قیمت ام وی ام X22 Pro MT صفر در کارخانه و بازار ؛ ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ مجله پدال
سایر امکانات راحتی که در مدل ام وی ام X22 وجود دارد، عبارتند از صندلیهای سبکتر، سنسورهای عقب برای پارک به همراه دوربین دنده عقب، سیستم کنترل از راه دور برای فاصله از عقب، دکمهی خاموش و روشنکردن موتور و کروز کنترل. بد نیست که برای تهیهی یک خودروی نسبتاً ارزانقیمت که توان خرید آن وجود دارد، به خط مشی چری هم نگاهی بیندازید. خودروی تیگو ۲ پرو که در ایران با نام MVM X22 Pro مانند یک مدل جدید گوشی هوشمند بوده و واقعاً نسخهی ارتقایافته و شیک از مدل معمولی ام وی ام X22 است. هر چند فهرست بلندبالای امکانات این خودرو ما را شگفتزده میکند، اما قدرت رانش، کیفیت ساخت و سر و صدا، ارتعاشات و زمختی (NVH) آن نسبتاً زیاد است. برای خریداران علاقهمند به خرید نقدی ایکس 22 پرو ام تی، مدیران خودرو شرایط فروش نقدی این خودرو را بهصورت استثنایی فراهم کرده است. با انتخاب خرید ایکس 22 پرو ام تی، شما نهتنها به راحتی خودروی خود را تحویل خواهید گرفت، بلکه از مزایای بیمه، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز بهرهمند میشوید.
در نمای روبرو راننده یک فرمان D کات قرار گرفته که میزبان کلید های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی است. صفحه کیلومتر خودرو نیز از نوع آنالوگ بوده و یک مانیتور برای نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری در وسط آن قرار دارد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور 9 اینچی برای استفاده از سیستم مولتی مدیا قرار گرفته و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع قرار دارد.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. این درحالیست که نسخههای اولیه ایکس ۲۲ که فاقد سامانه ESP بودند از حیث هندلینگ با چالشهای مواجه میشدند. چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬ رقم مناسبی محسوب میشود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب میشود. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با نگاهی به نمای جانبی و عقب X22 و X22 PRO هیچگونه تغییر ملموسی را مشاهده نخواهید کرد.
سیستم تعلیق هم در برخی از مواقع در دفع یا کاهش شدت تکانهایی که به کابین وارد میشود ناتوان است؛ این خصوصاً در ناحیه عقب به چشم میآید. در مجموع باید اینطور نتیجهگیری کرد که نباید از این ماشین انتظار سواری نرم و روانی داشته باشید. هچنین یک جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده میشود. البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو 3X (یا چری تیگو 2) عرضه میشود که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سالها توسط مدیران خودرو مونتاژ و فروخته شدهاست. در حال حاضر اختلاف قیمت این محصول در کارخانه و بازار چیزی نزدیک به ۹۰ میلیون تومان است.
تجربه رانندگی، مشخصات فنی، آپشن ها و ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 پرو را میتوانید در ادامه این مطلب مشاهده فرمایید. کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان میدهد. رینگهای 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی که با هدف اسپرت شدن خودرو، از دیگر عناصری هستند که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت میکنند.
آنطور که این سایت ادعا میکند نسخه جدید با نام 3X پلاس راهی بازار خواهد شد. تصاویر موجود نشان میدهند در طراحی این نسخه چری نگاهی دقیق به محصولات اخیر هیوندای به ویژه مدلهای کونا و سانتافه داشته، چرا که دماغه خودرو به وضوح کراساوورهای مذکور را در ذهن تداعی میکند. موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو تحویل میدهد. در مورد هندلینگ و کیفیت سواری هم میتوان گفت که گرچه ضربات وارده به کابین در اینجا تا حدودی کمتر شده اما باز هم احساس خشکی تا حدودی سرنشینان عقب را اذیت خواهد کرد. همچنین به دلیل بهرهمندی از سیستمهای کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچها بهتر شده اما همچنان در سرعتهای بالا بادیرول و تکانهای جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز میتواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینانبخش برآورد شود.
خب، مدل ام وی ام X22 پرو روی جاده چگونه است؟ هر چند این خوردرو سریعترین خودروی جادهای نیست، اما باید بگویم که نسبت به مدل غیرپرو بهتر است. همانطور که قبلاً هم گفتم، استفاده از سیستم CVT باعث شده تا عملکرد رانندگی بهتر شود. اگر هم نخواهید که از همه کششهای موتور استفاده کنید، میتوانید سیستم CVT را روی حالت دستی قرار دهید و از ۹ نسبت دنده شبیهسازیشده استفاده کنید. از دیگر امکاناتی که این کراس اوور بدان مجهز است میتوان به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی با نمایشگر 9 اینچی و قابلیت اندروید میرورلینک، تعداد 4 بلندگو داخل کابین و بلوتوث اشاره کرد. از جمله امکاناتی که نسخه پرو دارد میتوان به گرمکن صندلی، آینههای جانبی تاشونده، سیستم فرمان برقی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سنسور نور، صفحه نمایش بزرگتر، نورپردازی زیر درها، تنظیم برقی جهت تهویه مطبوع و تصفیه هوای داخل کابین اشاره کرد. تهویه الکتریکی دستی، دوربین و سنسور پارک عقب، دو کیسه هوا، سانروف، سامانه کنترل در سربالایی و سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تریم داخلی چرم و فرمان کمکی برقی.
با داشتن چندین شعبه و نمایشگاه در استانهای تهران و البرز، نمایندگی 777 دسترسی راحتی برای مشتریان خود فراهم کرده و خدماتی گسترده در سراسر کشور ارائه میدهد. این نمایندگی با ارائه سرویسهای ویژه ازجمله تحویل اختصاصی و خدمات VIP در مراکز تعمیرگاهی، همواره در تلاش است تا بهترین تجربه خرید و خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهد. ثبت نام جدید ایکس 22 پرو ام تی فرصتی ایدهآل برای داشتن این خودرو با شرایط پرداخت نقدی و اقساطی منعطف است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و مراحل ثبت نام و خرید ایکس 22 پرو ام تی با ما همراه باشید. قیمت ام وی ام X22 پرو دست دوم اتوماتیک در بازار آزاد در محدوده قیمت 905,000,000 تا 1,018,000,000 تومان موجود است. وسط داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی کوچک 9 اینچی در پنلی با تریم مشکی پیانویی جا گرفته و موقعیت آن متمایل به راننده است تا رانندگانی که امکان دارد کار با سیستم مولتیمدیا حین رانندگی حواسشان را پرت کند، دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشند.
در ادامه به جزئیات شرایط فروش نقدی ایکس 22 پرو ام تی و مراحل خرید پرداخته خواهد شد. به هر حال جادههای کشورمان پر شده از کراس اوورهای چینی که قیمتهای مناسب و امکانات جذابی دارند. یکی از جذابترین خودروهایی که هماکنون میتوان از برند چری نام برد، ام وی ام X22 است که در خود چین و بسیاری از کشورهای همسایه با نام چری تیگو 3 یا چری تیگو 2 شناخته میشود. ام وی ام ایکس ۲۲ یا در اصل تیگو 3x بر اساس هاچ بک چری A13 یا فولوین 2 که در ایران به نام ام وی ام ۳۱۵ میشناسیم توسعه پیدا کرده است و بهعنوان نسخه کراس اوور بلوغ یافته ام وی ام ۳۱۵ در نظر گرفته میشود. مدیران خودرو در روز جمعه پنجم آذر ماه سال 1400، طی مراسمی عمومی در ایران مال، رسما ااین خودرو را معرفی کرد، این شرکت X22 Pro را با قیمت 580 میلیون تومان روانه بازار خواهد کرد و فروش آن نیز از روز شنبه ششم آذر آغاز گردید.
خودروی ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار آزاد 1,000,000,000 تومان و در کارخانه 962,700,000 تومان است و بنابراین تفاوت قیمت ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار آزاد نسبت به کارخانه 37,300,000 تومان است که معادل 3.9% گرانتر است. لازم به ذکر است که مجموعه مدیران خودرو طرح فروش خودروهای مونتاژی جدیدش را به دو صورت نقد و اقساط برگزار میکند و متقاضیان ثبت نام میتوانند به پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه نمایند. این شاسی بلند مدیران خودرو برای شتابگیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 14.2 ثانیه زمان نیاز دارد؛ رقمی که با توجه به خروجی پیشرانه و بهصورت کلی ماهیت روزمره این محصول قابل پیشبینی است.
البته در صورتی که مدیران خودرو سایز رینگ ها را یک سایز بزرگ تر می کرد یا از حالت خرگوشی عقب خودرو می کاهید، X22 پرو فرم شکیل تری به خود می گرفت. مورد دیگری که امیدوارم چری برای آن فکری بکند، فرمان در مدل ام وی ام X22 پرو است. هر چند فرمان این خودرو نرم است و قدرت مانور زیادی دارد، اما باید بازخورد بیشتری از جاده به راننده بدهد. اما باز هم یادآوری میکنم که خودروی ام وی ام X22 اساساً به نوعی طراحی نشده که تجربهی رانندگی اسپورت را به شما بدهد. شاید این خودرو به عنوان یکی از خودروهای نسبتاً ارزان در بازار به نظر برسد، اما طراحی بیرون آن واقعاً چیزی دیگری است. اما همانطور که قبلاً هم گفتم، امیدوارم که چری فکری هم برای پشت این خودرو بکند.
این خودرو در واقع نسخه فیسلیفت نسل اول به حساب میآید اما از نظر فنی تغییرات گستردهای در آن پدید آمده است. مدیران خودرو نسل دوم این محصول را نیز با نام ام وی ام X22 پرو از مدتی پیش به بازار عرضه کرد که از ترکیب موتور یک لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس CVT بهره میبرد. حال با توقف تولید نسل اول ایکس 22، نسل دوم این خودرو با گیربکس دندهای نیز به بازار عرضه خواهد شد.
در این فیس لیفت صرفاً نمای جلو تغییر محسوسی را تجربه کرده و نمای کناری و عقب همچنان دستنخورده ماندهاند. هرچند از یک فیس لیفت نمیتوان توقع ایجاد تغییری اساسی در طراحی داشت، طراحی ناحیه عقب این شاسی بلند چینی به نوعی ناهماهنگ با ناحیه جلو به نظر میرسد و حداقل نیاز به بازنگریهایی جزئی در آن وجود دارد. کیفیت جلو پنجره ام وی ام x22 پرو تضمین شده و تحت آزمایشهای دقیق کیفیت قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که عملکرد و دوام آن در سطح بالایی قرار دارد.
ام وی ام X22 پرو دنده ای یکی از کراساوورهای مقرون به صرفه و کوچک بازار ایران خواهد بود که انتظار میرود در آینده نه چندان دور، موفقیت نسل اول این خودرو را تکرار کند. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزانقیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند. ایکس ۲۲ طی این سالها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است.
پیشرانه مذکور تحت مهندسی موسوم به AVL ساخته شده و سه سیلندری است و میتواند حداکثر قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتنمتر را تولید کند. جعبه دنده ام وی ام X22 پرو IE نسل جدید جعبه دندههای گروه چری است و دو قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده مصنوعی تا 9 سرعته دارد. با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب میشود.
قیمت ام وی ام X22 پرو دست دوم دنده ای در بازار آزاد در محدوده قیمت 885,000,000 تا 955,000,000 تومان موجود است. قیمت ام وی ام X22 پرو اتوماتیک امروز 27 اسفند 1403 با 5,000,000 تومان کاهش نسبت به تاریخ 25 اسفند 1403، 1,142,000,000 تومان قیمت خورد. قیمت ام وی ام X22 پرو دنده ای امروز 27 اسفند 1403 با 5,000,000 تومان کاهش نسبت به تاریخ 25 اسفند 1403، 1,000,000,000 تومان قیمت خورد.
بنابراین اگر عادت به رانندگی در ترافیکهای طولانی ندارید، ام وی ام X22 پرو دنده ای یک هاچبک کراس مطلوب برای شما خواهد بود. حداکثر راندمان موتور ام وی ام X22 پرو دنده ای 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور هستند. این ارقام تفاوت چندانی با خروجی موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر نسخه اتوماتیک ندارند، بنابراین در آینده نزدیک شاهد رقابت تیپ دندهای و اتوماتیک ام وی ام X22 پرو از نظر شتاب و کشش خواهیم بود. همانگونه که انتظار داریم، گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را در این خودرو برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو دنده ای هنوز اعلام نشده است اما با توجه به شباهت مشخصات فنی این خودرو با نسل اول، انتظار ثبت رکورد اقتصادی را در زمینه مصرف بنزین داریم. شتاب نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 پرو حدود 14 ثانیه به دست آمده است و انتظار داریم نسخه دندهای چند ثانیه در زمینه شتابگیری بهتر عمل کند، هر چند حرکت دادن جثه 1.2 تنی با استفاده از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کار سادهای نیست.
این کراس اوور مدیران خودرو برای کسانی که به دنبال یک کراس اوور در این محدوده قیمتی با امکانات قابل قبول، چهره جدیدتر و مصرف بهینه سوخت هستند میتواند گزینهای راضیکننده باشد. برای خرید شیشه درب عقب راست ام وی ام x22 پرو از فروشگاه چین یدک پلاس، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما برای راهنمایی و مشاوره در خرید بهترین قطعه برای خودروی شما در خدمت شما هستیم.شما به راحتی می توانید با تماس سفارش خود را ثبت کنید و فاکتور مربوطه را دریافت کنید.چین یدک پلاس با سریعترین زمان قطعه مورد نظر شما را به دستتان خواهد رساند. این هاچبک کراس به لطف طراحی زیبا، ابعاد مناسب و همچنین امکانات مطلوب موفق شد تا نظر بسیاری از اقشار مختلف را نسبت به خود جلب کند. نسخه جدید این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو مدتی است که وارد ایران شده است و اکنون مدیران خودرو قصد دارد تیپ ارزانتر آن را با نام ام وی ام X22 پرو دنده ای به بازار عرضه کند. ام وی ام X22 پرو دنده ای ظاهری همانند نسخه اتوماتیک دارد و در حقیقت نسخه فیسلیفت نسل پیشین این خودرو به حساب میآید.
به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شاخصههای تاثیرگذار بر بازار چه روندی را در آینده طی میکنند تا آنوقت بتوان به طرزی دقیق در مورد آینده ایکس۲۲پرو و همچنین شرایط بازار آن در کشور اظهارنظر کرد. ام وی ام X22 پرو دنده ای از همان موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که پیشتر روی X22 نیز دیده بودیم. با این حال پیشرانه مذکور دچار تغییراتی شده و اکنون X22 پرو دستی حداکثر 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و نسبت به نسخه قبلی 11 اسب بخار و 8 نیوتن متر توان بیشتری دارد. امروزه با تورم شدید حاکم بر بازار، مفهوم کلمههایی مثل «مقرون به صرفه»، «اقتصادی» و… کمی مبهم شده است.
مطابق شنیدهها و حدس و گمانها، قیمت تقریبی ام وی ام X22 پرو در بازار حدود 550 میلیون تومان خواهد بود. امروزه و به دلیل بازگشت تحریمها بسیاری از این رقبا حذف شدهاند و تنها جک S3 در بازی باقی مانده است. جک S3 از سال 1396 با همین مشخصات و چهره به تولید میرسد و از نظر قیمتی نیز در سطحی مشابه با ام وی ام X22 قرار دارد.
یکی از این محصولات چری تیگو 3 است، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام X33 شناخته میشود و تاکنون شاهد عرضه چند نسل از آن به بازار ایران بودهایم. فروش انبوه تیگو 3 شرکت چری را متقاعد کرد تا نسخهای ارزانتر و اسپرتتر از آن را به بازار عرضه کند، خودرویی که محبوب جوانان باشد و البته قابلیت رقابت با دیگر هاچبک کراسهای بازار نظیر لیفان X50 یا دانگ فنگ H30 کراس را داشته باشد. خودرویی که در برخی بازارها نظیر برزیل و فیلیپین با نام چری تیگو 2 شناخته میشود و در کشورمان نیز ام وی ام X22 نام گرفت. نخستین نمایش ام وی ام X22 در نمایشگاه خودرو پکن 2016 صورت گرفت و از آن زمان این خودرو در تیپهای گوناگون به بازار عرضه شده است.
با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری نموده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کردهاند. جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده میشود که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. به هیچ عنوان خریدش عاقلانه نیست .هر کی گفته خوبه دلال این خودروی چینی هست یک کراس آور بسیار ضعیف چینی هست دیگه . درست همانند مدل ام وی ام X22 که قبلاً هم بررسی کردهایم، مدل پرو هم باید NVH بهتری داشته باشد. سر و صدای موتورسیکلتها و سایر وسایل نقلیهی دیگر از بیرون خودرو به راحتی به داخل اتاق میآید. صدای لاستیک هم به راحتی به داخل اتاق میآید که راحتی را از سرنشینان میگیرد.
در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبههای ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت. برای علاقهمندان به خرید خودروهای مدرن، ایکس 22 پرو ام تی یکی از گزینههای جذاب و پرطرفدار در بازار است. مدیران خودرو با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط جذاب، فرصت مناسبی را برای خریداران فراهم کرده است تا با توجه به نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید کنند. با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی توسط مدیران خودرو، شما میتوانید از شرایط ویژه نقدی و امکانات پرداخت اقساطی بهرهمند شوید. در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی و طرحهای مختلف فروش نقدی و اقساطی آن بررسی میشود.
بیشتر که وارد جزئیات طراحی شویم، اول از همه در نمای جلو جلوپنجره بزرگ کهکشانی با چینش چراغها باعث جلب توجهاند. در دماغه این شاسی بلند همان جلوپنجره اصطلاحاً کهکشانی چری به چشم میخورد که به اشکال مختلف در محصولات امروزی آن مثل تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس پیادهسازی شده است. چراغها هم بهشکل دو قسمته طراحی شدهاند؛ بخش بالایی را دیلایتهای باریک به خود اختصاص دادهاند و بخش پایینی را چراغهای اصلی.
نرم شیک راحت اکتان بریزید حتما اگر بنزین سوپر گیر نیومد ، نکته اش فقط همینه . درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. آیا خودروی ایکس 22 پرو ارزش خرید دارد؟ بررسی مزایا و معایب X22 PRO برای پاسخ به این سوال خیلی مفید است. در همین راستا توجه شما را به مهمترین مزایا و معایب این ماشین شاسی بلند محبوب جلب میکنیم. انتظار نداشته باشید که در مدل ام وی ام X22 پرو هم یک سیستم انتقال قدرت چهارسرعتهی AT داشته باشید.
در بازار فعلی، هیچ کراس اور دنده ای کوچک در حال تولیدی برای رقابت با X22 پرو دنده ای وجود ندارد و بالجبار باید این خودرو را در مقابل رقیبانی مانند رنو ساندرو استپ وی کارکرده و یا پژو 207 پانوراما دنده ای صفر کیلومتر قرار داد. X22 پرو دنده ای موتور قوی تری از رقبای خود داشته و آپشن های بیشتری هم دارد. طراحی جدید و کراس اور بودن این خودرو نیز دلیلی دیگری است تا این خودرو را به 207 کیلومتر صفر کیلومتر ترجیح دهیم. ایکس 22 پرو دنده ای از لحاظ ظاهری تفاوت هیچ تفاوتی با نسخه اتوماتیک نداشته و تشخیص دادن این که خودروی مقابل ما دنده ای است یا اتوماتیک از روی ظاهر امکان پذیر نیست.
با شرایط ثبت نام خودرو ایکس 22 پرو ام تی، شما میتوانید بهراحتی مراحل ثبت نام و خرید خود را تکمیل کنید و از امکانات ویژه بهرهمند شوید. در نمای کناری، مطابق با رویکرد نسخه قبل از فیس لیفت در طراحی، چند خط ساده با پنلهای مشکی دور گلگیرها و قسمت رکاب قابل مشاهدهاند. در ناحیه عقب هم همان چراغهای 5 ضلعی نسخه پیش از فیس لیفت قرار گرفتهاند که یک نوار آنها را به هم متصل میکند؛ اینکه آیا این نوار به خوبی با چراغها ادغام شده یا خیر، خود جای بحث دارد. طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینههای تولید داشته باشند.
X22 پرو دنده ای در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند. اما NVH نامناسب، ارگونومی مختلط، ترمزهای اسفنجی و استفاده از پلاستیکهای ارزانقیمت در داخل اتاق هم از عیبهای ام وی ام X22 مدل پرو هستند. بله، خودروی ام وی ام X22 پرو به گونهای ساخته شده که قیمت نسبتاً مناسبی داشته باشد، اما همانطور که قبلاً هم گفتم، اصلاحاتی که در خودرو صورت گرفته باعث شده تا این خودرو از نظر بسیاری از مردم جذابتر به نظر برسد. کیفیت ترموستات ام وی ام x22 پرو تضمین شده و تحت آزمایشهای دقیق کیفیت قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که عملکرد و دوام آن در سطح بالایی قرار دارد.
از سوی دیگر جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا (اذر 1400) ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب شرکتهایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور میتوانند قیمتهای دلخواه خود را به بازار دیکته کنند. این شرایط احتمالا تا قبل از عرضه رسمی نسخه هاچ بک شاهین (آریا) به عنوان یک خودرو کراس داخلی یا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۰۸ در سال آینده ادامه خواهد داشت. گرچه دامنه تحولات داخل ماشین x22 پرو گستردهتر است اما لزوما دلچسبتر به نظر نمیرسد. طراحان نیت خوبی برای ایجاد تحول و نوآوری در کابین قدیمی این خودرو داشتهاند، اما متاسفانه در عمل طرح داشبورد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خیلی جذاب و عامهپسند از آب درنیامده است. شیوه طراحی نامتقارن و استفاده نسبتا نابجا از اشکال هندسی و زوایای تند در داشبورد، موجب شده تا این بخش علیرغم بهرهمندی از الگوی جدید و خلاقانه، خیلی زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی احساس نشود.
در ظاهر خودرو، چراغهای روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفتهاند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدلهای تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیدهایم. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. این ظاهری را می توان یکی از نقاط قوت این خودرو دانست زیرا علاوه بر به روز بودن، کاملا جسورانه و اسپرت است. ابعاد خودرو نیز برای رانندگی در شهر کاملا مناسب بوده و تسلط راننده به ابعاد خودرو قابل قبول است.
البته اگر از کنار رینگهای 16 اینچی X22 PRO که طراحی زیباتری دارند، عبور کنید. قطعاً چری روی مسیر درستی حرکت کرده است، اما هنوز هم باید بر روی برخی نقایص خودروی خود کار کند. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد.
با همه تغییرات و بهبودهایی که در این مدل داده شده است، هنوز هم جای بهبود در مدل ام وی ام X22 پرو وجود دارد. هر بار که میخواهم ترمز بگیرم، باید پدال ترمز را درست و حسابی فشار دهم تا سرعت خودرو کم شده و بایستد. این مسأله باعث میشود تا زمانی که در بزرگراه رانندگی میکنم، خیلی به ترمزها اعتماد نداشته باشم. اندازهی صفحه بزرگتر از صفحه لمسی به کار رفته در مدل ام وی ام X22 است و امکانات بیشتری هم دارد. علاوه بر رادیوی AM/FM، بلوتوث و USB، در این مدل قابلیتهای Apple CarPlay و QD Link برای سایر دستگاههای اندرویدی هم تعبیه شده است. بیمه خودرو ایکس 22 پرو ام تی در فروش اقساطی شامل بیمه بدنه و شخص ثالث میشود.
ترموستات ام وی ام x22 پرو یکی از لوازم یدکی ام وی ام x22 پرو است که برای تهیه آن باید از جنس اصلی و تایید شده توسط شرکت چین یدک پلاس استفاده کنید. کیفیت سپر عقب ام وی ام x22 پرو تضمین شده و تحت آزمایشهای دقیق کیفیت قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که عملکرد و دوام آن در سطح بالایی قرار دارد. در نمای جانبی ام وی ام X22 پرو دنده ای، تغییرات خاصی نسبت به نسل اول این خودرو مشاهده نمیشود. طرح رینگهای تغییر کرده است و به جز این تفاوت دیگری میان ام وی ام X22 پرو دنده ای و ام وی ام ایکس 22 دندهای ساده نمیتوان یافت.
اما حالا با عرضه نسخه فیسلیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری هم دستودلش لرزیده و تصمیم گرفته تا تیگو 3X پلاس را با نام ام وی ام ایکس 22 پرو به دست مصرفکنندگان ایرانی برساند. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو تیپ IE اتوماتیک در مقطع کنونی با قیمت 870 میلیون تومان از درب کارخانه به مشتریان ارائه میشود. در این محدوده قیمتی، یکی از معدود رقبای صفرکیلومتر این خودرو را باید جک S3 کرمان موتور دانست که با کمی اختلاف رسماً 910 میلیون تومان قیمت خورده است.
از جمله امکانات رفاهی اضافه شده به نسخه فیس لیفت ایکس ۲۲ باید به سامانه جلوگیری از عقبگرد خودرو در سربالاییها کنترل سرعت در سرازیری ترمز پارک برقی و فرمان برقی اشاره کرد که این مورد آخر در استفاده شهری معمولا مورد توجه رانندگان قرار میگیرد. شنبه هفته جاری مدیران خودرو برنامهای برای تست درایو مدل فیس لیفت ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را در پیست آزادی تهران ترتیب داده بود که نوشته حاضر نیز حاصل اولین تجربه رانندگی با این خودرو است که در نخسه فیس لیفت به موتور و گیربکس متفاوت و جدیدی مجهز است. آذر ماه سال گذشته مدیران خودرو MVM X22 PRO را به شکل رسمی معرفی و قیمت نهایی آن را برای نخستین بار اعلام کرد. بر این اساس قیمت نسخه اتوماتیک و اکسلنت ام وی ام X22 پرو برابر با 580 میلیون تومان اعلام شده است که افزایشی در حدود 70 میلیون تومان را نسبت به نسخل قبلی (قبل از فیس لیفت) این خودرو نشان میدهد. چری تیگو 3X (ام وی ام X22 پرو) یک کراساوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد. به مانند ظاهر خودرو، در داخل کابین نیز به جز دسته دنده هیچ تفاوت دیگری میان X22 پرو اتوماتیک و دنده ای دیده نمی شود.
اما شرکت خودروی چری معتقد است که اضافهکردن امکانات زیاد به خودرو الزاماً به معنای یک قیمت بالا نیست. این امکانات ممکن است یک سیستم لمسی، کنترل خودکار آب و هوای دو منطقهای، سیستم کنترل کشش و پایداری، ایربگ یا سیستم پخش اپل یا اندرویدی باشند. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید