این فیسلیفت در سال ۲۰۰۸ توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام شد و از سال ۱۳۸۹ با نام ۲۰۷ به کشورمان آمد درحالیکه در اروپا با نام ۲۰۶ پلاس عرضه شد. تولید ۲۰۷ در سال ۱۳۹۱ در ایران به دلیل تحریمها متوقف شد و چهار سال بعد ایرانخودرو با بهروزرسانیهایی دوباره تولید آن را از سر گرفت. طی چند سال اخیر، به دلیل محبوبیت ۲۰۷ در بازار، بر تنوع مدلهای آن افزوده شده و با خاتمهٔ تولید ۲۰۶ در اواخر سال ۱۴۰۱، ایرانخودرو مدلهای جدیدی را به خانوادهٔ ۲۰۷ اضافه کرد تا جای خالی ۲۰۶ را پر کند.
لوگوی سازنده هم، اندازهی بزرگی دارد و طبق زبان طراحی پژو در سالهای ۲۰۱۰، مثل یک حفره طراحی شده است. اکنون سوال اصلی این است که آیا پرداخت هزینه اضافه برای سقف شیشهای منطقی است یا خیر؟! در نهایت این شما هستید که باید بگویید آیا حاضرید بابت گزینهای که شاید در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار نگیرد این رقم را بپردازید یا خیر؟!
حالا خریدار احتمالی 207i، میتواند با کمی هزینهی بیشتر به کراساورهای چینی، مثل امویام X33 S اسپرت فکر کند. بازار هاچبکهای ایران با حضور پژو 206 در سال ۱۳۸۰ جان تازه گرفت. این محصول مدرن در زمان خود، شتابگیری عالی، فرمانپذیری مناسب و مصرف سوخت قابل قبول ارائه میکرد. محبوبیت 206 در بازار ایران، روزبهروز افزایش یافت و این محصول را، به خودرویی پرفروش در میان خانوادهها و جوانان تبدیل کرد. از سال ۱۳۸۴ و تقریبا همزمان با عرضهی جهانی، مونتاژ 206 صندوقدار هم در ایران آغاز شد تا حق انتخاب خریدار، بیشتر شود.
تنها ۲ کیسه هوا در 207i وجود دارد که راننده و سرنشین کنار او را، حمایت میکند. این خودرو، حتی در نمونهی ساخت فرانسه هم مجهز به ایربگهای جانبی و پردهای نیست و اساسا به نظر نمیرسد که به دلیل نوع سقف، امکان نصب چنین تجهیزاتی در 207i وجود داشته باشد. ترمز ضد قفل (ABS)، ترمز کمکی اضطراری (EBA) و تقسیم هوشمند فشار ترمز (EBD)، دیگر امکانات ایمنی 207i هستند.
یکی از اصلیترین رقبا، چری تیگو ۸ پرو است که طراحی جذاب، امکانات رفاهی متنوع و پیشرانه قدرتمندی دارد و به همین دلیل توانسته جایگاه خوبی در بازار ایران پیدا کند. پژو ۴۰۸x روی پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده است که قبلاً در مدلهایی مانند پژو ۳۰۸ و ۳۰۰۸ استفاده شده بود. این خودرو در بازار جهانی، با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی (PHEV) عرضه شده است. طراحی جذاب این مدل باعث شده که رقیب قدرتمندی برای سیتروئن C5X و فولکسواگن آرتئون شوتینگ بریک باشد. اگر به دنبال خرید یک خودروی صفرکیلومتر داخلی با قیمتی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هستید، تارا و پژو ۲۰۷ از اصلیترین گزینهها محسوب میشوند. فضای کلی داشبورد، به دو بخش تقسیم شده است که در بالا، حالتی یکنواخت و بیرمق دارد.
این سپر برخلاف بسیاری از کراساوورهای دیگر، ارتفاع نسبتاً زیادی دارد و همین باعث میشود خودرو از نمای عقب، بلندتر و باابهتتر به نظر برسد. جدیدترین محصول پژو که در ایران آنچنان نتوانست موفق شود، سدان سایز بزرگی بود که خواهرخوانده سیتروئن C5 معرفی شده است. در حقیقت این خودرو توسط ایرانخودرو زمانی به بازار عرضه شد که سایپا پیش از آن C5 را به مشتری ایرانی شناسانده بود. ایرانخودرو بدون جار و جنجال تصمیم گرفت اعتبار برند پژو را جای دیگری حفظ کند.
این در حالی است که ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی در بازار حدود ۴۰ میلیون تومان ارزانتر است. پژو ۲۰۷ یکی از محبوبترین خودروهای داخلی خصوصاً در بین جوانها محسوب میشود. پس از خاتمهٔ تولید ۲۰۶ در پایان سال ۱۴۰۲ نیز این خودرو جای هاچبک قدیمی پژو را در سبد محصولات ایرانخودرو گرفت و ایرانخودرو با افزایش تنوع خانوادهٔ ۲۰۷ با عرضهٔ مدلهایی مثل نسخهٔ TU3، سعی کرد جای خالی ۲۰۶ را پر کند. البته خودرویی که در کشورمان با نام ۲۰۷ عرضه میشود درواقع فیسلیفتی روی ۲۰۶ محسوب میشود و ۲۰۷ واقعی نیست. این فیسلیفت در سال ۲۰۰۸ توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام شد و در اروپا به نام ۲۰۶ پلاس به فروش رسید. در کشورمان اما در سال ۱۳۸۹ ایرانخودرو مونتاژ این هاچبک فیسلیفتی را با نام ۲۰۷ آغاز کرد.
در حال حاضر، قیمت کارخانهای تارا V1P برابر با ۷۷۵ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود ۸۸۰ میلیون تومان است. این اعداد برای تارا V4 LX هم به ترتیب ۹۰۱ میلیون و یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان هستند. پژو ۲۰۷ اصلی در بازارهای جهانی به عنوان جانشینی برای خودروی ۲۰۶ در سال ۲۰۰۶ معرفی شد.
از لحاظ کیفیت متریال هم هیچکدام تعریفی ندارند و کل داشبورد هردو از پلاستیک خشک و سیاه ساخته شده است. البته در تیپهای جدید تارا V1P و V4 LX ایرانخودرو رو دریها را تغییر داده و دکمههای شیشهبالابر را از روی کنسول به روی درها منتقل کرده که اقدام مثبتی است. همچنین بزرگترین برتری تارا نسبت به ۲۰۷ خود را در صندلیهای عقب نشان میدهد یعنی جایی که فضای پای نسبتاً مناسبی را ارائه میکند درحالیکه صندلیهای عقب ۲۰۷ برای بزرگسالان عملاً غیرقابل استفاده هستند. پژو ۲۰۷ یکی از محبوبترین هاچبکهای بازار کشورمان محسوب میشود.
این اقدام جنجالهای بسیاری را برانگیخت چراکه سیتروئن شریک تجاری خودروساز رقیب، یعنی سایپا بود. پژو 405 را غیر از فرانسه، در 9 خط تولید دیگر در سرتاسر دنیا نیز ساخته میشد. اما تردیدی نیست که یکی از پرسودترین معاملات این خودروساز با ایرانخودرو بود.
همچنین خانواده 206 در کارنامه خود 4 ستاره ایمنی اروپایی را میبینند و این در شرایطی است که میزان امنیت C3 در هالهای از ابهام قرار دارد. از نظر قدرت هم میتوان شرایط را با کمی ارفاق راضیکننده توصیف کرد. بخصوص که این پیشرانه با سوخت بیکیفیت داخلی هم سازگاری دارد و مجبور نیستیم برایش به دنبال سوخت گرانتر و کمیابتر سوپر بگردیم.
(دقیقاً برعکس کاری که با دنا پلاس انجام شد!) 206 پلاس هم بر همین اصل زیر تیغ جراحی مهندسان پژو فرانسه رفته و حاصل کار انصافاً خوب از آب درآمده است. صنعت خودروی ایران با پیکان انگلیسی معنا گرفت ولی با پژوی فرانسوی رشد کرد. اگر همین برند نبود ایران خودروییها بعد از حذف پیکان با بحران مواجه میشدند.
با توجه به جدول فوق، ۲۰۷ و تارا در نسخههای دستی از لحاظ امکانات تقریباً در یک سطح هستند ولی تارا V4 LX خودروی بسیار مجهزتری نسبت به ۲۰۷ اتوماتیک محسوب میشود. البته فرمانپذیری پژو 207i همچنان از امثال رنو ساندرو بهتر است، اما به نسبت برلیانس H320 مقداری ضعیفتر به نظر میرسد. پژو ۲۰۷ در فرانسه با چیزی که در ایران مونتاژ شد، تفاوتهایی دارد و محصولی که ایرانخودرو به اسم ۲۰۷ در ایران روانه بازار میکند، اساسا تیپ پلاس ۲۰۶ در فرانسه بهحساب میآید. همچنین امکاناتی نیز به داخل خودرو اضافه شد که از جمله آن ها میتوان به تغییر ظاهر فرمان، مانیتور لمسی و کروز کنترل اشاره کرد. در پژو ۴۰۸x از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندره استفاده شده است.
صفحههای زیر عقربههای سرعتسنج، دورموتور، حرارت پیشرانه و باک بنزین، در همهی مدلها سفیدرنگ هستند و نمایی اسپرت تداعی میکنند. در این بخش، فریمهای نقرهایرنگ وجود دارد که همخوانی خوبی با دیگر ادوات نقرهایرنگ داشبورد، فراهم میکند. البته کاسه چراغ محصول جدید، با حفظ سایز قبلی، بازطراحی شده است و شاهد تغییراتی در سپر عقب هستیم. بخش پلاستیکی سپر در 207i، نسبت به 206 بیشتر شده است و حالا، ۲ چراغ هشدار قرمز رنگ در طرفین قسمت سیاهرنگ دیده میشوند.
ایران، تنها کشور دنیا است که هنوز به تولید پژو 206 و +206 میپردازد. این شرایط، البته تداوم خواهد داشت و قرار است، +206 صندوقدار هم با نام 207 صندوقدار توسط ایران خودرو تولید شود. با توجه به تحریمهای جهانی و بیعلاقگی پژو فرانسه به سرمایهگذاری در ایران، عرضهی پژو 207 اصلی و ۲۰۸ برای بازار داخلی، غیرممکن به نظر میرسد. با این اوصاف، احتمالا +206 یا همان 207i ساخت ایران خودرو، همچنان در خط تولید باقی خواهند ماند.
پژو پیش از آنکه ساختار انواع و اقسام سمند را تشکیل بدهد برای خودش اسم و رسمی در ایران داشت. در یک جمعبندی کلی میتوان خصلتهای فنی پژو 207i را در نکاتی مثل شتاب و کشش متوسط، ترمزهای مطمئن (البته در نوع 4 چرخ دیسکی)، فرمانپذیری نهچندان عالی و سواری نسبتاً خشک خلاصه کرد. با تمامی این صحبتها، سقف شیشهای خودرو تفاوتها را رقم زده و مقداری دلمان را خوش کرده است. در واقع اگر به همچین آپشنی علاقهمند باشید، 207 پانوراما در درسترسترین گزینه پیش روی شماست. مقایسه مشخصات محصولات پژو با رقبا، گالری عکس و مشاهده دیدگاههای کاربران در مورد خودرو های پژو در بخش محصولات زومیت امکانپذیر است.
پس از 23 سال هنوز میتوان تاثیرات حضور این خودرو را در بازار ایران دید. ادعای گزافی نیست که نسخههای جدید این خودرو هنوز پس از 2 دهه نیز با تغییرات «آنچنانی» مواجه نشده است. 405 از یک سو پایهگذار سبک جدیدی از خودروهای ایران شده بود و از سوی دیگر خواسته یا ناخواسته ستون فقرات صنعتی را تشکیل داد که بارها با اسامی چون تمام ایرانی و ملی معرفی شد. در فضای داخلی، نمایشگر ۷ اینچ لمسی، دوربین پارک، ناوبری فارسی، سیستم مولتی مدیا ، USB، UAX،DVD و بلوتوث موبایل، ۴ بلندگو با ۲ توییتر و خروجی آمپلی فایر وجود دارد. صندلی چرمی یا برقی برای پژو 207i قابل سفارش نیست، اما برای راننده در ۶ جهت و برای سرنشین کنار راننده در ۴ جهت، امکان تنظیم دستی وجود دارد.
فونیکس FX هم یک کراساوور اسپرت و جذاب با طراحی کوپهمانند، امکانات هوشمند و سطح ایمنی بالا، یکی از رقبای اصلی پژو ۴۰۸x است. این خودرو بین جوانان و علاقهمندان به خودروهای اسپرت حسابی محبوب است. قیمت پژو ۴۰۸x هنوز اعلام نشده است اما با توجه به اینکه قیمت این خودرو در کشورهای حوزه خلیجفارس حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار است، احتمالاً قیمت تمامشده آن در ایران حدود ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان خواهد بود.
بااینحال، دقیقاً مشخص نیست که ترمزهای اصلی از نوع دیسکی هستند یا کاسهای. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مکفرسون و سیستم تعلیق عقب آن از نوع تورشن بیم است. سیستم مکفرسون طراحی ساده و کارآمدی دارد و ضربات ناشی از دستاندازها را تا حد زیادی جذب میکند. شاید یکی از ضعفهای این خودرو را بتوان استفاده از سیستم تورشن بیم در محور عقب عنوان کرد که پایداری کمی دارد. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۴۰۸x حدود ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای کراساووری با این ابعاد، مناسب به نظر میرسد.
پژو ۲۰۷ در نسخهٔ دستی در هردو مدل پانوراما و سقف فلزی، همچنان با همان پیشرانهٔ TU5 معمولی تولید میشود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو نیز همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعته دستی قدیمی صورت میگیرد و بنابراین، ۲۰۷ در نسخهٔ دستی از لحاظ قوای محرکه یک پله از تارا V1P عقبتر است. البته ایرانخودرو در اواخر بهار ۱۴۰۲ پژو ۲۰۷ را با گیربکس شش سرعته دستی و پیشرانهٔ TU5P معرفی کرد ولی هنوز از عرضهٔ این مدل خبری نیست و اگر خواهان ۲۰۷ دستی باشید همچنان باید به پیشرانهٔ TU5 معمولی و گیربکس پنج سرعته بسنده کنید. از سوی دیگر اما ۲۰۷ در نسخهٔ اتوماتیک قوای محرکهٔ کاملاً یکسانی با تارا V4 LX دارد. این یعنی در این مدل شاهد موتور TU5P با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته اتوماتیک هستیم. مهمترین ویژگی این نسخه، استفاده از پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری ۸ سوپاپ TU3 پژو ۲۰۶ تیپ دو بجای موتور TU5 است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. پژو 207 واقعی که در فرانسه تولید شد با آنچه در ایران عرضه می شود، تفاوت دارد.
در قسمت جلو فضای پا و سر کافی است اما برای سرنشینان عقب اوضاع حتی از پراید و تیبا هم ضعیفتر ارزیابی میشود. قسمت رویه داشبورد به 207 واقعی شباهت پیدا کرده و فرمان جدید و نمایشگر مرکزی هم ظاهر کلی اتاق را مدرنتر از پژو 206 نشان میدهند. البته همچنان نقطه ضعفهایی مثل «خشکی صندلیها و محدودیت فضا برای سرنشینان عقب» سر جای خود باقی ماندهاند. از نظر دید به اطراف یا ارگونومی کلی نیز با همان شرایط آشنای همیشگی روبرو هستیم. در آینده امکان مشاهده قیمت خودروهای پژو در بازار، شرایط فروش و … پژو ۴۰۸x به سیستمهای ترمز پیشرفتهای مانند ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و ترمز پارک برقی با قابلیت Auto Hold مجهز است.
جلوپنجرهی خودرو، کاملا روی سپر قرار گرفته است و با فاصلهی زیاد تا کاپوت جلو، ارائه میشود. هوای مورد نیاز پیشرانه و سیستم خنککننده نیز، تماما از این طریق تامین میشود. تمامی نسخهها، از جلوپنجرهی پلاستیک سیاهرنگ استفاده میکنند و نمونهی همررنگ بدنه به صورت استاندارد، قابل سفارش نیست. قیمت ۳۶۰- پژو ۲۰۷ با اسم ۲۰۷i از اواخر دهه ۸۰ به جمع محصولات ایرانخودرو اضافه شد اما در تمام این سالها حرفوحدیثهای زیادی درباره آن وجود داشت.
طراحی درِ صندوقعقب ۴۰۸x هم کاملاً با شیب ملایم سقف هماهنگ است و همین باعث شده که از برخی زوایا ظاهری شبیه فستبک داشته باشد. اگر پیکان گاو شیرده ایرانخودرو بود، 405 نیز معدن طلای این شرکت است. تیپهای GL، GLX و این اواخر SLX هر کدام با حذف و اضافه کردن یکی دو آپشن ساده، مشتری خاصی را هدف قرار دادند. همانطور که میدانید طراحان برای فیسلیفت خودروها، معمولاً با قسمت کناری کاری ندارند و در راستای تاثیرگذاری بیشتر آن هم با کمترین هزینه ممکن، تمرکز خود را روی دماغه و قسمت انتهایی خودرو میگذارند.
در مقایسه با خودروهای امروزی و حتی مدلهای چینی، مثل دانگ فنگ H۳۰ کراس، فضای داخلی پژو 207i حرفی برای گفتن ندارد. البته در مدلهای جدید با اضافه شدن نمایشگر لمسی ۷ اینچ، حس بهتری به سرنشینان القا میشود، اما همچنان با فرمان قدیمی و دکمههای پلاستیکی در مدل دنده دستی وجود دارد مواجه هستیم. برای نسخهی دنده اتوماتیک، فرمان جدید با قطعهای نقرهای رنگ، دکمههای مربوط به کنترل سیستم صوتی و پاسخگویی به تماس تلفنی دیده میشود اما باز هم، جذابیت خاصی برای کاربر ندارد. پژو ۴۰۸x (یا همان پژو ۴۰۸ جدید) کراساووری کوپه است که به لحاظ طراحی بین سدان، هاچبک و شاسیبلند قرار دارد. این خودرو که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، بهدلیل طراحی منحصربهفرد و فناوریهای پیشرفته، جایگاه ویژهای در بازار جهانی پیدا کرده است.
این پیشرانه میتواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. استفاده از فناوری توربوشارژ باعث شده است که این موتور علاوهبر بهرهوری بالا، عملکرد روان و شتابگیری مناسبی هم داشته باشد. آنچه بیش از همه توجه بیننده را به 207i جلب میکند، چراغهای بزرگ و کشیده در نمای روبرو است که با حالتی اسپرت و انتقامجو تا نزدیکی شیشهی جلو، ادامه دارد. به جرات میتوان گفت که روشنایی اصلی در این محصول، بزرگترین چراغهای تولیدشده در تاریخ خودروسازی ایران هستند و البته نقش مهمی در تعریف شخصیت 207i دارند.
شاید بتوان با توجه به جایگذاری چراغهای مهشکن، در طرفین سپر محصول ایرانخودرو را از 207 واقعی که از مهشکن نزدیک به جلوپنجره استفاده میکند، تشخیص داد. جدا از تمامی اینها برای علاقهمندان به آپشن سقف شیشهای، همین یک گزینه میتواند در انتخاب نهایی تاثیر بسیاری داشته باشد. در داخل کابین با همان فضای کوچک همیشگی خانواده 206 مواجه میشویم با این تفاوت که به لطف ورود نور بیشتر از سقف، داخل اتاق دلبازتر از آنچه که واقعاً هست به نظر میرسد.
بااینحال، آنچه باعث قدرتمند به نظر رسیدن نمای جانبی پژو ۴۰۸x شده، حجم پردازی پایین درها است که از ترکیب خطوط و فرورفتگیهای تیز تشکیل شده است. همچنین سقف این خودرو به سبک خودروهای کوپه طراحی شده و ارتفاع کمی دارد. جانشین 404 یک خانوادگی سایز متوسط بود که در سال 1968 رونمایی شد. طراحی چشمگیر، فنربندی فوقالعاده نرم، فرمانپذیری هوشمند و موتوری قدرتمند از ویژگیهایی بود که این محصول را تبدیل به یکی از جهانیترین خودروهای پژو کرد. مثل دیگر خودروها در بازار، قیمت تمام شده و کیفیت قطعات، مهمترین عامل جذب مشتری هستند.
تا پیش از عرضهی 207i، فقط 206 تیپ ۵ و مدلهای صندوقدار مجهز به این نوع پیشرانه بودند. قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه ونهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، با پیشرانهی ۱۵۸۷ سیسی 207i تولید میشود. در نمونههای دنده دستی، حدود ۱۲ ثانیه و در مدل دنده اتواماتیک، نزدیک به ۱۳ ثانیه طول میکشد تا 207i به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
هرچند ایرانخودرو با بازطراحی جلو و عقب پژو ۳۰۱ سعی در ایجاد نمای بروزتری داشته ولی نتیجهٔ کار چندان متناسب از آب درنیامده است. البته در تیپهای V1P و V4 یکی از مشکلات ظاهری تارا یعنی نور بیشازحد چراغهای عقب با طراحی گرافیک جدید برطرف شده و نمای بسیار بهتری را ایجاد کرده است. از لحاظ ابعاد، طبیعتاً تارا خودروی بزرگتری است و ۴,۵۱۹ میلیمتر طول، ۱,۷۴۸ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۶ میلیمتر ارتفاع دارد درحالیکه این اعداد برای ۲۰۷ به ترتیب ۳,۸۷۲ میلیمتر، ۱,۶۶۹ میلیمتر و ۱,۴۴۱ میلیمتر هستند. جالب است بدانید، کیفیت رانندگی و عملکرد فنی 207i در نمونهی دنده دستی و گیربکس اتوماتیک، تفاوت زیادی دارد.
این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت هایی به پژو ۲۰۶ پلاس یا پژو ۲۰۷ موجود در ایران دارد. اما طراحی سپر جلو و عقب، آینه ها، درها و همچنین طراحی داخلی آن کاملا متفاوت است. اگر بخواهیم سگمنت و کلاس بدنه را ملاک قرار دهیم، ۲۰۷ رقیب مستقیمی را در مقابل خود نمیبیند زیرا در حال حاضر این خودرو تا رنج قیمتی حدود یک میلیارد تومان، تنها هاچبک بازار محسوب میشود. بااینحال، اگر قیمت را ملاک بگیریم، ۲۰۷ با رقبای نسبتاً زیادی مواجه خواهد بود. در بین محصولات خود ایرانخودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا V4 در همین بازهٔ قیمتی قرار دارند که از مابین جادارتر، پیشرانهٔ قویتر و امکانات بیشتری بهره میبرند. در بین محصولات سایپا نیز شاهین اتوماتیک CVT قیمتی نزدیک به ۲۰۷ پانوراما دارد که البته پیشرانهای قدیمی و پرسروصدا زیر کاپوت دارد.
206 در دورهای معرفی شد که پژو از نظر مالی اوضاع چندان مطلوبی نداشت. بنا بر این وقتی و بودجهای برای باآفرینی شرکتهای تولیدیاش نداشت. بعد از مدل نه چندان موفق پژو 104، این شرکت بر آن شد تا یک هاچبک سایز کوچک را هم برای جوانان و هم برای خانوادههای کمجمعیت تولید کند. مجله Car این محصول را خودروی دهه لقب داد، همان سال مجله معتبری معتبری چون What Car این هاچبک را خودروی سال معرفی کرد. این خودرو، با سانروف، گرمکن داخل صندلی، فرمان چرم، گرمکن مخصوص آینه بغل و سنسورهای هشدار برخورد در پشت یا جلو، قابل سفارش نخواهد بود. صندلیها مقداری خشک هستند و این قضیه در ترکیب با سیستم تعلیق نه چندان راحت خودرو، کیفیت سواری پژو 207i را در سطح پایینتر از متوسط نگاه داشته.
بر اساس شواهد نخستین محصول پرفروش پژو در ایران، مدل چهار درب صندوقدار 404 بود. این خانوادگی کمهزینه یکی از معدود نمونههایی در کلاس خودش بود که علاوه بر یک جعبهدنده 4 سرعته دستی از یک مدل 3 سرعته اتوماتیک بهره میبرد. طبق آمار دقیقاً 2 میلیون و 885 هزار و 374 دستگاه از پژو 404 تولید شد. مهمترین وجه تمایز 207i با 206 معمولی، استفاده از پیشرانهی ۱.۶ لیتری TU۵ است.
داخل خودرو نیز طراحی داشبورد کمی متفاوت از نسخه موجود در ایران است. لازم به ذکر است که شکل و شمایل پنل سیستم تهویه نیز ظاهر متفاوتی دارد و به صورت دوال است. قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) ساخت آیسین به چرخهای جلو منتقل میشود.
از رنو و سیتروئن هموطن گرفته تا ولووی سوئد و حتی میتسوبیشی ژاپن. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
قیمت پژو برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پژو موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پژو را دارند، باید در لحظه از قیمت پژو باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیمگیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیشبینی میشود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشینهای پژو را بهصورت لحظهای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیقترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند.
پژو ۲۰۷ از جمله خودروهای پرطرفدار بازار ایران محسوب میشود که تولید آن همچنان ادامه دارد. کراساوور توربوشارژ هایما ۸S یکی دیگر از رقبا است که بهدلیل قیمت رقابتی و امکانات مناسب توانسته جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند. از نظر فنی و مشخصات رفاهی هم هایما ۸S شباهتهای زیادی به پژو ۴۰۸x دارد.
البته سقف شیشهای خودرو قابلیت بازشوندگی ندارد و متاسفانه کاور پردهای آن هم به صورت دستی عقب و جلو میشود، اما در هر صورت نمای زیبای بالای سرمان حس خوبی میدهد و حالا میشود گفت که سواری با پژو 207 آی لذتبخشتر از همیشه است. بهخصوص در مدلهای رنگ روشن، تضاد زیبایی بوجود آمده که برخلاف نسخههای دو رنگ پژو 207i (سقف قرمز) به جذابیت خودرو افزوده است. به طور کلی میتوان گفت پژو 207i پانوراما چهره خوبی دارد و موفق شده پلتفرم قدیمی خود را پشت لباسهای مبدلش مخفی نماید.
دیدگاهتان را بنویسید