بهنظر میرسد که باید تا قبل از پایان سال جاری میلادی، شاهد عرضه شدن نیسان سانی 2023 توسط معین خودرو در ایران باشیم. با توجه به ویژگیهایی که تا بهاینجا برشمردیم، بهنظر شما نیسان سانی 2023 ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. در گام نخست بررسی نیسان سانی مدل 2023 (Nissan Sunny 2023) لازم است که بهمعرفی این خودرو بپردازیم. این سدان جمع و جور کمپانی نیسان در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان و امارات در محدوده قیمت 16 تا 20 هزار دلار عرضه میشود. براساس مصوبه وزارت صمت، صرفا مجوز واردات برای خودروهای خارجی با سقف قیمت 20 هزار دلار صادر شده است. فضای داخلی به لطف فاصله محوری و طول مناسب، خوب است و صندلیها هم نشیمن خوبی دارند.
اما آیا سانی انتخابی منطقی به شمار میرود؟ آیا این خودروی سدان میتواند با رقبای همقیمت خود رقابت کند؟ برای پاسخ به این سوال مشخصات فنی، امکانات و عملکرد نیسان سانی جدید را بررسی خواهیم کرد. غربیلک فرمان نیسان سانی دی کات بوده و طراحی سه شاخه دارد و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به بخش هایی نظیر سیستم مالتی مدیا و یا کروز کنترل دسترسی داشت. بخش دنده و کنسول وسط نیسان سانی نیز بسیار ساده و جمع و جور طراحی شده و شاهد طراحی شلوغ و عجیبی و غریبی نیستیم. در بخش دنده این خودرو از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که چهره خوبی را به این بخش داده است. نکته دیگر که در این بخش می توان به آن اشاره کرد این است که در نسخه فول آپشن این خودرو که دارای استارت دکمه ای است، دکمه استارت در بخش کنار دنده قرار گرفته است که در کمتر خودرویی این موضوع را می توان مشاهده کرد. مهمترین نکتهای که برای معرفی نیسان سانی باید مطرح کنیم، قیمت اقتصادی آن است.
چراغ های این خودرو نقش به سزایی در طراحی این نما داشته و احساس اقتصادی و ارزان بودن را از این خودرو دور کرده است. جلو پنجره نیسان سانی برخلاف بسیاری از خودرو های امروزی آنچنان بزرگ نیست که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید. صندلیهای این خودرو با روکش چرم باکیفیت در رنگهای خاکستری، گرافیتی و زغالی طراحی شدهاند. نیسان تلاش کرده است تا برای دستیابی به هدف طراحی جمع و جور، فضای کابین عقب آن را تا حدی کاهش دهد. بنابراین در مقایسه با نیسان سانی مدل 2022، کابین عقب این خودرو تا حدی کوچکتر طراحی شده است.
سادگی طرح داشبورد نیسان سانی معین خودرو باعث شده تا کلیدها کاملا در محدوده دید راننده قرار داشته باشند و کاربر بتواند در کمترین زمان و بدون حواسپرتی کلید موردنظر خود را حین رانندگی پیدا کند. در این میان، فرم سه شاخه غربیلک فرمان کمی اسپرت حس میشود و ما را به یاد محصولات جذابتر نیسان یعنی آلتیما و ماکسیمای نسل جدید میاندازد. نیسان سانی حالا استایل اسپرتتری پیدا کرده و مشتریان جوانتر هم بر خلاف نسل قبل از این خودرو استقبال خواهند کرد. خطوط برجسته روی بدنه و طرح کشیده چراغهای عقب هم جزو دیگر نکات مثبت طراحی ظاهری نیسان سانی ۲۰۲۳ به حساب میآید.
همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف موسسه گلوبال انکپ موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده که برای یک خودروی اقتصادی قابل قبول به نظر می رسد. قیمت روز نسخه ۲۰۲۴ و جدید نیسان سانی را هم میتوانید در صفحه «قیمت روز خودرو» مشاهده کنید. در لحظه نگارش این مطلب، سانی ۲۰۲۴ در نمایندگی و بازار بهترتیب با قیمت ۱.۳ و ۱.۵ میلیارد تومان معامله میشود. نکته ای که در این قسمت وجود دارد طراحی و ابعاد درب صندوق عقب است که باعث شده تا زاویه مناسب ورود بار مناسبی پدید آید و دسترسی به بخش صندوق عقب راحت تر صورت گیرد. در کل طراحی بدنه این خودرو با اینکه سدانی اقتصادی محسوب می شود اما جزئیات خوبی را به نمایش می گذارد و انتظارات را از یک سدان ژاپنی بر طرف می کند. ضمن اینکه رینگهای آلومینیومی 16 اینچی نیز زیبایی خاصی را برای نمای جانبی این خودرو بهارمغان آوردهاند.
سیستم تعلیق جلوی مکفرسون استرات و عقب میله پیچشی نیز کیفیت سواری مناسبی را برای رانندگی شهری و جادههای صاف ارائه میدهند. نیسان سانی با طراحی ساده، فضای داخلی جادار و امکانات کاربردی، یک سدان اقتصادی کامل برای استفاده در شهر و جاده است. این خودرو با تمامی ویژگیهای مثبت خود، انتخابی مناسب برای کسانی است که به دنبال خودرویی اقتصادی، کارآمد و قابل اعتماد هستند.
این خودرو دارای فضای سر و پای مناسب برای سرنشینان جلو و عقب است و صندوق عقب آن با حجم 13.3 فوت مکعب (حدود 376 لیتر) میتواند نیازهای روزمره کاربران را برآورده کند. سانی دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۹ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند. در قسمت وسط داشبورد نیسان سانی می توان به سیستم مالتی مدیا دسترسی داشت که در تیپ های فول آپشن این خودرو در این قسمت از یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی استفاده شده که قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی نیز دارد. در زیر این قسمت کلید های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه تعبیه شده که کیفیت و طراحی قابل قبولی دارند و احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. این سدان در بخش پشت آمپر، از یک پشت آمپر نیمه دیجیتال بهره می برد که طراحی و گرافیک بسیار خوبی داشته و احساس خوبی را به راننده منتقل می کند.
این خودرو در بازار خاورمیانه، بهویژه ایران، به یکی از محبوبترین گزینهها تبدیل شد. نمای عقب سانی کاملا شبیه نمای عقب نیسان ماکسیمای جدید است و طراحی بومرنگشکل بسیار جذابی دارد. در این نما هم خبری از تزئینات کرومی نیست و تنها المان خاصی که دیده میشود، یک دیفیوزر نسبتا بزرگ با رنگی مشابه بدنه است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
شما میتوانید سدان نیسان سانی را با شرایطی فوقالعاده همچون امکان تحویل فوری و اقساط بلندمدت منعطف ۱۵ تا ۳۰ ماهه از سپند خودرو خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط خرید نیسان اقساطی با کارشناسان ما از طریق راهای ارتباطی موجود در تماس باشید. تحویل نیسان سانی توسط سپند خودرو به صورت آنی و در زمان عقد قرارداد بوده و هیچ گونه تحویل مدت دار و ثبت نامی جز فعالیت این شرکت نیست. با طراحی ساده و در عین حال کارآمد، یکی از سدانهای کلاسیک و خوشساخت محسوب میشود.
این خودرو دارای ظاهری زیبا و جذاب است که در نگاه نخست، هویت یک سدان اقتصادی را به نمایش میگذارد. نیسان سانی طی دهه های اخیر دستخوش تغییر و تحولهای فراوانی شد و آخرین نسل آن با کد اتاق N18 در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد که از نظر طراحی نسبت به نسل قبل تر خود طراحی جسورانهای دارد و دیگر خبری از آن محافظه کاری قدیمی در این خودروی اقتصادی نیست. البته باید توجه داشت که قیمت نهایی این خودرو در ایران به عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، تعرفههای گمرکی و هزینههای واردات بستگی خواهد داشت. با این حال، پیشبینی میشود که نیسان سانی 2023 بتواند در بازه قیمتی خودروهای اقتصادی وارداتی قرار گیرد و رقیبی جدی برای سایر خودروهای این کلاس باشد.
این موتور قادر به تولید 118 اسب بخار قدرت و 149 نیوتن متر گشتاور است که میتواند با گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک CVT جفت شود. این مشخصات فنی نشان میدهد که سانی 2023 میتواند گزینهای مناسب برای رانندگی در شرایط شهری و مصرف سوخت بهینه باشد. همانطور که میتوان حدس زد، قدرت نهچندان تاثیرگذار این موتور باعث میشود که نیسان سانی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدودا ۱۳ ثانیه زمان صرف کند و شتابگیری را نهایتا تا دستیابی به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، نیسان آبی، یکی از محبوبترین وانتهای سایپا از خانواده زامیاد، همچنان در مدلهای مختلف بنزینی و دوگانهسوز به بازار عرضه میشود.
با توجه به نوسانات قیمت نیسان آبی در کارخانه و بازار آزاد، انتخاب مدل مناسب بستگی به نیاز خریدار دارد. اگر به دنبال نیسان آبی با قیمت ارزانتر هستید، مدل بنزینی ۱۴۰۳ آپشنال SVPDH با قیمت ۵۹۱ میلیون تومان گزینه خوبی است اما اگر میخواهید نسخهای با امکانات بهتر داشته باشید، مدل آپشنال رادیال ۱۴۰۳ گزینه بهتری محسوب میشود. برای حمل بار سنگین و مصرف بهینهتر، مدل دوگانهسوز آپشنال SVPDH توصیه میشود و اگر به دنبال یک وانت دوکابین با فضای بیشتر هستید، زامیاد کارون گزینه مناسبی است.
مصرف سوخت نیسان سانی هم بسیار خوب است و بهصورت ترکیبی تنها ۶ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف میکند. در بین خودروهایی که اخیرا بررسی کردهایم، نیسان سانی یکی از سادهترین طراحیهای نمای جانبی را دارد. هیچ نوار کرومی یا خطوط حجیمی در این قسمت دیده نمیشود و حتی دستگیرهها نیز همرنگ بدنه هستند. رینگهای نمونه وارداتی، ۱۶ اینچی هستند که شاید کوچک به نظر برسند، اما لاستیک فاق بلندی دارد که میتواند روی بهبود کیفیت سواری تأثیر بگذارد. به گزارش سایت طلا، نیسان آبی، یکی از محبوبترین وانتهای سایپا از خانواده زامیاد، همچنان در مدلهای مختلف بنزینی و دوگانهسوز به بازار عرضه میشود.
نیسان سانی در سال 2016 در نسخه ای که دارای 2 ایربگ بود و سیستم کنترل پایداری ESC نیز نداشت در تست موسسه ایمنی لاتین انکپ شرکت کرد و موفق به کسب 3 ستاره ایمنی برای بزرگسالان و دو ستاره ایمنی برای کودکان شد که آمار چندان جالبی به شمار نمی آید. نسخه وارداتی نیسان سانی به ایران که با کد اتاق N17 شناخته میشود در سال ۲۰۲۰ تولید آن متوقف شد اما بعد از گذشت این همه سال از معرفی آن همچنان در کشورهای مصر و هند مونتاژ میشود. پیشبینی میشود نیسان سانی در رنج قیمتی خود باید به مصاف رقبایی از چین نظیر آریزو ۶ پرو، کی ام سی J7 و … بهرهمندی از وزن پایین و پیشرانه اقتصادی باعث شده که این سدان بهصورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۷ لیتر سوخت مصرف کند. طراحی نیسان سانی در نما های جانبی، بسیار ساده است و اِلمان و مشخصه های عجیب و غریبی در آن مشاهده نمی شود البته سعی شده است با استفاده از تریم دو رنگ و همچنین طراحی متفاوت رینگ های آلومینیومی، طراحی این خودرو در نماهای جانبی از سادگی دور شود.
نیسان سانی یکی از پرفروشترین محصولات اقتصادی نیسان در بازارهای آسیا، به ویژه خاورمیانه است. خودروی مورد نظر در واقع نسل پیشین سانی محسوب میشود که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ روی خط تولید این کمپانی قرار داشت. سانی در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی گوانگژو چین به صورت رسمی معرفی شد و از سال ۲۰۱۱ عرضه رسمی آن آغاز شد. سانی در برخی از بازارهای آسیای جنوب شرقی با نام Almera و در آمریکای شمالی با نام Versa نیز شناخته میشود. بهدلیل مقرونبهصرفه و قابلاعتماد بودن، بهسرعت به یکی از پرفروشترین خودروهای ژاپن تبدیل شد. نیسان سانی N۱۷ یک سدان اقتصادی و ارزانترین سدان وارداتی نیسان در بازار ایران به حساب میآید.
۱۱ ثانیه شتاب صفر تا صد و ۱۸۵ کیلومتر حداکثر سرعت، همان چیزی است که در سدانهای کامپکت و اقتصادی متداول بازار ایران میبینید. با وجود این، کیفیت سواری در نیسان سانی خوب است و فاق لاستیک مناسب، عملکرد متوسط سیستم تعلیق نیمهمستقل در محور عقب را پوشش میدهد. نامی خودرو به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو و جدیدالورد در عرصه واردات خودرو به ایران، در تلاش بوده تا با ارائه محصولات متنوع از برند نیسان، نیازهای مختلف مشتریان را برآورده سازد.
اولین نسل نیسان سانی در سال ۱۹۶۶ عرضه شد و بهدلیل مقرونبهصرفه و قابلاعتماد بودن، بهسرعت به یکی از پرفروشترین خودروهای ژاپن تبدیل شد. حالا با گذشت زمان و عرضه چندین فیس لیفت، نسخه ۲۰۲۳ سانی قرار است وارد بازار ایران شود. معین خودرو اروند و جهان نوین آریا، دو واردکننده اصلی نیسان سانی ۲۰۲۳ هستند؛ اما نسخه وارداتی جهان نوین آریا، ظاهری کاملا متفاوت و نسبتا قدیمی دارد. البته یک نکته مهم وجود دارد؛ سانی در ۳ تیپ متفاوت تولید میشود و هنوز مشخص نیست کدام تیپ یا تیپهای آن قرار است در بازار کشورمان عرضه شود.
این خودرو که برای استفاده روزمره و مسافرتهای خانوادگی طراحی شده، با ارائه ترکیبی از راحتی، کارایی و هزینههای نگهداری پایین، به یکی از گزینههای جذاب در بازار تبدیل شده است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این خودرو، امکانات استاندارد و اختیاری آن است. نیسان سانی 2023 با امکانات پایهای مانند رادیو AM/FM، بلوتوث، کنترل صوتی روی فرمان، پنجرههای برقی و قفلهای مرکزی عرضه میشود. علاوه بر این، برخی از تریمهای بالاتر میتوانند به امکانات پیشرفتهتری مانند سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، کروز کنترل و سنسورهای پارک مجهز شوند. نیسان سانی را در خارج از ایران به راحتی می توان خریداری و تهیه کرد چرا که یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما متاسفانه این خودرو در بازار ایران چندان اقتصادی نیست و نمی توان این خودرو را در بازار ایران، خودرویی ارزان قیمت به حساب آورد. نیسان سانی در میان خودرو های وارداتی رقیبی بسیار جدی به نام تویوتا کرولا دارد که شانه به شانه یکدیگر رقابت می کنند البته می توانیم خارج از محدوده خودرو های وارداتی، به سدان های مونتاژی، به عنوان رقیب این خودرو، اشاره کنیم.
سبک طراحی به کار رفته در نمای عقب نیسان سانی، کمی ساده تر از نمای جلو این خودرو است اما هماهنگی آن با طراحی بخش جلو را می توان به راحتی متوجه شد. چراغ های عقب به صورت دو تکه طراحی شده اند و طراحی خوب آنها بر جذابیت های این خودرو افزوده است. با اینکه نیسان سانی در خارج از ایران یک سدان اقتصادی محسوب می شود اما سبک طراحی آن مشابه دیگر سدان های کمپانی نیسان مانند ماکسیما و سیلفی و… است که مزیت بزرگی برای این خودرو به حساب می آید. در طراحی نمای جلو، به لطف بهره گیری از گوشه های تیز و خطوط شکسته، نیسان سانی طراحی خوب و کمی خشن پیدا کرده است.
تمام مجوعه ترمز از فناوری ترمز ضدقفل، توزیع نیرو و نیروی کمکی استفاده میکند. هرچند که وزن و قدرت کم سانی آن را از بهرهمندی از ترمزهای بسیار قوی بینیاز میکند اما افزایش تدابیر در بخش ایمنی هیچگاه بد نیست. این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم میل پیچشی بهره مند است که در محور جلو به ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب ترمز های دیسکی با سیستم ضد قفل (ABS) مجهز شده است. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد.
بهعنوان مثال از چند رادار هوشمند مانند رادار جلوگیری از برخورد با خودرو مقابل و نقطه کور برای این خودرو استفاده کرده است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. در این قسمت از بررسی نیسان سانی 2023، نگاهی مختصر به مهمترین مزایا و معایب این خودرو میاندازیم. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی نیسان سانی را به عنوان پیش پرداخت واریز میکنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه میپردازید. نیسان سانی یک ماشین ایدهآل برای کسانی است که به دنبال ترکیبی از صرفهجویی اقتصادی و عملکرد مطمئن هستند.
با توجه به اهمیت مصرف سوخت در ایران، این خودرو با مصرف ترکیبی 37 مایل در هر گالن (حدود 6.4 لیتر در 100 کیلومتر) میتواند گزینهای اقتصادی برای رانندگان ایرانی باشد. یکی از نکات مهم در مورد ورود نیسان سانی به بازار ایران، توجه به استانداردهای ایمنی است. این خودرو مجهز به سیستمهای ایمنی پیشرفتهای مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم الکترونیکی نیروی ترمزی (EBD)، کنترل پایداری خودرو (VDS) با سیستم کنترل کششی (TCS) و کیسههای هوای سرنشینان جلو است.
نسخههای جدید این ماشین، بهویژه مدل ۲۰۲۳، نمایانگر ترکیب مدرنیته و اقتصادی بودن هستند. این خودرو توانسته با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته مثل گیربکس CVT، مصرف سوخت و عملکرد بهینهتری را ارائه دهد. کلاستر آنالوگ نیسان سانی شامل سرعتسنج، چرخشسنج و سوختسنج است و با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مرکزی هماهنگی دارد. این کلاستر دارای چندین حالت نورپردازی روز، شب و اسپرت با رنگهای سفید، آبی و قرمز است که میتوان آنها را از طریق فرمان برقی تنظیم کرد. این خودرو با گیربکس اتوماتیک، رانندگی نرم و بدون دردسر را در مسیرهای شهری و جادهای تضمین میکند.
نیسان سانی با طراحی مدرن خود توانسته در عین سادگی، جذابیت خاصی به نمایش بگذارد. چراغهای LED کشیده، جلوپنجره کرومی و خطوط نرم روی بدنه، جلوهای شیک و امروزی به این خودرو بخشیدهاند. نیسان سانی یکی از قدیمیترین خطوط تولیدی شرکت نیسان است که برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ وارد بازار شد. هدف اصلی نیسان از تولید این خودرو، ایجاد یک محصول مقرونبهصرفه بود که بتواند نیازهای خانوادههای متوسط را پاسخ دهد.
با توجه به قیمت مقرون به صرفه نیسان سانی در بازارهای جهانی، انتظار میرود که این خودرو در ایران نیز با قیمتی رقابتی عرضه شود. این موضوع میتواند سانی را به گزینهای جذاب برای خریدارانی تبدیل کند که به دنبال خودرویی اقتصادی با کیفیت ساخت ژاپنی هستند. یکی از مزایای اصلی نیسان سانی که میتواند برای بازار ایران جذاب باشد، مصرف سوخت بهینه آن است.
سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل پایداری خودرو با سیستم کنترل کششی نیز در هر سه مدل وجود دارد. خرید نسخه SL نیسان سانی، مانند خرید نیسان تیانا، امکانات بیشتری نظیر کروز کنترل، ترمز اضطراری هوشمند و سنسور دنده عقب نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. این خودرو با ترکیب مناسب امکانات، کارایی و قیمت مقرون به صرفه، گزینه جذابی برای خریداران به شمار میرود. عملکرد نیسان سانی همانی است که از یک سدان کوچک و اقتصادی باید انتظار داشته باشید. این خودرو از لحاظ اعداد و ارقام تا حد زیادی شبیه سوزوکی سیاز وارداتی عمل میکند.
نیسان در طراحی پیشرانه این خودرو خیلی روی افزایش قدرت آن تمرکز نکرده است؛ در مقابل تلاش شده تا با استفاده از تکنولوژیهای جدید، مصرف سوخت این خودرو کاهش پیدا کند. در بررسی نیسان سانی 2023، بیش از هرچیز نمای جلوی خودور توجهات را بهخود جلب میکند. در اطراف چراغهای جلو، لبههای تیزی وجود دارند که در حرکت بهسمت چراغ عقب، به خطوط هندسی مواج تبدیل میشوند. چراغهای LED جلوی خودرو، از پهنای زیادی برخوردار هستند و بههمین دلیل محیط مقابل را بهخوبی روشن میکنند. نیسان سانی بیشتر برای رانندگی شهری و مسیرهای طولانی با سرعت متوسط طراحی شده است. مصرف سوخت کم آن به رانندگان اجازه میدهد که در هزینهها صرفهجویی کنند، بهویژه در شرایطی که قیمت سوخت رو به افزایش است.
متأسفانه آپشن مهمی مثل سانروف در هیچکدام از نسخههای وارداتی نیسان دیده نمیشود و این موضوع میتواند بر تصمیم بسیاری از خریداران ایرانی درباره خرید این خودرو تأثیرگذار باشد. نیسان سانی، این سدان وارداتی جهان نوین آریا، با یک موتور 1.6 لیتری، 16 سوپاپ و چهار سیلندر عرضه میشود. سایز رینگهای نیسان سانی در تریم S، پانزده اینچی و در دو تریم دیگر 16 اینچی خواهد بود.
قیمت پادرا پلاس بنزینی مدل ۱۴۰۴ نیز در بازار کارخانه به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. نیسان سانی یک محصول بسیار اقتصادی از این کمپانی ژاپنی است که برای سال های طولانی روی خط تولیده بوده است. این محصول طراحی بسیار قدیمی داشته و تقریبا هیچ چیزی در زمینه امکانات رفاهی نیز به مشتریان خود عرضه نمی کند. با این حال، نیسان سانی گزینه مناسبی برای افرادی محسوب می شود که به یک خودروی اقتصادی با مصرف سوخت پایین و استهلاک کم احتیاج دارند. این خودرو بهعنوان یک محصول اقتصادی با ویژگیهای قابل قبول، میتواند طرفداران زیادی را در ایران پیدا کند.
این نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی به یک گیربکس CVT به محور جلو منتقل می شود و این خودرو با وزن 1457 کیلوگرمی می تواند مصرف سوخت ترکیبی 4.1 لیتر در هر 100کیلومتر را به ثبت برساند. از جمله امکاناتی که در هر 3 تریم سدان نیسان سانی، در نظر گرفته شده است، پاور شیشه در راننده، قفل اتوماتیک درها، حرکت کشویی بالا، پایین و تلسکوپی غربیلک فرمان و خروجی برق 12 ولت DC است. البته با خرید نسخه SL، امکانات بیشتری نظیر کنترل اتوماتیک دما، سیستم چراغهای همراهی تا منزل، ورود به خودرو بدون ریموت و روشن کردن موتور با دکمه استارت را نیز خواهید داشت. در نمای عقبی خودرو نیز شاهد چراغهایی با گرافیک بسیار ساده هستیم که البته هارمونی و توازن خوبی با نمای جلویی خودرو دارند. به طور کلی به طراحی نیسان سانی ایراد عمده ای نمیتوان وارد کرد و تنها نکته منفی آن طراحی نسبتا قدیمی آن است که آن هم برای خودرویی که سال ۲۰۱۱ طراحی شده است منطقی به نظر میرسد.
دیدگاهتان را بنویسید