق دابل ویشبون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت استفاده شده که استفاده از این ترکیب می تواند قابلیت حمل بار L7 پلاس را افزایش دهد. زیر کاپوت تیگارد X35 پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور 210 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود که امکان تعویض ۶ دنده مصنوعی را دارد. تیگارد X35 در واقع همان بایک بیجینگ X3 است که در ایران با نامی متفاوت به فروش می رسد.
نمای کلی جلوی خودرو به گونهای است که بیش از حد باریک یا بلند دیده نمیشود و تناسب خوبی ایجاد شده است. در تاریخ 17 آذر سال 1402 مجموعه اتوخسروانی شعبه تیگارد موتور خود را در خیابان شریعتی افتتاح کرد. نمایندگی تیگارد اتوخسروانی با حضور مدیران شرکت سانیار موتور و اصحاب رسانه و علی خسروانی طی مراسمی اقدام به افتتاح این شعبه کردند و در حال حاضر برند اتوخسروانی کامل ترین برند از لحاظ تنوع خودروها در کشور است. در این بین نباید از حساسیت پیشرانههای توربو این خودرو یعنی تیگارد x35 نسبت به کیفت سوخت داخل و شرایط نگهداری هم غافل شد.
این موضوه برای خودروی سبک وزنی که رانندگی لذت بخشی دارد، یک نقص محسوب میشود هرچند برای یک کراس اوور خانوادگی، عیبی به حساب نمیآید. ترمزها در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی معمولی هستند و عملکرد کوبنده و عالی دارند. همچنین این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین یعنی C-Ncap شده که نشان از ایمنی بالای آن دارد. از نظر سطح امکانات رفاهی ماشین تیگارد در برخی موارد از رقبا پیشی گرفته و در برخی موارد عقب تر از آنان قرار می گیرد.
خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و رتبهی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعهی بایک محسوب میشوند درحالیکه بزرگترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید. جزئیات فنی و آماری از تواناییهای تیگارد X35 هنوز در دسترس نیست اما باتوجه به اطلاعات موجود، احتمالا سرعتگیری صفر تاصد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت خواهد داشت. از سویی دیگر، طراحی صندلیها و راحتی آنها برای سرنشینان بالغ، بسیار خوب ارزیابی شده است.
در حال حاضر، نسخه عرضهشده از تیگارد L7 در ردهای اقتصادی از نظر سطح امکانات قرار دارد، اما مدیران تیگارد موتور وعده دادهاند که در آینده، نسخه فولآپشن این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد. با ورود نسخه اتوماتیک، انتظار میرود L7 بتواند رقابت جدیتری در بازار پیکاپهای دو دیفرانسیل ایران داشته باشد. پیکاپ تیگارد L7 که نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ به نمایش درآمد، اکنون موفق به دریافت پلاک ملی شده و آماده ورود به جادههای کشور است. این خودرو قرار است از اوایل سال آینده وارد بازار شود و به یک گزینه جدید در سگمنت پیکاپهای دو دیفرانسیل تبدیل شود. با پلاک شدن این مدل، تیگارد موتور بهطور رسمی وارد رقابت با دیگر پیکاپهای حاضر در بازار ایران خواهد شد. تیگارد X35 اولین محصول سانیار موتور یکی از زیر مجموعه های نوپای دیار خودروست.
خود کیتون L7 پلاس در واقع ZX Terralord است که اولین نسل آن در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده و نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۲۱ در کشور چین عرضه شده است. تیگارد موتور پیکاپ دو دیفرانسل L7 پلاس را در دو مدل با پیشرانه های تنفس طبیعی و توربو عرضه می کند و خوشبختانه این خودرو با تجهیزات و ادوات آفرودی قابل سفارش است. بهمن G9 فوتون G7 و جک KMC T9 مجهز به موتور ۲ لیتر توربو با حدود ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور هستند؛ اما تیگارد L7 از پیشرانهی ۲/۴ لیتر تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی چین استفاده میکند. البته سانیار موتور، عرضهی این مدل با موتور ۲ لیتر توربو در آینده را وعده داده است.
تیگارد ایکس ۳۵ دارای نمایشگر عمودی ۸ اینچی با حاشیه زیاد و پاسخ لمسی کندی است و عملاً بهجز کنترلهای سیستم تهویه و سیستم مالتی مدیا، کاربرد دیگری ندارد. البته ناویگیشن در نسخه اصلی چینی در همه مدلها وجود دارد و شاید این آپشن برای مدلهای فروخته شده تیگارد هم فعال شود. ضریب مقاومت در برابر باد ۰.۳۷ باعث میشود تا مصرف سوخت کمتر شده و صدای باد کمتری هم شنیده شود. نمای جلو، متأثر از جلوپنجره بزرگی است که بیشتر سپر را دربر گرفته و یک نوار نسبتاً پهن طرح فلزی هم دورتادور آن کشیده شده است. درواقع جلوپنجره دو قسمتی است و قسمت کوچکتر آن در بالا با نشان تیگارد قرار گرفته است. چراغهای جلو نیز نوک تیز و باریکاند و در هماهنگی با نمای ساده درب کاپوت و نشان تیگارد به نظر میرسند.
استفاده از چراغهای ال ای دی در کنار رینگهای آلومینیومی 18 اینچی و سقف پاناروما، از اصلیترین جذابیتهای ظاهری در طراحی چهره و نمای خارجی ماشین X35 پرایم به حساب میآیند. از نظر قد و اندازه، این خودرو کمی از ام وی ام ایکس 33 کراس بزرگتر است و میتواند با ام وی ام ایکس 55 پرو رقابت کند. کراس اور تیگارد ایکس 35 به علت ضعف در بخش آپشن و امکانات رفاهی، جلوی برخی از رقیبان خود دست بسته بود. حالا به نظر میرسد که با اضافه شدن نسخه پرایم و تغییرات جذاب در بخش امکانات، این ضعف هم به صورت کامل از بین رفته باشد.
عرضه این خودرو به صورت CKD توسط سانیار موتور پارسیان انجام خواهد شد، این شرکت تیگارد X35 را در اواخر فروردین 1401 رونمایی کرد و در ماه انتهایی همین سال نیز در مراسمی از آغاز قریب الوقوع عرضه این خودرو خبر داد. فرمان برقی این خودرو برای افرادی که در شهرهای شلوغ ساکن هستند یک قابلیت کاربردی به شمار میآید. تیگارد X35 عرضه شده در ایران در حقیقت نسل دوم خودرو تیگارد X35 به حساب میآید. خودروهای با کیفیتی با همکاری شرکتهای خودروساز چینی و شرکتهای واردکننده ایرانی در بازار کشور عرضه شد و این خودروها خیلی زود بخش قابل توجهی از بازار ایران را تصاحب کردند. خودروی تیگارد X35 یا تیگارد X35 محصول شرکت چینی بایک است که توسط دیار خودرو وارد ایران شد.
در بازار ایران، امویام X33 و X55 مهمترین رقیب تیگارد محسوب میشوند. ایکس ۵۵ پرو با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، نسبت به بایک X35، کمی بزرگتر است اما از نظر قدرت پیشرانه تفاوت خاصی ندارد. شکل داشبورد، فرمان و کلیدهای کنترلی مقابل دستهدنده، چشمنواز و جوانپسند هستند. کابین بایک X35، مدرن و خلاقانه به نظر میرسد اما فاقد مواد باکیفیت است.
حجمدهی بدنه برای کاپوت جلو و گلگیرها، هماهنگی بسیار خوب با جوپنجره و چراغها را نشان میدهد. امویام X55 پرو ie مدل ۱۴۰۲، آپشنهای بیشتر و خدمات گارانتی بهتر نسبت به تیگارد X35 پرایم فراهم میکند. محصول مدیران خودرو هماکنون با قیمت ۱/۳ میلیارد تومان ثبت نام میشود و در بازار آزاد، تا ۱/۵ میلیارد تومان ارزشگذاری شده است. در پشت، میتوان از چراغهای بزرگ به عنوان نکتهی مثبت در طراخی تیگارد رضایت داشت اما دیگر اجزا شامل درپوش صندوق و سپر پلاستیکی، تفاوت خاصی با دیگر شاسیبلندهای اقتصادی ساخت چین ندارند.
تیگارد (Tigard) برگرفته از دو کلمه Tiger و Leopard بوده و قرار است تا محصولات سانیار موتور پارسیان را به ایران عرضه کند. سانیار موتور پارسیان نیز خود یکی از زیرمجموعههای شرکت دیار خودرو است قبل از عرضه تیگارد X35 خودروی بایک X25 را در ایران عرضه کرد و حالا پس از وقفهای چند ساله مجدد به سراغ بایک چین رفت. البته شایان ذکر است که تیگارد موتور نمونه توربو پیکاپ L7 پلاس را با جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه می کند که مسلما این نسخه می تواند توان و قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.
تیگارد L7 پلاس در کنار بهمن G9 جز معدود پیکاپ های دو دیفرانسیلی هستند که استایل پیکاپ های آمریکایی را دارند و این به این معنا است که نسبت به بسیاری از پیکاپ های مونتاژی بازار ایران ابعاد و اندازه بزرگتری دارند. نمای جلو این خودرو به طور کلی طراحی به نسبت ساده ای داشته و کمی ما را به یاد نسل چهارم پیکاپ دوج رم می اندازد. در این بخش از چراغ های مستطیلی شکل استفاده شده و جلو پنجره بزرگ این خودرو چهره ای تهاجمی را به تیگارد PLUS L7 داده است. در کنار این موارد باید به خطوط به کار رفته بر روی کاپوت نیز اشاره کرد چرا که باعث عضلانی تر شدن چهره این خودرو شده است.
نمای عقب ماشین با چراغهایی برجسته و سهبعدی که روی گلگیرها هم امتداد یافتهاند و شامل مکعبهای LED جذابی هستند، متمایز میشود. در قسمت بالای درب عقب، یک اسپویلر کوچک کار گذاشته شده و فرم درب عقب و سپر نیز ساده و هماهنگ با سایر اجزا طراحی شدهاند. سیستمهای تهویه این خودرو و همچنین مواتی مدیا نیز به شکل خاص و زیبا طراحی شده است. متریال به کار رفته در ساخت کابین این خودرو از کیفیت مطلوبی برخوردار است و میتوان به آن امتیاز خوبی داد. در کل باید گفت تیگارد X35 به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد و جذابیت ظاهری میتواند مورد استقبال بسیاری از کاربران باشد.
تیگارد X35 پلاس دارای آپشنهای اضافه صندلیهای جلوی برقی به همراه گرمکن و آینههای جانبی تاشوی برقی است. در پیشفروش این خودرو ابتدا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان واریز میشود و سپس در دو بازه ۳۰ و ۶۰ روزه باید هر بار ۱۵۰ میلیون تومان دیگر واریز نمایید. مابهالتفاوت پیشپرداخت پس از کسر سود مشارکت در زمان ارسال دعوتنامه باید واریز شود. مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز باید در طول یک سال به صورت اقساطی تسویه شود که بازپرداخت آن پس از تحویل خودرو شروع میشود. بر اساس اعلام منابع چینی، شتاب این کراس اوور اقتصادی حدود ۱۱ ثانیه است و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر به کمتر از ۸ لیتر میرسد. اما سوالی که پیش می آید این است که تیگارد X35 پرایم چه تفاوتی با نسل قبلی خود دارد؟ در جواب باید گفت که این خودرو به لحاظ طراحی ظاهری شباهت های بسیاری به تیگارد X35 داشته و در بحث قوای فنی نیز از مشخصات یکسانی بهره می برد.
پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تیگارد X35 میتواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه برای یک خودروی کراس اوور کامپکت مناسب است و عملکرد نسبتا خوبی دارد. تیگارد L7 پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور 4K22D4M ساخت شرکت میتسوبیشی بهره می برد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. جالب است بدانید که این پیشرانه را در بسیاری از پیکاپ های چینی می توان مشاهده کرد.
در نمای عقب، چراغهای LED با گرافیک جذاب و دیفیوزر مشکی رنگ، نظر مخاطب را به خود جلب میکنند. پیکاپ L7 با توجه به دنده ای بودن و ابعاد بدنه، در حال حاضر در بازار رقیبی همچون کی ام سی T8 را پیش روی خود می بیند. چنانچه L7 با قیمت مناسبی به بازار عرضه شود می توان پیش بینی کرد که سهم به نسبت خوبی را از بازار پیکاپ های دنده ای به خود اختصاص دهد. ادوات کروم در جلوپنجره، همراه خطوط افقی، حس لوکس را افزایش میدهند؛ ضمن اینکه تصاویر منتشر شده توسط سانیار موتور، سپرهای همرنگ بدنه، فاقد ادوات پلاستیکی سیاه رنگ دارد.
دیدگاهتان را بنویسید