مشخصات ام وی ام 110 اس کامفورت + مقایسه با سایر خودروها
شکرت مدیران خودرو در سال ۱۳۹۴ این نمونه را با پسوند S وارد بازار کرد که از لحاظ قیمتی در رده خانواده پژو ۴۰۵، سمند و ۲۰۶ قرار دارد و صد البته تاثیر منفی را در بازار آن به وجود آورد. در سال ۹۷ به بعد، مدیران خودرو تیپ های اسپرت لاکچری ام وی ام ۱۱۰ اس را در بازار روانه کرد. شما هم نام ام وی ام ۱۱۰S را بارها شنیده و مدل های مختلف آن را در خیابان های شهر دیده اید. در اواخر دهه ۷۰ میلادی بود که خودرویی جمع و جور و کوچک با نام دوو ماتیز توسط چینی ها ب به عرضه میدان گذاشت و توانست طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. این خودرو کم مصرف، کوچک، و باکیفیت با توجه به طراحی تخم مرغی خود در چشم خریدار بسیار دیدنی بود و قیمت مناسب آن نیز بر محبوبیت بیشتر آن دامن زد.
رانندگی در شلوغی های شهری و پیدا کردن جای پارک برای تمامی افرادی که روزانه در خیابان های شهری در حال رفت و آمد هستند امری سخت و دشوار است. ام وی ام ۱۱۰ اس که یک هاچبک مینی محسوب میشود گزینه بسیار مناسبی برای بسیاری از افرادی است که این رفت و آمد های روزانه را انجام میدهند. در قسمت فوقانی دریچههای میانی تهویه نیز یک فضای فرو رفته به فرم بشقاب وجود دارد که شاید مناسب قرار دادن جعبه دستمال کاغذی باشد. در داخل کابین ام وی ام ۱۱۰ اگر چه همه چیز عالی به نظر نمیرسد اما به هر حال، نسبت به گذشته شاهد پیشرفت مشهودی در فضای داخلی این خودرو هستیم.
خودرو های متفاوتی در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام برای کاری ساخته میشوند.این خودرو همانطور که گفته شد شتاب و کشش آنچنانی ندارد و فقط در حد داخل شهر قابل قبول میباشد.اگر به دنبال یک خودروی کوچک هستید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. این خودرو تقریبا از ارزش خوبی در نمونه های دست دوم برخوردار است و از خودرو های ایرانی هم قیمت خود تقریبا کیفیت بالاتری دارد و میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. در اینجا خبری از درب محفظه داشبورد به صورت مرسوم نیست و در عوض یک حفره بزرگ در کنار داشبورد (روبروی صندلی شاگرد) آماده بلعیدن اشیا و لوازم شماست. چراغهای جلو از حالت ساده و دایرهای خارج شده و اینک به صورت برجسته و بیضی فرم در دو گوشه درب کاپوت جای گرفتهاند. در این مقاله قصد داریم تا این کوچولوی دوست داشتنی را در بوته نقد قرار داده و جنبههای مختلف باطنی و ظاهری آن را مورد کنکاش قرار دهیم.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. تمامی قطعات ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی داشته و در صورت مغایرت با نیاز مشتری مرجوع و یا تعویض خواهند شد. ارسال به سراسر کشور و تحویل درب محل شما از دیگر خدماتی است که با خرید از مجموعه یدک یار در اختیار شما قرار میگیرد.
این خودرو در بازار رقبایی همچون کوییک، تیبا، ساینا، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پراید ۱۱۱ را دارد. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. چهره mvm110s پس از فیس لیفت از آن حالت گنگ و سادهلوحانه خود به یک وضعیت بشاش که نشاط و سرزندگی را به بیننده انتقال میدهد، تغییر یافته است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.
آخرین مورد در لیست مزایای ام وی ام 110 اینروزها که قیمت خودرو در آسمانها سیر میکند، مورد خیلی مهمی محسوب میشود. وقتی ام وی ام 110 اس تازه به بازار کشور ما آمده بود، حدوداً برابر یک سمند LX صفرکیلومتر قیمت داشت. اما امروز میتوانید یک نسخه بسیار سالم و کم کارکرد آن را با بهایی کمتر از یک سایپا 111 هممدل خریداری کنید. اگرچه این میزان از افت قیمت باعث ضرر مالکین اولیه ام وی ام 110 شده اما آن را به گزینهای ارزنده در بازار کارکرده تبدیل کرده است.
وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخهای جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب میشود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده بوده که سواری قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شد که تیپ لاکچری تنها برخی امکانات رفاهی را اضافه تر دارد. ام وی ام 110 اسپرت برخلاف نسل قبلی خود که با دو پیشرانه و دو جعبه دنده به بازار عرضه شده بود تنها با یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری عرضه شده که توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست.
هنگام ورود به کابین ام وی ام اسپرت لاکچری با یک طراحی نسبتا ساده مواجه می شویم که در آن از المان های دایرهای شکل زیادی استفاده شده است. همچنین نکته نه چندان جالب در این خودرو قرار گیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده و ارگونومی بدی برای باز شدن دارد. با توجه به نمای بدنه بسیار کوچک یاین خودرو، فضای داخلی و کابین آن کاملا به اندازه بوده و راحتی سرنشینان را فراهم میکند.
چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود که البته این شباهت به هیچ وجه تصادفی به وجود نیامده است، چرا که در واقع کیوکیو به نوعی تقلید چینیها از روی دست همسایه کرهایشان محسوب میشد. این خودرو در زمان خود موفق شد جایگاه خوبی در بازار ایران کسب نماید و نامی نیک از خود در ایران زمین به یادگار بگذارد. پس از چندی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل اعمال تحریم به پایان دوران خود نزدیک شد و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو، بار و بنه خود را از خطوط تولید کشورمان جمع کرده و به سوی دیار خویش رهسپار شدند. با وجود ترافيک کلافهکننده شهرهاي امروزي و معضل پيداکردن جاي پارک، هرکس خودروي کوچکتري داشته باشد؛ قطعاً فشار رواني کمتري را تحمل ميکند! ام وي ام 110 هم با وجود طول 3.5 مترياش جزو کوچکترین خودروهای بازار ایران محسوب میشود و خوراک ترددهای روزمره شهری است.
مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. نکته جالب و تقریبا منحصر به فردی که در نمای روبرو فلان جلب توجه میکند، عدم وجود جلوپنجره به آن معنا و مفهوم مرسوم است. در اینجا تنها چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که به صورت یک نوار باریک کشیده در میانه چهره mvm110s و قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک، در کنار یکدیگر سکنی گزیدهاند. برای خرید هر نوع قطعه و لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ اس میتوانید با تماس با مجموعه یدک یار از طریق شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ و یا مراجعه یه وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام به خرید قطعه مورد نظر خود کنید.
نکته جالب در نمای کناری ام وی ام ۱۱۰s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت مایل و چسبیده به فریم پنجره تعبیه شده است. در این میان خودروسازی چین که تازه وارد عصر نوین و متعالی خود شده بود، به جهت یافتن بازارهای جدید پای خود را فراتر از سرزمین دیوار بزرگ نهاد و بلافاصله پس از تعارف شرکت مدیران خودرو به جهت ورود به منزلگاه این شرکت ایرانی، مدل QQ را روانه دادوستدگاه ایرانیان نمود. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
نسل اول این خودرو از سال 1384 در 3 تیپ ام وی ام سیلندر، ام وی ام سیلندر دندهای و ام وی ام سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال 1394 ادامه یافت. سپس نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال 1394 با نام MVM 110S در دو تیپ کامفورت و اسپرت لاکچری به بازار خودروی ایران عرضه شد. چراغ های جلویی در ام وی ام 110s بزرگتر شده اند و چراغ های راهنما نیز در کنار چراغ اصلی قرار گرفته اند. ورودی هوا بزرگتر و چراغ های مه شکن نیز به ورودی هوا متصل شده اند که همین امر موجب شده تا ظاهر ام وی ام 110 جدید مدرنتر از مدل قبلی خود باشد. ام وی ام ۱۱۰S از خودرو های تولید شده توسط شرکت مدیران خودروست که برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ عرضه شد. این خودرو به واسطه طراحی جمع و جور و فانتزی خودرویی مناسب برای ترافیک های شهری است و تاکنون در سه تیپ کامفورت، لاکچری، و اسپرت لاکچری عرضه شده است.
آینههای بیضی روی در و لچکی شیشههای جلو، از نکات برجسته طراحی جانبی ام وی ام 110 هستند. مدل لاکچری تمام امکانات مدل کامفورت بهعلاوه آینههای جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، و گرمکن و برف پاککن شیشه عقب را دارد. قوای محرکه MVM 110s یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 68 اسب بخار و حداکثر گشتاور 93 نیوتنمتر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلوی این چشمبادامی ریزهمیزه انتقال میدهد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد ام وی ام 110 اس نیز بهترتیب برابر با 5.3 لیتر در صد کیلومتر و 18.7 ثانیه است.
همچنین گلگیرها نیز از اندکی فرم برجسته سود میبرند تا بدین ترتیب نمای عضلانی تری را در ام وی ام ۱۱۰ اس شاهد باشیم. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سییلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات اقشار مختلف به ویژه زوجهای جوان و بانوان را به سمت خود جذب نمایند. اگرچه مدل کوچک و جمعوجور این خودرو باعث شده در شهری مثل تهران که با معضل جای پارک مواجهاست، گزینه خوبی باشد. در این مقاله مزایای ام وی ام 110 را بهعنوان یک خودروی شهری کوچک بررسی میکنیم.
طراحی کابین این خودرو به صورت مدور بوده و هماهناگی خوبی را با نمای بیرونی و بدنه به وجود میآورد. همه چیز در کابین در جای خود قرار دارد؛ سیستم صوتی، دریچه های کشیده شکل کولر، غربیلک فرمان، صفحه کیلومتر یک آمپری و دسته دنده همگی برای به وجود آوردن فضایی برای رانندگی مناسب هستند. کابین و داشبورد این خودرو باز هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود های فراوان و مثبتی پیدا کرده است.
آینههای جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، گرمکن و برفپاککن شیشه عقب، قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3- USB، فرمان هیدرولیک و کیلومترشمار دیجیتالی از آپشنهای ام وی ام 110 نسبت به نسخه قدیمی است. همانطور که گفتیم، دید راننده به اطراف خوب است، اما صندلیها قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند. همانطور که گفته شد، ام وی ام ۱۱۰ اس دارای سه تیپ کامفورت، لاکچری، و اسپرت لاکچری است که از نظر آپشنی و ظاهری با یکدیگر دچار تفاوت هستند و عملا تغییری در پیشرانه و مشخصات فنی آنها وجود ندارد. از دیگر تفاوت های این تیپ ها سال تولید آنهاست؛ تولید تیپ های کامفورت و لاکچری از سال ۹۴ تا ۹۶ و تولید تیپ اسپرت لاکچری از سال ۹۷ میباشد. فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ اس را نمایی ساده و در عین حال کاربردی و قابل قبول تشکیل میدهد.
پس اگر در شهر زیاد تردد میکنید و سفر برونشهری ندارید، ادامه مقاله ” با مزایای ام وی ام 110 آشنا شوید” را با دقت بخوانید. ام وی ام 110s به یکی از ضعیفترین پیشرانههای خودرویی موجود در کشور مجهز شده است. این موتور سه سیلندر دارای حجمی معادل یک لیتر بوده و توان خروجی آن در حدود ۶۸ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۶۰۰۰ rpm به اوج خود میرسد. گنجایش فضای صندوق عقب نیز بسیار محدود و معادل ۱۹۰ لیتر است که در قیاس با صندوق عقب تندر ۹۰ با حجم ۵۱۰ لیتر، به مقدار زیادی حقیر به نظر میرسد.
در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز ام وی ام ۱۱۰S نسبت به نسل قبلی بهتر شده، البته این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شده که تیپ لاکچری امکانات بیشتری دارد. تیپ کامفورت اما از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگهای آلومینیومی محروم است. ام وی ام ۱۱۰ اس در بخش فنی تنها با یک پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی ۱ لیتری در بازار عرضه شده که توانایی تولید ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور را داراست.
امکانات رفاهی و مشخصات فنی آن نیز در مقایسه با ابعاد و قیمت کلی خودرو تقریبا مناسب است. یکی از نکات متفاوت کابین MVM ۱۱۰S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب در جلوی سرنشین جلو قرار دارد.
مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ۱۱۰ اس که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب میشود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در بخش پایانی بررسی مزایای ام وی ام 110 و با توجه به نکات بیان شده، باید بگوییم که اگر با بودجهای محدود بهدنبال یک خودروی شهری کوچک هستید که چهرهای متفاوت و امکانات قابلقبول داشته باشد، ام وی ام 110 گزینه بسیار خوبی برایتان خواهد بود. اما اگر خودرویی چندمنظوره میخواهید که علاوه بر استفادههای درون شهری، پاسخگوی مسافرتهایتان نیز باشد، بهتر است از این خودرو صرفنظر کنید و بهسراغ یکی از همان گزینههای تکراری دو خودروساز بزرگ وطنی بروید. هدف کمپانی سازنده از این کار تداعی حرف Q در دو طرف خودرو عنوان شدهاست که اشاره به نام چری QQ دارد. چراغهای جلو در که نسخه قبلی ساده و دایرهای بودند، در نسخه جدید بهصورت برجسته و بیضی در دو گوشه در کاپوت تعبیه شدهاند. در نمای روبهرو چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که بهصورت یک نوار باریک کشیده در قسمت فوقانی پلاک در کنار یکدیگر تعبیه شدهاند.
ام وی ام ۱۱۰s از ظاهری بسیار مدرنتر و جذابتر در قیاس با مدل قبلی خود بهرهمند گردیده است، به طوری که با قطعیت میتوان گفت که فیسلیفت mvm110s یک گام بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بوده است. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سییلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات … امکاناتی مثل دنده اتوماتیک، سنسور پارک و آینه برقی رانندگی با این خودرو را راحتتر کردهاست.
ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده و در کنار جایگاههای مشکی رنگ مه شکنها، حالتی لبخندگونه را برای چهره mvm110s پدید آورده است. قطعا شما هم در همان نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد ام وی ام 110s پی بردهاید و آن را بیشتر مناسب خانمها میدانید؛ به ویژه اگر رنگ صورتی را بر بدنه خودرو بپاشید، حتما با ما هم نظر خواهید شد. طبق ادعای کمپانی سازنده، ام وی ام 110 S با تقویت بدنه و دربها ایمنی بهتری نسبت به مدل قبلی دارد.
این خودرو نیز از نظر ایمنی با اینکه نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده اما همچنان خبری از تست تصادف آن نیست! این خودرو امکانات ایمنی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستمهای ترمز ABS و EBD را دارا بوده و ترمز چرخهای جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسهای هستند. با توجه به تمامی نکاتی که درباره این مدل خودرو گفته شد، ام وی ام ۱۱۰ اس گزینه مناسبی برای رفت و آمد های شهری در ترافیک های سنگین تهران است و با توجه به ابعاد کوچکی که دارد مشکلی برای جای پارک شما به وجود نمیآورد. تیپ کامفورت ام وی ام ۱۱۰ اس از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگهای آلومینیومی محروم است. یکی از منفی ترین نکات نسخه های کامفورت ام وی ام ۱۱۰ اس حذف برخی اپشن های حیاتی و ایمنی مانند گرمکن و برف پاک کن شیشه عقبی است.
در حال حاضر ام وی ام 110s تنها در قالب نسخه اسپرت لاکچری به بازار عرضه میشود که بهای آن در کارخانه و بازار به ترتیب برابر 41,900 و 50 میلیون تومان است. در مجموع، فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰s اگرچه نسبت به گذشته دچار تحولات مثبتی شده اما از نظر متریال ادوات کابین و نوع طراحی، باز هم دچار نقص و کمبود است. البته در صورت توجه به قیمت و کلاس خودرو شاید کمبودهای این چنینی کابین چندان برجسته به نظر نرسند. آنچه ما در ایران با نام ام وی ام 110 میشناسیم، همان چری QQ است که نخستین بار سال 2003 معرفی شد و البته در سال 2006 بهدلیل گسترش خانواده QQ، نام آن به چری QQ3 تغییر کرد. این سوپرمینی چینی سال 1384 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد و اولین چینی بازار کشور ما لقب گرفت. نسل اول ام وی ام 110 تا سال 1392 در نسخههای مختلفی تولید شد اما ما امروز نسل دوم این خودرو را در نظر داریم که از سال 1394 تا 1397 روی خط مونتاژ مدیران خودرو بود و البته برای تمایز با نسل اول، با نام ام وی ام 110 اس شناخته میشود.
در واقع، ام وی ام ۱۱۰ اس را میتوان نسخه جدید تر و فیس لیفت دوو ماتیز دانست که اتومبیلی محبوب در میان جوانان و به خصوص بانوان است. ام وی ام ۱۱۰S در بخش کابین نیز به کلی نسبت به نسل قبل متفاوت و البته بهتر شده است. درون کابین این خودرو با یک طراحی نسبتا ساده مواجه هستیم که در آن از المانهای دایرهای شکل زیادی استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایرهای بزرگ قرار داشته که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچههای تهویه مطبوع خودرو، یک سیستم پخش ساده و سرانجام تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند.
از نظر فضای کابین نیز ام وی ام 110 لاکچری خودرویی کوچک است که تنها برای 4 نفر فضای اتاق کافی دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در قسمت پایینی سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ های مه شکن و ورودی هوا قرار دارند. ام وی ام ۱۱۰ اسپرت همانطور که اشاره کردیم نسل دوم چری QQ، یک هاچ بک جمع و جور شهری است.
از نظر فضای کابین MVM ۱۱۰S خودرویی کوچک است که تنها برای ۴ نفر فضای کافی دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا مناسب بوده اما فضای صندوق عقب فدای فضای پای ردیف دوم شده است. ام وی ام 110s با 3 تیپ کامفورت، لاکچری و اسپرت لاکچری در مدیران خودرو مونتاژ شده است که تیپ لاکچری، رینگ آلومینیومی، گرمکن شیشه عقب، برفپاککن شیشه عقب، سنسور پارک عقب، تنظیم برقی آینههای جانبی و بلندگوهای ردیف عقب را بیشتر از تیپ کامفورت دارد. تیپ اسپرت لاکچری هم از نظر آپشن کاملاً مشابه تیپ لاکچری است، با این تفاوت که سقف، ستونها و گلگیرهای عقب آن مشکیرنگ هستند. ام وی ام ۱۱۰ لاکچری (mvm 110 luxury) جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط کرمان موتور به ایران عرضه شد.
ام وی ام ۱۱۰ اس از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسل قبل تفاوتهای بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بهروز و بهتری داشته که توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است. در نمای جلو چراغهای اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهیهای روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در بخش زیرین سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغهای مهشکن و ورودی هوا قرار دارند.
هرچند می توان در قسمت جلوی ام وی ام 110s شاهد برخی شباهت ها با مدل قبلی بود. چراغ های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شدهاند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در اصل درب صندوق خودرو بوده که به سمت بالا باز می شود و می توانید اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار دهید. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته است.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. در تیپ های اسپرت این خودرو شاهد دو رنگ بودن بدنه آن هستیم که نمای زیباتری را در نگاه بیننده به وجود میآورد. در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا به بررسی ام وی ام ۱۱۰ اس پرداخته و ویژگی و مشخصات فنی آن را در اختیار شما قرار دهیم.
به طور کلی نمای ظاهری ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشت بسیار زیباتر شده و در صورتی که طرفدار این کلاس از خودروهای کوچک شهری باشید، احتمالا میتواند نظر مثبت شما مشتری ایرانی را به سوی خود جلب نماید. چراغهای عقب ام وی ام 110 بهصورت برجسته و کشیده طراحی شدهاست و دو طرف شیشه عقب را پوشش دادهاند. این خودرو با طراحی خوب چراغها و شیشهای که حکم درب صندوق عقب را دارد، ظاهری جذاب بهدست آوردهاست. همچنین صندلیهای عقب این خودرو بهصورت تاشو طراحی شدهاند تا سرنشینان بتوانند فضای صندوق عقب را افزایش بدهند. از نظر ایمنی نیز نسل قبلی این خودرو ایمنی چندانی نداشت البته که در مقایسه با خودروهایی نظیر پراید قطعا عملکرد بهتری داشت!
شکل و شمایل کاملا تخم مرغی ام وی ام ۱۱۰ اس در نگاه اول کاملا مشهود است، خصوصا زمانی که به چراغ های بیضی شکل و همچنان تخم مرغی شکل آن نگاه میکنید، این موضوع بیش از پیش در ذهن شما نقش میبندد. البته به اعتقاد بسیاری، ام وی ام ۱۱۰ اس خودرویی جذاب و شیک به حساب نمیآید، اما به معنی این نیست که ظاهر زشتی دارد. ام وی ام ۱۱۰ اس (MVM 110S) در ابتدا ورود خود به بازار رقیبی برای پراید محسوب میشد اما با توجه به بازار قطعات ضعیف و بازار دست دوم نامطلوب از این دور رقابت عقب ماند. البته امروزه تعداد زیادی از این نمونه خودرو در حال رفت و آمد در سراسر شهر است.
عمده خریداران ام وی ام 110 بانوان هستند و طراحان چری نیز این خودرو را کاملاً باب میل این قشر طراحی کردهاند. درواقع بهکارگیری المانهای دایرهای در کنار زوایای نرم و موارد خلاقانهای مثل درب صندوقبار تمام شیشهای، چهرهای فانتزی و تخممرغي به ام وي ام 110 بخشيده و باعث شده است اين خودرو در مقايسه با رقباي قيمتي خود، چهرهاي بهروزتر داشته باشد و بهخوبي در خيابان جلب توجه کند. پنل کیلومترشمار پشت فرمان هم دیجیتالی است و بهصورت یک نیم دایره بزرگ طراحی شدهاست.
البته که کماکان از پلاستیک خشک در قسمت های مختلف کابین و داشبورد استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایرهای بزرگ قرار دارد که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه های تهویه مطبوع خودرو، سیستم پخش ساده و در نهایت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه با ظاهری ساده طراحی شده و خوش دست به نظر می رسد. به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام ۱۱۰ جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد.
طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بروز و بهتری دارد. بعد از توقف تولید دوو ماتیز، شرکت مدیران خودرو با توجه به رده قیمتی پاینی که این خودرو شامل میشد اقدام به تولید ام وی ام ۱۱۰ اس نمود. البته این خودرو در ابتدا با نام چری QQ شناخته میشد اما با ورود ام وی ام ۱۱۰ اس، خریداران یکی پس از دیگری خصوصا بانوان به این خودرو علاقه مند شدند. در نمای جلویی ام وی ام 110 چراغهای بزرگی نصب شده و درعوض درپوش موتور کوچک است. با اینکه نمای روبهروی این خودرو از ماتیز کپیبرداری شده، اما انحنای کوچکی در فاصله بین در موتور و سپر وجود دارد که آن را از ماتیز متفاوت میکند.
با توجه به شمایل نسبتا خاص ام وی ام 110s شاید پیدا کردن رقیب برای آن در بازار کم تنوع ایران کار چندان راحتی به نظر نرسد. با این وجود شاید بتوان پژو 206 هاچبک، تیبا2 و سایپا کوییک را به عنوان حریفان ام وی ام 110s قلمداد نمود. پنل پخش صوت که فاقد درگاه سی دی بوده و از طریق پورت usb، قابلیت پخش آهنگ را داراست، نمایی بسیار قدیمی و از مد افتاده دارد. کلیدهای گردان تنظیم سیستم تهویه و سایر دکمههای مرسوم نیز در ناحیه زیرین آن جانمایی شدهاند. متریال به کار گرفته شده در اکثر نقاط کابین از جمله داشبورد، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده است که این روزها مهمان کابین بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل شده و کاملا مورد انتظار آشنایان و علاقمندان اتومبیل های داخلی است. البته در سالهای اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به طاق نسیان کوبیده و اینک با ظاهری جدید و شایستهتر، قدم به خیابانهای ایران نهاده است.
دیدگاهتان را بنویسید