این خودرو شاید شتابی در حد ماکسیما نداشته باشد، ولی به دلیل موتور پر قدرت و گیربکس هماهنگ، می تواند شتابی در حد دنا پلاس توربو داشته باشد. خودروهای سری ۴ پژو، برای من، همیشه یادآور خودروهای سری ۳ بی ام و است. شبکه مالتی پلکس این خودرو از سه شبکه تشکیل شدهاست که توسط BSI با یکدیگر در ارتباط میباشند. صندلی ها ارگونومی مناسبی دارند و در سفرهای طولانی اذیت کننده نیستند. علاوه بر آن، سیستم تعلیق نرم این خودرو نیز ضربات را به خوبی جذب کرده و مانع آزار سرنشینان میشود.
پژو ۴۰۵ در بازارهای جهانی با ۵ نوع موتور بنزینی و دو موتور دیزل که همگی چهار سیلندر بودند بهفروش میرسید. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با بیمههای پژو ۴۰۷، راهنمای بیمه بدنه و مقالهی بیمه شخص ثالث چیست را مطالعه کنید. کمبود قطعات یدکی، کمبود تعمیرکار ماهر و عرضه نشدن نسخه ۶ سیلندر از معایب این محصول پژو هستند.
همچنین طرح غربیلک فرمان سه شاخه این محصول هم شبیه پژو ۲۰۶ بوده و چندان مدرن به نظر نمیرسد؛ وضعیت مشابهی نیز بر پنل کیلومتر بار پشت فرمان با نشانگرهای آنالوگ و یک صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری حاکم شده است. متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین از لحاظ کیفی وضعیت نسبتا مناسبی داشته و قابل قبول به نظر میرسد. همچنین کابین پژو ۴۰۷ فضای تقریبا جادار و کافی را برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت فراهم آورده است و میتواند محیطی لذتبخش و نسبتا وسیع را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
با توجه به محدودیت واردات خودرو در آن سالها، همچنین طراحی جدید و نسبتا غیرعادی این خودرو، ۴۰۷ مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. این موضوع در مورد پنل کیلومتر بار پشت فرمان، نشانگرهای آنالوگ و صفحه نمایشگر دیجیتال ۴۰۷ هم صادق است. خودروی وارداتی پژو 407 به راحتی و بر اساس دلایلی که گفتیم در لیست خودروهای شکست خوردهای مانند سوزوکی کیزاشی و سیتروئن C5 قرار گرفت.
در قسمت عقب پژو ۴۰۷، طول کوتاه درب صندوق و چراغهای یک تکه با فرمی نسبتا ساده و بزرگ را میبینیم. سپر این خودرو با فرم سـادهای که دارد موجب هماهنگی کامل با سایر المانهای بدنه این خودرو میشود. طراحی ظاهری پژو ۴۰۷ موفق شـده است تا حدودی نیازهای بصری مشتریان را برآورده کنـد. طراحی چراغهای کشیده و بزرگ در قسمت جلو و حالت خندان دریچه تهویه در وسط سپر، شباهت زیادی با محصولات دیگر پژو در ایران دارد. قرار گرفتـن لوگوی بزرگ شیر ایستاده در فضایی بین چراغهای جلو یکی دیگر از نشانههای کمپانی فرانسوی پژو است. پژو ۴۰۷ خودرویی بود که به نسبت زمان تولیدش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی را به خریدار ارائه میکرد، اما از مشخصات فنی چندان خوبی برخوردار نبود.
در بخش عقب پژو ۴۰۷ شاهد طول کوتاه درب صندوق و چراغهای یک تکه با فرمی نسبتا ساده و بزرگ در دو طرف آن هستیم که حالتی شبیه به سدانهای فست بک را برای این محصول فرانسوی رقم زده است. فرم ساده سپر نیز از هماهنگی کامل با سایر المانهای بدنه بهره میبرد. بهطور کل سبک طراحی ظاهری پژو ۴۰۷ تا تقریبا جذاب از آب درآمده و توانسته است نیازهای بصری مشتریان را تا حد امکان برآورده سازد. این سدان خوش هیبت فرانسوی از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲۰۰۰ سی سی نیرو دریافت میکند.
در ادامه مشخصات پژو ۴۰۷ را در جدولی آوردهایم تا تصویر بهتری از مشخصات فنی این خودرو داشتـه باشید. با ورود به فضای داخلی پژو ۴۰۷ اولین چیزی که توجه بیننده را جلب میکند، داشبورد نسبتا حجیم است که طراحی مدرنی ندارد. در ادامه انواع و اقسام دکمههایی را روی کنسول میانی میبینید که ممکن است کار با آنها در حین رانندگی برای برخی افراد دشوار باشد.
نمونههای کارکرده پژو ۴۰۷ همچنان بعد از سالها عمر، خودرویی با کیفیت محسوب میشوند و استهلاک بالایی را نشان نمیدهند. پژو ۴۰۷ یک سدان نسبتا درشت جثه از تولیدات شرکت فرانسوی پژو سیتروئن است که طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ روی خط تولید این شرکت حضور داشت. همانطور که گفته شد، پژو ۴۰۷ (Peugeot 407) در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رونمایی و وارد بازار های جهانی شد. این خودرو از نظر فنی و آپشن ها از ویژگی های برجسته زیادی برخوردار بود و همین موضوع سبب محبوبیت آن در کشور های اروپایی شد.
صندوق عقب پژو ۴۰۷ حجمی برابر با ۴۰۷ لیتر دارد، هر چند بسیار بزرگ محسوب نمیشود اما فضای کافی برای جای دادن بار و وسایل را دارا است. به طور کلی طراحی داخلی این ماشین جلوه مدرن و جذابی ندارد اما کابین داخلی جادار و متریال نسبتا مناسبی که در ساخت این خودرو به کار گرفتـه شده است، میتواند رضایت مشتریان را به دست آورد. در ابتدا قرار بـود ۴۰۷ جایگزینی برای پژو ۴۰۵ باشد، اما با توجه به سیاستهای ایران خودرو نه تنها پژو ۴۰۵ کنار گذاشتـه نشد، بلکه تولید پژو ۴۰۷ هم چند سال بعد متوقف شـد. ایران خودرو اولین بار، پژو ۴۰۷ را در ششمین نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران در سال ۱۳۸۳ به نمایش گذاشـت.
یکسال بعد از آن، پژو ۴۰۷ کوپه نیز توانست ۵ ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکپ دریافت کند. این بار به سراغ یک محصول ماندگار اما بی نام و نشان یعنی پژو ۴۰۷ رفته ایم که از اول حضورش در ایران، از نبود مشتری زجر می کشد. پایین بودن استهلاک یک خودرو یکی از مهم ترین مزایای آن محسوب میشود و این موضوع ارتباط مستقیمی با کیفیت متریال بکار رفته در آن دارد.
در ژوئیه ۱۹۸۷، پژو ده نسخه از مدل سدان ۴۰۵ را بهطور همزمان برای مدل سال ۱۹۸۸ رونمایی کرد. مدل ۳۰۵ که از نظر ابعاد اندکی کوچکتر بود بلافاصله پس از عرضه ۴۰۵ از محدوده پژو خارج شد و تولید مدل بزرگتر ۵۰۵ نیز چند سال بعد به پایان رسید. پژو ۴۰۷ از معدود سدانهای اروپایی موجود در ایران است که ارزش خرید آن پایین قلمداد میشود.
این نکته سیستم تعلیق چرخ های جلوی این خودرو را از بسیاری خودروهای هم رده، جدا میکند. این خودرو توانسته است در سال ۲۰۰۴، ۵ ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکپ دریافت کند. در آن سال ها هنوز زه از مد نیفتاده بود، برای همین روی پژو ۴۰۷ هم دیده می شود. کاپوت کشیده است و خطوط طراحی آن سال های پژو ( همچون ۲۰۶ و ۲۰۷ ) روی کاپوت رعایت شده است. بررسی و نظراتی که در ادامه می خوانید، در مورد نسخه عرضه شده در ایران است.
راحتی صندلیها و نرمی سواری آن بسیار بهتر از پژوهای موجود در ایران بود. عایقبندی موتور شرایط خوبی داشت و در نسخههای اتوماتیکش عملکرد گیربکس رضایتبخش بود. پژو ۴۰۷ ذات اروپایی خود را در کیفیت متریال بهکاررفته در کابین و مونتاژ خوبش بروز میداد.
خیر؛ پژو ۴۰۷ برخلاف تصور بسیاری افراد، خودرویی وارداتی است که در ایران مونتاژ و تولید نمیشود. سمند که بهعنوان اولین خودروی ملی ایران شناخته میشود، بر اساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده است و در ابتدا قرار بود جانشین پیکان شود. با بیمه کـردن خودرو میتوانید در برخی حوادث ناگهانی هزینهای را برای جبران خسارات وارد شـده دریافت نمایید. همانطور که میدانید بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای خودروها است و تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری باید نسبت به خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند. حضور نداشتن نسخه هایی با موتور حجیم تر و نبود قیمت گذاری مناسب، شلیک دو گلوله به قلب پژو ۴۰۷ بود.
در داخل خودرو شیشهبالابرهای جلو از نوع دستی است اما در گونهٔ GLX بهصورت برقی است. در سال ۱۳۸۸، نسخهٔ بهروز و فیسلیفت پژو ۴۰۵ با نام SLX تولید شد که به چراغ مهشکن جلو مجهز بود و کاسهچراغهای جلو و عقب آن کریستالی شده بودند. در قسمت بدنه از زههایی با طرح جدید استفاده شده بود و روی لبهٔ در صندوق عقب نیز از یک بادگیر استفاده شده بود. نسخهٔ SLX اوایل با موتور XU7 تولید میشد اما در سال ۱۳۹۰ موتور این نسخه تغییر کرد و با موتور TU5 به بازار آمد. در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ تولید پژو ۴۰۵ GLX برای همیشه متوقف شد اما نسخهٔ تاکسی دوگانهسوز در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تولید شده است. البته سادگی موجود در داشبورد تا حدی دلنشین و خوشایند احساس میشود و نمیتوان انتقادات گسترده را به سوی آن روانه ساخت.
پژو ۴۰۷ یکی از خودرو های سدان خانوادگی است که توسط کمپانی پژو فرانسه وارد بازار های جهانی شد. این خودرو در حد فاصل سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ وارد مرحله تولید شد و جایگزینی برای پژو ۵۰۴ محسوب میشد. سرانجام سه سال بعد مدل دیگری از پژو ۴۰۷ با ظاهری تغییر یافتـه در هشتمین نمایشگاه بینالمللی خودرو مشهد در غرفه ایران خودرو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
این خودرو که از ابتدای وارداتش به ایران با قیمتگذاری نادرست وارد کننده (ایرانخودرو) مواجه بود، امروز نیز با مشکل تأمین قطعات روبهرو است. این معضل را میتوان ناشی از واردات محدود و کوتاهمدت آن دانست که منجر به شکست شد. درنظرگرفتن اینکه تنها ۱۷۰۰ نسخه پژو ۴۰۷ وارد ایران شده است، عمق فاجعه قطعات و تعمیرات این خودرو را در کشور نشان میدهد. پژو ۴۰۷ از طراحی جذاب و بهروزی برخوردار بود و در کابین نیز فضایی چشمنواز را برای سرنشینان فراهم میکرد.
همچنین، قیمت گذاری ها بر اساس میزان امکانات و آپشن ها از دیگر مواردی است که شاید با عقل جور در نیاید. حال که مزایای پژو ۴۰۷ را مطرح کردیم، نوبت آن رسیـده که در مورد معایب این خودرو هم صحبت کنیم. محدودیت واردات ۴۰۷ باعث شـد که خدمات پس از فروش آن در ایران وضعیت مناسبی نداشتـه باشد.
از جمله مهمترین مزیتهای پژو ۴۰۷ میتوان به مواردی همچون طراحی ظاهری مناسب، کابین جادار، امکانات رفاهی مطلوب، ایمنی بالا، عملکرد فنی قابل قبول اشاره کرد. از سوی دیگر محدودیت واردات این محصول سبب شده تا خدمات پس از فروش آن در بازار ایران چندان گسترده نبوده و لوازم یدکی آن نسبتا کمیاب و گران قیمت باشد که این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای مالکان آن در پی داشته باشد. در همان نگاه اول به بدنه پژو ۴۰۷ و به ویژه نمای روبروی این سدان فرانسوی، خیلی زود متوجه تعلق آن به کمپانی پژو خواهید شد. خصوصا نوع طراحی چراغهای کشیده و بزرگ جلو و حالت خندان دریچه تهویه بزرگ تعبیه شده در وسط سپر شباهت زیادی با دیگر محصول معروف پژو در ایران یعنی ۲۰۶ دارد. لوگوی بزرگ شیر ایستاده در فضای مابین چراغهای جلو تاکید دیگری بر تعلق این محصول به کمپانی فرانسوی پژو است و به طور کل شاهد طرح نسبتا جالب و خندهرو در قسمت چهره پژو ۴۰۷ هستیم. نمای جانبی این خودرو حالتی عضلانی و خوش تراش ندارد؛ این تغییرات از سادگی نمای کناری این خودرو کاستـه است.
نوع اتوماتیک آن به وسیله ایران خودرو وارد شد که به فول آپشن شرکتی معروف است. جالب است بدانید که برخلاف تصور عموم،ایران خودرو هیچ کدام از مدلهای این خودرو را نساختـه و مونتاژ نکـرده است. قبل از بررسی مشخصات ظاهری و فنی این خودرو بهتر است ابتدا به معرفی مدلهای عرضـه شـده پژو ۴۰۷ در ایران بپردازیم. ایران خودرو دو مدل پژو ۴۰۷ را وارد ایران کـرد و به دست مشتریان رسانـد.
سایر مدلها به وسیله اشخاص یا شرکتهای دیگری وارد شدهاند که تعداد کمی دارند. پژو ۴۰۷ یک خودروی سدان سایز متوسط محصول شرکت فرانسوی پژو است که در سال 2003 برای اولین بار رونمایی شد. تولید پژو 407 تا سال 2010 ادامه داشت و در نهایت پژو 508 جایگزین این سدان خانوادگی شد. پژو ۴۰۷ در بخش کابین هم همچنان یک ظاهر ساده اما قابل قبولی دارد که همچنان نسبت به بسیاری از هم سن و سالانش هنوز جذاب است. داشبورد میانی در بالاترین قسمت خود میزبان دریچههای مستطیلی شکل تهویه مطبوع بوده و پس از آن مانند یک صفحه نمایش دیجیتالی قرار گرفته که وظیفه دارد تا اطلاعات سیستم پخش و سیستم تهویه مطبوع را نمایش دهد. غیر منطقی بودن محدود قیمتی های تعیین شده برای پژو ۴۰۷ در کشور از جمله دیگر معایبی است که بر این خودرو وارد است و با توجه به قوای فنی ضعیف نسبت به خودرو های کره ای، خرید این مدل پژو کمی غیر عاقلانه به نظر میرسد.
۴۰۷ به عنوان خودرویی با استهلاک پایین یکی از موارد تقریبا اقتصادی به شمار میرود و هزینه نگه داری مناسبی را برای فرد متحمل میشود. به هر ترتیب، خودرویی که میتوانست به یکی از محبوبترین و رایجترین خودروهای ساخت و مونتاژ داخل ایران تبدیل شود با دلایلی پنهان و آشکار جای خود را به خودروهای دیگر داد. شاید بتوان موفقترین خودروی فرانسوی در این کلاس را سریهای رنو مگان دانست که البته به اندازه دو خودروی قبلی لوکس و پیشرفته نیست ولی توانسته است با اقبال بیشتری روبرو شود. سیستم برق و شبکه مالتی پلکس پژو ۴۰۷ شباهت بسیار زیادی با پژو ۲۰۶ دارد. نوع خاصی از سیستم تعلیق دوجناقی در چرخهای جلوی این خودرو بکار رفتهاست.
به سبب کم لطفی کمپانی ایران خودرو در تامین قطعات و لوازم یدکی پژو ۴۰۷، دارندگان این مدل خودرو ناچار هستند تا به تامین قطعات حتی در بازار های آزاد که ریسک محصولات تقلبی را دو برابر میکند مراجعه کنند. علاوه بر آن، نبود شناخت مکانیکی کافی به بخش های مختلف این خودرو تعمیر و نگه داری آن معمولا با سختی و هزینه های بالایی همراه است. پژو ۴۰۷ با دارا بودن امکانات و آپشن های ایمنی مختلفی از جمله سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، و مجهز شده به شش ایربگ در لیست اتومبیل های با ایمنی بالا قرار میگیرد. همچنین، کسب نمرات بالا در موسسه Euro NCAP دال بر ایمنی مطلوب این خودرو میباشد. داستان ورود پژو ۴۰۷ به ایران مربوط به سال ۱۳۸۴ میباشد که به صورت وارداتی در معرض نمایش قرار گرفت و در گالری های مختلف خودرو در کشور رونمایی شد.
خودروهای پژو سری ۴ ثابت کردند، یک خودروی دیفرانسیل جلو هم می تواند جذاب باشد. اگر با افرادی که تخصص در زمینه خودرو دارند و یا حتی قبلا صاحب ۴۰۷ بوده اند، سوال کنید متوجه میشوید که کیفیت قطعات ساخت و بخش فنی این خودرو بر خلاف دیگر خودرو های ایرانیزه شده از درجه بسیار بالایی برخوردار است. بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد.
خودروی وارداتی پژو ۴۰۷ به راحتی و بر اساس دلایلی که گفتیم در لیست خودروهای شکست خوردهای مانند سوزوکی کیزاشی و سیتروئن C5 قرار گرفت. در نمای جلو شاهد ظاهر کشیده و نسبتا باریک چراغ های جلو هستیم که گرافیک داخلی قابل قبول اما سادهای دارند. نشان پژو هم به صورت مستقل میان چراغهای جلو به صورت کرومی و بزرگ قرار گرفته و جلوپنجره هم به صورت بزرگ و پهن بر روی سپر تعبیه شده که با دو چراغ مهشکن همراه شده است. در پاییز ۱۹۹۵، ۴۰۶ بهعنوان جایگزین ۴۰۵ معرفی و تولید مدل سدان ۴۰۵ متوقف شد. یک کیسه هوا از سال ۱۹۹۴ در ۴۰۵ و به صورت استاندارد در سمت چپ Mi16 و T16 موجود بود.
بیمه بدنه هم از دیگر انواع بیمههای خودرویی است که در صورت بروز تصادف و حوادثی که به بدنه خودرو آسیب وارد میکند، این آسیب را تا حدودی جبران میکند. بیمه دات کام با فروش اینترنتی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شرایط را برای خرید این بیمهها راحتتر کـرده است. البته بیمه دات کام بیمههای مختلفی را ارائه میکند که میتوانید از طریق سایت Bimeh.com نسبت به خرید این بیمهها اقدامات لازم را به عمل آورید. پژو ۴۰۷ بهعنوان یک سدان میانسایز شهری با چهرهای مشابه سدانهای دیگر پژو که در ایران بودند ظاهر نشد.
موتور پژو ۴۰۷ که با کد EW10 A شناخته می شود، قادر است ۱۴۰ اسب بخار در ۶هزار دور بر دقیقه و ۲۰۰ نیوتون متر در ۴ هزار و ۱۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. از آنجایی که پژو ۴۰۷ یک سدان خانوادگی به حساب میآید اما دارای نقطعه ضعف بارزی است که به نبود فضای کافی در صندوق عقب اطلاق میشود. موتور این خودرو ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید میکند.
شتاب و سقف سرعت آن در حدودی که انتظار میرفت ظاهر نشد و در کل پژو، سدانی تیز و چابک را به طرفدارانش تقدیم نمیکرد. اما میتوان به فضای خوب کابین آن و همچنین صندوق بار بزرگ بهعنوان یک سدان میان سایز در میان نکات مثبتش اشاره کرد. برای بررسی شرایط خرید این خودرو به بهترین قیمت و خرید 407 در ایران مراجعه کنید. ۴۰۷ سدان سایز متوسط پژوی فرانسه است که در فاصله سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ با هدف جایگزینی ۴۰۵ توسط این کمپانی تولید شد. ۵۰۸ پایانبخش طول عمر کوتاه تولید این خودرو بود که در ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. پژو ۴۰۷ را میتوان گزینه مناسبی برای جایگزینی احتمالی ۴۰۵ در آینده دید؛ بنابراین واردات آن را به کشور از سال ۸۶ آغاز کرد.
عوامل بسیار موجب شـدند که این خودرو در رقابت با خودروهای کرهای و ژاپنی به راحتی بازنـده شـود و امروز افراد کمی به خرید آن تمایل داشتـه باشنـد. در صورتی که بعد از مطالعه این مقاله در مورد این ماشین یا بیمههای موجود برای آن نکته یا سوالی به ذهنتان رسید، لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات این مقاله با کارشناسان ما در میان بگذارید. پژو ۴۰۷ همانطور که اشاره کردیم یک سدان سایز متوسط بوده که به غیر از نسخه سدان در تیپهای دیگری همچون استیشن و کوپه هم تولید شده اما تنها نسخه سدان آن در ایران حضور دارد. از نظر طراحی ظاهری، ۴۰۷ کاملا شبیه به دیگر محصولات پژو در آن سالها بوده و از خط طراحی آن سالهای پژو بهره مند شده است. پژو ۴۰۷ برای اولین بار در سال ۸۴ شمسی در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران توسط ایران خودرو رونمایی شد اما پس از سه سال توانست پا به جادههای کشورمان بگذارد. این خودرو قرار بود به عنوان یک سدان نسبتا لوکس در سبد محصولات آبی پوشان قرار گیرد اما به دلایل مختلفی چندان واردات آن موفقیت آمیز نبود و خیلی زود پژو ۴۰۷ کشورمان را ترک کرد.
بخشهای بعدی نیز به ترتیب به پنل سیستم پخش و سیستم تهویه مطبوع دو کاناله خودرو اختصاص یافته است. مقابل راننده یک فرمان به صورت سه شاخه و اسپرت طراحی شده که البته دکمهای بر روی آن وجود نداشته و به رسم دیگر محصولات پژو سیستم پخش و کروز کنترل خودرو از طریق دو اهرم پشت فرمان کنترل میشوند. این محصول توسط ایران خودرو وارد کشورمان شده اما چندان نتوانست موفقیتی را کسب کند. برخی افراد، تبلیغات نامناسب و حتی تحریمهای اقتصادی را از علتهای دیگر توقف واردات و عرضه آن توسط ایران خودرو میدانند. فروش مدل استیشن در ماه مه ۱۹۸۸ آغاز شد، اگرچه بازار بریتانیا تا اکتبر ۱۹۸۸ نسخههای استیشن را دریافت نکرد. نسخههای راست فرمان در کارخانه سابق روتس/کرایسلر در خط تولید رایتون در نزدیکی شهر کاونتری و مدلهای چپ فرمان در خط تولید سوشو در فرانسه تولید میشد.
برخی خودروهای با اندازه متوسط به بالا مانند هوندا آکورد (از ۲۰۱۳ به بعد مک فرسون)، مزدا ۶ و بسیاری از انواع ماشینهای مسابقه دارای این سیستم تعلیق در چرخهای جلو هستند. این نکته سیستم تعلیق چرخهای جلو این خودرو را از بسیاری خودروهای هم رده خود جدا میسازد. در این خودرو ۶ عدد (راننده/ سرنشین جلو/ جانبی) کیسه هوا به کار رفته است. هر چند ایران خودرو نخواست تا از این خودرو استفاده زیادی ببرد، اما طراحی داخلی اش را کپی کرد. مهمترین نقطه ضعف این خودرو را میتوان قیمت بالا نسبت به خودروهای هم رده چینی در آن زمان و در دسترس نبودن لوازم یدکی آن دانست.
حجم صندوق عقب پژو ۴۰۷ برابر با ۴۰۷ لیتر بوده که در این کلاس چندان بزرگ محسوب نمیشود. با این حال میتوان لوازم یک مسافرت چهار نفره را با حداقل محدودیت درون آن جای داد. پژو ۴۰۷ به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز بوده که توانایی تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را داراست.
پژو پارس یا پژو پرشیا فیسلیفتی از پژو ۴۰۵ است که در بخشهای سپر جلو و عقب، جلوپنجره، در کاپوت، چراغهای جلو و عقب و در صندوق عقب نسبت به ۴۰۵ تغییر بافته است. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدلهای پیش از فیسلیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه میشد. مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردیایکس عرضه میشد. پژو ۴۰۷ با تمام شایستگیهایی که داشت به دلیل عرضه نامناسب و محدود به کشورمان نتوانست آنطور که باید و شاید مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گیرد.
این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. پژو ۵۰۸ یک خودروی سدان است که تقریباً ۱۲ سانتیمتر از پژو ۴۰۷ طولانیتر است که تواماً جایگزین پژو ۶۰۷ نیز شدهاست. پژویی با عنوان پژو ۴۰۸ در چین تولید میشود که مدل تغییر یافتهٔ پژو ۳۰۸ است و در آمریکا جایگزین پژو ۴۰۷ شدهاست.
دیدگاهتان را بنویسید