مقایسه جک J4 و برلیانس H330 ، تلاشی برای کسب بازار ایران
در اصل باید گفت آن قدر خودروسازهای داخلی به خواستهی بازار و مشتریان بیتوجهی کردند که چینیها توانستند با برآورده کردن آرزوهای مردم ایران، مثل داشتن خودرویی ارزان با حداقل امکانات به پارکینگ خانوادههای ایرانی نفوذ کنند. با خودروهایی که ابتدا بسیار بیکیفیت بودند ولی بهتدریج به کیفیت مطلوبتری دست پیدا کردند. این مقاله مقایسهای بین دو خودروی سدان از دو کمپانی مشهور چینی است که هر دو از تازهواردان بازار محسوب میشوند. این خودرو در 2 نوع دستی و اتوماتیک عرضه می شود که در مدل اتوماتیک به علاوه امکانات بالا دارای سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف ، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجرهها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینههای جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت و روکش چرمی غربیلک فرمان و دکمه تنظیم صدا است.
دنا یکی دیگر از محصولات ایران خودرو است که از مشکل قدمت و تکرار در طراحی رنج میبرد. بنابراین، از نظر عدم نوآوری در طراحی، دنا بازنده بیچونوچرای رقابت است و حرفی برای گفتن ندارد. وقتی به سابقه طراحی و ساخت دو خودرو دقت میکنیم، متوجه میشویم که هر دو، خروجی شرکتهای طراحی معتبر اروپایی هستند و از ظاهری معقول بهره میبرند و فارغ از برتری هر یک، با سلایق مختلف سازگارند. کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی می شود و کیفیت متریال جک J4 هم تناسب با قیمت 66 میلیون تومانی تعیین شده برای آن دارد و از نظر آپشن هم جک J4 هر آنچه که در این قیمت نیاز دارد را دارا می باشد و تنها فقدان سانروف است که نقظه ضعف به شمار می رود . با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان می باشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330 هم مشاهده می گردد . از همين رو اگر كابين زيبا به همراه تجملات بيشتر براي شما مهم است بهتر است به سراغ j5 برويد. توجه داشته باشید در این بخش ما فقط از طراحی زیبا گفتیم و هیچ اشارهی به کیفیت مواد اولیه استفادهشده برای ساخت، بهخصوص اجزای داخلی نکردیم. هدف از این بیتوجهی این بود که نمیخواستیم زیبایی قابلتوجه دو خودرو تحت تأثیر ایراد همیشگی خودروهای چینی یعنی بیکیفیت بودن لوازم قرار بگیرد. مقایسه جک J4 و برلیانسH330 مقاله ای دیگر در سری مقالههای مقایسه ای همراه مکانیک است که دو خودرو چینی جک و برلیانس را با یکدیگر مقایسه میکنیم با همراه مکانیک همراه شوید تا با نگاهی متفاوت تر از همیشه این دوخودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم. شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی جک در ایران، خدمات فروش و پس از فروش این خودروها را ارائه میدهد.
در غیاب خودروسازان مطرح جهان در ایران، این چینیها هستند که در عرصه بازار خودروی کشور با یکدیگر رقابت میکنند. ظاهر قدیمی و ساده و فاقد هرگونه هیجان جیلی GC6 الیت در برابر طراحی متناسب و زیبا و جوانپسند برلیانس H330 تمام امتیازات را از دست میدهد. هرچند همچنان بهدلیل ترکیب کمی نامناسب نسخه قدیم و نسخه جدید و آمیختگی طراحی قدیمی بدنه و طراحی جدیدش و همچنین تلاش برای بهروزسازی یک طرح قدیمی باعث شده امتیاز تناسب طراحی باز نصیب برلیانس H330 شود، هرچند جیلی جیسی ۶ نیز ظاهری جذاب و مدرن دارد.
با مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 در بخش طراحی داخل کابین نیز رقابت میان این دو خودرو مانند بخش قبلی است و جیلی GC6 الیت مجدد رقابت را بابت طراحی قدیمی و سادگی بیشازحد و کسلکننده بودن میبازد. در بخش فنی سطح کیفیت ، هماهنگی و تکنولوژی برلیانس H330 و جک J4 با کمی ارفاق برابر به نظر میرسند اما خب جک J4 سبک تر است و از گیربکس CVT هم بهره می برد که در نهایت مصرف سوخت کمتر و شتابگیری کمی بهتری را به نمایش می گذارد و امتیاز بخش فنی بیشتر را جک J4 به خودش اختصاص می دهد . برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت 6.7 لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک می باشد اقتصادی بودن خود را اثبات می کند . به داخل کابین جک J4 که قدم میگذاریم باز هم شباهت با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان می دهد و البته ویژگی های مشترکی هم از نظر سبک طراحی در داخل کابین جک J4 با برادر بزرگترش یعنی جک J5 وجود دارد . این سدان دارای سیستم تهویه دستی، نمایشگر کوچکتر و صندلیهای پارچهای است.
جز سانروف دیگر امکانات برلیانس H330 و جک J4 برابر به نظر میرسند و اگر از نظر ظاهری که به بحث سلیقه ختم میشود صرف نظر کنیم میتوان کیفیت هر جک J4 و برلیانس H330 را خوب و سطح راحتی و آرامش سرنشینان در هر دو ماشین را مناسب دانست . در مقابل، جک S3 از یک موتور 1.5 لیتری بهره میبرد که توان تولید 113 اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو نیز از گیربکس CVT استفاده میکند که تعویض دندهای نرم و بدون لرزش را فراهم میکند. اگرچه مصرف سوخت آن کمی بیشتر از J4 است، اما ارتفاع بلندتر و ویژگیهای فنی خاص آن، رانندگی در مسیرهای ناهموار را آسانتر میکند.
اگرچه ممکن است امکانات آن به اندازه S3 لوکس نباشد، اما همچنان برای استفاده شهری گزینهای کاملاً مناسب محسوب میشود. جلوپنجره بزرگتر، چراغهای باریک و کشیده، خطوط برجسته روی بدنه و طراحی جسورانه آن باعث شده تا ظاهری اسپرت و پویا داشته باشد. علاوه بر این، ارتفاع بلندتر بدنه نسبت به جک J4، حس قدرت و تسلط بیشتری را به راننده میدهد. اگر طراحی مدرن و کراساووری را دوست دارید، S3 میتواند انتخاب هیجانانگیزی باشد. گيربكس جك جي 5 مانند همتاي چيني خود 4 سرعته تيپ ترونيك بوده كه همواره در سرعت هاي مختلف عملكردي نرم و مناسب را از خود نشان مي دهد .ترمز هاي اين خودرو نيز عملكرد عالي از خود نشان مي دهد بطوريكه در ترمز گيري هاي شديد هيچگونه تمايل دماغه خودرو به پايين از خود نشان نمي دهد اين عملكرد مطلوب را مديون مجهز بودن ترمز ها به سيستم ABS و EBD مي باشد. J5 در آزمايشهاي موسسه ايمني C-Ncap موفق به كسب هر 5 ستاره ايمني شده است و بر اساس گزارشها در تصادف از جلو و طرفين، ضربه شديدي به هيچ يك از اعضاي بدن سرنشينان وارد نميشود كه نشاندهنده طراحي يكنواخت و مهندسي شده اين خودرو است.
این موتور دارای حجمی معادل 1.5 لیتر است که میتواند حداکثر قدرتی معادل 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را تولید کند. با مقایسه برلیانس H330 با جک جی ۵ در بخش طراحی داخلی باید گفت که جک J5 از برلیانس H330 برتر است. کیفیت متریال بهکاررفته درون کابین برلیانس H330 بهشدت پایین است که ضعف بزرگ این خودرو و تولیدات سری H برلیانس به شمار میرود.
دیگری بسیار تازه وارد است و هنوز مشخص نیست که آیا به محبوبیت دست پیدا میکند یا نه؛ اما پشتوانهی برادر بزرگ ترش میتواند تضمینکنندهی بقا در این بازار پرسود باشد. سیستم ترمز جلوی برلیانس H330 دیسکی خنک شونده و ترمز جلوی جک J4 دیسکی است. ترمز عقب هر دو خودرو کاسهای است که جا داشت در این بخش هم از ترمزهای دیسکی استفاده شود. صندوق عقب جک J4 چیزی معادل 550 لیتر و صندوق عقب برلیانس H330 هم چیزی معادل ۴۶۰ لیتر است. برلیانس H330 وزنی معادل 1250 کیلوگرم و جک J4 وزنی معادل 1110 کیلوگرم دارد.
موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و ۱۱۱۰ کیلوگرمی جک j4 در عملکرد خوب آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است تا از دیگر رقبایش بتواند اقتصادی تر دیده شود . در سال ۲۰۱۴ جک J4 معرفی و در بازار داخلی چین عرضه شد و فروش خوبی را تجربه کرده است . طراحان جک از زبان و سبک طراحی خاصی پیروی نمیکنند و همین موضوع سبب شده تا هر کدام از ساخته های جک ضمن الهام گرفتن از طراحی ماشین های مختلف یک سبک متفاوت را نشان دهند و در مورد طراحی جک J4 میتوان گفت که عمده قسمت های طراحی در جلو و جانب به هم کلاس کره ای جک J4 یعنی هیوندای اکسنت شباهت زیادی داشته باشد .
یکی دیگر از مقایسههای پرطرفدار بازار، مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 است. دو خودروی دیگر چینی که هر دو در زمره سدانهای متوسط موجود در ایران هستند. برلیانس H330 از رقبای اصلی جیلی GC6 محسوب میشود، چراکه در طول حضورش در بازار ایران طرفداران زیادی برای خود دستوپا کرد و همچنین، از نظر قیمت نیز در میان سدانهای با قیمت مناسب بازار است. در این میان کار برای جیلی سخت بود و البته سختتر هم میشد، چراکه باید با خدمات پس از فروش بهتری ارائه میشد تا کمبودی نسبت به خدمات تولیدات داخل نداشته باشد. در واقع، جیلی در زمان ورودش به ایران باید هم در زمینه قیمت، هم کیفیت و هم خدمات رقابت تنگاتنگی با خودروهای همکلاس خود پشت سر میگذاشت.
چهره برلیانس H330 در مجموع ساده است و حالت کشیدگی خاصی در چهره برلیانس H330 مشاهده می شود که خصوصا از دید با زاویه 45 درجه لوکس جلوه می کند و البته سادگی در قسمت عقب برلیانس H330 به اوج خود رسیده است و شما را به یاد سدان های دهه 90 آلمانی می اندازد . یکی از مهمترین خصوصیات جک J4که کمپانی سازنده هم مانور زیادی روی آن داشته است، بحث ایمنی این خودرو است. این خودرو در نسخهی فول خود توانسته است 5 ستارهی ایمنی از NCAP چین کسب کند. در ساخت شاسی و بدنهی این خودرو از فولاد مستحکم استفادهشده که توانسته بیشتر استانداردهای اروپایی را رعایت کند.
در زمینه تعلیق، جک J۴ از سیستم بازو جناغی در عقب و سیستم MacPherson در جلو بهره میبرد که ثبات و راحتی را در رانندگی فراهم میکند. طراحی داشبورد، نمایشگر و کنسول مرکزی، از جنس متریال باکیفیت ساخته شده و چیدمان ارگونومیک آن باعث شده تا همه چیز در دسترس راننده باشد. فضای کابین نیز برای یک سدان خانوادگی مناسب است و صندلیهای نرم و راحت، تجربهای خوشایند را برای سرنشینان فراهم میکنند. میزان مصرف سوخت ترکیبی جک جی4 چیزی معادل 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سیستم فرمان هر دو خودرو برقی است که این ویژگی باعث میشود رانندگی با این خودرو لذت بخشتر باشد. برلیانس H330 در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر که دارای 16 سوپاپ است وارد بازار ایران شد.
مصرف سوخت پایین، یکی از مزایای اصلی این خودرو برای کسانی است که به دنبال کاهش هزینههای سوخت هستند. در بخش موتور، عملکرد موتور ۱.۶۵ یا ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی دنا با جعبهدنده ۵ سرعته دستی، از موتور برلیانس با ۱.۵ لیتر حجم بهتر است. موتور دنا ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و میتواند به سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برتری محسوسی نسبت به برلیانس H330 با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محسوب میشود.
جلو پنجره این خودرو دو تکه بوده و طراحی آن هم به شکل عمودی صورت گرفته است. طراحي داخلي جك j5 جذاب تر و لوكس تر از برليانس H330 بوده و همچنين متريال بكار رفته در قطعات داشبورت و غيره در جك j5 مناست تر مي باشد.چديمان ادوات كنترل در جك از هارموني بهتري نسبت به برليانس برخودار است. امكانات رفاهي جك مي توان به چراغهاي هالوژني در جلو و عقب ،سنسور دنده عقب ،نمايشگر كنترل باد تاير ها ، صفحه نمايش لمسي ،سيستم صوتي با شش بلند گو ،سانروف و تنظيم 8 حالت صندلهاي جلو اشار كرد. اگر به جک J5 علاقهمند هستید، شاید بد نباشد به مطلب مرتبط با مقایسه جک J5 با خودروهای همردهاش هم نگاهی بیاندازید. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ از نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و خوانندگان دیوار در میان بگذارید. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه جک J4 با خودروهای همرده را هم مطالعه کنید.
موتور استفادهشده بر روی جک J4حجم 1.5 لیتری دارد که میتواند 111 اسب بخار قدرت و 146 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این موتور در 13.5 ثانیه خودرو را از سرعت 0 بهسرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرساند و درنهایت سرعت 180 کیلومتر اوج توانایی موتور این ماشین است. هر دو خودرو جک J۴ و S۳ در بخش ایمنی از امکانات پیشرفتهای برخوردارند که تضمینکننده راحتی و امنیت سرنشینان هستند. جک J۴ با سیستم ترمز دیسکی مجهز به ABS و EBD در هر دو محور جلو و عقب، امنیت بالایی را در شرایط مختلف جادهای فراهم میآورد. علاوه بر این، سیستم ترمز پارک برقی (EPB+AUTOHOLD) برای اطمینان از ایمنی در توقفهای طولانی و شیبها کاربردی است.
این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 103 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل می شود . پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر این خودرو میتواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک نیز وظیفه انتقال نیرو این پیشرانه به چرخهای جلو را برعهده دارد.
برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330 هم مشاهده میگردد . در بخش فنی سطح کیفیت ، هماهنگی و تکنولوژی برلیانس H330 و جک J4 با کمی ارفاق برابر به نظر میرسند اما خب جک J4 سبک تر است و از گیربکس CVT هم بهره میبرد که در نهایت مصرف سوخت کمتر و شتابگیری کمی بهتری را به نمایش میگذارد و امتیاز بخش فنی بیشتر را جک J4 به خودش اختصاص میدهد . همانطور که گفته شد جک J4 یک سدان اقتصادی با هدف کاهش آلایندگی است و از یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ که به طور دقیق ۱۴۹۹ سی سی حجم دارد سود میبرد . این پیشرانه در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه قادر است تا ۱۰۳ اسب بخار نیرو و در دور موتور ۳۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ های جلو جک J4 منتقل میشود .
در نمای داخلی کابین JAC J4 طراحی دو رنگ آن را میبینید که جذابیت خاصی دارد. چراغهای بزرگ منحنی شکل به همراه جلو پنجره بزرگ که به صورت افقی طراحی شده است. در نمای جلویی برلیانس H330 هم چراغهای عریض و هلالی شکل آن را میبینید که با جلو پنجره متفاوت و دو تکه آن همخوانی دارد.
قیمت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در انتخاب یک خودرو تأثیر میگذارد. جک J4 با توجه به امکانات و مصرف سوخت بهینه خود، گزینهای اقتصادی محسوب میشود و برای افرادی که به دنبال خودرویی کمهزینه و کاربردی هستند، مناسب خواهد بود. در مقابل، جک S3 با داشتن امکانات بیشتر و طراحی مدرنتر، قیمت بالاتری دارد.
در خصوص پيشرانه و قطعات فني خودرو مشخص است كه جك J5 از موتور قوي تري بهره مي برد و عملكرد آن در شتاب گيري كاملا بهتر از برليانس H330 بوده كه با توجه به قيمت بيشتر جك عادي به نظر مي رسد.اما خريدارن بايد توجه داشته باشند كه مصرف سوخت برليانس حدود 1 ليتر كمتر بوده كه اين مهم به لطف موتور كم حجم آن مي باشد. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.
جي 5 توسط كمپاني پينين فارينا ايتاليا طراحي شده كه همين پس كه بگوييم اين شركت طراح خودروهاي بزرگي از قبيل فراري و چندين مدل فيات بوده است. اما داستان جك جي 5 بسيار متفاوت بود.اين خودرو با قيمت مناسبي كه براي آن در نظر گرفته شده كم كم جاي خود را ميان خريدارن ايراني باز كرد.كيفيت خوب و طراحي دلنشين اين خودرو تير خلاص را به بازار خودروهاي ارزانقيمت اتوماتيك شليك كرد.هر روز خريدران اين خودرو بيشتر شدند و اين مسئله ادامه داشت تا زماني شركت كرمان موتور اعلام كرد به لطف اين محصول سال 93 سال شكوفايي كرمان موتور بوده است. قلب تپنده برليانس H330 يك موتور 1.5 ليتري خطي با توان خروجي 105 اسب بخار و حداكثر گشتاور 143 نيوتن متر مي باشد.برليانس براي انتقال قدرت اين موتور نه چندان قدرتمند از يك گيربكس 4 سرعته بهره مي برد. امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از جیلی GC6 در اختیارتان قرار دهد. شما میتوانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش جیلی GC6 در بازار، به بخش آگهیهای خودرو در سایت دیوار مراجعه کنید.
این موتور میتوانست به حداکثر قدرت 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه برسد. در بخش فنی با توجه به اینکه هر دو خودرو اقتصادی هستند و طراحی اکونومیک آنها اجازه استفاده از حداکثر قدرت را به موتور نمیدهد، میتوان گفت عملکرد هردو تقریباً یکسان است. همچنین، گیربکس CVT جک J4 لذت رانندگی را بیشتر میکند و عملکرد مناسب سیستم تعلیق سواری نرمتری را نصیب سرنشینان میسازد. در سال 2014 جک J4 معرفی و در بازار داخلی چین عرضه شد و فروش خوبی را تجربه کرده است . طراحان جک از زبان و سبک طراحی خاصی پیروی نمی کنند و همین موضوع سبب شده تا هر کدام از ساخته های جک ضمن الهام گرفتن از طراحی ماشین های مختلف یک سبک متفاوت را نشان دهند و در مورد طراحی جک J4 می توان گفت که عمده قسمت های طراحی در جلو و جانب به هم کلاس کره ای جک J4 یعنی هیوندای اکسنت شباهت زیادی داشته باشد .
براي توضيح كامل طراحي برليانس H330 بايد گفت اين كمپاني سعي كرده با الگو برداري از بي ام و خودوري جوان پسند و جذاب ارائه دهد كه تا حدودي هم موفق به اين مهم شده است. همهچیز طراحی برلیانس H330چه در خارج و چه در داخل به بهترین شکل ممکن انجامشده و ایرادی در آن دیده نمیشود. جک J4شاید به زیبایی برادر بزرگتر خود نباشد اما بههیچوجه نمیتوان واژهی زشت را به آن نسبت داد.
اما در قسمت طراحی داخلی و اتاق، جک J4از مدل قبلی بهتر عمل کرده است و گرچه شاید بیشازحد شما را یاد هیوندا اکسنت بیندازد ولی خوب بههرحال از تقارن و هماهنگی دلنشینی برخوردار است. کارشناسی 209 نقطه ای خودروهمراه مکانیک بهترین روش برای پی بردن به این مشکلات و رهایی از هزینههای اضافی است. در پايان اشاره مي كنيم كه اين تفكر كه خودروهاي چيني آشغال هستيند را به زباله بياندازيد زيرا كه چيني ها در صنعت خودرو با اينكه در ابتداي كار هستند بسيار پيشرفت كرده اند و در سالهاي نه چندان دور بسياري از مردم جهان خودروي چيني سورا خواهند شد. برليانس براي H330 سنگ تمام گذاشته و بسياري از امكانات رفاهي از قبيل دكمه استارت، سانروف، سيستم فرمان الكتريكي، بسته شدن پنجرهها با استفاده از ريموت كنترل، استاندارد آلايندگي يورو۵ به همراه سيستم EOBD و سيستم ورود بدون كليد از جمله مشخصههاي اين خودرو است.
مشخصات فنی خودرو جک J5 و برلیانس H330 در این گزارش آمده است تا به کمک آنها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید. با خرید خودروی خود از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک لذت یک خرید بی دغدغه را تجربه کنید. آیا میدانید 22 درصد از خودروهای برلیانس H330 کارشناسی شده توسط کارشناسان همراه مکانیک دارای عیب فنی و بدنه بوده اند.
دیدگاهتان را بنویسید