کدام را بخریم، ام وی ام ۱۱۰ یا پراید ۱۱۱؟ + مشخصات فنی
بر اساس اطلاعات بالا که به شما ارائه کردیم، مشخصات فنی پراید و ام وی ام 110 به یکدیگر نزدیک هستند اما پراید کمی قوی تر است و از این نظر برنده مقایسه است. در واقع پراید با شتاب بهتر و توان موتور بیشتر، برای استفاده روزمره ایده آل تر است. البته در نظر داشته باشید حداکثر سرعت در خودرویی که از نظر کیفیت ساخت و استحکام بدنه نمره ضعیفی دارد از نظر کارشناسان مزیت نیست و بهتر بود به جای افزایش شتاب، به فکر استحکام خودرو باشند. ۱۱۰ کم مصرفترین و اقتصادیترین خودروی موجود در کشور است، که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی شده است و آن را به مناسبترین خودرو برای کاربردهای شهری بدل کرده است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ماتیز ۱۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۱۰۰ امویام ۱۱۰ در مدل ۳ سیلندر ۱۵ ثانیه و در مدل ۴ سیلندر دستی ۱۴ ثانیه است. خودروهای چینی از مدلهای ارزان قیمت مانند ام وی ام 110 تا مدلهای گران قیمت نسبت به خودروهای داخلی همیشه با استقبال کمتری برای خرید روبه رو شدهاند. از این جمله میتوان این نتیجه را گرفت که در خرید و فروش خودرو دست دوم نیز، پراید جایگاه خیلی بهتری دارد و سریع فروش میرود اما ام وی ام 110 به نسبت پراید تقاضای کمتری برای خرید دارد و باید به این موضوع دقت داشته باشید. یکی از بزرگترین معایب ام وی ام 110، کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت آن است. این خودرو به دلیل اقتصادی بودن، از مواد ارزانقیمت در بدنه و داخل کابین استفاده میکند که باعث میشود دوام و طول عمر قطعات آن نسبت به خودروهای باکیفیتتر کمتر باشد.
نسخه هاچ بک پراید اما دست نخورده باقی مانده بود تا آن که پراید 111 هاچ بک یا همان مروارید در سال 88 به عنوان جایگزینی برای پراید هاچ بک معروف به بازار آمد. پلت فرم و استخوان بندی 111 تفاوتی با پراید هاچ بک ندارد، اما در قسمت هایی از بدنه و فضای کابین دست خوش تغییراتی شده و امکاناتی جدید به آن اضافه شده تا کمی برای مخاطبان اش تنوع ایجاد کند. البته صندلی ها نسبت به ارزش خودرو، کیفیت مناسبی دارند و از صندلی های ام وی ام راحت تر هستند. پراید 111 مثال سایر اعضای خانواده پراید، یک پیشرانه 1323 سی سی را در دل خود جای داده که علی رغم حجم و مصرف سوخت بیش تر از ام وی ام 4 سیلندر، قدرت نسبتا کم تری تولید می کند. توان پیشرانه پراید به 62 اسب بخار می رسد که برای رفت و آمدهای شهری با این هاچ بک سبک وزن مناسب به نظر می رسد. ام وی ام 110 یا همان ماتیز چینی، از اولین نمایندگان سرزمین اژدها بود که با تکیه بر ظاهر شبیه با ماتیز محبوب، طرفداران زیادی در بازار ایران به دست آورد.
در مورد کابین هم ادوات بهکاررفته کیفیت بیشتری دارند و باتوجه به نصب داشبورد جدید، سروصدای داشبورد بهکلی حذف شده است. با نصب فرمان هیدرولیک نیز رانندگی با این خودرو بهخصوص در شهر راحتتر از قبل شده است. ورود ماتیز در بازار ایران اعتماد به خودروهای کوچک شهری را در پی داشت و این امر سبب شد ام وی ام ۱۱۰ در اوایل ورود به بازار خودروی ایران فروش خوبی داشته باشد. برای خرید تسمه تایم ام وی ام 110 هم نیاز به پرداخت هزینه تقریبا 240 هزار تومانی خواهید بود، اما تسمه تایم پراید در مدل های مختلف با حداقل قیمت 115 هزار تومانی شروع شده و تا کمتر از 200 هزار تومان فروخته می شود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
البته از نظر پایداری و قدرت مانور، ام وی ام 110 با توجه به تایرهای نازک و کوچک و فرم قوطی کبریتی شکل بدنه، در پس پراید 111 قرار می گیرد و در سرعت های بالا و تغییر مسیرهای ناگهانی حسابی باید حواس تان به رفتارتان باشد چرا که ام وی ام 110 منتظر تلنگری برای چپ شدن است! و نکته آخر در مقام مقایسه با پراید 111 این که، بازار خرید و فروش نسخه های دست دوم ام وی ام 110 نسبت به پراید ضعیف تر است. اگر آمار و ارقام را دنبال کنید، در می یابید که قشر عظیمی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران خودور در بازار در رنج قیمت زیر 30 میلیون تومان متمرکز شده اند. متاسفانه خودروهای ارزان قیمت در بازار تنوع محدودی دارند و خریدارانی که ریسک خرید خودرو صفر را قبول نمی کنند، ناچار به خرید چند مدل محدود هستند که سردمدار آنها پراید است! البته در چند سال اخیر با حضور خودروهای چینی در بازار، تنوع خودروهای ارزان قیمت بهبودی نسبی یافت.از مهم ترین تغییر در معاملات خودروهای زیر 30 میلیون تومان، می توان به عرضه ام وی ام 110 یا همان کپی چینی ماتیز در ایران اشاره کرد. الببته همان طور که این روزها از خبرها پیداست، بازار خودروهای کوچک و ارزان قیمت ایران در چند سال آینده قرار است دست خوش تغییرات قابل توجهی شود.
داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید میشوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه میشود. طول ام وی ام ۱۱۰ فقط و سه و نیم متر است و با این ابعاد میتوانم با خیال راحت پارک دوبل بزنم. پارک دوبل زدن با ام وی ام ۱۱۰ حتی از پراید هاچ بک و تیبا دو هم راحتتر است. همان ماه اولی که این خودرو را خریدم در پارکینگ ساختمان تصادف سادهای با یک پراید پارک شده داشتم. سپر آن پراید آخ نگفت، اما من مجبور شدم به خاطر نصف شدن سپر امویام ۱۱۰ خودم، یک میلیون تومان پیاده شوم. در این بخش پراید سایپا ۱۱۱ با ام وی ام ۱۱۰ را مقایسه میکنیم که از نظر ایمنی کمی قویتر از محصولات قبلی است.
اما برای سفرهای طولانی و استفاده مکرر در جادههای بین شهری، انتخابهای بهتری در بازار وجود دارند. ام وی ام 110 خودروی هاچ بک چینی است که با توجه به ظاهرش توانست طرفداران زیادی در بازار ایران بدست آورد و تا سال 95 در دو مدل سه سیلندر و چهار سیلندر توسط مدیران خودرو عرضه شده است. حال در چنین شرایطی که قیمت خودرو سربه فلک کشیده و روز به روز به قیمت آن افزوده می شود، پا به پای آن قیمت قطعات یدکی هم افزایش پیدا می کند و متولیان قطعه سازی هم در تلاش برای افزایش قیمت آنان در بازار هستند تا زیان ده بودن خود را جبران کنند. پس لازم است که انتخاب مشتریان در بازار خودروهای ارزان قیمت دست دوم گزینه ای باشد که در صورت خرابی بتوانند از پس هزینه ها و خرید قطعات یدکی آن هم بربیایند.
در خصوص تامین لوازم پراید بهتر است بدانید که جای نگرانی وجود ندارد و علت این موضوع این است که پراید یک خودروی ساخت داخل است و همچنین پرفروش ترین خودرو بوده است و تا سالهای طولانی لوازم یدکی این خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی تامین میشود. به واسطه ابعاد کوچک هر دو خودرو، تجربه رانندگی هر دو شبیه به هم است، اما در نظر داشته باشید که پراید در دو مدل صندوق دار و هاچ بک به بازار خودرو عرضه شده است اما ام وی ام 110 فقط به صورت هاچ بک است. طراحی ام وی ام 110 بیشتر به مزاق جوانان و اللخصوص بانوان خوش می آید و با ظاهری شبیه به دوو ماتیز توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند. البته با وجود طراحی به روز تر از پراید دارای کم و کاستی هایی هم هست که میتوان به تایرها کوچک و درهای بزرگ آن اشاره کرد اما کیفیت ساخت بهتری نسبت به پراید 111 دارد. فضای داخلی با توجه بهاندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلیهایش، فضای نشستن سرنشینان را میتوان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد.
خودروهای ارزانقیمت در بازار ایران تنوع چندانی ندارند و در رده قیمتی ام وی ام انتخابهای ما معمولاً به ماتیز و پراید محدود میشوند که در کلاس خودروهای کوچک قرار دارند. از بین این سه خودرو فقط پراید همچنان تولید میشود و دو خودروی دیگر در بازار دستِدوم یافت میشوند. در ادامه به مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز و پراید میپردازیم تا ببینیم در رده خودروهای کوچک ام وی ام ۱۱۰ چه حرفی برای گفتن دارد. ام وی ام 110 یک خودروی کوچک شهری است که به دلیل مصرف سوخت اقتصادی و قیمت پایین در بازار ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این خودرو برای اولین بار در دهه 2000 وارد بازار ایران شد و به عنوان یکی از اقتصادیترین خودروهای موجود شناخته میشود. از لحاظ طراحی، ام وی ام 110 ظاهری ساده و ابتدایی دارد که به منظور کاهش هزینههای تولید و قیمت نهایی خودرو انجام شده است.
این ویژگی به خصوص در شرایطی که قیمت سوخت در حال افزایش است، برای خریداران اهمیت زیادی دارد. یکی از ویژگیهای برجسته ام وی ام 110، موتور کوچک و مصرف سوخت پایین آن است. این خودرو از یک موتور 3 سیلندر بهره میبرد که باعث میشود مصرف سوخت کمی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق ساده و مناسب آن برای جادههای شهری، ام وی ام 110 را به خودرویی مناسب برای استفاده روزمره در شهرهای پر ترافیک تبدیل کرده است. در صورتی که پراید داشته باشید، هزینه شما برای خرید چراغ جلو بسیار کمتر خواهد شد و برای مدل های معمولی با 60 هزار تومان هم می توانید مجموعه کامل چراغ جلو را خریداری کنید و یا چراغ جلوی سایپا 131 در بازار به قیمت کمتر از 130 هزار تومانی فروخته می شود.
هر دو خودرو دارای ابعادی کوچک بوده و برای خانوادههای پرجمعیت مناسب نیستند اما امویام مصرف سوختی کمتر و پراید قطعاتی ارزانتر دارد. اگر همچنان بین خرید ام وی ام ۱۱۰ و پراید مردد هستید، پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پراید با خودروهای رقیبش در بازار را هم مطالعه کنید. ام وی ام 110 به عنوان یک خودروی شهری اقتصادی با مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و ابعاد کوچک، میتواند گزینهای خوب برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی اقتصادی برای استفاده روزمره هستند. اما در مقابل، معایبی همچون کیفیت ساخت پایین، امکانات کم و قدرت موتور ضعیف نیز باید در نظر گرفته شود. اگر به دنبال خودرویی هستید که هزینههای نگهداری پایینی داشته باشد و بیشتر برای استفاده در شهر باشد، ام وی ام 110 میتواند گزینهای مناسب باشد.
این موضوع در سربالاییها بیشتر به چشم میآید و راهی نمیماند جز حرکت با دنده سنگین. البته با علم به این قضیه سراغ ام وی ام رفتم و از همان روز اول توقعم را پایین آوردم. نظر شما درباره ام وی ام ۱۱۰ چیست؟ آیا تجربه رانندگی با خودروهای بالا را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید. MVM 110 همچنین شامل امکاناتی مانند ترمز ABS ، سیستم ضدسرقت، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل، سیستم پخش Mp3 با پورت USB و چهار بلندگو، آینهها و شیشههای برقی اتوماتیک، مهشکن جلو و عقب، و بالابر خودکار شیشهها دارد. اما یکی از مزایای ام وی ام 110 مصرف سوخت بسیار کم آن است که در نمونه سه سیلندر مصرف ترکیبی آن 5.5 لیتر و در نمونه چهار سیلندر 6 لیتر ثبت شده است. تیپ ششم ۱۱۱ با نام LE و با تیراژ محدود تولید شد که به لحاظ تجهیزات همانند تیپ ST بود، ولی ایربگ راننده هم داشت.
البته رنگ بندی بی روح کابین در مقابل کابین کرم رنگ ام وی ام معمولی تر به نظر می رسد و کیفیت پایین قطعات و متریال استفاده شده در ساخت کابین به شدت به اصطلاح توی ذوق می زند. هم چنین مونتاژ ضعیف قطعات باعث شده تا پس از مدتی سر و صدای اضافی از نقاط مختلف کابین به گوش برسد. پراید 111 پراید به عنوان یکی از قابل دسترس ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار، در طول عمرش چند باری دست خوش تغییرات مختلفی شد که از جمله این پروژه ها می توان به پراید 141 و پراید 132 اشاره کرد.
ام وی ام 110 (MVM 110) که به عنوان یکی از خودروهای شهری محبوب در بازار ایران شناخته میشود، از سری خودروهای اقتصادی شرکت چینی چری (Chery) است. این خودرو به دلیل قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین و ابعاد جمع و جور، به خصوص برای استفاده در شهرهای پر ترافیک، مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته است. اما مانند هر خودروی دیگری، این محصول نیز دارای مزایا و معایب خاص خود است. هر دو خودرو برای رانندگی شهری مناسب بوده و از نظر قیمتی نیز جزو ارزانترینها هستند اما نکتهای که در اینجا وجود دارد امکانات بیشتر امویام ۱۱۰ و هزینه کمتر تعمیر و نگهداری پراید است.
این خودرو دارای موتوری به حجم دقیق ۱۳۲۳ سیسی است که توانایی تولید ۶۳ اسببخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ دارد. در کل، ماتیز هم از نظر مشخصات فنی و هم کیفیت ساخت نسبت به ام وی ام ۱۱۰ برتر است. این خودرو با داشتن یک موتور 1 لیتری و 3 سیلندر، مصرف سوختی بین 5 تا 6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد که آن را به یکی از اقتصادیترین خودروهای شهری تبدیل کرده است.
سایپا ۱۱۱ بعد از ۸ سال و مجموع تولید ۳۱۲ هزار دستگاه هرچند در شهریور ۱۳۹۶ از خط تولید سایپا کنار گذاشته شد، اما بنا به دلایلی، سایپا مجددا تولیدش را در سالهای ۹۷ تا ۹۹ نیز ادامه داد. این خودرو یکی از جمع و جورترین خودروهایی است که ساخته شده و می توان گفت برای این خودرو همیشه جای پارک می توان پیدا کرد. خودروی شهری کوچک و ایده ال، کاملا مناسب برای کلان شهرها، که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم است. ۱۱۱ در اوایل تولید با پنج تیپ مختلف معرفی و عرضه شد که با توجه به داشتن یا نداشتن فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده، دستهبندی میشدند.
ما با بهرهگیری از تجهیزات پیشرفته و تکنسینهای ماهر، تمامی نیازهای خودروی شما را پوشش میدهیم. موردی که باید در خصوص هر دو خودرو بدانید این است که داشتن سر و صدای زیاد که در کابین خودرو به طور کامل شنیده میشود باعث میشود تجربه رانندگی خوبی نداشته باشید و همیشه این صدا برای افراد ملموس خواهد بود. طراحی پراید 111 قدیمی تر از ام وی ام 110 می باشد و همچنین از کیفیت مونتاژ خوبی برخوردار نیست و تنها مزیتش نسبت به ام وی ام 110 فضای بیشتر برای سرنشینان و صندوق بار جادارتر میباشد.
۹| چرخهای ام وی ام از چرخهای پراید کوچکتر است و این موضوع خود را موقع دست اندازها بیشتر نشان میدهد. اولین باری که ناشیانه و با سرعت زیاد قصد عبور از دست انداز را داشتم، پی به این قضیه بردم و الان بیشتر مراعات میکنم.۱۰| چند خط بالاتر از فضای کوچک اتاق ام وی ام ۱۱۰ گلایه کردم، اما این بخش ماجرا یک جاهایی هم بد نیست. مثلا در فصلهای سرد و گرم سال فضای کوچک اتاق باعث میشود کارایی بخاری و کولر بیشتر به چشم بیاید.
به گزارش وقت صبح، اگر آمار و ارقام را دنبال کنید، در می یابید که قشر عظیمی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران خودور در بازار در رنج قیمت زیر 30 میلیون تومان متمرکز شده اند. البته در چند سال اخیر با حضور خودروهای چینی در بازار، تنوع خودروهای ارزان قیمت بهبودی نسبی یافت. از مهم ترین تغییر در معاملات خودروهای زیر 30 میلیون تومان، می توان به عرضه ام وی ام 110 یا همان کپی چینی ماتیز در ایران اشاره کرد.
مدل پایهای ۱۱۱ تیپ ST بود که فاقد هر سه ویژگی فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده است. تیپ LX آن فقط هیدرولیک، تیپ SL فقط ABS، تیپ SX هم هیدرولیک و هم ABS و تیپ EX نیز هر سه ویژگی را دارا بود. تابستان امسال بهخاطر اوج گرفتن کرونا بی خیال مترو شدم و هر روز با ام وی ام ۱۱۰ به سر کار میرفتم. با اینکه روزانه حدود ۱۵ کیلومتر از آن کار میکشیدم اما تا آخر ماه همان ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه برای من کفایت میکرد. تا با خانه رشد که صد تا درمانگر تخصصی گفتار و کار و روانشناس آنلاین هستن آشنا شدم، برای هر مشکلی هم آقای خلیلی بهترین درمانگر رو بهم معرفی کرد.
همین یک هفته قبل که کیلومترشمار خودرو عدد ۶۰ هزارکیلومتر را نشان داد برای تعویض تسمه تایم اقدام کردم. این ویژگیها باعث میشود که ام وی ام 110 برای حرکت در خیابانهای تنگ و شلوغ شهرها بسیار مناسب باشد. پارک کردن این خودرو در فضاهای محدود نیز به راحتی امکانپذیر است که برای رانندگان شهری یک مزیت مهم محسوب میشود.
بنابراین با خیال راحت میتوانید خرید لوازم یدکی ام وی ام را با قیمت ارزان و ضمانت اصالت کالای وارداتی از فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک انجام دهید. در نظر داشته باشید که پراید به واسطه داشتن باک بزرگتر و همچنین مصرف سوخت کمتر، این امکان را فراهم میکند که دیرتر از ام وی ام 110 به فکر تامین بنزین باشید و این مورد نیز به تجربه رانندگی بهتر و دغدغه کمتر کمک میکند. پراید ۱۱۱ همانند انواع دیگر پراید با توجه به امکانات و آپشن هایی که داشتند، در ۵ تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه میشد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و LX در سال ۱۳۹۱ از رده خارج شدند. چهار| ظرفیت سرنشینهای ام وی ام در کارت ماشین چهار نفر نوشته شده است، اما راننده این خودرو اصلا نباید به این عدد اعتماد کند. بعد از یک سال استفاده از ام وی ام هنوز هیچکدام از سرنشینهای عقب با روان آرام از خودرو پیاده نشدند و مدام بابت فضای کوچک اتاق گلایه میکنند. اگر به دنبال یک تعمیرگاه خودروهای چینی قابل اعتماد یا خدمات مکانیکی هستید، اتو کلینیک 24 با سالها تجربه و تیمی متخصص آماده ارائه بهترین خدمات به شماست.
چراغ های دوار و فرم مدرن تر بدنه 110، ترکیبی هماهنگ تر و زیباتر از 111 را برایش به ارمغان آورده. چرخ های کوچک، درها و پنجره های جانبی بزرگ باعث می شوند نتوانید بیش از چند دقیقه به ظاهر 110 نگاه کنید! البته در مدل جدید که با نام 110 اس شناخته می شود، وضعیت ظاهری خیلی بهتر از قبل شده و می توان گفت از نظر ظاهری، این مدل یک سر و گردن از رقیب اصلی اش یعنی تیبا 2، بالاتر است. هم چنین پنجره های بزرگ و رنگ بندی کرم رنگ کابین باعث می شوند تا فضای کابین بزرگ تر از آن چه هست به نظر برسد. هم چنین درزهای عجیب و غریب بین قطعات بدنه خبر از مونتاژ ضعیف 111 می دهند. داخل کابین نیز وضعیت نسبت به پراید هاچ بک متفاوت است و با تغییراتی در کنسول جلو و صندلی ها سعی در به روزرسانی 111 شده.
با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با پراید متوجه میشویم که ام وی ام دارای بدنهای با استحکام بالاست و در تصادف مقاومت زیادی نشان میدهد. در اوایل حضورش در بازار مشکل کمبود قطعه داشت، اما درحالحاضر قطعات آن در بازار موجود هستند؛ هرچند که قیمت آنها همانند قطعات پراید ارزان و فراوان نیستند. در نقطه مقابل مدل ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ ام وی ام ۱۱۰ دارای موتور ۹۹۸ سیسی است که ۵۲ اسببخار قدرت و ۹۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، مدل ۴ سیلندر این خودرو نیز دارای موتوری ۱۶سوپاپ با حجم ۱۰۸۳ سیسی است که ۶۸ اسببخار قدرت و ۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. موارد دیگری مانند تقویت جعبه فرمان، تغییر استاندارد آلایندگی پیشرانه از یورو ۳ به یورو ۴ و بهبود مختصر قدرت و گشتاور، سه ویژگی مهم تیپ SE در مقایسه با سایر تیپهای ۱۱۱ است.
این موضوع میتواند باعث بروز مشکلاتی مانند فرسودگی زودرس و نیاز به تعمیرات مکرر شود. این خودرو در سواری شهری بسیار خوشدستتر از پراید است اما پراید استهلاک پایینتری دارد. امویام ۱۱۰ نیز همانند پراید ۱۱۱ قابلیت دوگانهسوز شدن ندارد اما ازنظر مصرف سوخت کاملاً اقتصادیتر از پراید است بهخصوص اینکه موتوری ۱۶ سوپاپ دارد. پراید از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت «سایپا» در کشور ما تولید میشود و بعد از پیکان، از قدیمیترین خودروهای بازار ایران است.
بخش نارحت کننده ماجرا خرج بیشتر ام وی ام نسبت به خودروهایی مثل پراید و تیبا است. از طرفی نبود تعمیرگاه تخصصی برای این خودرو من را مجبور به مراجعه به نمایندگیهای مدیران خودرو کرده است، ولی بخش خوب قضیه کم مصرف بودن ام وی ام است و بابت فرمان هیدرولیک هم باید راضی باشم. در اتو کلینیک 24، ما با درک دقیق نیازهای این خودروها، خدماتی بینظیر ارائه میدهیم. از تنظیم موتور و تعمیر گیربکس گرفته تا تعویض روغن و تعمیرات تخصصی سیستم تعلیق، تمامی خدمات با بالاترین کیفیت و در سریعترین زمان ممکن انجام میشود.
پراید 111 یکی از خوش فروش ترین خودرو هتای بازار است که از بعد از تغییراتی که به لحاظر فنی و بدنه در پراید هاچ بک انجام گرفت در تیپ های گوناگون ( مقایسه تیپ های مختلف پراید ) تولید شد و اکنون تنها تیپ فول آن ( تیپ SE ) توسط سایپا عرضه میشود. اگر بودجه شما برای خرید خودرو محدود است و به فکر خرید یک خودرو اقتصادی در ایران هستید، 2 انتخاب اول شما احتمالا پراید سایپا است و دیگری ام وی ام 110 مدیران خودرو که هر دو خودروهای قدیمی هستند، یکی ایرانی و دیگری چینی مونتاژ ایران و از نظر امکانات هر دو در سطح اولیه هستند. اما به هر حال با توجه به بودجه، به احتمال زیاد نمیتوان خودروی دیگری را انتخاب کرد. مگر اینکه به سراغ خودروهای دیگر با سال ساخت خیلی قدیمی با کارکرد بالا بروید که در اینصورت نیز باید نگران خرابی مدام خودرو و یا تامین قطعات یدکی باشید. با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز متوجه میشویم که ماتیز دارای یک موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ با توان ۵۱ اسببخار قدرت و ۶۸ نیوتنمتر گشتاور است و با جعبهدنده ۵ سرعته دستی عرضه میشود. در نقطه مقابل، مدل ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ امویام ۱۱۰ دارای موتور ۹۹۸ سیسی است که ۵۲ اسببخار قدرت و ۹۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، مدل ۴ سیلندر این خودرو نیز دارای موتوری ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۰۸۳ سیسی است که ۶۸ اسببخار قدرت و ۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
در اتو کلینیک ۲۴، هدف ما ارائه بهترین خدمات تعمیر و نگهداری خودرو با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و در تمام ساعات شبانه روز است. ما متعهدیم که خودروی شما را در بهترین شرایط فنی نگهداری کرده و تجربهای امن و راحت از رانندگی برای شما فراهم کنیم. امکاناتی مانند داشتن کولر و بخاری قوی تر، شیشه بالابر های عقب ، مه شکن جلو و آینه های جانبی برقی که در پراید 111 وجود ندارد.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. خودروی دوو ماتیز مشخصات فنی خوب و کیفیت ساخت بالایی داشت و اینگونه توانسته بود بازار خوبی کسب کند و موجب علاقه و اعتماد مشتریان شود. جلوبندی محکم، شتاب خوب و کولر قوی، رانندگی با این خودرو را دلپذیر میکرد. موتور 1 لیتری و 3 سیلندر ام وی ام 110 قدرت کافی برای رانندگی در جادههای بیرون شهری و کوهستانی را ندارد.
ام وی ام 110 به دلیل قیمت پایین خود، در دسته خودروهای اقتصادی قرار میگیرد. این خودرو معمولاً قیمت پایینتری نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود دارد و به همین دلیل، گزینهای جذاب برای خانوادههایی با بودجه محدود یا افرادی که به دنبال خودروی دوم هستند، به شمار میرود. البته این در خصوص کالاهای شرکتی مدیران خودرو است و در خصوص سایر برندها قضیه متفاوت است. سه| فرمان ام وی ام ۱۱۰ تمام هیدرولیک است و این آیتم برتری آن مقابل خودروهایی مثل پراید و تیبا به حساب میآید.
راهنمای اطراف بدنه هم جفتی 6000 تومان و یا راهنمای اصلی جلو هم جفتی 26 هزار تومان در بازار فروخته می شود که در این بخش هم می توان خودروی پراید را کم هزینه تر دانست. یکی از نکاتی که باید در خرید ام وی ام 110 به آن توجه داشت، وضعیت این خودرو در بازار دست دوم است. به دلیل کیفیت ساخت پایین و استهلاک نسبی، این خودرو در بازار دست دوم افت قیمت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. با این حال، به دلیل قیمت اولیه پایین، همچنان برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی ارزان و موقت هستند، گزینه مناسبی به شمار میآید. ام وی ام 110 که به واسطه کوچک بودن به ام وی ام زنانه نیز مشهور شده است خودرویی است که نسبت به پراید حجم کمتری در اختیار شما قرار میدهد. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ است.
چری MVM110 ساخت کشور چین بوده و یکی از بامزه ترین خودروهایی است که تولید شده چرا که به دلیل اندازه کوچکی که دارد خواهان زیادی داشته است. این خودرو دارای موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ، حجم موتور ۸۰۰ سی سی، حداکثر قدرت ۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. فرارو- ام وی ام ۱۱۰ را درست یک سال قبل خریدم و در این مطلب تجربه رانندگی و استفاده از این خودرو را در میان گذاشتم.
دیدگاهتان را بنویسید