در مورد طراحی داخلی اما شاهین کمی ضعیف ظاهر شده و نمای داشبورد آن پایینتر از حد انتظار به نظر میرسد. شاهین پلاس اتوماتیک از نظر ابعاد با دارا بودن ۴۴۴۶ میلیمتر طول، ۱۷۷۱ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع از آریزو ۵ توربو جدید که ۴۵۳۲ میلیمتر طول، ۱۸۱۴ میلیمتر عرض و ۱۴۸۷ میلیمتر ارتفاع دارد خودروی کوچکتری است. اما فاصله محوری هر دو خودرو دقیقا ۲۶۵۰ میلیمتر بوده و به همین علت نماینده ام وی ام به مراتب کمی جادارتر از خودروی ملی سایپاست. شاهین پلاس اتوماتیک و آریزو ۵ توربو جدید دو سدان خانوادگی در بازار کشورمان هستند. این دو خودرو یکی با نسخه صفر و دیگری به صورت کارکرده در یک رنج قیمتی قرار داشته و رقیب یکدیگر هستند.
به نظر میرسد در این بخش، پارس با توجه به وزن کمتر و همچنین هماهنگی بهتر قدرت محرکه، پیروز است. همچنین، قطعات فنی پارس بسیار فراوانتر و با قیمت پایینتری در دسترس هستند. بیشینه قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار است و با گیربکس ۵سرعته دستی کار میکند. در بیشترین حالت سرعت آن روی ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۳.۲ ثانیه اتفاق میافتد.
با توجه به طراحی داخلی، شاهین به نظر میآید کمی ضعیفتر بوده و داشبورد آن کمی پایینتر از انتظارات قرار گرفته باشد. از سوی دیگر، داشبورد پژو پارس تیو ۵ نیز هیچ احساس هیجانانگیزی ایجاد نمیکند و از یک فرم ساده بهره می گیرد که با این وجود ممکن است با سلیقه برخی از مشتریان سازگاری نداشته باشد. درصورتی که به خرید یکی از این دو خودرو علاقه دارید یا نقاط قوت و ضعف هر کدام را بخواهید بیشتر بشناسید، این مطلب مناسب شما عزیزان است. این مقایسه به شما اطلاعات دقیقتری را درباره ویژگیها، قابلیتها و مشخصات فنی هر خودرو ارائه میدهد تا بهترین تصمیم را در خرید خودروی ایرانی بگیرید. قیمت شاهین کارکرده مدل ۱۴۰۱ با رنگ سفید در یکی از آگهیهای سایت دیوار ۴۷۰ میلیون تومان قید شده است. فروشنده روی سالم بودن اوضاع فنی و بدنه خودرو تاکید کرده و میزان کارکرد آن را در این مدت ۱۱ هزارکیلومتر نوشته است.
موتور ۱.۶ لیتری K۴M آن عملکردی مطمئن ارائه میدهد و مصرف سوخت متعادلی دارد. ال نود از نظر فنی و استهلاک، خودرویی اقتصادی محسوب میشود؛ اما در بحث طراحی و امکانات رفاهی، گزینههای دیگری مانند خرید هایما اقساطی نیز انتخابی ایدهآل بهشمار میروند. پژو پارس یکی از سدانهای اقتصادی ایرانخودرو است که هزینه نگهداری پایینی دارد.
متر گشتاور، به گیربکس ۵ دنده دستی منتقل میشود تا چرخهای جلوی خودرو به حرکت درآید. این موتور، با وجود تلاش برای بهروزرسانی، نتوانسته توقعات را بهخوبی برآورده کند. این خودرو از موتور توربو شارژ استفاده میکند که شتاب و عملکرد بهتری را ارائه میدهد، اما استهلاک بیشتری نیز دارد. شاهین سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی دارد که امکاناتی نظیر پخش آهنگ، تماشای فیلم و استفاده از مسیریاب را ارائه میدهد؛ اما پژو پارس در مدلهای پایه این امکانات را ندارد. شاهین از امکان استارت دکمهای و ورود بدون کلید بهره میبرد که تجربه رانندگی مدرن و جذابی را برای شما رقم میزند، درحالیکه پژو پارس فقط به استارت دکمهای مجهز شده است. شاهین شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه را ثبت میکند؛ چابکی این خودرو در سبقتگیریها مشهود است.
با همه اینها، این خودرو ظاهری کاملا معمولی دارد و چیزی که شاید در دو دهه پیش زیبا به حساب میآمد، امروز دیگر جذابیت خاصی ندارد. در نمای پشتی هم شاهد همان چراغهای همیشگی و سپر با نوار مشکی هستیم. در فضای داخل کابین شاهد داشبوردی کاملا ساده با طراحی مینیمال هستیم. بهطورکلی خودرو شاهین جادار است و افراد میتوانند بهراحتی درون آن بنشینند. غربیلک فرمان سه شاخه است و روی یکطرف آن چند دکمه کنترل دارد؛ ولی به طورکلی ساده است و میتوانست بهتر باشد. ضمنا تکونهای شاهین برام یه حالتی مثل حالت تهوع ماشین گرفتگی رو ایجاد میکرد.
قیمت شاهین کارکرده با درنظر گرفتن فاکتورهایی که گفتیم و رنگ شدن یکی از درهای خودرو از ۵۰۳ به ۴۸۶ میلیون تومان میرسد و همین اتفاق قیمت پژو پارس XU7P کارکرده مدل ۱۴۰۱ را از ۴۵۹ میلیون تومان به ۴۴۳ میلیون تومان تبدیل میکند. در جدیدترین مقاله راهنمای خرید ماندالا، مقایسه مفصل سدان های پژو پارس با سایپا شاهین را خواهیم داشت تا بتوانیم به شما در انتخابی درست کمک کنیم. بنابراین، در زمینه طراحی ظاهری، شاهین سایپا بهعنوان برنده محسوب میشود، اما همچنان برخی از مشتریان به دلیل عوامل دیگر مانند پرستیژ و هزینه، به پژو پارس وفادار میمانند. در این مقاله، به مقایسه دقیقتر مزایا و معایب سایپا شاهین و پژو پارس خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم انتخاب آگاهانهتری داشته باشید. سپند خودرو، با افتخار شرایط فروش اقساطی خودرو را با سود تسهیلات مناسب و اقساط بلند مدت با کمترین پیشپرداخت فراهم کرده است تا شما بهراحتی صاحب پژو پارس یا شاهین شوید.
سایپا شاهین، در بخش طراحی کابین، اگرچه قابل قبول به نظر میرسد، اما قطعاً وضعیت داخلی آن همانند طراحی ظاهری نخواهد بود. سایپا از متریال سخت و کیفیت پایین برای کابین شاهین استفاده کرده است و بخشهای مختلف کابین پس از مدتی استفاده قابلیت صدا افتادن دارند که این وضعیت از انتظار خارج است. قطعاً طراحی بخشهایی مانند فرمان، داشبورد و دستهدنده میتوانست بهتر از این صورت پذیرد. در این بخش، شاید دو خودرو وضعیت نسبتاً مشابهی داشته باشند، اما شاهین به دلیل طراحی جدیدتر ممکن است مورد پسند بیشتری قرار بگیرد. از نظر فضای کابین نیز، بر خلاف انتظار افراد قد بلند، در کابین شاهین احساس راحتی زیادی نخواهند داشت و بخش عقب کابین پارس جادارتر از شاهین خواهد بود.
شاهین، خودروی جذابی است که در ابتدا به نظر مشخصات فنی قابل قبولی دارد. با این حال، با تحلیل دقیق مشخصات موتور و گیربکس آن، آشکار میشود که از یک پیشرانه قدیمی با ۸ سوپاپ تیبا استفاده کرده و با اعمال تغییرات و اضافه کردن سیستم توربو شارژ، به شاهین اقتصادی اما ناکارآمد تبدیل شده است. این روزها شاهین سایپا به عنوان یکی از زیباترین محصولات تولید داخل در بازار کشورمان شناخته میشود؛ بنابراین قطعا نسبت به پژو پارس که عمری بیش از دو دهه دارد، استایل بدنه و فرم بیرونی بسیار زیباتری ارائه میدهد.
طراحی داخلی این دو خودرو به نسبت ساده و کلاسیک است، و اختلافات چشمگیری در این زمینه مشاهده نمیشود. بهطور کلی، در مقایسه فنی و توان حرکتی، هرکدام از این دو خودرو برنده مشخصی نیستند. اما شاهین میتواند با هندلینگ و چسبندگی بهتر، سواری راحتتری را ارائه دهد.
مقابل راننده هم یک فرمان سه شاخه جدید وجود داشته و صفحه کیلومترشمار هم به صورت آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری اطلاعات را به راننده نمایش میدهند. یکی از نکات منفی شاهین و دنا پلاس بحث عایق بندی کابین است که هر دو خودرو در آن مشکل دارند. در این خصوص باید بگوییم که در دنا پلاس صدای محیط بیرون و در شاهین صدای پیشرانه بیش از حد به کابین نفوذ میکند و سرنشینان را آزار میدهد. از نظر استحکام کلی بدنه در تصادفات هم دنا پلاس وضعیت قابل قبولی دارد اما با توجه به پلت فرم بهروزتر شاهین و تستهای تصادف منتشر شده از سوی سایپا، بایستی شاهین را گزینه برتر بخش ایمنی بدانیم.
با این اوصاف اگر بیشتر مواقع از خودرو استفاده خانوادگی میکنید و البته حوصله نگهداری از پیشرانههای توربوشارژر را هم دارید، خرید شاهین برای شما مناسبتر است. اما اگر خانواده کم جمعیتتری دارید و پیشرانههای تنفس طبیعی را بیشتر میپسندید، پیشنهاد ما به شما خرید دنا پلاس است. شاهین و دنا پلاس در بحث آپشنهای ایمنی نسبتاً مشابه هستند و طبق قوانین روز کشور از سیستمهای کنترل پایداریی و 2 ایربگ بهره میبرند. البته ترمزهای شاهین در هر دو محور دیسکی هستند اما دنا پلاس تنفس طبیعی 5 دنده ترمزهای عقب کاسهای دارد.
در مجموع، هر یک از این خودروها امکانات و ویژگیهای منحصر به فردی را ارائه میدهند که بسته به نیاز و سلیقه مشتری، انتخاب بین آنها متغیر است. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. برو توی آپارات مسابقه شاهین با دناپلاس توربو رو ببین تا بفهمی چجوری شاهین سوسکش میکنه. همین کامنت نوشتنت نشون میده چه آدمی هستی و لیاقتت پژو پارسه مثل شوتیها تو جاده وحشی بازی دربیار و زندگی خودت و مردمو به خطر بنداز. اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار این دو خودرو نشاندهنده تقاضای بالا برای آنهاست.
در مقایسه با برخی خودروهای جدید، قیمت این مدل، مقرونبهصرفه است و از نظر امکانات رفاهی و طراحی داخلی، در سطح متوسطی قرار دارد. بررسی لیست قیمت محصولات بهمن خودرو اقساطی نشان میدهد که در همین بازه قیمتی، گزینههایی مانند مدل MVM 315 پلاس، با طراحی مدرنتر و تجهیزات پیشرفتهتر نیز وجود دارند که فضای مناسبی را برای مسافرت خانوادگی در اختیارتان قرار میدهند. پژو پارس تیو ۵ از سال ۹۳ به بعد با یک داشبرد جدید همراه بوده که نسبت به مدل قدیمی جذابیت بیشتر اما کیفیت کمتری دارد. استفاده از غربیلک فرمان جدید نیز باعث شده تا نمای داخلی پژو پارس تیوفایو لوکستر به نظر برسد.
در مقایسه پژو پارس با شاهین، به بخش تجهیزات و امکانات میپردازیم که شاهین با دست پر وارد بازار شده است و نسبت به نسخه پایه پارس سال، امکانات بیشتری را ارائه میدهد. البته با توجه به اختلاف قیمت بین شاهین و پارس، طبیعی است که سدان سایپا مجهزتر به نظر برسد. از نظر تجهیزات ایمنی نیز، شاهین به طور کامل برتری دارد و در مجموع، این خودرو در بخش مقایسه تجهیزات و امکانات، پیروز خواهد بود. در این مقاله شما تمامی نکتههای مهم درباره دو خودرو شاهین سایپا و پژو پارس ایرانخودرو را آموختید.
از طرف دیگر، پژو پارس با طراحی کلاسیک و آشنا، همچنان محبوبیت خود را در میان خریداران حفظ کرده است. خطوط ساده و متوازن بدنه پارس، آن را به خودرویی با ظاهری رسمی و قابلقبول برای خانوادهها تبدیل کرده است، هرچند این طراحی در مقایسه با شاهین، قدیمی است. اگر میخواهید از قیمت پژو پارس سال سفارشی، مطلع شوید، سپندخودرو در سایت خود، قیمت آن را بهصورت روزانه درج میکند. در این قسمت به مقایسه شاهین با پژو پارس سال از نظر طراحی و ظاهر میپردازیم. چراغهای LED جلو و عقب با طراحی جذاب، جلوهای امروزی به این خودرو بخشیدهاند؛ همچنین، استفاده از جزئیات کرومی و رینگهای آلیاژی در نسخههای بالاتر، ظاهری لوکستر به شاهین میدهد.
البته این مدل نوع اتوماتیک هم دارد که با گیربکس ۴سرعته خودکار کار میکند و ۱۸۰ کیلومتر در ساعت بیشینه سرعت آن است، ضمن اینکه شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد. اما برسیم به شاهین که مهمترین نقطهضعف آن قوای محرکهاش خواهد بود. وقتی کاپوت این خودرو را بالا بزنید همان پیشرانه M15 سایپا را خواهید دید که قبلاً در تیبا، کوییک و ساینا بکار رفته اما در شاهین یک توربوشارژر نیز به آن افزوده شده است. درحالیکه پیشرانههای ۱.۵ لیتری مدرن امروزی قدرت بسیار بیشتری تولید میکنند اما قدرت و گشتاور پیشرانه شاهین به ۱۰۹ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتون متر میرسد که حاکی از قدیمی بودن این پیشرانه است.
با اینکه برخی تغییرات جزئی اعمال شدهاند، اما تحولات زیادی در ظاهر نداشته و بدنه آن همچنان از بدنه پژو ۴۰۵ دهه ۸۰ میلادی استفاده میکند. این موضوع باعث میشود که ظاهر پژو پارس در مقایسه با شاهین، دارای جذابیت کمتری باشد. سایپا شاهین و پژو پارس دو سدان خانوادگی هستند که در بازار ایران محبوبیت زیادی دارند. این دو خودرو در بازه قیمتی مشابهی قرار دارند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این روزها شاهین سایپا به عنوان یکی از زیباترین محصولات تولید داخل در بازار کشورمان شناخته میشود؛ بنابراین قطعا نسبت به پژو پارس که عمری بیش از دو دهه دارد، استایل بدنه و فرم بیرونی بسیار زیباتری ارائه میدهد. البته فرم مردانه پژو پارس همچنان بین بسیاری از مردم طرفداران فراوانی دارد اما با این حال نمیتواند زیبایی در حد شاهین به شما ارائه دهد.
دلیل این موضوع هم چیزی جز نبود جانشینهای مناسب طی این سالها برای پژو پارس نبوده و همین عامل باعث شده است در نظر بسیاری از مشتریان به ویژه افراد با توان مالی کمتر، پژو پارس همچنان یک خودروی خوش پرستیژ و تا حدودی شیک تلقی شود. خودرو شاهین سایپا از مزایایی مثل طراحی ظاهری بسیار زیباتر و امروزی، کابین جادار، امکانات رفاهی متنوعتر شامل نمایشگر لمسی ۷ اینچی، ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب، فرمان برقی، ایمنی بالاتر و کیفیت سواری مناسب سود میبرد. سایپا شاهین و پژو پارس TU5 از معدود سدانهای خانوادگی هستند که قشر متوسط به پایین جامعه ایرانی در حال حاضر قادر به خرید آنهاست. بنابراین واضح است که تقاضای نسبتا زیادی برای این دو محصول ایران خودرو و سایپا شکل بگیرد و آنها را به رقیبان همدیگر تبدیل کند. خصوصا اینکه بازه قیمتی این دو ماشین ایرانی در بازار آزاد بسیار به هم نزدیک شده و همین عامل میتواند دلیلی بر تشدید رقابت میان آنها باشد. درحالیکه پیشرانههای ۱.۵ لیتری مدرن امروزی قدرت بسیار بیشتری تولید میکنند اما قدرت و گشتاور پیشرانه شاهین به ۱۰۹ ماندالا و ۱۷۸ نیوتون متر میرسد که حاکی از قدیمی بودن این پیشرانه است.
این در حالی است که پیشرانههای قدیمیتر مثل موتور TU5 با این موضوع راحتتر کنار میآیند و حساسیت پایینتری نسبت به کیفیت بنزین نشان میدهند. با توجه به تضمینات و شرایط منصفانه سایا خودرو، این شرکت به عنوان یکی از بهترین گزینهها برای خرید خودروهای اقساطی در ایران شناخته میشود و مشتریان میتوانند با اطمینان و آرامش بیشتری به خرید خودرو بپردازند. سایا خودرو یکی از بهترین گزینههای برای خرید خودروهای اقساطی در ایران محسوب میشود. این شرکت با تجربه و نیازهای متنوع مشتریان در نظر گرفته استفاده از سیستم اقساطی، خرید و مالکیت خودرو را برای افراد بهبود میبخشد.
با این حال، پژو پارس TU5 در شتاب اولیه و سبقتگیری، عملکرد ضعیفتری نسبت به شاهین دارد. همچنین، طراحی پژو پارس TU5 به نسبت شاهین، چابکی کمتری را ارائه میدهد. در مورد شاهین، انتظار میرفت که نمای داخلی این خودرو با طرح داشبورد و غربیلک فرمانی مدرنتر و همخوان با سلیقههای امروزی به بازار عرضه شود. با این حال، طراحی داخلی شاهین نسبت به سدانهای چینی همرده خود، به نظر عقب افتاده و از طراحی مدرن برخوردار نیست. اما این موضوع قابل بهبود است و به نظر میرسد که با افزودن طراحیهای جدیدتر در نسخههای آینده، این مشکل رفع شود.
از نظر متریال به کار رفته در قسمتهای مختلف شاهین پلاس اتوماتیک با اینکه بسیار بهتر از نسخههای پیشین خود شده اما همچنان وجود پلاستیک در قسمتهای مختلف توی ذوق میزند، در حالی که آریزو ۵ توربو جدید به مراتب کیفیت متریال بالاتر و بهتری دارد. همچنان مشکی بودن تریم آریزو کمی بیشتر مورد پسند بازار است تا شاهین پلاس. در نمای عقب نیز آریزو ۵ توربو با اینکه به مراتب سادهتر از جلو طراحی شده اما همچنان به سبب گرافیک بروزتر چراغها و برجسته بودن درب صندوق جذابتر از رقیب است. شاهین پلاس اتوماتیک اما با حفظ همان چراغهای قبلی و طراحی پیشین همچنان نگاهش به خانوادههاست و بیشتر قصد خدمت به این گروه از خریداران را دارد. شاهین پلاس در نمای جلو تفاوتی نسبت به قبل نکرده و همان فرم نسبتا ساده اما هماهنگش را دارد اما حجم پردازیهایی که در بخش جلوی این خودرو وجود دارد سبب شده تا از سادگی بیش از حد نجات پیدا کند.
آپشنهایی مانند سنسورهای دنده عقب، سیستم استارت بدون کلید، تهویه خودکار، کروز کنترل و سیستم کنترل باد لاستیک، روکش چرمی صندلیها، چراغهای دیلایت و اتولایت، آینه برقی تاشو، سیستم ضدسرقت و فرمان برقی اشاره کرد. بهطورکلی شاهین آپشنهای خوبی دارد؛ البته برخی از آنها ممکن است در مدل G یا مدل S نباشند. در زمینه طراحی ظاهری، شاهین سایپا بهعنوان یکی از جدیدترین سدانهای تولید داخل از یک طراحی مدرن و امروزی بهرهمند است. خطوط ملایم و منحنیهای چشمنواز در انحناهای مختلف بدنه، همراه با حجم پردازی منطقی و خطوط عضلانی در نماهای اصلی، این خودرو را به یک نمونه جذاب و خوشتراش در زمینه طراحی ظاهری تبدیل کرده است. شاهین با مصرف ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در رده خودروهای کممصرف قرار میگیرد. پارس TU5 مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و راندمان بهینهای را ارائه میدهد و درنهایت پارس XU7P با مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، پرمصرفترین مدل در بین این سه خودرو است.
در بحث هندلینگ هم هر دو خودرو نسبت به یک سدان خانوادگی قابل قبول ظاهر میشوند اما بازهم شاهین با اختلاف اندکی برنده است. در بحث کیفیت سواری اختلاف چندانی بین دو خودرو وجود ندارد و هر دو نسبت به قیمت خود نرمی قابل قبولی دارند اما اگر خیلی حساس باشید ممکن است خشکی و نویز تایرهای فابریک آزارتان دهد. با استفاده از خدمات سایا خودرو، خریداران میتوانند به راحتی به مالکیت خودرو برسند و از مزایای خودروی شخصی بهرهبرند. این انتخاب برای افرادی که نمیتوانند یکباره مبلغ کل خودرو را پرداخت کنند، بسیار مهم و کمکی است. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود.
چون خرید شاهین از بازار آزاد درحال حاضر ۵۳۵ میلیون تومان هزینه دارد. در مقابل، باید به خودروی سایپا شاهین اشاره کنیم که با استفاده از پلتفرم ولکس C۳۰ تولید شده است و به جرأت میتوان آن را زیباترین خودروی داخلی دانست. در بخش جلویی این خودرو، چراغهای بزرگ و هماهنگ با جلو پنجره در نظر گرفته شدهاند و هماهنگی بین اجزای این بخش به وضوح مشاهده میشود. در نمای جانبی شاهین، روندی محافظهکارانه را دنبال کرده است، اما باز هم در مقایسه با پارس، این خودرو بهروزتر به نظر میرسد. هنگامی که به نمای پشتی شاهین نگاه میکنیم، طراحی قابل قبولی را مشاهده میکنیم، اگرچه قطعاً فضایی برای بهبود طراحی، به ویژه در بخش چراغ و سپر، وجود داشته است.
از سوی دیگر، پژو پارس TU5 با کیفیت سواری و هندلینگ خوبی بهرهمند است و احتمالاً در زمینه تعمیرات و نگهداری، از لحاظ فنی مشکلات کمتری برای مالکان خود به وجود خواهد آورد. این نکات به مشتریان کمک میکنند تا انتخاب آگاهانهتری در میان این دو خودرو داشته باشند. از سوی دیگر، پژو پارس TU5 از یک پیکربندی فنی آشنا بهرهمند است که در دهه اخیر با استقبال بالایی مواجه بوده است. با کاهش استهلاک موتور TU5 و کمتر شدن سروصدای تولیدی نسبت به موتور ۱۸۰۰ سیسی XU7 که در پژو پارس معمولی وجود داشت، موتور TU5 مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت آن در بازار ایران افزایش یافته است. در حال حاضر، موتور شاهین با توان خروجی نزدیک به ۱۱۰ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتن.
با دوستم که شاهین خریده بود راه افتادیم البته روی حالت اسپورت خیلی راحت شاهین جا موند. در وب سایت آگهی و خرید و فروش دزار ، آگهی های زیادی، روزانه در دسترس شماست. روی درهای خودرو هم یک فرورفتگی قرار دادهاند که نمای ساده جانبی را جذابتر کرده است.
بنابراین در مجموع باید بگوییم که بسته به سلیقه مشتری نمای داخل شاهین و پژو پارس TU5 میتواند موردپسند و یا انزجار قرار بگیرد. در انتهای این قسمت باید اشاره کنیم مقایسه شاهین و پژو پارس از جهت طراحی ظاهری یک برنده بلامنازع دارد و آن شاهین است. با این وجود هنوز هم برخی طرفداران متعصب وجود دارند که استایل مردانه پژو پارس را نسبت به طراحی جدید شاهین در اولویت قرار میدهند و از ظاهر ساده پژو پارس لذت بیشتری میبرند.
پژو پارس یکی از پرفروشترین سدانهای ایرانخودرو و جادارترین ماشین ایران محسوب میشود. این خودرو با طول ۴۴۹۸ میلیمتر، عرض ۱۷۰۴ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۱۰ میلیمتر فضای داخلی مناسبی را برای ۵ سرنشین فراهم میکند. پژو پارس در میان مدلهای داخلی، نرم ترین ماشین ایرانی از نظر سواری بهشمار میرود.
البته فرم مردانه پژو پارس همچنان بین بسیاری از مردم طرفداران فراوانی دارد اما با این حال نمیتواند زیبایی در حد شاهین به شما ارائه دهد. به علاوه، پژو پارس تیو ۵ همچنین از تنظیم برقی پشت صندلیهای جلو بهره میبرد که این امکان به راننده و همراهان او اجازه تنظیم بهتر و مطلوبتر صندلیهای جلو را میدهد. همین حالا میتوانید از طریق فروش اقساطی پژو پارس اتومات، این خودرو را با قیمتی عالی خریداری کنید.
البته نقطهضعف این پیشرانه نیز به نوع روغن مصرفی آن مربوط میشود که هزینه بسیار بالاتری نسبت به پیشرانه قدیمی دارد. همچنین میزان قدرت و گشتاور پیشرانه XU7P نسبت به قبل اندکی کمتر شده است. در مقایسه ماشین شاهین و پژو پارس، ما مشخصات گوناگونی از هر دو خودرو را مورد بررسی قرار دادهایم.
ضمن آنکه هندلینگ و پایداری شاهین هم به دلیل طراحی مناسب شاسی، سر پیچها و در سرعتهای بالا، تقریبا اطمینانبخش است. شاهین G با ارائه امکاناتی مانند سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، استارت دکمهای، ورود بدون کلید، سانروف، دی لایت و دیگر امکانات مدرن، میتواند جذابیت بیشتری برای مشتریان داشته باشد. این امکانات نه تنها راحتی و کاربری خودرو را افزایش میدهند بلکه جلب توجه و جلوه زیبایی به آن میبخشند. شاهین و پژو پارس تیو ۵ دارای دو موتور با مشخصات کاملا متفاوت هستند که به تبعیت از استراتژیهای مختلف، از لحاظ فنی تفاوتهای زیادی دارند.
من کوییک دارم ، و حقیقتا نسبت به پارس رفیقم کیفیت بدنه ابدا پایینتر نیست. پارس اصلا مگه کیفیت هم داره ؟ کاش داشت… اونموقع من ابدا از پژو نمیگذشتم. آریزو ۵ توربو نیز یکی از محصولات مونتاژی ام وی ام یا همان مدیران خودروست که پیش از عرضه تیپ FL در برهه زمانی نسبتا کوتاهی وارد بازار شد. این خودرو اکنون به صورت کارکرده در بازار کشور وجود داشته و یکی از چینی های خوب بازار محسوب می شود که جواب خود را پس داده است.
برای مقایسه دنا پلاس با شاهین از نظر تواناییهای فنی هم باید بگوییم شاهین به دلیل گشتاور بالاتر پیشرانه و ارائه این گشتاور در دور پایین، اندکی پرشتابتر از دنا پلاس ظاهر میشود. البته دنا پلاس هم خودروی دست و پا بستهای نیست و شتاب قابل قبولی دارد اما شتاب صفرتاصد آن در شرایط واقعی چیزی کمتر از 1 ثانیه کُندتر از شتاب شاهین است. سواری پژو پارس هم خیلی خشک نیست و کوبشهای سیستم تعلیق آن نمیتواند چندان ناراحتکننده باشد. البته میتوان عایقبندی کابین پژو پارس را نسبت به شاهین کمی ضعیفتر دانست که در نتیجه لذت رانندگی با پژو پارس نسبت به حریف سایپایی، مقداری تحت تاثیر منفی این مسئله قرار خواهد گرفت.
دیدگاهتان را بنویسید