فرق ام وی ام ۳۱۵ اکسلنت با لاکچری

ام وی ام 315 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب ام وی ام 315

البته کیفیت مواد داخلی و امکانات ایمنی آن در سطح متوسط قرار دارند، اما با هزینه نگهداری پایین و دسترسی راحت به قطعات یدکی، برای خانواده‌های کوچک یا کسانی که خودرویی با بودجه محدود می‌خواهند، گزینه خوبی است. با در نظر داشتن این افزایش قیمت می‌توانید به جای بازار آزاد از طریق نمایندگی‌های فروش شرکت مدیران خودرو  همچون آسیا خودرو اقدام به خرید انواع محصولات mvm کنید. از مزایای خرید از نمایندگی اخذ تسهیلات خرید خودرو با اقساط بلند مدت می باشد. مدیران خودرو برخلاف سایر مونتاژکاران وطنی، هر محصولی را که به بازار ایران آورده است تحت پوشش شبکه خدمات خود قرار داده و در تأمین قطعات آن کم کاری نکرده است. از سویی دیگر، فروش بالای محصولات چری و ام وی ام در کشور هم سبب شده است که قطعات این خودروها در بازار آزاد نیز به آسانی یافت شوند. با این تفاسیر، ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر آینده خدمات و در دسترس بودن قطعات در وضعیت مناسبی به سر می برد.

در نمای بیرونی و جلو داشبورد مدل جدید، در خودرو MVM 315 نسبت به نسخه های پیشین، تغییرات بسیار فوق العاده ای صورت گرفته است و شرکت چری نیز نمای عقب آن را هم اصلاح نموده است. اصلی ترین دلایلی که می تواند متقاضیان را از خرید اتومبیل‌های چینی منع نماید، هزینه استهلاک آنها می‌باشد. با این حال، تاریخچه ام وی ام ۳۱۵ به سال ۹۳ بر می‌گردد، زمانی که برای اولین بار به بازار کشور عرضه شد. طراحی ظاهری نخستین نمونه ام وی ام ۳۱۵ نسبت به بروزترین نمونه این اتومبیل، تفاوت چندانی نداشته ولی کابین نمونه اول با نمونه‌های جدید بطور کامل متفاوت است و کاربردی تر می‌باشند. ام وی ام 315 در طول دوران فعالیت خود در ایران، با خودروهای مختلفی به رقابت پرداخته است.

این مشکل بزرگ نه‌تنها در ام وی ام 315 بلکه در خودروهای داخلی نظیر 206 و لیفان ایکس 50 وجود دارد. نزدیک به یک دهه است که MVM 315 در بازار ایران حضور دارد و همین حضور طولانی‌مدت باعث می‌شود کارشناسی مزایا و معایب آن معنادار شود. اگر علاقه‌مند به این خودرو شده‌اید، ولی برای خرید آن دچار شک و تردید هستید، با ما همراه باشید؛ چرا که قصد داریم نقاط قوت و ضعف این ماشین را برایتان شرح دهیم.

ترمزهای کاسه‌ای عقب از نسل اول ام وی ام ۳۱۵ تاکنون همراه این خودرو بوده‌اند و با وجود تغییر نسل و عرضه نسخه فیس‌لیفت، وضعیت آن‌ها تغییری نکرده است. ام‌وی‌ام 315 جدید فقط در نسخه دنده‌ای به بازار عرضه شده است و برای داشتن نسخه اتوماتیک می‌بایست به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی متفاوتی قرار دارد بروید. در آن مدل یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس 5 سرعته دستی شده است. اما ضعف اصلی، متریال به کار  رفته در کابین است که در تمام تولیدات این سطح در کشور دیده می‌شود. به این ترتیب که معمولا در کارکرد‌های نه چندان بالا، این قطعات دچار استهلاک زودرس شده و به صدا می‌افتند.

حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. در تست های انجام شده، میزان شتاب این خودرو در حدود 14.5 ثانیه برآورد شده است. شتاب ثانویه این خودرو در قیاس با پژو 207، به دلیل سنگین تر بودن ضرایب دنده‌های 4 و 5 در گیربکس 207، آهسته تر بوده و 207 عملکرد بهتری در سبقت گیریها از خود نشان داده است. اگرچه ظاهر MVM 315 چندان چشم نواز و هیجان انگیز نیست اما فراموش نکنید که رقبای اصلی این خودرو یعنی مدل‌های قدیمی جدیدالتولید ایران خودرو و سایپا، از همین زیبایی اندک ظاهری هم برخوردار نیستند. کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام ۳۱۵ از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد.

به واقع در قیاس با اکثر محصولات حاضر در رده قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان نظیر انواع سمند، پژو و تندر 90، mvm315s از طراحی ظاهری تاثیرگذارتر و زیباتری برخوردار است. با همه این تفاسیر اما 315 آمده و برای خود در بین سالخوردگان خودخواه این محدوده جایگاهی دست و پا نموده است. MVM 315 یا چری فالوین ۲ از سال 2009 میلادی وارد سبد محصولات شرکت خودروسازی چری شد. کابین این خودرو گنجایش سرنشین بزرگسال را دارد، اما افراد قدبلند در ردیف عقب با محدودیت‌هایی از ناحیه سر یا زانوها مواجه خواهند شد که با توجه به ابعاد بدنه چندان دور از انتظار نیست. طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ چندان مهیج و مدرن نیست، اما در مقایسه با پژو ۲۰۶ شکل و شمایل به‌روزتری دارد. حتما هنگام خرید ام وی ام ۳۱۵ دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید.

میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده و گنجایش باک سوخت آن برابر 50 لیتر است. با توجه به ابعاد و کلاس بدنه MVM 315، صندلی‌های ردیف عقب جای چندان راحتی برای افراد بلند قد نبوده و از نظر فضای سر و زانوها با محدودیت نسبی مواجه است. اما به هر حال دو نفر سرنشین با قد متوسط و یا کمتر می‌توانند به راحتی در این جایگاه حضور یابند. صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، برترین شاخصه مدرن کابینه MVM 315 بوده و یک دکمه چرخان ویژه تنظیم شدت پرتاب جریان هوای سیستم تهویه نیز در زمینه‌ای نقره‌ای رنگ جلب توجه می‌نماید. حدود تحتانی سپر عقب هم مانند سایر بخش‌های زیرین بدنه، با پلاستیک مشکی – نقره‌ای تزئین شده و دو عدد چراغ قرمز رنگ مه شکن با فرمی نسبتا باریک و کشیده نیز در دو طرف پایینی سپر عقب جای داده شده اند. در مدل اسپرت، استفاده از یک قطعه پلاستیک مشکی نقره‌ای در نواحی زیرین سپر جلوی 315، نمای اسپرت‌تری به آن بخشیده است.

حالت اسپرت کنسول میانی ام وی ام ۳۱۵ که با اشکال هندسی و خطوط شکسته ترسیم شده، حالتی مهیج و جوان‌پسند به این هاچبک خانوادگی می‌دهد. در نمای جانبی هم می‌توانیم رینگ‌های آلومینیومی جدید و روف ریل را ببینیم. طراحان چینی کمتر به طراحی عقب خودرو دست زده‌اند و فقط سپر جدید را اضافه کرده‌اند که باعث شده دیفیوزر جدیدی استفاده شود و همین طور محل نصب مه‌شکن‌ها نیز عوض شود. طرح ساده چراغ‌های یک‌تکه با نوار V شکل سفیدرنگ و همچنین اندازه کوچک در صندوق، با سایر بخش‌های بدنه ناهماهنگ است. عاشقان چابکی و سرعت خودرو با دیدن چنین عیبی ممکن است به این نتیجه برسند ام وی ام 315 به دردشان نمی‌خورد. شتاب گیری موضوع مهمی است و با توجه به مشخصات پیشرانه‌ای که مشخصاتش را شرح دادیم، نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

مهمترین خصوصیت این فیس لیفت، جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته می‌باشد که دقیقا شبیه به مدل  ۲۲MVM ایکس طراحی شده است و دارای یک موتور ۱.۵ لیتری است که با قدرت ۱۰۷ اسب بخاری کار می‌کند. اتومبیل هایی مثل ام وی ام ۳۱۵، به مشتریان این ویژگی را می‌دهند  که خریدار بتواند با یک قیمت مناسب و  مقرون به صرفه، خودرو هاچ بک مورد نظر خود را بدون هیچ دردسری تهیه نموده و آن را خریداری کند. ام وی ام ۳۱۵ هم دارای ایمنی بیشتر است و هم دارای آپشن های زیادتر و همینطور گیربکس اتومات است.

ویژگی‌هایی نظیر داشتن چراغ‌های زاویه‌دار، خطوط تیز و بدنه کاملا متناسب، به این هاچ‌بک شهری نمایی تهاجمی و جذاب بخشیده‌ است. به‌صورت کلی تغییرات ایجادشده در جلو و عقب خودرو، جلوه جدید و پویایی به ظاهر آن داده و باعث شده تا ۳۱۵ اسپرت اکسلنت در بین رقبا، ظاهری متفاوت و برجسته داشته باشد. قبل از بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ باید به یک نکته مهم اشاره کنیم.

طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام ۳۱۵ فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. اطراف شیشه‌ها نیز تمام نماهای جانبی، روبرو و عقب چنین قاب مشکی و البته چشم‌گیری دیده می‌شود. به این ترتیب ۳۱۵ یادآور یک نقاشی کودکانه و ابتدایی است که خطی پررنگ، محسوس و مشکی رح اصلی را تشکیل داده و داخل طرح رنگ آمیزی شده است. که البته طراحان ام‌وی‌ام در طراحی چری فالوین یا همان ام‌وی‌ام ۳۱۵ این شرط را به خوبی اجرا کرده‌اند.

ترمز جلوی ام وی ام 315 دیسکی و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند و به ABS هم مجهز شده‌اند. ایربگ‌ها تنها برای سرنشینان جلو طراحی شده و اگر از فعالان خودرو بپرسید، معتقدند که سیستم ترمز 206 عملکرد بهتری نسبت به این خودروی چینی دارند. با تمام این اوصاف، ام‌وی‌ام نیو اسپرت اکسلنت طرفداران و حامیان بسیاری دارد که این را می‌توان از بررسی بازار خرید و فروش آن در نمونه‌های کارکرده و صفر و همچنین قیمت و خریدmvm دیوار به وضوح مشاهده کرد. شرکت مدیران خودرو این فیس لیفت را به اسم خودرو MVM 315 S وارد بازار کرده است.

ما خودروهای چینی را در بازار کشورمان با مشخصه آپشن‌های رفاهی زیاد می‌شناسیم. ام وی ام 315 ماشین قدیمی چینی‌ها در بازار کشورمان به‌حساب می‌آید و به همین خاطر است که نمی‌توان روی امکانات آن به‌طور ویژه حساب باز کرد. اگر خودروی مذکور را از بازار دست دوم خریده باشید می‌بایست حتماً نسبت به تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا برایتان در آینده مشکل بزرگتری به وجود نیاید. با نگاهی به چراغ‌های کشیده‌ی ام وی ام 315 متوجه چشمان نهنگ‌گونه آن خواهیم شد. قبل از خرید ۳۱۵ mvm  لازم است با ویژگی ها و مشخصات آن آشنا باشید تا هم از خرید خود راضی باشید و هم بهتر بتوانید انتخاب کنید. اتومبیل ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315)، یکی از انواع اتومبیل های محبوب هاچ بک چینی است که در کشور ایران موجود است.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای گروه صنعتی مدیران خودرو محسوب می‌شود. این خودروی هاچ‌بک شهری به‌واسطه طراحی جذاب خود توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و به یکی از موفق‌ترین هاچ‌بک‌های بازار تبدیل شود. همان‌طور که گفته شد، ۳۱۵ یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحی‌های مدرن این شرکت را از آن داشت. بااین‌حال پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۲ طراحی این هاچ‌بک چینی مدرن‌تر از قبل شده است.

در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین ۱۵ تا ۱۶ ثانیه برای پر کردن سرعت ۰ تا ۱۰۰ به دست آمده است. البته به‌عنوان یک خودرو شهری می‌توان نمره قابل قبولی به MVM 315 داد. ام وی ام ۳۱۵ از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ برخوردار است. حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۰۷ اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز ۱۴۰ نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو ۲۰۶ و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند.

طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است.

از سویی قیمت این خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار با افزایش چشمگیری همراه بوده و اکنون به جای خرید آن می‌توان خودروهای به‌روز‌تری را خریداری کرد. خودروهایی نظیر رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان رقیب‌های اصلی ام وی ام 315 شناخته می‌شوند. همچنین مشتریان می‌توانند با قیمت پرداختی برای این خودرو، دنا پلاس را انتخاب کنند. هرچند شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفتی از این خودرو را تولید کرد تا کمی ظاهر آن ارتقا پیدا کند. از این رو نسخه فیس لیفت ام وی ام 315 نسبت به نسخه‌های قبلی در بخش‌های چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر تغییرهای کاملی را تجربه کرده است.

حداکثر گشتاور حاصل از این پیشرانه برابر 140 نیوتن‌متر بوده و در بازه 3000 تا 4500rpm پدیدار خواهد شد. همچنین یک گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی حاصل از پیشرانه به سوی چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. به طور کلی طراحی ظاهری MVM 315 در برابر بهای پرداختی و با توجه به رقیبان اصلی این خودرو، قابل قبول بوده و می تواند نظر مثبت اقشار ضعیف‌تر جامعه را تا حدی به سوی خود جلب ‌نماید. سایز شیشه‌های جانبی مناسب بوده و فریم مشکی رنگ دور تا دور آن را احاطه کرده است. بخش انتهایی پنجره‌ها نیز فاقد شیشه شفاف بوده و به جای آن از یک قطعه  مشکی رنگ استفاده شده است.

فروشگاه حمید یدک تامین کننده لوازم یدکی خودروهای چینی، با بیش از ده سال تجربه در این صنعت، یکی از پیشروهای این بازار می باشد. این فروشگاه با داشتن محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، به مشتریان خود در زمینه لوازم یدکی خودروهای چینی محصلات متنوع و با کیفیتی ارائه می کند. از دیگر امکانات آریزو ۵ توربو می توان به سیستم تهویه دستی، تنظیمات چهار حالت برای صندلی راننده و سرنشین جلو، صندلی تاشو عقب یک تکه، آینه کناری برقی، دوربین عقب، مانیتور و استارت دکمه ای اشاره کرد.

رینگ‌های 15 اینچی 10 پره از جنس آلومینیوم هستند و متاسفانه نمای عقب هم به‌گفته طراحان و فعالان باسابقه بازار تقلید و کپی‌برداری از بی ام و سری یک خواهد بود. نمای جانبی به‌لطف خطوط هندسی مختلف زیباتر شده و به‌طور کلی در بخش نمای بیرونی نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. تصور کنید پس از یک روز کاری طولانی، به خودروی خود نزدیک می شوید و متوجه خط و خش یا ضربه ای روی بدنه ماشین می شوید. یا در حین رانندگی، ناگهان تصادفی رخ می دهد و طرف مقابل تلاش می کند مقصر بودن شما را ث … وزن خالص این خودرو معادل ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن به طور ترکیبی برابر ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. ضمنا نیروی حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود.

در واقع به غیر جدید‌ترین تیپ این خودرو، آپشن‌های رفاهی مدل‌های قدیمی‌تر آن چندان چنگی به دل نمی‌زنند. امروزه ام وی ام ۳۱۵ فقط در نسخه اسپرت اکسلنت به صورت صفر به فروش می رسد و این نسخه دارای امکاناتی مثل صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در چهار جهت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دوربین دید عقب است. ۳۱۵ جدید با ظاهری جدید پیشرفت خوبی در ظاهر و کابین در مقایسه با قبل داشته اما همچنان با طراحی آریزو فاصله دارد. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز شده که می تواند 109 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه تولید کند. سپس نیروی تولید شده به وسیله ی یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا بتواند این هاچبک جمع و جور حدودا طی مدت 15 ثانیه از 0 به سرعت 100 کیلومتر برساند.

به علاوه به خاطر چهره و طراحی زیبا و اسپرتی که دارد، طرفداران زیادی دارد و مخصوصا  مورد پسند جوان ها می‌باشد. در تأیید این ادعا همین کافی که ‌ام وی ‌ام ۳۱۵ در گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ۵ ستاره کیفی، همیشه ۲ ستاره را به دست می‌آورد. ابعاد ام وی ام ۳۱۵ برابر ۴۱۸۸ میلی‌متر طول، ۱۶۸۶ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع می‌باشد. وزن خالص این خودرو ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و میزان مصرف آن در هر سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر است. آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده.. بخش‌ها‌ی عمده کابین به رنگ مشکی منقش شده و در برخی قسمت ها نظیر کنسول میانی و غربیلک فرمان آثاری از رنگ نقره‌ای نیز به چشم می خورد.

در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. ام وی ام 315 چری در دو مدل هاچ بک و سدان به ایران آمد و مونتاژ شد؛ ولی اگر بخواهید نسخه سدان آن را در بازار کشورمان بیابید، مثل این است که بخواهید در انباری پر از کاه دنبال سوزن بگردید. تا پیش از سال 1395 بود که مدیران خودرو دو نسخه ساده و اسپرت از این محصول چینی را به فروش می‌رساند؛ ولی تولید مدل ساده از همان سال به بعد متوقف شد تا تنها مدل اسپرت عرصه برای جولان دادن داشته باشد. به دلیل طراحی خاصی که درب عقب این خودرو دارد و همچنین کوچک بودن پنجره عقب خودرو، هنگام دنده عقب گرفتن راننده دید خوبی متاسفانه ندارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد.

خوشبختانه مهم‌ترین پیش‌نیاز احساس آرامش که همان سیستم تعلیق نرم باشد در ام وی ام 315 وجود دارد. به‌لطف نرمی سیستم تعلیق تجربه رانندگی برای سرنشینان لذت‌بخش خواهد شد. در ادامه با نقاط قوت و ضعف ام وی ام 315 آشنا خواهیم شد و ارزش خرید آن را بررسی می‌کنیم. ام وی ام 315، موتوری با توان تولید 107 اسب بخار دارد؛ این قدرت برای یک خودروی شهری با این قیمت، مناسب است. وجود 16 سوپاپ در این موتور باعث بهبود عملکرد و افزایش راندمان سوخت می‌شود و به خودرو اجازه می‌دهد تا در کنار مصرف اقتصادی، قدرت مناسبی داشته باشد. گیربکس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دنده‌ها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید. به دلیل استقبال خوب مردم از این خودرو لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵ نیز به صورت کامل در بازار موجود است و از این نظر مشکلی نخواهید داشت. طراحی داخلی ام وی ام ۳۱۵ به نسبت یک طراحی جدید و مدرن است که توجه اکثر افراد را به خود جلب می کند. در زمان رانندگی با آریزو ۵ با یک سدان معمولی مواجه هستید؛ در نتیجه نباید انتظارات زیادی داشته باشید، همینکه ماشین سر و صدای زیادی ندارد و توانایی حرکتی خوبی از خود نشان می دهد، کافی است.

یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. غربیلک فرمان فرمی قدیمی داشته و اصلا جالب توجه نیست؛ برخی کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیز بر روی آن حضور دارند. برخلاف غربیلک فرمان، پنل کیلومتر شمار پشت آن، دارای طراحی نسبتا اسپرت بوده و جایگاه عقربه های سرعت شمار و دور سنج به صورت شش ضلعی نامنتظم طراحی شده که در ایجاد حس اسپرت تاثیر بسزایی داشته است. نمای روبروی این خودرو پس از آنکه مورد فیس قرار گرفت، از شِمای زیباتری برخوردار شده است. در نسخه‌ فیس لیفت، چراغ های اصلی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای سایز نسبتا مناسبی هستند.

هر چند این خودروی سواری در دو مدل سدان و هاچ‌بک وارد ایران شد؛ اما در حال حاضر تقریبا پیدا کردن مدل سدان آن مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. تا قبل از سال ۱۳۹۵ گروه مدیران خودرو، ام وی ام ۳۱۵ را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. طول این خودرو هاچ بک فقط 4 متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم می‌کند و از این حیث نسبت به پژو 206 در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام 315 فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو از تعلیق بسیار نرمی برخوردار است که با توجه به شرایط جاده‌های ایران، نقطه قوت بسیار مهمی برای این خودرو خواهد بود.

نقاط ضعف این خودرو آپشن ایمنی کم و کیفیت متوسط است، اما با قیمتی که دارد، انتخابی مناسب برای مشتریان ایرانی است. در صورت نیاز به لوازم یدکی ام وی ام، می‌توانید از آرمیا پارت که نمایندگی فروش قطعات خودرو است به صورت آنلاین و حضوری قطعات یدکی موردنیازتان را خریداری کنید. از جمله مزایای MVM 315H می‌توان به طراحی زیبا کابین و بدنه، فضای اتاق و صندوق عقب مقداری بزرگ‌تر از پژو 206، کیفیت سواری قابل قبول اشاره کرد.

مونتاژ پایین این محصولات نیز به این معضل دامن زده، نتیجه حاصله آرامش از دست رفته درون کابین پس از تنها چند ده هزار کیلومتر کارکرد خواهد بود. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز 206 در مقایسه با ام وی ام 315 عملکرد بهتری دارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک جدید با الهام از عناصر طبیعی و با رویکرد مدرن شرکت چری طراحی گرفته است. خطوط تیز و ایرودینامیک بدنه این خودرو، در کنار تناسب‌های ظریف، به این مدل ظاهر خاصی داده‌اند. طراحی بدنه توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شده که به ام‌وی‌ام ۳۱۵ جلوه‌ای تهاجمی و دلربا بخشیده است.

نمای عقب آن نیز طبق عادت چینی‌ها تقریبا کپی‌برداری از BMW سری یک است. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده با استفاده از خطوط هندسی، جلوه زیباتری برای آن ایجاد شود. در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام ۳۱۵ نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. توزیع نیروی ترمز و ترمز ضد قفل، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، چراغ های روز، سنسور عقب، مه شکن عقب و چراغ بدرقه از جمله امکانات این خودرو هستند.

البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. برای اینکه متوجه شوید که ام وی ام ۳۱۵ بخرم یا آریزو ۵ توربو، باید نسبت به تفاوت های این دو خودرو آگاهی داشته باشید که ما در این قسمت از مطلب قصد داریم تفاوت های این دو خودرو را بررسی کنیم. همانطور که تاکنون متوجه شدید هردوی این خودروها از جمله محصولات پرفروش بازار هستند که فروش خوبی را کسب کرده اند. برای خرید خودرو باید دقت و توجه کافی به خرج داد؛ چرا که امروزه قیمت ماشین از جان آدمیزاد هم بیشتر شده و نمی‌توان بی‌گدار به آب زد.

باتری ام وی ام 315در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. به طور کلی نمای روبروی MVM 315 اگرچه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به هر حال در مقایسه با نمونه‌های مشابه وطنی، به اصطلاح «یک آب پاک‌تر» است.

این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید می‌شود چراکه ۳۱۵ موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونه‌های دست‌دوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایران‌خودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب می‌شود. به دیگر معایب این هاچ‌بک چینی یعنی شتاب ‌گیری و کشش ضعیف و همین‌طور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ ۳۱۵ نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر می‌رسد.

طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو ۲۰۶ بازار دست دوم ام وی ام ۳۱۵ وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد. اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله می‌شود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمی‌افتید. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵، سیستم ایمنی آن است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز ۲۰۶ در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ عملکرد بهتری دارد. توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم.

315H جدید تا سال 95 فقط در دو تیپ ساده و اسپرت فروخته می‌شد که تیپ «اسپرت» آن‌را می‌توان از تزیینات کرومی بدنه و داشتن کیت بدنه مشکی تشخیص داد. از سال 95 نیز عرضه تیپ ساده متوقف شد، ولی تیپ جدیدی به نام «اسپرت لاکچری» به 315H اضافه شد که به مانیتور لمسی (با نویگیشن و دوربین)، دکمه‌های کنترلی فرمان، بلوتوث و روکش چرم صندلی‌ها مجهز بود. قیمت MVM 315S در زمان نگارش این نوشته در بازار، چیزی در حدود  58,900 میلیون تومان قیمت داشته و البته به صورت شرایطی و اقساطی نیز از سوی شرکت سازنده به فروش می‌رسد.

این خودرو می‌تواند در عرض 15 تا 16 ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که زیاد بوده و رضایت مشتریان را به‌همراه نخواهد آورد. سانروف، فرمان برقی، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، حالت رانندگی دوگانه اکو و اسپرت، کروز کنترل و گرم‌کن آینه‌های جانبی. یکی از دشواری‌های خرید ام وی ام 315، مدل‌های متنوعی است که این خودرو داد، چرا که مدل‌های بسیاری از آن راهی بازار شده‌اند. توربو شارژ یکی از مهم‌ترین قطعات فنی خودروهای مدرن است که نقش بسزایی در افزایش قدرت و بهبود عملکرد موتور دارد.

پس از 5 ثانیه از آخرین تنظیم شما، سیستم به صورت خودکار از حالت تنظیم خارج می‌شود و تنظیمات شما را ذخیره می‌کند. این ایربگ‌ها آپشن ایمنی پایه خودرو محسوب می‌شوند؛ نداشتن ایربگ جانبی و آپشن پیشرفته‌تر ایمنی، یکی از نقاط ضعف این خودرو در مقایسه با بعضی رقبا است. اگر قصد خرید لوازم یدکی ام وی ام را دارید می‌توانید این قطعات را از فروشگاه آرمیا پارت تهیه کنید. هر ۶۰ هزار کیلومتر بایستی   تسمه تایم این خودرو  تعویض شود  که هزینه حدودی تسمه تایم اتومبیل ام وی ام ۳۱۵، را می‌توان از سایت مربوط به آن پیدا کنید. به تشخیص کارشناسان خودرو بایستی در هر ۵۰ هزار کیلومتر اقدام به تعویض شمع های این خودرو کنید. لازم به ذکر است که نسبت به آپشن هایی که دارد، این خودرو بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

گیربکس این خودرو را شاید بتوان یکی از پر سروصدا ترین گیربکس‌ها در این رده قیمتی معرفی کرد. ام وی ‌ام ۳۱۵ به نسبت ابعاد بدنه و سگمنتی که در آن قرار دارد، با ۱۲۱۰ کیلوگرم وزن، خودرویی سنگین محسوب می‌شود. به این موضوع موتور نسبتاً ضعیف و تنبل آن را اضافه کنید و خودرویی در اختیار خواهید داشت که از نظر شتاب گیری و کشش در سربالایی‌ها، خیلی عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. در کل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است. در سال 96 نیز تیپ «اسپرت اکسلنت» آن به بازار آمد که مهم‌ترین تفاوتش با تیپ اسپرت لاکچری، در داشتن سیستم پخش VIFA و باربند است. نوار مشکی رنگ پلاستیکی که دور تا دور لبه پایین ماشین شاهد هستیم بخشی از این شلوغی محسوب می‌شود.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. سلام به همه دوستان محترم من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای) گیر کردم.ممنون میشم یه راهنمایی کنید.

هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب می‌رساند و در پیچ‌ها این مورد به خوبی احساس می‌شود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است. قبل از بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. تا قبل از سال 1395 گروه مدیران خودرو، ام وی ام 315 را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. این خودرو از سال 1391 تحت نام «ام وی ام 315» به بازار ایران ارائه شد. شرکت مدیران خودرو به عنوان عاملیت رسمی کمپانی چینی چری در ایران، عهده‌دار مونتاژ این خودرو در کشور شد و در سال ۱۳۹۴ نیز نسخه فیس لیفت آن را به بازار ایران عرضه نمود.

نواری که اطراف گلگیرها، زیر درها، سپرها و حول مه‌شکن‌های عقب و جلو دیده می‌شود. همچنین در برخی قسمت‌ها مانند زیر سپر جلو و عقب، به یک نوار ساده بسنده نشده و نقش‌هایی روی آن پیاده کرده‌اند. همچنین دنده ها نیز با وجود ارتقا نسبت به نسخه اولیه (غیر فیس لیفت)، چندان دقیق عمل نمی‌کند. شتاب اولیه این خودرو چندان هیجان برانگیز نیست و در حد و اندازه های خودروی پژو 206+(207) احساس می‌شود. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد.

خودروی MVM 315 در ابتدا در دو نوع هاچ‌بک و سدان عرضه شد؛ اما به دلیل محبوب نبودن مدل سدان، تولید آن متوقف شد و حالا مدل اسپرت هاچ‌بک در بازار است. مدل اسپرت این خودرو به دو تیپ لاکچری و اکسلنت تقسیم می‌شود که نسخه اکسلنت آن درحال‌حاضر در ایران عرضه می‌شود. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. در ابتدا شرکت مدیران خودرو، MVM 315 را در دو کلاس بدنه هاچبک و سدان به مشتریان ایرانی تحویل می‌داد، اما پس از مدتی، اینک تنها نسخه هاچبک mvm315 سهم بازار کشورمان خواهد بود.

از جمله خودروهای رقیبی که می‌توان برای MVM 315 مثال زد، پژو 206 و در میان نمونه‌های خارجی، لیفان ایکس 50 است. محصولات پرفروش چری از طریق این خودروساز به گمرک کشورمان می‌رسند و به فروش می‌روند. یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهایی که توسط این شرکت مونتاژ شده و مورد استقبال قرار گرفته، ام وی ام 315 است. گاهی خودرو مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و مزیت‌ها و عیوب آن ظاهر می‌شود؛ اما نمی‌توان به‌طور قطع به چنین نتیجه‌ای پایبند ماند.

رنگ مشکی یک دست کابین که با تزئینات بسیار محدود کرومی تلفیق شده، کمی خسته کننده و کسل کننده به نظر می‌رسد. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام ۳۱۵ را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو ۲۰۶ و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس ۵۰ به‌عنوان رقبای آن شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام ۳۱۵ جلب می‌کنیم. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ام وی ام 315 در کنار ظاهر بیرونی زیبا، محیط داخلی جادار و مدرنی است که برای خانواده‌های ایرانی خصوصاً صرفه بسیاری دارد. اگرچه این خودرو هاچ بک است و نمی‌توان انتظار فاصله محوری و فضای زیادی از کابین آن داشت، ولی ظاهرا چینی‌ها به فکر بوده و در قیاس با پژو 206 فضایی به مراتب بیشتر در نظر گرفته‌اند. MVM 315 با قیمت اقتصادی، طراحی زیبا، مصرف سوخت مناسب و آپشن‌های زیاد، خودرویی مناسب برای رانندگی شهری و استفاده روزمره است.

همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی ۳۱۵ قابل‌قبول و مناسب است. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام ۳۱۵، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت.

البته میزان چسبندگی چرخ‌ها به سطح زمین در حد کافی بوده و از این نظر چندان جای نگرانی نیست. در نهایت MVM 315 می‌تواند نقش یک هاچبک نسبتا نرم و اقتصادی را برای خانواده‌های کم جمعیت ایرانی بازی کرده و آنها را از سواری آرام خود محظوظ نماید. یک صفحه نمایشگر کوچک تک رنگ نیز بین دو نشانگر سرعت و دور موتور حضور دارد و اطلاعات ضروری را به آگاهی راننده می رساند. فرم صندلی ها و پوشش های شبه چرمی آنها را میتوان نسبتا قابل قبول دانست و کیفیت آنها به نسبت سایر اجزای کابین در درجه بالاتری قرار دارد. داشبرد و فرمان خودرو در ام وی ام ۳۱۵ پلاس تغییر کرده و رنگ‌بندی کابین هم نارنجی و مشکی است که علاوه بر صندلی‌ها، در داشبرد، کنسول میانی و رودری‌ها دیده می‌شود.

برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایه‌مند هستند. در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد. با توجه به قیمت ام وی ام 315، کیفیت پایین متریال به خصوص در کابین به عنوان یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. حتی این خودرو در تست‌های سازمان بازرسی کیفیت ایران نیز فقط امتیاز 2 ستاره را کسب کرده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *