در سال ۱۳۸۸، نسخهٔ بهروز و فیسلیفت پژو ۴۰۵ با نام SLX تولید شد که به چراغ مهشکن جلو مجهز بود و کاسهچراغهای جلو و عقب آن کریستالی شده بودند. در قسمت بدنه از زههایی با طرح جدید استفاده شده بود و روی لبهٔ در صندوق عقب نیز از یک بادگیر استفاده شده بود. نسخهٔ SLX اوایل با موتور XU7 تولید میشد اما در سال ۱۳۹۰ موتور این نسخه تغییر کرد و با موتور TU5 به بازار آمد. در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ تولید پژو ۴۰۵ GLX برای همیشه متوقف شد اما نسخهٔ تاکسی دوگانهسوز در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تولید شده است.
همانطور که اشاره شد سطح کیفی متریال داشبورد چندان تعریفی نداشته و پلاستیک خشک در نقاط مختلف آن به کار گرفته شده است؛ پنل دربها نیز وضعیت مشابهی داشته و با وجود آنکه از لحاظ طراحی ظاهری دارای شمایل جذابتری هستند، اما در بحث متریال چندان باکیفیت ظاهر نشدهاند. همچنین گنجایش فضای داخلی کابین پژو ۴۰۵ برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با قد متوسط کافی به نظر میرسد و محدودیت چندانی را از لحاظ فضای اختصاص یافته به سر و پاها تحمیل نمیکند. در طراحی بدنه پژو ۴۰۵ اثری از خطوط سیال و انحناهای مدرن دیده نمیشود.
البته طراحی داشبورد جدید پژو ۴۰۵ نیز در مقایسه با محصولات روز، همچنان قدیمی و ساده جلوه میکند؛ به خصوص دریچههای تهویه حالتی مستطیلی داشته و بسیار قدیمی به نظر میرسند. با این حال طرح جدید پنل کیلومتر شمار پشت فرمان در مقایسه با مدلهای قدیمی رضایت افزونتر مشتریان را در پی داشته و نمایی جذابتر در مقابل چشمان راننده رقم زده است. نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغهایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری سادهتر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده میشود. ناگفته نماند که ۴۰۵ SLX به عنوان نمونه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در سالهای اخیر روانه بازار شده که ظاهر نسبتا مدرنتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. از مهمترین تحولات این مدل میتوان به تغییر گرافیک داخلی چراغها، به روزرسانی طراحی سپرها و اضافه شدن مه شکن به سپر جلو، استفاده از زه های بغل در پهنتر و حضور یک اسپویلر کوچک در لبه درب صندوق اشاره کرد.
پژو ۴۰۵ به پیشرانه ۱۷۶۱ سیسی ۴ سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۰۰ اسببخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۳ نیوتنمتر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و این نیرو را توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو روانه میکند. پژو ۴۰۵ طی زمانی در حدود ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به گزارش تجارت نیوز، بر اساس قیمت ۴۰۵ کارکرده در بازار خودرو، پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با ۱۵۵ هزار کیلومتر کارکرد و قیمت ۴۹۵ میلیون تومان به فروش میرسد و پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۸۹ بدون رنگ با ۸۱ هزار کیلومتر کار کرد حوالی ۳۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو معامله میشود.
و قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۸ در بازار ۴۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است. و قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۱ در بازار ۳۳۹ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنینپژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر مدل ۱۴۰۰، ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است.
با محبوببیت پژو 405 GLX ، پژو 405 SLX با تغییراتی در نمای داخلی و خارجی و تغییر عملکرد بعضی از بخش های خودرو به بازار عرضه شد. موتور 16 سوپایه TU5 با قدرت 108 اسب بخار مشخصه های پژو 405 SLX است که باعث شده مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل پژو 405 GLX داشته باشد. اما نکات منفی هم دارد که می توان به طراجی بد بدنه و استفاده از مواد بی کیفیت در داخل کابین اشاره کرد. پژو ۴۰۵ تا مدتها از یک نوع داشبورد قدیمی در مدلهای خود استفاده میکرد تا اینکه طی سالهای اخیر یک مدل داشبورد جدید در فضای داخلی این خودرو جایگزین شد و مدل قدیمی که از کیفیت بالاتر و متریال نرم بهره میبرد، کنار گذاشته شد. داشبورد جدید پژو ۴۰۵ از لحاظ طراحی ظاهری دارای شاخصههای به روزتری بوده و فضای زیباتری را برای سرنشینان رقم زده است؛ به ویژه که دیگر خبری از آن غربیلک فرمان زشت دوشاخه پژو ۴۰۵های قدیمیتر اثری دیده نمیشود و یک فرمان جدید با طراحی قابل قبول جانشین آن شده است. موتورهای چهار سیلندر بنزینی از ۱٫۴ تا ۱٫۹ لیتر و ۶۵ تا ۱۶۰ اسب بخار (۴۸ تا ۱۱۸ کیلووات) در دسترس بودند.
پس از آنها هم پنل سیستم تهویه و سیستم پخش خودرو قرار گرفته که با یک درب قابل باز و بسته شدن بود. مقابل راننده هم یک فرمان دو شاخه ساده و یک کلاستر تمام آنالوگ به کار رفته بود. طراحی پژو ۴۰۵ در زمان خود بسیار زیبا بود کخ خب از پینین فارینا هم جز این نمی توان انتظار داشت.
همه این دلایل باعث میشود تا به فکر خرید خودرویی بهروزتر و با مشکلات و معایب کمتر بیفتید. ترمز ۴۰۵ با معیارهای امروزی نمره قابلقبولی نمیگیرد و همچنین این خودرو شتاب منفی و پایداری خوبی را در هنگام ترمز از خود نشان نمیدهد. از طرفی توزیع وزن نامناسب در سطوح لغزنده تا حدودی باعث انحراف خودرو میشود.
در سال ۱۹۸۸، موتورهای دیزل تنفس طبیعی (۱٫۹) و توربوشارژ (۱٫۸) به این محدوده اضافه شدند.۱۰ ۵۰۰ هزارمین ۴۰۵ در سال ۱۹۸۹ تولید شد و پس از آن یک میلیونمین ۴۰۵ در سال ۱۹۹۰ کارخانه سوشو را ترک کرد. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX به صورت ترکیبی حدود ۹ لیتر بوده و باک این خودرو هم ۷۰ لیتر حجم دارد. از نظر سواری پژو ۴۰۵ نسبتا سواری نرمی در میان رقبایش داشته اما چندان نمی توان روی هندلینگ آن حساب باز کرد. قیمت کارکرده خودروهای پژو۴۰۵ نیز از ۱۰۰ میلیون ۳۲۰ میلیون تومان متغیر است. پژو ۴۰۵ های جدیدتر هم که داشبوردی مشابه پژو پاری ها مدل بالا داشته و به اصطلاح به آن داشبورد سوناتایی می گویند. فضای کابین ۴۰۵ به لطف ارتفاع مناسب و فاصله محوری استاندارد برای یک خودروی سدان در هر دو ردیف خودرو قابل قبول ارزیابی شده و به همین خاطر می توان این خودروی سدان سایز متوسط را خودرویی خانوادگی دانست.
تجهیزاتی ماننند موتور انژکتوری، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدورلیک و آینه های برقی از جمله دلایل محبوبیت این خودرو در دهه 1370 است. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شکی نیست که با توجه به عمر بیش از ۳۰ ساله این خودرو، شمایل بیرونی پژو ۴۰۵ بسیار قدیمی و کلاسیک به نظر میرسد؛ در واقع نمیتوان هیچ یک از شاخصههای مدرن طراحی خودروهای امروزی را در وجهه این سدان جمعوجور فرانسوی پیدا کرد. با این حال مشتریان بازار کم تنوع ایران سالها است با این ظاهر قدیمی کنار آمده و در مقایسه با مدلهای جدیدتری همچون رنو ال ۹۰، بسیاری از مشتریان ظاهر تند و تیزتر پژو ۴۰۵ را ترجیح میدهند.
طبق اظهارنظر مدیران شرکت ایران خودرو، در حال حاضر به جز نسخه SLX تولید انبوه سایر نسخههای پژو ۴۰۵ متوقف شده است. از طرفی پاره شدن زود هنگام تسمه تایم و سوختن واشر سرسیلندر از مهمترین معایب پژو ۴۰۵ داشبورد جدید بهشمار میآید که این ایرادات به نوبه خود باعث ایجاد مشکلاتی در قسمت سوپاپها نیز میشود. پژو ۴۰۵ یکی از سدان های برند فرانسوی پژو بوده که توانست موفقیت بسیار خوبی را در کشورهای هدف پژو بدست آورد. این خودرو از سال ۱۹۸۷ میلادی متولد شد و تا سال ۱۹۹۷ روی خط تولید ماند.
پژو ۴۰۵ در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باید گفت که استفاده از پیشرانه TU۵ نه تنها کمکی به پژو ۴۰۵ نکرده؛ بلکه باعث ایجاد مشکلاتی نیز در این خودرو شدهاست. دلیل این مشکل را شاید بتوان به وزن زیاد پژو ۴۰۵ در مقایسه ۲۰۶ ربط داد. البته استفاده از این پیشرانه مزایایی مانند کاهش صدای داخل کابین و کاهش مصرف سوخت را دارد، ولی همچنان در افزایش شتاب این خودرو ناموفق عمل میکند.
بر اساس قیمت ۴۰۵ کارکرده در بازار خودرو، پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با ۱۵۵ هزار کیلومتر کارکرد و قیمت ۴۹۵ میلیون تومان به فروش میرسد و پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۸۹ بدون رنگ با ۸۱ هزار کیلومتر کار کرد حوالی ۳۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو معامله میشود. به گزارش گروه رسانه ای شرق، بر اساس قیمت ۴۰۵ کارکرده در بازار خودرو، پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۹۶ بدون رنگ با ۱۵۵ هزار کیلومتر کارکرد و قیمت ۴۹۵ میلیون تومان به فروش میرسد و پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۸۹ بدون رنگ با ۸۱ هزار کیلومتر کار کرد حوالی ۳۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو معامله میشود. بر این اساس قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر، ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. به گزارش تجارتنیوز، بر این اساس قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر، ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. بر این اساس قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر، ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ در مدلهای GL و GLX با موتور ۱۵۸۰ سیسی تولید شد.
و قیمت پژو۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۸۰ در بازار ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است. در میان آگهیهای منتشر شده پژو ۴۰۵ کارکرده، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز مدل ۱۳۹۶ گلگیر تعویض با ۰۹ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.جدول زیر را جهت استعلام قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ بخوانید. و قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ در بازار ۴۳۸ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنینپژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر مدل ۱۴۰۰، ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است.
این درحالی است که باید بر اساس رعایت استانداردهای ۸۵ گانه قرار است از تا پایان تیرماه ۹۹، توقف تولید پژو 405 اجرایی شود. پژو ۴۰۵ در ابتدای دهه ۷۰ شمسی پا به جاده های ایران گذاشت و در آن سال ها به لطف هندلینگ مناسب، طراحی قابل قبول و مشخصات فنی خوب در مدت کمی جایش را در بازار پیدا کرد و به یک محصول پرفروش تبدیل شد. پژو ۴۰۵ همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم آغازگر پروژه های ملی ایران خودرو یعنی سمند، سورن و خاندان دنا بود. در ژوئیه ۱۹۸۷، پژو ده نسخه از مدل سدان ۴۰۵ را بهطور همزمان برای مدل سال ۱۹۸۸ رونمایی کرد. فروش در بازار اروپا در اکتبر ۱۹۸۷ و در بریتانیا در ژانویه ۱۹۸۸ آغاز شد.۹ این خودرو جانشین پژو ۳۰۵ قدیمی و همچنین مدلهای تالبوت، هاچبک آلپاین و سدان سولارا شد که عرضه آن یک سال پیش و با حذف برند تالبوت متوقف شد. مدل ۳۰۵ که از نظر ابعاد اندکی کوچکتر بود بلافاصله پس از عرضه ۴۰۵ از محدوده پژو خارج شد و تولید مدل بزرگتر ۵۰۵ نیز چند سال بعد به پایان رسید.
وضعیت فنی خودرو دومین موردی است که در سوال چرا پژو ۴۰۵ نخریم به آن پاسخ میدهیم. پژو ۴۰۵ در سالهای ابتدایی تولید به یک پیشرانه دو لیتری کاربراتوری مجهز شده بود که با کد XU۹۲C شناخته میشد، اما پس از مدتی موتور انژکتور ۱.۸ لیتری با کد XU۷JP/L۳ جایگزین آن شد که توان و مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه اولیه برخوردار بود. پژو ۴۰۵ در دسته تولیدات ارزان و اقتصادی بازار قرار داشته و بنابراین در این خودرو از آپشنهای رفاهی و ایمنی گسترده استفاده نشده است. پژو 405 خودرویی است که در سال 1988 عنوان بهترین خودرو را در اروپا داشته است و به دلیل مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب از خودروهای محبوب ایرانیان بوده و هست.
پژو ۴۰۵ GLX در بخش کابین هم درست مشابه نمای بیرونی طراحی سادهای دارد البته که در مدل های ۹۵ به بعد به خاطر اجباری شدن کیسه های هوا جلو، داشبورد این خودرو هم مشابه پارس شد. کابین و داشبورد قدیمی پژو GLX از متریالی بسیار با کیفیت بهره می برد اما رفته رفته این کابین افت کیفیت بسیار زیادی را تجربه کرد که در دیگر محصولات هم شاهد آن بودیم و تنها صرف این خودرو نبود. قیمت کارکرده خودروهای پژو۴۰۵ نیز از ۲۰۰ میلیون ۴۳۸ میلیون تومان متغیر است. قیمت کارکرده خودروهای پژو۴۰۵ نیز از ۳۰۰ میلیون ۴۸۵ میلیون تومان متغیر است. قیمت کارکرده خودروهای پژو۴۰۵ نیز از ۲۱۰ میلیون ۳۹۵ میلیون تومان متغیر است. گنجایش صندوق عقب پژو ۴۰۵ نیز نسبتا وسیع بوده و ظرفیت مناسبی را به جهت قرارگیری اسباب و وسایل مسافرتهای خانوادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
در سال ۱۳۷۴ پژو ۴۰۵ با دو گونه جعبهدندهٔ دستی و خودکار با موتورهای ۲۰۰۰ سیسی تولید شد. در نیمهٔ دوم سال ۱۳۸۱، پژو ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ سیسی بهجای موتور ۲۰۰۰ سیسی بهبازار عرضه شد. در سال ۱۳۸۳ ایرانخودرو نسخهٔ کمآپشنتر پژو ۴۰۵ با نام GLI را تولید کرد. در داخل خودرو شیشهبالابرهای جلو از نوع دستی است اما در گونهٔ GLX بهصورت برقی است.
طرح اصلی بدنه با کمترین انحنا و به وسیله خطهایی با زوایای شکسته شکل گرفته و البته حالتی نسبتا آیرودینامیک را برای آن پدید آوردهاند؛ به ویژه حالت تیز دماغه خودرو که مناسب شکافت هوا طراحی شده است. چراغهای جلو نیز به صورت چهارضلعی فوقالعاده ساده در کنار جلوپنجرهای کشیده با نوارهای افقی جای داده شدهاند؛ سپر جلو هم با حداقل تزیینات، نیمه پایینی چهره را پوشانده است. در نمای جانبی از زههای بغل درب به منظور کاهش سادگی این بخش از بدنه کمک گرفته شده است. دریچه های سیستم تهویه مطبوع خودرو کنار یکدیگر در بالاترین بخش داشبورد قرار گرفته و زیر آنها هم در مدل های قدیمی یک ساعت دیجیتال به همراه چند دکمه از جمله فلاشر تعبیه شده بود.
در قسمت پشت خودرو هم همچنان همان ظاهر ساده و البته هماهنگ با نمای جلو حکم فرماست. در این قسمت شاهد خطوط طراحی افقی و موازی با یکدیگر هستیم که بالا و میان چراغ های اصلی قرار دارند. چراغ های اصلی در این بخش مانند چراغ های جلو طراحی چهار ضلعی و مستطیلی شکل دارند. به گزارش اقتصادآنلاین، آخرین قیمت انواع خودرو پژو ۴۰۵ برای امروز ۴ دی ۱۴۰۲ به شرح زیر است. به گزارش اقتصادآنلاین، آخرین قیمت انواع خودرو پژو ۴۰۵ برای امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۲ به شرح زیر است.
به طور کلی فضای داخلی پژو ۴۰۵ گرچه همچنان قدیمی و ساده به نظر میرسد اما با این حال، به ویژه در نسخههای داشبورد جدید و در مقایسه با رقبایی همچو رنو تندر ۹۰ جذابتر بوده و لذت دیداری بیشتری به سرنشینان خود انتقال میدهد. کیفیت قطعاتی مثل بوشها، لنتها، پمپ بنزین و کوئل در مدلهای جدید پژو ۴۰۵ افت بسیار زیادی کرده است. همچنین در مدلهای پایینتر پژو ۴۰۵ با مشکل ضعف کوئل روبرو میشویم؛ بهطوری که روشن بودن همزمان چند قطعه برقی باعث تضعیف برق و عدم دورگیری خودرو میشود. پژو ۴۰۵ سرانجام با معرفی پژو ۴۰۶ که آن هم سرچشمهای برای تولد پژو پارس بود، از خط تولید پژو کنار رفت اما در ایران تا همین چند سال پیش همچنان با تیپ های مختلف توسط ایران خودرو تولید می شد. پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است. فروش مدل استیشن در ماه مه ۱۹۸۸ آغاز شد، اگرچه بازار بریتانیا تا اکتبر ۱۹۸۸ نسخههای استیشن را دریافت نکرد.
در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و بسیار ساده هستیم که چسبیده به جلوپنجره خودرو طراحی شدهاند. جلوپنجره خودرو نیز با استفاده از خطوط افقی طراحی شده و همچنین سپر جلو هم طراحی بی آلایش و بدون هیچگونه جزئیات دارد. پژو ۴۰۵ مدل mi16 یکی از بهترین مدلهای پژو در دوران تولید این خودرو بوده است. پژو ۴۰۵ در بازارهای جهانی با ۵ نوع موتور بنزینی و دو موتور دیزل که همگی چهار سیلندر بودند بهفروش میرسید. از نظر فنی پژو 405 GLX و مدل دوگانه سوز هیچ تفاوتی باهم ندارند با این تفاوت که که مدل دوگانه سوز از سوخت گاز هم بهره می برد و از نظر امکانات هر دو شبیه هم هستند. با مطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره قیمت روز خودروهای پژو ۴۰۵ به دست خواهید آورد.
باید گفت که نقطه ثقل پژو ۴۰۵ در قسمت جلوی خودرو قرار دارد و همین امر موجب افت پایداری و هندلینگ خودرو در شیبهای موافق یا سرپایینی میشود که افزایش خطر بروز اسپین را بههمراه دارد. ناگفته نماند که همین ویژگی باعث افزایش پایداری و هندلینگ خودرو در شیبهای مخالف یا سربالایی و سطوح بدون شیب میشود. پژو ۴۰۵ یکی از پایههای اصلی تولیدات داخلی کشورمان را تشکیل میدهد که بهرهمندی آن از مزایایی همچون هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا پایین و خدمات پس از فروش فوقالعاده گسترده آن در سطح کشور به همراه ارائه توان فنی قابل قبول، سبب شده تا مشتریان بیشماری در سراسر کشور خواهان این مدل باشند. بنابراین وضعیت فروش پژو علی الخصوص ۴۰۵ در ایران از شرایطی بسیار پررونقی سود برده و همواره خریداران فراوانی جهت خرید یک پژو ۴۰۵ در بازار ایران وجود خواهند داشت.
با مطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره قیمت روز خودروهای پژو ۴۰۵ به دست خواهید آورد. پژو ۴۰۵ یک سدان جمعوجور از سری تولیدات اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی شرکت فرانسوی پژو است که تولید آن در کشورمان طی سالهای ابتدایی دهه هفتاد آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ تداوم یافت. سمند که بهعنوان اولین خودروی ملی ایران شناخته میشود، بر اساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده است و در ابتدا قرار بود جانشین پیکان شود. در پاییز ۱۹۹۵، ۴۰۶ بهعنوان جایگزین ۴۰۵ معرفی و تولید مدل سدان ۴۰۵ متوقف شد. یک کیسه هوا از سال ۱۹۹۴ در ۴۰۵ و به صورت استاندارد در سمت چپ Mi16 و T16 موجود بود. در ابتدای سال ۱۹۹۷، نسخه استیشن ۴۰۶ به بازار عرضه شد که نشان دهنده پایان تولید ۴۰۵ اروپایی پس از ده سال بود.
نسخههای راست فرمان در کارخانه سابق روتس/کرایسلر در خط تولید رایتون در نزدیکی شهر کاونتری و مدلهای چپ فرمان در خط تولید سوشو در فرانسه تولید میشد. ۴۰۵ یکی از پرفروشترین خودروهای خانوادگی بزرگ در اروپا، بهویژه در فرانسه و بریتانیا بود. این خودرو هشتمین خودروی پرفروش بریتانیا در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ بود. ۴۰۵ همچنین به دنبال موفقیت پژو ۵۰۵ پس از لغو محدودیت واردات خودروهای CBU در اواخر دهه ۱۹۸۰ به یک مدل محبوب در تایلند تبدیل شد.
به گزارش اقتصادآنلاین، آخرین قیمت انواع خودرو پژو ۴۰۵ برای امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به شرح زیر است. به گزارش اقتصادآنلاین، آخرین قیمت انواع خودرو پژو ۴۰۵ برای امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۳ به شرح زیر است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ میلادی لقب خودرو سال اروپا را به دست آورد و نسخههای نسبتا مختلفی از آن در بازار ایران به تولید رسید که از جمله میتوان به پژو ۴۰۵ GLX و مدلهای دیگری نظیر پژو ۴۰۵ GLI و مدل SLX اشاره کرد. پژو پارس یا پژو پرشیا فیسلیفتی از پژو ۴۰۵ است که در بخشهای سپر جلو و عقب، جلوپنجره، در کاپوت، چراغهای جلو و عقب و در صندوق عقب نسبت به ۴۰۵ تغییر بافته است. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدلهای پیش از فیسلیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه میشد. مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردیایکس عرضه میشد. از دیگر معایب فنی پژو ۴۰۵ میتوان به مصرف نسبتا بالای سوخت، تولید آلایندههای بیش از حد مجاز، داشتن میل فرمان یک تکه اشاره کرد.
همچنین پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۴ با دو لکه رنگ و ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد. از جمله نقاط قوت پژو ۴۰۵ میتوان به فضای جادار کابین، فراوانی بسیار زیاد لوازم یدکی، گستردگی خدمات پس از فروش و تعمیرکار ماهر، عملکرد نسبتا مناسب سیستم تعلیق و ارائه سواری نه چندان خشک اشاره کرد. با این حال مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۸۰۰، طراحی ظاهری قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله انتقادات وارده بر این فرانسوی کهنسال بازار ایران خواهند بود.
دیدگاهتان را بنویسید