ماشین های قدیمی ایران با معرفی و مشخصات رنت کنیم

البته شروع تحریم‌های بین المللی و توقف مونتاژ را نیز باید در این امر دخیل بدانیم. به عنوان یک هاچبک اقتصادی، پژو ۲۰۷ ظاهر و امکانات قابل قبولی را ارائه می‌کند و مواردی همچون کیفیت ساخت نسبتا مناسب، عملکرد قابل قبول جعبه دنده دستی و مصرف سوخت بهینه بخشی از مزایای آن هستند. البته اگر قصد خرید این مدل را دارید باید از معایبی همچون کیفیت پایین متریال داخلی، عملکرد جعبه دنده اتومات و گرانی قطعات یدکی نیز اطلاع داشته باشید. ۲۰۶ علاوه بر فرانسه، در کشورهای دیگری مثل چین، برزیل و ایران هم روی خط تولید رفت. حدود یک دهه پس از معرفی این خودرو، شعبهٔ برزیلی پژو بجای عرضهٔ جانشین آن یعنی ۲۰۷ که در سال ۲۰۰۶ معرفی شده بود، به‌منظور کاهش هزینه‌ها، همان ۲۰۶ را فیس‌لیفت کرد. این مدل جدید با تغییرات بزرگی در قسمت جلو، کاملاً شبیه ۲۰۷ اصلی شده بود اما در عقب فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و سپر تغییر کرده بود.

این خودرو مناسب افراد علاقه‌مندان به ماجراجویی و آفرود است و در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی توسط شرکت ایران جیپ تولید می‌شد. جیپ آهو یک ماشین بسیار مقاوم و کارآمد است که با طراحی ساده و قدرتمند خود توانست توجه و تحسین بسیاری از علاقه‌مندان به آفرود را به خود جلب کند. چیزی که دوو اسپرو را از بقیه خودروهای قدیمی ایران متمایز می‌کند، ظاهر اسپرت و خطوط بدنه هماهنگ این خودرو است.

نمونه‌های وارداتی به ایران که بعدها در داخل مونتاژ شدند، موتورسیکلت‌های پژو ۱۰۳ و ۱۰۴ با طراحی ۱۹۶۸ محسوب می‌وند. پژو 306 یک خودروی خانوادگی کوچک است که توسط خودروساز فرانسوی پژو از سال 1993 تا 2002 تولید شد. پژو 306 جایگزینی برای پژو 309 بود که در زمان خود جزو موفق‌ترین تولیدات پژو به عنوان مدل هاچ بک به شمار می‌رفت؛ به همین دلیل در سال بعد یعنی 1994، نسخه‌ی 3 این خودرو را به بازار عرضه کردند. پژو 505 پس از 11 سال از گذشت معرفی مدل 504 به بازارهای کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و چین روانه‌ی بازار شد که حالا به عنوان مدلی تاریخی و به یادماندنی شناخته شده است.

از حدود سال‌های ۱۹۳۰، اولین دوچرخه‌های پژو وارد بازار شدند؛ اما تا اواسط دهه‌ی ۵۰ قرن نوزدهم، دستگاه قهوه‌ساب، مهم‌ترین محصول پژو بود که برای اتحادیه توزیع‌کنندگان قهوه و بازار آزاد ارایه می‌شد. در کتاب‌های تاریخی، تأسیس رسمی اولین کارخانه صنعتی پژو، ۲ قرن پیش و سال ۱۸۱۹ ذکر شده است. پژو روآ ROA در واقع نمونه‌ی بهبود یافته‌ی پژو آردی است که توسط ایران خودرو در اختیار مشتریان قرار گرفت. این خودرو در سال 1388 به صورت کامل بهبود یافت و با موتور 1.7 لیتری OHVG2 پایه‌ی گاز سوز و تغییراتی در ظاهر روانه‌ی بازار شد. این پژو در واقع همان پیکان است یک موتور 1.6 Hillman Avenger دارد و فروش آن از دهه‌ی 90 شروع شد.

در سال ۴۷ بیش از ۱۲ هزار دستگاه پیکان در ایران ساخته شد در حالی که تیراژ تولید بقیه خودروهای ذکر شده حداکثر از ۲۰۰۰ دستگاه تجاوز نمی‌کرد. این روند همچنان ادامه داشت تا سال ۵۱ حدود ۱۲۰ هزار دستگاه پیکان ساخت ایران در خیابان‌های تهران و دیگر شهرستان‌ها تردد می‌کردند. این تعداد در سال ۵۷ و پیش از انقلاب اسلامی با رشد نسبتاً زیادی به بیش از ۴۳۲ هزار دستگاه در سال ۵۷ رسید. پژو 206 تیپ 5 و 6  و برلیانس H220 نزدیک‌ترین رقبای پژو 207 قدیمی در بازار هستند.

در پایان دهه 60 پژو پرشیا ( پارس ) نیز بر پایه 405 و 605 برای بازار ایران طراحی و عرضه شد. در سال ۱۸۹۶ نخستین موتور درون‌سوز توسط شرکت پژو ساخته شد و دیگر نیازی به خرید موتور از دایملر نبود. میتسوبیشی گالانت یکی از نمادهای قدرت و زیبایی در دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ میلادی است که توسط پیش‌گامان صنعت خودرو در ژاپن ساخته شده است. این خودرو با طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و عملکرد فوق‌العاده به عنوان یکی از خودروهای گران‌قیمت و محبوب برای خانواده‌های اشرافی در گذشته بود. میتسوبیشی گالانت به دلیل ظاهر زیبا و خاص همیشه مورد توجه و تحسین علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و کلاسیک قرار می‌گیرد.

سال اول، ۳۰ هزار دستگاه پژو RCZ تولید شد و سال بعد، فروش به ۵۰ هزار دستگاه افزایش یافت. اوایل دهه‌ی ۲۰ میلادی، پژو توانست اولین پیشرانه‌ی دنیا با ۵ سوپاپ در هر سیلندر بسازد که مجهز به ۳ میل‌سوپاپ بود. این نمونه برای نصب روی خودروهای مسابقه‌ای طراحی شد و در زمان خود، فناوری بالای پژو در صنعت موتورهای درون‌سوز را نشان می‌داد. البته پروژه‌ی ۵ سوپاپ در یک سیلندر، در عمل شکست خودر و ثابت شد، سیستم ۴ سوپاپ که در خودروهای امروزی هم وجود دارد؛ از نظر راندمان و استهلاک بهتر از مدل ۵ سوپاپ است.

پژو ۵۰۴ کابریوله از پیشرانه‌ی قدرتمند ۶ سیلندر و ۲.۷ لیتر استفاده می‌کرد که قدرت ۱۳۶ اسب‌بخار و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتربرساعت در اختیار راننده می‌گذاشت. فروش بسیار خوب محصولات پژو با تولید ۴۰۳ ادامه یافت که بعد از ۲۰۳ در سال ۱۹۵۵ معرفی شد. این محصول هم، ۱۱ سال در خط تولید باقی ماند و به تعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه فروخته شد.

پژو در سال ۲۰۱۸، موفق به فروش یک میلیون و ۷۴۰ هزار دستگاه از انواع محصولات خود شده که نسبت به سال ۲۰۱۷ با کاهش ۱۸ درصدی رو‌به‌رو است. مشابه گذشته، همچنان مدل ۲۰۸ پرفروش‌ترین محصول پژو در بازار جهانی محسوب می‌شود و به تعداد ۲۹۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸، فروخته شده است. کیفیت ساخت و استهلاک پژو ۲۰۳، آنچنان خوب بود که ۲ جهانگرد فرانسوی در سال ۱۹۵۳، مسافت ۱۵ هزار کیلومتری پایتخت افریقای جنوبی تا پاریس را به کمک این خودرو و طی ۱۷ روز، طی کردند. مدل ۲۰۳ با عنوان اولین خودروی پژو که خارج از اروپا تولید شد، شناخته می‌شود. اواخر سال ۱۹۴۹ کارخانه‌ی پژو در استرالیا افتتاح و مدل ۲۰۳ را به تولید رساند.

در آن زمان، هزینه‌ی خرید پژو ۴۰۴ کوپه، حدود ۴ هزار دلار (معادل ۳۵ هزار دلار امروزی) و تقریبا برابر با جگوار E تایپ بود. علاوه‌بر اینها، نسخه‌ی ویژه‌ای از ۴۰۴ با پیشرانه‌ی دیزل نیز ساخته شد که رکوردهای مختلف در زمینه‌ی مصرف سوخت و دوام قطعات بر جای گذاشت. هم‌زمان طراحان پژو تلاش کرده‌اند تا ئی-لجند از ۵۰۴ به اندازه کافی فاصله داشته باشد و به مانیفستی برای نسل بعدی ماشین‌های پژو تبدیل شود.

از سال ۱۳۵۳ و با افزایش چشمگیر درآمدهای ارزی، واردات خودرو سواری نیز افزایش یافت و در نتیجه کارخانه‌های خودروسازی با مشکل افزایش رقبای خارجی مواجه شدند. از بهترین و محبوب‌ترین ماشین های قدیمی ایران می‌توان به کادیلاک سویل، پژو ۵۰۴، دوو اسپرو، نیسان پاترول، بیوک، میتسوبیشی گالانت، فولکس قورباغه‌ای، پیکان جوانان و جیپ آهو اشاره کرد. میتسوبیشی گالانت از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان یکی از خودروهای محبوب و مورد توجه در بازار خودروهای قدیمی ایران باقی مانده است.

وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های گروه پی‌اس‌ای (پژو سیتروئن) محسوب می‌شود.

کادیلاک سویل از محصولات برتر شرکت کادیلاک بوده و از ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی مجلل، فناوری پیشرفته و عملکرد برتر اشاره کرد. از مواردی که این خودرو را از بقیه ماشین‌های آن دوره متمایز می‌کند می‌توان به خطوط زیبا و کلاسیک در طراحی بیرونی این خودرو اشاره کرد. این خودرو اما جانشین ۴۰۷ محسوب نمی‌شد بلکه سدان کامپکتی بود که بر اساس ۳۰۸ برای بازارهایی مثل چین و آمریکای لاتین در نظر گرفته شده بود. در سال ۲۰۱۴ نیز نسل دوم ۴۰۸ معرفی شد و به دلیل افزایش سن، در سال ۲۰۲۲ برای دومین بار فیس‌لیفت شد. در این فیس‌لیفت، جلو و عقب ۴۰۸ مطابق با زبان طراحی جدید پژو کاملاً بازطراحی شده اما پروفیل جانبی نشان می‌دهد که همچنان با همان سدان قدیمی سال ۲۰۱۴ طرف هستیم. البته با این فیس‌لیفت، ظاهر ۴۰۸ خصوصاً در قسمت جلو کاملاً شبیه ۴۰۸ کراس‌اوور جدیدی شده که در همان سال ۲۰۲۲ تقریباً هم‌زمان در اروپا معرفی شد.

مدت بسیاری از این شکوفایی پژو نگذشته بود، که در دهه ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی آغاز شد. میان سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ با شعله‌ور شدن جنگ جهانی اول در اروپا، پژو به تولید خودروهای نظامی گوناگون، مجله خبری خودرو سمند که از دوچرخه تا تانک‌های بزرگ را شامل می‌شد، پرداخت. در سال‌های پس از جنگ جهانی اول، خودرو به وسیله لازمی برای همه مبدل شد و دیگر یک وسیله تشریفاتی ویژه قشر مرفه نبود. پژو نخستین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را بر روی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را بر روی آن‌ها قرار داد. پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، پژو توانست به‌عنوان یک خودروساز بزرگ با محصولات مقاوم و کم‌استهلاک در اروپا مطرح شود. در سال‌های ۱۹۲۰، مدل‌هایی از پژو وارد مسابقات نمایشی و رقابت با اسب‌ها می‌شدند تا پرش از سکوها و فنربندی بسیار خوب خود را، نشان دهند.

این محصول، از پیشرانه‌ی ساخت شرکت فرانسوی دیون باتن (Dion-Bouton) استفاده می‌کرد که روی چرخ عقب نصب می‌شد. در همان ایام، نمونه‌های سه چرخ از موتورسیکلت‌های پژو نیز تولید شدند که از نظر فنی، وابسته به دیون باتن بودند. تا سال‌های ۱۹۱۰، محصولات موتورسیکلت‌سازی پژو، از پیشرانه‌ی برندهای مختلف استفاده می‌کردند.

سال ۱۹۶۰، پژو ۴۰۴ رونمایی و به محصولی افسانه‌ای در تاریخ خودروسازی فرانسه تبدیل شد. طراحی این محصول، حاصل کار پینین فارینا بود و آنچنان مورد توجه قرار گرفت که در کشورهای مختلف، ازجمله شیلی، آرژانتین، کنیا، آفریقای جنوبی و حتی کانادا، روی خط تولید رفت. پژو ۴۰۴، با طرح بدنه‌ی کلاسیک تا سال ۱۹۹۱ و به مدت بیش از ۳۰ سال در کنیا ساخته می‌شد.

این محصول هم مشابه بسیاری دیگر تولیدات پژو، با بدنه‌های سدان و استیشن هم فروخته شد؛ اما از سال ۱۹۷۶ تمامی حجم تولید مدل ۱۰۴، به نسخه‌های هاچبک ۴در و ۲در اختصاص پیدا کرد. تا سال ۱۹۸۸ و به مدت ۱۶ سال، پژو ۱۰۴ با مجموع فروش یک میلیون و ۶۲۵ هزار دستگاه، محبوبیت زیادی در اروپا داشت. سودآوری پژو تا اوایل دهه‌ی ۷۰ میلادی، این خودروساز را به شرکتی ثروتمند تبدیل کرد. در این زمان، سیتروئن با کاهش فروش مواجه شد و درنهایت، ۳۰ درصد از سهام خود را به پژو واگذار کرد.

بسیاری افراد برای سرمایه‌گذاری یا کار به دبی سفر می‌کنند و باتوجه‌به بالابودن قیمت خرید خانه در این شهر، به دنبال اجاره خانه در دبی هستند. «Le Grand Bi» نام اولین دوچرخه‌ی ساخته شده این شرکت است که از نوع «penny farthing» بود؛ به معنی دوچرخه‌هایی با چرخ جلوی بسیار بزرگ و چرخ عقب بسیار کوچک. قوای محرکه الکتریکی ماشین از باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعت نیرو می‌گیرد و این نیرو به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ئی-لجند چهار ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. زیرا شیپور به شما کمک می‌کند تا جدیدترین آگهی‌های خرید خودرو کلاسیک را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. تست رانندگی ضمن این‌که نوع سواری خودرو کلاسیک را مشخص می‌کند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان می‌سازد.

در همان زمان، بسیاری از خودروسازان اروپا از جمله پژو هم، به ورطه‌ی ورشکستگی نزدیک شده بودند. سال ۱۹۱۲ همکاری بین اتوره بوگاتی (موسس برند بوگاتی) و پژو ادامه یافت و این مهندس فرانسوی، خودروی پرفروش به‌به را بازطراحی کرد. طراحی پرفروش‌ترین محصول پژو تا آن زمان، برای اتوره بوگاتی هم اعتبار کسب کرد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. از نگاه بسیاری از افراد بهترین زمان برای سفر در ایران، بهار و عید است؛ به همین علت یکی از اصلی‌ترین کارهایی که اکثر افراد و خانواده‌ها در عید و تعطیلات نوروز انجام می‌دهند، مسافرت و…

نیسان پاترول با موتور قدرتمند و سیستم چهار چرخ محرک قوی به راحتی از تپه‌ها و مسیرهای دشوار عبور می‌کند. نیسان پاترول کارایی بالایی در شرایط سخت زمینی دارد و به همین سبب به یکی از خودروهای پرطرفدار در میان افراد علاقه‌مند به آفرود تبدیل شده است. نیسان پاترول از دهه‌های گذشته تا به امروز در خاطرات علاقه‌مندان به ماشین های قدیمی ایران باقی مانده و یکی از خودروهای با ارزش و تاریخی صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. این خودرو به هنگام تولید در سال۱۹۷۴، از معدود مدل‌های اسپرت فرانسوی بود که طراحی جوان‌پسند و  شبیه به محصولات ایتالیایی فراهم می‌کرد.

شما می‌توانید از رانندگی در جاده لذت ببرید و در شهرهای مختلف ایران نیز اقامت کن…

بیوک به دلیل استانداردهای بالای کیفیت و طراحی خاص خود، همواره یکی از گزینه‌های محبوب برای افرادی بود که به دنبال خودرویی زیبا بودند. این خودرو با تلفیقی از ظاهر زیبا، عملکرد قوی و راحتی بالا، اعتماد و رضایت مشتریان خود را به دست آورد. پژو 206 که طرفداران زیادی در ایران دارد در سال 1998 با 6 تیپ تولید و عرضه شدو در سال 2010 در بیشتر کشوهرای جهان متوقف شد. این خودرو در در مسابقات پاریس دوبار قهرمانی رالی جهان می شود پژو 205 به پرفروش ترین و پر صادراترین خودرو در فرانسه تبدیل می شود. پژو 604 اولین خودرو 6 سیلندپژو در سال 1979 و اولین موتور توربو دیزل تجاری شده در اروپا که توسط مقامات دولتی بلند پایه آن زمان پذیرفته شد.

پژو برای طراحی هوش مصنوعی ماشین با شرکت آمریکایی ساوند‌هاند (SoundHound) همکاری کرده که یکی از بنیانگذارانش یک ایرانی-آمریکایی به نام کیوان مهاجر است. راننده از طریق این هوش مصنوعی که قادر به تشخیص ۱۷ زبان مختلف است، می‌تواند با دستورهای کلامی بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کند. در ابتدا، این کارخانه فولاد بود که طیف گسترده ای از محصولات از جمله فنر، قطعات ساعت و دوچرخه را تولید می کرد.

اولین محصول مهم پژو در دهه‌ی ۸۰ میلادی، مدل ۲۰۵ بود که اتفاقا حضوری ناموفق و کم‌رنگ در ایران داشت. برخلاف ۱۰۴ که خودرویی اقتصادی با پیشرانه‌ی کم‌مصرف است؛ نسخه‌های مختلف ۲۰۵ برای حضور در کلاس هاچبک‌های اسپرت (سوپرمینی) و رقابت با فولکس واگن گلف، طراحی شدند. این خودرو سال ۱۹۸۴ به بازار اروپا رسید و تا سال ۱۹۸۸ به تعداد ۵.۳ میلیون دستگاه فروخته شد.

پس از آن مدل‌های بسیاری با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی پنین فارینا مانند پژو ۵۰۴ عرضه کرد. در سال ۲۰۰۰، مرسدس نسخهٔ کوپهٔ C کلاس نسل W203 را با نام C کلاس اسپرت کوپه معرفی کرد. پس از خاتمهٔ تولید W203 و معرفی C کلاس نسل W204 در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۷، تولید اسپرت کوپه هم پایان یافت اما سپس در ژانویهٔ ۲۰۰۸ مرسدس بنز جانشین آن را معرفی کرد که حالا CLC نام گرفته بود. این خودرو اما در اصل همان اسپرت کوپهٔ نسل قبلی بود که با یک فیس‌لیفت بزرگ ظاهر آن شبیه C کلاس W204 شده بود.

بااین‌حال، تولید نسل چهارم همچنان برای بازارهای آمریکای لاتین ادامه دارد و در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ نسخهٔ فیس‌لیفت آن معرفی شد. در این فیس‌لیفت، دماغهٔ میکرا طبق زبان طراحی کنونی نیسان کاملاً بازطراحی شده تا شبیه نسل پنجم شود. مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها اما تغییرات بخش عقبی خودرو جزئی هستند و فرم کلی اتاق سن بالای خود را در قیاس با نسل پنجم کاملاً نشان می‌دهد.

طراحی ۴۰۳ با الهام از فیات ۱۹۰۰ و توسط استودیو پینین فارینا در سال ۱۹۵۴ به پایان رسید. ابتدا، پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری ۲۰۳ روی ۴۰۳ نصب شد؛ اما خیلی زود با موتور جدید ۱.۵ لیتری با قدرت ۶۵ اسب‌بخار به دست مصرف‌کننده رسید. پژو ۴۰۳ هم با تیپ بدنه‌های سدان، استیشن (Familiale) و کابریو تولید می‌‌شد. تا آن زمان، پیشرانه‌های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر هم به خط تولید خودروساز فرانسوی اضافه شده و توانایی فنی شرکت را افزایش داده بودند. تایپ ۱۲۵ در سال ۱۹۱۰، یک خودروی اسپرت و سرعتی محسوب می‌شد که می‌توانست به‌لطف پیشرانه‌ی ۱۱۵۰ سی‌سی، به سرعت ۵۰ کیلومتربرساعت برسد.

این خودرو به گونه‌ای طراحی شده بود که چهار نفر را برای مشتریان با درآمد متوسط ​​در نظر بگیرد. این خودرو با استحکام و پایداری که دارد در زمان خود در بسیاری از کشورها نیز شناخته شده بود و مورد استفاده قرار می‌گرفت. جیپ آهو با قدرت موتورهای قوی خود و قابلیت‌های افرودی منحصر به فرد به یکی از نمادهای آفرود تبدیل شد. این خودرو با کارایی بالا و قابلیت عبور از موانع مختلف، تجربه رانندگی خاصی را برای مصرف‌کنندگانش فراهم می‌کند.

محصول پژو از پیشرانه‌ی ۳.۷ اسب‌بخار دایلمر استفاده می‌کرد و از لاستیک‌های ضخیم بدون تیوپ بهره می‌برد که در آن زمان، تازگی داشت. دیگر نکته‌ی جالب در مسابقه‌ی پاریس روان ۱۸۹۴، کسب مقام اول تا دوازدهم توسط خودروهای ساخت پژو و پنهارد است که همگی دارای پیشرانه‌های دایلمر بودند. پژو در نام‌گذاری خودروهای خود از اعداد 3 رقمی استفاده می‌کند، اندازهٔ عدد سمت راست نشانهٔ نسل خودرو است و اندازهٔ عدد سمت چپ دلالت بر سایز خودرو دارد. برای نمونه در مدل ۲۰۶،عدد 6 نسل خودرو و عدد ۲ اندازهٔ خودرو را نشان می‌دهد. حضور پژو در صنعت خودروسازی در سال 1882 با تولید دوچرخه توسط «آرماند پژو» فرزند امیل پژو صورت رسمی آغاز شد. در این مطلب به خودروهایی قدیمی خواهیم پرداخت که با فیس‌لیفت‌های بزرگ ظاهر و در برخی موارد داخل آن‌ها شبیه به نسل جدید شده است.

ایکاپ، برای عرضه مدل های بروزتر این شرکت در ایران به صورت وارداتی و مونتاژی به توافق رسیدند. سلام بله دوست عزیز، هنوز بعضی از مدل های 405 اما با تعداد محدودتر تولید می شوند. قیمت های درج شده صرفا مجله خبری خودرو سمند قیمت پیشنهادی فروشندگان می باشد و ممکن است خرید وفروش با قیمت های متفاوتی انجام شود.

سال ۱۳۹۵ عرضه مجدد پژو ۲۰۷ این بار با نام پژو ۲۰۷i آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد. کادیلاک سویل با امکانات رفاهی پیشرفته از جمله صندلی‌های چرمی، موتور قدرتمند و… تجربه‌ای لوکس و راحت به سرنشینان خود ارائه می‌دهد. همچنین این خودرو به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، یکی از محکم‌ترین و ایمن‌ترین ماشین های کلاسیک ایران محسوب می‌شود. کادیلاک سویل با تلفیق زیبایی، تکنولوژی و ایمنی همچنان یکی از خودروهای مورد توجه و محبوب در ذهن علاقه‌مندان به ماشین های قدیمی ایران است. البته تقاضا برای این خودروی ۲‌در ۴نفره، آنقدر زیاد نبود که منجر به نجات پژو از بحران مالی شود؛ اما نام ارزش تبلیغاتی بالایی برای شرکت سازنده داشت و مورد تحسین رسانه‌ها قرار گرفت. از آنجا که شمار بسیاری خودرو با انواع متفاوت در خط تولید بود، پژو تصمیم گرفت که خط تولید دیگری را راه‌اندازی نماید.

ژیل ویدال مدیر طراحی پژو می‌گوید هدف از ساخت ئی-لجند بازسازی ۵۰۴ نبوده بلکه پژو با رجوع به گذشته می‌خواهد نشان دهد که “آینده می‌تواند هیجان انگیز باشد”. شباهت چراغ‌ها، فرم اتاق، استفاده از مارک قدیمی پژو و گذاشتن نام مدل روی کاپوت از جمله بخش‌هایی است که به سرعت ۵۰۴ دهه هفتاد را به یاد می‌آورد. اگر علاقه مند به تجربه این خودروی برنده جایزه هستید، این پژو 3008 کارکرده را برای فروش در امارات جستجو کنید و SUV جمع و جور خود را خریداری کنید. خودروهای طراحی شده توسط Pininfarina که صورت خطوط زاویه ای می باشند که این خودرو ها در سال 1961 به موتور تزریق مستقیم مجهز شدند. در سال ۲۰۱۴، اعضای خاندان پژو قبول کردند سهم خود را از ۲۵ درصد به ۱۴ درصد کاهش دهند؛ ضمن اینکه دخالت در امور مدیریتی پژو را به سهام‌داران بزرگ، واگذار کنند. مدتی بعد، بخشی از سهام پژو به دانگ فنگ چین فروخته شد تا علاوه‌بر تأمین سرمایه برای پروژه‌های توسعه‌ی محصولات، منجر به افتتاح چهارمین کارخانه‌ی بزرگ پژو در چین با طرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار دستگاه شود.

مدل‌هایی مانند تویوتا کرولا، بی‌ام‌و 2002، بی‌ام‌و E30، مزدا میاتا (نسل 1)، ساب 900، داتسون، فولکس واگن قدیمی، کادیلاک سویل از مناسب‎ترین گزینه‌ها برای استفاده روزمره هستند. در حال حاضر، پژو از خودروهایی با ویژگی های ایمنی پیشرفته و کمک راننده خارج می شود. SUV جمع و جور 3008 نمونه ایده آلی از پیشرفت های تکنولوژیکی پژو است، این خودرو برنده حدود 65 جایزه بین المللی خودرو شده است. در حالی که 508 دارای کابین I است که تجربه رانندگی منحصر به فردی را ارائه می دهد.

همچنین پژو در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ تأمین موتورهای مسابقات فرمول یک را عهده‌دار شد. میان سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ با شعله‌ور شدن جنگ جهانی اول در اروپا، پژو به تولید خودروهای نظامی گوناگون، که از دوچرخه تا تانک‌های بزرگ را شامل می‌شد، پرداخت. نخستین مدل موتور ۶ کیلووات قدرت داشت، به‌صورت افقی در عقب قرار می‌گرفت و در پژو تیپ ۱۵ نصب شد. پیشرفت‌های بعدی به این صورت بود که موتور به بخش جلوی خودرو منتقل شد و رینگ‌ها به ماشین اضافه شدند و خودروها به خودروهای مدرن شباهت پیدا کردند. این شرکت هم در سال ۱۳۴۲ اولین محصولات خود را که انواع مدل‌های لندروور بود تولید می‌کرد. پس از این تغییر سیاست، یعنی مونتاژ خودرو در داخل به‌جای واردات آن، شرکت‌های متعددی در کشور، با هدف مونتاژ خودروهای خارجی، تشکیل شدند.

خودروی ساخته شده به دلیل سنگینی موتور بخار و زمان‌بر بودن گرم شدن موتور مورد استقبال قرار نگرفت. در نتیجه آقای آرماند پژو تصمیم به ساخت خودروهایی گرفت که در آن از موتور درون‌سوز استفاده شود. در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. در سال ۱۸۹۶ پژو نخستین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و پس از آن پیشرفت‌های مختلفی مانند امکان‌پذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو به‌معنای امروزی آن، شکل گرفت. برای اطلاع از قیمت روغن موتور پژو ۴۰۵ و خرید روغن گیربگس ۴۰۵ با روغن مارکت همراه باشید.

روغن موتور های معرفی شده در این مطلب پر فروش ترین روغن های موجود در بازار هستند. به همین دلیل توصیه می شود برای اطمینان از خرید روغن موتور اصل، حتما از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید. فولکس واگن قورباغه‌ای با افزایش تولید در دهه‌های گذشته به یکی از خودروهای محبوب و مورد علاقه خریداران در ایران تبدیل شد. این خودرو با موتور پرقدرت و عمر طولان، توانست اعتماد و رضایت بسیاری از افراد و مصرف کنندگان را به دست بیاورد. امروزه، پیشرانه‌های پیروتک یک لیتری با قدرت ۶۸ اسب‌بخار و ۱.۲ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار، روی مدل‌های هاچبک پژو، به ترتیب با مصرف سوخت ۴.۵ و ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نصب می‌شوند. همچنین پیشرانه‌های سری پرینس با کد THP طی همکاری مشترک پژو با بی‌ام‌و، گسترش یافته‌اند.

پژو همچنین برای ۴۰۸ سدان داشبورد کاملاً جدیدی را هم مطابق با محصولات بروز خود طراحی کرده است. ترکیب پژو ۲۰۶ CC با مدل هاچبک ۴‌در، منجر به تولید ۲۰۶ SD شد که با نام ۲۰۶ صندوق‌دار شهرت دارد. این محصول، اولین‌بار در ایران دیده شد؛ اما در کشورهای امریکای جنوبی و همچنین مالزی و چین روی خط تولید رفت. قدرتمندترین مدل ۲۰۶ با نام‌های ۲۰۶ GTi و  ۲۰۶RC، مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری و قدرت ۱۷۷ اسب‌بخار، ظرف ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسید.

این سری محصولات، جوایز متعدد، از جمله بهترین پیشرانه‌ی سال را به دست آوردند. این خودرو فراتر از ۴۰۴ در کشورهای مختلف دنیا، از برزیل گرفته تا اسپانیا و نیجریه به تولید رسید. از ابتدا، ۴۰۴ با هدف تولید به‌صورت یک طرح با ۳ نوع بدنه‌ی سدان، استیشن و وانت برنامه‌ریزی شد؛ اما به‌دلیل استقبال بالا، با بدنه‌ی کوپه‌ی ۲در و کابریوله هم به تولید رسید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *