این شرکت ابتدا تصمیم گرفت بیسو T3 و بیسو T5 را به کشورمان بیاورد که محصولاتی از برند نوپای چینی بودند. همانگونه که احتمالا حدس زدهاید، عرضه این خودروها نیز در بازار ایران شکست خورد و فقط تعداد محدودی خودروهای بیسو به متقاضیان تحویل داده شدند و پرونده این خودرو در ایران برای همیشه بسته شد. شرکت سیف خودرو از سال 1383 شروع به فعالیت کرد و تا امروز خودروهای گوناگونی از برندهای مختلف آسیایی را به ایران آورده است. چند مدل محدود سوبارو فارستر نیز اوایل دهه 1390 از طریق این شرکت وارد کشور شدند اما سیف خودرو عملکرد موفقی در بازاریابی محصولات سوبارو نداشت و این برند محبوب ژاپنی در بازار ایران شکست خورد.
انتظار میرود قیمت این خودرو افزایش چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته باشد که از ۱۱۹,۷۰۰ یوآن معادل ۱۷,۹۰۰ دلار آغاز میشود. اصلیترین رقبای پژو ۴۰۸ جدید در چین فورد فوکوس سدان، هوندا اینتگرا، فولکسواگن لاماندو و تویوتا کرولا هستند. پژو بهتازگی تیزری از یک کراساوور کوپهٔ فستبک جدید با نام ۴۰۸ منتشر کرده است اما در چین ۴۰۸ دیگری وجود دارد.
با این حال، عملکرد سیستم تعلیق در جادههای ناهموار و مسیرهای شهری با دستاندازهای زیاد به گفته برخی رسانههای خارجی مناسب به نظر نمیرسد. پژو ۴۰۸ سدان از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می گیرد. مدل دیگر دارای پیشرانه ۳ سیلندر به حجم ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ و حداکثر قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این مدل را بر عهده دارد. پژو در زمینه امکانات و ویژگیهای ایمنی و رفاهی، از تجهیزات پیشرفتهای برخوردار است. این امکانات، پژو 508L را به یک سدان لوکس و ایمن تبدیل می کنند که توانایی جذب مخاطبان زیادی را دارد.
پیشبینی میشود در ابتدا پژو ۴۰۸X با قیمتی حدود سه میلیارد تومان به بازار عرضه شود و در صورت مونتاژ موفق، قیمت آن تعدیل گردد. با این حال، باید دید که حضور پژو میان برندهای متعدد وارداتی تا چه حد با استقبال مردم مواجه میشود. به گزارش قیمت ۳۶۰؛ در حال حاضر سه شرکت پروژه مذاکره برای واردات محصولات پژو به بازار ایران را دنبال می کنند.
اما در این بین خبرهایی به گوش می رسد که احتمالاً شرکت های خودروساز خصوصی دیگر برنامه هایی برای عرضه محصولات پژو داشته باشند. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که در کنار عرضه پژو ۴۰۸X توسط برخی شرکت های دیگر، سدان لوکس پژو در بازار چین، یعنی پژو ۵۰۸L هم به بازار ایران خواهد آمد. پژو ۴۰۸ ایکس روی پلتفرم EMP2 ساخته شدهاست که در مدلهایی مانند پژو ۳۰۸، سیتروئن C4 و DS4 نیز استفاده شده. این خودرو دارای پیشرانهی ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۵ اسببخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر است و از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخهای جلو بهرهمیبرد. این پیشرانه ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده که در سرعتهای بالا صدای قابل توجه آن در داخل کابین قابل شنیدن است و این مسأله میتواند برای برخی از رانندگان آزاردهنده باشد. در بخش تعلیق پژو ۴۰۸ ایکس، طراحی مک فرسون برای چرخهای جلو و برای بخش عقب تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم نصب شده است.
زیرا تمام خودروهای چینی این ضعف را دارا بوده و با چالش جدی عملکرد در شرایط بد جوی مواجه است. پژو۴۰۸ کراساوور در ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی بر اساس زبان جدید طراحی پژو به تولید رسیده است. این خودرو در بازار چین با نام ۴۰۸ X شناخته میشود که از استایل بسیار منحصربهفرد و اسپرت برخوردار است.
۴۰۸ X در حقیقت یک خودرو کراسکوپه، لیفتبک سدان است که هر کلاس را به صورت همزمان در استایل این خودرو اسپرت شاهد هستیم. با نگاهی به پروفیل بدنه شاهد استفاده از خطوط شکسته و سطوح تخت هستیم که با رینگهای ۱۸ اینچی جذابیت این خودرو را دوچندان میکند. هرچند که فرمت فستبک کوپه آن با ستون C کشیده و خمیده بودن سقف؛ چاشنی اسپرت را در این خودرو میدمد.
پژو 408 با امکانات تکنولوژیکی پیشرفتهای مانند Android Auto و Apple CarPlay بدون سیم ارائه میشود. قیمت پژو 408 ایکس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 30 تا 35 هزار دلار است و به نظر میرسد که بین 3.5 تا 4 میلیارد تومان قیمت پایه برای ما ایرانیها داشته باشد. با این حال نسخه سدان این خودرو ارزانتر بوده و بین 25 تا 30 هزار دلار قیمت گذاری شده که در صورت ورود به بازار ایران در ماههای آینده، 2.5 میلیارد تومان خرید و فروش میشود.
در این فیسلیفت اما ابعاد خودرو هیچ تغییری نداشته و مثل قبل فاصلهٔ محوری و طول آن به ترتیب ۲,۷۳۰ میلیمتر و ۴,۷۵۰ میلیمتر است. از این فراتر، در نسل جدید حتی پروفیل جانبی و کل اتاق خودرو هم با نسل قبلی یکسان است اما نمای جلوی و عقب کاملاً بازطراحی شده است. پژو 508L نسخه چینی خودروی پژو ۵۰۸، با پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو TGDi به بازار چین عرضه شده و قرار است با همین پیشرانه به بازار ایران نیز وارد شود. حضور دوباره پژو در ایران در قالب “ایکاپ” به عنوان برند مشترک ایران خودرو و پژو صورت گرفته و این شرکت وظیفه عرضه و خدمات پس از فروش محصول جدید پژو را بر عهده دارد. به مناسبت حضور محصول پژو با نشان جدید شیر فرانسوی در بازار کشورمان، نشان ایکاپ نیز تغییر کرده و در الگویی مشابه به برند ایران خودرو و پژو، پرنده ققنوس در قاب سپر مانندی نقش بسته است. برخی گزارشها نشان میدهد که ایران خودرو از طریق این همکاری در حال دستیابی به پلتفرم EMP2 است که میتواند به تولید خودروهای مشابه پژو ۴۰۸ ایکس در آینده منجر شود.
پژو 408 ایکس در قسمت عقب و جلو مجهز به سیستم تعلیق تورشن بیم و مک فرسون شده و رینگهای 18 و 19 اینچی دارد. در مجموع با یک کراس اوور با ابهت سروکار داریم که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. همه ما برند پژو فرانسه را با ایران خودرو میشناسیم و محتملترین گزینه برای واردات محصولات این شرکت بزرگ، آبی پوشان جاده مخصوص هستند. با این حال، کمی قبل از اینکه اخباری از پژو 408 ایکس منتشر شود، زمزمههایی از یک شرکت خصوصی به گوش میرسید که در حال برنامهریزی برای واردات از پژو فرانسه است. در جلوی خودرو با چراغهای جدیدی که دیلایتهای دندان ببری آنها تا روی سپر کشیده شده است، شاهد نمایی کاملاً مشابه نسل جدید ۳۰۸ و فیسلیفت ۳۰۰۸ هستیم. در اینجا همچنین جلوپنجره مطابق با زبان طراحی جدید پژو بزرگتر شده و ورودیهای هوای روی سپر نیز نمای اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند.
در این سیستم، سوخت بهصورت مستقیم و با فشار بالا به داخل سیلندرها تزریق میشود تا راندمان موتور افزایش، مصرف سوخت بهینه، آلایندگی کاهش و شتابگیری بهتر باشد. پژو ۴۰۸x دو اگزوز دارد و برخلاف برخی خودروهای امروزی، هر دو اگزوز آن واقعی هستند و کاملاً یکپارچه با سپر هماهنگ شدهاند. خروجی اگزوز در یک قاب مشکیرنگ قرار دارد که علاوهبر زیباتر کردن نمای عقب، تأکید کمپانی پژو بر ماهیت اسپرت این خودرو را نشان میدهد.
این اتفاق درحالی رخ میداد که مشتریان ایرانی استقبال خوبی از SWM G01 کرده بودند. پس از چند سال وقفه، درنهایت تولید SWM G01F از سال جاری با نام KMC A5 از طریق کرمانموتور از سر گرفته شد. جوینت ونچر دانگ فنگ پژو فروش مدل 408 جدید را از ماه آینده میلادی در چین آغاز خواهد کرد.
رینگهای ۲۰ اینچ و حالت کوپه با شیب جذاب سقف در انتهای صندوق، دیگر نکات جالب در کراساور ۴۰۸ است. به گزارش قیمت ۳۶۰؛ چندی پیش خبرهایی مربوط به ورود مجدد پژو به ایران با محصولی به نام ۴۰۸X مطرح شد. حالا با گذشت زمان، ایران خودرو رسما این خودرو را به کشورمان آورده و در اختیار خبرنگاران قرار داده است.
در این سبک، صفحهنمایش دیجیتالی پشت فرمان یا کلاستر کمی بالاتر از فرمان قرار گرفته تا راننده بتواند اطلاعات لازم را از بالای فرمان ببیند. این سپر برخلاف بسیاری از کراساوورهای دیگر، ارتفاع نسبتاً زیادی دارد و همین باعث میشود خودرو از نمای عقب، بلندتر و باابهتتر به نظر برسد. در زمستان سال جاری (۱۴۰۳)، ایرانخودرو اعلام کرد که در نیمه اول سال ۱۴۰۴، دو هزار دستگاه از این مدل را وارد بازار ایران خواهد کرد. مشتریان ایرانی پژو را با پارس و 206 میشناسند و با کابین قدیمی چنین محصولاتی آشنا هستند، اما خبر خوب اینکه داخل کابین پژو 408X تفاوتهای اساسی با نسلهای قبلی دارد و دیگر رنگ و بوی قدیمی بودن را ندارد. طراحان فرانسوی سعی کردهاند از المانهای مدرن و پیشرفته داخل خودرو استفاده کنند تا به سلیقه مشتریان اهمیت داده باشند. به نقل از گجتنیوز، این خودرو یک کراس اور فول سایز چینی به حساب میآید که طول آن از ۵.۲ متر فراتر میرود و طراحی جعبهای شکل و غول پیکری دارد و قرار است به قول چینیها در قامت یک خودرو اولترا لاکچری راهی بازار شود.
اما ریسک تحریمهای آمریکا برای استلانتیس بسیار بالاست و این احتمال وجود دارد که گروه پژو-سیتروئن بهشدت از این موضوع پرهیز کند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۸۷، ۱۸۵۹ و ۱۴۷۸ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۲۷۸۷ میلی متر است.
تنور خودروهای وارداتی داغ داغ است و شرکتهای واردکننده سخت به دنبال سهم خواهی از بازار ماشینهای خارجی هستند. به احتمال زیاد محصول بعدی که به سامانه وارداتیها بیاید، کراس اووری بااصالت از فرانسه باشد. پژو 408 که در بازار چین با نام پژو 408X شناخته میشود، یکی از محصولات باکیفیت و با ارزش خرید بالاست که در صورت عرضه به بازار، استقبال خوبی از آن خواهد شد. سدان ۴۰۸ و کراساور 408X پژو از سال ۲۰۱۰ تولید شده و محصولی نسبتا جدید محسوب میشود.
این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. باتوجه به عرضهی ۵۰۸ در اروپا و دیگر کشورهای جهان، تنوع پیشرانه برای این خودرو، زیاد است. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودروها حدود ۷ تا ۸ ثانیه است اما ۵۰۸ دو دیفرانسیل پلاگین هیبرید، در زمان ۵/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتر برساعت دارد. غالب خودروهایی که در اسم مدل خود از کد L استفاده میکنند، بزرگتر از نسخهی استاندارد و مخصوص بازار چین هستند.
به تازگی پژو 408 جدید برای بازارهای آسیایی معرفی شده است، خودرویی که براساس همکاری مشترک پژو و دانگ فنگ به تولید میرسد و در صورت از سرگیری واردات، از شانس حضور در بازار خودرو ایران نیز برخوردار است. طول پژو ۴۰۸x برابر با ۴,۷۰۵ میلیمتر، عرض آن ۱,۸۵۹ میلیمتر و ارتفاعش ۱,۵۰۲ میلیمتر است؛ این خودرو بهصورت کشیده طراحی شده و همین باعث شده است که هیبت چشمگیری داشته باشد. فاصله محوری خودرو ۲,۷۸۷ میلیمتر است که علاوهبر افزایش تعادل، پایداری و تأمین فضای کافی برای سرنشینان، باعث بهبود کیفیت سواری و فرمانپذیری خودرو هم میشود. بااینحال، آنچه باعث قدرتمند به نظر رسیدن نمای جانبی پژو ۴۰۸x شده، حجم پردازی پایین درها است که از ترکیب خطوط و فرورفتگیهای تیز تشکیل شده است.
این پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان فرانسوی ساخت چین می رساند. اساس فنی و مشخصات پژو 408X، بر مبنای پژو سیتروئن C5-X بوده و از همان پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ سود میبرد. این موتور در شرایط ایده آل میتواند حداکثر 175 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 8 سرعته AT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
به گزارش خبرآنلاین، زیکر ۹X دقیقا یکی از این محصولات است که شاید قد و قامت بزرگتری نسبت به لندکروز داشته باشد اما به لطف سیستم هیبریدی Zeeker، مدیریت مصرف سوخت بهتری دارد. این خودرو یک کراس اور فول سایز چینی به حساب میآید که طول آن از ۵.۲ متر فراتر میرود و طراحی جعبهای شکل و غول پیکری دارد و قرار است به قول چینیها در قامت یک خودرو اولترا لاکچری راهی بازار شود. زیکر ۹X دقیقا یکی از این محصولات است که شاید قد و قامت بزرگتری نسبت به لندکروز داشته باشد اما به لطف سیستم هیبریدی Zeeker، مدیریت مصرف سوخت بهتری دارد. خوشبختانه امکاناتی مثل سنسورهای پارک عقب و دوربین دندهعقب که در تمامی نسخهها وجود دارند، این مشکل را تا حدی رفع کردهاند. پژو 408 میتواند برای کسانی که بهدنبال تجربهای متفاوت از ترکیب طراحی سدان و SUV هستند گزینهای جذاب باشد، اما خریداران ایرانی باید پیش از خرید به نکات مطرحشده در این گزارش توجه کنند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.
طراحی این خودرو کاملاً مدرن و اسپرت بوده، و در نمای جلو از جلوپنجرهی ویژهی پژو و چراغهای LED داینامیک استفاده شدهاست. کابین داخلی نیز مجهز به نمایشگر دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته و صندلیهای ارگونومیک است. تولید نسل اول پژو 408 به مدت 12 سال و تا همین اواخر در روسیه انجام میشد، اما نسل دوم این خودرو از سال 2014 در چین تولید میشود. با گذشت 8 سال، به نظر میرسید وقت آن است که با سومین نسل از این خودرو روبرو شویم اما گویا شریک چینی پژو یعنی دانگفنگ، چنین امری را لازم ندانسته و به تغییر چهره پژو 408 اکتفا نموده است. پژو ۴۰۸x با شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد خوبی در کلاس خود دارد. طراحی کابین ۴۰۸x شباهت زیادی به پژو ۳۰۸ دارد و به سبک i-Cockpit طراحی شده است.
فضای کابین پژو ۴۰۸x کاملاً جادار و راحت است و سرنشینان در ردیف جلو و عقب فضای پای کافی دارند. جلوپنجره بزرگ خودرو با تزئیناتی هماهنگ با رنگ بدنه جذابیت خاصی به این خودرو میبخشد. با معرفی پژو ۴۰۸ بهعنوان یکی از جدیدترین محصولات ایرانخودرو، علاقهمندان به خودرو و کارشناسان بیش از هر زمان دیگری به بررسی این خودرو نوظهور در بازار پرداختهاند.
با توجه به اینکه ارتفاع نشستن در این خودرو نسبت به مدلهایی مانند فولکس واگن آرتئون شوتینگ بریک کمی بالاتر است، دقیقاً حس و حال رانندگی با یک کراساوور را خواهید داشت. از جمله این امکانات میتوان به رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم تشخیص خستگی راننده، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم دستیار رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. انتقال نیروی این موتورها به چرخهای جلو نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. برای این خودرو نباید انتظار ارائهٔ نسخههای پلاگینهیبریدی محصولات اروپایی پژو را داشت زیرا پلتفرم قدیمی آن امکان تجهیز به این پیشرانهها را ندارد.
زیرا این سبک طراحی برپایه و اساس زبان جدید طراحی پژو شکل گرفته که داشبورد با خطوط تیز یک فضای کاملا اسپرت و تهاجمی به ارمغان آورده است. اصالت در طراحی پژو نیز به خوبی دیده میشود، زیرا دکمه بوق محصولات دهه۹۰ این شرکت خودروساز در دسته کناری به دکمه تغییر حالت نمای کلاستر بدل شده است. همچنین طراحی غربیلک فرمان دی-کات بسیار خوش دست اسپرت پژو با دو پدال شیفتر در پشت آن، دسته دنده کوچک نسل جدید پژو و صندلیهای اسپرت راننده و سرنشین جلو، چاشنی اسپرت بودن را دوچندان میکند. نورپردازی داخلی به همراه سقف پانوراما جلوه بسیار دلنشینی را به سرنشینان هدیه میدهد. نکته بسیار مهم در کابین پژو ۴۰۸ X کیفیت بسیار بالای ساخت قطعات است، زیرا از قطعات پلاستیک نرم Soft Touch بهره گرفته شده تا با روکش چرمی صندلی صندلیها و غربیلک فرمان، اوج کیفیت را به نمایش بگذارد.
اگر این سناریو درست باشد، میتواند در آینده ایران خودرو را تحت فشارهای قانونی از سوی پژو یا حتی تحت تأثیر تحریمهای آمریکا قرار دهد. همچنین طراحی عجیب و کوچک فرمان که بخشی از i-Cockpit پژو است برای برخی از رانندگان به عنوان یک نقطه منفی در نظر گرفته میشود؛ چراکه دید کلاستر دیجیتال را تا حدی محدود کرده است. همچنین طراحی عجیب و کوچک فرمان که بخشی از i-Cockpit پژو است برای برخی از رانندگان به عنوان یک نقطه منفی در نظر گرفته میشود؛ چراکه دید کلاستر دیجیتال را تا حدی محدود کرده است. با این حال، زوایای متضاد و طراحی پشتی، یکدستی خودرو را کمی تحت تأثیر قرار میدهند. این تناقضهای طراحی ممکن است سلیقههای متفاوتی را به خود جلب کند، اما هارمونی طراحی خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. در این سناریو، پژو ممکن است به دانگ فنگ اجازه دادهباشد که بدون اعلام رسمی، این خودرو را به ایران عرضه کند.
مدل ۱/۶ لیتر توربو با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میشود. پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید از ترکیب موتور ۱/۶ لیتر و محرک برقی، ۲۲۵ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتنمتر میگیرد. مدل پلاگین هیبرید پس از شارژ باتریها، هر صد کیلومتر ۱/۵ تا ۲ لیتر بنزین مصرف میکند.
این مصرف سوخت پایین به همراه عملکرد قدرتمند پیشرانه و امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، پژو 508L را به یک انتخاب جذاب برای خریداران خودروهای لوکس تبدیل کرده است. همچنین با بهرهگیری از تکنولوژیهای مدرن و بهینه سازی مصرف سوخت، توانسته است تعادلی مناسب بین قدرت و کارایی ایجاد کند. شرکت پژو در طراحی این محصول از زبان جدید بهره برده و تلاش کرده تا با تلفیق خطوط تیز و ظاهری مدرن، خودرویی متفاوت از سایر رقبا به بازار معرفی کند. این خودرو که بهعنوان کراساووری با ظاهری مشابه سدان عرضه شده، در اصل یک کراساوور کوچک با ارتفاعی بیشتر از سدانهای سنتی است.
به گزارش تجارت نیوز، پژو 408X در نگاه اول یک محصول با ابهامات فراوان است و فعالان بازار را دچار سردرگمی میکند؛ زیرا نه به طور کامل در دسته SUV قرار میگیرد و نه میتوان آن را یک سدان استاندارد دانست. با معرفی پژو 408 بهعنوان یکی از جدیدترین محصولات ایرانخودرو، علاقهمندان به خودرو و کارشناسان بیش از هر زمان دیگری به بررسی این خودرو نوظهور در بازار پرداختهاند. این خودرو از چین و از محل سرمایهگذاری مشترک پژو-دانگفنگ به بازار ایران وارد شده است. ایرانخودرو قصد دارد تا نیمه سال آینده ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو را وارد کند و پس از آن مونتاژ این خودرو را در دستور کار قرار دهد. همچنین این خودرو در زمینه ایمنی مجهز به مجموعهای از امکانات مانند سیستم ترمز ABS، شش ایربگ، مانیتور نقطه کور، سیستم هشدار تصادف و دوربینهای دید ۳۶۰ درجه است. تمامی این امکانات به راننده کمک میکنند تا در شرایط مختلف جادهای از بالاترین سطح ایمنی برخوردار باشد.
کراساوور توربوشارژ هایما ۸S یکی دیگر از رقبا است که بهدلیل قیمت رقابتی و امکانات مناسب توانسته جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۴۰۸x حدود ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای کراساووری با این ابعاد، مناسب به نظر میرسد. پژو ۴۰۸x یک باک ۵۱ لیتری دارد و میتوانید بیش از ۸۰۰ کیلومتر را با آن طی کنید. این نمایشگر از اپل کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) پشتیبانی میکند، اما رابط کاربری آن کمی پیچیده است و کمی زمان نیاز است تا به آن عادت کنید.
در این خودرو کلید استارت در کنسول مرکزی قرار گرفته و خبری از «لیور دنده» با ابعاد حجیم نیست. زاویه کلاستر، فرمان و داشبورد به گونه ای است که راننده دید و تمرکز کافی به نمایشگرها و جاده دارد. در زمان روشن شدن خودرو صدای چندانی از موتور به کابین راه نمی یابد، پس از روشن شدن خودرو و هنگام حرکت صدای موتور و توربوشارژر توجه ها را به خود جلب می کند. این خودرو، محصولی مابین پژو 308 و 3008 است و بر مبنای پلتفرم EMP2 توسعه یافته است.
در نمای جلو شاهد چراغهای باریک با LED های مشابه دندان نیش شیر هستیم که با جلوپنجره نسل جدید پژو با المانهای کوچک کروم با خطوط تیز روی کاپوت؛ چهره فوقالعاده تهاجمی را به نمایش میگذارد. طراحی رینگهای فوقالعاده زیبا و آیرودینامیک که پژو ۴۰۸ X را به یک کراسکوپه فوق اسپرت بدل میسازد. از آنجا که این خودرو در سگمنت C قرار دارد؛ اما با یک خودرو طرف هستیم که فضای راحت و جاداری را در اختیار سرنشینان میگذارد. زیرا فاصله محوری آن ۲۷۸۷ میلیمتری، طول ۴۷۰۵ میلیمتری، عرض ۱۸۵۹ میلیمتری و ارتفاع ۱۵۰۲ میلیمتری سبب شده تا با یک خودرو جادار همراه باشیم. چراکه بهگونهای رنگ روی سطح بدنه پاشیده شده که بالاترین میزان کیفیت و وضوح را به نمایش میگذارد.
هرچند که در تصاویر تبلیغاتی، با پوشش استتاری مواجه هستیم اما از سر و شکل زیکر ۹ ایکس پیداست که وعدهی یک شاسی بلند قلدر را میدهد. طراحی این خودرو از ستون A گرفته تا ستون D، بر پایهی ایجاد یک فضای بزرگ برای کابین و سرنشینان بنا نهاده شده است و اگر کمی دقیقتر به سقف آن نگاه کنید، میتوانید سنسور لیدار را نیز بیابید. در نمای جلو برخلاف ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ و ۵۰۸ جدید خبری از موتیف سه خطی پژو به عنوان دی لایت نیست و صرفاً مانند ۳۰۸ یک انشعاب عمودی را از چراغ های جلو شاهد هستیم. استفاده از فلاپ های ضربهگیر در قسمت پایینی بدنه هم چهرهای خشن و تا حدی آفرودی طور به ۴۰۸ بخشیده است.
پژو ۴۰۸ در بازار جهانی مشخصات فنی گوناگونی اعم از ۱.۲ لیتری توربوشارژ بنزینی تا انواع پلاگین و برقی دارد. نسخه وارداتی به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت آیسین مجهز است. این پیشرانه در بازار چین قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم بوده و رینگ های ۱۸ و ۱۹ اینچی در بازار چین برای این خودرو قابل سفارش هستند.
دیدگاهتان را بنویسید