عکس پژو آرسی زد عکس نودی

در زمان حرکت در هر سرعت و دور موتوری که پدال گاز را می‌فشردیم صدای دلچسبی از RCZ به گوش نمی‌خورد و به گفته مالک خودرو این موضوع کمی آزاردهنده و مستلزم تغییرات در سیستم اگزوز است. براساس ظاهر کوپه خودرو نمی‌توان توقع سیستم تعلیق نرمی از آن داشت و یکی از مزیت‌های دیگر RCZ تجهیز شدن آن به یک سیستم تعلیق توسعه داده شده از جمله در جلو مجهز به سیستم تعلیق مک‌فرسون با میل تعادل و در عقب مجهز به سیستم تعلیق U شکل با پشتیبانی دو بازو کمکی و میل تعادل است؛ البته شاید دست اندازهای خیابان محسوس باشد اما به‌دلیل وجود لاستیک‌های 245/40ZR19 این مهم به حداقل خود رسیده است. در ادامه آزمایش رانندگی کمی حس شیطنتمان گل کرد و قدرت چسبندگی RCZ را به چالش کشیدیم؛ فرمان چرم اسپرت آن‌را در سرعت 80 کیلومتر در ساعت، به سرعت چپ و راست کردیم تا ضعف خود را نشان دهد اما با وجود آنکه محور جلو است به خوبی به آسفالت چنگ می‌زد و در مسیر تعیین شده ادامه داد، فاصله دو محور 2612 میلی‌متر و فاصله عرضی مرکز چرخ‌های جلو 1580 میلی‌متر و چرخ‌های عقب 1593 میلی‌متر در این موضوع بی دلیل نیستند و به صورت علمی نشان‌دهنده تعادل بهتر است. سرعت خودرو را افزایش دادیم و برای بار دیگر امتحان کردیم، در سرعت 110 کیلومتر در ساعت کمی تمایل به بی تعادلی داشت اما بازهم یکدنده بود تا اینکه دسته ترمز دستی را برای کمی بی تعادل کردن RCZ کشیدیم و پس از جیغ و دود لاستیک در هر سمت که فرمان هیدرولیک آن‌را می‌چرخاندیم با دقت فوق العاده و پاسخ بسیار عالی قابل کنترل روبه‌رو شدیم و با قدرت موتوری که داشت بدون سرخوردگی به مسیرش ادامه می‌داد. پدال ترمز و پدال گاز هم سطح نیستند و این موضوع باعث خستگی مچ پا در ترافیک‌های طولانی می‌شود که جزو معایب آن محسوب می‌شود.هنگام دور زدن باید کمی دقت کرد به دلیل آنکه فضای جلو دید مناسبی ندارد و دماغه خودرو تا مرکز چرخ جلو 934 میلی‌متر است.

دو برآمدگی روی سقف آن که 1500 دلار آب خورده و در ادامه قوس شیشه عقب، نه‌تنها یک شاهکار قابل توجه از مهندسان پژو است بلکه امضایی روی یک کوپه بی‌نقص بوده و نکته‌ای دقیق برای بهینه‌سازی جریان هوا جهت ایجاد آیرودینامیک عالی در RCZ است. در سپر جلو و عقب 4 سنسور UltraSonic جاساز شده تا پهنای 1845 میلی‌متری RCZ را پوشش دهد و توسط دکمه‌ای که روی داشبورد قرار داده شده می‌توان آن‌را غیرفعال کرد. انتهای در صندوق عقب اسپویلر فعال یک‌تکه قرار دارد و توسط دکمه‌ای در وسط کنسول می‌توان آن‌را باز و بسته کرد، این اسپویلر کمک بسزایی در افزایش نیروی رو به پایین در عقب خودرو می‌کند و در زمان شتابگیری یا مانورهای سریع تأثیر فراوانی در چسبندگی بالا دارد. برای یک آخر هفته طولانی می‌توان روی یک فضای بار مناسب حساب کرد زیرا با باز کردن در صندوق فضای 384 لیتر به چشم می‌خورد که برای یک خودرو کوپه مناسب است و البته زمانی که صندلی‌های سرنشین عقب را بخوابانید فضا تا 760 لیتر افزایش پیدا می‌کند البته در اینجا بد نیست گوشه چشمی به هیوندای ولوستر بیندازیم زیرا فضای صندوق بار آن در حالت استاندارد 320 لیتر است و هنگام خواباندن صندلی عقب این فضا به 1015 لیتر می‌رسد. از نمای کنار ارتفاع 1362 میلی‌متری آن با طول 4290 میلی‌متری و حذف ستون B، نوار نقره‌ای رنگ روی سقف و رینگ‌های 10 پره‌ای مشکی رنگ 19 اینچی همخوانی دلنشینی دارند.

برای حفاظت از بدنه این خودرو مالک می‌تواند از شرکت پژو یک روکش با لوگوی آن به قیمت 305 یورو خریداری کند. سال‌ها پیش زمانی که خودروی مفهومی در نمایشگاه‌ها در معرض دید عمومی قرار می‌گرفت ، انتظار تولید آن به هیچ وجه نمی رفت اما سال‌های اخیر کمی اوضاع صنعت و فاصله آن با علم‌های ناب کم و کمتر شده است به نحوی که بعد از مدت کوتاهی شاهد حضور خودرو‌های مفهومی در خیابان‌ها هستیم‌. معمولا با دیدن یک خودرو خاص چند سوال به ذهنمان می‌رسد و اصلی‌ترین آنها موتور و شتاب است که در کنار آن موارد دیگر از جمله قیمت و مصرف سوخت هم اهمیت پیدا می‌کند.سال 2008 شرکت فرانسوی پژو در نمایشگاه فرانکفورت از یک محصول اسپرت خود با نام RCZ رونمایی کرد و این در حالی بود که سال قبل در همان نمایشگاه به‌صورت مفهومی از RCZ 308 پرده‌برداری شده بود. بالاخره در آوریل 2010 محصول RCZ روانه بازار شد و تقریبا در 80 کشور به‌جز ایالات متحده آمریکا در دسترس بود.

این عناصر با جدیدترین شاخصه‌های طراحی پژو که در محصولات کنونی بکار می‌روند ترکیب شده و استایل جذابی را به وجود آورده‌اند. اما در دنیای مجازی همه‌چیز ممکن بوده و به همین خاطر هنرمند روسی Aksyonov Nikita تصمیم گرفته نسل جدید RCZ را طراحی نماید. علیرغم اینکه در سال 2014 اخباری مبنی بر برنامه‌های پژو برای تولید دومین نسل RCZ منتشر شد اما این خودروساز فرانسوی به سرعت تغییر موضع داده و در سال 2015 اعلام کرد این خودرو بازاری محدود داشته و بهتر است روی مدل‌های موفق‌تر تمرکز شود. پژو RCZ خودرویی خاص و اسپرت از کمپانی پژو می باشد که به تازگی وارد ایران شده است،تصویر پژوی خاص در ایران  را مشاهده کنید. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

شرکت پژو دلیل طراحی و تولید این خودرو را بیشتر جذب جوانان اعلام کرد تا بتوانند با یک خودروی جمع و جور کوپه و یک موتور قدرتمند از سواری و شتاب و همچنین ظاهری جوان‌پسند لذت کافی ببرند. پژو با ابتکار بی‌نظیری در طراحی خودرو و نگاهی کامل رو به آینده اقدام به تولید این خودرو کرده و با توجه به تبدیل یک خودروی مفهومی به یک خودروی تولیدی ، RCZ پروژه‌ای بسیار ارزشمند برای این خودرو ساز فرانسوی محسوب می‌شود ؛ پروژه‌ای که هیجان در اینچ به اینچ آن تزریق شده است‌. در اینجا خودروی پژو RCZ مدل 2013 را در خیابان‌های شیراز به چالش کشیدیم تا قدرت مانور آن‌را محک بزنیم.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. اگرچه این خودرو در دنیای واقعی وجود ندارد اما پژو گفته مدل 308 R بجای این خودرو انجام وظیفه خواهد کرد و خوشبختانه موارد مشترک زیادی با 308 R هیبرید که یک کانسپت 500 اسبی چهار چرخ محرک بوده خواهد داشت. به گزارش خبرآنلاین،اما در دنیای مجازی همه‌چیز ممکن بوده و به همین خاطر هنرمند روسی Aksyonov Nikita تصمیم گرفته نسل جدید RCZ را طراحی نماید. این خودرو از شاخصه‌های طراحی نسل کنونی سود برده که از جمله آن می‌توان به سقف حبابی اشاره کرد.

در روبه‌روی آن خودروی ولوستر از 5 امتیاز براساس کیفیت ساخت و طراحی هوشمندانه امتیاز 3.2 را از 5 امتیاز نصیب خود کرده بود.پژو RCZ برای کسانی که عاشق شتاب و چسبندگی بالا هستند کاملا مناسب است و به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند امکانات و کیفیت خوبی به‌دست می‌آورند. زمان بازکردن در موتور نکته قابل توجهی به چشم می‌خورد؛ یک تکه بودن گلگیر با در موتور؛ یعنی اگر مالک تصادف کند در زمان تعویض باید هزینه دو گلگیر و یک کاپوت خودرو خود را همزمان یعنی حدودا 1880 دلار پرداخت کند. از اینها که بگذریم لازم است بدانید این خودرو با 2 نمونه موتور 1.6 لیتری توربو و 2 لیتری توربو روانه بازار شده‌اند اما حداکثر توان آنها در 4 نمونه مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. نمونه آزمایش شده دارای موتور 1598 سی‌سی 4سیلندر توربو تزریق مستقیم بنزینی 16 سوپاپ است و این موتور 1.6 لیتری توربو می‌تواند در دور موتور 5800 دور در دقیقه حداکثر توان 156 اسب بخار تولید کند و این در حالی است که با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر در دور موتور فوق‌العاده 1400 دور در دقیقه را برای RCZ رقم می‌زند. بعضی از افراد به‌دلیل شتاب بالای آن به اشتباه این نمونه را 2 لیتری می‌خوانند درصورتی‌که نمونه گیربکس اتوماتیک آن منحصرا روی موتور 1.6 لیتری توربو با 156 اسب بخار نصب شده که در کلاس GT پژو RCZ قرار می‌گیرد و نمونه 2لیتری آن تنها توربو دیزل است. در دیگر نمونه‌ها گیربکس خودروها دستی بوده و حداکثر توان قوی‌ترین موتور آن 270 اسب بخار مربوط به موتور 1.6 لیتری توربو در کلاس RCZ R است.

این کوپه زیبا مجهز به یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است و قادر می باشد تا 260 اسب بخار نیرو تولید کند که در این مدل دارای سیستم تعلیق جدید، طراحی خاص رینگ چرخ ها و دیفرانسیل ضد لغزش می باشد. خودرو پژو rcz خاص به تازگی وارد ایران شده است که بدین سبب تصاویر و مشخصات فنی پژو rcz را برای شما گردآوری کرده ایم. پژو RCZ چیزی بیش از نسخه کوپه مانند هاچبک ۳۰۸ بوده و ما از طرفداران پر و پا قرص این خودرو هستیم.

این خودرو با چنین موتوری جزو کندترین مدل RCZ است زیرا به گفته کمپانی پژو در وضعیت ایده‌آل شتاب صفر تا 100 آن 9 ثانیه است اما نمونه دنده دستی این مدل می‌تواند در مدت زمان 8.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 برساند. نمونه دیگری با همین موتور 1.6 لیتر و قدرت 200 اسب نیز موجود است که می تواند سرعت خود را در زمانی حدود 7.0 ثانیه از صفر به 100 برساند.قوی‌ترین RCZ یعنی نمونه R می‌تواند با موتور 1.6 لیتری توربو 270 اسبی در مدت زمان 5.9 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت جهش کند. مدل اولیه و استاندارد این خودرو پژو RCZ  و مدل بهینه یافته ی آن پژو RCZ R است که به تعداد محدودی تولید شده. پژو RCZ  قادر به تولید 200 اسب بخار است در حالیکه مدل پژو RCZ R با کم شدن 17 کیلو از وزنش قدرت و شتاب بیشتری دارد .

عریض تر شدن لاستیک ها و بهبود کنترل ثبات و کاهش ارتفاع 10 میلی متر از جمله تغییرات فنی  ای است که در پژو RCZ R نسبت به پژو RCZ انجام شده. طراحی خاص و مجذوب کننده داخل کابین با صندلی هایی از روکش چرم  مشکی و  با کوک های قرمز، فرمان اسپرت و دسته دنده کوتاه تر از جمله موارد جالب توجه این خودروی اسپرت است. در نمایشگاه خودروی ۲۰۰۷ فرانکفورت، پژو از یک کانسپت ۲+۲ کوپه بر اساس پژو ۳۰۸ با نام پژو ۳۰۸ آر سی زد رونمایی نمود. ارتفاع این کانسپت، ۱۸ میلیمتر کمتر از خودروی اصلی بود و از نظر کلاس، هم ردهٔ خودرویی مانند آئودی تی‌تی بود. مدل نهایی، در نمایشگاه سال ۲۰۰۹ فرانکفورت و با نام پژو آر سی زد رونمایی شد و در بهار سال ۲۰۱۰ تولید آن آغاز شد.

در این خودرو سواری اسپرت‌تر به دلیل کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع صندلی راننده و کاهش 40 میلی‌متری مرکز ثقل خودرو به نسبت پژو 308‌هاچ‌بک محسوس است.وقت ثبت شتاب صفر تا 100 خودرو رسید و با لانچ مطلوب از جای خودش کنده شد، به موازات افزایش اعداد ثانیه‌شمار، عقربه کیلومترسنج هم رفته رفته به عدد 100 کیلومتر در ساعت نزدیک می‌شد تا اینکه عدد 10.9 ثانیه رکورد زد. اصلا این زمان مطلوب نبود و بازهم تلاش کردیم برای کاهش زمان شتاب RCZ با موتور 1.6 لیتری توربو و حداکثر قدرت 156 اسب بخار، دنده را در حالت تعویض دستی قرار دادیم و با فشردن دکمه S کنار دسته دنده استیلش حالت اسپرت را فعال کردیم. طراحان برای آنکه قدرت مانور RCZ را افزایش دهند آن را به سیستم کنترل کشش (ESP) تجهیز کردند و برای دسترسی بهتر راننده برای غیرفعال کردن آن دکمه ESP Off/On را روی داشبورد جاساز کرده‌اند. نمونه‌های گیربکس دستی RCZ سیستم کنترل کشش هوشمند (ASR) نصب شده و به طور خودکار نیروی کشش از هر دو چرخ جلو را با توجه به سطح گرفته و واکنش نشان می‌دهد و از ثبات کنترل پویا (DSC)، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBFD) و ترمز اضطراری و کمکی (EBA) را می‌توان با غیرفعال کردن ESP براساس تجربه و خواستار بطور کامل سیستم‌های کنترل کشش را قطع کرد. براساس این آزمایش نتیجه می‌گیریم خودروی پژو RCZ با موتور 1.6 لیتری توربو و توان 156 اسب بخار با گیربکس اتوماتیک قیمتی برابر 26 هزار یورو دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای جوانان خاص‌پسند باشد اما دقت کنید روبه‌روی آن هیوندای ولوستر 1.6 لیتری توربو 183 اسب بخاری با قیمت 27 هزار دلار (گیربکس اتوماتیک) قرار گرفته است.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

این خودرو استایل متمایز خود را داشته و نسخه R پرفورمنس آن دارای قدرت ۲۷۰ اسب بخاری و طراحی گیراتر است؛ درحالی‌که RCZ ظاهر هیجان‌انگیزی داشته اما از نظر آمار فروش هرگز نتوانسته موفق عمل نماید و به همین دلیل است که پژو جانشینی برای آن در نظر نمی‌گیرد. پژو RCZ R خود را برای شرکت در مسابقات سرعت Goodwood که در ماه جولای برگزار می شود، آماده می کند. این خودروساز فرانسوی مدل کانسپت RCZ را  سال گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد و حالا مدل RCZ R که قوی تر است را به میدان رقابت فرستاده است. خودروی مورد بحث با نسخه R داغ تجسم شده و در آن شاهد اسپلیتر جلو، اسپویلر لبه‌ای عقب و خروجی‌های دوگانه اگزوز هستیم. اگرچه این خودرو در دنیای واقعی وجود ندارد اما پژو گفته مدل ۳۰۸ R بجای این خودرو انجام وظیفه خواهد کرد و خوشبختانه موارد مشترک زیادی با ۳۰۸ R هیبرید که یک کانسپت ۵۰۰ اسبی چهار چرخ محرک بوده خواهد داشت. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.

از بیرون خودرو ذهن بیننده به سوی یک پژو کوپه 2سرنشینه هدایت می‌شود اما بلافاصله با باز‌کردن در خودرو متوجه 2 صندلی نیمکتی برای نشستن سرنشینان عقب خواهید شد و با وجود قوس سقف فضای اضافی تقدیم سرنشینان عقب کرده است. سیستم تهویه جداگانه RCZ یکی دیگر از خصوصیات این کوپه استثنایی است.صندلی‌های اسپرت به رنگ کرم و استفاده از نوارهای کروم رنگ در نقاط مختلف کابین طرحی جالب بود. یک ساعت عقربه‌ای دایره‌ای شکل در میان دو دریچه تهویه، طراحی داخلی این خودرو چشم‌اندازی از ادغام فضای لوکس و اسپرت است. صندلی‌های جلو مجهز به سیستم گرمکن بوده و با تنظیم‌کننده کاملا برقی آن می‌توان از 2 حالت حافظه ذخیره استفاده کرد. هنوز رگه‌هایی از اصالت پژو در این خودرو مشهود است به‌نوعی که دسته راهنما، دسته برف‌پاک‌کن و حتی کنترل سیستم صوتی پشت فرمان کاملا شبیه خودروی 206 است و برخلاف صندلی‌ها برای تنظیم ارتفاع فرمان باید از دسته مکانیکی زیر فرمان استفاده کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *