فرق ام وی ام ساده با اکسلنت

فرارو تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟

این گیربکس نه تنها عملکرد تعویض دنده ها را روان‌تر و نرم تر می‌کند، بلکه باعث افزایش بازدهی آن به مرز ۹۷٪ می شود. ام وی ام X22 اکسلنت نسبت به مدل لاکچری قیمت پایین‌تری دارد و با توجه به این‌که امکانات خوبی مانند سیستم مالتی‌مدیا، دوربین عقب و سیستم تهویه دستی دارد، نسبت به هزینه‌اش ارزش خرید بالایی دارد. در مقابل، ام وی ام X22 اکسلنت با ویژگی‌هایی نظیر صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم مالتی‌مدیا، دوربین عقب و تنظیم دستی تهویه مطبوع، نیازهای عمومی رانندگان را به خوبی برطرف می‌کند. با این حال، فاقد برخی از ویژگی‌های پیشرفته مدل لاکچری مانند صندلی‌های چرمی، سیستم کروز کنترل و تهویه اتوماتیک است. این مدل بیشتر برای کسانی مناسب است که به امکانات ساده‌تر و اقتصادی‌تر نیاز دارند.

نتیجه تغییرات اعمال شده توسط مدیران شرکت خودروسازی چینی چری در پیشرانه خودروهای 1.5 لیتری آنها آن‌ها منجر به استفاده از موتور توربوشارژ شده است. چری تیگو 3x یک خودروی کراس‌اوور کوچک شهریه، که توسط شرکت چری اتومبیل چین تولید میشه. ام وی ام X55 با ترکیب طراحی جذاب، امکانات مدرن و ایمنی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها در کلاس کراس‌اورهای کوچک محسوب می‌شود. با انتخاب تیپ مناسب براساس نیازها و سلیقه‌تان، می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی با این خودرو داشته باشید. اگر هنوز در انتخاب بین تیپ‌ها مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای تست رانندگی و مشاهده نزدیک خودروها به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید.

مدیران خودرو در سال ۱۳۹۱ نخستین مدل ام وی ام ۳۱۵ را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد. در طول سال‌های دهه ۹۰ شمسی مدل‌های مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال 2009 رونمایی کرد و با نام چری فالوین 2 در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند.

چراغ های ایکس۲۲ پرو کاملا با طراحی جدید روی خودرو نصب شده است که از همان زبان طراحی جدید چری بهره مند است. چراغ های باریک کشیده که اندکی به سمت بالا متمایل است ظاهر جسورانه ای به ایکس۲۲ پرو بخشیده است. ابعاد ایکس ۲۲ چندان اختلافی با ابعاد ایکس ۲۲ پرو ندارد و در نگاه از زاویه بیرون، شاهد قد و هیکل تقریباً هم‌حجمی هستیم. اگر به دنبال امکانات رفاهی بیشتر هستید، تیپ‌های اسپرت اکسلنت و لاکچری را انتخاب کنید. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد.

کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام 315 از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. رینگ‌های سایر 15 اینچ با 10 پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود. همچنین در هر نسخه سعی شد تا میزان آپشن ها با نیاز و درخواست مشتریان افزایش یابد تا همچنان این خودرو بعنوان یک انتخاب جدی برای مشتریان متقاضی خودرو هایی با رده قیمتی پایین تبدیل شود. افزایش کیفیت تولید و مواد بکار گرفته شده در قسمت های مختلف و همچنین قطعات اصلی از‌جمله گیربکس، بدنه و اجزاء موتور منجر به درخواست روز افزون این محصول شده است. یکی از جنبه‌های بسیار مهم در خرید هر خودرویی، هزینه نگهداری و دسترسی به لوازم یدکی آن است. به‌ویژه اگر قصد دارید خودرو را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، این عامل تأثیر زیادی در تصمیم شما خواهد داشت.

لیزینگ خودرو مرکزیت فعالیت برند ویکی را شامل می‌شود و میلیون‌ها متقاضی خرید و فروش خودرو از این پس با ویکی سروکار خواهند داشت. خریداران، فروشندگان، خودروسازان و در ادامه تعمیرکاران خودرویی، نمایندگی‌های فروش قطعات خودرویی و هرآنچه به خودرو و خودروسوار مرتبط است را می‌توان در ویکی به انجام رساند. این روز ها خودرو های هاچ‌بک یکی از پرطرفدارترین سگمنت‌ های مورد توجه قشر جوانان است. انواع مختلفی از خودرو های هاچ‌بک در رده های قیمتی مختلف در بازار ایران عرضه شده است و رضایت نسبی مشتریان را جلب کرده است.

اما برای افرادی که بیشتر در مسیرهای جاده‌ای یا خارج از شهر رانندگی می‌کنند، انتخاب مدل مناسب می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. یکی از عواملی که در انتخاب بین ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت تأثیرگذار است، طراحی و ظاهر خودرو است. به‌طور کلی، طراحی ام وی ام X22 در هر دو مدل ظاهری جذاب و مدرن دارد، اما تفاوت‌های مهمی در جزئیات طراحی به‌ویژه در مدل لاکچری مشاهده می‌شود.

تغییرات بعدی کابین در مقایسه با ایکس۲۲ به طراحی دریچه های تهویه بازمی گردد که متحول شده و دیگر از آن دریچه گرد و دورنگ ایکس۲۲ خبری نیست و حاشیه ای از پلاستیک براق آن را احاطه کرده است. دقت می‌کنم که ام‌وی‌ام X22 پرو، با وجود تغییرات سنگین در طراحی جلو، در قسمت عقب تغییرات چشمگیری نداشته است و تنها تغییراتی در خطوط و زوایا اعمال شده است. با این حال، مهم نیست که اضافه‌شدن دیفیوزر و چراغ خطر در پایین بخش سپر عقب را نادیده بگیریم. بنابراین دعوت می‌کنیم که با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام 315 ذکر می‌کنیم، توجه نمایید. ازاین‌رو در صورت عدم محدودیت در بودجه، خرید نسخه صفر کیلومتر و یا تصمیم برای خرید ماشین کارکرده  نیز خرید x22 pro توجیه منطقی‌تری در مقایسه با x22 معمولی دارد. متریال داخلی به‌کاررفته در فضای X22 معمولی حرف چندانی برای زدن نداشت.

وجود صندلی های چرمی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به نویگیشن و دوربین دید عقب و همچنین وجود دکمه های کنترلی روی فرمان دسترسی و راحتی بیشتری را در اختیار راننده و سرنشین جلو گذاشته است. در مقابل، ام وی ام X22 اکسلنت به‌دلیل تجهیزات ساده‌تر و قطعات استانداردتر، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کمتری دارد. قطعات یدکی این مدل در بازار به‌وفور موجود است و هزینه تعویض یا تعمیر آن معمولاً پایین‌تر از مدل لاکچری خواهد بود. یک نمایشگر لمسی جدید با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، ام‌وی‌ام X۲۲ پرو را دوستانه‌تر از قبل کرده است.

در این خودرو مواد به کار فته آپشن ها ویژگی های بصری و فنی و… همه ارتقا یافته و کیفیت بیشتری دارند. همین مسئله باعث شده ماشین ام وی ام 315 اکسلنت طرفداران بیشتری داشته باشد. درخشای هیبرید ام‌وی‌ام X22 پرو، برتری خود را از چراغ‌های باریک و کشیده‌اش نشان می‌دهد. این چراغ‌ها، که قبلا در محصولات دیگری نیز مشاهده می‌شد، نوآوری و استثنایی برتری تلقی می‌شوند و نمی‌توان آنها را کپی شده دانست. آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده..

علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام ۳۱۵ در مقایسه با پژو ۲۰۶ کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. نگران نسخه‌های عیب‌دار X22 Pro مدیران خودرو نباشید؛ این مدل با ویژگی‌های چینی برای بازار محلی تولید شده و در آن تغییراتی اعمال شده که آنرا از نسخه اصلی X22 متمایز می‌کند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به طراحی جلوپنجره جدید و رنگ‌آمیزی نمای عقب اشاره کرد. علاوه بر این، در X22 Pro، سیستم تشخیص صدا حذف شده است زیرا این ویژگی تنها برای بازار چین بوده و چری تصمیم گرفته آنرا در مدل‌های دیگر فعال نکند.

فرمان ایکس۲۲ پرو با همان کلیدهای دسترسی ایکس۲۲ همراه است با این تفاوت که طراحی فرمان اندکی اسپرت تر شده ضمن اینکه ارگونومی آن برای رانندگی در مسافت های طولانی مناسب تر شده است. در مقایسه x۲۲ با x۲۲ pro، تغییراتی در راستای دگرگونی به سمت مدرن‌سازی مشاهده می‌شود. طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو 206 بازار دست دوم ام وی ام 315 وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد. ام وی ام X22 معمولی زمانی که وارد بازار ایران شد، طراحی مورد قبول اما اقتصادی و نسبتا ساده‌ای داشت.

این خودرو در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت به بازار عرضه شده و هر کدام دارای ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فردی هستند. در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های این دو تیپ و نقاط قوت آن‌ها خواهیم پرداخت تا شما بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید. یکی از دغدغه‌های مهم خریداران خودرو در بازار ایران، قیمت و ارزش خرید است. در این بخش به بررسی قیمت‌ها و ارزش خرید دو مدل ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت پرداخته‌ایم تا کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید. در مدل ام وی ام X22 لاکچری، امکانات رفاهی به‌طور قابل توجهی بیشتر است.

در کاتالوگ‌های زیر می‌توانید درک بهتری از فرق MVM X۲۲ PRO و MVM X۲۲ پیدا کنید. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. کیفیت مقالات منتشر شده در سایت مگ نویس به قدری خوب است که شما را از هرگونه منابع دیگر برای مطالعه، بی‌نیاز می‌کند. در پایین دریچه تهویه مطبوع خودرو در قسمت میانی کنسول شاهد یک مانیتور ۹ اینچ تمام لمسی هستیم که بخشی از وظایف تنظیمات رفاهی خودرو از طریق آن میسر است. در عقب خودرو نیز همچون آریزو۵ توربوی جدید تغییر آن چنانی دیده نمی شود به جز افزوده شدن دو خروجی اگزوز که تنها جنبه زینتی دارد. سپرها و پروژکتورها نیز کاملا تغییر یافته و جلو پنجره نیز با همان طرح ماتریسی که تداعی گر آسمان شب با ستاره های پرشمار است وظیفه عبور هوا را بر عهده دارد.

این گیربکس ساده‌تر است و برای رانندگی شهری مناسب‌تر عمل می‌کند، اما شتاب‌گیری آن نسبتاً کند است و استهلاک بالاتری دارد. در مقابل، X۲۲ پرو مجهز به گیربکس CVT (پیوسته متغیر) است که فناوری پیشرفته‌تری دارد. این گیربکس با ۹ دنده مصنوعی، انتقال قدرت نرم‌تر و مصرف سوخت بهینه‌تری را ارائه می‌دهد، اما ممکن است در شتاب‌گیری صدای بیشتری تولید کند. در داخل کابین نیز، ایکس ۲۲ پرو نسبت به نسخه قبلی خود تغییرات محسوسی را تجربه کرده است. داشبورد با طراحی نامتقارن و استفاده از اشکال هندسی و زوایای تند، فضایی مدرن‌تر ایجاد کرده و متریال با کیفیت بالاتر به همراه طرح فیبر کربن در بخش‌هایی از داشبورد و رودری‌ها، حس بهتری به سرنشینان منتقل می‌کند.

ارتفاع مناسب از سطح زمین و ابعاد کامپکت، آن‌ها را برای تردد در ترافیک شهری و پارکینگ‌های کوچک مناسب می‌سازد. با این حال، برای سفرهای طولانی با بار کامل، ممکن است کمبود قدرت در سربالایی‌ها احساس شود. سیستم تعلیق، شاسی و پیشرانه آن‌ها برای مسیرهای خاکی سبک مناسب است، اما در مسیرهای ناهموار و شرایط سخت، عملکرد مطلوبی نخواهند داشت.

این مدل به پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ و گیربکس CVT مجهز شده است. مقایسه تفاوت x۲۲ با x۲۲ pro نشان می‌دهد که با توجه به تفاوت‌های فنی و طراحی، این دو مدل به‌عنوان رقبای مستقیم یکدیگر به شمار نمی‌آیند. در واقع، ایکس ۲۲ پرو به‌عنوان نسخه به‌روزرسانی‌شده و پیشرفته‌تر، جایگزین ایکس ۲۲ در سبد محصولات مدیران خودرو شده است.

این تفاوت‌ها باعث می‌شود X۲۲ پرو برای رانندگی در جاده‌ها و شرایط دشوار مناسب‌تر باشد، در حالی که X۲۲ معمولی بیشتر برای استفاده‌های روزمره و شهری طراحی شده است. شرکت مدیران خودرو از اواسط سال 1400، معرفی ام‌وی‌ام X22 PRO را آغاز کرد. اولین مدل این خودرو از تیپ اکسلنت بود، اما در سال 1401، مدل جدیدی با نام IE را معرفی کرد که در بخش فنی تغییری نداشت اما با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر عرضه شد. این خودرو با وجود تعلق به سگمنت کراس‌اوور، همچنان المان‌های بسیار زیادی از ساختار ظاهری هاچبک ۳۱۵ را ارائه داد. از سال ۹۵ مدیران خودرو ام وی ام X22 را همزمان با کشور برزیل به بازار معرفی کرد.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. سیستم روشنایی در روز بر لبه کاپوت جا خوش کرد و سیستم روشنایی اصلی به داخل سپر روانه شد تا رویه‌ای را در پیش بگیرد که سال‌ها پیش از سوی جیپ چروکی و سیتروئن C4 کاکتوس به بازار جهان ارائه شده بود. اما این موضوع به‌هیچ عنوان منفی تلقی نمی‌شود، چرا که مشتریان ایرانی منطبق بر سلیقه بازار جهان، به‌شدت از خودروهای کراس‌اوور استقبال کرده و X22 را به آغوش گرم خود پذیرفتند.

امکانات رفاهی و فناوری یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در انتخاب خودرویی است که می‌خواهید خریداری کنید. هر دو مدل ام وی ام X22 از امکانات مناسبی برخوردار هستند، اما تفاوت‌های اساسی در سطح تجهیزات رفاهی و فناوری‌ها دارند که می‌تواند تأثیر زیادی در راحتی و تجربه رانندگی شما داشته باشد. ام وی ام X22 لاکچری با خطوط تیزتر، جلوپنجره برجسته‌تر و چراغ‌های جلو و عقب که طراحی ویژه‌ای دارند، بیشتر توجه‌ها را جلب می‌کند. این مدل به‌گونه‌ای طراحی شده که از جذابیت و لوکس بودن بیشتری برخوردار باشد و می‌تواند نظر افرادی که به دنبال ظاهری شیک و متفاوت هستند را جلب کند. پیشرانه جدید X۲۲ پرو در مقایسه با X۲۲ معمولی، هرچند حدود ۳ واحد، قدرت کمتری دارد، اما گشتاورش حدود ۱۵ واحد بیشتر شده است. اولین نکته درباره X22 Pro این است که این خودرو با همان طراحی‌های استایل چینی، در ایران نیز تولید می‌شود.

اساسا خودروهای چینی در بازار ایران به امکانات رفاهی مناسب و متنوع شناخته می‌شوند. به همین دلیل خیلی نمی‌توانید روی امکانات رفاهی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. نمونه بارز این موضوع سیستم تهویه مطبوع دستی خودرو است که در مقایسه با خودروهای هم رده ضعیف‌تر است. در واقع به غیر جدید‌ترین تیپ این خودرو، آپشن‌های رفاهی مدل‌های قدیمی‌تر آن چندان چنگی به دل نمی‌زنند. MVM 315 یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مدیران خودرو در بازار ایران است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی کرد و با نام چری فالوین ۲ در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند.

اما اگر قصد دارید خودرویی با هزینه‌های پایین‌تر، امکانات استاندارد و ارزش خرید بالاتر داشته باشید، ام وی ام X22 اکسلنت انتخاب بهتری خواهد بود. ام وی ام X22 لاکچری با سیستم تعلیق نرم‌تر، هندلینگ بهتری در جاده‌های خارج از شهر و مسیرهای پیچ‌درپیچ دارد. این مدل به‌خاطر امکانات پیشرفته‌تر و راحتی بیشتر، برای سفرهای طولانی و رانندگی در جاده‌های خارج از شهر گزینه ایده‌آل‌تری است. همچنین، ویژگی‌های مانند سیستم کنترل پایداری به راننده کمک می‌کند که خودرو در مسیرهای سخت‌تر پایدار بماند. نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است. بعد از آنکه کرمان موتور، کراس‌اور جدید کی‌ام‌سی K۷ را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای تیگو ۷ پرو و سپس تیگو ۸ پرو را به کشورمان باز کرد.

عملکرد و تجربه رانندگی یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باید در انتخاب بین ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت مدنظر قرار دهید. هر دو مدل X22 از موتور 1.5 لیتری با توان مشابه برخوردار هستند و در مجموع عملکرد خوبی در مسیرهای شهری و جاده‌های باز ارائه می‌دهند. در مقایسه x۲۲ با x۲۲ pro، می‌توان گفت که مدل پرو با گیربکس CVT و موتور توربوشارژ، عملکردی پویاتر و مدرن‌تر دارد، اما هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز بیشتر است. در مقابل، مدل معمولی با گیربکس AT، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است، اما از نظر فناوری و عملکرد کمی عقب‌تر است.

انحنا و خطوط طراحی شده در بدنه این محصول نیز قابل تامل است و در حرکت حس سرعت را در این خودرو برای ناظران بیرون دوچندان می کند. قیمت ام وی ام X۲۲ Pro صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز در بازار بین ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان قرار دارد. کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام ۳۱۵ از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. واقعیت این است که در طراحی نمای جلوی این خودو تا حدی از نهنگ الگوبرداری شده است. رینگ‌های سایر ۱۵ اینچ با ۱۰ پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود.

شرکت مدیران خودرو از اواسط سال ۱۴۰۰، عرضه ام‌وی‌ام X۲۲ PRO را آغاز کرد. هر دو خودرو از سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی (تورشن بیم) در عقب بهره می‌برند. این ترکیب تعلیق برای استفاده شهری مناسب است، اما در پیچ‌های تند و سرعت‌های بالا، پایداری کمتری نسبت به خودروهای با تعلیق مستقل در محور عقب دارد. هندلینگ هر دو مدل در سطح متوسط قرار دارد و نباید انتظار عملکرد اسپرت از آن‌ها داشت. ام‌وی‌ام X22 با رانندگی لذت‌بخش، امکانات رفاهی مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و مصرف سوخت کم، گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک کراس‌اور جمع و جور و با قیمت مناسب هستند. دوربین دید عقب نیز پارک کردن و عبور از مکان‌های باریک را به آسانی امکان‌پذیر می‌کند.

در واقع، تغییرات اعمال شده به خطوط و زوایا به محدوده عقبی این خودرو محدود شده است. هرچند که می‌توان از افزودن دیفیوزر و چراغ خطر در قسمت پایین سپر عقب اشاره کرد. ام وی ام X55 در هر دو تیپ خود از حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت پشتیبانی می‌کند.

دنده‌ای ساده و اتوماتیک از ۵ آپشن‌ اضافه شده در سال ۹۷ بهره نمی‌برند. تیپ‌های اکسلنت چه دنده‌ای و چه اتومات  ۵ آیتم اضافه شده در سال ۹۷ را دارند. به تیپ‌های لاکچری به صورت سفارشی ۵ آیتم رفاهی و ایمنی را می‌توان اضافه کرد. ام وی ام X22 اکسلنت نیز برای رانندگی در داخل شهر و مسیرهای کوتاه‌تر مناسب است. سیستم تعلیق این مدل کمی سفت‌تر است که ممکن است باعث شود که رانندگی در جاده‌های ناهموار کمی سخت‌تر از مدل لاکچری باشد، اما به‌طور کلی در شرایط شهری و ترافیک عملکرد خوبی دارد.

در نمای جانبی ایکس۲۲ پرو تقریبا می شود گفت که تغییری اعمال نشده است و اندک تفاوت ها نیز به دلیل استفاده از زه کرومی در نوار لاستیکی پایین شیشه ها و روی پوشش پلاستیکی سیاه رنگ ستون عقب خودرو به چشم می آید. برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش خودرو مدل X22 Pro و اطلاعات تکمیلی مربوط به خرید اقساطی و اعتباری این خودرو، مقاله‌ی مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. وضعیت داخلی ام‌وی‌ام X22 پرو به طور قابل توجهی بهتر از وضعیت خارجی آن است. چری در طراحی مدل جدید، ظاهری مدرن‌تر و به‌نسبت شیک‌تر ارائه داده است. حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید.

این تغییرات باعث شده تا این خودرو ظاهری شبیه به خودروهای کراس‌اوور داشته باشد و در جاده‌های ناهموار نیز عملکرد بهتری داشته باشد. این همه،شاید تیپ‌ها و نسخه‌های متفاوت x22 شما را سردرگم کند، اما تشخیص این تیپ‌ها کار سختی نیست. کوچکترین کراس‌اوور ام‌وی‌ام از زمستان 95 توسط مدیران خودرو به بازار ایران راه یافت و به دلیل شباهت‌های ظاهری به نسخه هاچ‌بک کراس 315، با استقبال نسبی روبرو شد.

این مدل به سیستم صوتی با کیفیت بالا، صفحه نمایش لمسی بزرگتر، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و همچنین سنسور پارک خودکار مجهز است. این مدل برای افرادی که به امکانات لوکس و پیشرفته اهمیت می‌دهند، بهترین گزینه خواهد بود. همچنین، صندلی‌های چرمی، سیستم نورپردازی داخلی و مواد با کیفیت بالا در کابین این مدل، احساس راحتی و لوکسی بیشتری را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. ام وی ام ایکس ۲۲ دارای طراحی ساده‌تر و محافظه‌کارانه‌تر است که با خطوط نرم و منحنی‌های ملایم، ظاهری متناسب با کراس‌اوورهای کوچک ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵، سیستم ایمنی آن است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز ۲۰۶ در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ عملکرد بهتری دارد. توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام ۳۱۵ را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم.

یکی از تفاوت‌های بارز بین تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت در طراحی ظاهری آن‌ها است. تیپ اکسلنت اسپرت با سقف و ستون مشکی، ظاهر اسپرت‌تری دارد و برای کسانی که به خودروهای با ظاهر جوان‌پسند علاقه دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، تیپ اکسلنت طراحی ساده‌تر و کلاسیک‌تری دارد که ممکن است برای افرادی که به دنبال استایلی ساده و شیک هستند، جذاب‌تر باشد.

با این حال، پیشرانه توربوشارژ ممکن است در شرایط خاص نیاز به نگهداری دقیق‌تری داشته باشد. در مقابل، پیشرانه تنفس طبیعی ایکس ۲۲ با ساختار ساده‌تر، هزینه‌های نگهداری کمتری دارد، اما در مقایسه با ایکس ۲۲ پرو، گشتاور کمتری در دورهای پایین ارائه می‌دهد. با توجه به آنچه درباره مزایا و معایب MVM 315 برشمردیم، زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است. روی‌هم‌رفته ام وی ام ۳۱۵ یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند.

اما ام وی ام X22 اکسلنت در حالی که طراحی به‌روز و مدرنی دارد، ساده‌تر و کمتر پیچیده است. پنجره‌ها، جلوپنجره و دیگر جزئیات طراحی این مدل ساده‌تر از مدل لاکچری است و برای افرادی که به دنبال ظاهری کاربرپسند و کاربردی‌تر هستند، انتخاب مناسبی است. اوضاع داخل کابین ام‌وی‌ام X۲۲ پرو به مراتب بهتر از اواضاع بیرونی خودروست! چری فضای مدل جدید را نسبت به نسل قبل، مدرن‌تر و تا حدودی تشریفاتی‌تر درنظر گرفته است. مهمترین بخش این تغییرات که می تواند از مزیت های ایکس۲۲ پرو باشد مربوط به ارتقای مشخصات فنی خودرو است.

با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام ۳۱۵، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین ۱۵ تا ۱۶ ثانیه برای پر کردن سرعت ۰ تا ۱۰۰ به دست آمده است. ام وی ام X22 یکی از محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اوور در بازار ایران است که دو مدل لاکچری و اکسلنت آن باعث شده است تا انتخاب برای خرید کمی سخت شود، به‌ویژه اگر اطلاعات دقیقی در دست نداشته باشید. این مقاله از مجله خودرو مگ نویس به‌طور جامع به بررسی تفاوت‌های فنی، طراحی، امکانات، تجربه رانندگی، هزینه‌های نگهداری، لوازم یدکی و سایر جنبه‌ها پرداخته و به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

ام وی ام X22 را باید یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ شرکت مدیران خودرو در بازار ایران دانست. خودرویی از کلاس کراس‌اوورهای ساب کامپکت (خیلی کوچک) توسعه‌یافته بر پلتفرم هاچبک ۵در، که به‌سادگی بازار برادر هاچ‌بک خود، ام وی ام ۳۱۵ را در دست گرفت. در نهایت در این مقاله از سایت مگ نویس تفاوت‌های میان ام وی ام X22 لاکچری و ام وی ام X22 اکسلنت را به طور کامل دانستید. اگر به دنبال خودرویی با امکانات لوکس‌تر، راحتی بیشتر و عملکرد بهتر در شرایط مختلف هستید، ام وی ام X22 لاکچری برای شما مناسب‌تر است.

اگر به دنبال خودرویی ساده، کم‌هزینه و مناسب برای استفاده‌های روزمره و شهری هستید، X۲۲ معمولی گزینه بهتری است. این مدل عملکردی قابل قبول برای رانندگی در شهر ارائه می‌دهد و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کمتر است. این خودرو برای کسانی که به دنبال یک ماشین خانوادگی و اقتصادی هستند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. مدل پرو با موتور توربوشارژ ۱ لیتری و گیربکس CVT، قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به مدل معمولی با موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس AT دارد.

نکته قابل تامل اینجاست که ام‌وی‌ام X۲۲ پرو، برخلاف تغییرات سنگین در نمای جلو، متاسفانه در قسمت عقب، تغییر چشمگیری را تجربه نکرده و تنها با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. البته نباید از اضافه‌شدن دیفیوزر و همچنین اضافه‌شدن چراغ خطر در پایین‌تر بخش سپر عقب، غفلت کنیم. بهترین چیزی که در ظاهر ام‌وی‌ام X۲۲ پرو خودنمایی می‌کند، چراغ‌های باریک و کشیده آن است؛ چراغ‌هایی که تا قبل از این، در محصولات جدید سایر خودروسازان جهانی نیز به وفور دیده بودیم. بر خلاف ایکس۲۲ قبلی در نسخه پرو شاهد کلیدهایی در اطراف دنده خودرو هستیم و کلیدهایی نیز در این نقطه قرار دارد که می تواند برای راننده جذابیت بیشتری ایجاد کند. صفحه کیلومتر ایکس۲۲ پرو نیز به تبع تغییرات گسترده کنسول خودرو متحول شده و هر چند خبری از صفحات دیجیتالی در نمایش اطلاعات نیست اما با سایر ارکان کنسول هماهنگ است.

اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله می‌شود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمی‌افتید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد. البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. صحبت درباره مزایا و معایب خودروها همواره یکی از چالش‌برانگیز‌ترین بحث‌ها در بین علاقه‌مندان به این حوزه است. معمولا وقتی بحث کارشناسی به میان می‌آید، نمی‌توان با قطعیت یک خودرو را رد یا تایید کرد.

این ویژگی به رانندگان امکان می‌دهد تا بسته به نیاز خود، حالت رانندگی اقتصادی یا پرشتاب را انتخاب کنند. علاوه بر این، سیستم کروز کنترل و کنترل ایستایی در سربالایی (HSA) تجربه رانندگی راحت‌تری را فراهم می‌کنند. ام‌وی‌ام 315 اکسلنت یکی از خودرو‌ هایی است که با شرایط قیمتی مناسب مورد استقبال قرار گرفته است. نکته مهم ارتقاء و بهبود کیفیت این خودرو طی سال های مختلف در طول عرضه آن تاکنون است. در نهایت، تصمیم شما باید بر اساس بودجه، نیازهای شخصی و ترجیحات شما اتخاذ شود. با توجه به بررسی دقیق تفاوت‌های فنی و امکانات این دو مدل، امیدواریم که قادر به انتخاب خودرویی مناسب و کاربردی برای خود باشید.

سیستم تعلیق مناسب X22 هندلینگ مطمئن و چسبندگی عالی به جاده را به ارمغان می‌آورد و سواری نرم و آرامی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. ترمزهای قدرتمند و عملکرد دقیق جعبه‌دنده اتوماتیک نیز از دیگر مزایای این خودرو به شمار می‌روند. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است.

از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام ۳۱۵ در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. با این وجود این خودرو هنوز ذات درون‌شهری اقتصادی خود را حفظ کرده است و نباید از آن انتظار رفتار چالا و اسپرتی داشت. البته باید دوباره تاکید کنیم که X22 معمولی یک کراس‌اوور درون شهری بسیار کوچک است که هدف آن پیش از هر چیز، بر کاهش مصرف سوخت متمرکز شده است. پلتفرم شکل‌دهنده این کراس‌اوور بسیار کوچک متعلق به هاچبک ۵در چری A13 یا همان فولوین ۲ است که در ایران آن را به نام ام وی ام ۳۱۵ می‌شناسیم. نسخه Pro آن در بازار ایران، با نام ام وی ام X22 پرو همان نسخه 3x Plus فیس لیفت شده است که در سال ۲۰۲۰ از سوی چری روانه بازار جهان شد. ام وی ام X22 ایران که در سال ۱۳۹۵ از سوی شرکت مدیران خودرو و از برند MVM روانه بازار شد، در حقیقت چری تیگو 3x است که در بازارهای بین‌المللی با نام‌های دیگر چری تیگو ۲ و DR3 نیز شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *