همان طور که در بالا هم اشاره کردیم تمامی مدلهای پژو پارس مزایا و معایب خاص خود را دارند. پس بهترین نوع مدل پژو پارس را باید با توجه به نیاز و بودجه خودمان تهیه کنیم. البته ایران خودرو هم کمتر این خودرو را تولید میکند و باعث نایابی آن در بازار شده است. تغییرات صورت گرفته روی موتور XUV باعث کاهش 5 درصدی مصرف سوخت خودرو شده است.
البته ناگفته نماند که خرید خودروهای قدیمی نیز دردسرهای خاص خود را دارند. ضمن اینکه دور موتور در سرعت 120 کیلومتر برساعت، حدود 500RPM کاهش یافته که موجب کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش استهلاک موتور میشود. مقایسه پژو پارس XU7P با TU5 نشان میدهد که این دو تیپ به جز پیشرانه هیچ تفاوتی از نظر آپشنها و امکانات و طراحی ظاهری با هم ندارند. موتورهای TU5 و XU7P در تیپهای ساده و ELX به کار رفته است و پژو پارس ساده TU5 از نظر آپشنها و امکانات تفاوتی با پژو پارس ساده XU7P ندارد.
امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از انواع پژو پارس و فرق تیپهای مختلف آن با یکدیگر در اختیارتان قرار داده باشد. بنابراین ابتدا شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت را باز کرده و در داخل ظرفی قرار می دهیم و سوئیچ را باز می کنید. با باز کردن سوئیچ بنزین از لوله خارج می شود اگر بنزین داریم ولی پمپ ینزین کار نمیکند ابتدا فیوزها را با توجه به تصاویر چک کنید و اگر فیوزها سالمند به خرابی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین شک کنید. تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ELX جایگزین شد. این خودرو بواسطه وزن کمتر نسبت به زانیتا و پژو ELX از شتاب بهتری برخوردار است و بدلیل سادگی قطعات استهلاک کمتری دارد.
پژو پارس یکی از خودروهای فیس لیفت داخلی است که تریمهای بسیار متنوعی دارد و عدم آشنایی با مدلهای مختلف آن میتواند منجر به انتخاب مدل اشتباه شود. به صورت کلی پژو پارس سال از آن جایی که موتور ضعیفتری دارد و در واقع مدل پایهای پژو پارس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی محسوب میشود، طرفداران کمتری دارد. البته به لطف گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت کمی بالاتر میرود و مدلهای اتوماتیک به صورت ترکیبی 8.5 لیتر بنزین مصرف میکنند. گیربکس 4 سرعته اتوماتیک پژو پارس TU5 در عرض 15 ثانیه سرعت ماشین را از صفر به صد میرساند. این محصول سالهاست که با موفقیت بر رده سدانهای خانوادگی داخلی حکمرانی میکند و انتخاب اول بسیاری از مصرفکنندگان ایرانی است.
به عنوان مثال، ممکن است دارای سیستمهای ایمنی پیشرفتهتر و بهرهوری سوخت بهتر باشد. در مقابل، موتور TU5 با حجم ۱.۶ لیتر، یکی از محبوبترین موتورها در بین محصولات ایران خودرو است. این موتور به لطف طراحی مدرنتر و سیستم احتراق بهینه، مصرف سوخت کمتری دارد و در شهرهای بزرگ و شلوغ که سوخت اقتصادی اهمیت بیشتری پیدا میکند، بهصرفهتر است. همچنین TU5 صدای کمتری هنگام کار کردن تولید میکند و از نظر استهلاک نیز گزینه قابلاعتمادتری به شمار میرود.
متاسفانه تقریبا تمام امکاناتی که سایر مدلهای پژو پارس دارند در این خودرو حذف شده است و به نوعی امکانات فدای گازسوز بودن شده است. البته میتوانید این خودرو به صورت آپشنال بخرید که هزینه بیشتری به شما تحمیل خواهد کرد. از طرفی اگر تمایل دارید با خرید یک خودروی پژو پارس از بیشترین آپشن ها بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم به فکر خرید مدل LX باشید. همانطور که از نام پارس دوگانه سوز پیدا است، این مدل طراحی شده تا شما حق انتخاب بیشتری برای سوخت مصرفی خودروی خود داشته باشید.
پژو پارس حاصل یک تغییر چهره موفق بر روی پژو ۴۰۵ است و ایرانخودرو در توسعه این محصول سعی داشته تا خودرویی جذابتر و متفاوت از پژو ۴۰۵ خلق کند. در اواخر دهه هفتاد خورشیدی بهنظر میرسید که ظاهر پژو ۴۰۵ برای مخاطبین اندکی کسلکننده بهنظر میرسد و این محصول نیاز به بازاریابی مجدد دارد. به همین دلیل ایرانخودرو تصمیم گرفت با اجرای برخی اصلاحات، سدان سالخورده فرانسوی را به نسل جدیدش یعنی پژو ۴۰۶ شبیه کند و حاصل این تغییرات تولد پژو پارس بود. پژو پارس خودرویی با ظاهر جذاب و هماهنگ است که در مقابل بسیاری از رقبا همچون کیا ریو برتر بهنظر میرسد. به طور کلی، پژو پارس عملکرد شتابی مطلوبی دارد و در مقایسه با خودروهای همردهاش، فرمان پذیری مناسبی دارد. اما مشکلاتی نظیر گیربکس ضعیف و ترمزهای نامناسب دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
اما اگر شما هم سری به وب سایت این مجموعه بزنید و متقاضی خرید پژو پارس باشید، با مدل های مختلفی از این ماشین روبرو می شوید. سازندگان در ابتدا نام پژو پرشیا را برای این ماشین در نظر گرفته بودند که بعدها به دلایلی به پژو پارس تغییر نام پیدا کرد. البته جالب است بدانید که این خودرو در کشورهای دیگر با نام های پژو سفیر، پژو x9 و پژو 406 خزر نیز شناخته می شود. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. این خودرو همچنان برای مخاطبان ایرانی جذاب تلقی میشود، هرچند در طول دو دهه عرضه به بازار، بخش اعظم جذابیت و تازگی خود را به دلیل ورود رقبای جدید از دست داده است. ستونهای باریک و کاپوت کشیده امروزه دیگر چندان نوآورانه محسوب نمیشوند و بهواسطه حضور سدانهای تازهنفس، چشم مصرفکنندگان به مشاهده خودروهایی با ظاهر بهمراتب زیباتر و مدرنتر عادت کرده است.
پوشش رنگ این خودرو به صورت نوع متالیک در رنگهای متنوعی عرضه میشود که بر اساس تقاضای بازار انتخاب میشود. سپرهای جلو و عقب از نوع تزریقی هستند و یک نوار محافظ جانبی با رنگ نقرهای سراسر بدنه را فراگرفته است. چراغهای ترمز عقب این خودرو بسیار جذاب و چشمگیر هستند، و تفاوت شدت نور در لحظه روشن شدن چراغ ترمز عقب بسیار ملموس است. همچنین، چراغ سوم ترمز بر روی طاقچه عقب نصب شده و شیشههای داخلی آن دارای گرمکن عقب میباشند و از سنسور دنده نیز بهره میبرد.
XU7P از نظر مصرف سوخت و استهلاک نسبت به XU7 بهینهتر شده است و دیگر مشکل واشر زدن را ندارد. اما روغن موتور سازگار با پیشرانه XU7P، روغن با درجه گرانروی 0 W 20 است که روغنی گرانقیمت محسوب میشود و هزینه سرویسهای دورهای نسخههای جدید پژو پارس را بالا برده است. همانطور که گفتیم ، یکی از بزرگترین معایب پژو پارس ، موتور آن است که راندمانی پایین و مصرف سوختی بالا دارد. ایران خودرو در تلاش برای رفع این مشکل ، اقدام به عرضه مدل LX نمود که از موتور کم حجم تر و پرتوان تر TU5 بهره می برد که نخستین بار با پژو 206 تیپ پنج وارد ایران شد و در این سالها شاهد نصب آن روی سمند ، رانا و پارس بوده ایم. پژو پارس معمولی یا پارس سال، اولین نسخهای از این خودرو است که در اواخر دهه 1370 معرفی شد. پارس معمولی از امکانات پایهای برخوردار است و به عنوان مدل پایهاین خودرو در بازار شناخته میشود.
علاوه بر این یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو سروصدای بیش از حد موتور، خصوصا در سرعتهای بالا است که میتواند در سفرهای طولانی آزار دهنده باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۹.۲ لیتر گزارش شده است که آن را زمره خودروهای با مصرف سوخت بالا قرار میدهد. این نمونه که به اندازهٔ ئیالاکس مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبودیافته در زمینههای پیشرانه و ترمز عقب است.
همین امر علاوه بر محبوبیت بیشتر، قیمت بالاتری را به این مدل اختصاص داده است. اگر به صورت ترکیبی مسافتی حدود 100 کیلومتر را با این ماشین پیموده باشید، احتمالا متوجه شده اید که مصرف سوخت آن حدود 9 لیتر بوده است. همچنین در آخر لازم است بگوییم که استاندارد آلایندگی این خودرو، یورو 3 می باشد. پژو پارس کابین جاداری دارد و 5 سرنشین بزرگسال با قد و قامت نسبتاً بلند میتوانند بدون گلهمند بودن از کمبود فضای پا یا سر در این خودرو بنشینند.
پس از سال ۱۳۹۳، گیربکس پژو پارس تغییر کرد و بسیار ضعیف و آسیب پذیر شد. موارد بسیاری در رابطه با آسیب دیدگی زود هنگام گیربکس و صفحه کلاچ گزارش شده است و ضعف این جعبه دنده در انتقال کامل قدرت موتور به چرخها، به وضوح دیده میشود. عدم هماهنگی گیربکس با موتور خودرو، شتاب پایین و آسیب دیدن زود هنگام صفحه کلاچ را به همراه دارد که امری آزار دهنده است. این مشکل در مدلهای قدیمیتر پارس وجود ندارد و عمر گیربکس و شتاب خودرو بسیار خوب و چشمگیر است. این مدل نسبت به نمونه های سال از امکانات بهتری بهره می برد و البته قیمت گران تری نیز داشت.
برای معرفی بهترین مدل پژو پارس برای خرید باید همه نمونههای موجود آن را بررسی کنیم. بنابراین اگر برایتان سوال شده بود که فرق پژو پارس ساده و پژو پارس سال چیست؟ باید گفت که هر دو اسم متعلق به یک مدل پژو پارس هستند. مصرف سوخت ترکیبی آن از مدل LX که حجم موتور برابری دارد بیشتر است و ۸ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد که دلیل آن را میتوان گیربکس اتوماتیک آن دانست.
همچنین پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۱ میلیارد ۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود. یکی از بارزترین معایب پژو پارس نسبت به خودروهای همرده، کمبود امکانات رفاهی است. البته تیپهای فول (ELX) پژو پارس لیست امکانات قابل قبولی دارند و میتوانند حرفهایی برای گفتن داشته باشند.
پارس اتوماتیک در اصل همان پارس LX است که به جعبه دنده اتوماتیک AL4 مشابه با پژو 206 تیپ 6 مجهز شده و تولید آن از سال 1389 آغاز شد. به غیر از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک، این خودرو تفاوتی از نظر مشخصات فنی با پژوپارسLX ندارد. این خودرو شتابی حدود 15 ثانیه دارد که خودروی تنبل و کندی محسوب می شود اما مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. این خودرو به علل مختلفی از جمله مشکلات جعبه دنده آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت.
شتاب زیاد معکوس کشیدن و خودرو را با دنده روشن کردن از دلایل پارگی این تسمه می باشد. نوع اول تسمه شارژ است که دیده می شود و می توان با لمس کردن و دیدن شرایط ظاهری آن را تشخیص داد. البته باید این تسمه را در فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتر تعویض کرد و در طی ۱۰۰۰۰ از نظر سلامت و کشش و شرایط ظاهری بازدید و بررسی کنید. سیستم ترمز مجهز به بوستر خلائی بوده که نیروی پای راننده را به هنگام ترمز گیری افزایش می دهد. در پارس معمولی ترمز چرخ های عقب از نوع کفشکی و ترمز چرخ های جلو از نوع دیسکی است که در نوع پارس ۱۶ سوپاپ ترمز های عقب نیز دیسکی توپر و جلو دیسکی پردار استفاده شد و در پارس ELX از سیستم ABS استفاده شد. روغن مورد استفاده در موتور پژو پارس روغنی با درجه گرانروی SAE 20 W 50 با کیفیت و سطح کارایی API SJ است.
مقایسه موتور TU5 با XU7P نشان میدهد که هرکدام از این موتورها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بین آنها بستگی به نیاز و ترجیحات خریدار دارد. موتورهای ۱.۸ لیتری XU7 و XU7P و ۱.۶ لیتری TU5 و ۱.۹ لیتری XUM قدرت مدلهای مختلف پژو پارس را تامین میکند. جعبه دنده دستی ۵ سرعته وظیفه انتقال نیرو به ۱۰ تیپ پارس را برعهده دارد و فقط یکی از تیپهای این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته در بازار موجود است. ایران خودرو در سال ۹۲ تولید ELX موتور زانتیایی را متوقف کرد و به جای آن موتور قدیمی و پر استهلاک XUM را در این تیپ جایگزین کرد. شاید نصب این موتور و کم شدن استقبال مردم از این مدل باعث شد تا در نهایت در سال ۹۶ خط تولید ELX متوقف شود. در حال حاضر، پژو پارس در چهار مدل در بازار معاملات خودرو حضور دارد که در این مطلب قصد داریم با بررسی تیپهای مختلف و انواع پژو پارس، راهنمای خرید پژو پارس را به متقاضیان این خودرو ارائه کنیم.
برای اینکه موتور روشن نشود باید سیم کوئل دوبل قطع کنید تا شمعها جرقه نزنند این کار را تا ۱۵ دقیقه انجام دهید. سعی کنید آن را تعویض کنید ولی اگر چراغ باطری روشن نیست موتور را خاموش نکرده و به حرکت خود ادامه دهید. با روشن کردن بخاری حرارت موتور را کم کنید این کار مثل پاشو کردن فردیست که تب دارد و اگر حرارت پایین نیامد به کناری بروید، پیاده شوید و بدون خاموش کردن موتور شرایط آن را بازدید کنید. در این سیتم از دو فن استفاده شده که با توجه به شرایط متفاوت دمای موتور راه اندازی شده و با دور مناسبی جهت خنک کاری رادیاتور توسط کنترل رله ها بکار میروند.
این خودرو در مدلهای سال، پارس دوگانه سوز، پارس LX و پارس LX XUM به بازار عرضه می شود. مدل های 4 گانه این خانواده تفاوتهای ظاهری زیادی با هم ندارند اما تفاوت قیمت آن بیشتر به تفاوت ساختار فنی و امکاناتش باز میگردد. در ادامه مقاله هر کدام از مدلهای پژو پارس را به شما معرفی میکنیم، اما در همین ابتدا پیشنهاد می کنیم زمانی را برای مطالعه شرایط خرید اقساطی پژو پارس tu5 اختصاص دهید. در بازار خودرو ایران خودرو پژو پارس در کنار پراید و پژو 206 فروش بسیار بالایی دارد. پارس را میتوان جز اولین خودروهای لوکس ایران در نظر گرفت که بر روی پلتفرم پژو 405 طراحی شده است. گرچه پژو پارس در حال حاضر خودرو لوکسی محسوب نمیشود اما وقتی پای خرید خودرو به میان میآید یک سوال ذهن خریداران را به خود مغشول میکند.کدام مدل پژوپارس بهتر است؟ در ادامه با سپندخودرو همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم.
در این مقاله، به تفاوتهای بین مدلهای پژو پارس سال، پژو پارس معمولی و پژو پارس فول خواهیم پرداخت. همچنین، راهنمایی کاملی برای خرید این خودرو با اقساط در بندرعباس را ارائه خواهیم داد. پژو پارس معمولی که بیشتر با نام پژو پارس سال شناخته می شود، مجهز به همان پیشرانه ای است که متخصصان ایران خودرو از آن برای ماشین های پژو 405 و سمند LX استفاده کرده اند. این موتور 1.8 لیتری دارای 4 سیلندر و 8 سوپاپ بوده که در نهایت قادر است حداکثر قدرت 100 اسب بخار و حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر را فراهم آورد. برخی تغییرات نظیر چراغ مه شکن جلو، شکل چراغهای جلو و عقب و شیشه عقب برقی در پژو ۴۰۵ ایجاد شد و پژو پارس متولد شد. در طراحیهای قدیمی پژو پارس، طراحی داخل خودرو با پژو ۴۰۵ یکسان بود و تنها داخل درب خودرو از پارچه و در داشبورد آن، پلاستیک با طرح چوب استفاده شد.
دیگر امکانات این خودرو شامل زیرآرنجهای تاشوشونده در وسط صندلیهای عقب، آینههای بیرونی برقی، چراغ نقشهخوان، سیستم ضد سرقت Immobilizer، و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) میشود. 18- ایران خودرو در حال حاضر، برنامهای برای نصب گیربکس جدید MT6 خود، روی موتور XU7P ندارد اما به لحاظ فنی، چنین چیزی امکانپذیر است. 16- دریچه گاز موتور XU7P همچنان از نوع مکانیکی بوده اما ایران خودرو در تلاش است تا دریچه گاز برقی را روی آن نصب کند. اگر چنین چیزی محقق شود، امکان نصب کروزکنترل نیز در این محصولات، فراهم میشود. البته صدای تولیدی موتور XU7P نسبت به XU7 در دورهای پایین، تغییری نکرده. البته توجه داشته باشید که از ابتدای سال 1401، فروش پارس سال با کد کلاس متوقف شده و پارس سال با کد کلاس نیز از اواسط سال 1401، به بازار راه یافته است.
8- بدلیل افزایش توان و گشتاور در موتور XU7P، دیسک و صفحه کلاچ آن بزرگتر از قبل شدهاند. روشن شدن چراغ چک انژکتور نیز میتواند ناشی از خطاهای موقت قطعات در ECU باشد که گاه می توان با برداشتن سر باطری قطب منفی به مدت ۱۵ دقیقه و یا ۴۰ بار روشن و خاموش شدن خودرو که در طول مدت طولانی باید صورت گیرد میتوان این چراغ را خاموش کرد. خالی شدن باطری از جمله معایب احتمالی ست که ناشی از روشن ماندن چراغهای کوچک، چراغ صندوق و غیره و یا از برق دزدی سیم کشی خودرو است که با بازکردن اتصال سرباطری و خالی نشدن آن میتوان به برق دزدی خودرو پی برد. تعداد دور چرخش فلکه فرمان ۱/۳ دور است یعنی از وسط فرمان ۱.۵ دور به سمت راست و ۱.۵دور به سمت چپ می چرخد و قطر دایره چرخش خودرو۱۱ متر است. حجم روغن گیربکس مورد نیاز ۲.۵ لیتر با درجه گرانروی SAE 75 دبیلو ۸۰ است. دقت کنید که سوختگی حاصل از پاشش آب موتور بسیار شدید است و باید فاصله خود را از موتور در این شرایط حفظ کنید.
این مدل برای افرادی که به ظاهر و تواناییهای پارس علاقه دارند و همینطور برای رانندگی راحت در شهر به گیربکس اتوماتیک نیاز دارند، بسیار مناسب است. پژو پارس یکی از محبوبترین خودروهای تولید داخل ایران به شمار میرود که به دلیل طراحی کلاسیک و عملکرد مناسب همواره مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این خودرو در مدلهای مختلفی مانند پارس سال، پارس LX، پارس TU5 و پارس ELX عرضه میشود که هر کدام دارای آپشنها و ویژگیهای متفاوتی هستند. پژو پارس با کابینی شبیه به پژو ۴۰۵ تولید می شود که این مساله یک امتیاز منفی برای این خودرو محصوب می شود. کابین این دو خودرو از نظر نوع متریال و طراحی شبیه یکدیگرند و تفاوت های بسیار اندکی در برخی از جزئیات با یکدیگر دارند، اما تفاوت قیمت این دو خودرو بسیار بیشتر از تفاوت های ظاهری، موتور و کابین است. خودروی پارس از صندلی های راحت تری نسبت به پژو ۴۰۵ برخوردار است و طراحی مناسب غربیلک فرمان، دکمه های روی فرمان، کیلومتر شمار و سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک آن را از پژو ۴۰۵ کمی متمایز میکند.
به طور کلی در تمام مدلهای پارس، شتاب خودرو راضی کننده است و در مقایسه با دیگر خودروهای تولید داخل هم رده خود، شاهد شتاب خوب و چشمگیری هستیم. در آخرین طرح فروش فوقالعاده ایران خودرو در خرداد ۱۴۰۰، پارس سال با مبلغ یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۷۱ ریال به فروش میرسد. در ادامه قصد داریم انواع مختلف پژو پارس را معرفی کنیم تا ببینیم که این تیپهای مختلف پژو پارس چه فرق اساسی با یکدیگر دارند و در شرایط فعلی، بهتر است کدام یک را خریداری کنیم. 11- موتور XU7 پلاس ایران خودرو، همچنان از نوع 8 سوپاپ بوده و بدلیل هزینههای زیاد، ایران خودرو از نسخه 16 سوپاپ آن صرفنظر کرده است. البته پژو پارس ELX با موتور TU5 و XU7P امکانات بیشتری از تیپهای ساده دارد که شامل سنسور باران، دی لایت، اتولایت و نمایشگر لمسی میشود.
بر اساس دادههای دیوار، قیمت پژو پارس LX TU5 در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳۹۰ میلیون تومان است. در ادامه قصد داریم انواع پژو پارس را معرفی کنیم تا ببینیم که این تیپهای مختلف پژو پارس چه فرق اساسی با یکدیگر دارند و در شرایط فعلی، بهتر است کدام یک را خریداری کنیم. پرشیا تا به امروز، زیباترین و موفقترین فیس لیفت ارائه شده در خودروسازی ایران است. این خودروی لوکس آن روزها، آنچنان مورد استقبال واقع شد که مدیران ایران خودرو خیلی زود مقدمات صادرات آن را نیز فراهم کردند.
تولید پارس ELX که به موتور زانتیایی معروف است، از سال ۸۴ آغاز شد و تا سال ۹۲ ادامه داشت. نظر شما درباره بررسی و مقایسه انواع پژو پارس چیست چیست؟ به نظر شما بهترین مدل پژو پارس کدام یک از موارد بالا است؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید. تولید پارس ELX که به موتور زانتیایی معروف است، از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۲ ادامه داشت.
خریدوفروش پژو پارس در بازار خودروهای کارکرده رونق قابل توجهی دارد و برای فروش این خودرو به مشکل چندانی برخورد نخواهید کرد. هرچند افزایش قیمت سوخت در دو دهه اخیر بخشی از مشتریان پژو پارس را به سمت سدانهای کممصرف نظیر پژو ۲۰۶ صندوقدار سوق داده است. کابین این خودرو جادار بوده و راننده در جایگاه راحتی قرار دارد و در سفرهای طولانیمدت بدن راننده آسیب کمتری خواهد دید. عایقبندی کابین پژو پارس بهخصوص در نسخههای قدیمی نسبت به خودروهای اقتصادی داخلی بهتر است و صدای پیشرانه کمتر وارد کابین میشود، ازاینرو با فضایی آرامتر روبرو خواهید بود. فرمان خودرو نیز استحکام قابل توجهی داشته و خودرو در سرعتهای بالا پایداری مناسبی از خود نشان میدهد که این موضوع باعث افزایش حس اطمینان هنگام سواری خواهد شد.
با انتشار نخستین اطلاعات از پژو پارس سال جدید، حالا مطمئن شدهایم که ایران خودرو در سال 1401 علاوه بر معرفی پارس TU5 سفارشی ELX، تولید پارس XU7P سفارشی ELX را نیز شروع کرده است. در نتیجه، مقایسه موتور TU5 با XU7P نشان میدهد که اگر به مصرف سوخت کمتر و استهلاک پایین اهمیت میدهید، TU5 انتخاب مناسبی است؛ اما موتور XU7P مناسب کسانی است که بودجه کمتری دارند. با همه این تغییرات و بهروزرسانیهای کابین پژو پارس همچنان قدیمی به نظر میرسد و قابل مقایسه با رقبای چینی و حتی محصولات جدید ایرانی نیست. امکانات این خودرو در حد یک مدل پایه است و تنها به چند مورد خلاصه میشود. کیسه هوای سرنشینان جلو، دکمه های کنترلی بر روی فرمان و سیستم تهویه هوای اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب از جمله این امکانات است.
آنچه درباره این خودرو بسیار لذت بخش است، شعاع دید راننده در داخل خودروست. هنگامی که پشت فرمان پارس مینشینید، دید کاملی به جلو و عقب و به لطف طراحی خوب آینههای جانبی، دید خوبی به کنار خودرو دارید. در طراحی جدید داشبورد، دسترسی به تمامی دکمهها مناسب است و چیدمان خوبی برای آنها در نظر گرفته شده است. برای سرنشینان عقب فضای بسیار مناسبی وجود دارد و سه نفر میتوانند به راحتی در صندلیهای عقب پژو پارس بنشینند. فضای صندوق عقب کاملا مناسب است و حجمی به اندازه ۴۷۰ لیتر داراست که برای خانوادهها کاملا کافی است.
تمام خودروهای پژو پارس تولید شده از سال ۹۳ به بعد با این داشبورد عرضه شدهاند. موتور پژو پارس چهار سیلندر خطی در کلاس حجمی ۱۷۶۱ cc است که در دو نوع معمولی و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. پژو پارس ELX دارای پیشرانه 1.7 لیتری با حداکثر قدرت 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر می باشد. همچنین برای طی کردن شتاب صفر تا صد تنها به 9 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند به حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت دست یابد. چند سالی است که ایران خودرو برخی نسخههای پژو پارس را با پیشرانه TU5 تولید میکند.
دیدگاهتان را بنویسید