قیمت سانگ یانگ کوراندو برای مصرف‌کنندگان نهایی اعلام شد مرداد 1403

فرمان کوراندو توربو ساده است اما از نیروی کمکی برقی پشتیبانی می‌کند و به دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. صفحه نمایش سیستم سرگرمی نیز اندازه کوچکی دارد و توسط دکمه یا کنترلرهای چرخان می‌توان به تنظیمات آن دسترسی داشت. در سال ۱۹۸۳ شرکت سانگ یانگ موتورز شروع به تولید جیپ CJ-7 در کرهٔ جنوبی نمود، که با نام کوراندو وارد بازار شد. در سال۱۹۸۶ شروع به صادر کردن کوراندو به ژاپن کرد؛ و در سال ۱۹۸۸ شروع به صادر کردن آن به اروپا کرد. به غیر از CJ-7، یک ورژن با ۹ صندلی از این خودرو نیز در دسترس است که کوراندو K9 نام دارد.

شهرک اتومبیل گودرزی، شرایط مناسبی را برای خرید قسطی خودرو Korando در نظر گرفته است. پیش‌پرداخت مناسب و امکان تنظیم تعداد و مبلغ هر قسط از جمله این ویژگی‌ها هستند. خریداران می‌توانند اقساط را براساس توان مالی خود تنظیم کنند تا بتوانند با راحتی بیشتری هر قسط را پرداخت نمایند.

کوراندو نسل چهارم از جمله خودروهایی است که احتمال حضور آن در بازار خودروی سال ۱۴۰۲ داده می شود. سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۲۴ یکی از جدیدترین محصولات کره‌ای است که به‌تازگی به بازار ایران وارد شده و در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل ارائه می‌شود. موتور ۱/۵ توربوشارژ ساخت کره جنوبی برای کوراندو، ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

عمده‌ترین دلیل شکست کوراندو را نیز می‌توان فعالیت ضعیف شرکت رامک خودرو دانست که موجب شد تا این کراس‌اوور باکیفیت و ایمن، نتواند در بازار پرتقاضای کشور ما وضعیت مناسبی داشته باشد. مصرف سوخت Korando در شرایط استاندارد حدود ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است، که در عمل ممکن است به ۸.۵ لیتر برسد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو تقریباً ۱۰.۵ ثانیه خواهد بود که برای یک کراس اوور خانوادگی مناسب و رقابتی است.

از محصولات مونتاژی نظیر فیدلیتی پرستیژ گرفته تا خودروهای همکلاس وارداتی همچون کیا اسپورتیج ۲۰۲۳، هیوندای توسان ۲۰۲۳، نیسان قشقایی ۲۰۲۳ و اشکودا کاروک را می‌توان از رقبای اصلی کوراندو جدید در ایران دانست. در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه موتور بوسان به نمایش درآمد، کوراندو مدل C بیشتر شبیه به مدل‌های قبلی است اما طراحی جذابتری دارد و گفته می‌شود از این به بعد این مدل تولید خواهد شد. مدل جدید کارایی و عملکرد بالایی دارد، و این به خاطر وجود یک موتور دیزلی توربوی ۲ لیتری و خروجی نیروی ۱۳۵ کیلو وات(۱۸۴ منبع نیرو؛ ۱۸۱ اسب بخار) و 360 N.M(270 lb/ft)نیروی رانش می‌باشد.

بدیهی است که چنین خودرویی در اکثر بازارهای جهان در جایگاه یک محصول لوکس قرار نمی گیرد و نگهداری از آن هم توسط مالکان، آنچنان با وسواس خاص اتفاق نمی افتد. با این وجود، کوراندو C300 مورد بررسی افت کیفی محسوسی را در بخش رودری ها، سیستم تعلیق، عملکرد قوای محرکه، صندلی ها و ترمزها نداشته است و صدای اضافی در کابین آن شنیده نمی شود. برای همین می توان گفت که نسل چهارم کوراندو از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارد و می توان به عنوان یک خودرویی با دوام به نسبت بالا به آن اعتماد کرد. دو مدل کوراندو در سامانه یکپارچه به چشم می‌خورد که یکی از آنها از نوع FWD و دیگری از نوع AWD است.

چندی پیش یک دستگاه کوراندو نسل چهارم با کارکرد بیش از ۷۰ هزار کیلومتر به ایران آمد و پایگاه خبری اسب بخار هم به سراغ تست و بررسی مختصر این خودروی کره ای رفت. شنیده ها حاکی از آن است که احتمالاً در سال ۱۴۰۲ سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۳ و تورس ۲۰۲۳ به بازار ایران می آیند. سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ به عنوان یک کراس ‌اوور خانوادگی کره‌ای، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایای این خودرو می‌توان به لیست بلندبالای امکانات رفاهی و ایمنی، فضای جادار کابین و صندوق عقب، و همچنین طراحی ظاهری عامه‌پسند اشاره کرد. از معایب این خودرو نیز می‌توان به عدم عرضه نسخه دو دیفرانسیل، مصرف سوخت  بالا و همچنین قیمت بالای آن در بازار ایران اشاره کرد.

کوراندو ۲۰۲۴ دارای سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب است که به بهبود کیفیت سواری و پایداری خودرو کمک می‌کند. این سیستم‌ها باعث کاهش تکان‌های عرضی و افزایش راحتی در هنگام دورزدن می‌شوند. از همین رو، با احتساب نرخ ارز حدود ۶۰ هزار تومان، باید گفت که قیمت این محصول در بازار ایران چیزی نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ثبت‌نام‌کنندگان تمام خواهد شد.

در شرایط فعلی معایب معدود کوراندو، بر انبوه مزایای این خودرو فائق آمده‌اند و با توجه به محدودیت وضع‌شده برای واردات خودرو، به‌نظر می‌رسد کار نسل سوم کوراندو در ایران را باید تمام شده بدانیم و امیدوار باشیم محصولات آتی سانگ یانگ در بازار ایران به سرنوشت کوراندو دچار نشوند. ظاهرا کوراندو توربو دنده اتوماتیک دو دیفرانسیل برای واردات به ایران انتخاب شده است. این مدل، ۱۶۴۰ کیلوگرم وزن دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، حدود ۱۲ ثانیه زمان لازم دارد. میانگین مصرف سوخت کوراندو دو دیفرانسیل، ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

حدود قیمت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل، ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار است. با شرایط موجود، هزینه خرید کوراندو در ایران، نزدیک به ۲ میلیارد تومان خواهد بود. از سوی دیگر این خودرو از تجهیزات ایمنی بسیار کاملی نیز برخوردار است و از نظر استحکام بدنه نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. کوراندو نسل سوم در سال 2016 مورد آزمون موسسه ایمنی یوروانکپ قرار گرفت و موفق شد چهار ستاره ایمنی را به‌دست آورد؛ بنابراین می‌توان از ایمنی کوراندو در مقایسه با کراس‌اوورهای مشابه چینی اطمینان حاصل کرد. شرکت سانگ یانگ موتورز در سال 1983 شروع به تولید جیپ هایی با نام کوراندو کرد . خرید قسطی سانگ‌یانگ Korando ۲۰۲۴ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به‌دنبال یک خودروی باکیفیت و مدرن هستند، اما نمی‌خواهند تمام هزینه آن را به‌صورت یکجا پرداخت کنند.

قطعا قیمت این محصول در بازار آزاد تحت شرایط کنونی و تا زمانی که واردات خودرو به صورت محدود انجام می‌شود، بسیار بیشتر از این مبالغ ارزیابی خواهد شد. با این حال، خودروهای سانگ یانگ از لحاظ دوام و کیفیت متریال داخلی جزو نمونه‌های مناسب هستند و در اینجا نیز با متریال نسبتا مرغوب و باکیفیت در داشبورد، رودری‌ها و سایر قسمت‌های اتاق روبرو خواهید شد. خوشبختانه در کوراندو نیو علاوه بر ابعاد مناسب بدنه، با سیستم تعلیق مستقل به ویژه در قسمت عقب روبرو هستیم. سیستم تعلیق مالتی لینک در عقب باعث می‌شود که کیفیت سواری تا حد زیادی ارتقا پیدا کند و میزان خشکی سیستم تعلیق به حداقل برسد.

مه‌شکن‌های LED و زه‌وارهای براق کروم نصب شده روی صندوق عقب و جلوپنجره، نکات مثبت در طراحی کوراندو هستند. نسل جدید این خودرو که با نام کوراندو نیو هم در بازار ایران شناخته می‌شود، نخستین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ و با کد شناسایی C300 رونمایی شد و احتمالاً از این به بعد با نشان KG به صورت وارداتی در بازار کشور حضور پررنگ‌تری خواهد داشت. کوراندوی جدید از نظر طراحی بسیار عالی است، بسیاری از مقاله‌ها پیشرفت‌های طراحی آن را نسبت به مدل‌های گذشته اش بیان می‌کنند. یکی از مزیت‌های ابن محصول از سانگ یانگ صندوق عقب ۴۸۶ لیتری است که ۷۰ لیتر گنجایش بیشتری از نیسان قشقایی دارد. فاصله ۲۶۵۰ میلیمتری بین محورهای جلو و عقب نشان از جادار بودن کابین این خودرو دارد.

فاصله بین دو محور کوراندو توربو نیز 2675 میلیمتر است که رقم مطلوبی برای خودرویی در این سطح محسوب می‌شود. سانگ یانگ کوراندو یکی از خودروهای وارداتی از برندی غیرچینی است که ابعادی مناسب، امکاناتی معقول و قیمت کمتر از 3 میلیارد تومان دارد؛ بنابراین باتوجه‌به مجموع شرایط این خودرو، پیش‌بینی می‌کنیم بازار استقبال گرمی از سانگ یانگ کوراندو بکند. اختلاف قیمت اندک تیپ تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل این خودرو احتمالاً باعث می‌شود متقاضیان از تیپ دودیفرانسیل آن استقبال گرم‌تری بکنند.

مشتریان ایرانی از دهه 1380 تاکنون با سانگ یانگ کوراندو در قالب نسل‌های مختلفی آشنا شده‌اند. زیرشاخه وارداتی گروه بهمن، بی‌ام کارز، این خودرو را در دور جدید واردات خودرو، به ایران می‌آورد. این خودرو در نسل جدید، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر بنزینی مجهز است که 163 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد.

در نسخه های دو دیفرانسیل سانگ یانگ کوراندو C300، فناوری AWD وجود دارد و بر اساس شرایط، سیستم انتقال قدرت توان را میان چرخ های جلو و عقب تقسیم می کند. در مورد عملکرد فنی سانگ یانگ کوراندو نسل چهارم باید گفت که قوای محرکه این کراس اوور کره ای فراتر از انتظار ظاهر می شود و بار دیگر متوجه می شویم که بسیاری از خودروهای چینی حاضر در بازار ایران، فاصله قابل توجهی در نشان دادن توانانی فنی خود با کره ای ها و ژاپنی ها دارند. سانگ یانگ کوراندو نسل چهارم تک دیفرانسیل با کارکرد بیش از ۷۰ هزار کیلومتر و با بنزین یورو ۴، در شرایط جوی و ارتفاعی تهران شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸.۴ ثانیه ثبت می کند. در بحث شروع حرکت هم باید گفت که به دلیل ظرفیب مناسب دنده یک و نسبت خروجی دیفرانسیل، با خودرویی به نسبت چالاک در شیب ها طرف هستیم.

طی ماه‌های اخیر، تزریق سرمایه انجام شد و برند کره‌ای بعد از ۷ سال به سوددهی رسید. از سویی دیگر، شرکت‌های مختلف در ایران برای کسب مجوز واردات خودرو تلاش می‌کنند و ظاهرا، فرصتی مجدد برای فعالیت نمایندگی سانگ یانگ فراهم شده است. کوراندو ۲۰۲۴ یکی از خودروها کره ای و جدیدی است که قرار است در دو دو تیپ تک و دو دیفرانسیل به بازار ایران وارد شود. موسو، چیرمن، اکتیون، کوراندو، رکستون، کایرون و اخیرا تیوولی، نیوکوراندو و رکستون G4 خودروهای نام آشنای این شرکت هستند که در سالهای مختلف در بازار ایران عرضه شده‌اند. کوراندو دارای حجم صندوق عقب ۵۵۱ لیتر است که برای مسافرت‌های خانوادگی کافی است. در استرالیا برای نسخه تک دیفرانسیل کوراندرو، معادل ۱۹ هزار دلار امریکا پرداخته می‌شود.

این روش خرید به خریداران این امکان را می‌دهد که با پرداخت اقساطی، خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرند و به‌تدریج هزینه آن را تسویه کنند. از جمله معایب این خودرو می‌توان به عدم عرضه نسخه فول‌آپشن دو دیفرانسیل اشاره کرد. همچنین، محدودیت در تنوع نسخه‌ها ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود، به‌ویژه در بازاری که گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد.

کوراندو یک شاسی‌بلند خوش‌ساخت و قدرتمند است که با طراحی جذاب و امکانات روز، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را به ارمغان می‌آورد. این خودرو با پیشرانه‌ای توانمند و مصرف سوخت بهینه، عملکردی مناسب در مسیرهای شهری و جاده‌ای دارد. فضای داخلی کوراندو با طراحی ارگونومیک و استفاده از مواد باکیفیت، محیطی راحت و مدرن را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین، با داشتن سیستم‌های ایمنی و فناوری‌های پیشرفته، امنیت و اطمینان در هر سفری با کوراندو تضمین شده است.

در مجموع به نظر می‌رسد با وجود افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، هنوز هم سانگ یانگ کوراندو از ارزش خرید بالایی برخوردار است و در جدال با سایر گزینه‌های ژاپنی و کره‌ای کارکرده می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. کوراندو ۲۰۲۴ در یک سگمنت بسیار پرطرفدار قرار دارد و با رقبای سرسختی مواجه است. از خودروهای مونتاژی مانند فیدلیتی پرستیژ گرفته تا خودروهای وارداتی نظیر کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، نیسان قشقایی و اشکودا کاروک، همگی در تلاش هستند تا نظر مشتریان را جلب کنند. لذا قبل از خرید، مقایسه دقیق ویژگی‌ها و امکانات این خودرو با رقبای آن می‌تواند به شما در انتخاب هوشمندانه‌تر کمک کند.

اگر یک خانواده ۴ تا ۵ نفر هستید و قدبلندترین فرد خانواده کمتر از ۱۹۰ سانتیمتر است، می‌توانید با کمترین دغدغه از این کراس اوور کره‌ای نسبتاً جادار استفاده کنید. همچنین برای جا دادن لوازم مسافرتی یک خانواده ۵ نفره نیز فضای کافی در اختیار خواهید داشت؛ چراکه حجم صندوق عقب کی جی کوراندو معادل ۵۵۱ لیتر است که در مقایسه با محصولات حاضر در کلاس کراس اوورهای کامپکت، گنجایشی تقریباً مناسب به شمار می‌رود. بنابراین یک کابین باکیفیت و تقریباً جادار اما با طراحی کمی قدیمی و کلاسیک داخل کابین کوراندو نیو انتظار شما را می‌کشد.

مدل دو دیفرانسیل این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته از برند آیسین ژاپن عرضه می‌شود. در بازار کره جنوبی، کوراندو توربوشارژ مجهز به جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته و سیستم محرک جلو نیز وجود دارد. اولین گزینه‌ای که در مقاله مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو آن را بررسی می‌کنیم، قیمت مناسب این خودرو است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای سانگ یانگ کوراندو نسبت به دیگر خودروهای کره‌ای هم‌رده، قیمت پایین‌تر آن است که موجب شد تا سیل عظیمی از مشتریان به دنبال خرید این کراس‌اوور باکیفیت کره‌ای باشند، هرچند که این استقبال هیچ‌گاه به‌اندازه خودرویی همچون سانگ یانگ تیوولی نبوده است.

تا پیش از این، عرضه کوراندو در ایران توسط شرکت «رامک خودرو» انجام می‌شد، اما اکنون شرکت «نورا موتور پارس» مسئولیت فروش این خودرو را برعهده دارد. نخستین تجربه مشتریان ایرانی از سانگ یانگ کوراندو به نسل دوم این خودرو مربوط می‌شود که یک شاسی بلند کوچک کره‌ای با قابلیت‌های آفرود فراوان بود. نسل دوم کوراندو در ایران به جیپ کره‌ای معروف شد که نشان از توانایی‌های خاص در بیراهه نوردی دارد. با این حال نسل سوم کوراندو براساس شاسی یکپارچه ساخته شد و به کراس‌اوورها تمایل پیدا کرد. البته این نسل نیز قابلیت‌های خارج جاده‌ای بیشتری را در مقایسه با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج ارائه می‌داد. این خودرو از سال 2019 وارد بازارهای جهانی شده است و اکنون آن را در ایران شاهد هستیم.

این خودرو از سال ۱۹۸۳ تولید می‌شود و از این نظر قدیمی‌ترین محصول کره‌ای‌ها است که همچنان روی خط تولید قرار دارد. کوراندو C300 به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است که ۱۶۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده کوراندو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین است که در نمونه های فول آپشن توان را به چرخ های جلو و عقب منتقل می کند.

در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹, سانگ‌یانگ یک تیزر تبلیغاتی از نسل جدید کوراندو منتشر کرد. با این حال، اگر این خودرو را کنار کیا اسپورتیج و هیوندای توسان قرار دهید و با آنها مقایسه کنید، طراحی قدیمی نیو کوراندو توی ذوق می‌زند. این خودرو در تست‌های ایمنی اتحاده اروپا (Euro NCAP) پنج ستاره ایمنی گرفته است و امتیاز ۸۸ درصد برای محافظت از سرنشینان بالغ دارد. حداکثر سرعت آن ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و میزان مسیری که می‌تواند طی کند (با یک شارژ)۱۸۰ کیلومتر است. یک سال پس از کوراندو C با تقریباً بدون تغییرات و شبیه به طراحی گیوگیارو (یک مدل خودرو) تولید شد. با این حال، استفاده از پلاستیک خشک و طراحی قدیمی داشبرد باعث می‌شود مشتریان در خرید این کراس‌اوور کره‌ای دو دل شوند.

سانگ یانگ کوراندو نسل جدید به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi سانگ یانگ ۱۶۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور 280 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت آیسین ژاپن هم توان را به چرخ های جلو و عقب کوراندو جدید می رساند. این پیشرانه می تواند مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد و در کمتر از ۹.۵ ثانیه کوراندو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. تعلیق جلوی این محصول کره ای و مونتاژی از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن تعلیق مولتی لینک دیده می شود.

این ویژگی به خاطر تبدیل آسانتر سیستم خودرو به صندلی سمت راست و کاهش هزینه‌های تولید می‌باشد. این نسل از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ با نام دوو کوراندو به فروش رفت، این نام به این خاطر بود که شرکت دوو اکثر سهام شرکت سانگ یانگ را خرید و بعدها آن شرکت را مجبور کرد تمام سهامش را به شرکت دوو بفروشد. سانگ‌یانگ کوراندو (SsangYong Korando) یکی از خودروهای شاسی‌بلند معتبر کره‌ای است که از سال ۱۹۸۳ تولید آن آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. نسل چهارم این خودرو، که با کد اتاق C300 شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شد و پس از گذشت چندین سال، به‌تازگی به ایران وارد شده است.

همان‌گونه که اندکی پیش اشاره کردیم، سانگ یانگ کوراندو در قالب نسخه‌های دیفرانسیل‌جلو و دودیفرانسیل به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. سانگ یانگ چندین سال است که در بازار ایران حضور دارد و خودروهای مختلفی را روانه بازار کرده است. نیو کوراندو، دومین فیس‌لیفت از نسل سوم این خودرو در مدل ۲۰۱۸ و تیپ پرمیوم پلاس توسط رامک خودرو وارد شده که آپشن‌های بیشتری نسبت مدل ۲۰۱۵ مثل کروز کنترل هوشمند، چراغ روز، گرمکن فرمان و… دارد.

مدرک این طراحی ناپخته را می‌توان در طراحی نه‌چندان عامه‌پسند فضای کابین و همچنین استفاده از دکمه‌های متعدد و گیج‌کننده بر روی داشبورد، به‌خوبی مشاهده کرد. این سبک طراحی با توجه به حاکم بودن جو طراحی مینیمال بر دنیای خودرو قابل‌پذیرش نیست؛ لذا سبک قدیمی طراحی کابین را می‌توان یکی از معایب سانگ یانگ کوراندو برشمرد. اگرچه داشبورد این خودرو به‌روز نیست و نمی‌تواند با برخی از کراس‌اوورهای لوکس و مدرن رقابت کند، اما استفاده از متریال باکیفیت و پلاستیک‌های مشکی پیانویی در بخش‌های مختلف کابین، به‌بهبود تجربه بصری کمک کرده است. همچنین، با فضای کافی برای خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره و حجم صندوق عقب ۵۵۱ لیتر، این خودرو گزینه‌ای مناسب برای مسافرت و حمل بار به‌شمار می‌آید. در کل، کابین Korando حس راحتی و جاداری را القا می‌کند و با طراحی نسبتا قدیمی خود، می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

رقبای این کراس‌اوور، هم‌وطنان کره‌ای‌اش، یعنی کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستند. در تست و بررسی چند صد کیلومتری سانگ یانگ کوراندو نسل چهارم به این نکته رسیدیم که مصرف سوخت بهینه این خودرو حدود ۶.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ترددهای پر ترافیک شهری مانند تهران، مصرف سوخت آن به نزدیک ۹.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومی رسد. در مجموع می توان گفت که با یک رانندگی معمولی، کوراندو C300 می تواند مصرف سوخت میانگین حدود ۸.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

جلوپنجره باریک، چراغ‌های جدید و ورودی عریض هوا از المان‌های ظاهری جلوی نیو کوراندو به شمار می‌آید و قسمت عقب هم با چراغ‌های جدید از نو طراحی شده است و برجستگی‌های رو گلگیرها باعث شده تا کراس‌اوور پهن‌تر دیده شده و اسپرت‌تر به نظر برسد. کوراندو با کیفیت مونتاژ بالا و متریال مناسب، امکانات ایمنی قوی و توان حرکتی رضایت‌بخش، گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌ها به‌شمار می‌رود. طراحی جادار کابین و حجم صندوق عقب ۵۵۱ لیتری، فضای کافی برای سفرهای خانوادگی و جابه‌جایی بار را فراهم می‌آورد. اگر به فکر خرید سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۲۴ هستید، لازم است که با مزایا و معایب این خودرو و همچنین رقبای آن آشنا شوید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *