مقایسه خودرو ریسپکت با آریزو 6 پرو

مقایسه ریسپکت و آریزو ۶؛ بهترین سدان با کمتر از 1 5 میلیارد

سایز رینگ هر دو خودرو ۱۷ اینچ است و ترکیب نقره‌ای و خاکستری آن‌ها سبب جذابیت نمای کناری آریزو ۶ پرو و بهمن ریسپکت شده است. فرم چراغ‌ها و کشیده شدن آن‌ها تا بغل خودرو در آریزو باعث شده تا این خودرو در این نما جذاب‌تر از رقیب خود ظاهر شود. در داخل کابین نکته قابل توجه در دو خودرو حضور مانیتور مولتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی است که برای استفاده راننده ابعاد بسیار مناسب و عملکرد قابل قبولی دارد.

به طور کلی طراحان این خودرو با ایده‌ای که آن را اسپرت به نمایش بگذارد طراحی کرده‌اند و تا حدی هم در قسمت جلو خودرو در به رقم زدن این اتفاق موفق بود‌ه‌اند. در نمای جانبی، طراحی فست بک این خودرو کاملا مشهود است البته در نمای عقب خوی اسپرت خودرو چندان نمایان نیست. اگر قصد خرید ریسپکت پرایم را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با خودروهای دیگری که با این قیمت قابل خریداری است آشنا شوید. درون کابین، هر دو خودرو به خوبی توانسته‌اند خود را با استانداردهای روز هماهنگ کنند و داشبوردهایی به‌روز و کاربرپسند را ارائه دهند. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر و مقایسه این دو خودرو از جنبه‌های مختلف فنی، ظاهری، ایمنی و راحتی می‌پردازیم. ما به تحلیل ویژگی‌های هر یک خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا به خریداران کمک کنیم تا بهترین انتخاب را بر اساس نیازها و سلیقه‌های خود داشته باشند.

موضوع مهم در رقابت این دو خودرو تفاوت قیمتی آن‌ها است که مطمئناً برای آریزو 6 پرو دردسرساز خواهد بود. قیمت خودرو آریزو 6 پرو یک میلیارد و 60 میلیون تومان و سدان ریسپکت پرایم بهمن موتور 737 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین باید گفت که همواره مدیران خودرو کارت برنده همیشگی خود یعنی شرایط اقساطی را برای آریزو 6 پرو در نظر گرفته که برای بسیاری از مشتریان جذاب است. سدان ریسپکت در طراحی بدنه از چهره جذاب و مدرنی بهره می‌برد و با ظاهر اسپرت نسبتاً عضلانی، مورد پسند جوان‌ها بوده و طرفداران خاص خود را خواهد داشت. در نمای جلو و بخش دماغه خودرو، یک جلوپنجره عریض دو تیکه وجود دارد که تا بخش پایینی سپر امتداد پیدا می کند که از طراحی هم‌راستا با ترند روز استفاده می‌کند. حضور رینگ‌های 17 اینچی با طراحی خاص از سادگی نمای جانبی کاسته و هیجان را به خودرو تزریق کرده است.

با داشتن چنین امکاناتی قیمت رسپکت بهمن موتور در لیست خودرو‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. مدل طراحی چراغ‌های جلو از ماشین‌های جدید پژو برگرفته‌ شده‌ که حالتی خشن و دو تکه را به ریسپکت داده‌اند. در این خودرو نسبت به آریزو ۵ طراحی جلو پنجره ساده و تغییر ظاهر در چراغ و صندوق عقب وجود دارد که باعث شده آریزو 6 پرو چهره‌ای هماهنگ‌تر و ماندگارتر نسبت به نسخه قبلی داشته‌ باشد.

پس از گذشت چند ماه، تست درایو دیگری در اوایل مهر 1402 برای خبرنگاران و رسانه های خودرویی برگزار شد تا آریزو 6 GT به عنوان جدیدترین محصول فونیکس در آستانه عرضه به بازار قرار بگیرد. نیسان سانی از سوی جهان نوین آریا با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رسید و در بازار هم‌اکنون حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان قیمت دارد که هم‌سطح ریسپکت است. با این حال، همان‌طور که گفتیم این خودرو با طراحی قدیمی، امکانات اندک و پیشرانهٔ ضعیف، در برابر ریسپکت حرفی برای گفتن ندارد و خیلی ارزش خرید بالایی نخواهد داشت. همچنین این خودرو از لحاظ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هم شرایط چندان مناسبی ندارد.

ریسپکت و آریزو 6 پرو دارای داشبوردهایی اند که از قسمت های چرمی و پلاستیکی ساخته شده است. اما قسمت بالایی داشبورد آریزو 6 متریال سافت تاچ تری دارد که در مقابل متریال داشبورد ریسپکت برتری محسوب می شود. پیشرانه ریسپکت 2 تحت آپدیت های نرم افزاری و بهینه سازی هایی صورت گرفته که قادر است توان بهتری را ارائه دهد. در نمای جلویی ریسپکت، با طراحی زیبا و مینیمال‌تری روبه‌رو هستیم؛ جایی که الهام گرفتن طراحان این خودرو از طراحی جلویی پژو ۵۰۸ کاملا مشهود است. دی لایت ها که پایین سپر ماشین هستند، با فرم قلاب‌مانند خود، از المان‌های اصلی طراحی خودرو محسوب می‌شوند.

۵ لیتری توربو ۴ سیلندر است استفاده می‌کنند، هر چند تیونینگ پیشرانه مذکور در این دو خودرو متفاوت است. ریسپکت با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور از هر نظر قوی‌تر از آریزو ۶ با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. هر دو خودرو مجهز به ABS، کنترل پایداری، کنترل کشش و کمکی حرکت در سربالایی برای جلوگیری از تصادف هستند. آریزو ۶ پرو دارای ترمز اضطراری اتوماتیک است که این آپشن در ریسپکت پرایم وجود ندارد. برای محافظت از سرنشینان در هنگام تصادف، هر دو خودرو به کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای مجهز شده‌اند.

به طور کلی، خریداران ریسپکت پرایم و آریزو ۶ پرو گزینه‌های مختلفی در این سگمنت بازار پیش روی خود، از گزینه‌های چینی تا مدل‌های داخلی ایران خودرو می‌بینند. آریزو ۶ پرو و ریسپکت پرایم شباهت‌هایی داشته و هر دو از یک پلتفرم چری مشترک استفاده می‌کنند، اما طراحی و قیمت متفاوتی دارند. در ادامه این مطلب مجله خودرو سوییچ با ما همراه باشید تا مقایسه‌ای کامل بین آریزو ۶ پرو و ریسپکت پرایم انجام داده و ببینیم کدام یک از این دو سدان چینی ارزش خرید بیشتری دارند. همچنین از لحاظ امکانات رفاهی هر دو خودرو تقریبا مشابه یکدیگر هستند و امکانات آسایشی قابل قبولی را در اختیار سرنشینان خود می‌گذارند.

این دو سدان به خوبی نشان‌دهنده تلاش خودروسازان چینی برای رقابت در بازار ایران و ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان هستند. با توجه به نیاز روزافزون به خودروهای مدرن و کارآمد، این خودروها می‌توانند پاسخگوی نیازهای خریداران ایرانی باشند. بهمن ریسپکت در پارامترهای فضای کابین، کیفیت سواری و هندلینگ، کمی بهتر از آریزو 6 پرو ظاهر می‌شود. در ضمن قیمت ریسپکت هم در بازار آزاد حدود 20 درصد ارزان‌تر از آریزو 6 پرو است که می‌تواند ارزش خرید آن را افزایش دهد.

در مقابل، بهمن ریسپکت پرایم به رغم داشتن امکانات مناسب، از این سیستم‌های پیشرفته کمکی بی‌بهره است. این موضوع می‌تواند برای رانندگانی که به دنبال بالاترین سطح ایمنی و تکنولوژی در خودرو هستند، یک نکته منفی به حساب آید. پشت فرمان، هر دو ماشین سواری بی‌صدا و راحتی به لطف سیستم‌های تعلیق خوب و کابین به خوبی عایق‌بندی خود ارائه می‌دهند. عملکرد گیربکس CVT دو خودرو خوب بوده و بعد از فروکش کردن تأخیر توربو شتاب‌گیری خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. هندلینگ هر دو خودرو بیشتر نرم و قابل پیش‌بینی بوده و خبری از هندلینگ تیز و اسپرت در این دو خودرو نیست.

درنهایت، به نظر من طراحی ریسپکت نمره قابل‌قبولی دریافت نمی‌کند و مقصر اصلی، نمای پشتی آن است. در کل طراحی این خودرو چندان پخته نیست و به نظر می‌رسد یک طرح ازپیش‌آماده، روی یک پلتفرم اشتباه با ابعاد نامناسب پیاده شده است. طراحی کلی آریزو ۶ جذاب‌تر است و تنها نکته منفی آن، کیفیت پایین متریال جلوپنجره‌اش است. بهمن ریسپکت در اصل محصول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت چری به نام کایی (kaiyi) است و در بازار چین با نام کایی ژواندو (xuandu) شناخته می‌شود. به همین دلیل امروز به سراغ مقایسه ریسپکت و آریزو 6 پرو رفته‌ایم و می‌خواهیم با بررسی دقیق شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو سدان چینی ببینیم در نهایت ریسپکت بهتر است یا آریزو 6. در نمای جلو چراغ‌های نسبتا بزرگی می‌بینیم که توسط نوار باریک نوری به هم متصل شده‌اند، نکته‌ای که این چراغ‌ها را شاید متمایز و جذاب کرده است، گرافیک و تعدد ال‌ای‌دی‌های زیاد آن است.

این تنوع در طراحی، به خریداران این امکان را می‌دهد که بر اساس نیازها و سلیقه‌های خود، گزینه مناسب را انتخاب کنند. قلب تپنده ریسپکت و آریزو 6 پرو پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربو است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو منتقل می‌کند. پیشرانه مذکور در ریسپکت حداکثر قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر را تولید می‌کند اما این اعداد در آریزو 6 پرو به ترتیب برابر با 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر هستند. همان‌طور که اشاره کردیم، ریسپکت براساس چری آریزو 7 ساخته شده است و طراحی پلت فرم آن به سال 2013 برمی‌گردد. البته طراحان موفق شده‌اند در نماهای جلو و عقب این قدیمی بودن را به خوبی پنهان و یک طرح جوان‌پسند و نسبتاً به‌روز را خلق کنند.

قلب تپنده ریسپکت و آریزو 6 پرو پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربو است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو منتقل می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، ریسپکت براساس چری آریزو 7 ساخته شده است و طراحی پلت فرم آن به سال 2013 برمی‌گردد. اما نمای جانبی ریسپکت بیش‌ترین شباهت را با خودروی پایه دارد و نسبت به طرح‌های روز، ساده به نظر می‌رسد.

شرکت بهمن موتور پس از عرضه دو کراس اوور جدید و البته محبوب، سدان ریسپکت پرایم را به بازار کشور معرفی کرد. سدان ریسپکت پرایم در حقیقت با نام Xuandu در چین شناخته می‌شود و تولید کمپانی Cowin از زیرمجموعه‌های چری چین است. این سدان با در نظر گرفتن شرایط تحریم و سیاست جدید خودروسازان با نام جدید ریسپکت به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو که از سال ۱۴۰۱ توسط گروه بهمن در حال مونتاژ است، محصول برند کوین چری محسوب می‌شود و درواقع بر اساس چری آریزو ۷ ساخته شده است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم ریسپکت پرایم را با سه رقیب هم‌قیمت در بازار مقایسه کنیم تا راهنمایی باشد برای کسانی که در این بازهٔ قیمتی به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند.

من یکی از همین افراد هستم و قصد دارم در این مقایسه دو خودروی سدان مقرون‌به‌صرفه و خانوادگی را روبه‌روی هم قرار دهم؛ با ما در همراه باشید تا چری آریزو ۶ پرو و بهمن موتور ریسپکت را مقایسه کنیم. با عرضه انواع خودروی کراس‌اوور جدید، روزبه‌روز سهم سدان‌ها در بازار کم می‌شود؛ روندی که در سراسر دنیا هم شاهدش هستیم. من یکی از همین افراد هستم و قصد دارم در این مقایسه دو خودروی سدان مقرون‌به‌صرفه و خانوادگی را روبه‌روی هم قرار دهم؛ با ما در کارنامه همراه باشید تا چری آریزو ۶ پرو و بهمن موتور ریسپکت را مقایسه کنیم.

کایی ژواندو که براساس چری آریزو 7 (2013 – 2018) ساخته شده است، نخستین بار در سال 2021 معرفی شد و از پاییز سال 1401 با نام ریسپکت پرایم روی خط مونتاژ بهمن موتور آمد. حدود یکسال بعد هم بهمن موتور ریسپکت 2 را جایگزین نسخه اولیه کرد که تفاوت آن با نمونه قبلی تنها به یکسری تغییر جزئی در کابین و اضافه شدن سنسور باران خلاصه می‌شد. چری برای کابین آریزو 6 GT از داشبوردی کاملا جدید استفاده کرده که به یک صفحه نمایش بزرگ برای صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز است. فرمان خودرو از نوع 3 شاخه و D کات است و در قسمت میانی داشبورد نیز پنل سیستم تهویه مطبوع لمسی قرار گرفته است. کنسول میانی نیز شاهد حضور دسته دنده الکترونیکی، وایرلس شارژر، کاپ هولدر و یک موس کوچک است.

در سوی دیگر ریسپکت پرایم امکانات و طراحی اسپرت و جذاب کابین را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار داده است. یک نمایشگر 10.25 اینچی نیز به عنوان پشت آمپر خودرو سدان چری جانمایی شده است که در خودرو ریسپکت پرایم وجود ندارد. در مقابل سدان آریزو 6 پرو با طراحی ساده و در عین حال مدرن، به خودروهای لوکس و گران قیمت شبیه است و تداعی کننده این دسته از خودروهاست.

جلو پنجره این خودرو به صورت یک‌پارچه با سپر طراحی شده که به اسپرت‌ شدن چهره جلو این خودرو کمک شایانی کرده است. فونیکس در کاتالوگ آریزو 6 جی تی اشاره ای به میزان مصرف سوخت این خودرو نکرده است. اما با توجه به یکسان بودن قوای فنی با فونیکس FX و وزن 1344 کیلوگرمی آریزو 6 جی تی، انتظار می رود میانگین مصرف سوخت سدان جدید فونیکس کمی کمتر از FX پریمیوم باشد. هم از نظر قدرت موتور و هم گشتاور، ریسپکت پرایم دست برتری را در برابر آریزو شش پرو دارد.

کی ام سی جی ۷ اولین سدان شرکت کرمان موتور است که با لوگوی اختصاصی این شرکت به تولید و عرضه رسید. کی ام سی جی ۷ در دسته سدان های لیفت بک ( شیشه عقب به صندوق متصل است و زمان باز شدن درب صندوق به همراه آن باز می‌شود) قرار می‌گیرد. با این حال می توان انتظار داشت که عرضه اولیه این خودرو در زمستان 1402 شروع شود. آریزو 6 GT احتمالا قیمتی مابین آریزو 6 پرو و فونیکس FX پریمیوم خواهد داشت تا به طور مستقیم وارد رقابت با KMC J7، سدان محبوب کرمان موتور در بازار ایران شود. همان‌طور که از یک سدان اقتصادی ارزان‌قیمت انتظار می‌رود، سانی در بخش امکانات هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد و حتی از کروز کنترل هم بی‌بهره است.

درون کابین اختلاف زمانی طراحی دو خودرو به چشم نمی‌آید و هردو خوش‌بختانه داشبوردی به‌روز دارند. ریسپکت به دلیل سبک طراحی صندلی‌ها و داشبورد، تاحدودی حس و حال اسپرت را به سرنشینان القا می‌کند اما فضای کابین آریزو 6 پرو لوکس‌تر به نظر می‌رسد. کسانی که به دنبال توجه بیشتر در خیابان هستند قطعاً طراحی ریسپکت پرایم را بیشتر می‌پسندند، از سوی دیگر، بسیاری از افراد ممکن است سادگی شیک در طراحی آریزو ۶ پرو را ترجیح بدهند. به طور کلی طراحی ظاهری یک موضوع سلیقه‌ای بوده و نمی‌توان در این بخش برنده‌ای را معرفی کرد. این شیوه طرح‌پردازی داخلی تا حدود کلاسیک‌تر است، اما در عین حال هیجان بیشتری احساس می‌شود و احتمالا مشتریان جوان‌تر ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کنند. کیفیت متریال داشبورد و رودری های هر دو خودرو به نوبه خود مناسب است و بیشتر کاربران از آنها رضایت کافی خواهند داشت.

ریسپکت با طراحی صندلی‌ها و داشبوردی که به سبک اسپرت طراحی شده، حس و حال جوانی و هیجان را به سرنشینان القا می‌کند. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که به دنبال تجربه‌ای پویا و هیجان‌انگیز از رانندگی هستند، جذاب باشد. بنابراین اگر بحث شتاب و چالاکی برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که هر دو ماشین مورد نظرمان از این جهت تقریبا هم‌تراز هستند و اختلاف چشمگیری بین چابکی این دو محصول چری وجود ندارد. البته به دلیل گشتاور بیشتر ریسپکت، شاید گاهی مواقع شاهد شتاب‌گیری اولیه کمی بهتر در محصول بهمن موتور باشید که البته این مورد نیز خیلی چشمگیر و قابل توجه نیست. اریزو 6 نسبت به ریسپکت امکانات بیشتری همچون؛ رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک ، رادار هشدار تصادف از عقب و رادار هشدار تغییر لاین برخوردار است.

این تنها شباهت آپشن‌های داخل این دو خودرو نیست؛ فرمان مدل اسپرت D کات، کلید‌های فیزیکی و تهویه اتوماتیک هم از گزینه‌های این مورد محسوب می‌شود. در قسمت میانی داشبورد ریسپکت از پوشش نرم استفاده شده، اما اکثر سطوح پوسته داشبورد آریزو ۶ به ویژه قسمت بالایی آن از نوع سافت تاچ است که کیفیت بیشتری را برای کابین این خودرو به ارمغان می‌آورد. بهمن ریسپکت در پارامترهای فضای کابین، کیفیت سواری و هندلینگ، کمی بهتر از آریزو 6 پرو ظاهر می‌شود.

با توجه به اینکه فاصله محوری ریسپکت بهمن نسبت به فونیکس آریزو ۶ پرو کمی بزرگ‌تر است، می‌توان انتظار داشت که فضای پا و زانوها در صندلی‌های ردیف عقب این خودرو برای افراد بلندقد کمی جادارتر باشد. البته فضای صندلی‌های ردیف دوم آریزو ۶ پرو هم نسبتا جادار است و محدودیت چندانی در آن احساس نمی‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که هم طرح بدنه فونیکس آریزو ۶ پرو و هم بهمن ریسپکت در نوع خود متعادل و جالب توجه است و بسته به سلیقه و سن و سال مشتری، هر کدام از آنها می‌تواند مورد پسند افراد مختلف قرار بگیرد. همچون نمای بیرونی، داخل کابین این دو خودرو هم طوری طراحی شده است که به نظر می‌رسد فضای اتاق آریزو ۶ پرو کمی مجلل و لوکس‌تر باشد. در عوض ریسپکت ۲ نیز محیطی اسپرت و جوان‌پسندتر را داخل کابین خود برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد که می‌تواند جالب توجه باشد.

فونیکس آریزو 6 جی تی سومین مدل از سری 6 آریزو پس از آریزو 6 و فونیکس آریزو 6 پرو است. این محصول در سال 1402 معرفی و عرضه گردید و از تمام مدل‌های قبلی از سطح آپشنی و قدرت بالاتری برخوردار است و به نوعی می‌توانیم آریزو ۶ جی تی را قوی‌ترین و پرآپشن‌ترین سدان با قیمت کمتر از دو میلیارد تومان بازار خودرو ایران بدانیم. در بازهٔ قیمتی ریسپکت پرایم اگر علاقه‌ای به خودروهای چینی ندارید و به دنبال یک خودروی وارداتی با برند معتبر هستید، تنها انتخاب نیسان سانی وارداتی شرکت جهان نوین آریا خواهد بود. این خودرو هرچند در سگمنتی پایین‌تر از ریسپکت قرار دارد ولی از لحاظ قیمت کاملاً به سدان مونتاژی بهمن موتور نزدیک است.

داشبورد این خودرو از 3 مدل متریال چرم مصنوعی مشکی، چرم مصنوعی قرمز رنگ و پلاستیک مشکی پیانویی تشکیل شده است. خروجی سراسری تهویه مطبوع در وسط داشبورد چهره خاصی را به فضای داخلی این خودرو می‌دهد. وجود 2 مانیتور 10,25 اینچی بر روی داشبورد سدان جدید مدیران خودرو میزان مدرن بودن را در این خودرو افزایش می‌دهد. کنسول میانی عریض و با دسته دنده جدید از المان‌های لوکس این خودرو در فضای داخلی است. نورپردازی محیط داخلی در هر دو رقیب وجود دارد و به جذابیت بصری هر دو می‌افزاید.

با توجه به ویژگی‌ها و مزایای هر یک از این خودروها، خریداران می‌توانند با توجه به نیازهای خود تصمیم‌گیری کنند. بنابراین اگر یک کابین مدرن، نوین و کمی مجلل‌تر می‌خواهید، آریزو ۶ پرو گزینه بهتری خواهد بود. ضمن آن که صندوق عقب این خودرو هم فضای بزرگ‌تری برای جا دادن لوازم مسافرتی به شما ارائه می‌دهد. اما طراحی داخلی ریسپکت بهمن موتور اسپرت‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند در زمان رانندگی هیجان بیشتری برای راننده فراهم کند.

اما در بحث فضای صندوق بار ورق برمی‌گردد و آریزو 6 پرو به لطف صندوق بار 570 لیتری، وضعیت بهتری نسبت به صندوق بار 455 لیتری ریسپکت دارد. ریسپکت با طراحی جوان‌پسند و عملکردی قابل قبول، به عنوان یک انتخاب مناسب برای افرادی که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب و امکانات مطلوب هستند، شناخته می‌شود. از سوی دیگر، فونیکس آریزو 6 پرو با ظاهری مدرن و امکانات پیشرفته، به‌ویژه در زمینه ایمنی و راحتی، گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای لوکس و راحت در رانندگی هستند. در بازار داخلی، سدان‌های دنا پلاس و تارا گزینه‌های ارزان قیمت‌تری برای رقابت با این سدان‌های چینی محسوب می‌شوند.

اما به نظر ما این اعداد صرفا توان خروجی موتور است و میزان نیرویی که درنهایت به چرخ‌ها و نقطه تماس آنها با سطح جاده می‌رسد، در این دو خودرو با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. به‌ویژه که اختلاف وزن این دو ماشین چینی هم چندان قابل توجه نیست وبنابراین می‌شود انتظار داشت که چالاکی و شتاب آریزو ۶ پرو اختلاف چندانی با بهمن ریسپکت نداشته باشد. طبق ارزیابی‌های غیررسمی، می‌توان توقع داشت که شتاب صفر تا ۱۰۰ فونیکس آریزو ۶ پرو و بهمن ریسپکت ۱۰.۵ ثانیه باشد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. لیوان نام برندی است که از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت جیلی و لیفان در سال ۲۰۲۲ به وجود آمده و برندی نوپا محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *