فرق ام وی ام کامفورت و لاکچری

بررسی ام وی ام 110S مجله یدک یار

ظاهر این خودرو به روزتر و فانتزی تر از نسخه ی قبل خود شده و از هر نمایی که این خودرو را نگاه کنید دچار تغییر شده خصوصا نمای پشت این خودرو که تغییرات گسترده ای کرده. اگر دیده باشید دستگیره های درب های عقب این خودرو تغییر مکان داده اند و به گفته خود چری برای به وجود آمدن حرف کیو ( Q ) به شیشه های درب چسبیده اند. با توجه به تمامی نکاتی که درباره این مدل خودرو گفته شد، ام وی ام ۱۱۰ اس گزینه مناسبی برای رفت و آمد های شهری در ترافیک های سنگین تهران است و با توجه به ابعاد کوچکی که دارد مشکلی برای جای پارک شما به وجود نمی‌آورد. ام وی ام ۳۱۵ محصول دیگر مدیران خودرو است که در دو کلاس هاچ‌بک و صندوق‌دار به تولید رسیده؛ البته مدل صندوق‌دار آن دیگر مونتاژ نمی‌شود.

چری QQ که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته می شود یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اول این خودرو یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. پس از خروج دوو این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام 110 را به ایران عرضه کند. نسل اول این خودرو از سال 1384 در 3 تیپ ام وی ام سیلندر، ام وی ام سیلندر دنده‌ای و ام وی ام سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال 1394 ادامه یافت.

آخرین مورد در لیست مزایای ام وی ام 110 این‌روزها که قیمت خودرو در آسمان‌ها سیر می‌کند، مورد خیلی مهمی محسوب می‌شود. وقتی ام وی ام 110 اس تازه به بازار کشور ما آمده بود، حدوداً برابر یک سمند LX صفرکیلومتر قیمت داشت. اما امروز می‌توانید یک نسخه بسیار سالم و کم کارکرد آن را با بهایی کم‌تر از یک سایپا 111 هم‌مدل خریداری کنید.

فیس‌لیفت ام وی‌ام ۱۱۰ شامل تغییراتی ظاهری و فنی می‌شود و آن را به خودرویی به‌روزتر تبدیل کرده است. در قسمت انتهایی یا عقب MVM ۱۱۰S باز هم یک طراحی پویا و به‌روز، هماهنگ با قسمت جلو خودرو را شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در واقع درب محفظه بار یا صندوق عقب خودرو بوده که به سمت بالا باز شده و می‌توان اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار داد. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته که میزبان چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک است. همانطور که گفته شد، ام وی ام ۱۱۰ اس دارای سه تیپ کامفورت، لاکچری، و اسپرت لاکچری است که از نظر آپشنی و ظاهری با یکدیگر دچار تفاوت هستند و عملا تغییری در پیشرانه و مشخصات فنی آنها وجود ندارد.

سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته است. در این قسمت چراغ های دنده عقب و مه شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک قرار دارند. ام وی ام ۱۱۰ اس از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسل قبل تفاوت‌های بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر به‌روز و بهتری داشته که توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است.

در نمای جلو چراغ‌های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی‌های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در بخش زیرین سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ‌های مه‌شکن و ورودی هوا قرار دارند. ام وی‌ام ۱۱۰ یا چری QQ یکی از اولین خودروهای چینی است که به کشور ما وارد شد و آغازگر ورود سیل برندها و مدل‌های چینی به کشور ما شد.

اگرچه این میزان از افت قیمت باعث ضرر مالکین اولیه ام وی ام 110 شده اما آن را به‌ گزینه‌ای ارزنده در بازار کارکرده تبدیل کرده است. کم‌تر کسی فکر می‌کرد که بخش ایمنی، یکی از گزینه‌های فهرست ” مزایای ام وی ام 110 ” باشد؛ مدل جدید ام وی ام به نحوی طراحی شده که راننده به‌طور کامل بر آن مسلط است و دید خوبی دارد. پنجره عقب هم به صورت پانوراما ساخته شده‌است که باعث می‌شود راننده دید عالی از پشت خودرو خود داشته باشد و احتمال تصادف کمتر شود.

البته این خودرو در ابتدا با نام چری QQ شناخته می‌شد اما با ورود ام وی ام ۱۱۰ اس، خریداران یکی پس از دیگری خصوصا بانوان به این خودرو علاقه مند شدند. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ام وی ام ۱۱۰ اس به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. از نظر ایمنی نیز نسل قبلی این خودرو ایمنی چندانی نداشت البته که در مقایسه با خودروهایی نظیر پراید قطعا عملکرد بهتری داشت! این خودرو نیز از نظر ایمنی با اینکه نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده اما همچنان خبری از تست تصادف آن نیست! این خودرو امکانات ایمنی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD را دارا بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند.

البته که کماکان از پلاستیک خشک در قسمت های مختلف کابین و داشبورد استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایره‌ای بزرگ قرار دارد که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه های تهویه مطبوع خودرو، سیستم پخش ساده و در نهایت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه با ظاهری ساده طراحی شده و خوش دست به نظر می رسد. مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال ۱۳۸۱ نسبت به واردات ماشین، قطعات و در ادامه مونتاژ محصولات ام وی ام در منطقه‌ای مخصوص از ارگ جدید شهر بم اقدام کرده است.

مشخصات فنی و موتور هر دو این مدل‌ها، یکسان بوده و تفاوت آن‌ها در بدنه ماشین است. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ۱۱۰ اس که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب می‌شود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هدف کمپانی سازنده از این کار تداعی حرف Q در دو طرف خودرو عنوان شده‌است که اشاره به نام چری QQ دارد.

کابین به رنگ مشکی طراحی شده و در برخی نقاط آن از رنگ نقره‌ای استفاده شده‌است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. ام وی ام ۱۱۰S دارای دو نسخه کامفورت و لاکچری است که در نمونه های لاکچری شاهد برخی امکانات و آپشن های بیشتری هستیم. ناگفته نماند که علاوه بر ظاهر جدید در این نسخه از هاچ‌بک کوچک Chery، مشخصات فنی آن هم تغییراتی دارد و آن را به نیاز روز، نزدیک‌تر کرده است.

آن‌چه ما در ایران با نام ام وی ام 110 می‌شناسیم، همان چری QQ است که نخستین بار سال 2003 معرفی شد و البته در سال 2006 به‌دلیل گسترش خانواده QQ، نام آن به چری QQ3 تغییر کرد. این سوپرمینی چینی سال 1384 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد و اولین چینی بازار کشور ما لقب گرفت. نسل اول ام وی ام 110 تا سال 1392 در نسخه‌های مختلفی تولید شد اما ما امروز نسل دوم این خودرو را در نظر داریم که از سال 1394 تا 1397 روی خط مونتاژ مدیران خودرو بود و البته برای تمایز با نسل اول، با نام ام وی ام 110 اس شناخته می‌شود. یکی از نکات متفاوت کابین این خودرو، صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب قرار دارد.

این خودرو با دارا بودن پیشرانه ۳ سیلندره و حجم موتور ۱۰۰۰ سی سی بوده و گشتاور و قدرتی به ترتیب ۹۳ نیوتن متر و ۶۸ اسب بخار دارد. البته بالا بودن قیمت ام وی ام ۱۱۰ اس با توجه به امکانات محدود و پیشرانه نه چندان قدرتمند امری غیر منطقی است چرا که این خودرو تقریبا با قیمت پراید ۱۱۱ برابری می‌کند اما مشخصات فنی این مدل پراید بسیار قابل توجه تر از این ام وی ام کوچک است. همچنین، خریداران با توجه به قیمت عرضه شده برای این خودرو ترجیح به این موضوع دارن که به سراغ موتور های قدرتمند تری چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تیبا، و ساینا بروند. ام وی ام ۱۱۰S در بخش کابین نیز به کلی نسبت به نسل قبل متفاوت و البته بهتر شده است. درون کابین این خودرو با یک طراحی نسبتا ساده مواجه هستیم که در آن از المان‌های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است.

طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بروز و بهتری دارد. ظاهر کلی بدنه ام وی ام ۱۱۰ اس کاملا عاری از هر نوع خشونت است و بسیار نرم مهربان جلوه می‌کند. چراغ های مه شکل که در زیر چراغ های اصلی قرار گرفته و جلوپنجره را نیز در خود جای داده است. نمای جانبی خودرو را قرار گیری غیر متعارف دستگیره در بخش درب های عقبی تشکیل می‌دهد که طاهری مدرن و فانتزی به وجود آورده است. شکرت مدیران خودرو در سال ۱۳۹۴ این نمونه را با پسوند S وارد بازار کرد که از لحاظ قیمتی در رده خانواده پژو ۴۰۵، سمند و ۲۰۶ قرار دارد و صد البته تاثیر منفی را در بازار آن به وجود آورد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. این خودرو در بازار رقبایی همچون کوییک، تیبا، ساینا، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پراید ۱۱۱ را دارد.

سرانجام نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال ۱۳۹۴ با نام MVM ۱۱۰S در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار خودروی ایران معرفی شد و این خودرو نیز به واسطه طراحی جذاب و قابلیت‌های رانندگی در شهر مانند نسل اول خود بسیار مورد اقبال مردم قرار گرفت. چراغ های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در اصل درب صندوق خودرو بوده که به سمت بالا باز می شود و می توانید اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار دهید.

اعتماد عمومی به خودروهای کوچک شهری ازجمله ماتیز، باعث شد ام وی ام 110 هم به محض ورود به بازار فروش خوبی را تجربه کند. هنگام ورود به کابین ام وی ام اسپرت لاکچری با یک طراحی نسبتا ساده مواجه می شویم که در آن از المان های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است. انحنای خطی در زیر شیشه های بزرگ هم قرار گرفته و بدنه را از حالت سادگی درآورده است. از هر بگذریم نمای عقبی ام وی ام ۱۱۰ اس دارای نمایی بسیار مدرن است که زیبایی زیادی به کل خودرو بخشیده. نمای عقبی را چراغ های عمودی در کنار یک شیشه بزرگ تشکیل می‌دهد و سپر آن نیز همانند دماغه طراحی شده است. MVM 315 H که همان نسخه هاچ‌بک این محصول چینی است؛ به عنوان خودرویی پرطرفدار در بازار ایران شناخته می‌شود که با پژو ۲۰۶ پرفروش در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته است.

ام وی ام 110 S به لطف ترمز مجهزبه سیستم هایABS  و EBD، کیسه هوا برای سرنشینان جلو بسیار ایمن است. در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی ام وی ام ۱۱۰ اس پرداخته و ویژگی و مشخصات فنی آن را در اختیار شما قرار دهیم. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. با وجود ترافيک کلافه‌کننده شهرهاي امروزي و معضل پيداکردن جاي پارک، هرکس خودروي کوچک‌تري داشته باشد؛ قطعاً فشار رواني کم‌تري را تحمل مي‌کند!

اگرچه مدل کوچک و جمع‌وجور این خودرو باعث شده در شهری مثل تهران که با معضل جای پارک مواجه‌است، گزینه خوبی باشد. در این مقاله مزایای ام وی ام 110 را به‎‌عنوان یک خودروی شهری کوچک بررسی می‎‌کنیم. پس اگر در شهر زیاد تردد می‌کنید و سفر برون‌شهری ندارید، ادامه مقاله ” با مزایای ام وی ام 110 آشنا شوید” را با دقت بخوانید.

وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ اس را نمایی ساده و در عین حال کاربردی و قابل قبول تشکیل می‌دهد. طراحی کابین این خودرو به صورت مدور بوده و هماهناگی خوبی را با نمای بیرونی و بدنه به وجود می‌آورد. همه چیز در کابین در جای خود قرار دارد؛ سیستم صوتی، دریچه های کشیده شکل کولر، غربیلک فرمان، صفحه کیلومتر یک آمپری و دسته دنده همگی برای به وجود آوردن فضایی برای رانندگی مناسب هستند. شما هم نام ام وی ام ۱۱۰S را بارها شنیده و مدل های مختلف آن را در خیابان های شهر دیده اید. در اواخر دهه ۷۰ میلادی بود که خودرویی جمع و جور و کوچک با نام دوو ماتیز توسط چینی ها ب به عرضه میدان گذاشت و توانست طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. این خودرو کم مصرف، کوچک، و باکیفیت با توجه به طراحی تخم مرغی خود در چشم خریدار بسیار دیدنی بود و قیمت مناسب آن نیز بر محبوبیت بیشتر آن دامن زد.

در چند سال اخیر، بیشتر فعالیت‌های MVM در زمینه مونتاژ، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود بوده و کمتر به فکر واردات آن است. مالکیت این کمپانی که بخش بزرگی از بازار ماشین ایران را به خود اختصاص داده، در حال حاضر به‌صورت مشترک برای کرمان موتور و چری چین است. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

یکی از نکات متفاوت کابین MVM ۱۱۰S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب در جلوی سرنشین جلو قرار دارد. از نظر فضای کابین MVM ۱۱۰S خودرویی کوچک است که تنها برای ۴ نفر فضای کافی دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا مناسب بوده اما فضای صندوق عقب فدای فضای پای ردیف دوم شده است. نسل اول این خودرو از سال ۱۳۸۴ در ۳ تیپ ام وی ام ۱۱۰ ۳ سیلندر، ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر دنده‌ای و ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت.

در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایره‌ای بزرگ قرار داشته که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو، یک سیستم پخش ساده و سرانجام تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. ام وی ام ۱۱۰ اس در نمای جانبی ظاهر تخم مرغی شکل داشته و خطوط نه چندان برجسته، سادگی این قسمت را کاهش داده‌اند. نکته جالب در این خودرو قرارگیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده که خاص به نظر می‌رسد اما ارگونومی مناسبی برای باز شدن ندارد. با توجه به محبوبیت خودرو چینی ماتیز که سال ها پیش در بازار ایران وجود داشت، شرکت مدیران خودرو با طراحی جدید تر و توانست نمونه پیشرفته تری از چری کیو کیو را با نام ام وی ام ۱۱۰ اس در بازار عرضه کند. در واقع، ام وی ام ۱۱۰ اس را می‌توان نسخه جدید تر و فیس لیفت دوو ماتیز دانست که اتومبیلی محبوب در میان جوانان و به خصوص بانوان است.

همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده بوده که سواری قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. ام وی ام 110 اسپرت برخلاف نسل قبلی خود که با دو پیشرانه و دو جعبه دنده به بازار عرضه شده بود تنها با یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری عرضه شده که توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه کوچک به چرخ های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است. یکی از نکات مثبت این خودرو و نسل قبلی آن مصرف سوختشان بود که عده زیادی از مردم به همین سبب اقدام به خرید این خودرو می کردند تا در مسافت های شهری از هزینه های سرسام آور بنزین جلوگیری کنند. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده است. این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شد که تیپ لاکچری تنها برخی امکانات رفاهی را اضافه تر دارد.

از دیگر تفاوت های این تیپ ها سال تولید آنهاست؛ تولید تیپ های کامفورت و لاکچری از سال ۹۴ تا ۹۶ و تولید تیپ اسپرت لاکچری از سال ۹۷ می‌باشد. امروزه بازار این دست از خودروها در ایران چندان داغ نبوده و خودروهای بسیار کمی در آن حضور دارند که یکی از معدود انتخاب‌های درست همین ام وی ام ۱۱۰ اس است. به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام ۱۱۰ جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو در اصل چری QQ نام دارد که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته می‌شود. QQ یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اولش کاملا بر اساس دوو ماتیز ساخته شد. پس از خروج دوو از ایران این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام ۱۱۰ را به ایران عرضه کند.

محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در رقابت با سایر ماشین‌های خارجی موجود در بازار ایران، موفق‌تر بوده و در نتیجه، آمار فروش بالایی هم دارند. ام وی ام ۱۱۰S نسل جدید خودروی نام آشنای ام وی ام ۱۱۰ یا همان چری QQ بود که توانست به واسطه طراحی پویا و قابل قبول در کنار نکات مثبتی مانند ابعاد فوق العاده جمع و جور و مصرف بسیار پایین مورد استقبال قرار گیرد. این خودرو اکنون دیگر تولید نشده اما نمونه‌های کارکرده آن با تیپ‌های مختلف در بازار خودرو وجود دارد که هنوز هم می‌تواند یک گزینه نسبتا به‌روز و مناسب در دسته خودروهای جمع و جور شهری باشد. یکی دیگر از مزایای ام وی ام 110، مصرف سوخت اقتصادی آن است که برای یک خودروی شهری، مزیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 5.3 لیتر در صد کیلومتر است که با وجود باک 35 لیتری، می‌توانید بیش از 600 کیلومتر با یک باک پر پیمایش مسافت داشته باشید. اگر هم تمام ترددتان در مسیرهای شهری باشد، مصرف سوخت به 6.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید که بازهم پایین‌تر از اکثر خودروهای موجود در بازار ایران است.

امکانات رفاهی و مشخصات فنی آن نیز در مقایسه با ابعاد و قیمت کلی خودرو تقریبا مناسب است. تیپ اسپرت لاکچری هم از نظر آپشن کاملاً مشابه تیپ لاکچری است، با این تفاوت که سقف، ستون‌ها و گلگیرهای عقب آن مشکی‌رنگ هستند. ام وی ام ۱۱۰ لاکچری (mvm 110 luxury)  جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط کرمان موتور به ایران عرضه شد. در دهه 80 شمسی فعالیت شرکت کره‌ای دوو در ایران شدت گرفت و در کنار محصولاتی همچون دوو سیلو و دوو اسپرو پای یک هاچ بک کوچک شهری جدید نیز به بازار ایران باز شد و آن خودرویی نبود جز دوو ماتیز! از همان ابتدای ورود دوو ماتیز به ایران القابی مانند جارو برقی به این خودرو نسبت داده شد اما رفته رفته با عملکرد خوبی که ماتیز از خود نشان داد توانست در بازار جای خود را باز گرده و محبوبیت خود را بیشتر کند. اما با مالکیت شرکت جنرال موتورز آمریکا بر شرکت دوو، این خودروساز کره‌ای از ایران رفت تا در کنار فقدان محصولات سدان پرطرفدارش، جای خالی ماتیز نیز احساس شود.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز ام وی ام ۱۱۰S نسبت به نسل قبلی بهتر شده، البته این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شده که تیپ لاکچری امکانات بیشتری دارد. تیپ کامفورت اما از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگ‌های آلومینیومی محروم است. ام وی ام ۱۱۰ اس در بخش فنی تنها با یک پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی ۱ لیتری در بازار عرضه شده که توانایی تولید ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب می‌شود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

حال وقت آن رسیده است که به‌سراغ بررسی مزایای این خودرو و دلایلی که خرید آن را توجیه‌پذیر می‌کنند برویم. طبق ادعای کمپانی سازنده، ام وی ام 110 S با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی بهتری نسبت به مدل قبلی دارد. تمامی قطعات ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی داشته و در صورت مغایرت با نیاز مشتری مرجوع و یا تعویض خواهند شد. ارسال به سراسر کشور و تحویل درب محل شما از دیگر خدماتی است که با خرید از مجموعه یدک یار در اختیار شما قرار می‌گیرد. مهم تر از هر چیزی، ابعاد و اندازه این خودروست که آن را بسیار خواستنی و محبوب کرده است و بعد از آن، کیفیت در وهله های بعدی مورد توجه افراد قرار گرفته است.

یکی از منفی ترین نکات نسخه های کامفورت ام وی ام ۱۱۰ اس حذف برخی اپشن های حیاتی و ایمنی مانند گرمکن و برف پاک کن شیشه عقبی است. MVM 530 محصول سدان خانوادگی چری است که نسخه هیبرید آن هم در چین تولید شده است. این خودرو در سطح جهانی با سه حجم موتور 1.6، 1.8 و 2 لیتری و همچنین سیستم انتقال 5 سرعته دستی یا 4 دنده اتومات عرضه می‌شود.

آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، گرم‌کن و برف‌پاک‌کن شیشه عقب، قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3- USB، فرمان هیدرولیک و کیلومترشمار دیجیتالی از آپشن‌های ام وی ام 110 نسبت به نسخه قدیمی است. همانطور که گفتیم، دید راننده به اطراف خوب است، اما صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند. کابین و داشبورد این خودرو باز هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود های فراوان و مثبتی پیدا کرده است.

ام وي ام 110 هم با وجود طول 3.5 متري‌اش جزو کوچک‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود و خوراک ترددهای روزمره شهری است. برای مقایسه بد نیست بدانید که طول این خودرو حدود 11 سانتی‌متر کم‌تر از سایپا 111 است. عمده خریداران ام وی ام 110 بانوان هستند و طراحان چری نیز این خودرو را کاملاً باب میل این قشر طراحی کرده‌اند.

رانندگی در شلوغی های شهری و پیدا کردن جای پارک برای تمامی افرادی که روزانه در خیابان های شهری در حال رفت و آمد هستند امری سخت و دشوار است. ام وی ام ۱۱۰ اس که یک هاچبک مینی محسوب می‌شود گزینه بسیار مناسبی برای بسیاری از افرادی است که این رفت و آمد های روزانه را انجام می‌دهند. پنل کیلومترشمار پشت فرمان هم دیجیتالی است و به‌صورت یک نیم دایره بزرگ طراحی شده‌است. خودرو های متفاوتی در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام برای کاری ساخته میشوند.این خودرو همانطور که گفته شد شتاب و کشش آنچنانی ندارد و فقط در حد داخل شهر قابل قبول میباشد.اگر به دنبال یک خودروی کوچک هستید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. این خودرو تقریبا از ارزش خوبی در نمونه های دست دوم برخوردار است و از خودرو های ایرانی هم قیمت خود تقریبا کیفیت بالاتری دارد و میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. برای خرید هر نوع قطعه و لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ اس می‌توانید با تماس با مجموعه یدک یار از طریق شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ و یا مراجعه یه وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود کنید. در تیپ های اسپرت این خودرو شاهد دو رنگ بودن بدنه آن هستیم که نمای زیباتری را در نگاه بیننده به وجود می‌آورد.

با توجه به نمای بدنه بسیار کوچک یاین خودرو، فضای داخلی و کابین آن کاملا به اندازه بوده و راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند. البته این قول را نمی‌دهیم که در مسافت های طولانی همچنان راحت و مناسب باقی بمانند. شکل و شمایل کاملا تخم مرغی ام وی ام ۱۱۰ اس در نگاه اول کاملا مشهود است، خصوصا زمانی که به چراغ های بیضی شکل و همچنان تخم مرغی شکل آن نگاه می‌کنید، این موضوع بیش از پیش در ذهن شما نقش می‌بندد. البته به اعتقاد بسیاری، ام وی ام ۱۱۰ اس خودرویی جذاب و شیک به حساب نمی‌آید، اما به معنی این نیست که ظاهر زشتی دارد.

ام وی ام ۱۱۰ اس (MVM 110S) در ابتدا ورود خود به بازار رقیبی برای پراید محسوب می‌شد اما با توجه به بازار قطعات ضعیف و بازار دست دوم نامطلوب از این دور رقابت عقب ماند. البته امروزه تعداد زیادی از این نمونه خودرو در حال رفت و آمد در سراسر شهر است. نسخه مونتاژ شده در ایران، مجهز به موتور 2 لیتری و گیربکس 5 دنده دستی است که از سال ۱۳۸۹ به فروش می‌رسد. چند سال پس از تولید ام وی ام 110 چری با هدف جذب مشتری بیشتر، تصمیم به اعمال تغییراتی مخصوصا در ظاهر این محصول گرفت و نتیجه آن MVM 110 S شد که در واقع نسخه فیس لیفت شده محصول شماره یک مدیران خودرو است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *