جتا VS7 مشخصات فنی، آپشنها و قیمت خودرو
جتا VS7 براساس پلتفرم MQB فولکس واگن توسعه یافته که برای توسعه اشکودا کاروک یا نسل پیشین فولکس واگن تیگوان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این نمایندگی خدمات پس از فروش معتبر، تعمیرات تخصصی و قطعات یدکی اصلی را برایجک J4 را ارائه میدهد. کد نمایندگی کرمان موتور خسروانی ۱۷۸۰ است و شما میتوانید در هر نقطه از کشور خدمات مختلف این نمایندگی را دریافت کنید. هرچند که جتا VS7 در داشبورد و رودری ها به طور کامل از پلاستیک های خشک استفاده کرده، کیفیت ساخت بالای کابین این خودرو غیرقابل انکار است.
فولکس واگن در سال 2020 تصميم گرفت تا کسب و کار جتا را گسترش دهد و خودروهاي آن را به بازارهاي ديگر نيز عرضه کند. جتا موفق شد تا در سال 2020 ميلادي، بيش از 67 هزار دستگاه خودرو در چين به فروش برساند. جتا VS5 و جتا VS7 نيز در بخش کراساوور عرضه شدهاند و از مشخصات فني مشابه اشکودا کاروک و سئات آتکا بهره ميبرند. درهرحال، آزادسازی واردات باعث شد پس از چندین سال، غیر از خودروهای چینی برندهای دیگری را هم در کشورمان ببینیم. بهعنوانمثال، کوشا خودرو اقدام به واردات خودروهای کیا کرده و ماموت خودرو سراغ جتا رفته که برندی متعلق به فولکسواگن است.
همچنین میزان مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر برآورد میشود. ماموت خودرو در جریان عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه، دو خودروی کمپانی فولکس واگن یعنی جتا VS 5 و VS 7 را در معرض انتخاب مشتریان قرار داده است. البته باید توجه داشته باشید که این دو خودرو نسخه چینی کمپانی فولکس واگن هستند که هر دو کراساوور شهری بهشمار میروند.
برند جتا براساس نام فولکس واگن جتا شکل گرفته است، خودرویی محبوب و پرفروش در چین که دو نسل آن در این کشور به تولید رسیدهاند. فولکس واگن پس از مشاهده محبوبیت خودروهای اقتصادیاش در چین، تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را در این کشور توسعه دهد. این برند به تولید و عرضه نسخههای مقرون به صرفه از محصولات فولکس واگن اختصاص دارد. پلتفرم و بخش فنی خودروهای جتا توسط فولکس واگن تامین میشود اما در بخش تولید بدنه و طراحی داخلی، چینیها زمام امور را در دست دارند تا از قیمت تمام شده خودروها بکاهند.
این پیشرانه توسط فولکس واگن توسعه یافته و در جتا VS5 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. کابین جتا VS7 نیز همانند ظاهر خارجی آن، طراحی ساده و منظمی دارد که مطلوب اکثریت مشتریان قرار خواهد گرفت. پنل ابزار خودرو از نوع دیجیتالی است و نمایشگر بزرگی نیز برای سیستم چندرسانهای در نظر گرفته شده است. جک J4 و تارا هر دو از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی بهره میبرند، اما هرکدام ویژگیهای خاص خود را دارند که میتوانند بر اساس نیازهای رانندگان، تجربه متفاوتی را ارائه دهند. همچنین یکی از ویژگیهای اصلی خودروهای خانوادگی، فضای صندوق عقب آنهاست که جتا VS7 هم نیز ظرفیت قابل قبولی دارد و میتواند نیازهای مسافرتی یک خانواده ۵ نفره را به برآورده کند.
جلوپنجره جذاب، چراغهای LED و خطوط نرم و هماهنگ در بدنه، این خودرو را به گزینهای خوشچهره در خیابانها تبدیل کرده است. همانند سایر خودروهای ولکس واگن، زبان ساده طراحی در این خودرو نیز مشهود است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
فاو که جتا را برای فولکس واگن در چین و برخی کشورهای دیگر تولید می کرد طی قراردادی با فولکس واگن این جوینت ونچر را خلق کرد تا محصولات متنوعی با نام جتا وارد بازار شود. نکتهی جالب برای جتا VS7، ابعاد مشابه چری تیگو ۸ با تجهیزات فنی نزدیک به چری تیگو ۷ پرو است. محصول جدید ماموت، مشابه شاسیبلند پرچمدار مدیران خودرو، قدرتمند نیست و در هیچ نسخهای، تجهیزات دو دیفرانسیل ارائه نمیکند؛ اما از سویی دیگر، به وضوح بزرگتر از تیگو ۷ خواهد بود و علاقهمندان جلب توجه با خودروهای چینی را جذب خواهد کرد.
جدول زیر جزئیات بیشتری در مورد آپشنهای این دو خودرو به آگاهی شما میرساند. جتاهای وارداتی از نظر طراحی ظاهری شکل کلی یکسانی دارند اما در برخی قسمت ها و جزئیات تفاوت هایی وجود دارد تا VS7 را از VS5 تشخیص دهید. مهمترین و بزرگترین تفاوت این دو برادر دورگه طول و ابعاد آنهاست که VS7 همانطور که از پسوند عددش مشخص است بزرگتر از VS5 است. ابعاد جتا VS7 شامل طول ۴,۶۲۴ میلیمتر، عرض ۱,۸۴۱ میلیمتر، ارتفاع ۱,۶۳۳ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۳۰ میلیمتر است. این خودرو از نظر، طول و عرض و فاصله محوری، اندازه بیشتری نسبت به فولکس واگن تیگوان موجود در ایران دارد. ابعاد جتا VS7نزدیک به فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو است؛ اما با ارتفاع سقف کمتر.
فرم کلی ادوات داشبورد و المانهای اتاق جتا VS7، ساده به نظر میرسد؛ اما به لطف نمایشگرهای دیجیتا بزرگ، عامهپسند است. طراحی تودریها، فرمان و کلیدهای نزدیک دستهدنده، جذابیت دارد اما نصب خروجی هوای مرکزی در نزدیکی مانیتور لمسی، چشم بیننده را آزار میدهد. جک J4 با سیستم ترمز پارک برقی (EPB)، قابلیت AutoHold و ترمزهای دیسکی در هر دو محور، ایمنی بالایی را برای رانندگان فراهم میکند.
همچنین صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا نیز در برادر بزرگتر عریضتر و پهن تر است. موتور و گیربکس این خودروی چینی، کاملا مشابه فولکس واگن جتا سدان موجود در بازار جهانی است. دیگر نکتهی جالب اینکه، بهتازگی خودروی مذکور توسط شرکت مشهور ABT آلمان هم تیونینگ شده و نسخهی ویژه دارد. جتا VS7 براساس پلتفرم کراساوورهای فولکس واگن توسعه یافته است و بنابراین از نظر طراحی ظاهری نیز به محصولات این برند شباهت دارد. این الگوی ذوزنقهای شکل در بسیاری از قطعات نمای خارجی همچون کاسه چراغها، جلوپنجره و حتی روی رینگها بازآفرینی شده است. کیا سلتوس حدود دو سال پیش در نسخهٔ جهانی SP2 و یک سال پیش در نسخهٔ اقتصادی SP2i فیسلیفتی را تجربه کرد که تغییراتی در طراحی بیرونی و داشبورد جدیدی را به همراه داشت اما نمونههای وارداتی کوشا خودرو از نسخهٔ پیش از فیسلیفت هستند.
فولکس واگن سال ۲۰۱۹ برند جتا را در چین تاسیس کرد تا نسخههای فیسلیفتشده برخی محصولات خود را تحت نشان جدید در بازار چین و سایر کشورها به فروش برساند. جتا VS7 کراس اوور سایز متوسطی است که در همان ابتدای کار و همزمان با تاسیس برند جدید وارد میدان شد. جی ای سی امکو و جتا VS5 دو کراس اوور چینی وارداتی بازار ایران هستند که نسبت به قیمتشان مشخصات و امکانات قابل قبولی دارند.
البته طرح چهره ماشینهای جتا ویژگیهای خاص خود را دارد و به هیچ وجه شبیه تولیدات آلمانی نیست. این خودرو از پلتفرم مشترک با محصولاتی همچون اشکودا کاروک و سئات تاراکو سود میبرد و به عنوان نسخه بزرگتر جتا VS5 راهی بازار شده است. محصولات جتا با همکاری شرکت ماموت خودرو در ایران حاضر شدهاند و مدل VS7 هم در بین آنها دیده میشود. گروه خودروسازی فاو (FAW) در چین، طی همکاری با فولکس واگن، یک برند جدید به نام جتا در اختیار دارد که از پلتفرمهای مشترک با شریک آلمانی استفاده میکند . به همین دلیل، محصولات جتا ساخت FAW چین فاقد نشان تجاری VW فولکس واگن هستند. جک J4 از موتور ۱.۵ لیتری با توان ۱۰۷ اسب بخار بهره میبرد که در کنار گیربکس CVT مصرف سوخت بهینهای را ارائه میدهد.
در این میان، محصولات جدیدی مثل جی ای سی امکو و جتا VS۵ نیز خوش میدرخشند؛ یکی روی ظاهر اسپرت، امکانات متعدد و توان فنی بالای خود مانور میدهد و دیگری براساس کیفیت ساخت و بهرهگیری از تکنولوژی فولکسواگن فخر میفروشد. بازار کراساوورهای جمع و جور بعد از آزاد شدن نسبی واردات خودرو کمی متحول شده و حالا تنوع بیشتری پیش روی مشتریان قرار دارد. در این میان، محصولات جدیدی مثل جی ای سی امکو و جتا VS5 نیز خوش میدرخشند؛ یکی روی ظاهر اسپرت، امکانات متعدد و توان فنی بالای خود مانور میدهد و دیگری براساس کیفیت ساخت و بهرهگیری از تکنولوژی فولکسواگن فخر میفروشد. برخورداری از گیربکس اتوماتیک سنتی هم باعث میشود تا استهلاک فنی این خودرو در زمینه جعبهدنده نسبت به حریف تا حدودی پایینتر باشد و کار کردن با آن فرآیند سادهتری نیاز داشته باشد.
در مورد امکانات هم جتا VS7 دقیقا همان آپشن هایی را دارد که در VS5 هم دیده می شد اما این خودرو ابعاد بزرگ تری دارد و سقف آن هم از نوع پانورامیک است. نمای پشت جتا VS7 هماهنگ با استانداردهای جهانی به نظر میرسد و دارای الگوبرداری کامل از کراساورهای آئودی و اشکودا است. در نمای جانبی هم، استفادهی دقیق از خطوط حجمدهنده وجود دارد که بهندرت در خودروهای چینی دیدهایم. شیشهی عقب بزرگ، جایگاه مناسب پلاک، چراغهای اسپرت LED و رینگهای اسپرت ۱۸ اینچ، جتا VS7 را بسیار شبیه کراساورهای اروپایی جلوه میدهند.
سبک طراحی چراغهای عقب جتا VS7 برخلاف سایر قسمتها به خودروهای آسیایی از جمله نسل قبلی محصولات هیوندای شباهت دارد. این خودرو در نمای جانبی نیز بسیار کشیده است و بیش از آن که به کراساوور شباهت داشته باشد، به خودروهای استیشن واگن شباهت دارد. در مجموع میتوان گفت که طراحی جتا VS7 ساده، منظم و شکیل است و میتواند مورد پسند اکثر مخاطبان قرار گیرد. نمای داخلی جتا VS7 شباهتی به طراحیهای گروه فولکس واگن ندارد و با ارائه پسزمینهای ساده میخواهد هویت مخصوص به خود را به وجود آورد. فرم کلی داشبرد خیلی پیچیده نیست و سادگی آن میتواند مورد پسند کاربران قرار بگیرد. بهویژه که از لحاظ ارگونومی و دسترسی به کلیدهای کنترل و کاربری آسان، وضعیت قابل قبولی دارد و در نوع خود جالب توجه ارزیابی شود.
این خودرو به کمک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ خود توانی در حد ۱۷۷ اسببخار به علاوه ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به چرخهای جلو منتقل میکند. جتا ابتدا محصولی از شرکت فولکس واگن بود اما در حال حاضر تبدیل به یک جوینت ونچر یا یک زیر برند دو رگه شده است. فولکس واگن جتا یک خودروی سدان بود که توانست در چین طرفداران بسیاری پیدا و فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. جتا VS7 از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو TSi متعلق به گروه فولکس بهره می برد که با کد EA211 شناخته می شود. این موتور می تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند. جی ای سی یکی از معروفترین شرکتهای خودروسازی چین است که به دلیل همکاری با برندهای معتبر جهانی، به ویژه خودروسازان ژاپنی، محصولات نسبتاً با کیفیت و خوشساختی را طی این سالها روانه بازار کرده است. این نشان چینی که در ایران با نام جک نیز شناخته میشود، در دور جدید واردات، همراه با شرکت راسا موتور خاورمیانه، در قالب مدلهای جدید به بازار ایران راه پیدا کرده است. جی ای سی یکی از معروفترین شرکتهای خودروسازی چین است که به دلیل همکاری با برندهای معتبر جهانی، به ویژه خودروسازان ژاپنی، محصولات نسبتاً با کیفیت و خوشساختی را طی این سالها روانه بازار کرده است.
از لحاظ کیفیت فضای داخلی، امکو مرغوبیت بالاتری دارد و سطح کیفی آن بهتر میتواند شما را راضی کند. از لحاظ میزان فضا نیز باید گفت که امکو به دلیل فاصله محوری بزرگتر میتواند راحتی بیشتری را به خصوص در صندلیهای ردیف دوم خود برای افراد بلندقد از نظر فضای پا و زانوها ایجاد کند. اما در مورد فضای صندوق عقب، کاربران VS5 رضایت بیشتری خواهند داشت؛ چرا که حدود ۴۸۲ لیتر فضای صندوق عقب این ماشین چینی-آلمانی است اما در جیایسی امکو تنها ۴۲۰ لیتر گنجایش برای قرار دادن لوازم وجود دارد. با این حال، سادگی، هماهنگی و زیبایی قابل قبول این طراحی باعث میشود تا امتیاز نسبتاً مناسبی به طراحی نمای داخلی این خودرو بدهیم.
بنابراین در بخش پیشرانه و ساختار، با خودرویی باکیفیت روبرو هستیم که میتواند در بلندمدت دوام و کیفیت خود را حفظ کند. با این حال در بخش امکانات رفاهی رنگارنگ، جتا VS7 از رقبای خود عملکرد ضعیفتری دارد تا رقابت بین جتا VS7 و سایر رقبای چینی برابر باشد. جتا یکی از محصولات فولکسواگن بود که در کشور چین بسیار مورد استقبال قرار گرفت و به همین دلیل به عنوان یک برند مستقل شروع به عرضه محصولات مختلف با نام جتا در کشور چین کرد.
جلوپنجره با پسزمینه کهکشانی و فرم V شکل به همراه چراغهای ساده کشیده و لوگوی جتا، در قسمت جلو خودنمایی میکند. این طرح چهره گرچه خیلی جذاب نیست، اما برای یک محصول اقتصادی خانوادگی قابل قبول به نظر میرسد. البته خوشبختانه سیستم تعلیق عقب جتا VS7 از نوع مالتی لینک مستقل است و این قضیه میتواند در ارتقای کیفیت سواری و همچنین پایداری خودرو در عبور از مسیرهای منحنی تاثیر بسزایی داشته باشد. کیا سلتوس و جتا VS5 هردو کراساوورهای جمعوجور اقتصادی هستند که در ایران قیمتی بیش از ۲.۵ میلیارد تا ۳.۵ میلیارد تومان پیدا کردهاند. هرچند که بسیاری از خودروهای مدرن چینی، مانیتور بزرگی برای سیستم سرگرمی استفاده میکنند اما جتا VS7 در پنل دیجیتال پشت فرمان، این کمبود را جبران کرده و نمونهای بسیار بزرگ در اختیار راننده میگذارد.
هرچند جتا را بهعنوان یکی از سدانهای کامپکت فولکسواگن میشناسیم اما در سال ۲۰۱۹ این شرکت از نام جتا برای یک برند اقتصادی جدید برای بازار چین استفاده کرد. این برند از طریق سرمایهگذاری مشترک بین فولکسواگن و شرکت چینی فاو ایجاد شد. محصولات جتا که در کارخانه مشترک فاو و فولکسواگن در چنگدوی چین تولید میشوند، از پیشرانه، پلتفرم و سایر قطعات فنی محصولات گروه فولکسواگن استفاده میکنند اما قیمت ارزانتری دارند. VS5 کراساوور کامپکتی است که در نمایشگاه خودروی شانگهای سال ۲۰۱۹ همزمان با راهاندازی برند جتا معرفی شد. VS5 روی پلتفرم MQB A1 گروه فولکسواگن ساخته شده و اشتاراکات فراوانی با سئات آتکا دارد تا جایی که حتی پانلهای بدنه این دو خودرو باهم یکسان بوده و صرفاً در طراحی جلو و عقب باهم متفاوت هستند.
با این حساب دو خودروی دیگر نیز به جمع ماشینهای وارداتی بالای 2 میلیارد در بازار ایران اضافه شدند. همانطور که پیشبینی میشد عرضه خودروهای وارداتی با تعرفههای سنگین نمیتواند پاسخ مناسبی به نیاز متقاضیان بازار خودروی کشور باشد. با نرخ بالای 2 میلیارد عملا بیش از 90 درصد مصرفکنندگان در بازار کشور از صف خرید خودرو خارج میشوند. جتا VS7 در بازار چین قیمتی بین 16 الی 20 هزار دلار دارد (بسته به سطح آپشن های خودرو). این خودرو در صورت ورود به بازار ایران وارد رقابت با کراس اور هایی نظیر فونیکس تیگو 7 پرو، فیدلیتی پرایم و فردا T5 می شود.
سیستم انتقال قدرت در جتا VS7 به صورت دیفرانسیل جلو عمل میکند، بنابراین این خودرو قابلیت عبور از مسیرهای خارج جادهای را نخواهد داشت. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. تارا نیز از سیستمهای ایمنی استاندارد مانند ABS و EBD برخوردار است و ایمنی مناسبی را در شرایط مختلف رانندگی ارائه میدهد. اگرچه برخی از ویژگیهای ایمنی پیشرفته در این خودرو کمتر دیده میشود، اما همچنان در دسته خودروهای ایمن و مطمئن برای استفاده روزمره قرار میگیرد. به واسطه طول محوری ۲۷۳۰ میلیمتری، شاهد فضای وسیعی در صندلیهای ردیف عقب هستیم که باعث میشود خانوادههای پرجمعیت و همچنین افراد بلندقد از کابین این خودرو بسیار رضایت داشته باشند.
متریال استفاده شده در داخل کابین VS7 مانند سایر خودرو های ولکس واگن درجه یک و با کیفیت هستند. در نمای جلو با اینکه فرم کلی چراغ ها و جلو پنجره تقریبا مشابه هم است اما قالب جلوپنجره در جتا VS7 بزرگتر بوده و کل چراغ جلو را در برگرفته است. ضمن اینکه جلوپنجره VS5 به صورت کرومی است که در برادر بزرگتر این امر وجود ندارد. سپر ها هم کمی با یکدیگر تفاوت دارند اما قسمتی که چراغ دیلایت را در هر دو خودرو درون خود جای داده فرمی مشابه را دارد. این خودرو از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل بهره میبرد و قابلیت عبور از مسیرهای خارج جادهای را ندارد. جک J4 با طراحی اسپرت و جوانپسند خود، مناسب افرادی است که به دنبال ظاهری مدرن هستند.
خوشبختانه سیستم تعلیق بخش عقب هر دو خودرو از نوع مستقل مالتیلینک است که میتواند در زمینه ارتقای هندلینگ و پایداری آنها در مسیرهای منحنی و مارپیچ، قابلیت بهتری از خود نسبت به نمونههای یکپارچه ارائه دهد. البته توان فنی و شتاب بالاتر امکو احتمالاً باعث بروز کمفرمانی در هنگام ورود سریع و پرشتاب به پیچها خواهد شد که نیازمند دقت بالاتر رانندگان، به ویژه افراد کمتجربه است. خوشبختانه سیستم تعلیق بخش عقب هر دو خودرو از نوع مستقل مالتیلینک است که میتواند در زمینه ارتقای هندلینگ و پایداری آنها در مسیرهای منحنی و مارپیچ، قابلیت بهتری از خود نسبت به نمونههای یکپارچه ارائه دهد. جتا VS7 اتوماتیک با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر، ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها و شرایط ثبت نام خودرو وارداتی ۱۴۰۳ به این لینک مراجعه کنید.
این خودرو از پلتفرم MQB-A2 گروه فولکس استفاده می کند که مشترک با خودرو هایی نظیر فولکس واگن تیگوان، سئات تاراکو و اشکودا کودیاک است. در داخل کابین کلیت طراحی همان چیزی است که در نسخه های قبلی جتا دیده می شد اما حالا بافت روی رودریها تغییر کرده و مثل نسخه جدید VS5، در نیو جتا VS7 هم قاب ایربگ شاگرد حذف شده و کیسه هوا بصورت مخفی کار شده است. منو ها در سیستم مالتی مدیا به روزتر شده و دسترسی های جدید و راحت تری را در این خودرو می بینیم که کار با آن را ساده تر می کند.
میانگین مصرف سوخت این خودرو هم ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای کراساوور ۱۵۴۰ کیلوگرمی رقم چندان بالایی نخواهد بود. این مدل، از نظر فنی مشابهت بسیار زیادی با فولکس واگن جتا دارد و احتمالا بهزودی توسط ماموت یا یکی از شرکتهای زیرمجموعهی آن، وارد بازار کشورمان میشود. از سویی دیگر، کراساور چینی جتا هم به ایران آورده شده و درحال انجام تستهای فنی است. شرکت ماموت خودرو در پاییز سال 1403 اقدام به فروش مدل جدیدی از این خودرو با نام نیو جتا VS7 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کرد. نیو جتا VS7 نسبت به مدل 2023 تفاوت هایی جزئی در حد برخی امکانات رفاهی و تغییرات ظاهری را دارد.
هردو خودرو از نمایشگرهای لمسی ۸ اینچی استفاده میکنند که طبق استانداردهای امروزی کوچک است اما جتا از صفحه آمپر دیجیتالی هم بهره میبرد درحالیکه صفحه آمپر سلتوس آنالوگ است. در این کراساوور کرهای حتی سیستم تهویه هم بهصورت دستی کنترل میشود که برای خودرویی با این قیمت بسیار آزاردهنده است. فضای داخلی VS5 نیز یادآور محصولات ارزانقیمت و قدیمیتر فولکسواگن است ولی در عوض امکانات بیشتری را ارائه میکند که با قیمتش هماهنگی بهتری خواهد داشت. این پیشرانه متعلق به فولکسواگن آلمان است و از تکنولوژی توربوشارژ برای دستیابی به ۱۵۰ اسببخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور کمک میگیرد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی نیز وظیفه دریافت، انتقال و توزیع این میزان نیرو جهت به گردش درآوردن محور تایرهای جلو را بر عهده دارد.
نصب لوگوی فولکس واگن روی پیشرانهی جتا VS7 نیز، دیده شده و قطعا تاثیر مهمی بر مخاطب ایرانی خواهد گذاشت. تنها پیشرانهی ارائه شده برای VS7، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ تحت لیسانس فولکس واگن است. پیشتر اشاره شد که پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتهی این خودروی چینی، روی بسیاری از محصولات با برند آلمانی، شامل فولکس جتا و آئودی Q3 استفاده میشود. علاوه بر طراحی لوگو J، چراغهای دیلایت در جلو و عقب خودرو به شکل حرف Y طراحی شدهاند تا نمای جلو و عقب خودرو با یکدیگر تناسب داشته باشند. رینگهای خودرو در نمونه تست رنگ دودی داشتند که این مساله به تقویت حس اسپرت خودرو کمک کرده است.
جتا های وارداتی در بخش کابین نیز همانند نمای بیرونی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. مهمترین و بزرگترین تفاوت این دو خودرو فضای کابین بوده که در جتا VS7 فضای صندوق بیشتر از جتا VS5 است. علاوه بر فضای کابین، متریال به کار رفته در رودری ها و پوسته داشبورد در این دو محصول متفاوت است. علاوه بر این موارد در داشبورد میانی تنها تفاوت موجود میان جتا VS5 و VS7 به پنل سیستم تهویه مطبوع بازگشته که برادر بزرگتر کمی مدرن تر به نظر می رسد.
جتا در واقع شرکتی است که در سال 2019 با همکاری مشترکی میان فولکس واگن و شرکت فاو در چین تاسیس شده و محصولات خود را با تکنولوژی فولکس در چین به فروش می رساند. با این حال به نظر می رسد که جتا از حالت انحصاری بازار چین خارج شده و به تازگی به صادرات محصولات خود می اندیشد. ایران یکی از بازار های مد نظر این شرکت بوده و Jetta VS7 به عنوان کراس اور متوسط و پرفروش این شرکت توسط ماموت خودرو، نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران وارد بازار میشود. برند جتا در سال ۲۰۱۹ متولد شد و تا امروز ۳ محصول را از جمله جتا VA3، VS5 و VS7 تولید کرده است. در این میان جتا VS5 یک خودروی کراس اوور سایز متوسط بوده که در اصل نسخه اقتصادی و ارزان قیمت فولکس واگن تیگوان و سئات آتکا محسوب میشود، اما VS7 رده بالاتری داشته و محصولی بزرگتر و لوکس تر از VS5 محسوب می شود. جیایسی امکو از موتوری با حجم تقریباً ۱۰۰ سیسی بیشتر استفاده میکند و میتواند قدرت بالاتری به شما ارائه دهد.
موتور 1.4 لیتری توربوشارژر فولکس واگن با کد EA211، زیر کاپوت جتا VS7 قرار دارد. این پیشرانه از سال 2011 تاکنون در خودروهای مختلف خانواده فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آنها میتوان به نسل قبل فولکس واگن گلف اشاره کرد. این پیشرانه حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند. با توجه به وزن 1.4 تنی جتا VS7، شتاب و کشش این خودرو قابل قبول هستند اما نباید انتظار عملکرد اسپرت را از این خودرو داشته باشید. گیربکس در نظر گرفته شده برای جتا VS7 نیز از نوع شش سرعته خودکار است که در دو محصول دیگر این برند نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
دیدگاهتان را بنویسید