اگر برای ثبت نام خودرو دیگنیتی، طراحی آن برایتان اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که این ماشین از لحاظ طراحی ظاهری در دسته کراس اوورهای کوپه قرار میگیرد و میتوان آن را یکی از نخستین کراس اوورهای کوپه در بازار ایران دانست. این پیشرانه همان پیشرانه ای است که قبل تر در ام وی ام آریزو ۵ توربو و فونیکس آریزو ۶ پرو دیده بودیم. پیشرانه ای که چری با همکاری AVL اتریش توسعه داده و تا به امروز بازخورد فنی خوبی داشته است.
ترکیب این ویژگیها باعث شده که دیگنیتی از لحاظ طراحی یکی از متمایزترین محصولات در کلاس خود باشد و بتواند در بازار خودروهای کراساوور، به عنوان یک گزینه جذاب شناخته شود. اگر قصد خرید خودرو دیگنیتی را دارید، باید به این موضوع توجه کنید که نمایندگی این خودرو بر عهده گروه بهمن است و میتوانید از طریق ثبت نام بهمن موتور این ماشین را سفارش دهید. قیمت دیگنیتی پرایم نیز در حال حاضر بین ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. این خودرو نسخهای لوکستر و بهروزتر از مدل اصلی دیگنیتی است که امروز به قیمت دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به مشتری تحویل داده میشود.
با شروع حرکت، فرمان خودرو اولین نکته ای که توجه راننده را جلب می کند؛ این فرمان بسیار زیبا بوده و حس کاملا اسپرتی دارد که با حال و هوای کلی خودرو متناسب است. از نظر ابعاد، دیگنیتی نسبت به چری تیگو ۷ بزرگتر است و امکانات متنوعتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. همچنین طراحی ظاهری دیگنیتی بهروزتر به نظر میرسد که آن را برای خریداران به گزینهای جذاب تبدیل کرده است.
دیگنیتی هنوز امتحانش را پس نداده است اما به نظر میرسد استفاده از گیربکس CVT باعث خواهد شد شتاب اولیه دیگنیتی کمتر از حد انتظار باشد. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. استفاده از مواد نرم و با کیفیت در ساخت داشبورد و صندلی ها، حس لوکسی و راحتی را به سرنشینان منتقل می کند. خودروی دیکنیتی دارای ابعاد بدنه 4685 میلیمتر در طول، 1865 میلیمتر در عرض و 1645 میلیمتر در ارتفاع است.
این خودرو سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷ شمسی) در نمایشگاه پکن رونمایی شد و دو سال بعد روی خط تولید بهمن موتور قرار گرفت و سال ۱۴۰۰ به دست مشتریان ایرانی رسید. دیگنیتی پرستیژ همچنین از یک جعبه دنده اتوماتیک AT شش سرعته بجای CVT قبلی بهره می برد که بعد از ارتقای پیشرانه قطعا جذاب ترین پیشرفت فنی این خودرو به شمار می رود. این در حالیست که دیگنیتی پرایم که حالا تیپ پایه این خودرو محسوب می شود، تنها 148 اسب بخار آن هم با گیربکس خسته کننده CVT در اختیار راننده قرار می داد؛ جعبه دنده 6 سرعته جدید تیپ پرستیژ ساخت برند “پاور تک” است و نیرو را همچنان، تنها به چرخ های جلو منتقل می کند. دیگنیتی پرستیژ (dignity prestige) نسخه ای کامل تر از دیگنیتی پرایم محسوب می شود که در آن سعی شده نقاط ضعف تیپ پرایم رفع شود. دیگنیتی پرایم Dignity Prime، یا همان دانگ فنگ IX5، خودرویی در کلاس کراس اور کوپه است که در سال 2018 توسط کمپانی خودروسازی دانگ فنگ چین طراحی شده و در اوایل سال 1400 توسط گروه بهمن تقریبا همزمان با فیدلیتی پرایم به بازار ایران معرفی و عرضه شد.
در قسمت جلو ترکیبی یکنواخت و زیبا بین چراغها و جلوپنجره پدید آمده که سراسر چهره خودرو را در برگرفته است. ورودیهای هوا و مهشکنها نیز حالتی سراسری دارد و بخش عمده قسمت زیرین سپر را شامل شده تا نمایی خوشایند و مدرن و البته ساده ایجاد کند. با سلام و تشکرحق با شماست اما ما در راستای رسالت اطلاع رسانی کامل و دقیق به مخاطبان، سعی داریم حتی ریزترین و کماهمیتترین آپشنها یا موارد فنی خودروها را نیز در مقالات مجله همراه مکانیک بیاوریم. علاوه بر این، دیگنیتی دارای شش کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای است که در صورت بروز تصادف، از آسیب های جدی به سرنشینان جلوگیری میکند. در این مقاله از سایت پارس قطعه به معرفی، ویژگیها، مزایا و معایب این خودرو خواهیم پرداخت. اینها دیگه آپشن محسوب نمیشه،اما دوربین ثبت وقایع و رادار خطی و ۳۶۰ درجه را جزو آپشن محسوب میشن .
دیگنیتی برای اولین بار در سال 2018 توسط شرکت دانگ فنگ در چین معرفی شد و روی پلتفرم مشترک با برخی دیگر از محصولات این برند توسعه یافت. این کراساوور با طراحی کوپهمانند و اسپرت خود، توانست توجه بسیاری از مشتریان را جلب کند. دیگنیتی با بهرهگیری از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ، توان تولید قدرتی معادل 148 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه را دارد. این موتور در کنار گشتاور 220 نیوتنمتر که از 1800 دور بر دقیقه در دسترس قرار میگیرد، عملکردی مناسب برای یک کراساوور شهری ارائه میدهد.
به علاوه سیستم صوتی دیگنیتی پرایم برای رانندگانی که به کیفیت سیستم استریو اهمیت فراوانی میدهند و اگر بیس موسیقی به گوششان نرسد از سفر لذت نمیبرند، راضی کننده است و جای شکایت باقی نمیگذارد. از طراحان چینی انتظاری جز این نمیرود که کابینی شسته رفته با گرافیک متناسب ارائه داده باشند، اما ظاهر زاویه دار داشبورد کمی حال بیننده را میگیرد. حجم جزئیات و ریزه کاریهای کابین، تعداد دکمههای فراوان روی فرمان و دنده برای منتقدان غربی مشخصات ماشین دیگنیتی پرایم که به مینیمالیسم خو گرفته اند تا حدی نامتعارف بوده اما برای سلیقه آسیایی ما میخواند. المانهایی از جمله پنل فیبرکربن روی کنسول و مانیتورهای توکار تاچ اسکرین، حس خوبی به فضای داخلی دیگنیتی بخشیده اند. اما عیب اینجاست که اثر انگشت و خش روی سطح آنها باقی میماند و برای حفظ آراستگی خودرو، باید بیش از آنچه فکرش را میکنید دستمال به دست شوید.
طراحی بیرونی این خودرو با خطوطی اسپرت، سعی در جذب مخاطبان جوان و علاقهمندان به خودروهای کراس اوور اسپرت دارد. دیگنیتی پرایم با نمای جلویی جذاب، جلوپنجره بزرگ و چراغهای کشیده طراحی شده است و به خوبی نگاهها را به خود جلب میکند. کراساوور کوپه، یکی از کلاسهای ترکیبی خودرو است که تنوع خیلی کمی در بازار ایران دارد. خودروهای این کلاس هم ارتفاع و ابعاد شاسیبلندها را دارند و هم شبیه به ماشینهای اسپرت کوپه طراحی شدهاند. دیگنیتی یا دانگ فنگ iX5 یکی از اتومبیلهایی است که در رده کراساوور کوپه قرار میگیرد.
هرچند که بهای بالای دیگنیتی در بازار آزاد باعث شده رونق معاملات این خودرو در بیرون از درب کارخانه، تاحدی تحت الشعاع قرار بگیرد. این پیشرانه با کد فنی SFG15T از توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در بازه ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است و انتهای میللنگ آن با یک گیربکس cvt اتوماتیک تیپترونیک، بهمنظور انتقال نیرو بهسوی چرخهای جلو ارتباط دارد. بهمن دیگنیتی اصالتا یکی از محصولات کمپانی دانگفنگ است که اولین مرتبه با نام ix5 به حاضران در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ رخ نشان داد. این ماشین در بخش پیشرانه به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر مجهز شده است که توانایی تولید ۱۴۸ اسببخار قدرت در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور در ۱۸۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه با استفاده از فناوری توربوشارژ بهینه شده است و عملکرد خوبی را برای این کراس اوور میانرده به ارمغان میآورد. در میان دیگر محصولات بهمن موتور، ریسپکت پرایم یکی از خودروهای پرطرفدار این شرکت است که قیمت جدید این خودرو نیز اعلام شده است.
در کنار این موارد، نباید از کنار فرم طراحی رینگ های این خودرو با تریم مشکی به راحتی گذشت چرا که طراحی این بخش را اسپرت تر کرده است. با توجه به ارزش حدوداً ۱۴ تا ۲۰ هزار دلاری نسخههای مختلف دیگنیتی در بازارهای خارجی، احتمالاً نمونه صفر کیلومتر خودروهایی نظیر چری تیگو ۷، جک S۵ و هایما S۷ در رده قیمتی کراساوور تازه وارد چینی قرار میگیرند. مقایسه مشخصات فنی، امکانات و طراحی محصول جدید بهمن موتور به آشنایی بیشتر با این خودرو کمک می کند.
این خودرو در سگمنت کراساوورهای کوپه جای میگیرد و طراحی آن به گونهای است که به سرعت توجه هر بینندهای را جلب میکند. ترکیب خطوط پویا، فرم کشیده بدنه و شیب سقف در قسمت عقب، ظاهری جذاب و متمایز به خودرو دیگنیتی بخشیده است. در نمای جلو، خودرو دیگنیتی از جلوپنجرهای بزرگ با طراحی خاص بهره میبرد که هماهنگی خوبی با چراغهای باریک و کشیده آن دارد. این چراغها که به فناوری LED مجهز شدهاند، جلوهای مدرن و تهاجمی به نمای جلویی بخشیدهاند. سپر جلو نیز با ورودیهای هوای بزرگ طراحی شده تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک، ظاهری اسپرتتر به شاسی بلند دیگنیتی بدهد. سازنده IX5 سطح مصرف استاندارد ۱۰.۴ لیتر در کیلومتر برای پیشرانه چهار سیلندر ۱ و نیم لیتری اعلام کرده است که با آمار و ارقام تست استاندارد میخواند.
مشخصات دیگنیتی شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT میشود که عملکرد اقتصادی و مصرف سوخت بهینهای را ارائه میدهد. در ادامه، بهمن موتور نسخه بهروزتر این خودرو را تحت نام دیگنیتی پرایم عرضه کرد که با ارتقای امکانات و طراحی، جذابیت بیشتری برای خریداران ایجاد کرده است. این خودرو به عنوان یکی از معدود کراساوورهای اسپرت بازار ایران شناخته میشود و همچنان یکی از گزینههای محبوب در بین خریداران این کلاس محسوب میشود. بهمن موتور در ادامه از برند دیگنیتی بازهم استفاده کرد و نسخه قویتر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ و نسخه هفت نفره را با نام دیگنیتی دریم روانه بازار کرد.دیگنیتی یک کراساوور اندازه متوسط چینی است که به واسطه طراحی خاص و فرم کوپه سقف، مشهور شده است. این خودرو با دو پیشرانه 1.5 لیتری و دو لیتری توربوشارژر به تولید میرسد و به دلیل ظاهر خاص خود، نزد مشتریان ایرانی به محبوبیت دست یافته است.
دیگنیتی یکی از محصولات گروه بهمن است که با قیمت ۷۳۵ میلیون تومان در اواسط آبان ماه در طرح پیش فروش بهمن موتور عرضه شده بود. با آغاز دور جدید تحریمهای صنعت خودروسازی و محدودیت واردات خودرو، بازار ایران با کاهش تنوع در محصولات جدید مواجه شد. در این شرایط، خودروسازان داخلی تلاش کردند تا با عرضه مدلهای مونتاژی جدید، بخشی از نیاز بازار را تأمین کنند. این خودرو که در اصل نسخهای از دانگ فنگ ix5 محسوب میشود، با نام دیگنیتی پرایم در بازار ایران شناخته شد و به عنوان یک کراساوور سایز متوسط به رقابت با دیگر خودروهای این کلاس پرداخت.
این خودرو به صورت CKD در ایران مونتاژ می شود و بازار خودرو های شاسی بلند متوسط را هدف قرار داده است. هر دو خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و توان ۱۴۸ اسببخار به بازار عرضه شدهاند. تفاوت کلیدی آنها در نوع جعبه دنده است که چری تیگو ۷ از جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه بهره میبرد؛ در حالیکه دیگنیتی با جعبه دنده اتوماتیک CVT عرضه شده است. چیزی که در بازار امروز خودروی ایران زیاد دیده میشود و انتخاب نهایی را سخت میکند، کراس اوورهای رنگارنگ هستند که از جنبههای مختلف خصوصیات فنی گرفته تا سطح آپشنها، میزان مصرف سوخت و ظاهر، باهم رقابت دارند. درحال حاضر، چری تیگو ۷ که حاصل مونتاژ مدیران خودرو باشد، شباهتهای فنی زیادی به دیگنیتی پرایم دارد. ظاهر شیک و جادار بودن به همراه قیمت کارخانه دیگنیتی پرایم که تا حدودی معقولتر از محصولات چری تمام میشود، به نوعی برگ برنده رقابت آن در بازار با تیگو ۷ واقع شده و بیشتر مشتریان را تشویق به خرید پرایم کرده است.
در مقابل، دیگنیتی با ابعاد بزرگتر و فضای داخلی جادارتر، راحتی بیشتری در سفرهای طولانی فراهم میکند. همچنین، در حالی که دیگنیتی از تکنولوژیهای رفاهی و ایمنی متعددی برخوردار است، لاماری ایما به دلیل محدودیت در برخی امکانات رفاهی ممکن است برای برخی خریداران جذابیت کمتری داشته باشد. فونیکس تیگو 7 پرو یکی از کراساوورهای چینی در بازار ایران است که به دلیل سابقه حضور طولانی، جایگاه ویژهای در بین خریداران دارد. این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتنمتر بهره میبرد و به گیربکس 9 سرعته CVT مجهز شده است.
این خودرو به سیستم های ترمز ABS، EBD، و ESP مجهز است که از ایجاد لغزش و عدم کنترل خودرو جلوگیری می کنند. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ های LED با طراحی منحصر به فرد و خطوط شکسته، هماهنگی خوبی با ظاهر کلی خودرو دارند و حس اسپرت بودن را تقویت می کنند. یکی از نقاط قوت خودرو دیگنیتی، طراحی خارجی آن است که به سبک مدرن و جذاب طراحی شده است. این سیستم تعلیق علاوهبر جذب ضربات جاده، پایداری و ثبات خودرو را در پیچهای تند و جادههای پرپیچوخم تضمین میکند. گیربکس این خودرو از نوع CVT یا انتقال پیوسته متغیر است که علاوهبر کاهش مصرف سوخت، تجربه رانندگی روان و بدون تأخیر دنده را فراهم میکند. علاوهبر این، قابلیت تنظیم حالت رانندگی اقتصادی در این خودرو وجود دارد که به کاهش مصرف سوخت در مسیرهای طولانی کمک میکند.
این خودرو دارای سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) است که برای استفاده در شهر و جاده های هموار مناسب است. گیربکس بهکاررفته در این مدل از نوع ۶سرعته اتوماتیک است که بهصورت هوشمند و بدون ایجاد تأخیر، دندهها را تعویض میکند. با سلام و تشکرحق با شماست و در دنیای امروز دیگر موارد اینچنینی آپشن محسوب نمیشوند اما رسالت ما اطلاع رسانی کامل به مخاطبان است و در این راستا لازم میدانیم تا حتی ریزترین و کماهمیتترین آپشنها یا جزئیات فنی خودروها را نیز در مقالات مجله همراه مکانیک بیاوریم.
در مقایسه با دیگنیتی، تیگو 7 پرو طراحی محافظهکارانهتری دارد، اما از نظر فنی شباهت زیادی بین این دو خودرو دیده میشود. در حالی که تیگو 7 سواری اسپرتتری ارائه میدهد، دیگنیتی به لطف طراحی کوپهمانند و فضای کابین جادارتر، برای افرادی که به دنبال استایل مدرن و لوکستر هستند، گزینه جذابتری محسوب میشود. علاوه بر این، لاماری ایما نیز یکی دیگر از رقبای جدی دیگنیتی در بازار ایران به شمار میرود.
کابین دیگنیتی با طراحی مدرن و اسپرت خود، فضایی پویا و جذاب را برای سرنشینان فراهم کرده است. در داخل دیگنیتی، استفاده از خطوط نرم و هماهنگ همراه با ترکیب رنگهای متضاد، جلوهای خاص و چشمگیر ایجاد کرده است. داشبورد این خودرو از طراحی ساده و در عین حال کاربردی برخوردار است که تمامی کنترلها و دکمهها در دسترس راننده قرار دارند. همچنین نمایشگر بزرگ سیستم مالتیمدیا در مرکز داشبورد قرار گرفته و با طراحی مینیمالیستی، حس مدرنی را به کابین القا میکند. ابعاد دیگنیتی نسبت به برخی از رقبا بزرگتر است که این موضوع منجر به ایجاد فضای جادار در داخل کابین شده است. فاصله بین دو محور 2790 میلیمتری این خودرو، فضای پای بیشتری را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم کرده که برای سفرهای طولانیمدت راحتی بیشتری را به همراه دارد.
موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک CVT باعث شدهاند که dignity ماشین در رده کراساوورهای اقتصادی قرار گیرد. بهمن موتور برای تقویت جایگاه خود در این بازار، نسخه ارتقایافتهای از دیگنیتی را نیز با نام دیگنیتی پرستیژ معرفی کرده است که امکانات بیشتری را در اختیار خریداران قرار میدهد. این روند نشاندهنده تلاش بهمن موتور برای ارائه گزینههای متنوعتر در بازار خودروهای کراساوور و پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان است. دیگنیتی به عنوان یکی از کراساوورهای محبوب بهمن موتور، با تغییرات قابل توجهی روبهرو شده است. در مقایسه با سایر مدل های برند مادر، این خودرو در طراحی ظاهری، امکانات داخلی و مشخصات فنی ارتقاء یافته است.
آخرین گامی که میتوانید برای حصول اطمینان صددرصدی از مناسب بودن ix5 بردارید، این است که به سایت سپریس سری بزنید و نگاهی به شرایط اجاره دیگنیتی پرایم بیندازید. اگر از ما میپرسید، کاملاً ارزشش را دارد که با صرف هزینهای نه چندان زیاد، رانندگی با این خودرو را امتحان کنید. اگر بعد از رنت این خودروی چینی، از عملکرد و همراهی آن در سفر راضی بودید، بعداً در هنگام خرید دیگنیتی پرایم از خودتان (و از میزبان دیگنیتی در سپریس) تشکر خواهید کرد. امکانات رفاهی و ایمنی مدرن این خودرو با ارائه امکاناتی همچون صفحه نمایش لمسی، سانروف پانوراما، سیستمهای کمکی رانندگی و سیستمهای ایمنی پیشرفته، تجربه ای لوکس و مطمئن را به سرنشینان خود ارائه می دهد. جلو پنجره بزرگ و کرومی آن همراه با چراغ های LED باریک و تیز، چهره ای خاص و شیک به خودرو می بخشد.
جدول زیر تمامی دادههای مرتبط با تجهیزات ایمنی خودرو بهمن دیگنیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. سواری آن نیز مانند سایر جنبه های آن اسپرت است و خبری از نرمی و راحتی زیاد در سیستم تعلیق آن نیست؛ اما، این خشکی تعلیق موجب شده تا هندلینگ نسبتا خوبی در سگمنت خود داشته باشد و عبور از پیچ ها را به تجربه ای لذت بخش برای راننده تبدیل کند. روند قیمتی بازار خودرو در طول یک ماه اخیر، با توجه به نوسانات قیمت دلار ناپایدار بوده است. با این حال، معایب این خودرو همچون عملکرد محدود در مسیرهای سخت و قیمت بالاتر نسبت به رقبا ممکن است تصمیمگیری برای خرید آن را تحت تأثیر قرار دهد. سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) این سیستم برای رانندگی های شهری و جاده های صاف مناسب است، اما در مسیرهای آفرود یا شرایط آب و هوایی نامساعد عملکرد کمتری دارد.
موتور دیگنیتی پرایم نیز به گیربکس اتوماتیک CVT متصل است که امکان تعویض دنده نرم و روان را فراهم میکند. دیگنیتی پرایم همچنین از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی بهرهمند است که از مهمترین این امکانات میتوان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار خروج از خط، کروز کنترل، مانیتور بزرگ لمسی با پشتیبانی از سیستمهای چندرسانهای و تهویه مطبوع دوگانه اشاره کرد. دیگنیتی پرایم در کلاس کراساوور های کوپه را می توان حداقل در زمینه طراحی خودرویی اسپرت دانست.
دیگنیتی Prime دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۵ لیتر گزارش داده شده است که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می آید. نمای عقب این خودرو از دو چراغ به هم پیوسته بهره می برد که به صورت کامل بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته اند. نکته دیگری که در بخش سپر عقب دیگنیتی پرایم دیده می شود استفاده از دو خروجی اگزوز فیک بر روی سپر عقب که این انتظار را به وجود می آورد که این خودرو موتور قدرتمندی دارد که متاسفانه این گونه نیست. در کل می توان نتیجه گرفت که با اینکه این خودرو همانند رقبایش چهره آنچنان بروزی ندارد اما چهره بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و طراحی کوپه این خودرو باعث ایجاد وجه تمایز با رقبایش شده است. با توجه به قیمت دیگنیتی باید گفت که قیمتگذاری منطقی بهمن موتور برای این محصول سبب شده تا مشتریان ایرانی تمایل زیادی نسبت خرید این خودرو از شرکت نشان دهند.
امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 10 جهت؛ پشت آمپر تمام دیجیتال 10 اینچی، نورپردازی فضای کابین در 7 رنگ و شارژر بی سیم تلفن همراه نیز دیگر امکاناتی هستند که در تیپ پرستیژ دیگنیتی قرار گرفته اند. مجموعه سیستم هشدار دهنده دیگنیتی پرایم مجهز به سنسور جلو و عقب، کنترل کشش و پایدارسازی در شیبهای رو به بالا و پایین به همراه دوربین ۳۶۰ درجه مجهز به ریکوردر، ۶ ایربگ و صندلی راننده با ۶ تنظیم حالت، دیگنیتی را لایق نامش ساخته اند. البته معایبی مانند غیاب رادارهای تصادف و نقطه کور و عدم تشخیص لاین نیز وجود دارند که کمی دلسردکننده هستند. از سوی دیگر آپشنهای چشمگیر دیگر دیگنیتی مانند سقف پانوراما، استارت دکمهای، سیستم آنتیترپ و اتوهلد، باعث شده اند تا در بین رقبای خودش انتخاب هیجان انگیزی به حساب بیاید.
این در حالی است که در رقبایی مثل آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو سیستم تعلیق ساده توییست بیم را داریم. همین تفاوت باعث می شود سواری بهمن ریسپکت پرایم بخصوص در ردیف عقب به مراتب نرم تر از رقبا باشد. اگر سال ۱۴۰۴ قصد خرید فیدلیتی الیت تیپ ۲ هفت نفره از نمایندگی های بهمن موتور داشته باشید باید چیزی حدود ۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان بپردازید. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار و کارخانه محصولات بهمن موتور در سال ۱۴۰۴ مشاهده کنید. طراحان سعی کردهاند با استفاده از اشکال هندسی ساده، نمایی امروزی و نسبتا مینیمالیستی برای کابین پدید آورند.
البته این را هم در نظر داشته باشید که خروجی های پیشرانه در بهمن ریسپکت پرایم کمی بیشتر از آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو است. قوای فنی دیگنیتی پرستیژ ارتقا یافته و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) داخل محفظه احتراق بهره می برد که توان آن را به 230 اسب بخار می رساند و گشتاوری برابر 355 نیوتن متر تولید می کند. اگر به دنبال خرید یک کراس اور با ظاهر زیبا و هندلینگ قابل قبول هستید، دیگنیتی پرستیژ می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، هرچند که قوای حرکتی این خودرو در حد و اندازه یک خودرو 230 اسب بخاری نیست! دیگنیتی پرستیژ با امکانات قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده بهمن موتور، می تواند یکی از انتخاب های مناسب در میان رقبای خود باشد.
دیگنیتی از پاییز ۹۹ به لیست تولیدات گروه خودروسازی بهمن راه پیدا کرده و توانسته خود را بهعنوان یکی از بازیگران مطرح این کلاس خودرویی به خریداران ایرانی بشناساند. اینمحصول اولین خودروی SUV کوپه تولید داخل میباشد کهدر فاز اول تولید، ۲۰ درصد آن داخلی سازی شده است. طراحی داخلی و خارجی این خودرو اسپرتو بسیار جذاب استو سیستمهای کنترل رانندگیهمچونHAC ,HDC ,ESCو سیستم های ترمز ABSبه همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمز دیگنیتی را علاوه بر خودرویی زیبا بهخودرویی ایمن نیز تبدیل کرده است. به گزارش ایمنا، کراساوور دیگنیتی محصول جدید گروه خودرو بهمن است که در حقیقت یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ ix۵ است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه میشود. دیگنیتی ابعاد و اندازه نسبتاً بزرگی دارد و در دسته کراساوورهای سایز متوسط قرار میگیرد.
با ورود به داخل کابین دیگنیتی پرایم، شاهد یک طراحی و دیزاین لوکس و نسبتا به روز هستیم که طراحی آن می تواند احساس خوبی را به سرنشینان منتقل کند. طراحی خوب این قسمت بیشتر از هرچیزی مدیون استفاده از تریم رنگی و همچنین استفاده از روکش چرمی در نقاط مختلف رودری ها و داشبورد این خودرو است. از دیگر اِلمان های لوکسی که در این طراحی کابین این خودرو دیده می شود استفاده از طرح پیانویی است که در روی قسمت هایی از داشبورد و کنسول وسط دیده می شود. دیگنیتی پرایم کراس اوور متوسط بهمن موتور است که در سال ۱۳۹۹ معرفی شد و تا به حالا در بازار کشور حضور دارد. دیگنیتی پرایم کراس اوور متوسط بهمن موتور است که در سال 1399 معرفی شد و تا به حالا در بازار کشور حضور دارد.
ماشین دیگنیتی از نظر امکانات رفاهی، گزینهای کاملاً مجهز در بین کراساوورهای موجود در بازار محسوب میشود. این خودرو به یک نمایشگر لمسی بزرگ مجهز است که امکان دسترسی به سیستم چندرسانهای را فراهم میکند و از اتصال بلوتوث، درگاه USB و سیستم صوتی پیشرفته بهره میبرد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچههای اختصاصی برای سرنشینان عقب، راحتی بیشتری در سفرهای طولانی ایجاد میکند. از دیگر امکانات دیگنیتی پرایم میتوان به صندلیهای چرمی برقی با تنظیمات چندحالته، سقف پانورامای بزرگ، ورود و استارت بدون کلید، آینههای جانبی تاشونده برقی و نورپردازی داخلی اشاره کرد که همگی تجربهای مدرن و لذتبخش را برای سرنشینان فراهم میکنند. همچنین، وجود دوربین 360 درجه و سنسور پارک جلو و عقب، پارک خودرو را بسیار آسانتر کرده و دید بهتری در هنگام مانورهای شهری به راننده میدهد.
اگر بخواهیم به بررسی فرق دیگنیتی پرایم و پرستیژ بپردازیم، باید بدانید که تفاوتهای کلیدی این دو مدل بیشتر در بخش امکانات رفاهی و بهروزرسانیهای طراحی و ایمنی نسخه پرستیژ است. فضای داخلی این کراساوور کوپه نیز در ردیف جلو بسیار جادار و راحت است اما ردیف عقب به دلیل شیب سقف میتواند محدودیتهایی از ناحیه سر برای افراد بلندقد ایجاد کند، هر چند به دلیل فاصله ۲۷۹۰ میلیمتری بین محورها، فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار دارد. گنجایش ۷۸۰ لیتری صندوق عقب دیگنیتی نیز به راحتی میتواند پاسخگوی نیازهای مسافرتی یک خانواده پنج نفره باشد. در اولین نگاه، با خودرویی مواجه هستیم که جزئیات دیزاین جلوی آن داد میزنند با یک خودروی چینی طرف هستید. این خودرو از نظر ریخت و ابعاد ظاهری، با سگمنت کراس اوور کوپه (مانند BMW X4) همخوانی دارد.
با این حال، سیستم تعلیق مولتی اینک که روی چرخهای عقب پیاده شده هندلینگ آسان و رضایتبخشی برای دیگنیتی پرایم به همراه داشته و از این لحاظ، جای انتقادی باقی نمیگذارد. خودرو در پیچ یا پستی و بلندی جاده، تعلیق نسبتاً نرم و به جایی دارد و دچار انحراف آزاردهنده نمیشود. قیمت بالا با توجه به امکانات و طراحی مدرن، قیمت دیگنیتی نسبت به برخی از رقبا بالاتر است و ممکن است برای برخی از خریداران جذابیت نداشته باشد.
این خودرو مجهز به موتور توربوشارژ ۱.۸ لیتری است که توانایی تولید قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاوری نزدیک به ۲۸۵ نیوتنمتر دارد. این میزان از قدرت، دیگنیتی پرستیژ را به خودرویی با قابلیتهای بالا در مسیرهای شهری و جادهای تبدیل میکند. دیگنیتی بهمن موتور از یک مخزن بنزین با ظرفیت ۵۸ لیتر بهره میبرد و میانگین مصرف سوخت آن حدود 7.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
دیدگاهتان را بنویسید