قطعه رام خودرو دارای دو سر است و شکل ظاهری آن شبیه تیرکمان است. رام خودرو یک قطعه بسیار مهم و حیاتی است که در جلوبندی ماشین نقش بسیار مهمی دارد. همان طور که اشاره شد جلوبندی خودرو از قطعات مختلف تشکیل شده است. در نتیجه خرابی یکی از قطعات مانند رام خودرو می تواند کل سیستم خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. اهمیت آن به حدی است که مراکز تخصصی برای تعمیر جلوبندی وجود دارد.
قطعات جلو بندی مانند سیستم تعلیق، ترمز، جعبه فرمان و… در صورت نبود رام ممکن است آسیب ببینند حفاظت از این قطعات حیاتی در طول مسیر برعهده رام است. وقتی خودرو در یک مسیر ناهموار در حال عبور است، ممکن است قسمت زیر خودرو با قسمت برآمده ای از جاده برخورد نماید . یا تکه سنگی از زیر لاستیک خودرو به سمت قطعات زیرین خودرو برخورد کرده و به آنها آسیب برساند.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی وب سایت جی آی اس پی مراجعه فرمایید. رام قطعه ای نیست که بتوانیم به راحتی و با داشتن ابزار مناسب آن را تعویض کنیم پس حتماً برای عوض کردن آن به یک متخصص مراجعه کنید.
از یک قطعه پایه از جنس فلز و یک قطعه دیگر از جنس پلاستیک ساخته شده است. تفاوت اصلی بین سیستم هیدرولیکی و مکانیکی در جنس پلاستیک به کار رفته در دسته دوشاخ است. همچنین نوع روغنی که در بین فنر های دوشاخ رام و موتور هیدرولیکی در حال گردش است با نوع مکانیکی تفاوت دارد. دسته موتور دوشاخ که دوشاخ رام نیز می گویند به قسمت زیرین موتور خودرو مربوط می شود.
برخی از افراد به این قطعه تیر کمان می گویند که به حالت شکل ظاهری و دو سری بودن آن است. این قطعه وظیفه متصل نمودن قسمت چپ و راست خودرو را دارد و همچنین نتقش مهم در نگهداری گیربکس و موتور و …. جلوبندی خودرو شامل قطعات به هم پیوسته هستند که وظیفه حرکت خودرو ، فرمان پذیری ، کاهش لرزش خودرو و …… را دارند و هر قطعه به عنوان قطعه ضروری هستند که در صورت خرابی قطعه اصلی ، لوازم یدکی با کیفیت جایگزین آن می شوند. رام دارای دو شاخ با روپوش پلاستیکی است که توسط دسته موتور کامل کنترل میشود. این قطعه در پایین ترین قسمت اتومبیل قرار دارد و بوش به رام و قسمت تیرکمانی به بوش دسته موتور متصل میشود.
نگهداری منظم و بازرسیهای دورهای از مهمترین عواملی هستند که به شما کمک میکنند تا از هرز شدن رام خودرو جلوگیری کنید و عمر مفید آن را افزایش دهید. امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید رام زیر موتور خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.
نکته مهم این است که دسته دوشاخ برای هر خودرو متفاوت است و این موضوع به حجم موتور (پیشرانه) خودرو بستگی دارد. در صورت خرابی این قطعه مهم جلوبندی خودرو دچار آسیب خواهد شد علاوه بر آن گیبرکس که قسمت اساسی یک خودرو برای به حرکت در آوردن است آسیب خواهد دید. به طور کلی رام یک شاسی می باشد که به وسیله آن قطعاتی که در جلوبندی به کار می رود توسط رام متصل به اتاق ماشین می شود.رام یک حالت دو سری دارد که شکل تیرکمان دارد، به این دلیل با آن تیرکمان نیز می گویند. در مواردی که خودرو با سرعت بالا در دست انداز یا جوب فرو میرود، رام ممکن است شکسته شده و خراب شود. همچنین، وقتی که سنگ از زیر لاستیک فرو میرود و با رام برخورد میکند، میتواند به این قطعه آسیب وارد کند و در نهایت، در تصادفات بیشتر مواقع، رام زیر موتور خودرو ممکن است کج شود یا شکسته شود. هر یک از قطعات جلوبندی وظیفه خاصی را بر عهده دارد و مجموع عملکرد این اجزا با یکدیگر منجر به حرکت خودرو میشود.
به دلیل شباهت این قطعه به تیرکمان، دوشاخ رام یا دوشاخ تیرکمانی نیز می گویند. در مسیر های ناهموار گاها ممکن است قسمت زیرین خودرو با برآمدگیهای جاده برخورد داشته باشد. در این حالت یکی از قطعاتی که ممکن است دچار آسیب شود، رام موتور است. از آنجایی که رام خودرو از مهم ترین قطعات خودرو است، اصل بودن آن در هنگام خرید بسیار مهم است و شما می توانید با خرید این قطعه از لوازم یدکی برادران پارت از اصالت کالایی که خریداری می کنید مطمئن باشید. رام خودرو که به صورت یک دسته 2 شاخ از جنس فلز طراحی می شود، با قرارگیری در بخش جلوبندی از قطعاتی همچون گیربکس، کویل، موتور و شاسی محافظت می کند.
این قطعه بهطور مستقیم از ضربات و آسیبهای احتمالی به خودرو جلوگیری کرده و تعادل و پایداری خودرو را در شرایط مختلف حفظ میکند. خرابی رام میتواند منجر به لرزش فرمان، صداهای ناهنجار و آسیب به لاستیکها و دیگر قطعات خودرو شود. با مراقبت و رانندگی مناسب، میتوان از خرابی این قطعه جلوگیری کرده و عمر مفید خودرو را افزایش داد. همان طور که از نام آن پیدا است در زیر موتور خودرو و روی شاسیها بسته میشود. در واقع وظیفه اصلی این قطعه نگه داشتن قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو میباشد. رام زیر موتور را میتوان یکی از قطعات اصلی سیستم تعلیق خودرو دانست.
جلوبندی یکی از بخشهای حیاتی خودرو است و اهمیت بالایی دارد؛ بهطوریکه مراکز تخصصی برای تعمیر جلوبندی وجود دارند. هنگامی که جلوبندی خودرو با خرابی یک یا چند قطعه دچار مشکل میشود، خودرو عملکرد اصلی خود را از دست میدهد. اصلی ترین وظیفه رام وصل شدن دسته های موتور به رام می باشد ، همچنین این قطعه مانع وارد شدن آسیب به خودرو می شود . این قطعه باعث اتصال قسمت چپ و راست خودرو به همدیگر می شود و همچنین هماهنگ کردن قطعات خودرو را در هنگام حرکت بر عهده دارد . به طور کلی رام یک شاسی می باشد که به وسیله آن قطعاتی که در جلوبندی به کار می روند توسط رام متصل به اتاق ماشین می شوند .
زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این قطعه فعالیت میکنند و معرفی یک محصول خاص به عنوان بهترین مارک بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای رام خودرو را به شما معرفی میکنیم. به طور کلی کارتل و گیربکس از قطعات مهمی هستند که نقشی اساسی در به حرکت درآوردن ماشین دارند، از این رو زمانی که از رام خودرو استفاده شود سلامت این بخش ها نیز تضمین خواهد شد. خرابی و مشکل در دوشاخ رام اثر معکوس بین پدال و دسته دوشاخ را به وجود می آورد.
اگر به هر دلیل دو شاخ رام خراب شود عملکرد گیربکس نیز مختل خواهد شد که تولید لرزش و صدا می کند. در نتیجه صدا به اتاق ماشین منتقل می شود و شخصی که داخل ماشین نشسته است لرزش را احساس می کند. ضرباتی که توسط گیربکس به موتور وارد میشود، توسط دو شاخ رام جذب و تفریح میشوند. اگر این قطعه آسیب ببیند، عملکرد گیربکس ممکن است مختل شده و باعث ایجاد لرزش و صدا شود. رام از جنس فلزی ساخته شده است و بوش پلاستیکی است که با هم متصل هستند.
اصلیترین علت خرابی و آسیبدیدگی رام ماشین برخورد با موانع سخت همچون سنگ یا سرعتگیر است. همچنین احتمال دارد خودرو با جدول کنار خیابان برخورد نماید که این موضوع روی عملکرد رام تأثیر منفی خواهد گذاشت. مهمترین راه برای حفظ رام موتور استفاده از سینی موتور است که نقش محافظ و ضربه گیر در زمان برخورد با ناهمواریهای زمین را بر عهده دارد و از آسیب دیدن رام و جلوبندی جلوگیری میکند. وظیفه رام خودرو حفظ و نگه داری مجموعه فرمان، جلوبندی، گیربکس و کارتل حودرو است و به طور همزمان اتصال دهنده ی برخی از اجزای خودرو به بدنه و اتاق است.
همانطور که گفته شد، جلوبندی خودرو از مجموعهای از قطعات مختلف تشکیل شده است، بنابراین خرابی یکی از قطعات مانند رام خودرو میتواند تأثیر گستردهای روی کل سیستم خودرو داشته باشد. داشتن شش سال سابقه درخشان در زمینه واردات و عرضه انواع لوازم یدکی مربوط به بدنه، موتور و جلوبندی خودرو به خوبی نشاندهنده خدمات بینظیر مجموعه ما در خصوص تأمین لوازم یدکی مورد نیاز بازار کشور است. تهران یدک یکی از برترین فروشگاههای اینترنتی تخصصی در زمینه فروش قطعات و لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی است. شما به راحتی از طریق سایت فروشگاهی ما میتوانید انواع لوازم یدکی مورد نیاز خود را سفارش دهید.
جنس رام خودرو از فلز است و مقاومت بسیار بالایی (تکیه گاه جلوبندی خودرو) دارد. رام خودرو نقش مهمی در حفظ و نگهداری قطعات حیاتی مانند گیربکس، موتور، و … را به عهده دارد. وظیفه دیگر رام خودرو متصل کردن قسمت راست و چپ خودرو است، به علاوه هماهنگ کردن قطعات خودرو در هنگام حرکت را به عهده دارد. دو شاخ رام روپوش پلاستیکی داشته که کارکرد آن با دسته موتور کامل می گردد.
این قطعه نقش حیاتی در کاهش آسیبها و برخوردها به قطعات حیاتی خودرو دارد و باعث بهبود عملکرد و دوام خودرو میشود. جلوبندی خودرو از قطعات مختلفی تشکیل می شود که تعدادی از آنها شامل اکسل، سیبک ها، فرمان، فنر، میل تعادل و موج گیر، بلبرینگ ها، چرخ ها و سگ دست است که به نوعی با هم در ارتباط هستند. به دلیل سوار بودن رام بر بخش های مختلف خودرو نیازمند تخصص جلوبندی ساز است تا بتواند این قطعه را به خوبی بر روی اجزا خودرو متصل نماید.
جلوبندی شامل قسمت زیرین و جلویی خودرو میشود و وظیفه آن ایجاد راحتی در طول رانندگی و تعلیق خودرو در حین حرکت است. باید توجه داشت که تفاوت اساسی بین جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد. رام خودرو با قرار گرفتن در بخش جلویی و زیرین خودرو، به محافظت از قطعات مهم جلوبندی مانند سیستم تعلیق، ترمزها، جعبه فرمان و… کمک میکند. ترمز، سیستم تعلیق و موتور از حساسیت بالایی برخودار هستند، به همین دلیل رام خودرو نوعی محفظه فلزی است که برای محافظت از این قطعات به کار می رود و وظایف مهمی نیز در ماشین بر عهده دارد. درصورت برخورد با موانع امکان دارد قطعات مهم دچار آسیب و خرابی شوند که رام از این مشکل جلوگیری می کند به همین خاطر شناخت علائم خرابی این قطعه و کسب اطلاعات دقیقی درباره آن اهمیت زیادی دارد. رام قطعه ای از جنس فلز می باشد که از لحاظ خصوصیات و استحکام همانند شاسی خودرو می باشد، به عبارت دیگر استحکام این قطعه به لحاظ مقاومت در مقابل تنش ها و ضربات، مانند شاسی خودرو می باشد.
در صورت خرابی رام باید آن را تعویض نمایید در این صورت باید به فکر یک تامین کننده قطعات با کیفیت باشید. علاوه بر موارد ذکر شده تصادف از جلو به طوری که سپر خودرو به کل از بین برود رام را دچار ضربه و آسیب دیدگی میکند. داشتن هندلینگ مناسب ماشین به شما کمک میکند تا در سرعت های بالا خودرو را در دستان خود داشته باشید، اگر رام خراب باشد ممکن است نتوانید خودرو را کنترل کنید یا به اصطلاح از مسیر خود منحرف شوید. لرزش فرمان بر روی تمام قطعات جلوبندی تاثیر دارد و ممکن است به مرور زمان سبب لاستیک خوردگی خودرو شود. در حین شتاب گیری اگر فرمان به صورت نا متوازن لرزش داشته باشد نشان دهنده خرابی در بخش جلوبندی یا ممکن است از رام باشد. به طور کلی رام بر روی حرکت یک خودرو تاثیر ندارد اما در حین حرکت عوامل مختلفی ممکن است بر روی اجزا بدنه یا موتوری تاثیر گذار باشد.
این قطعه در پایین ترین قسمت اتومبیل قرار دارد که بوش به رام و قسمت تیر کمانی به بوش دسته موتور وصل می شود. رام به طور کلی به وجود آمده است تا قطعات مختلف خودرو را در مواقع برخورد سخت و ناگهانی محافظت کند. زمانی که شما با یک مانع سخت و بلند مانند جدول یا گارد ریل برخورد میکنید، وظیفه اصلی رام آغاز میشود و آن این است که جلوی شکستن کارتل و گیربکس را میگیرد. از نظر من، بهترین وظیفه رام خودرو، جلوگیری از ورود آسیب به قطعات دیگر ماشین است. اصلیترین دلیل خرابی و آسیب دیدگی رام ماشین برخورد محکم و بدون کنترل با سنگ، موانه و سرعت گیر است.
این قطعات شامل سیستم تعلیق، ترمزها، جعبه فرمان، گیربکس و کارتل میشوند. ضربه هایی که توسط گیربکس به موتور وارد می شود به وسیله دو شاخ دفع می شود. اگر این قطعه آسیبی ببیند عملکرد گیربکس دچار مشکل شده و باعث ایجاد لرزش و صدا می شود. در هنگام رانندگی زمانی که شما از دست انداز ها و چاله های موجود در خیابان عبور می نمایید از وارد آمدن آسیب به خودرو جلوگیری می نماید. به عنوان یکی از اصلیترین قطعات در جلوبندی خودرو، رام نه تنها برای جلوگیری از ورود آسیب به ماشین، کارتل و گیربکس طراحی شده است، بلکه همچنین برای تثبیت شاسی در داخل جلوبندی و کاهش شلی و لغزش شاسی نیز وظیفه دارد. رام یکی از لوازم یدکی مگان و رنو است که مزایای زیادی برای خودروی شما خواهد داشت، اما اصل بودن این قطعه نیز تاثیر زیادی در عملکرد آن دارد، بنابراین باید هنگام خرید آن، به سراغ قطعات یدکی اصلی رنو l90 بروید.
جلوبندی خودرو از مجموعهای از قطعات مختلف تشکیل شده است که با یکدیگر هماهنگی دارند. هر قطعه با چند قطعه دیگر متصل است و ساختار آن به صورت مجموعهای از قطعات جداگانه است. با بررسی وبسایتهای فروش میتوان دریافت رام زیر موتور پراید با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان، رام پژو ۲۰۶ با قیمت حدود ۱.۵ میلیون تومان، رام موتور پیکان وانت با بهای ۶۸۰ هزار تومان و رام سمند موتور ملی با قیمت حدود ۲.۳ میلیون تومان عرضه شده است. در هر صورت، اگر رام خودرو هرز شده است، مهم است که توسط تعمیرکار ماهر بررسی و تعمیر شود تا ایمنی و کارایی خودرو حفظ شود. با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید رام زیر موتور مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه رام زیر موتور ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم.
سیستم مکانیکی قیمت پایین تری به نسبت هیدرولیکی داشته و در اندازه متفاوت و متناسب با خودرو تولید می گردد. کارایی و عملکرد سیستم هیدرولیکی بهتر می باشد و پلاستیک با کیفیتی دارد که نگهداری آن هزینه بر است. تفاوت میان سیستم مکانیکی و هیدرولیکی در جنس پلاستیک آن و نوع رون به کار رفته ما بین فنرهای دو شاخ رام و موتور می باشد. با استفاده از رام، شاسی ماشین به طور کامل تثبیت شده و از جابجایی ناخواسته جلوگیری میکند که ممکن است مشکلاتی را برای راننده ایجاد کند. به طور خلاصه، رام خودرو علاوه بر جلوگیری از آسیب وارد شدن به قطعات دیگر، وظیفه تثبیت شاسی در جلوبندی را نیز بر عهده دارد. با استفاده از رام، در زمان عبور با سرعت بالا از یک مانع، ورود آسیب به خودرو به طور مؤثری متوقف میشود.
در صورتی که رام آسیب جدی ببیند معمولا آج لاستیک های 2 طرف خودرو به صورت ناهماهنگ دچار ساییدگی می شوند. هنگامی که این قطعه صدمه ببیند و یا خراب شود علائمی از خود نشان می دهد که در ادامه بیان کرده ایم. بعضی مواقع ممکن است شنیدن صدا (تلق تلق) از موتور خودرو (در راه های پر پیچ و خم) نشانه آسیب رسیدن به این نقطه باشد.
همچنین کارکرد جلوبندی خودرو بدون وجود رام اتومبیل امکان پذیر نمی باشد . رام خودرو یک حالت دو سری دارد که شکل تیرکمان دارد که این دلیل اصلی گفتن تیرکمان به رام خودرو می باشد . همچنین خرابی یکی از قطعات جلوبندی مانند رام خودرو می تواند کل سیستم خودرو را تحت تاثیر قرار دهد . جلوبندی اتومبیل دربرگیرنده ی قطعه های ضروری نظیر سیستم تعلیق، ترمزها، جعبه فرمان و غیره می باشد. به علاوه قطعاتی مثل گیربکس و کارتل هم در قسمت محفظه جلویی اتومبیل وجود دارند. همانگونه که مشخص است این قطعات با اهمیت ممکن است به خاطربرخورد با مانع های گوناگون آسیب ببینند و در نتیجه شرکت های خودروسازی باید طراحی هایی جهت مراقبت از آن ها انجام دهند.
قیمت رام ماشین نسبت به آسیب هایی که از آن جلوگیری میکند ناچیزی است به همین جهت در صورت عدم تعویض رام ممکن است هزینه های آتی بیشتری را به شما متحمل شود. گر یک رام خراب باشد ممکن است به شاسی خودرو در حین حرکت ضربات مختلفی وارد شود. بر فرض یک قطعه سنگ در حین حرکت به زیر ماشین شما میرود اگر رام دارای مشکل باشد میتواند آسیب جدی به بخش های مختلف وارد کند. رام معیوب میتواند تأثیرات جدی بر عملکرد و ایمنی خودرو داشته باشد. اگر شما فکر میکنید که خودروی شما دارای رام معیوب است، بهتر است به یک کارگاه متخصص مراجعه کرده و مشکل را تشخیص داده و تعمیر کنید.
همانطور که گفته شد از آن جایی که این قطعه قسمتی از شاسی خودرو است و در عین حال در زیر خودرو قرار دارد و بیشتر در معرض آب و گل و لای قرار دارد لذا باید در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. به همین جهت، این قطعه با یک لایه رنگ الکتروفورز کاتدی پوشانده می شود. از مهم ترین کاربردهای رام خودرو، وصل شدن دسته های موتور به رام است، همچنین این قطعه مانع وارد شدن آسیب به خودرو می شود. این قطعه باعث اتصال قسمت چپ و راست خودرو می شود و همچنین هماهنگ کردن قطعات خودرو را در هنگام حرکت بر عهده دارد. رام در واقع یک قطعه فلزی محکم و مقاوم است که اجزای مختلف جلوبندی، گیربکس و یا در مواردی موتور خودرو را در خود جای میدهد. در واقع رام را نوعی شاسی میتوان دانست که وظیفه آن وصل کردن قطعات جلوبندی به شاسی خودرو است.
زمانی که رام خراب می شود به دلیل اینکه با بخش هایی از موتور در ارتباط است این احتمال وجود دارد که شاهد افت عملکرد خودرو باشید. تمامی خودروسازان با در نظر گرفتن این مسئله که رام یک قطعه حیاتی و مهم در ماشین است برای طراحی محصولات خود از آن استفاده می کنند که باید گفت مزایای زیر را به همراه دارد. خوب است بدانید ماسین پژو پارس که تولید کشور ما میباشد، رام زیر موتور دارد.
شاسی یا همان چهارچوب اصلی خودرو بخشی است که تمامی قطعات دیگر را نگه می دارد و با توزیع وزن ماشین موجب تعادل آن در هنگام حرکت می شود، با توجه به این مورد باید گفت که رام در استحکام بخشی به شاسی نیز کاربرد دارد. شکل ظاهری رام به گونه ای است که معمولا با نام دو شاخ یا تیر کمانی نیز شناخته می شود و در واقع 2 سر مختلف دارد که برای اتصال به قسمت زیرین خودرو به کار می روند. در نوع مکانیکی معمولاً قسمت پلاستیکی آن در محل پیچ دچار پارگی یا سایش می شود که به راحتی قابل تشخیص است. در نوع هیدرولیکی نشتی روغن نشان می دهد که دوشاخ رام خراب شده است. وظیفه قوای محرکه و فرمان ماشین نیز به عهده رام خودرو است ( یک وظیفه مهم و حساس).
همه این قطعات در ارتباط با یکدیگر در قسمت زیر ماشین قرار دارند. مکان قرار گیری رام در اتومبیل به صورتی است که در معرض گل و لای و آب قرار می گیرد و در جاده هاینا هموار و پر از از موانع راحت تر در معرض آسیب قرار می گیرد. در مسیر های ناهموار گاها ممکن است با وجود ناهمواری شدید قسمت زیرین خودرو با برآمدگی های جاده برخورد داشته باشد. در این حالت یکی از قطعاتی که ممکن است دچار آسیب شود ، رام اتومبیل می باشد.
این قطعه به طور معمول در اثر برخورد با سطوح ناهموار مانند سنگ بزرگ در روی زمین یا سرعت گیر آسیب میبیند. همچنین، برخورد لاستیک خودرو با جدول، بلوار و یا خودروی دیگر میتواند باعث آسیب به این قطعه شود. از جمله اجزای مهم جلوبندی یک خودرو رام است که در جدیدترین مقاله بخش آموزش پدال میخواهیم به بررسی آن بپردازیم.
حتی کوچکترین مشکل در هر یک از این اجزا میتواند عملکرد سایر اجزا را تحت الشعاع قرار داده و در کل سیستم خودرو مشکل ایجاد کند. ببینید به صورت کلی زمانی که یک خرابی در رام ماشین رخ می دهد باعث خرابی جلوبندی می شود بنابراین شما باید خرابی رام را به صورت کلی خرابی جلوبندی ببینید، اما در ادامه علائم خرابی رام و جلوبندی را به شما عزیزان معرفی می کنیم، با ما همراه باشید. هیچ کس نمیتواند با اطمینان کامل یک رام را به عنوان بهترین مارک رام زیر موتور به شما معرفی کند.
جلوبندی یکی از بخشهای تشکیلدهنده خودرو است و اهمیت بسیاری دارد به حدی که مراکز تخصصی برای تعمیر جلوبندی وجود دارند. هنگامی که جلوبندی (با خرابی یک یا چند قطعه) دچار مشکل میشود، خودرو عملکرد اساسی خود را از دست میدهد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید رام زیر موتور را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدلها و قیمتها با خرید این قطعه مهم به مشکل برخوردهاید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع رام زیر موتور آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید رام زیر موتور باید به آنها توجه داشته باشید را آموزش میدهیم. در مواقعی که شما در مسیرهایی با دست انداز زیاد و موانع مختلف حرکت می کنید، ممکن است ضربه های بیشتری به بخش زیرین خودرو وارد شود که موجب آسیب برای قطعات خواهد شد اما رام از این مشکل جلوگیری می کند. در چنین وضعیتی معمولا جلوبندی ماشین دچار نقص عملکردی می شود و خسارت های مالی زیادی را برای شما به دنبال دارد اما در هنگام قرار گیری رام خودرو در این قسمت می توان انتظار داشت که آسیب ها به حداقل برسند.
اگر در شهرهای بزرگی مانند تهران یا کرج زندگی میکنید، ممکن است با مشکلاتی همچون ترافیک سنگین، هزینههای بالای حمل و نقل عمومی یا حتی محدودیتهای زمانی مواجه شوید. در چنین شرایطی، اجاره خودرو در تهران میتواند گزینهای جذاب و مناسب باشد. بهویژه زمانی که خودروی شخصی شما قرار است برای مدت طولانی در تعمیرگاه باقی بماند، اجاره خودرو در کرج یا تهران نهتنها راحتی و آزادی بیشتری را به شما میدهد، بلکه از تجربهی پرهزینه و وقتگیر حمل و نقل عمومی نیز جلوگیری میکند. اجاره خودرو به عنوان یکی از خدمات محبوب در صنعت حمل و نقل، روز به روز بیشتر مورد توجه افراد قرار میگیرد.
زمانی که جلوبندی (خرابی یک یا چند قطعه) خودرو دچار مشکل شود، خودرو کارایی اساسی خود را از دست می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده برای رام خودرو که جلوگیری از آسیب خودرو و سایر قطعات بود ، این قطعه بعث می شود جلوبندی و شاسی اتومبیل کاملا سفت شوند. سیستم مکانیکی در مقایسه با هیدرولیکی قیمت پایینتری دارد و در اندازههای مختلف و متناسب با خودرو تولید میشود. در این نوع سیستم، پلاستیکی با کیفیت کمتری استفاده میشود و تفاوت مهم در جنس پلاستیک و نوع رون به کار رفته بین فنرهای دو شاخ رام و موتور وجود دارد.
رام خودرو قطعه ای است که برای جلوبندی انواع ماشین استفاده میشود، در اصل کاربرد آن محافظت از قطعات موتوری و جلو بندی است. به طور کلی، سیستم هیدرولیکی به عملکرد بهتری دست میدهد و پلاستیکی با کیفیت بالاتری استفاده میشود که نیاز به نگهداری کمتری دارد. در مقابل، سیستم مکانیکی قابلیت تولید با قیمت پایینتر را دارد، اما پلاستیک استفاده شده در آن کمی کیفیت پایینتری دارد.
دیدگاهتان را بنویسید