این موضوع باعث میشود که فضای بار خودرو به ۱۰۲۷ لیتر برسد که برای یک خانواده ۵ نفره و همچنین سفرهای بینشهری کاملا رضایتبخش خواهد بود. در سالهای اخیر، شاهد حضور گسترده خودروسازان چینی در این سگمنت بودهایم؛ اما هیچکدام نتوانستهاند بهطور کامل سهم بازار را به خود اختصاص دهند. مانیان ترا با تکیه بر نام نیسان و تواناییهای آفرود خود میتواند بهعنوان گزینهای قابل احترام، جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند. در این مطلب از وبسایت آیتول قصد داریم تا شما را با مشخصات نیسان ترا آشنا کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره ویژگیهای این خودرو به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید.
اما نمونه قابل عرضه در بازار ایران تنها از نوع ۵ نفره خواهد بود که بر اساس تجربه محبوبیت بیشتری در مقایسه با خودروهای ۷ نفره دارد. طراحی خارجی زیبا و مدرن نیسان ترا، همراه با جزئیات دقیق و کیفیت ساخت بالا، این خودرو را به یک انتخاب جذاب برای علاقمندان به خودروهای شاسیبلند تبدیل کرده است. ظاهر قدرتمند و شیک این خودرو، باعث میشود که در هر جادهای مورد توجه قرار گیرد.
در بخش ظاهری با خودرویی تنومند و با ابعاد به نسبت بزرگ مواجه هستیم که در جای جای خطوط و فرم بدنه به شما یادآوری می کند که من یک نیسان هستم. در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ با قاب کرومی معروف نیسان را شاهد هستیم که لوگوی مانیان بهجای لوگوی نیسان یا دانگ فنگ جانمایی شده است. لوگویی که احتمالاً با ورود خودرو به بازار، به سرعت توسط مالکان به نیسان تغییر خواهد یافت.
نیسان ترا مانیان خودرو در بازار ایران با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ ساخت کمپانی میتسوبیشی عرضه میشود. این موتور چهار سیلندر میتواند قدرتی در حد ۲۲۱ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر را به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سنتی انتقال دهد. وجود گیربکس اتوماتیک سنتی باعث میشود تا قابلیتهای آفرودی نیسان ترا بهتر از محصولات مجهز به دیگر انواع جعبه دنده اتوماتیک باشد. ظاهرا قرار است مانیان خودرو (زیرمجموعه پرشیا خودرو)، مونتاژکنندهی نیسان ترا در ایران باشد و این شاسی بلند را با پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ میتسوبیشی عرضه کند.
ترا با نشان تجاری نیسان، از سال ۲۰۱۸ تا کنون در تایلند و چین (دانگ فنگ) تولید میشود. این خودرو، طبیعتا مناسب بازار امریکا نیست و برای فروش در کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی ساخته شده است. جعبهدنده نیسان ترا از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT باقابلیت تیپ ترونیک است که به کمک سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل میتواند نیرو را به سمت کلیه چرخها ارسال کند. مطابق معمول سه حالت انتقال نیروی دوچرخ سبک 2H، دوچرخ سنگین 2L و چهارچرخ سنگین 4L، توسط راننده قابل انتخاب خواهد بود. مدل ۲/۵ لیتر دنده اتوماتیک دو دیفرانیسل در چین به قیمت ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار فروخته میشود که باتوجه به ابعاد نیسان ترا و توانایی فنی، چندان گران نیست. این شرایط قیمت، احتمالا برای مدل ۲ لیتر توربوشارژ مونتاژ مانیان خودرو نیز وجود خواهد داشت.
این شاسی بلند سایز متوسط نیسان، از سال ۲۰۱۸ جایگزین مدل پالادین در بازار چین شد. این خودرو از نظر ابعاد، بین کراس اوور ایکس تریل (Rogue) و شاسیبلند فول سایز پاترول (Armada) قرار میگیرد و با ابعاد ایدهآل خود، به دنبال فتح بازارهای خاورمیانه و آسیای شرقی است. استفاده از تریم رنگی با روکشهای چرمی در سطوح مختلف داشبورد و دربها، حس کیفیت و زیبایی را به سرنشینان القا میکند. یک نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد قرار دارد که مرکز توجه کابین است و امکانات متعددی را به راننده و سرنشینان ارائه میدهد. این طراحی بهگونهای است که میتواند با کراساوورهای نیمهلوکس چینی رقابت کند و تجربهای دلپذیر و راحت را به سرنشینان هدیه دهد. طبق جدیدترین اعلام مانیان خودرو، شرایط فروش فوری نیسان ترا شاسی بلند جدید این شرکت مشخص شده است.
نیسان ترا بهعنوان یک خودروی آفرودی مدرن، نه تنها از امکانات رفاهی بالایی برخوردار است، بلکه در زمینه ایمنی نیز توانسته است استانداردهای بالایی را رعایت کند. تجهیزات ایمنی این خودرو، هم در نسخه پایه و هم در نسخه فول آپشن، به گونهای طراحی شدهاند که امنیت سرنشینان را در شرایط مختلف رانندگی، چه در جادههای شهری و چه در مسیرهای آفرودی، بهطور کامل تأمین کنند. آنچه سبب نگرانی خاطر خریدار است قیمت نهایی حدود سه میلیارد تومانی مانیان ترا می باشد که اختلاف قیمت زیادی با قیمت نهایی رقبای چینی خود در بازار دارد.
مدل ۲ لیتری توربوشارژ نیز با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر ارائه خواهد شد که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن به ۹ ثانیه میرسد. این نسخه به گیربکس ۸ سرعته ZF آلمان مجهز است که به عملکرد بهتر و افزایش کارایی خودرو کمک میکند. این خودرو آفرود به عنوان یکی از بهترین گزینه های این کلاس در بازار ایران شناخته می شود و می تواند بازار خودروهای آفرود را در دست بگیرد. این توان از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سنتی به چرخها منتقل میشود که به گفته کارشناسان، نسبت به سایر گیربکسهای اتوماتیک، عملکرد بهتری را در آفرود رقم میزند. امروز در عصر جدیدی از روابط بینالملل، نیسان بار دیگر با چهرهای جدید به ایران بازگشته و این بار، از طریق همکاری با شرکتی چینی به نام دانگفنگ، در قالب ترا و با نام مانیان ترا روانه بازار ایران شده است.
در نتیجه نمای داخلی مانیان ترا بهروزتر و زیباتر از نمای خارجی آن جلوه میکند. داشبرد نامتقارن دارای زوایا و خطوط نرم متعدد و طراحی گیرا است که در ترکیب با نمایشگر ۱۰ اینچی مولتی مدیا و تریم دو رنگ داخلی، جلوهای زیبا پیشکش خریدار میکند. خوشبختانه در این مدل، کلاستر خودرو از نوع آنالوگ دوار با اعداد کاملا خوانا و سنتی است که با یک کامپیوتر سفری ۳.۵ اینچی رنگی تکمیل میشود که از هر نظر بر کلاستر دیجیتال رایج در خودروهای امروزی برتری دارد. با این حال در نمای جلو خودرو هنوز میتوان تریم کرومی V شکل که امضای انحصاری نیسان از زبان طراحی V-Motion این برند است را مشاهده کرد. نمای عقب نیز همانند جلو خودرو تقریبا فاقد هیجان و اغراق است، اما چهرهای کاملا کاربردی و متمرکز بر استفاده بیراههنوردی را به تصویر میکشد.
مانیان خودرو، زیرمجموعه پرشیا خودرو، وظیفه مونتاژ و تولید داخلی مانیان ترا را بر عهده دارد. نیسان ترا مانیان خودرو، شاسیبلند آفرود، بهعنوان یکی از برترین گزینههای این سگمنت در بازار ایران شناخته میشود و عطش بازار تشنه خودروهای آفرود را سیراب خواهد کرد. حضور ترا در ایران دارای اهمیت بالایی است؛ زیرا سگمنت شاسیبلند سایز متوسط آفرود در کشور با وجود گزینههای محدود، با خلا بزرگی روبهرو است. گیربکس اتوماتیک سنتی مانیان ترا، از نوع مجهز به مبدل گشتاور است که دوام بالاتری دارد. این ویژگی در کنار سیستم چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل عقب، ترا را به گزینهای ایدهآل برای طبیعتگردی و پیمایش مسیرهای آفرودی تبدیل کرده است. باک ۷۳ لیتری آن، پیمایش مسافتهای طولانی را بدون نیاز به توقف برای سوختگیری امکانپذیر میکند.
دریافت نهایت لذت سواری این خودرو به اندکی تجربه یا تمرین و آگاهی از اصول آفرود ایمن در بیراهه ها نیاز دارد. پیشرانه نیسان ترا ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد. نیسان ترا به عنوان یک شاسی بلند شاسی مستقل در بازار ایران رقبای زیادی ندارد اما محصولاتی مثل تویوتا پرادو کارکرده، لندکروزر اتاق ۱۰۰، جی ام سی S350 و… را میتوان رقیب مانیان ترا در کشورمان دانست. هنوز قیمت مانیان ترا از سوی پرشیا خودرو اعلام نشده است، اما بدون تردید این خودرو گزینه ارزانقیمتی نخواهد بود.
گیربکس هشتسرعته اتوماتیک ZF نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. سیستم تعلیق محصول مانیان خودرو در جلو از نوع دوجناغی دوبل و در عقب از نوع مولتی لینک 5 اتصاله است. نیسان ترا یک شاسی بلند خانوادگی سایز متوسط با شاسی مستقل است که با موتور ۲ لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سامانه چهارچرخ محرک عرضه میشود. حداکثر قدرت موتور ترا برابر ۲۲۵ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر است که به صورت پیشفرض به چرخهای عقب منتقل میشود. این محصول مانیان خودرو ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و سوخت مورد نیاز خود را از یک باک ۷۳ لیتری تامین میکند. مانیان ترا، از شاسی نردبانی مستقل، موتور توربوی ۲ لیتری میتسوبیشی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، مودهای متنوع آفرود فضای داخلی جادار و رانندگی نرم سود میبرد.
این خودرو با طراحی زیبا و کاربردی خود، مناسب برای آفرود و طبیعتگردی است و میتواند نیازهای مختلف خانوادهها و علاقهمندان به ماجراجویی را برآورده کند. با توجه به امکانات و ویژگیهای ذکر شده، نیسان ترا گزینهای بسیار جذاب در بازار خودروهای آفرودی ایران محسوب میشود. پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی با فناوری MIVEC، توان تولید قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر را فراهم میکند. نیروی محرکه در حالت عادی به محور عقب میرود، اما تنظیمات چهار چرخ محرک (۴X4) نیز در دسترس است. مانیان خودرو به عنوان بازوی تولیدی پرشیا خودرو قصد دارد نیسان ترا یا همان پالادین بازار چین را در ایران به عنوان یک شاسی بلند شاسی مستقل، مونتاژ و عرضه کند. این خودرو در واقع همان نیسان ترا (Nissan Terra) است که در چین توسط شرکت ژنگژو-نیسان به تولید می رسد.
این ابعاد یعنی با خودرویی طرف هستیم که ابعادی نزدیک به رکستون G4 دارد و کابین آن بسیار جادار است. در بخش دیگری از قسمت یازدهم فصل ده اسب بخار به سراغ روغن موتور سیکلت آمده ایم. موردی که شاید شنیده باشید که از روغن ماشین نیز برای موتور سیکلت می توان استفاده کرد. اما آیا واقعا اینطور است؟ در این بخش به استاندارد های مربوط به روغن موتور سیکلت نیز پرداخته ایم. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با سیستمهای ABS، EBD و BA، ایمنی بالایی را برای سرنشینان فراهم میسازند.
نیسان ترا دارای طول ۴۸۸۲ میلیمتر، عرض ۱۸۵۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۸۳۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۵۰ میلیمتر است. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.
نیسان ترا از جهات مختلف به عنوان یکی از پیشتازان در دنیای خودروهای شاسیبلند، به خصوص در ایران، مورد توجه قرار میگیرد. در این بخش، به طراحی ظاهری جذاب و قابل توجه این خودرو میپردازیم که هویت نیسان را با وضوح به نمایش میگذارد. نیسان ترا بهواسطه طراحی مقاوم و امکانات پیشرفته خود، بهویژه در زمینه آفرود و طبیعتگردی، توجه بسیاری را جلب کرده است.
البته اگر جای دور گرفتن بود قطعا پرادو نیز می توانست این کار را به انجام رساند. در بازار جهانی، نیسان ترا با پیشرانههای دیزل هم تولید میشود که طبیعتا مناسب کار با گازوئیل ایران نیستند و وارد کشومان نخواهند شد. مدل ترا (Terra) از خانواده شاسی بلندهای سایز متوسط نیسان، در سال ۲۰۱۸ جانشین خانواده قدیمی پالادین (Paladin) شد که البته در برخی قسمتهای جهان با نام نیسان اکسترا (X-Terra) نیز شناخته میشد.
با احتساب نرخ دلار ۶۰ هزار تومان و هزینههای جانبی مخصوص خودروهای خارجی در ایران، قیمت نیسان ترا برای مشتریان ایرانی بهطور تقریبی ۳.۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان خواهد بود. این قیمت میتواند بسته به شرایط بازار و نوسانات ارزی تغییر کند، اما بهطور کلی بهعنوان یک شاسیبلند با امکانات مناسب و طراحی جذاب، این قیمت قابل قبول بهنظر میرسد. صندلیهای بزرگ و تمام چرم نیسان ترا طراحی ارگونومیک دارند و بهطور خاص برای سفرهای بلند مدت راحتی را تضمین میکنند. این خودرو بهعنوان یک شاسیبلند سه ردیف صندلی شناخته میشود که بهراحتی میتواند خانوادهها و مسافران را جابجا کند.
با این حال باید توجه داشت که نیسان ترا تولید یک جوینت ونچر چینی ژاپنی می باشد و قسمتی از این مبلغ را مدیون اعتبار برند دخیل نیسان و طراحی مهندسی و ریشه دارش می باشد. با استفاده از حالت دو دیفرانسیل سبک، نیسان ترا در دنده یک و دو کشش خیلی خوبی دارد که البته با خفگی محسوسی همراه بود. در صورت قرار دادن گیربکس در وضعیت دی و اعتماد به رایانه گیربکس ممکن است وضعیت رانندگی کمی ناامید کننده شود. در بررسی نمای عقب نیسان ترا باید گفت نسبت به نسخه فیس لیفت ۲۰۲۱ ساده و بی آلایش به نظر می رسد. به طور کلی نیسان برای سری اول از مدل ترا تلاش زیادی جهت ارائه تصویر یک خودرو با سابقه و دارای طراحی جنجالی انجام نداده و اقدامات اصلاحی را به نسخه های فیس لیفت موکول نموده است. البته در سال های اخیر شاهد حضور وسیع خودروسازان چینی در این کلاس بوده ایم ولی هیچ یک کاملا سهم بازار را از این نظر به خود اختصاص نداده اند.
نسخههای اولیه تولیدی ترا شاید از برخی آپشنهای رفاهی رایج مانند دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور بیبهره باشند، اما هر آنچه را برای رانندگی ایمن و لذتبخش در طبیعت نیاز دارید، به شما ارائه میدهند. نیسان ترا، جدیدترین فرزند از خانواده شاسیبلندهای سایز متوسط نیسان است که در برخی نقاط جهان با نام نیسان اکسترا (X-Terra) شناخته میشود. این خودرو، با ترکیبی از استحکام و انعطاف پذیری، بین محبوبیت خانوادههای کراساوور ایکستریل و نیسان پاترول قرار میگیرد.
این طراحی ممکن است برای افراد بسیار قدبلند محدودیتهایی در ناحیه سر ایجاد کند، اما به طور کلی فضای کابین بسیار دلپذیر و راحت است. دیفرانسیل سالید در بخش عقب عملکرد خوبی در ناهمواریها دارد، هرچند چرخهای جلو کمتر باز میشوند. از جمله نقاط ضعف این خودرو، نبود کروز تطبیقی و انتخاب حالتهای چهارچرخ سبک و سنگین با یک کلید چرخان است. سیستم تعلیق جلو شامل دوجناغی دوبل و سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی لینک یا پنج اتصاله است. تجربه سواری این خودرو نشان میدهد که با یک شاسیبلند پرشتاب مواجه هستیم که به خوبی به فرمان گاز پاسخ میدهد، هرچند کیفیت پایین سوخت داخلی باعث شنیدن صدای ناک موتور میشود.
شاید بتوان تنها ضعف اساسی نیسان ترا مانیان خودرو را همین قیمت نهایی تیز آن دانست که ممکن است تا نزدیک به دو برابر برخی رقبای تمامچینی همکلاس خود نیز برسد. البته جای تردید نیست که بخش بزرگی از این بها در حقیقت صرف پرداخت اعتبار و سابقه برند نیسان و عملکرد بسیار خوب خودرو میشود. با شکست پروژه MX-8 شرکت ایستا موتور، مانیان ترا شرکت پرشیا خودرو یکی از معدود شاسی بلندهای مخصوص آفرود بازار کشور است که بهصورت مونتاژی صفر کیلومتر عرضه خواهد شد.
با توجه به کمبودهایی که در تنوع خودروهای شاسی مستقل و آفرودی در ایران دیده میشد، شرکت مانیان خودرو تصمیم گرفت تا یک نسخه قدرتمند از نیسان ترا را با لوگوی اختصاصی مانیان به فهرست محصولات خود اضافه کند. اینکه با یک ماشین آفرودی طرف هستیم، باعث نمیشود تا کابین با طراحی ساده و کم کیفیت مقابل ما باشد. مانیان ترا از این جهت به هیچ وجه خساست به خرج نداده و یک کابین زیبا، باکیفیت، امروزی و نسبتاً لوکس را ارائه میدهد.
در خصوص تجربه سواری این خودرو باید گفت با یک SUV دو لیتری اما پرشتاب مواجه هستیم که هنگام فشردن پدال گاز ناامیدتان نمی کند، اما با توجه به کیفیت بسیار پایین سوخت داخلی، صدای ناک موتور را به خوبی می شنویم. با توجه به سگمنت خودرو تکان های عرضی را داریم، اما این مورد آزاردهنده نیست و به طور کلی، سواری خودرو بین همسگمنت هایش، خوب و به نسبت نرم ارزیابی می شود. از دور موتور ۳ تا ۴ هزار تقریبا تمام گشتاور ۳۶۰ نیوتن متری را احساس می کنید که عدد بسیار قابل توجهی محسوب می شود و قابلیت های اصلی خودرو را در همین بازه مشاهده می کنید. نکته ی دیگری که لازم است ذکر شود این است که لگ توربوشارژ را تا زمان بوست کردن هنگام تخت کردن پدال گاز، اندکی در ترا احساس می کنید اما به واقع این مورد آزار دهنده نیست. ترا در نسخههای ۵ و ۷ نفره در بازار جهانی عرضه میشود؛ اما نمونه مونتاژی ایران به دلیل عدم محبوبیت نسخه ۷ نفره، فقط در نسخه ۵ سرنشین موجود است.
مانیان ترا با تیکه بر اسم نیسان و توانایی آفرود می تواند به عنوان گزینه ای جذاب جایگاه خود را در بازار ایران بیابد. این قسمت از اسب بخار را می توان نبردی میان یک تازه وارد دو رگه و یک کهنه کار با اصالت اما خالی از امکانات روز برشمرد. در این قسمت تست های گوناگونی نظیر شتاب، فضای داخلی، هندلینگ، قدرت سیستم ترمز، قابلیت بیراهه نوردی و… روی دو خودرو اعمال شده است. اگرچه که طرح بیرونی نیسان ترا کمی ساده به نظر میرسد، اما نمای داخل آن وضعیت بسیار بهتری دارد و یک داشبورد لوکس مطابق با طرحهای داخلی کراس اوورهای جدید برای آن در نظر گرفته شده است.
داشبورد ساده و مرتب به همراه کلیدهای کاربردی و دستهدنده بزرگ، کاربری آسانی را برای راننده فراهم میکند و نیازهای روزمره را بهخوبی برآورده میسازد. موتور از سری 4K31TD با حجم ۲ لیتر از سری موتورهای جدید میتسوبیشی است که در سال ۲۰۲۲ معرفی شده از سیستم اویل پمپ به روز شده با حجم متغیر و زمان بندی متغیر سوپاپها و تزریق مستقیم سوخت بهره میگیرد. یک کمبود مهم در این خودرو، عدم وجود آمپر آب است که باتوجه به گرمسیر بودن کشور ما و مخصوصا در آفرودهای کویری میتواند محسوس باشد. کابین نیسان ترا بسیار جادار طراحی شده و میتواند تا پنج نفر سرنشین را به راحتی در خود جای دهد. صندلیهای عقب در ارتفاع بالاتری نسبت به صندلیهای جلو قرار دارند که این ویژگی به سرنشینان عقب دید بهتری میدهد و حس راحتی بیشتری ایجاد میکند.
همچنین حالت های چهار چرخ سبک و سنگین نیز توسط یک کلید چرخان قابل انتخاب هستند. نکته ای که به عنوان ضعف برای ترا می توان به آن اشاره کرد عدم بهره مندی این خودرو از کروز تطبیقی است. مشتری این محصول، بابت عوارض و مالیات و پلاکگذاری و دیگر موارد قانونی، ۵۷۰ میلیون تومان اضافهپرداخت اجباری خواهد داشت.
قاعدتاً میزان مصرف سوخت در شرایط آفرودی و حین حرکت با دندههای سنگینتر، بسیار بیشتر از رقم اعلام شده خواهد بود. ضمناً استهلاک فنی و دوام جعبه دندههای اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور در مقایسه با دیگر گیربکسهای اتوماتیک برتری دارد و از این جهت نیز نقطه قوتی برای مانیان ترا به حساب میآید. به کمک این سامانه میتوان مسیرهای آفرودی را با سهولت بیشتری پیمود و از طبیعتگردی با این شاسی بلند خوش استایل ژاپنی لذت برد. گشتاور بالای موتور به همراه قفل دیفرانسیل عقب نیز باعث میشود تا نیسان ترا بتواند عملکرد بهتری در عبور از ناهمواریهای مسیرهای آفرودی از خود نشان دهد. نیسان ترا، بهعنوان یک شاسیبلند مدرن و مقاوم، ترکیبی از امکانات رفاهی، ایمنی و عملکرد فنی برجسته را ارائه میدهد.
این مدل از گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته بهره میبرد و با وزن ۱۹۳۴ کیلوگرم، میتواند در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این مدل حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک شاسیبلند نسبتاً مناسب بهنظر میرسد. این خودرو، طبیعتا مناسب بازار امریکا نیست و مخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی طراحی شده است. این شاسیبلند مشابه بسیاری دیگر محصولات وارداتی نیسان برای بازار ایران، ساخت چین خواهد بود؛ اما توسط شرکت مانیان خودرو عرضه خواهد شد. مانیان ترا به صورت خالص حدود ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و باک سوخت آن نیز ۷۳ لیتر گنجایش ارائه میدهد.
سگمنتی که مانیان ترا در آن عرضه میشود، به لطف حضور کراساوورهای شهری و نسبتا بیخاصیت، هنوز هم یکی از سگمنتهای تشنه بازار خودرو کشور است. بهطور کلی، نیسان ترا با این مشخصات فنی، تجربهای راحت و ایمن را برای رانندگان و سرنشینان خود فراهم میکند و میتواند بهعنوان یک شاسیبلند مناسب برای استفادههای روزمره و سفرهای خانوادگی مورد توجه قرار گیرد. نمای داخل کابین از طراحی جدیدتری سود میبرد که روشن، نسبتاً مدرن و کاربردی است؛ اما بازهم نسبت به کابین فیس لیفت با نمای بسیار مدرنتر امتیاز پایینتری دریافت میکند. یک نمایشگر مرکزی لمسی به صورت شناور بهخوبی در داشبورد قرار گرفته و نورپردازی، استفاده از متریال طرحدار و رنگهای روشن باعث جذابیت کابین شدهاند.
مانیان ترا اگرچه شاید در مقایسه با سایر خودروهای چینی بازار چندان پر آپشن به نظر نرسد، اما همه ویژگیهای درخور و کاربردی یک خودرو روزمره را به همراه دارد. این دقیقا همان ستاپ فنی است که در برترین شاسی بلندهای آفرودی جهان، از هامر H2 گرفته تا تویوتا FJ کروزر می توان دید. مانیان ترا حاصل جوینت ونچر نیسان ژاپن با خودروسازی دانگ فنگ در شهر ژنگژو چین است. برند نیسان از دهه ۱۳۷۰ شمسی با مدل پاترول در بازار کشور بسیار شناخته شده و در جامعه آفرودسواران دارای احترام بسیار زیاد است. در نتیجه شنیدن این خبر که قرار است نیسان ترا از سوی مانیان خودرو (شرکت خودروساز زیرمجموعه پرشیا خودرو) و با نام مانیان ترا مونتاژ و تولید شود، بسیار باعث خرسندی است.
این مجموعه دارای بخشهای مختلفی است که هر کدام به مرحله مشخصی از فرآیند تولید و مونتاژ خودرو اختصاص دارند. پیست تست خودرو، سالن تأسیسات، سالن انبار، محوطه انبار بدنههای رنگ شده، سالن آمادهسازی بدنه، سالن مونتاژ با بخشهای خط تریم، خط شاسی و… از بخشهای مهم این مجموعه هستند. مدلهای سفارشی ترا جلوپنجرهی کروم و سپر تمام فلزی دارند اما برای نسخههای استاندارد، ادوات سیاه پلاستیکی بین چراغها و پایین بدنه، ارایه میشود. در مجموع بدنهی ترا چندان وابسته به قطعات ارزانقیمت نیست و سعی میکند کمی حس لوکس فراهم کند. ابعاد این خودرو نیز به گونهای طراحی شدهاند که فضای کافی برای سرنشینان و بار را فراهم میکنند.
سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. هماکنون برای تویوتا لندکروزر ۲۰۱۳ با کارکرد نزدیک به صد هزار کیلومتر، حدود قیمت ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده است.
به طور کلی استفاده از وضعیت دنده سنگین و قفل دیفرانسیل را می تواند تنها به مسیرهای بیراهه کوهستانی و شیب های کم سرعت محدود دانست. سیستم تعلیق خودرو هر چند شبیه بعضی رقبای هم کلاس بازار است ولی بسیار لذت بخش تر و مهندسی شده تر از رقبا می باشد. هر چند در کاتالوگ رسمی اطلاعاتی درباره مصرف سوخت، شتاب و سرعت نهایی خودرو ارائه نشده ولی با توجه به وزن ماشین و قدرت موتور می توان حدس زد که مصرف سوخت حدود ۱۰.۵ لیتر در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی باشد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.
در حال حاضر تنها خودرو شاسی مستقل کشور که دارای قابلیت کامل آفرودیست و همزمان با وجود سیستم تعلیق پیشرفته و دیگر خودرو های بروز خود تجربه یک خودروی شهری بی نظیر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. نیسان ترا با بهرهگیری از موتوری قدرتمند و سیستم چهار چرخ متحرک، عملکردی بینظیر در شرایط مختلف جادهای ارائه میدهد. این خودرو توانایی عبور از مسیرهای ناهموار و خارج از جاده را نیز دارد که آن را به یک همراه ایدهآل برای سفرهای ماجراجویانه تبدیل کرده است. این خودرو مجهز به سیستمهای رفاهی متنوعی است که تجربه رانندگی لذتبخشی را فراهم میکند.
دیدگاهتان را بنویسید