خودرو لونا

لونا GRE، مشخصات و قیمت خودرو

در واقع این طرح حتی در خودرو های سوختی نیز مرسوم نبوده است ولی در سال های اخیر رواج بسیار زیادی داشته است و اولین ماشین هایی که از این روش استفاده کرده اند همین ماشین های برقی می باشند. در چین این خودرو با مبلغی معادل ۱۸ هزار تا ۲۷ هزار دلار به فروش می‌رسد و در ایران نیز لونا با نرخ ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قابل خریداری است. در نمای جانبی، کشیدگی سقف تا انتهای بدنه، لونا GRE را شبیه به خودروهای تسلا نشان می‌دهد. دستگیره‌های مخفی‌شونده، آینه بغل پایه بلند با تزئینات کروم از دیگر نکات حالب این خودرو هستند. ایران خودرو از هم‌اکنون اعلام کرده است که برای سدان برقی، رینگ فولادی ۱۷ اینچ استفاده خواهد کرد. این تجهیز احتمالا ضمن تخریب زیبایی لونا GRE، منجر به افزایش وزن خالص و کاهش شعاع حرکتی خواهد شد.

ظرفیت باتری این خودرو ۴۳.۹ کیلووات‌ساعت است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش مسافت ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. این باتری در حالت شارژ خانگی عادی به حدود 8 ساعت زمان و در حالت شارژ سریع فست شارژ (DC) به کمتر از یک ساعت زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارد. حداکثر سرعت سدان برقی لونا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز 9.5 ثانیه است. تکنولوژی ساخت باتری‌های لونا از نوع LFP یا همان lithium ferrophosphate «لیتیوم آهن فسفات» است. ضمنا آریزو 5 برقی هم می‌تواند رقیب دیگری برای محصول الکتریکی ایران خودرو تلقی شود.

در نمای عقب نیز با چراغ‌هایی به سبک خودروهای روز روبرو هستیم که ظاهر این خودرو را مدرن و در عین حال لوکس نمایش می‌دهند. قواي محركه آن از نوع برقي بوده و توان بالا و گشتاور بسيار خوب آن، جسارت اين خودرو را به نمايش مي گذارد، بدون اين كه لازم باشد نگران مصرف بنزين در اين خودرو باشيد. این خودرو قرار است در کلان شهر ها به جای وسیله های نقلیه عمومی به کار گرفته شود. همچنین از دیگر رقیب های این خودرو می توان به آریزو ۵ برقی نیز اشاره کرد که از دیگر محصولات ایران خودرو می باشد.

این نیرو توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد لونا را به حدود ۹.۵ ثانیه می‌رساند. چنین شتابی قطعا برای خودرو‌های بنزینی هم‌قیمت به راحتی قابل دستیابی نیست، اما لونا به عنوان یک ماشین الکتریکی با ارائه نهایت گشتاور در لحظه می‌تواند خیلی راحت‌تر از رقبای بنزینی شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که برای جاده‌های ایران کاملا کافی به نظر می‌رسد. لونا جی آر ای از یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد لونا GRE را به حدود ۹.۵ ثانیه می‌رساند. چنین شتابی قطعا برای خودروهای بنزینی هم‌قیمت به راحتی قابل دستیابی نیست اما لونا به عنوان یک ماشین الکتریکی با ارائه نهایت گشتاور در لحظه می تواند خیلی راحت تر از رقبای بنزینی شتاب بگیرد.

در کشورهایی مثل چین خودروهای پلاک سبز یا برقی زیادی دیده می شود که با محدودیت تردد روبرو نبوده و هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارند. لونا GRE از ایمنی خوبی برخوردار است و 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت کرده است. از امکانات رفاهی آن می‌توان به تهویه مطبوع خودکار، استارت دکمه‌ای و سنسور نور اشاره کرد، اما کمبودهایی مانند سنسور پارک و کروز کنترل در آن دیده می‌شود. نسخه وارداتی لونا GRE به یک موتور الکتریکی با پکیج باتری‌های ۴۳.۹ کیلووات‌ساعتی مجهز شده است که وظیفه به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو را به‌عهده دارد. لونا GRE، قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و ۲۲۵نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد.

در نمای جانبی خطوط نرم و ملایم‌تر در طرح سقف و قاب پنجره‌ها دیده می‌شود. اما نمای عقب مجدداً شاهد بعضی المان‌های اغراق‌آمیز به ویژه فرم چراغ‌ها هستیم. چراغ‌های عقب لونا جی آر ای به صورت بومرنگی شکل بعلاوه نوار کشیده‌ تا روی درب صندوق ترسیم شده است که حس لوکس بودن ماشین را در بیننده القا می‌کند. طول کوتاه درب صندوق هم استایل فست‌بک به خودرو بخشیده که امروزه بسیار پرطرفدار و محبوب است.

نمای جلوی خودرو با چراغ‌های دیلایت نواری به فرم خاص در کنار چراغ‌های اصلی و سپر تهاجمی، چهره‌ای متفاوت را برای لونا رقم زده است. در نمای جانبی، خطوط نرم و ملایم‌تری در طرح سقف و قاب پنجره‌های این خودرو دیده می‌شود؛ اما نمای عقب مجددا شاهد بعضی المان‌های اغراق‌آمیز به ویژه فرم چراغ‌ها هستیم. نسخه ای که ایران خودرو برای بازار کشور مدنظر قرار داده نسخه پایه بوده تا در سازمان تاکسی رانی ارائه شود و در کنار آن بتواند به عنوان سدان برقی اقتصادی مورد توجه خانوارها هم قرار بگیرد. گروه صنعتی ایران خودرو جدول مشخصات فنی و امکانات جدیدترین سدان برقی خود با نام لونا GRE را منتشر کرد. بعد از بررسی بازار خودرو‌های کشور می‌توان متوجه شد که هنوز رقیبی برای لونا در کشور ایران حضور ندارد.

با کلیک بر روی هر تیپ وارد صفحه مشخصات فنی آن میشوید و میتوانید مشخصات آن خودرو را به همراه عکس، فیلم و قیمت مشاهده نمایید. این محصول به مصرف انرژی بهینه، تجهیزات ایمنی پیشرفته و امکانات مناسب می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای خانواده ها به شمار رود. در ضمن گارانتی طولانی مدت باتری و قیمت مناسب خودرو، لونا gre را به گزینه رقابتی در بازار خودروهای برقی تبدیل می کند. هنوز مشخص نیست که برند رنو در توسعه موتور این خودرو چه اندازه مشارکت داشته ولی عملکردی که در لونا gre مشاهده می شود راضی کننده خواهد بود.

این خودرو برقی محصول مشترک چین و فرانسه، از یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم استفاده می‌کند که قدرت 149 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن متر دارد. این نیرو توسط یک گیربکس تک‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد لونا GRE را به حدود 9.5 ثانیه می‌رساند. حداکثر سرعت لونا GRE نیز 140 کیلومتر بر ساعت است، که برای جاده‌های ایران سرعتی کاملا کافی به نظر می‌رسد. انرژی مورد نیاز جهت به گردش درآوردن شفت موتور توسط یک باتری لیتیوم فروفسفات به ظرفیت 43.9 کیلووات ساعت تامین می‌شود که در شرایط استاندارد، پیمایش مسافتی در حد 410 کیلومتر را ممکن می‌سازد. لونا جی آر‌ای از یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده می‌کند.

تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «LP» بود که شاسی آن از آلمان وارد شده و در ایران مونتاژ می‌گردید. علاوه بر این مزایا نداشتن آپشن های خاص، نبود امکانات رایج و عدم دسترسی به مراکز شارژ سریع از معایب خودرو محسوب می شود. در نمای روبرو چراغ های کشیده و جلو پنجره بسته به برقی بودن محصول اشاره دارد. روی کاپوت نیز دو خط تیز و برجسته تعبیه شده که در نهایت به چراغ ها می رسد. در نمای جانبی طراحی فست‌بک را شاهد هستیم که میزبان پنجره‌های بسیار بزرگی است.

رینگ های ۱۷ اینچی برای خودرویی با این ابعاد مناسب بوده ولی در برخی نمونه ها قالپاق پلاستیکی به کار رفته که احتمالا در نهایت به رینگ های آلومینیومی تبدیل شوند. لازم به ذکر است این خودرو دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. کلیدهای فیزیکی موجود در کنسول وسط کاملا برای استفاده روزمره راحت هستند و فرمان 2 شاخه نیز نمای خوبی به کابین خودرو داده است. صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی و دسته دنده الکترونیکی نیز از ویژگی های دیگر کابین این خودرو هستند.

برعکس برخی از خودرو‌ها همانند پژو ۲۰۶ که سرنشینان صندلی عقب خودرو با محدودیت جا روبه‌رو هستند، خودرو لونا gre برقی برای سرنشینان عقب فضای کافی دارد. ایران خودرو قیمت نهایی لونا GRE را ۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان اعلام کرده است. هنوز سدان‌های برقی زیادی وارد بازار نشده‌اند، اما سدان برقی سایپا یعنی سینوگلد تانگو ۵ می‌تواند مهم‌ترین رقیب این خودرو باشد. در بررسی لونا متوجه خواهید شد که این خودرو دارای طراحی در بخش کابین به صورت خاص می باشد و می توان گفت که برخلاف نمای بیرونی این خودرو ها طرح داخلی آن ها کلاسیک تر و سنتی تر می باشند.

به عبارت دیگر افراد متقاضی می‌توانند این خودروی نوین را با ۱،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان خریداری کنند. برای اینکه اطلاعات لازم را درباره قیمت نهایی این ماشین به‌دست آورید، باید از نمایندگی‌های رسمی آن کمک و راهنمایی بگیرید. به عبارت دیگر افراد متقاضی می‌توانند این خودروی نوین را با ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان خریداری کنند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

صندوق عقب نیز ۴۱۰ لیتر ظرفیت دارد که در این سگمنت کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما می‌تواند ۴ تا ۵ چمدان مسافرتی را در خود جای دهد. اگر این خودرو به برق شهری وصل شود، ۸ ساعت زمان می‌برد تا ظرفیت باتری‌ها را تکمیل کند. البته اتصال به شارژرهای DC که هنوز در ایران به عدد انگشتان یک دست نرسیده‌اند، فرایند شارژ کامل را در زمان کمتر از ۳۰ دقیقه ممکن خواهند کرد.

اگرچه به نظر می‌رسد طرح نمای جلو با دیگر قسمت‌های بدنه همخوانی کمتری دارد، اما در مجموع، لونا GRE با طراحی ظاهری مدرن و تا حدودی لوکس، حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای هم‌قیمت خواهد داشت. علاوه بر فضای بزرگ و جادار داخلی، این خودرو دارای صندوق عقب بزرگی است و شما می‌توانید حدود ۴ چمدان مسافرتی را در آن جای دهید. با وجود اینکه خودرو لونا ظاهر زیبایی دارد، اما از نظر امکانات چندان پیشرفته نیست که این موضوع از معایب اصلی آن محسوب می‌شود. این خودرو برقی به دلیل فاصله محوری مناسب و بزرگ خود، نسبت به برخی از خودروهای سواری فضای جادارتری برای مسافران دارد. برعکس برخی از خودروها همانند پژو ۲۰۶ که سرنشینان صندلی عقب خودرو با محدودیت جا روبه‌رو هستند، خودرو لونا gre برقی برای سرنشینان عقب فضای کافی دارد.

به‌طور کلی طراحی داخلی لونا چندان مدرن نیست؛ اما برخی از ویژگی‌های دیجیتال آن باعث شده‌اند که متقاضیان زیادی به این خودرو علاقه‌مند شوند. برای مثال پشت آمپر لونا صفحه دیجیتال وجود دارد و همین ویژگی یکی از خصوصیات مدرن لونا gre برقی به حساب می‌آید. با وجود اینکه این ماشین خیلی جادار است، اما صندلی‌های آن چندان استاندارد نیستند. چراغ‌های روشنایی آن به صورت خطوط باریک و کشیده اجرا گردیده و این خودرو فاقد جلوپنجره است. این خودرو علاوه بر کابین راحت و جادار، دارای فضای بزرگ صندوق عقب می‌باشد.

ضمنا مصرف انرژی لونا gre در سیکل ترکیبی به ۱۱ کیلو وات ساعت در هر صد کیلومتر می رسد که نشانگر کارایی بالای این خودرو نسبت به مدل های مشابه می باشد. احتمالا با مشاهده ظاهر لوکس خودرو این تصور ایجاد شود که داخل خودرو نیز خیلی مدرن طراحی شده است. ولی این طور نبوده و فضای داخلی لونا gre نسبت به بخش بیرونی سنتی تر به نظر می رسد. بدنه و ظاهر این محصول جدید بسیار شیک و جذاب بوده و از خودروهای جدید تولیدی کشور چین به حساب می آید. ظاهر خاص و فانتزی بدنه لونا gre می تواند نظر هر بیننده ای را مجذوب سازد. این خودرو برقی به دلیل فاصله محوری مناسب و بزرگ خود، نسبت به برخی از خودرو‌های سواری فضای جادارتری برای مسافران دارد.

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور، سنسور عقب، ترمز کمکی، کیلس و تهویه اتوماتیک برای یک خودرو تاکسی کافی به نظر می‌رسد. محصول برقی GRE از مدل های معتبر کشور چین است که با مشخصات فنی، خودرویی مطلوب شبکه تاکسی رانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسی رانان است و تجربه سفر درون‌شهری مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کند. لونا gre به علت فاصله محوری مناسب و بزرگی که دارد نسبت به بعضی خودروهای سواری فضای جاداتری ارائه می دهد. برخلاف خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ که سرنشینان عقب با محدودیت جا روبرو هستند لونا gre برای سرنشینان عقب فضای کافی ارائه می دهد. برای این خودرو سیستم های ترمز پیشرفته مثل ABS و EBD، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC) و سراشیبی (HDC)، سیستم ضد لغزش (ASR) و همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) در نظر گرفته شده است.

شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه نخستین خودرو برقی خود با نام لونا GRE در بازار داخلی کشور نموده است. این محصول که نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت‌های رنو فرانسه و جیانگ لینگ می‌باشد، گامی نوین در مسیر تحول صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌گردد. به این ترتیب شرکت ایران خودرو با عرضه لونا gre گام بزرگی در جهت کاهش آلایندگی محیط زیست و بهره برداری از انرژی های تجدید پذیر برداشته است. لونا gre به عنوان اولین خودرو برقی این شرکت به طور خاص برای خانوارهای متوسط و دوستدار خودروی با عملکرد مطمئن و سازگار با محیط زیست طراحی شده است. رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران KMC EJ7 است که قیمت بالاتری نسبت به لونا داشته و امکانات رفاهی بیشتری نیز دارد. هر دوی این محصولات از مشکلات اساسی خودروهای برقی در ایران رنج می برند؛ کمبود شدید زیرساخت و بازار خرید و فروش ضعیف.

این اعداد در مقایسه با تانگو ۵ سایپا اعداد بهتری هستند؛ اما باید ببینیم لونا GRE در دنیای واقعی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد. لونا GRE دارای طراحی نسبتاً فانتزی و نوین به سبک بسیاری از خودروهای جدید چینی با تم آینده‌نگرانه است. اگرچه این شیوه طراحی در خودروهای بنزینی و حتی برقی سالهای پیش خیلی مرسوم نبوده، اما طی دو سه سال اخیر رواج محسوسی یافته است. نمای جلوی خودرو به واسطه چراغ‌های دیلایت نواری به فرم خاص در کنار چراغ‌های اصلی و سپر تهاجمی، چهره‌ای متفاوت را برای لونا رقم زده است.

لونا GRE از یک موتور برقی سنکرون مغناطیس بهره می برد که توانایی تولید 149 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس تک سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودروی برقی نیز 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. لونا GRE جدیدترین محصول ایران خودرو در دسته‌بندی سدان‌های برقی است که از نظر بسیاری قرار است به‌عنوان جایگزینی برای پژو ۴۰۵ عرضه شود. این خودرو حاصل همکاری رنو فرانسه و جیانگلینگ چین است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

برخلاف آنچه برخی رسانه‌های داخلی ادعا کرده‌اند، باید لونا GRE ایران خودرو را، یک محصول صد در صد چینی دانست. حتی مونتاژ این مدل توسط طرف ایران، بعید می‌رسد و احتمالا فقط چند قطعه ساده مثل چرخ‌ها توسط کارشناسان زبردست ایران خودرو، به هم وصل خواهند شد. هنوز  بسیاری از افراد نزدیک به این پروژه، نام شرکت سازنده اصلی در چین را به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. قیمت خودرو JMEV Yi در بازار کشور چین از ۱۸ هزار دلار شروع می‌شود و تا ۲۷ هزار دلار ادامه دارد‌. نسخه‌ای از این ماشین که توسط ایران خودرو با نام لونا GRE به ایران خواهد آمد، در رنج قیمتی ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قرار می‌گیرد.

تایم شارژ لونا gre با شارژر خانگی حدود ۸ ساعت است که این اطمینان را ایجاد می کند منزل را با باتری پر خودرو ترک می کنید. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. در زمینه امکانات کمک رانندگی این خودرو مجهز به مواردی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ضد لغزش ASR، ترمز کمکی اضطراری EBA، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HHC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC است. طراحی لونا GRE نتیجه اصرار بر تولید خودرویی آینده‌نگرانه ولی کاملا اقتصادی است. نمای روبه‌رو، چراغ‌های کشیده و جلوپنجره بسته، به برقی بودن این خودرو اشاره دارد.

در حال حاضر (شهریور 1403) لونا GRE با قیمت 1 میلیارد و 164 میلیون تومان توسط گروه صنعتی ایران خودرو و با گارانتی 6 ساله برای باتری به بازار عرضه می شود. وضعیت لونا GRE در زمینه امکانات رفاهی چندان جالب توجه نبوده و این خودرو نقص هایی جدی در زمینه آپشن ها دارد. سیستم تعلیق خودرو لونا GRE هم مطابق با استانداردهای یک خودروی اقتصادی است، بنابراین سیستم تعلیق نیمه‌مستقل در محور عقب و سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو تعبیه شده‌اند.

طراحی منحصر به فرد این خودرو تا حدودی جدید بوده و حتی در دیگر خودروهای برقی نظیر این طراحی مشاهده نمی شود. می توان گفت ظاهر لونا gre به خاطر چراغ های خاص و متفاوتش نسبت به دیگر خودروهای برقی زیباتر دیده می شود. شایان ذکر است در سال جاری واردکنندگان خودرو تصمیم گرفته تا خودروهای برقی را به بازار کشور وارد نمایند که البته با استقبال زیادی هم روبرو شده است.

این خودرو دارای فاصله محوری زیادی می باشد و از این رو بسیار جا دار تر از سایر خودرو های هم رده می باشد و جای خوبی را برای سرنشین ها به وجود می آورد. در واقع زمانی که شما در بخش پشتی این ماشین ها می نشینید باید این موضوع را بدانید که مشکلی برای دراز کردن پا های خود نخواهید داشت. صندوق عقب این خودرو ها نیز ۴۱۰ لیتر ظرفیت دارد و این مورد می تواند کمی کوچک به نظر برسد ولی شما می توانید ۴ الی ۵ چمدان مسافرتی را در این بخش قرار دهید.

ترمزهای این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی مجهز به ABS و EBD هستند. لونا GRE در اصل خودرویی است که در بازار اروپا با نام موبیلایز لیمو و در بازار چین با نام JMEV Yi شناخته می شود. این خودرو در همکاری کمپانی رنو با شرکت جیانگ لینگ ساخته شده و در اروپا با برند موبیلایز (زیرمجموعه گروه رنو) عرضه می شود.

سیستم انتقال نیروی تک سرعته آن مصرف انرژی 11 کیلووات ساعت بر 100 کیلومتر را ثبت می‌نماید. این محصول گارانتی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری (هرکدام زودتر فرا برسد) را از طرف شرکت سازنده دریافت نموده است. این خودرو‌های برقی با نیروی باتری کار می‌کنند و توان باتری آن‌ها تضمین شده و دارای گارانتی است. البته همان‌طور که گفتیم، این خودرو‌ها برای تاکسیرانی و حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده‌اند.

لبه بالایی صندوق عقب کمی برآمده طراحی شده و حس یک اسپویلر یکپارچه را تداعی می‌کند. همه این‌ها در کنار حجم‌ خوب گلگیرهای عقب و فرم فست‌بک صندوق باعث شده‌اند لونا GRE طراحی جذابی را در این قسمت به نمایش بگذارد. در واقع همین بخش اغراق آمیز باعث شده است تا خودرو شکل لوکس تری را به خودش بگیرد و درب صندوق عقب این خودرو نیز دارای استایل فست بک می باشد و از همین جهت افراد زیادی را به عنوان طرفدار خود جذب کرده است. در این میان ممکن است شما فکر کنید که طرح جلویی این خودرو با بدنه و بخش عقبی آن هماهنگی زیادی ندارد ولی باید بدانید که  تمامی این موارد باعث شده اند تا لونا یکی از خودرو های لوکس در این روز ها شود. چراغ های عقب این خودرو ها به صورت بومرنگی می باشند و شکل بعلاوه دارند و روی درب صندوق عقب نیز این مورد کشیده شده است. در بخش بررسی های هر خودرو زمانی که به بدنه خودرو های برقی می رسیم باید بدانید که بسیار سبک می باشند و تم بسیار آینده نگرانه ای را دارد.

طراحی چراغ‌های دی لایت مانند یک بوم‌رنگِ نوک‌تیز است اما به‌خوبی با چراغ‌های اصلی ترکیب نمی‌شود. این سطح از امکانات برای یک وسیله حمل و نقل عمومی یا تاکسی کاملا در سطح انتظار قرار دارد، اما قطعاً برای مصارف شخصی با کمبودهایی مواجه است و نمی‌تواند رضایت ۱۰۰ درصدی کاربران را جلب کند. به واسطه فاصله محوری بزرگ، فضای نسبتاً جاداری برای سرنشینان فراهم امده است؛ به نحوی که افراد حاضر در ردیف عقب، محدودیت جدی در مورد فضای پا و سر احساس نخواهند کرد.

بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.

این خودرو با طراحی مدرن و قیمت 1 میلیارد و 164 میلیون تومان وارد بازار شده و رقیب اصلی آن در ایران، KMC EJ7 است. ضعف زیرساخت شارژ و بازار محدود خودروهای برقی، چالش‌های اصلی آن در ایران هستند. لونا یکی از خودرو های ایرانخودرو می باشد و وارداتی بوده و برقی است و تازه به ایران آمده است و باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این خودرو اولین محصول ایرانخودرو در رده ماشین های برقی می باشد. این خودرو یکی از ماشین های جمع و جور چینی می باشد و باید بدانید که توسط ایران خودرو قرار است برای مصرف های عمومی و شخصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این خودرو را در چین با نام Yi یا GSE می شناسند و همکاری شرکت جیانگلینگ با شرکت رنو باعث شده است تا این خودرو جمع و جور و کوچک برقی تولید شود.

شرکت ایران خودرو علاوه بر خودرو‌های تولیدی خود، در حال حاضر خودرو‌های برقی وارداتی به نام لونا را نیز به بازار عرضه کرده است که جهت نوسازی سیستم تاکسیرانی در نظر گرفته شده‌اند. یکی از این خودروهای وارداتی پرطرفدار لونا gre می باشد که توسط شرکت ایران خودرو برای نوسازی سیستم تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است. این خودرو برقی که با نیروی باتری کار می کند توان باتری آن تضمینی بوده و گارانتی دارد.

خودرو هایبرقی امروزه در سر تا سر جهان معروف شده اند و چون از انرژی پاک استفاده می کنند آلودگی بسیار کم تری برای زمین دارند و در نهایت منجر به گرم تر شدن آن و مشکلات بد تری در کره زمین نخواهند شد. در ادامه قرار است به بررسی خودرو لونا  که یکی از خودرو های برقی ایرانخودرو می باشد بپردازیم. لونا GRE ایران خودرو با طول ۴,۶۷۰  و عرض ۱,۸۳۰  و ارتفاع ۱,۴۷۰ و فاصله محوری ۲,۷۵۰  میلی‌متر عرضه خواهد شد. روشنایی اصلی، از طرفین سپر تامین می‌شود و خطوط LED با طرح شکسته، دی‌لایت (روشنایی روز) هستند.

باید دید با ورود این خودرو به بازار ایران، تا چه اندازه مورد اقبال عمومی قرار خواهد گرفت. ضمنا آریزو ۵ برقی هم می‌تواند رقیب دیگری برای محصول الکتریکی ایران خودرو تلقی شود. همه ما با محصولات ایران خودرو، به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودرو آشنا هستیم.

این محصول برقی وارداتی، با سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش عرضه می‌شود و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. گروه صنعتی ایران خودرو با دارا بودن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه ای را برای ارائه خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است. این خودرو در ابعادی به طول ۴۶۷۵ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر دارای فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر است. پیشرانه این خودرو قادر به تولید حداکثر توان ۱۱۰ کیلووات و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر بوده و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز نه و نیم ثانیه به ثبت رسیده است. لونا gre به موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم مجهز است که قدرت ۱۴۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را ارائه می دهد.

این ماشین حاصل همکاری رنو فرانسه و جیانگلینگ چین می باشد که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. باید اشاره داشت لونا gre در برخی بازارهای اروپایی مثل آلمان و بازارهای آسیایی تحت اسامی و برندهای مختلفی عرضه می شود. چهره و ظاهر لونا به دلیل چراغ‌های خاص و متفاوتی که دارد، نسبت به سایر ماشین‌های برقی زیباتر به نظر می‌رسد. علاوه بر نمای جلویی این ماشین، سقف و پنجره‌های آن نیز زیبایی خاصی دارند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *