لوگوی پژو Peugeot logo دانلود تصویر دوربری شده

بعد از ادغام گروه خودروسازی پژو سیتروئن و گروه خودروسازی فیات کرایسلر، شرکت استلانتیس تشکیل شد. به همین دلیل خودروسازان زیرمجموعه مثل پژو تصمیم گرفتند تا برندشان را بازطراحی کنند. سال ۱۹۴۸ لوگوی شیر طلایی که بر روی دو پای عقب ایستاده، بصورت رسمی و به عنوان لوگوی جهانی پژو ثبت و برای نخستین بار روی پژو ۲۰۳ نصب شد. نقش شیر و زمینه آبی با طرح شطرنجی در اصل برگرفته از پرچم و نشان نظامی فرانش کنته (Franche-Comté) زادگاه اصلی پژوست. از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۸ لوگوی پژو در قابی به شکل سپر و با طرحی ساده‌شده‌ی شیر به رنگ آبی روی زمینه‌ی زرد مشاهده می‌شود. جالب اینکه از هر دو نوشتار سابق در نسخه‌های مختلف لوگو استفاده شده.

در سال 2021 هویت بصری این شرکت خودروسازی مشهور فرانسوی به طور کامل تغییر پیدا کرد. لوگوی جدید پژو متشکل از یک سپر مشکی با حاشیه‌های سفید رنگ و تصویر پرتره‌ای از شیر است که در حالت نیم رخ و به سمت چپ طراحی شده است. نام برند نیز در قسمت بالای لوگو با حروف بزرگ چهارگوش و کمی قوس‌دار نوشته شده است.

این لوگو نسخه ساده شده لوگوی پیشین پژو است که حالت مدرن‌تر و مینیمالی‌تر دارد. در این لوگو سر و یال شیر دارای زوایای تیز است و سپر مثلثی شکل نیز جای خود را به یک مربع ساده داد. شمایل این شیر شبیه یکی از خدایگان مصری با گوش‌های مستطیلی و رشته یال‌های ذوزنقه‌ای است. لوگو پژو موجود در چند رنگ و طرح مختلف ، این محصول دارای چسب مخصوص جهت نصب پشت روی درب صندوق یا بغل گلگیر عقب تمامی خودروها است . طبق اعلام مدیران پژو، زبان طراحی کلاسیک برای ساخت محصولات جدید انتخاب شده تا نشان‌دهنده «جشنواره‌ای از مفهوم زمان و زندگی در لحظه» باشد.

درست است که نسخه‌ها و تغییرات متعددی بر روی لوگوی این شرکت انجام شده، اما با این حال این برند هیچ‌گاه ارزش و اصالت خود را از دست نداده است. برادران پژو یک جواهرساز را برای طراحی لوگوی پژو استخدام کردند. آن‌ها یک شیر ایستاده روی پیکان را از بین چندین طرح انتخاب کردند. لوگوی شیر روی پیکان بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ بر روی رادیاتورهای تمام مدل‌های وسایل نقلیه تولید شده توسط این شرکت استفاده می‌شد.

در دهه‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰، لوگوی پژو تحولات چشمگیری را تجربه کرد. در سال ۱۸۵۸، لوگوی شیر به عنوان علامت تجاری رسمی پژو ثبت شد. این لوگو که نماد قدرت و استقامت بود، به تدریج تغییراتی را به خود دید تا با نیازها و تحولات زمانه همگام شود. در این دوره، جزئیات بیشتری به لوگو اضافه شد و شیر به شکلی تیره‌تر و با جزئیات بیشتر به تصویر کشیده شد. آرم پژو یکی از ماندگارترین و شناخته‌شده‌ترین لوگوها در تاریخ خودروسازی جهان محسوب می‌شود. اگر این لوگو نبود این شرکت هرگز نمی‌توانست به محبوبیت و اوج خود دست پیدا کند و به یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان تبدیل شود.

اولین تغییرات و اصلاحات قابل ‌توجه در لوگو پژو در سال ۱۹۳۶ انجام شد. طراحان تصمیم گرفتند تا شیر را کمی ساده‌تر و درعین‌حال پویاتر نشان دهند. این لوگو، یک تاج کلاسیک بود که به سمت پایین اشاره می‌کرد و دو طرف آن از مرکز قوس‌دار می‌شد. شیر آبی رنگ روی یک فلش ایستاده بود، سپر دارای خطوط آبی بود که در سمت راست پررنگ‌تر می‌شد.

در دوران تولید دوچرخه، لوگوی پژو به تدریج از یک نماد ساده به یک نشان پیچیده‌تر و هنری‌تر تبدیل شد. این لوگو نشان‌دهنده قدرت، سرعت و استقامت دوچرخه‌های پژو بود. لوگوی اولیه پژو که به عنوان “شیر طلایی روی تیر” شناخته می‌شود، در سال ۱۸۵۸ طراحی شد. این لوگو نماد قدرت، شجاعت و استقامت بود و نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات پژو بود. مثلث غول‌های خودروسازی فرانسه، شامل رنو، سیتروئن و پژو همچنان به تولید و فروش گسترده در بازار جهانی مشغول هستند. هرچند که، قدرت تجاری و صنعتی شرکت‌های خودروساز فرانسوی، در مقایسه با دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی کاهش یافته است؛ همچنان با تیراژ تولید بالا، اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد اروپادارند.

در سال ۱۹۷۶ همکاری تاریخی پژو و سیتروئن برقرار شد و PSA شرکت Peugeot-Citroën را به دنیا آورد. دو سال بعد این شرکت تبدیل به یک بخش جداگانه از کرایسلر اروپا شد. مدیران تصمیم گرفتند به منظور تقویت تصویر شرکت، به شیر اشرافی بازگردند.

سایه سیاه در سال ۲۰۰۲ به آن اضافه شد و ظاهر آن را مدرن و ظریف تر کرد. شاید باورکردنش سخت باشد اما لوگوی پیش رو طراحی لوگو سال ۱۹۹۸ است و برای ما ایرانی‌ها به واسطه تولید پژو ۲۰۶ و ۴۰۵(پرشیا) کاملا آشناست. پویایی و قدرت در عین سادگی عناصر اصلی این لوگو هستند که آن را به پختگی رسانده اند. طراحی محصولات پژو در این سال‌ها الهام گرفته از پوزه، چهره‌ و عضلات پیکر شیر است و لوگوی پژو در قابی قرار گرفته تا بینی شیر را به مخاطب القا کند.

این زمانی بود که کمپانی پژو قصد داشت با موتورهای جدید طراحی شده به دست خود به جلو پیش برود و این موضوع را با استفاده از لوگوی خود به همه اعلام می‌کند. ما در زیر پنجه شیر تیری را می‌بینیم که از لوگوی قبلی به یادگار ماده است. بعدها شیر که ابتدا با استفاده از دورنگ سیاه‌وسفید استادانه حجیم شده بود، تک‌بعدی طراحی شد و حاشیه قرمزرنگ برای جلب‌توجه و اعلام‌حضور هرچه بیشتر اضافه شده‌اند. در این دوره بود که نام کمپانی نیز جلوه می‌کند؛ ابتدا با حروف مهندسی و سپس به‌صورت دست‌نویسی نوشته شده. از زمان حضور ناپلئون در فرانسه، پژو در لوگوی خود تصویر شیر داشته است و از آن زمان تاکنون تنها ۱۰ بار این لوگو بروز شده است. حال اما به دنبال ایجاد استلانتیس، نوبت به یازدهمین تغییر لوگوی پژو رسیده است.

در این مقاله، به بررسی تاریخچه لوگوی پژو و تغییرات آن در طول زمان خواهیم پرداخت تا بفهمیم چگونه این نماد به یکی از مهم‌ترین عناصر هویتی پژو تبدیل شده است. این لوگو نشان‌دهنده قدرت و سرعت خودروهای پژو بود و به سرعت در میان مردم شناخته شد. قدمت لوگو پژو به سال 1810 و پیش از تاسیس رسمی این برند به عنوان برند خودروسازی بازمی‌گردد که آن را به قدیمی‌ترین نشان طراحی شده در صنعت اتومبیل در جهان تبدیل کرده است. ایده شیر به عنوان عنصر و نماد اصلی این برند در اواسط دهه 1800 متولد شد؛ زمانی که تجارت فولاد خانواده پژو به لوگویی نیاز داشت که نشان دهنده فعالیت و قدرت این شرکت باشد.

شرکت نام جدیدی برای خود انتخاب کرد و از آن زمان به نام Peugeot S.A. این یک شروع تازه برای برندی بود که لوگوی خود را اصلاح کرده بود. طراحان تصمیم گرفتند که سر شیر در سپر مثلثی قرار بگیرد که بعدها با ساختار دیگری که شکل مربع داشت جایگزین شد.

نماد معروف شیر اکنون روی پای خود ایستاده بود و کلمه پژو بالای سر شیر قرار گرفته بود. آرماند پژو، با عنوان بنیان‌گذار خودروسازی پژو و مهم‌ترین شخص در توسعه‌ی این شرکت خانوادگی شناخته می‌شود. از سال ۱۸۵۸ و با حمایت امیل پژو (پدر آرماند)، کارخانه دوچرخه‌سازی تأسیس شد. اولین خودروی پژو با پیشرانه‌ی درون‌سوز به نام تایپ 2، سال ۱۸۹۰ با همکاری شرکت فرانسوی پنهارد به تولید رسید که از فناوری و لایسنس دایلمر آلمان برای پیشرانه استفاده می‌کرد.

این لوگوی جدید جای آن شیر نقره‌ای را خواهد گرفت که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. یازدهمین تغییر لوگوی پژو از سال ۱۸۴۷، بیشتر روی سرِ شیر تمرکز دارد و به لوگویی که در حدود سال ۱۹۶۰ روی محصولات پژو ظاهر شد شباهت زیادی دارد. هدف کلی طراحی این لوگو نشان دادن حرکت پژو به سمت سطح بالاتری از بازار است. نماد اصلی لوگو حالت سه بعدی به خود گرفت و با پالت رنگی متالیک طراحی شد تا جلوه بصری بیشتری داشته باشد. نشان شیر در این لوگو بسیار قدرتمندتر به نظر می‌رسد و فونت آن نیز کمی باریک‌تر و ظریف‌تر است تا با نشان اصلی لوگو تناسب کافی داشته باشد. در سال 2002 تغییرات اندکی در لوگوی پژو اعمال شد که چندان مشهود نبودند.

طراحان لوگو نماد شیر را به روزرسانی کرده و حالت تهاجمی و ماهیچه‌های آن را حذف کردند تا لوگوی پژو واقعی‌تر به نظر برسد. بلندتر شدن دم حیوان و تیره شدن نوک پیکان نیز از دیگر تغییرات آرم ماشین پژو در این بازه زمانی هستند. در دومین لوگو پژو شاهد تیره‌تر شدن بدن شیر هستیم که طراح با هدف مهیب‌تر ساختن شیر اقدام به ایجاد سایه‌های تیره بر روی بدن آن کرده است. پالت رنگی لوگو پژو پس از گذشت چهل سال از طراحی اولین لوگو همچنان تک رنگ باقی ماند. در این دوره خانواده پژو رسما نماد شیر را به عنوان علامت تجاری خود ثبت کردند که نشان دهنده سرعت و قدرت دوچرخه و موتورسیکلت‌های این برند بود.

برند پژو در حال حاضر به عنوان یکی از غول‌های بزرگ در عرصه اتومبیل سازی شناخته می‌شود که جوایز و افتخارات بزرگ و مهمی را در سطح بین المللی کسب کرده است. لوگو پژو نیز در دسته لوگوهای قابل تشخیص و خاص طراحی شده در این صنعت است که در بخش‌های بعدی معنا و تاریخچه طراحی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. آرم پژو 206 و آرم پژو پارس ایرانی نیز برگرفته از نماد شیر لوگو پژو است و کمتر کسی وجود دارد که قادر به شناسایی این نشان معروف و به یاد ماندنی نباشد. در ادامه این مطلب تاریخچه لوگو پژو و تغییرات آن در گذر زمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با داستان شکل گیری این برند پرطرفدار فرانسوی نیز آشنا خواهیم کرد. پژو یک برند خودروسازی فرانسوی است که بخشی از گروه Stellantis بوده و در زمینه تولید انواع تجهیزات حمل و نقل از جمله خودروهای سواری، اسپرت، لوکس و وسایل نقلیه تجاری فعالیت دارد.

لوگو جدید این خودروساز فرانسوی در نسل آینده پژو 308 استفاده خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی یازدهمین لوگو Peugeot آشنا می‌شویم. پژو اما همراه با معرفی این لوگو، وعدهٔ وب‌سایت فروش جدیدی را هم داده است. این برند فرانسوی وعده داده است که وب‌سایت جدیدش درواقع تجربهٔ خرید از نمایندگی‌ها را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند. این یعنی هر کاری که خریداران معمولاً در نمایندگی‌ها انجام می‌دهند مثل انتخاب خودرو، سفارش آپشن‌ها، انعقاد قرارداد و اخذ وام را حالا می‌توانند از طریق وب‌سایت انجام دهند. البته با وجود این سایت جدید، پژو نمایندگی‌های خود را هم حفظ خواهد کرد و می‌خواهد نمایشگاه‌های فیزیکی آن حتی انسانی‌تر شوند.

سال ۱۸۱۰ شرکت خانوادگی پژو توسط امیل پژو برای ساخت آسیاب‌های قهوه در شهر فرانش-کمته (Franche-Comté) تاسیس شد. اما آرماندو پژو (پسر امیل) در سال ۱۸۸۲ با تولید دوچرخه وارد صنعت حمل و نقل شد و کمی بعد در سال ۱۸۸۹ نخستین خودروی سه‌چرخش را تولید کرد. کمپانی پژو به مدت ده سال از نشان یک شیر سنتی با ظاهری کاملا معمولی به عنوان لوگوی رسمی خود استفاده می‌کرد.

این شرکت خانوادگی در سال 1810 توسط آرماند پژو (Armand Peugeot) در کشور فرانسه تاسیس شد و حوزه کاری اولیه آن هیچ ارتباطی با اتومبیل سازی نداشت. شرکت پژو فعالیت خود را در یک کارخانه خصوصی و کوچک تولید اره و ابزارهای آهنی آغاز کرد و پس از مدتی خط تولید آسیاب قهوه و فلفل نیز به این کارخانه کوچک اضافه شد. یک سال بعد مدل چهار چرخ آن با موتور بنزینی طراحی شد که نسبت به مدل پیشین بسیار متحول شده بود و مورد توجه قرار گرفت.

برند پژو در سال ۱۹۶۰ بار دیگر لوگو خود را به طرز چشمگیری تغییر داد. این لوگوی پژو اکنون تصویری سه‌بعدی از سر شیر با یال ضخیم بود. کلمه پژو در بالای سر شیر قرار داشت و شکل لوگوی آن هنوز شباهت بسیار زیادی به نشان رسمی این شرکت داشت. حروف پررنگ‌تر و خطوط آن مشخص‌تر است و رنگ لوگو به رنگ مسی نزدیک‌تر شده بود.

ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم. در سال ۲۰۲۱، مانند سال ۲۰۲۰، پژو موتورسیکلت با کمپین “ایمن بمان، آزاد بمان”، از ایمنی شخصی و جمعی در زمان چالش های بی سابقه برای سلامت عمومی حمایت می کند. برای موتورسیکلت های پژو، بخش پایانی دو مرحله ای را نشان می دهد. سه سال پس از بازگشت نام “موتوسیکلت پژو”، لوگوی جدید نشان دهنده مرحله جدیدی در توسعه این برند است. در طی این سال‌ها نشان تو خالی می‌شود و جزئیاتش را از دست می‌دهد.

در نهایت طراحان تصمیم گرفتند با کوچک‌ترین تغییرات به اصل لوگوی خود برگردند. در حال حاضر لوگو پژو دارای نشان شیر به عنوان نمادی از تعادل، قدرت و انعطاف‌پذیری است. وکتور لوگو پژو در طول تاریخ تغییرات زیادی را به خود دیده است، اما شیر همچنان به عنوان نماد اصلی آن در تمام طراحی‌ها به کار گرفته می‌شود. تصویر شیر یک تصویر مطمئن و جسور است که پالت رنگی متالیک آن قابلیت اطمینان و اعتماد را به برند پژو افزایش می‌دهد. به همین منظور شیر به صورت نیم رخ طراحی شد تا بینندگان از این زاویه، حس اقتدار آن را بهتر درک نمایند. جزئیاتی همچون طراحی سه بعدی، دهان باز، دندان‌های نیش تیز، اخم، گوش بزرگ و یال پر پشت گردن شیر نشان دهنده حس قدرت، اعتماد به نفس و کاریزما است.

خوشحالیم که توانسته ایم در حد توانمان پاسخگوی نیاز شما در زمینه طراحی باشیم. دوباره سرشیر خشمگین این بار به‌صورت اشکالی از هم جدا و سفیدرنگ داخل سپر سیاه‌رنگ مثلثی با گوشه‌های تیز و مدرن که داخل آن یک حاشیه سفیدرنگ نیز وجود دارد. نام کمپانی نیز با یک فونت مهندسی جذاب و جدید بر زیبایی لوگو افزوده است. شیر و کمان اولیه به رنگ آبی که دور آن را یک سپر زردرنگ با حاشیه‌های آبی احاطه کرده است.

در بالای لوگو تصویر یک شیر کوچک دیده می‌شود که بر روی پاهای عقب خود ایستاده است و در پایین آن نیز کلمه Peugeot با حروف بزرگ و برجسته نوشته شده و پالت تک رنگ آن نیز حفظ شده است. در سال 1810 و زمانی که برند پژو هنوز در زمینه طراحی خودرو فعالیت نداشت، خاندان پژو تصمیم گرفتند از تصویر یک شیر برای طراحی لوگوی شرکت خانوادگی خود استفاده کنند. دندان‌های تیز شیر نشان دهنده قدرت محصولات فولادی این برند و دوام این شرکت بود. کمانی که شیر بر روی آن قرارگرفته است به کارخانه فولاد، قدرت اره‌های تولیدی این برند و تیزی تیغه‌های آن اشاره دارد. برند فرانسوی اولین وسیله نقلیه خود را در سال ۱۸۸۹ معرفی کرد و با خودروهایی که ما استفاده می کنیم، شباهت کمی داشت و در واقع سه چرخ داشت.

پژو در ابتدا به تولید ابزارهای دستی مانند اره‌ها و ابزارهای فلزی مشغول بود و شیر به عنوان نمادی از قدرت و دوام این ابزارها انتخاب شد. این نماد به مرور زمان به یکی از مهم‌ترین عناصر هویتی پژو تبدیل شد. در سال ۱۹۵۵ بود که شرکت پژو شکل لوگوی خود را به قاب شیلد تغییر داد.

در سال ۱۸۸۹، پژو اولین وسیله نقلیه خود را به بازار معرفی کرد و لوگوی شیر روی پیکان به عنوان نماد اصلی این برند بر روی رادیاتورهای خودروهای تولیدی قرار گرفت. شرکت فرانسوی پژو (Peugeot) برندی خوش آوازه و مشهور در صنعت خودروسازی است که سهم قابل توجهی از بازار جهانی اتومبیل را در اختیار دارد. لوگو پژو نیز از جمله لوگوهای طراحی شده با نشان حیوان است که از همان ابتدا با نماد پادشاه حیوانات یعنی شیر معرفی شد. مفاهیمی همچون قدرت و حالت سلطنت در طراحی آرم پژو کاملا مشهود و قابل درک هستند؛ زیرا خودروهای برند پژو اغلب توجه افراد سخت پسند و ثروتمند را به خود جلب می‌کنند. لوگوی پژو از ابتدای طراحی تا به امروز دستخوش تغییر و تحولات بسیاری قرار گرفته است اما نشان شیر معروف آن در تمامی نسخه‌ها حفظ شده و به نماد اصلی برند پژو تبدیل شده است.

سال ۱۹۷۰ شیر طلایی پژو عضلانی‌تر اما با جزئیات کمتر و با جنسی ارزان‌تر از گذشته روی ورودی هوای پژو نصب می‌شود. پارس پی ان جی اولین و بزرگترین سایت تخصصی دانلود عکس PNG در ایران می باشد که بیشتر عکس های خود را به صورت دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد. همچنین پکیج هایی جهت فروش در سایت قرار گرفته اند که مجموع عکس هایی با کیفیت در زمینه های خاص می باشند و به صورت اختصاصی توسط پارس پی ان جی منتشر شده اند.

اما دگرگونی لوگو و محصولات یک برند، کمتر بررسی و تحلیل شده است. در این مستند تلاش کردم با نگاهی تحلیلی بازطراحی‌های لوگوی شرکت خودروسازی پژو فرانسه را همراه با سیر بروزرسانی محصولاتش بررسی کنم. لوگو پژو پس از هفده سال مجددا تغییر پیدا کرد و نماد شیر در این نسخه با رنگ مشکی به همراه یک بنر مستطیلی مشکی طراحی شد. در داخل این بنر کلمه Peugeot با حروف سنس سریف بزرگ و سفید نوشته شده است که توجه مخاطبان را به نام برند جلب کرده و حس اعتماد و حرفه‌ای بودن را به آنان انتقال می‌دهد. لوگو پژو یکی از برجسته ترین و برجسته ترین آرم ها در تاریخ خودرو در جهان است. اگر برای این نشان نبود، این شرکت هرگز نمیتوانست به بالاترین سطح برسد و یکی از معتبرترین تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان شود.

لوگو پژو (peugeot) یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای صنعت خودروسازی در جهان است. این لوگو که نماد شیر است، تاریخچه‌ای طولانی و پر از تغییرات دارد که هر کدام بازتاب‌دهنده دوره‌ای خاص از تاریخ این شرکت فرانسوی است. از اولین  طراحی لوگو ساده و ابتدایی تا نسخه‌های مدرن و پیچیده‌تر، هر تغییر در لوگو پژو نشان‌دهنده تحولاتی در استراتژی‌ها و هویت برند این شرکت بوده است.

در سال ۱۸۱۰ بود که خانواده پژو تصمیم گرفتند از تصویر یک شیر برای لوگو پژو استفاده کنند. دندان‌های تیز شیر نشان‌دهنده قدرت خودروهای تولید شده و دوام این شرکت بود. لوگو تایپ پژو با یک خط بسیار دقیق در جایی که شیر به آن نگاه می‌کند و بر روی یک فلش بزرگ قرارگرفته بود. قدمت تاریخچه لوگو پژو برای اولین بار به سال ۱۸۴۷ بازمی‌گردد و آن را به قدیمی‌ترین لوگو خودرو در جهان تبدیل می‌کند. در این هنگام خانواده پژو به لوگویی احتیاج داشتند که نشان‌دهنده قدرت و فعالیت موثر شرکت باشد و از طرفی دیگر شیر نماد موردعلاقه خانواده پژو بود. در قرن بیست و یکم، لوگوی پژو به طور مستمر تغییراتی را تجربه کرد که همواره بازتاب‌دهنده‌ی پیشرفت‌های این برند در صنعت خودرو بود.

گفتنی است شرکت پژو قصد دارد در سال جاری میلادی مدل‌های جدیدی از محصولات خود نظیر ۳۰۸،۲۰۸، ۵۰۸ و ۵۰۰۸ را معرفی کند. شیر زرد ایستاده بازگشته؛ ولی با تغییراتی که آن را انتزاعی‌تر نشان می‌دهد. نام کمپانی نیز به‌صورت فونت دست‌نویس به رنگ سفید در بالای کادر مثلثی مانند سپر قرار دارد. ما شاهد حذف هر چه بیشتر جزئیات هستیم شیر با حاشیه سفید و توخالی درون یک مربع آبی قرار گرفته است.

در دهه ۲۰۰۰، لوگو با جزئیات بیشتری از سر شیر، مدرن‌تر شد و بر جذابیت و کیفیت تأکید داشت. سپس در دهه ۲۰۱۰، لوگو به سبکی ساده‌تر و مینیمال درآمد، که نمایانگر تمرکز پژو بر طراحی‌های امروزی بود. در نهایت، در دهه ۲۰۲۰، پژو با بازگشت به ریشه‌های خود، لوگویی شامل سر شیر در یک سپر را معرفی کرد که تلفیقی از اصالت و نوآوری را به نمایش می‌گذاشت.

موتورسیکلت های پژو و پژو فصل جدیدی را در تاریخچه خود آغاز می کنند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

از سال 1948 آرم پژو بر روی کاپوت خودروهای آن قرار گرفت و شیر نمادین آن نیز مجددا طراحی شد. نماد جدید لوگو پژو با الهام از نشان فرانسوی Franche-Comté ساخته شد و بر روی یک سپر سیاه و سفید با قاب مستطیلی زاویه‌دار قرار گرفت. در این بخش تاریخچه لوگو پژو را به همراه تغییرات آن در گذر زمان مورد بررسی قرار می‌دهیم. بارها تصاویری در مورد تغییرات برندینگ شرکت‌های بزرگ را در طول سالیان متوالی دیده‌ایم.

ممکن است در سال‌های گذشته خودروهای ۵۰۴ سال ۱۹۷۴ و ۴۰۵ را با این لوگوها در خیابان‌های ایران دیده‌اید. این اثر ریخته‌گری شده روی پیچ رادیاتور خودرو قرار می‌گرفته و آذین‌دهنده محصولات نه‌چندان لوکس پژو بوده. در تصویر زیر سیر تحول لوگوهای شرکت پژو را می‌توانید دنبال کنید. مدل هاچبک 308، به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول مدرن پژو، نیمه دوم سال 2021 رونمایی خواهد شد. این خودرو، نخستین نمونه تولید انبوه با نشان تجاری جدید پژو خواهد بود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *