شرایط فروش پیکاپ اینفینیت اکسپلورر اعلام شد اسب بخار مرجع تخصصی اخبار خودرو
اگر شما هم به دنبال تهیه یک پیکاپ مناسب برای سفرهای آفرودی خود هستید، همکاران ما در پایتخت کامیون نمایندگی رسمی آمیکو کد 1060 آماده ارائه خدمات خرید، فروش و مشاوره برای تهیه بهترین خودرو برای شما عزیزان هستند. این مدل خودروها خیلی هم جمعوجور نیستند و شاید بتوان آنها را در دسته متوسط و حتی فول سایز قرارداد. این خودروها بیشتر در 80 و 90 محبوب بودند و در آن زمان به دلیل وجودنداشتن پیکاپ های مختلف، آنها را نسبت به ماشینهای سنگین کوچک و جمعوجور میدانستند. در زمینه طراحی داخلی، در کابین بهمن G9 از نمایشگر بزرگ، دکمههای تنظیم تهویه دیجیتالی و دریچههای کولر بزرگ، استفاده شده است. جلو آمپر دیجیتالی و کنسول مرکزی با امکاناتی همچون پد شارژ بیسیم تلفن همراه و پورت USB نیز در این پیکاپ وجود دارد. تویوتا هایلوکس یکی از نمادینترین پیکاپها در جهان و ایران محسوب میشود که به دلیل دوام و استحکام فوقالعاده، شهرتی جهانی یافته است.
با توجه به افزایش تنوع در پیکاپ های موجود و معرفی پیکاپ های جدید در ایران، در این گزارش شش پیکاپ بازار خودرو ایران را از نظر ابعادی و مشخصات فنی با هم مقایسه می کنیم. این خودروها امروزه به طور گستردهای برای استفاده در برنامههای آفرودی و بیراههنوردی استفاده میشوند. چرا که مثل نمونههای شاسیبلند، دارای امکان حرکت به صورت 4×4 نیز هستند و چون قیمت کمتری از SUVها دارند، با استقبال بسیار خوبی در بازار مواجه شدهاند. پیکاپهای نظامی گاهی همین نمونههای معمولی هستند که به دست مشتریان غیر نظامی میرسد و گاهی از روی یک پیکاپ با تغییرات گسترده در بخشهای فنی و بدنه به منظور افزایش تواناییهای آن، ساخته میشود. همچنین یک پیکاپ یا وانت میتواند موتور درون سوز از نوع دیزل یا بنزینی داشته باشد، هر چند انواع برقی و هیبریدی نیز از این مدل روانه بازار شده است. اکثر پیکاپهای چینی تویوتا هایلوکس را به عنوان الگوی ظاهری و فنی خود انتخاب کردهاند اما بهمن g9 در این زمینه سنت شکنی کرده و دوست دارد خود را تا حد ممکن شبیه به همکلاسان آمریکایی نشان دهد.
استفاده از فنر لول به جای فنر شمش در سیستم تعلیق عقب، پیکاپ G9 را از سایر خودروهای مشابه متمایز میکند. برای مشاهده سایر مشخصات و شرایط فروش اقساطی پیکاپ فوتون به بخش خودروهای ایرانخودرو را مشاهده کنید. پیشرانه 4 سیلندری آن با استاندارد آلایندگی یورو 5 و جعبهدنده 6 سرعته دستی، مصرف سوختی حدود 11 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و میتواند به خوبی در شرایط مختلف جادهای عملکرد مناسبی داشته باشد.
این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF متصل است که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل میکند. بازار پیکاپهای ایران با تنوع زیادی از برندهای ژاپنی، چینی و داخلی همراه است. پیکاپهای ژاپنی مانند تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ، به دلیل کیفیت ساخت بالا، دوام و تواناییهای آفرود، انتخابی مناسب برای شرایط سخت و حمل بارهای سنگین هستند. پیشرانه این پیکاپ ارزان قیمت موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی با قدرت 125 اسب بخار است و چنین قدرتی به کمک گیربکس 5 دنده دستی به چرخها انتقال داده میشود. حداکثر سرعت این خودرو 150 کیلومتر بر ساعت ارزیابی شده و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر، 12 لیتر است.
این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی میکند و به سوخت باکیفیت نیاز دارد. این خودروهای چندکاره، با طراحی جذاب و قابلیتهای آفرودی، به انتخابی محبوب برای بسیاری از افراد و مشاغل از جمله حمل بار و اسباب کشی تبدیل شدهاند. از کشاورزان، رانندگان تا جوانان علاقهمند به آفرود، هر کسی میتواند پیکاپ مناسب خود را پیدا کند.
متریال به کار رفته در داشبورد و رودری های این پیکاپ کیفیت چندان بالا و خارق العادهای ندارند اما آنچنان بی کیفیت هم نبوده و در رده متوسطی قرار می گیرد. فضای کابین با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو کاملا جادار و راحت بوده و می توان به آن امتیاز بالایی داد. فضای بار نیز از نظر طول و عرض کمی کمتر از پیکاپ های دیگر بازار بوده و همچنین ارتفاع چندان زیادی نیز ندارد. غربیلک فرمان هم به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که با قطعات مشکی پیانویی تزئین شده و میزبان کلیدهای کنترلی سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل است.
واندر از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی استفاده میکند که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو که با عنوان مینی تراک معرفی شده، قرار است در نسخههای تک کابین و دو کابین تولید شود. هنوز قیمت این مینی تراک اعلام نشده ولی زامیاد از قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای نسخهٔ دو کابین آن خبر داده است.
البته با توجه به این که پیکاپ G9 از سیستم انتقال قدرت Part-Time 4WD بهره می برد، راننده می تواند به صلاحدید خود در زمان های مورد نیاز نیرو را با کمک سبک (4H) یا سنگین (4L) به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند. نکته دیگر در مورد این سیستم انتقال قدرت، نبود قفل دیفرانسیل در محور عقب است و سازنده تنها به استفاده از یک دیفرانسیل کلاچ دار یا همان LSD در محور عقب بسنده کرده است. کی ام سی T8 از لحاظ ظاهری، شباهتهایی به فورد رنجر دارد و با داشتن دو دیفرانسیل، توانایی خوبی در جادههای ناهموار ارائه میدهد.
فوتون تونلند یکی از پیکاپهای چینی است که با موتور 2.8 لیتری دیزلی و قدرت 174 اسببخار، عملکرد خوبی در حمل بار و جادههای ناهموار دارد. این پیکاپ با گشتاور 365 نیوتنمتر، میتواند تا 1.2 تن بار را حمل کند و به خاطر سیستم تعلیق مناسبش، در مسیرهای سخت نیز به خوبی عمل میکند. وانت پراید 151 محصولی است روی پلتفرم ایکس 100 سوار شده و در گروه خودروهای تجاری سایپا قرار دارد.
این پیکاپ به خاطر ترکیب بالای قدرت و کارایی، محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. یک سواری پیکاپ دارای یک قسمت برای حمل بار است، به شرطی که این قسمت به داخل اتاق سرنشینان راهی نداشته باشد. پیکاپهای نیز انواع مختلفی دارند که برخی از آنها به کامیونت بودن نزدیکتر هستند تا یک سواری با کاربری پیکاپ. اما اصلیترین ویژگی یک خودرو پیکاپ، داشتن فضایی در پشت اتاق و پشت محل نشستن سرنشینان است، به نحوی که امکان تردد بین فضای سرنشینان و محل بار مثل ونها، وجود نداشته باشد. در بازار جهانی مدل جدید ZTE G9 در بازار چین، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن، معادل ۲۱ هزار تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد. حتی در وانتهایی که از روی ونهای مسافری نیز ساخته میشوند، بخش سرنشینان و بخش بار از هم جدا هستند و امکان تردد بین این دو فضا وجود ندارد.
هرکدام از این موتورها با فناوریهای پیشرفته، عملکردی فوقالعاده را در حین رانندگی ارائه میدهند. حال شرکت مزین خودرو فراز باتوجهبه فروش بالای پیکاپ در بازار ایران شرایط فروش اینفینیت اکسپلورر را اعلام کرد تا علاقهمندان به بیراههنوردی و سفرهای آفرودی بتوانند در صورت تمایل آن را با قیمتی کمتر از ۳ میلیارد تومان خریداری کنند. شرکت بهمن موتور نخستین بار پاییز 1401 و در نمایشگاه خودرو اصفهان، این پیکاپ فول سایز را با همان نام اولیه نسخه کانسپت یعنی g9 برای بازار ایران معرفی کرد. فرآیند تطبیق پیکاپ g9 با استانداردهای کشور حدود یکسال طول کشید و در نهایت، نخستین سری آن در اواخر سال 1402 وارد بازار شد. فورد F150 را باید شناختهشدهترین پیکاپی دانست که جهان تاکنون به خود دیده است.
با موتورهای 6.2 لیتری V8 و 7.3 لیتری دیزلی، این خودرو قدرتی بین 385 تا 475 اسب بخار و گشتاوری خیرهکننده از 430 تا 1,050 نیوتنمتر ارائه میدهد. این وانت کوچک با الهام از خودروهای باری آمریکایی طراحی شد و برای حملونقل کالا در دوران پس از جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت. موتور این خودرو ۲.۷ لیتری با توان ۲۷ اسب بخار بود که برای آن زمان قابل قبول محسوب میشد. ساختار سبک و سادگی طراحی این مدل، آن را به یکی از پیشگامان صنعت وانت در ژاپن تبدیل کرد. پیکاپ G9 بهمن موتور با یک سیستم تعلیق پیشرفته و مدرن طراحی شده است که شامل سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و دوجناغی مولتیلینک در عقب میشود.
سیستم تعلیق بهمن G9 در محور جلو از نوع دو جناغی و در محور عقب از نوع صلب با فنر لول است. این سیستم تعلیق به ما نوید دوام بسیار بالا و البته سواری ای نرم تر از پیکاپ های دارای فنر شمش در محور عقب را می دهد. این ترکیب موتورها به هایلوکس اجازه میدهد تا در شرایط مختلف، از جادههای آسفالتی تا مسیرهای بیابانی و سنگلاخی، عملکرد مناسبی ارائه دهد. در ابتدا که پیکان وانت به مرحله تولید رسید، به علت تک سوز بودن و استفاده از بنزین و نحوه تزریق مستقیم آن، مصرف سوخت بالایی داشت. از همان زمان حجم باک این خودرو 1600 سی سی بود و تا به امروز تغییری نکرده و کابین راننده همچنان کوچک است. در این مقاله، تلاش کردیم تا با بررسی جامع و مقایسه پیکاپ های موجود در ایران به شما در انتخاب بهترین خودرو کمک کنیم.
علت چنین محبوبیتی این است که هایلوکس هم استحکام فنی بالایی دارد و هم به علت برخورداری از قابلیتهای آفرودی، میتواند در مسیرهای هموار و ناهموار به راحتی راه برود. پیشرانه این خودرو پیکاپ چینی بر خلاف رویه موجود چین، پیشرانهی دو لیتری توربوشارژ است. بهرهگیری از چنین پیشرانهای در بازاری که خودروهای پیکاپ توسط پیشرانههای 2.4 لیتری تنفس طبیعی اشباع شده، میتواند نقطه قوتی برای کی ام سی تی 8 باشد. تا همین چند سال پیش نام وانت یادآور خودرویی برای حمل و نقل تجهیزات و ادوات بود اما حالا ورق برگشته و دیگر مثل سابق نیست که وانتها امکانات کمی داشته باشند. امروزه وانتها زیر و رو شدهاند و شاید بتوان گفت نیمی از پیکاپهای کنونی به علت داشتن کابین باشکوه و زیبا و متریال به کار رفته در آنها قیمتهای بالایی دارند و در کلاس خودروهای لوکس قرار میگیرند.
همچنین، سیستمهای ایمنی پیشرفته و امکانات رفاهی متنوع، تجربه رانندگی امن و راحتی را برای کاربران فراهم میآورند. بهطور کلی، کاپرا ۲ با ارائه ترکیبی از قدرت، ایمنی و راحتی، گزینهای مطمئن و چندمنظوره در بازار خودروهای پیکاپ محسوب میشود. هانتر با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه میشود که قدرتی معادل 147 اسب بخار و گشتاوری حدود 210 نیوتنمتر تولید میکند. این موتور با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا خودکار متصل است و عملکرد مناسبی در شرایط مختلف جادهای دارد. پس از گذشت هشت سال از مونتاژ پیکاپ فوتون تونلند، ایرانخودرو دیزل در پاییز ۱۴۰۱ از نسل دوم این پیکاپ چینی برای مونتاژ رونمایی کرد. شرکت ارس خودرو که با برند آمیکو شناخته میشود، در سال ۱۳۹۷ عرضهٔ پیکاپ N2 ساخت شرکت چینی هوانگای را با نام آسنا آغاز کرد.
شرکت دیار خودرو که کار خود را با مونتاژ وانتهای گریت وال آغاز کرده بود، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ با رونمایی از وانتی بنام L7 پلاس، از قصد خود برای حضور دوباره در بخش پیکاپهای بازار خبر داد. این پیکاپ که با برند تیگارد عرضه خواهد شد، درواقع محصول شرکت ZX Auto است و ترالورد نام دارد. L7 پلاس از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در کنار گیربکس پنج سرعته دستی استفاده میکند. هنوز قیمت این پیکاپ اعلام نشده اما ازآنجاییکه تنفس طبیعی و گیربکس دستی است، انتظار میرود زیر ۱.۵ میلیارد تومان قیمت داشته باشد. کیامسی T9 یکی از جدیدترین پیکاپهای کرمان موتور است که با موتور ۲ لیتری توربوشارژ GDI و قدرت ۲۲۱ اسب بخار عرضه میشود. گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر آن باعث کشش بهتر در مسیرهای ناهموار میشود و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، رانندگی را روانتر میکند.
همچنین، آسنا با سیستم تعلیق مستحکم، سیستم چهارچرخ محرک و ارتفاع مناسب از سطح زمین، تواناییهای آفرود قابل توجهی دارد و میتواند در مسیرهای ناهموار و صعبالعبور به خوبی عمل کند. شاید در آیندهای نزدیک شرکت سروش دیزل مبنا مدل بنزینی با ظرفیت 2.7 لیتری یواز پیکاپ را به همراه جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یا 5 دنده دستی مونتاژ کند. البته این شرکت در حال حاضر جعبه 5 دنده دستی برای نسخه شاسی بلند را رونمایی کرده است. نسل اول این خودرو حدود نیم قرن پیش معرفی شد و اولین هایلوکس بازار N10 نام داشت که دارای پیشرانه 1.5 لیتری 76 اسب بخاری بود. اولین نسل از خودروهای هایلوکس که روانه بازار ایران شدند، نسل پنجم بودند یعنی مدل 1998.
همچنین، مصرف سوخت داخل شهر آن حدود 11 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده شده است. با بالا رفتن سن و سال SUV های قدیمی و البته نجومی شدن قیمت آن ها به واسطه عدم واردات، بازار نیاز مبرمی به خودرو های آفرودر تازه نفس و ارزان تر پیدا کرد. اینجا بود که شرکت های خودروسازی به سراغ مونتاژ کردن پیکاپ های چینی رفتند.تا آن زمان تنها پیکاپ های چینی موجود در بازار کاپرای قدیمی و محبوب گروه بهمن و فجایعی مانند پیکاپ وینگل و فوتون های ایران خودرو دیزل بودند. در واقع، پس از تصویب قانون ممنوعیت واردات خودرو های با حجم موتور بالاتر از 2500cc، این خودرو ها دیگر پا به خاک ایران نگذاشتند.
این پیکاپ جدید علاوه بر قدرت بیشتر نسبت به T8، یک برتری مهم دیگر هم دارد که بهرهمندی از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است. ایرانخودرو دیزل در سال ۱۳۹۳ مونتاژ پیکاپ فوتون تونلند را در نسخههای بنزینی و دیزلی آغاز کرد. در اواخر سال ۱۳۹۹ نیز این شرکت نسخهٔ فیسلیفت تونلند را روی خط تولید برد که در طراحی دستخوش تغییراتی شده است. زیر کاپوت فوتون تونلند یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل ساخت کامینز قرار دارد که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پیشرانه 2.4 لیتری 16 سوپاپی طبق آنچه سایپا گفته، 132.5 اسب بخار قدرت و 208 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو چنین قدرتی را توسط گیربکس 5 سرعته دستی به دو دیفرانسیل عقب و جلو منتقل میکند.
پیکاپ کاپرا بهمن موتور پیکاپ کاپرا نیز با پیشرانه میتسوبیشی 2.4 لیتری به بازار آمد. پیشرانه پیکاپ کاپرا توان تولید 130 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متری را در خود دارد و قدرت را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می کند. کی ام سی T8 یک پیکاپ بزرگ با سیستم دو دیفرانسیل ۳ حالته و قفل برقی است که امکان تغییر حالت دیفرانسیل را در مسیرهای مختلف فراهم میکند. موتور ۱۷۴ اسب بخاری آن با گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر، قدرت کافی برای جادههای سخت و شرایط باربری دارد. گیربکس ۶ دنده دستی، کنترل خوبی در مسیرهای شیبدار ایجاد میکند و فرمان هیدرولیکی، مانورپذیری مناسبی در جاده و شهر دارد.
این نصف حداکثر وزن یدک کشی مجاز در جادههای آمریکا محسوب میشود و F450 را به قلمروی کامیونهای کشنده وارد میکند. این خودروی اصالتا ژاپنی در رتبه دوم پیکاپهای آفرودی ارزان قیمت قرار میگیرد. پیشرانه 2.4 لیتری این پیکاپ دارای توان 133 اسب بخاری است و میتواند 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیکاپ فوتون معمولاً با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی یا دیزلی عرضه میشود که قدرتی بین 138 تا 150 اسب بخار و گشتاوری حدود 200 نیوتنمتر تولید میکند. هیوسو وانت ناشناختهای در بازار کشورمان است که چند سالی است بیسروصدا توسط شرکت خودروسازی یزد تولید میشود. هیوسو T205 به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز است که زیر صندلیها قرار دارد و ۹۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
F150 پرفروشترین پیکاپ در آمریکا طی ۴۷ سال گذشته و پرفروشترین خودروی این کشور در ۴۲ سال گذشته بوده است که نشان از شایستگی پیکاپ فول سایز دارد زیرا محصولی نامرغوب نمیتواند چنین فروشی داشته باشد. این موضوع در ظرفیت یدک کشی F150 هم دیده میشود زیرا این پیکاپ در بین مدلهای فول سایز سبک بالاترین ظرفیت یدک کشی را دارد. F150 با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت و پکیج مکس تریلر میتواند تا ۶۳۵۰ کیلوگرم را یدک بکشد. در حال حاضر، نسخه عرضهشده از تیگارد L7 در ردهای اقتصادی از نظر سطح امکانات قرار دارد، اما مدیران تیگارد موتور وعده دادهاند که در آینده، نسخه فولآپشن این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد. با ورود نسخه اتوماتیک، انتظار میرود L7 بتواند رقابت جدیتری در بازار پیکاپهای دو دیفرانسیل ایران داشته باشد.
این پیکاپ با گیربکس شش سرعته دستی و قابلیت دو دیفرانسیل، گزینهای مناسب برای عبور از مسیرهای بیراهه محسوب میشود. یکی از جدیدترین پیکاپهای بازار ایران که از سال 99 در خط تولید کرمان موتور حضور دارد، پیکاپ تی 8 است که با نام کی ام سی تی 8 روانه بازار شد. این خودرو پیشرانه بنزینی توربوشارژ دو لیتری دارد که قادر است 174 اسب بخار نیرو و 290 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. جعبه دنده این خودرو 6 سرعته دستی است که با دو دیفرانسیل قدرت لازم را به تمامی چرخها انتقال میدهد. پیکاپ بهمن G9 در بخش فنی به یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ مجهز شده که توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور را داراست.
در این نسخه جدید، قدرت موتور ۱۵ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰ نیوتنمتر نسبت به مدل قبلی افزایش یافته که باعث بهبود عملکرد این پیکاپ شده است. پیکاپ را میتوان نوعی وسیله نقلیه موتوری سبک مانند وانت یا ماشینهای سواری با کابین محصور در جلو و محفظه باری تعبیه شده در انتهای آن تعریف کرد. همچنین پیکاپ ها برای کسانی که در خارج از شهر زندگی میکنند و در رفتوآمدهای جادهای هستند نیز بسیار مناسب است. نسخه فیسلیفت این خودرو، که توسط ایرانخودرو دیزل تولید میشود، طراحی جلو را بهروز کرده و از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با قدرت 200 اسببخار و گشتاور 300 نیوتنمتر بهره میبرد. پیکاپها در بازار ایران به دلیل قابلیتهای حمل بار و تواناییهای آفرود، محبوبیت ویژهای دارند.
آمیکو آسنا نوعی پیکاپ مونتاژی در ایران است که توسط شرکت ارس خودرو عرضه میشود. این مدل، از موتور ۲.۴ لیتری تحتلیسانس میتسوبیشی، با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر استفاده میکند. آمیکوآسنا با سیستم دو دیفرانسیل، در مسیرهای خارج از جاده خیلی خوب عمل میکند؛ اما بهدلیل وزن بالا، شتابگیری آن نسبت به رقبا کندتر است. فضای بار این مدل ۱۳۰۰ کیلوگرم ظرفیت دارد و برای حمل بارهای سنگین گزینه خوبی محسوب میشود. ازآنجاکه قیمت این نوع پیکاپ تقریبا بالاست، اگر قصد خرید گزینهای اقتصادیتر را دارید، شرایط اقساطی سایپا گزینهای بسیار مناسب و مطمئن به شمار میرود و امکان خرید پیکاپهایی با قیمت مناسبتر را برایتان فراهم میکند.
ابعاد بزرگ و سنگین آنها و موتورهای حجیم این خودروها باعث میشود تا مصرف سوخت آنها نیز بالا باشد و با این وجود، پیکاپها در رده آخرین خودروهای بنزینی هستند که نسخه هیبریدی آنها نیز عرضه شد. از بهترین پیکاپهای هیبریدی میتوان به فورد ماوریک هیبریدی، داج رم 1500 هیبریدی، تویوتا تاکوما هیبریدی، فورد F150 هیبریدی و تویوتا تاندرا هیبریدی نام برد. برای اینفینیت اکسپلورر از پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI استفاده شده است که میتواند ۲۳۳ اسب بخار توان و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را به کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت ZF به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.
براساس این شرایط فروش، نسخه SAHRA با موعد تحویل 120 روز کاری 2.690 میلیارد تومان قیمت دارد و نسخه Signature با قیمت 3.190 میلیارد تومان عرضه می شود. شما میتوانید پیکاپ G9 را با شرایطی فوقالعاده همچون امکان تحویل فوری و اقساط بلندمدت منعطف ۱۵ تا ۳۰ ماهه از سپند خودرو خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی بهمن موتور با کارشناسان ما از طریق راهای ارتباطی موجود در تماس باشید. در نمای پشتی، طراحی پلهگونه سپر برای دسترسی راحتتر به فضای بار، طراحی جذابی ایجاد میکند.
حجمدهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، بهخوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاهرنگ است. در دو سوی سپر عقب هم لبههایی پلکانی شکل برای قرار دادن پا در نظر گرفته شده است. پیکاپها را میتوان ترکیبی از قدرت، استقامت و تطبیقپذیری دانست که برای رانندگانی که به خودرویی همهفنحریف نیاز دارند، انتخابی ایدهآل است. تیگارد L7 در واقع همان ZX-Auto ترالورد (Terralord) است، محصولی از برندی که پیشتر مدلهایی مانند کاپرا و G9 را نیز به بازار ایران معرفی کرده بود. از آن جایی که در نظر مردم، خودروهای بزرگ و حجیم بسیار گرانتر از خودروهای سبکاند در نتیجه میتوان گفت با داشتن یک پیکاپ شما میتوانید ثروتمند به نظر برسید. پیکاپ G9 را روشن کرده و دوری در خیابان های شهر می زنیم؛ اولین نکته ای که هنگام رانندگی با این خودرو به چشم می آید، ابعاد بسیار بزرگ و کامیون مانند G9 است که باعث می شود در ترافیک شهری و خیابان های باریک احساس راحتی نکنیم.
پیکاپ نیسان دوکابین با امکانات ایمنی و رفاهی مناسب، گزینهای عالی برای افرادی است که به دنبال خودرویی چندمنظوره و با کیفیت هستند. این خودرو نیازهای شهری را برآورده کرده و قابلیتهای خوبی برای استفاده در خارج از جاده دارد، بنابراین برای مصارف تجاری و خانوادگی انتخاب مطمئنی است. سیستم انتقال 10 سرعته اتوماتیک این خودرو، تجربهای نرم و قدرتمند را فراهم میکند که با هر دنده، شما را به سمت موفقیت هدایت میکند. بدون شک بهترین خودرو پیکاپ دنیا، پرفروشترین آنهاست که این لقب به فورد سری F میرسد.
یکی از نقاط قوت آن، شباهت به نیسان پیکاپ و دسترسی آسان به قطعات یدکی و خدمات فنی است. پیکاپ گریت وال وینگل ۵ محصولی از شرکت چینی گریت وال موتورز است که به عنوان وانت کارآمد برای کار و تفریح طراحی شده است. این خودرو با طراحی مدرن، قدرت موتور مناسب و فضای داخلی جادار، توانسته است توجه خریداران را جلب کند.
در همین راستا با جهش دلار و نرخ ارز، قیمت خودروهای لوکس وارداتی از جمله پیکاپها سر به فلک کشید. حالا در گجت نیوز همراه شما هستیم و میخواهیم نگاهی به گرانترین و جدیدترین خودروهای پیکاپ بازار ایران داشته باشیم. چیزی که وانت پیکاپها را جذابتر از قبل میکند، استحکام، مقاومت و رسالتی است که همچون سابق حفظ کردهاند. پیکاپهای جدید آماده کارهای سنگین شما هستند، بی آن که پوسته مجلل و زیبایشان خدشه دار شود. اصلا میتوان گفت که وانتهای امروزی به خاطر وجود ویژگیهایی همچون کشش قایق، موتور سیکلت، اتاقک حمل اسب و دیگر موارد باربری، کاربردیتر از شاسی بلندهای لوکس هستند. پیکاپ کی ام سی T8 با ترکیب قدرت و کارایی، گزینهای مناسب برای مصارف تجاری و خانوادگی محسوب میشود.
در مدل ۲۰۲۵، موتور ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا رم 3500HD بتواند نزدیک به ۳.۵ تن بار را حمل کند. پیکاپ ریچ با موتور ۲.۴۳۸ سیسی و تنفس طبیعی، ۱۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۸ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو با گیربکس پنج سرعته دستی و قابلیت دو دیفرانسیل، گزینهای مناسب برای استفادههای روزمره و کاربریهای سبک است. کینگ لینگ تاگا H با پیشرانه چهار سیلندر بنزینی ۱.۸ لیتری توربوشارژ، قدرتی معادل ۲۳۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
علاقهمندان به خرید پیکاپ اکسپلورر میتوانند سری اول این خودرو را که بهصورت وارداتی و با مدل ۲۰۲۳ به فروش میرسد را با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان خریداری کنند. موعد تحویل اینفینیت اکسپلورر به مشتریان ۳۰ روز کاری پس از ثبتنام اعلام شده است. بهطورکلی در مورد امکانات و آپشنهای اکسپلورر میتوان گفت که محصول مزین خودرو در مقایسه با رقبایش وضعیت به نسبت بهتری دارد و میتواند جزو فولترین پیکاپهای بازار ایران قرار گیرد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
پراید بار به دلیل قیمت پایین، برای کسبوکارهای کوچک و حمل بارهای شهری مناسب است. پیکاپ کی ام سی T8، که در اصل جک T8 نام دارد، یکی از گزینههای محبوب در بازار ایران است. این پیکاپ با موتور 2 لیتری توربوشارژ خود، توانایی تولید 174 اسببخار قدرت و 290 نیوتنمتر گشتاور را دارد. پیکاپ ریچ، محصول مشترک پارس خودرو و زامیاد، نسخه چینی نیسان پیکاپ است که پس از توقف تولید نیسان در اوایل دهه ۹۰ خورشیدی به بازار معرفی شد. ریچ بهینهسازیهایی دارد که باعث کاهش وزن، بهینهسازی مصرف سوخت و افزایش قابلیت مانور آن شده است. این پیکاپ در رقابت با مدلهایی همچون کاپرا ۲، فوتون تونلند و آمیکو آسنا قرار دارد.
برای انتخاب بهترین پیکاپ ایران باید به قدرت موتور، گشتاور، نوع گیربکس و سیستم انتقال قدرت توجه بالایی داشته باشید. این موارد تعیین میکنند که خودروی موردنظر برای آفرود، جاده یا حمل بار مناسبتر است. در جدول زیر مشخصات فنی بهترین پیکاپهای ایران را بررسی میکنیم تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. انتخاب بهترین پیکاپ ایران به عواملی مانند قدرت موتور، نوع دیفرانسیل و کاربرد آن در جاده یا آفرود بستگی دارد. در حال حاضر، شرکتهایی مانند کرمان موتور، بهمن خودرو، ایرانخودرو دیزل و ارس خودرو، مدلهای مختلفی را در این کلاس عرضه میکنند.
بهمن G9 زیر کاپوت خود یک موتور 2 لیتری توربوشارژر با سیستم سوخت رسانی GDi یا همان پاشش مستقیم را جای داده است. این توان تولیدی که فعلا برای این غول 2 تن و 60 کیلوگرمی کافی به نظر می رسد، از طریق یک گیربکس 8 سرعته AT ساخت کمپانی ZF آلمان به چرخ های عقب منتقل می شود. اگر بخواهیم یکی از سنگینترین وانت پیکاپهای این لیست را نام ببریم، بیشک یواز پیکاپ با وزن 2135 کیلوگرمی در صدر جدول قرار میگیرد. سه مولفه کارآمدی شاسی، دوام فنی و پتانسیل آفرودی، این خودرو را در زمره جانسختترین پیکاپهای موجود در بازار قرار داده است.
این خودروی پیکاپ آفرود که ساخت 2011 است به بازار ایران راه پیدا کرده و در دو مدل تک کابین یا دو کابین عرضه شده است. اولین خودروی پیکاپ آفرود ارزان قیمت گریت وال وینگل 5 است که موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری دارد و 135 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس این خودرو 5 دنده دستی است و قدرت تولیدی پیشرانه به تمامی چرخهای آن منتقل میشود. تویوتا هایلوکس یک پیکاپ دو دیفرانسیل با موتور ۲.۷ لیتری و توان ۱۶۴ اسب بخار است و از گیربکس اتوماتیک و سیستم تعلیق مستقل در جلو بهره میبرد. این مدل بهدلیل داشتن ارتفاع مناسب از سطح زمین و قفل دیفرانسیل عقب، در مسیرهای آفرودی عملکرد خوبی دارد. مصرف سوخت تویوتا هایلوکس حدود ۱۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ظرفیت بار آن، ۱۰۰۰ کیلوگرم است و بدنهای مقاوم دارد.
این قدرت و گشتاور باعث میشود نیسان پیکاپ در مسیرهای سخت و حمل بارهای سنگین عملکرد خوبی داشته باشد. توانایی حمل بار آن تا حدود 1 تن و ظرفیت یدککشی آن نیز 3.5 تن است که این ویژگیها آن را به یک گزینه قوی برای مصارف صنعتی و سنگین تبدیل میکند. هایلوکس القاب زیادی دارد که دو مورد از آنها قدیمیترین پیکاپ تولیدی دنیا و قدیمیترین محصول کمپانی تویوتا است. مکث کلوت دندهای یکی از پیکاپهای ایرانی است که به خاطر قیمت مناسب و طراحی مقاوم خود، بهویژه در مناطق کوهستانی و بیابانی محبوب است. این پیکاپ علاوه بر طراحی زیبای خارجی، با موتور ۲.۴ لیتری خود، قدرت کافی برای انجام سفرهای آفرودی و حمل بارهای سنگین را دارد.
این مدل برای رقابت مستقیم با وانتهایی مانند فورد F-150 و شورولت سیلورادو عرضه شد و توانست جایگاه خود را در این کلاس تثبیت کند. تاندرا بهواسطه طراحی مستحکم، موتورهای قدرتمند و قابلیتهای باربری بالا، به یکی از انتخابهای محبوب مشتریان تجاری و آفرود بازان تبدیل شد. اگر قصد خرید یک پیکاپ صفر کیلومتر را دارید، G9 می تواند نسبت به رقبا انتخابی ایده آل و صد البته گران تر از آن ها باشد. این خودرو در دور دور های اندرزگویی کاملا شما را سربلند می کند و در آفرود های سبک و متوسط نیز به خوبی از پس کار بر می آید. با این حال در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نمی توان از این خودرو انتظار سخت کاری های تویوتا و نیسان و دوام عجیب و غریب آن ها را داشت.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. با داشتن امکانات مدرن و راحتی بیشتر، این خودرو را به گزینهای مناسب برای کسانی تبدیل کرده که به دنبال ترکیبی از قدرت، استحکام و راحتی در یک خودرو هستند. نمای ظاهری این خودرو در مقایسه با نسل قبلی متفاوت است و در سبک طراحی به نظر میرسد که از خودروهایی همچون فورد رنجر و تویوتا هایلوکس پیروی میکند.
دیدگاهتان را بنویسید