مقایسه گوشی گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G با گلکسی A55 سامسونگ
در نتیجه ام وی ام X22 معمولی را از هر زاویهای که نگاه کنید، هنوز میتوانید المانهای ام وی ام ۳۱۵ را در ظاهر بیرونی آن ببینید. ظاهری که گویا نسخه باشگاهرفته و رشدکرده ۳۱۵ است و مستقیما ظاهر «شاسیبلندشده» برادر هاچبک خود را به نمایش میگذارد. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند.
سری اول این محصول، از تیپ اکسلنت بودند، ولی برای سال ۱۴۰۱، تیپ جدید دیگری با نام IE را معرفی کرد که در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نداشت، اما در قسمت تجهیزات، به آپشنهای بیشتری مجهز شده و قاعدتا گرانتر نیز بود. بعد از وارد کردن کرمان موتور کراساور جدید K7 به بازار ایران، مدیران خودرو فوراً تیگو7 پرو و سپس تیگو 8 پرو را به ایران وارد کردند. در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه 1401) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس 22 اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 قیمتی برابر با 580 میلیون تومان دارد. نسخه دندهای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد میشود. ام وی ام X22 معمولی در تیپهای متنوع اسپرت، ساده و لاکچری در نسخههای دستی و اتوماتیک روانه بازار شد، اما گل سرسبد این سری قدیمی، نسخه ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت است. پیشرانه همان نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهکاررفته در هاچبک 315H است که با توجه به وابستگی شدید فنی به این خودرو، جای تعجب ندارد.
گیربکس ایکس۲۲ پرو خوشبختانه پیش از این روی آریزو۶ جواب خود را پس داده و قابلیت تعویض ۹ دنده مجازی را برای راننده فراهم می کند. تغییرات بعدی کابین در مقایسه با ایکس۲۲ به طراحی دریچه های تهویه بازمی گردد که متحول شده و دیگر از آن دریچه گرد و دورنگ ایکس۲۲ خبری نیست و حاشیه ای از پلاستیک براق آن را احاطه کرده است. نمایشگر لمسی جدید با طراحی زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، امویام X22 پرو، را دوستانهتر از قبل کرده است. ام وی ام ایکس22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm برابر با 105 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل 135 نیوتنمتر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. هر دو مدل ام وی ام X22 طراحی شدهاند تا تجربه رانندگی راحت و مناسب را در جادههای شهری و خارج از شهر فراهم کنند. اما برای افرادی که بیشتر در مسیرهای جادهای یا خارج از شهر رانندگی میکنند، انتخاب مدل مناسب میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
سپرها و پروژکتورها نیز کاملا تغییر یافته و جلو پنجره نیز با همان طرح ماتریسی که تداعی گر آسمان شب با ستاره های پرشمار است وظیفه عبور هوا را بر عهده دارد. در کاتالوگهای زیر میتوانید درک بهتری از فرق MVM X۲۲ PRO و MVM X۲۲ پیدا کنید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود. دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است.
اما ام وی ام X22 اکسلنت در حالی که طراحی بهروز و مدرنی دارد، سادهتر و کمتر پیچیده است. پنجرهها، جلوپنجره و دیگر جزئیات طراحی این مدل سادهتر از مدل لاکچری است و برای افرادی که به دنبال ظاهری کاربرپسند و کاربردیتر هستند، انتخاب مناسبی است. چیپر دیزاین و شکیل خود امویام X22 پرو را از چراغهای باریک و زیبای آن برمیشمارد.
قطعات یدکی این مدل در بازار بهوفور موجود است و هزینه تعویض یا تعمیر آن معمولاً پایینتر از مدل لاکچری خواهد بود. قیمت ام وی ام X۲۲ Pro صفر کیلومتر مدل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز در بازار بین ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان قرار دارد. درخشای هیبرید امویام X22 پرو، برتری خود را از چراغهای باریک و کشیدهاش نشان میدهد. این چراغها، که قبلا در محصولات دیگری نیز مشاهده میشد، نوآوری و استثنایی برتری تلقی میشوند و نمیتوان آنها را کپی شده دانست.
از تابستان 97، مدیران خودرو 5 آپشن جدید را به تیپهای “لاکچری” و “اسپرت اکسلنت” امویام X22 اضافه کرد. با اضافه شدن آپشنهای جدید به تیپ “اسپرت اکسلنت”، مدیران خودرو برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان، نام این تیپ را به “اکسلنت اسپرت” تغییر داد. ام وی ام X22 معمولی زمانی که وارد بازار ایران شد، طراحی مورد قبول اما اقتصادی و نسبتا سادهای داشت.
از گلگیرهای جلو به سمت عقب، تقریبا هیچ المان طراحی دیگری با تغییر مواجه نشد. خطوط اصلی بدنه، سبک طراحی چراغهای عقب و مجموعه شکلدهنده نمای جانبی خودرو با نسخه X22 معمولی یکسان باقی ماند. تنها تغییر کاهش از حجم تریم مشکیرنگ پایینی خودرو بود که ضمن بهبود جلوه بیرونی خودرو، به آن ظاهری شهریتر بخشید. ام وی ام X22 لاکچری با سیستم تعلیق نرمتر، هندلینگ بهتری در جادههای خارج از شهر و مسیرهای پیچدرپیچ دارد. این مدل بهخاطر امکانات پیشرفتهتر و راحتی بیشتر، برای سفرهای طولانی و رانندگی در جادههای خارج از شهر گزینه ایدهآلتری است. همچنین، ویژگیهای مانند سیستم کنترل پایداری به راننده کمک میکند که خودرو در مسیرهای سختتر پایدار بماند.
صندلیها، بخشهایی از پنل دربها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شدهاند. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است. ازاینرو در صورت عدم محدودیت در بودجه، خرید نسخه صفر کیلومتر و یا تصمیم برای خرید ماشین کارکرده نیز خرید x22 pro توجیه منطقیتری در مقایسه با x22 معمولی دارد. تولید X22 معمولی در سال ۱۴۰۰ خاتمه یافت تا X22 pro جایگزین آن روی خط تولید شود. در نتیجه امروزه ام وی ام X22 معمولی تنها در نسخه کارکرده و دست دوم در بازار موجود است و قیمت آن بر حسب کارکرد و سلامت، به میزان قابل قبولی پایینتر از مرز یک میلیارد تومان است. در مقابل، ام وی ام X22 اکسلنت بهدلیل تجهیزات سادهتر و قطعات استانداردتر، هزینههای نگهداری و تعمیرات کمتری دارد.
شرکت مدیران خودرو از اواخر سال 1400، عرضه محصول جدید خود یعنی امویام X22 PRO را آغاز کرد. این محصول ابتدا با نام تیپ اکسلنت معرفی شد اما در سال 1401، تیپ جدیدی به نام IE معرفی شد که در بخش فنی تغییری نداشت اما با اضافه شدن تجهیزات جدید، قابلیتها و گزینههای بیشتری را برای مشتریان فراهم کرد و قیمت بالاتری نیز داشت. اما نسخه فیس لیفت X22 معمولی یا همان ام وی ام X22 پرو با سه تیپ روانه بازار شد که یک نسخه دندهای (با موتور ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر) و دو نمونه دیگر اتوماتیک هستند.
در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنککاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره میبرد. اگر صاحب وب سایت هستید و قصد انتشار محتوا در مگ نویس را دارید، میتوانید با ما تماس بگیرید. یکی از جنبههای بسیار مهم در خرید هر خودرویی، هزینه نگهداری و دسترسی به لوازم یدکی آن است. بهویژه اگر قصد دارید خودرو را برای مدت طولانیتری نگه دارید، این عامل تأثیر زیادی در تصمیم شما خواهد داشت.
یک نمایشگر لمسی جدید با ظاهری زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان درست ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، مدل امویام X22 پرو، زمینهای دوستانهتر و جذابتر نسبت به نسخههای قبلی ایجاد کرده است. نتیجه تغییرات اعمال شده توسط مدیران شرکت خودروسازی چینی چری در پیشرانه خودروهای 1.5 لیتری آنها آنها منجر به استفاده از موتور توربوشارژ شده است. امویام X22 پرو با چراغهای باریک و کشیدهای که دارد، برجستگی خود را بیان میکند. این چراغها در سایر خودروهای تولید شده توسط برندهای معروف نیز دیده میشوند، اما با توجه به طراحی و اجزای داخلی خودرو، این مدل توانسته است در فضای رقابتی خود، متمایز شود. ارتفاع مناسب از سطح زمین و ابعاد کامپکت، آنها را برای تردد در ترافیک شهری و پارکینگهای کوچک مناسب میسازد. با این حال، برای سفرهای طولانی با بار کامل، ممکن است کمبود قدرت در سربالاییها احساس شود.
مهمترین بخش این تغییرات که می تواند از مزیت های ایکس۲۲ پرو باشد مربوط به ارتقای مشخصات فنی خودرو است. در کابین ایکس۲۲ پرو، روکش درب ها همچنان همان طراحی سابق است و تنها در دوخت روکش تغییراتی دیده می شود اما ترکیب کلیدها و دستگیره ها تفاوت آنچنانی با ایکس۲۲ ندارد. چری فضای مدل جدید را نسبت به نسل قبل، مدرنتر و تا حدودی تشریفاتیتر درنظر گرفته است. بهترین چیزی که در ظاهر امویام X۲۲ پرو خودنمایی میکند، چراغهای باریک و کشیده آن است؛ چراغهایی که تا قبل از این، در محصولات جدید سایر خودروسازان جهانی نیز به وفور دیده بودیم.
برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد. در پس زمینه آن صفحهای منقش به طرح لانه زنبوری وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتال در وسط آن قرار داشته و اطلاعاتی نظیر دمای پیشرانه، حجم سوخت موجود در باک و مسافت پیموده شده را به اطلاع راننده میرساند.
عملکرد جعبهدنده 4 سرعته اتومات X22 نسبت به X50 (CVT) بهتر است، ولی به پای استپوی اتومات نمیرسد. مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X22 از سوی شرکت مدیرانخودرو را در اینجا مشاهده نمایید. در نهایت در این مقاله از سایت مگ نویس تفاوتهای میان ام وی ام X22 لاکچری و ام وی ام X22 اکسلنت را به طور کامل دانستید.
گیربکس اتوماتیک نمونه ۴ سرعت AT است که با وجود داشتن دوام فنی و لذت رانندگی بیشتر از CVT، به دلیل توان فنی کم پیشرانه و تعداد کم ضرایب دنده (در مقایسه با گیربکسهای ۵ و ۶ سرعت جدیدتر)، از نظر چالاکی و حس سواری اسپرت، حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته باید دوباره تاکید کنیم که X22 معمولی یک کراساوور درون شهری بسیار کوچک است که هدف آن پیش از هر چیز، بر کاهش مصرف سوخت متمرکز شده است. ام وی ام X22 اکسلنت نیز برای رانندگی در داخل شهر و مسیرهای کوتاهتر مناسب است. سیستم تعلیق این مدل کمی سفتتر است که ممکن است باعث شود که رانندگی در جادههای ناهموار کمی سختتر از مدل لاکچری باشد، اما بهطور کلی در شرایط شهری و ترافیک عملکرد خوبی دارد. برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش خودرو مدل X22 Pro و اطلاعات تکمیلی مربوط به خرید اقساطی و اعتباری این خودرو، مقالهی مربوطه را مورد بررسی قرار دهید.
کیفیت مقالات منتشر شده در سایت مگ نویس به قدری خوب است که شما را از هرگونه منابع دیگر برای مطالعه، بینیاز میکند.
عرضه نسخههای مختلف با فیس لیفت و تغییرات فنی و حضور نزدیک به ده سال در بازار ایران، از این خودرو یک گزینه اقتصادی روزمره بسیار محبوب ساخت. مقایسه x22 pro با x22 معمولی در حقیقت رقابت میان یک خودرو واحد از دو نسل متفاوت است که هر دو در بازار خودرو ایران حضور پر رنگ دارند. در این بخش به بررسی قیمتها و ارزش خرید دو مدل ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت پرداختهایم تا کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید.
البته نباید از اضافهشدن دیفیوزر و همچنین اضافهشدن چراغ خطر در پایینتر بخش سپر عقب، غفلت کنیم. دوربین دید عقب نیز پارک کردن و عبور از مکانهای باریک را به آسانی امکانپذیر میکند. سیستم تعلیق مناسب X22 هندلینگ مطمئن و چسبندگی عالی به جاده را به ارمغان میآورد و سواری نرم و آرامی را برای سرنشینان فراهم میکند. ترمزهای قدرتمند و عملکرد دقیق جعبهدنده اتوماتیک نیز از دیگر مزایای این خودرو به شمار میروند.
البته، باید در نظر داشت که هزینههای بالاتر ممکن است برای کسانی که به دنبال راحتی بیشتر و فناوریهای پیشرفتهتر هستند، توجیهپذیر باشد. به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. متریال کابین را میتوان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست.
نمای پشتی ایکس22 به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغهای عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایستهای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. جلو پنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل شده و در هر دو انتها تا چراغهای جلو امتداد یافته است. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. ام وی ام X22 لاکچری بهخاطر امکانات پیشرفتهتر و ویژگیهای لوکستر نسبت به ام وی ام X22 اکسلنت، قیمت بالاتری دارد.
یک نوار پهن کرومی که نشان شرکت سازنده در میانه آن نقش بسته، دو چراغ عقب را به هم متصل نموده است. قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچههای هوای کوچک موجود در کنارههای سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. سیستم روشنایی در روز بر لبه کاپوت جا خوش کرد و سیستم روشنایی اصلی به داخل سپر روانه شد تا رویهای را در پیش بگیرد که سالها پیش از سوی جیپ چروکی و سیتروئن C4 کاکتوس به بازار جهان ارائه شده بود. اما این موضوع بههیچ عنوان منفی تلقی نمیشود، چرا که مشتریان ایرانی منطبق بر سلیقه بازار جهان، بهشدت از خودروهای کراساوور استقبال کرده و X22 را به آغوش گرم خود پذیرفتند. در پایین دریچه تهویه مطبوع خودرو در قسمت میانی کنسول شاهد یک مانیتور ۹ اینچ تمام لمسی هستیم که بخشی از وظایف تنظیمات رفاهی خودرو از طریق آن میسر است. در عقب خودرو نیز همچون آریزو۵ توربوی جدید تغییر آن چنانی دیده نمی شود به جز افزوده شدن دو خروجی اگزوز که تنها جنبه زینتی دارد.
پیشرانه جدید مدل X22 Pro بهبود بزرگی در مقایسه با مدل X22 معمولی به خود دیده است. با اینکه قدرت آن حدوداً 3 واحد کمتر است، اما گشتاور آن تا حدود 15 واحد افزایش یافته است. یکی از جذابیت های این مدل، استفاده از گیربکس 9 سرعته CVT است که قبلاً در چری آریزو 6 مورد استفاده قرار گرفته بود و اکنون روی امویام X22 Pro نیز قرار گرفته است. این گیربکس نه تنها عملکرد تعویض دنده ها را روانتر و نرم تر میکند، بلکه باعث افزایش بازدهی آن به مرز ۹۷٪ می شود. یکی از جدیدترین خودروهای X22 پرو مدیران خودرو، با ویژگیهای ظاهری که در بازار چینی بهکار رفته و در کشور ما نیز با مونتاژ کامل تولید شده است، رونمایی شده است.
اگر به دنبال خودرویی با امکانات لوکستر، راحتی بیشتر و عملکرد بهتر در شرایط مختلف هستید، ام وی ام X22 لاکچری برای شما مناسبتر است. اما اگر قصد دارید خودرویی با هزینههای پایینتر، امکانات استاندارد و ارزش خرید بالاتر داشته باشید، ام وی ام X22 اکسلنت انتخاب بهتری خواهد بود. ام وی ام X22 اکسلنت نسبت به مدل لاکچری قیمت پایینتری دارد و با توجه به اینکه امکانات خوبی مانند سیستم مالتیمدیا، دوربین عقب و سیستم تهویه دستی دارد، نسبت به هزینهاش ارزش خرید بالایی دارد.
برترین نسخه با نام تیپ اتوماتیک IE شناخته میشود و حالا با یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژر همراه شده است که از سوی گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر CVT حمایت میشود. نسخه فیس لیفت X22 در سال ۱۴۰۰ و تحت عنوان ام وی ام X22 Pro روانه بازار کشور شد. سبک طراحی چهره و بخش جلویی خودرو بهطور کامل دگرگون و بر اساس زبان طراحی جدید چری با جلوپنجره نسبتا بزرگ کهکشانی و سپرهای الهامگرفته از خودروهای روز بازار از نو طراحی شد و ظاهری بسیار نزدیک به محصولات لوکس برند فونیکس در بازار ایران یافت.
بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند.
استفاده از تریم دورنگ مشکی/نارنجی داشبرد و کابین، انسجام قابل قبول المانهای طراحی داشبرد و رودریها، استفاده از نمایشگر لمسی میانه داشبرد و کلاستر آنالوگ معکوس که به هنگام عرضه جالب توجه جلوه کرد. در عوض، ام وی ام X22 اکسلنت بیشتر برای استفاده روزمره و رانندگی در ترافیک شهری طراحی شده است. سیستم تعلیق این مدل ممکن است کمی سفتتر از مدل لاکچری باشد، اما برای کسانی که به دنبال خودرو با عملکرد خوب در مسیرهای شهری و روزمره هستند، مناسب است. شتابگیری و هندلینگ این مدل بهاندازه کافی خوب است، اما در مقایسه با مدل لاکچری، کمتر اسپرت و دقیق به نظر میرسد. اولین مدل این خودرو از تیپ اکسلنت بود، اما در سال 1401، مدل جدیدی با نام IE را معرفی کرد که در بخش فنی تغییری نداشت اما با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر عرضه شد.
تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نامهایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق میشود. این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام 315 (چری A13) طراحی و تولید شده است. پلتفرم شکلدهنده این کراساوور بسیار کوچک متعلق به هاچبک ۵در چری A13 یا همان فولوین ۲ است که در ایران آن را به نام ام وی ام ۳۱۵ میشناسیم. نسخه Pro آن در بازار ایران، با نام ام وی ام X22 پرو همان نسخه 3x Plus فیس لیفت شده است که در سال ۲۰۲۰ از سوی چری روانه بازار جهان شد.
در نهایت، تصمیم شما باید بر اساس بودجه، نیازهای شخصی و ترجیحات شما اتخاذ شود. با توجه به بررسی دقیق تفاوتهای فنی و امکانات این دو مدل، امیدواریم که قادر به انتخاب خودرویی مناسب و کاربردی برای خود باشید. ام وی ام X22 لاکچری با توجه به تجهیزات پیشرفتهتر و قطعات خاصتر، ممکن است هزینههای بالاتری برای نگهداری و تعمیرات داشته باشد. قطعات یدکی این مدل بهویژه قطعات الکترونیکی و تجهیزات لوکس ممکن است گرانتر و کمیابتر از مدل اکسلنت باشند. همچنین، بهدلیل اینکه مدل لاکچری بیشتر به امکانات پیشرفته مجهز است، در صورت بروز خرابی، نیاز به تعمیرات تخصصیتر و هزینهبر خواهد بود. وزن MVM X22 دنده ای حدود ۱۲۱۵ کیلوگرم است که برای یک موتور ۱۰۵ اسب بخاری (متعلق به ام وی ام ۳۱۵) واقعا زیاد است.
ام وی ام ایکس ۲۲ (MVM X۲۲) در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شد. این خودرو که بر اساس مدل چری تیگو ۳ ایکس (Chery Tiggo ۳X) طراحی شده، بهعنوان یک کراساوور کامپکت شهری با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکسهای دستی و اتوماتیک عرضه میشود. فرق MVM X۲۲ PRO و MVM X۲۲ در نسخه جدیدتر ایکس ۲۲ پرو که در آذرماه ۱۴۰۰ به بازار ایران عرضه شد، قابل توجه است. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو (MVM X۲۲ Pro) بر اساس چری تیگو ۳ ایکس پلاس (Chery Tiggo ۳X Plus) توسعه یافته و تغییرات زیادی در طراحی ظاهری، داخلی و مشخصات فنی دارد. طبق جدیدترین اخبار و نوسانهایی که در نیمه دوم سال جاری درحال رخ دادن هستند، تفاوت ام وی ام ایکس ۲۲ با ام وی ام ایکس ۲۲ پرو در بازار نیز تغییراتی را تجربه کرده است. قیمت ام وی ام X۲۲ مدل ۱۴۰۲ در بازار ایران بین ۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان برآورد میشود.
در مقابل، ایکس ۲۲ دارای طراحی داخلی سادهتری است که با پلاستیکهای سخت و طراحیهای متعارف، نیازهای پایهای کاربران را برآورده میکند. اولین نکته درباره X۲۲ پرو مدیران خودرو این است که با همان ویژگیهای ظاهری تیپ دایاموند ادیشن بازار چین، در کشورمان نیز به مونتاژ رسیده است و این یعنی جلوپنجره کاملا جدید چری و همچنین تغییر رنگآمیزی نمای عقبی را در X۲۲ پرو نیز مشاهده میکنیم. نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است.
این خودرو تنها به تغییرات کوچک در خطوط و زوایای طراحی محدود شده است، با این حال نباید از اضافه شدن دیفیوزر و چراغ هشدار در پایین قسمت پشتی خودرو غافل شد. اولین نکته درباره X22 Pro این است که این خودرو با همان طراحیهای استایل چینی، در ایران نیز تولید میشود. این به این معناست که تازه شاهکاری از چری با نام X22 Pro برای ما ارائه شده است که شامل طراحی جلو و عقب تازهای میشود. نکته دیگر این است که برند چری این بخش را برای بازارات که آنلاین تشخیص صدا دارند فعال کرده، اما در بازار ایران این قابلیت حذف شده است. MVM X22 دنده ای اسپرت لاکچری به امکانات رفاهی مانند سانروف دو حالته، مانیتور هشت اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم دو رنگ، رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی و… مجهز است.
دیدگاهتان را بنویسید