مقایسه خودرو ایران خودرو دنا پلاس توربو با ایران خودرو تارا اتوماتیک
“راویس تجارت مانا” با نام تجاری “آقای باطری” با تکیه بر سالها تجربه با هدف فروش و ارائه خدمات نوین باتری خودرو در زنجان متولد شد. و اکنون با بهرهگیری از زیرساخت به روز و تیمی متعهد و متخصص تلاش بر این دارد که امداد باتری را در تمامی نقاط تهران و زنجان، در شعب یا محل مشتری با سریعترین زمان و با مناسبترین قیمت انجام دهد. چراغهای بزرگ جلو اصلا زیبا نیستند و تناسبی بین اندازه اضلاع چراغ دیده نمیشود.
تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک از نظر فنی بهوضوح دارای تفاوتهایی هستند که هر کدام را برای نیازها و ترجیحات خاصی مناسب میکند. تارا اتوماتیک به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 پلاس مجهز است که با استفاده از فناوری زمانبندی متغیر سوپاپهای ورودی (VVT)، قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۴ نیوتنمتر تولید میکند. این خودرو با جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE، انتقال قدرت به چرخهای جلو را بهخوبی انجام میدهد. یکی از نقاط قوت تارا اتوماتیک، استفاده از پلتفرم مدرن PF1 است که از پژو 301 به عاریت گرفته شده و از نظر مهندسی و طراحی بهروزتر از پلتفرم دنا پلاس محسوب میشود. تارا اتوماتیک به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 پلاس با فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک DAE توان را به چرخ های جلوی این سدان می رساند.
در ویدیو مقایسه تارا اتوماتیک V2 و دنا پلاس توربو اتوماتیک نگاهی به مشخصات این دو خودروی ملی و هم کلاس انداخته ایم و ویژگی های هر کدام را بررسی کرده ایم. باید مخاطبان عزیز آخرین خودرو یادآور شد که این محتوا صرفاً برای مقایسه کلی این خودروها تهیه شده است و در قسمت های بعدی ویدیوهای این رسانه به سراغ تست و بررسی کامل هر کدام از این خودروها خواهیم رفت. دنا در مقایسه با سمند تغییرات را در بخش فضای داخلی و شکل داشبورد تجربه میکند و از نظر طراحی یادآور محصول سوناتا هیوندای است. طراحی داخلی قدیمی، وجود ایرادات ارگونومیکی و کیفیت ساخت پایین در متریال فضای داخلی مواردی است که دنا پلاس دیده میشود مانند تمام دیگر محصولات ایرانی همرده. اما در مجموع وضعیت این خودرو قابل قبول است و خطوط زیبا و هماهنگ داخلی با غریبلک فرمان تقریباً خوشدست و نشانگرهای خوانا پشت آمپر حس نسبتاً خوبی به راننده و سرنشینان میدهد.
در جدول زیر میتوانید به مقایسه تارا با دنا پلاس از نظر امکانات ایمنی بپردازید. اما در طرف دیگر تارا اتوماتیک از موتور TU5 پلاس یا همان نسخه بهروز شده موتور پژو ۲۰۶ استفاده میکند. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی حدود ۱۱۳ اسب بخار قدرت بهاضافه ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک به محور جلو خود انتقال میدهد.
حال اگر بودجهای دارید که در حد خرید خودروهایی مانند دنا و تارا است ولی بین آنها دوبهشک هستید، در این مطلب دنا پلاس و تارا را با هم مقایسه کردهایم و از ویژگیها و مزایا و معایبشان گفتهایم. طبق اعلام رسمی شرکت سازنده، شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ دندهای معادل ۱۱.۶ ثانیه و شتاب دنا پلاس معمولی نیز حدود ۱۲.۰۳ ثانیه اعلام شده است. البته در عمل باید گفت که شتاب دنا پلاس معمولی کمی بیشتر است و احتمالا به ۱۲.۰۶ ثانیه خواهد رسید. با این حال، به دلیل کم مصرفتر بودن تارا، برای بسیاری از افراد این گزینه مهم نیست.
از نظر فضای داخلی، تارا اتوماتیک برتری محسوسی نسبت به دنا پلاس توربو اتوماتیک دارد. فضای بیشتر در جلو و عقب خودرو به سرنشینان اجازه میدهد که در سفرهای طولانیمدت راحتتر باشند. این موضوع بهویژه برای سرنشینان عقب بسیار مهم است، زیرا فضای بیشتر برای پاها و سر باعث میشود که تارا برای سفرهای خانوادگی انتخاب بهتری باشد.
البته نمیتوانیم منکر جذابیت بیشتر ظاهر خشن دنا پلاس برای خریداران جوان شویم. در ضمن طراحی چراغهای عقب تارا و گرافيک عجيبشان برای بسياری از افراد قابل هضم نيست و دنا پلاس در نمای عقب، عامهپسندتر ظاهر شده است. در بحث طراحی مقایسه تا حد زیادی می تواند سلیقه ای باشد اما در مجموع دو سبک طراحی کاملا متفاوت را در این دو سدان ایران خودرو می بینیم. چراغ ها در تارا کشیده طراحی شده اند و در عقب پیوسته هستند اما در دنا پلاس توربو اتوماتیک چنین سبکی را نمی بینیم. طراحی تارا نسبت به آنچه در بازار تولید داخل می بینیم متفاوت تر است اما بسیاری از علاقه مندان به خودرو طراحی دنا پلاس را پخته تر می دانند.
ازنظر کیفیت قطعات همه محصولات ایران خودرو با مشکل مواجهاند و شاید بتوان آن را بهحساب تحریمها گذاشت. غربیلک فرمان تارا سهشاخه است و دکمههای کنترلی دارد که دور آنها نوار کرومی کشیده شده است. داخل کابین جادار است و طراحی ارگونومیک صندلیها، فرمان و داشبورد قابلقبول به نظر میرسد.
از امکانات رفاهی این سدان میتوان به کلیدهای کنترلی روی فرمان، آینههای تاشونده برقی با راهنما، نمایشگر دمای محیط، شیشهبالابر برقی، کروز کنترل، جاعینکی، آینه چراغدار روی آفتابگیر و سیستم ضدسرقت اشاره کرد. خودروی دناپلاس با موتور EF۷P با قیمت ۳۲۳ میلیون و ۵۳ هزار تومان و با رنگهای نقرهای تیتانیوم، خاکستری متالیک، سفید و مشکی متالیک عرضه می شود. هر دو خودرو از امکانات ایمنی پایه برخوردار هستند؛ اما در برخی از قسمتها ممکن است با هم تفاوت داشته باشند. اما به طور کلی، خودرو تارا به دلیل پلتفرم جدیدتر، طراحی آیرودینامیکتر و ایمنی بیشتری برخوردار میباشد. این خودرو به عنوان جایگزینی برای پژو 301 در نظر گرفته شد و با طراحی مدرن و امکانات متنوع، توانست نظر جوانان را جلب کند. این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی تارا ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر است و همین موضوع باعث شده که این خودرو اقتصادیتر از دنا پلاس شود.
اگر یکی از انتخابهای شما برای خرید، خودرو تارا است و دوست دارید آن را با دیگر سدان همرده ایرانی مقایسه کنید، مقاله «تارا بخریم یا شاهین؟» را هم بخوانید تا بتوانید برای انتخاب خودرو بهدرستی تصمیم بگیرید. در بحث آپشنهای رفاهی دنا پلاس به دلیل برخورداری از صندلیهای جلو با تنظیم برقی، آینههای جانبی تاشونده برقی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برتری نسبی در برابر آپشنهای تارا اتوماتیک دارد. دنا پلاس توربو نان ظاهر جوانپسند و تقریباً اسپرت خود را میخورد اما تارا بهویژه در بخش نمای جلو و عقب خیلی مورد استقبال و پسند افراد مختلف قرار نگرفته؛ خصوصاً طراحی زمخت چراغهای جلو و عدم ظرافت چراغهای پیوسته عقب و کمبودهای دیگر نظیر طرح سپرها و… از سوی دیگر، تارا اتوماتیک با تمرکز بر ایمنی دینامیکی بیشتر و سیستمهای پیشرفتهای مانند ESC و HSA، و همچنین طراحی داخلی مدرنتر، برای رانندگانی که به ایمنی و تکنولوژیهای جدید اهمیت میدهند، گزینه بهتری به شمار میرود.
مهمترین مزیت کیان خودرو، نسبت به سایر شرکتهای فعال در زمینه خرید و فروش خودرو، تحویل فوری و دریافت سود کم در طی اقساط است. کافی است با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید تا شرایط آسان و جذابی برای خرید خودرو فراهم کنند. تولید خودرو تارا به آن روزهایی برمیگردد که ایران در توافقات برجام موفق شد خودروی پژو ۳۰۱ را وارد ایران کند؛ اما با خروج آمریکا از برجام و تحریم ایران توسط پژو این موضوع منتفی شد. از آنجایی که ایران طی مونتاژ قطعات این اتومبیل نسبت به پلتفرم این خودرو بهعنوان پلتفرم pf۱ توانست خودرو تارا را در سال ۱۴۰۰ آماده و وارد بازار کند.
این شرکت پس از نسخه استاندارد دنا پلاس در سالهای قبل مدلهای توربو دستی و توربو اتوماتیک آن را نیز تولید نمود و اخیراً هم مدل دنا جوانان رونمایی شده است. تارا هم سدانی شکل گرفته بر اساس پژو ۳۰۱ است که اگرچه از پلتفرمی مدرنتر نسبت به دنا پلاس سود میبرد اما یک خودروی اقتصادی به شمار میرود و نباید از آن انتظار چندانی داشت. تارا اتوماتیک با استفاده از پلتفرم پیشرفته PF1 و امکانات مدرن، توانست به عنوان یک رقیب جدی برای دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک مطرح شود. این خودرو با ترکیب طراحی مدرن، امکانات رفاهی و ایمنی بالا، و قیمت مناسب، یکی از گزینههای محبوب در بازار سدانهای کلاس C پلاس ایران به شمار میرود. در این دو سدان امکاناتی مثل چهار کیسه هوا، صفحه نمایش مالتی مدیای لمسی، دوربین و سنسور دنده عقب، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز، آینه های تاشو برقی، شیشه های دودی عقب و رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را می بینیم. در دنا پلاس توربو اتوماتیک تنظیمات برقی بیشتر را برای صندلی راننده و شاگرد داریم که این آپشن در تارا اتوماتیک دیده نمی شود.
با این حال لازم به تاکید است که ظاهراً در بازار فروش، تمایل خریداران به شکل و شمایل و طراحی دنا پلاس مثبتتر از تارا است. به خصوص که تعداد زیادی از افراد با طراحی یکپارچه و تمام عرضی چراغهای بزرگ عقب تارا مشکل دارند. تارا و دنا پلاس، دو خودروی ایرانی پررقابت در بازار هستند؛ اگرچه هر دو خودرو از امکانات رفاهی مناسبی برخوردارند، اما با مقایسه امکانات رفاهی تارا با دنا پلاس، درمییابیم که تفاوتهایی نیز با یکدیگر دارند. انتخاب از میان تارا و دنا پلاس تا حد زیادی بستگی به سلیقه و اولویتهای شما دارد. در گام اول باید دید سلیقه شما طراحی کدام یک از این دو خودرو سواری را میپسندد. برداشت منطقی چنین است که اگر شما یک خریدار جوان هستید و به دنبال یک ماشین برای خودتان هستید احتمالا دنا پلاس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
مشخصات فنی مدل اتومات تارا با مدل دندهای آن مشابه است و تنها تفاوت آنها این است که این خودرو بهدلیل اتومات بودن از گیربکس ۶ سرعته خودکار بهره میبرد. موتور تارا از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و از پیشرانه TU5P ۱.۶ لیتری بهره میبرد که نسخه ارتقایافته TU5 است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۲.۵ ثانیه صورت میگیرد و بیشترین سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. فرمان پذیری هر دو خودرو مناسب است اما احتمالا از این حیث پژو ۲۰۷ رضایت بالاتری در شما ایجاد خواهد کرد.
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، با توجه به نزدیک شدن به سال جدید قیمت سال ۱۴۰۴ محصولات ایران خودرو منتشر شد. در ادامه به بررسی قیمتهای سال آینده محصولات ایران خودرو در بازار میپردازیم. برای اینکه کمی هیجان به این مقاله تزریق کنیم، پیش از شروع مطالعه بررسی مقاله تارا و دنا پلاس میتوانید مسابقه درگ بین این دو سدان را در فیلم زیر ببینید و متوجه شوید که کدام یک از نظر عملکرد در یک چهارم مایل (400 متر) بهتر است. از سوی دیگر، دنا پلاس به عنوان فیسلیفت مدل دنا، با سابقهای طولانیتر در بازار حضور دارد.
این خودرو با بهرهگیری از پلتفرم سمند، که ریشه در پژو 405 دارد، به عنوان یک گزینه اقتصادی و خانوادگی شناخته میشود. در هر صورت، شرایط برای خرید نقد یا اقساط هر دو خودرو در مجموعه کیان خودرو مهیا است. تست ترمزهای هر دو خودرو هم قابل قبول بوده است و به همین خاطر، رانندگی با آنها از این جهت با مشکلی همراه نخواهد بود.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۳.۵ ثانیه صورت میگیرد و بیشینه سرعت آن ۱۸۹ کیلومتر در ساعت است. طرح فراخوان پیش فروش ایران خودرو ویژه متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده است که در بهمن ماه ۱۴۰۳ شرکت کرده و در لیست انتظار دریافت خودرو قرار گرفتهاند. این افراد پس از دریافت پیامک واریز وجه، میتوانند در زمان اعلام شده نسبت به تکمیل وجه و خرید خودرو اقدام کنند.
یک نکته منفی در مورد طراحی تارا، گرافیک ضعیف کاسه چراغ عقب است که بسیاری این طراحی چراغ را دوست ندارند. نکته دیگر طراحی سپر و مهندسی اکسل عقب است که طوری طراحی شده که از عقب کاملا زیر خودرو پیداست. در مقایسه تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک دو سدان هم کلاس ایران خودرو هستند که در بازار خودرو رقیب هم به حساب می آیند.
دنا پلاس با موتور توربوشارژر و امکانات پیشرفته، به عنوان یک گزینه قدرتمند و با عملکرد بالا معرفی شده است، در حالی که تارا با بهرهگیری از پلتفرم جدید و طراحی مدرن، توانسته است جایگاهی ویژه در بازار کسب کند. انتخاب بین این دو خودرو بستگی به اولویتها و نیازهای خاص مشتریان دارد، چه از نظر قدرت موتور و عملکرد، و چه از نظر طراحی و امکانات رفاهی. قلب تپنده تارا هم یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی موسوم به TU5 پلاس است که حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتن را متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، روانه محور جلو این سدان جدید ایران خودرو میکند. تارا اتوماتیک با مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر، اقتصادیتر از دنا پلاس اتوماتیک ظاهر میشود اما شتاب صفرتاصد 13 ثانیهای آن در مقابل رقیب توربو حرفی برای گفتن ندارد. با ورود به کابین دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و مواجه شدن با همان فضای قدیمی مواجه میشویم و مقدای دلسردکننده است. در مرحله دوم قبل از استارت زدن به موتور، مشکلات همیشگی ارگونومی بازهم به چشم میآید.
البته فقدان برخی سیستمهای ایمنی همچون کنترل پایداری و کنترل کشش در دنا پلاس میتواند روی تواناییهای حرکتی آن تأثیرگذار باشد ضمن اینکه ترمزهای عقب این خودرو از نوع کاسهای هستند که جای سؤال دارد. دنا پلاس توربو اتوماتیک از لحاظ طراحی داخلی از قطعات طرح چوب و تزئینات لوکستری استفاده کرده است که به کابین حس کلاسیک و نیمهلوکس میبخشد. دریچههای تهویه عمودی طراحی شدهاند که همراه با تزئینات چوبی، فضای داخلی خودرو را به نوعی لوکستر نشان میدهد. این طراحی بیشتر مورد پسند افرادی است که به دنبال کابینی با جزئیات بیشتر و ظاهری رسمیتر هستند.
ترمزهای هردو قابلقبولاند؛ اما دنا پلاس توربو اتوماتیک سیستم کنترل پایداری را ندارد و بنابراین در پیچهای تند کمی انحراف دارد که در تارا این مشکل رفع شده است. در جدول بالا مشاهده میکنید که قیمت تارا اتوماتیک و قیمت تارا دنده ای در بازار آزاد، بیش از ۱۰۰ میلیون تفاوت دارند و این میزان تفاوت بهدلیل وجود برخی امکانات و تغییر در بحث فنی و ظاهری خودرو است. از نظر خدمات پس از فروش هم میان دو خودرو تارا و دنا پلاس از شرکت ایران خودرو، تفاوتهای زیادی وجود ندارند. در حال حاضر اگر به دنبال خرید یک سدان خانوادگی با قیمت حدود ۸۰۰ میلیون تومان باشید دو خودروی تارا و دنا پلاس را پیش روی خود خواهید داشت. ما میخواهیم در جدیدترین قسمت از مطالب راهنمای خرید پدال مقایسه تارا و دنا پلاس را داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم نقاط قوت و ضعف آنها را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.
در طراحی داخلی دنا پلاس ترکیبی جذاب از چوب و پلاستیک را مشاهده میکنید، این در حالی است که داخل کابین تارا بسیار ساده و بدون هیچ تزئین خاصی است. اولین نکته درباره تارا به عملکرد نرم و کمصدای پیشرانه مربوط میشود هرچند در دورهای بالا صدا به کابین نفوذ پیدا میکند. این خودرو به خاطر استفاده از سیستمهای کنترل کشش و پایداری هندلینگ ایمنتری به ویژه در زمان عبور از پیچها دارد و با توجه به وزن کمتر خود در مقایسه با دنا پلاس پا به پای آن حرکت خواهد کرد هرچند اختلاف جزئی در شتاب گیری هر دو خودرو وجود دارد. البته باید دانست تارا سدانی اقتصادی است که برای رانندگی پرفشار طراحی نشده و بنابراین باید همواره به تواناییهای آن دقت داشت.
این طراحی برای رانندگان و سرنشینانی که به موقعیتهای آشنا و کلاسیک علاقه دارند، جذاب است. ازنظر سرعت، مدلهای توربو دنا پلاس با بیشینه سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت، سریعتر و قویتر از تارا هستند. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. تارا از دیدگاه مهندسی دارای پلت فرم و امکانات و ایمنی و رفاهی بروزتری نسبت به خودرو دنا هست. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در هر دو خودرو وظیقه انتقال نیرو به چرخهای جلو را برعهده دارد.
هر دو خودرو مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی باید با توجه به نیازها و سبک رانندگی فرد انجام شود. بنابراین حالا در رنج قیمت ۵۰۰ میلیون تومان دو رقیب نسبتاً قدر از تولیدات ایران خودرو عرضاندام میکنند و ما با مقایسه تارا اتوماتیک با دنا پلاس توربو به شما در انتخاب مدل مناسب کمک میکنیم. همچنین این خودرو را در مطالب مقایسه تارا با سورن پلاس و مقایسه تارا اتوماتیک و جک J4 با رقبای اصلی آن مقایسه کردهایم. ایرانخودرو پس از افزایش انتقادات نسبت به طراحی دنا معمولی اقدام به معرفی نسخه پلاس آن کرد. عمدهترین تغییر این خودرو به پروفایل جانبی و همچنین گرافیک چراغهای جلو و عقب مربوط میشود.
اما در تارا اتوماتیک قطعات مشکی و نقره ای هستند و دریچه ها الگویی افقی دارند. همانقدر که تفاوت در طراحی بدنه دیده می شد، در طراحی کابین هم تفاوت ها زیاد است. برای مثال شیشه بالابر های دنا پلاس توربو اتوماتیک روی درها هستند اما برای تارا اتوماتیک (البته در نسخه V2) شیشه بالابر ها در وسط قرار گرفته اند. نکته مهم در مورد کابین این است که فضای کابین در تارا اتوماتیک (در جلو و عقب) بسیار بیشتر از دنا پلاس توربو اتوماتیک است و این موضوع در مورد فضای سر سرنشینان هم صادق است.
نگران هزینه این دو خودرو نباشید؛ چراکه مجموعه کیان خودرو، با فراهم آوردن شرایط خرید اقساطی خودرو برای تمام خریداران، شرایط مناسبی را به وجود آورده است. دنا پلاس، به عنوان خودروی داخلی، از امکانات ایمنی مناسبی برخوردار است؛ سیستمهای ABS، EBD و ایربگهای جلو از جمله این امکانات هستند. اما به دلیل قدیمیتر بودن پلتفرم و عدم وجود برخی سیستمهای ایمنی پیشرفته مانند ESC و TCS، ایمنی دنا پلاس در مقایسه با تارا کمتر است. هر دو خودروی تارا و دنا پلاس جزء خودروهای خوب میانرده قرار دارند و دامنه قیمتی این دو خودرو نیز تقریباً برابر است؛ به همین دلیل، افرادی که قصد شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو را دارند، در دوراهی انتخاب دنا پلاس و تارا میمانند.
با نگاهی به مشخصات فنی پیشرانه هر دو خودرو در همان لحظه اول متوجه تفاوت بالای آن در تولید توان و گشتاور میشویم که به دلیل استفاده توربوشارژر در دنا پلاس است. باید این موضوع را در نظر گرفت که بحث طراحی و ظاهری یک موضوع سلیقهای و نسبی محسوب میشود و خودرو جدید ایران خودرو یعنی تارا کاملاً در این مبحث میگنجد. خیلیها تارا را به عنوان یک خودرو زیبا میدانند و خیلیها هم کاملاً مخالف این نظر هستند. بازار خودرو کشور به دلیل ممنوعیت واردات خودرو و تحریمهای خارجی از نظر عدم تنوع محصول، در شرایط عجیبی به سر میبرد، تا جاییکه محصولات تولیدی جدید یک شرکت رقیب محصول قبلی میشود.
فرقی نمیکند که تارا را انتخاب میکنید یا قصد خرید دنا پلاس را دارید، در هر صورت بهتر است با کارشناسان حرفهای مجموعه کیان خودرو برای انتخاب نهایی ارتباط بگیرید. محل قرارگیری کلیدهای شیشه بالابر در تارا اتوماتیک (به ویژه در نسخه V2) در مرکز کنسول قرار دارد که شاید در ابتدا برای برخی رانندگان کمی غیرمعمول به نظر برسد، اما پس از مدتی به آن عادت خواهند کرد. این طراحی امکان تمرکز بیشتر بر روی طراحی دربها و افزایش هماهنگی در کابین را فراهم کرده است. فقط تغییراتی جزئی را در چراغهای بزرگ و جلوپنجره آن میبینیم و البته در نمای جانبی هم طراحی درها را کمی تغییر داده و خطوطی را به آنها اضافه کردهاند. چراغهای یکتکه در پشت کاملا ازنظر اندازه و شکل با چراغهای جلو ناهماهنگ هستند.
همچنین خیلی طول نکشید که نسخه اتومات آن را هم وارد بازار کرد که آپشنهای بیشتری نسبت به نسخه دندهای داشت. در مقابل دنا پلاس از موقعیت سواری مشابه سمند برخوردار است و با نشستن پشت فرمان آن و چند دقیقه رانندگی به این نکته پی خواهید برد. سواری دنا پلاس نسبتاً نرم است و در ابتدای حرکت شاید به علت وزن بالا شتاب گیری کندی داشته باشد اما با افزایش دور پیشرانه وضعیت آن بهتر میشود. نبود سیستمهای کنترل پایداری و کشش میتوانند روی هندلینگ خودرو تأثیر منفی داشته باشند و با این خودرو نیز نباید بیمهابا به سمت پیچها حمله کرد. در مجموع سواری و هندلینگ دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند اما مانور پذیری تارا اندکی بهتر از دنا پلاس است. همچنین، تارا اتوماتیک از تریم داخلی ترکیبی چرم و پارچه بهره میبرد که علاوه بر زیبایی، راحتی بیشتری را نیز برای سرنشینان فراهم میکند.
دنا پلاس توربو از پیشرانه ۱.۷ لیتری از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بهره میبرد و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. قدرت آن در حالت بیشینه ۱۵۰ اسببخار است و برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. بالاترین سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر در ساعت است و موردپسند جوانترها و افرادی است که خودروهای سریع را دوست دارند. ۲۰۷ هاچبک برای به حرکت در آوردن خود از موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU۵ به قدرت ۱۰۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتن.متر استفاده میکند. چرخهای جلوی این خودرو به وسیله یک گیربکس دستی ۵ سرعته با موتور ارتباط دارند و از این طریق به چرخش در میآیند. بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۴، پژو ۲۰۷ دندهای TU5 مدل ۱۴۰۴ با فرمان هیدرولیک با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد و پژو ۲۰۷ پانوراما دندهای مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی در بازار آزاد حدود ۹۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
دیدگاهتان را بنویسید