مقایسه خودرو ریو با ساینا

انواع ساینا؛ با تیپ های مختلف ساینا آشنا شوید

اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. در حال حاضر، بازار خودرو در کشور، طیف وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد.

پراید در آن زمان هنوز کیفیت خوبی داشت و مردم طبقه‌ی متوسط از آن استقبال می‌کردند. ریو اما با ظاهری بهتر از پراید در همان بازه‌ی قیمتی، نام و آوازه‌ی کیا و کشور کره‌ را هم به دنبال می‌کشید. اما به ساینا S می‌رسیم که به‌عنوان نخستین فیس‌لیفت جدی ساینا از اواخر سال 1399 روانه بازار شد و هم‌اکنون تنها تیپی است که توسط سایپا به‌فروش می‌رسد. در ساینا S طراحی مواردی مثل سپر جلو، جلوپنجره، چراغ‌های عقب، درب صندوق بار و سپر عقب دست‌خوش تغييرات اساسي شده‌اند تا چهره خودرو کمي به‌روزتر به‌نظر برسد. کابين ساينا S نیز با وجود غربيلک فرمان D-Cut، صفحه نشان‌دهنده‌هاي جديد و چيدمان جديد دکمه‌هاي سمت چپ فرمان با ساينا EX متفاوت است.

حال سوال اصلی اینجا است که آیا در حال حاضر هم‌چنان کیا ریو دست‌دوم ارزش خرید دارد؟ این سوالی است که در ادامه متن به آن پاسخ خواهیم داد. مجدداً باید تاکید کنیم که این دو خودرو درواقع ازلحاظ باطنی و فنی، تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ بنابراین تجربه رانندگی آنها نیز مشابه یکدیگر است و نمی‌توان اختلاف سواری مشهودی بین ساینا و کوئیک یافت. البته تفاوت ابعاد بدنه باعث شده است تا راننده در کابین کوئیک حس بهتری داشته باشد؛‌ به‌ویژه ارتفاع بیشتر کوئیک از سطح زمین، رانندگی خوشایندتری را پدید آورده و میزان تسلط بر جاده را به میزان اندکی ارتقا بخشیده است.

ضما شما همراهان عزیز می‌توانید از طرح خرید اقساطی ساینا که توسط شرکت همراه مکانیک برای تسهیل فرآیند خرید خودرو ارائه شده است استفاده کنید. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. رویداد۲۴ در حال حاضر، بازار خودرو در کشور، طیف وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد. خودرو‌هایی که به عنوان نمونه‌ای از خودرو‌های اقتصادی شناخته می‌شوند، با این حال برای بسیاری از افراد هنوز خریداری آن‌ها دشوار است.

کیا ریو اتوماتیک با کمی تفاوت در قسمت امکانات با نمونه‌های دنده‌ای خود به بازار عرضه شد که می‌‌توانیم به مانند کیسه هوای راننده، تنظیم برقی چراغ‌های جلو، و … البته سایپا در سال‌های آخر عرضه این محصول امکاناتی نظیر ترمزهای ABS را نیز به این خودرو اضافه کرده بود. ساینا که در واقع یک فیس‌ليفت گسترده (ماژور) از تيبا محسوب مي‌شود، از سال 1395 معرفي شد و تاکنون مهمان خط توليد سايپا است. ساینا از نظر مشخصات فنی با تیبا یکسان است و از همان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر استفاده می‌کند.

نسل اول این خودروی سدان شهری تا سال ۲۰۰۲ تولید شد و در نهایت، کیا تصمیم گرفت دستی به سر و روی این خودروی محبوب خود بکشد. در همان سال‌ها بود که شریک دیرینه کیا در ایران (سایپا) تصمیم به واردات این خودرو گرفت. تولید ریو در ایران نزدیک به یک دهه ادامه یافت و سرانجام، این سدان محبوب کره‌ای در سال ۱۳۹۱ به علت قانون اجباری شدن استفاده از کیسه هوا در خودروها، با خط تولید سایپا خداحافظی کرد و بازنشسته شد.

هیوندای اکسل Excel که پدری برای اکسنت شناخته می‌شود در ایران نیز حضور بسیار کوتاهی داشت تا این که هیوندای اکسنت را در سال 1994 جایگزین اکسل شد و عرضه بسیار گسترده‌تری در بازارهای جهانی داشت. در آن زمان اکسنت با طراحی متفاوت و آیرودینامیک خود توانست جایگزینی مناسب برای اکسل باشد و در کلاس خود خوش بدرخشد. مقابل راننده در این سدان مونتاژی صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت تمام آنالوگ بوده و روبروی آن نیز یک فرمان سه شاخه بسیار ساده و قدیمی جا خوش کرده است.

داداش ببین ماشین تیبا میخوای بگیری باید بری از اون مدل ۹۴ صادراتی بگیری… ما داریم از اون صادراتی هایی که به عراق میداد ایران صندوق دارex بخدا قسم بدنه مثل تانک می مونه… دست دومم میگیرین تیبا از سال ۹۰ تا ۹۴ واقعا شاسی هاشون محشره…. سلام..بفروش یه کوییک صفر بخر ..درسته ماشینت سالمه ولی عمر خودشو کرده به نظرم ..منم هشتادو شش دارم پراید دوگانه ولی دارم همین کارو می کنم . ساینا اس دوگانه دریچه گاز سیمی و صندوقدار با کمک و فنر غقب محکم تر و تعادل بیشتر در پیچ ها ، کوییک اس صفحه کیلومتر زیبا و امکانات بیشتر از دوگانه .

ترمزهای ضعیف کیا ریو سایپا، یکی از عوامل مهم در تصادفات این خودرو بوده است و ایرادی غیرقابل‌چشم‌پوشی محسوب می‌شود. درمجموع، باید گفت وضعیت بازار هر دو خودرو در حال حاضر پررونق ارزیابی می‌شود؛ اما Tiba به‌واسطه تطابق بیشتر با سطح توان مالی عامه مشتریان، معاملات پرشمارتری را به خود اختصاص داده است. خودروی تیبا در حال حاضر، ارزان‌ترین مدل تولید داخل به شمار می‌رود و به‌عنوان محصول جایگزین پراید، هواخواهان بسیاری دارد و مشتریان زیادی پای خرید نمونه‌های صفر و کارکرده این خودرو نشسته‌اند. بازار خرید و فروش هر دو خودرو مناسب بوده و هز رمان که تصمیم به فروش فوری خودرو داشته باشید به راحتی می‌توانید این خودروهارا نقد کنید.

ارگونومی کابین هم چندان مناسب نیست و تمامی ادوات داشبورد به راحتی در دسترس راننده نیستند، همچنین از نظر فضای کابین، ساینا S نسبت به کیا ریو فضای به مراتب کم تری دارد، اما برای ۴ نفر قابل قبول ارزیابی می‌شود. در این بخش حرف زیادی برای گفتن و مقایسه وجود ندارد چرا که هر دو به یک موتور 1500 سی‌سی 4 سیلندر مجهز هستند، این دو پیشرانه شباهت بسیاری به هم دارند و تنها ریو چند اسب بخار بیشتر تولید می‌کند که آنچنان تاثیر محسوسی ندارند. از نظر وزن، کیا ریو حدود 100 کیلوگرم از ورنا سنگین‌تر است که مزید بر علت می‌شود تا کمی ورنا شتاب‌گیری بهتری داشته باشد.

با وجود شایستگی‌های زیادی که کیا ریو سایپا با خود به همراه دارد، خرید خودرویی سال‌خورده که تولید آن در ایران و جهان متوقف شده است، انتخابی منطقی به ‌نظر نمی‌رسد. با توجه به شرایط اقلیمی اکثر نقاط ایران که نیمه‌خشک محسوب می‌شود، وجود کولر قدرت‌مند برای مالکان خودروها در کشورمان اهمیت بسیاری دارد و  ماشین ریو از این آزمون سربلند بیرون آمده است. بخاری این خودرو نیز عملکردی بهتر از پراید دارد و در سطح رقبای عمده خود هم‌چون پژو 405 و سمند رده‌بندی می‌شود. نکته جالب در خصوص سیستم تهویه این خودرو، قدرت فیلترینگ فوق‌العاده این سیستم تهویه است، به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه ریزگرد و غباری وارد کابین نمی‌شود؛ درحالی‌که این مسئله، یکی از معایب معمول در خودروهای داخلی بوده است. دست‌یابی به چنین سطحی از محبوبیت، موجب شد تا این خودرو از نظر قیمتی در بازار پیشرفت کند و خود را به‌عنوان رقیبی برای پژو پارس مطرح کند؛ درحالی‌که به‌طورمعمول، این خودرو با پژو 405 و سمند رقابت می‌کرد. همانند هیوندای ورنا و هیوندای آوانته، قیمت کیا ریو سایپا نیز پس از توقف تولید افزایش یافت و حتی در مقطعی از پژو پارس هم‌دوره نیز گران‌تر خرید و فروش می‌شد.

کیا ریو دنده‌ای نیز به امکاناتی نظیر پنجره‌های برقی عقب و جلو، مه شکن عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه و تنظیم شش جهته صندلی‌های جلو مجهز شده و حتی خبری از ایربگ‌های جلو و تنظیم برقی آینه‌ها در آن نیست. این دو خودرو از نظر فنی و سطح تجهیزات ایمنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما ساینا از امکانات و آپشن‌های رفاهی بیشتری نسبت به تیبا برخوردار است. چنین موضوعی در کنار بهبودهای طراحی این خودرو باعث شده تا ساینا با قیمت بالاتری به فروش برسد. ساینا یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه خودروسازی سایپا به حساب می‌آید؛ به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید این خودرو هستند. از سوی دیگر، سایپا نیز تمرکز فراوانی روی تولید این خودرو دارد و بخش اعظمی از درآمد خود را با فروش ساینا به دست می‌آورد. در این بخش قصد داریم به مقایسه قیمت ساینا با سایر خودروهای سایپا بپردازیم.

این خودرو به دلیل استهلاک پایین و دوام بالا، به‌سرعت در بازار کشور به شهرت رسید و پس از توقف تولید، افزایش تقاضا برای خرید این خودرو منجر به افزایش شدید قیمت آن در مقایسه با سایر رقبا شد. برای مثال، مصرف‌کننده‌ای که قصد خرید کیا ریو مدل 1387 را دارد، باید حدود 30 درصد بیش از مبلغ موردنیاز برای خرید یک سمند LX یا پژو 405 مدل 1387 را صرف خرید این خودروی سال‌خورده کند که غیرقابل‌قبول خواهد بود. کیا ریو در مقایسه با پژو پارس هم‌سن، قیمت برابری دارد؛ اما فضای داخلی کوچک‌تر، امکانات رفاهی کمتر و ظاهری ساده‌تر، این خودرو را در رقابت با پژو پارس به بازنده میدان تبدیل می‌کنند. حجم موتور آن ۱۵۰۳ سی‌سی است و قدرت پیشرانه آن ۸۷ اسب بخار و نیروی گشتاور تولیدی آن ۱۲۸ نیوتن متر است. بااین‌حال، سیستم تعلیق و جلوبندی آن همان است که در تیبا به‌کار رفته است و تا حد زیادی به سیستم ریو شباهت دارد. این خودرو که در دو نسخه سدان و استیشن تولید می‌شد، بسیار مدرن‌تر و مجهزتر از پراید بود اما همچنان یک خودروی خانوادگی کوچک و کم‌خرج به‌حساب می‌آمد.

اما در نمای عقب، کیا ریو با چراغ‌هایی به نسبت بزرگ که تا گلگیرهای عقب کشیده شده‌اند، در کنار یک جفت مه‌شکن که روی سپر عقب گنجانده شده‌اند نمایی متقارن و بروزتری از ورنا دارد. با وجود اینکه امر ظاهری کاملاً سلیقه‌ای است، و البته طراحی هر دو خودرو نسبت به خودروهای امروزی کسل‌کننده شده‌اند، اما باید گفت کیا ریو از نظر ظاهری کمی بهتر از ورنا است. مقایسه ظاهری دو طرف، شاید سخت‌ترین قسمت مقایسه این دو خودرو باشد چرا که هر دو ویژگی‌هایی نظیر هم دارند و طراحی قدیمی و خسته‌کننده نسبت خودروهای جدید بازار در آنها مشهود است. هیوندای در طراحی ورنا از خطوط تیز و زاویه‌دار استفاده کرده، چراغ‌های جلو کمی برآمده طراحی شده‌اند و از سطح کاپوت کمی بالاتر است، این ویژگی در چراغ‌های عقب و نمای پشتی هم مشهود است.

در مقابل، اکسنت داشبورد جذاب‌تری دارد چراکه داشبورد ورنا برخلاف ریو بدون هیچ خط شکسته و زاویه‌داری است که نمای داخلی ورنا را چشم‌نوازتر می‌سازد. امکانات داخلی هیوندای ورنا هم از کیا ریو کمی بیشتر است، به طور مثال دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و ترمزهای ABS و EBD برای ایمنی بیشتر در این خودرو وجود دارد که جای خالی‌اش کاملاً در ریو حس می‌شود. شرکت کیاموتور، یکی قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی کره‌جنوبی پس از آنکه 51 درصد از سهامش در سال 1998 به شرکت نو پای هیوندای فروخته شد، به زیر مجموعه‌های هیوندای اضافه شد و فصل تازه‌ای از محصولات این شرکت متولد شدند. از آن پس تاثیر این شراکت را در طراحی و کلاس‌بندی محصولات این دو شرکت می‌توان دید.

جعبه دنده ساینا اس از نوع ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT است، که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ساینا S حدود ۷ لیتر به صورت ترکیبی است و همین مورد یکی از بزرگ ترین نکات مثبت این خودروی سدان کوچک شهری است. ساینا S، در رقابت با سایر خودروها، از نسل جدید پیشرانه معروف M۱۵ مگاموتور استفاده می‌کند.

روی سپر عقب هم یک مه‌شکن کاملاً ساده و مستطیل شکل وجود دارد که بهتر بود وجود نداشت، چرا که طراحی عقب این خودرو را کمی مبهم کرده است. ساینا یکی از خودروهایی است که در چند سال اخیر به‌دلیل قیمت اقتصادی خود با تقاضای زیادی در بازار روبه‌رو شده است. به همین دلیل سایپا هم با هدف پوشش سلایق متنوع، انواع ساینا را در تیپ‌های مختلفی از این خودرو تولید و روانه بازار کرده است؛ اما کماکان بسیاری از خریداران از ویژگی‌های هر تیپ و تفاوت آن با تیپ‌های دیگر اطلاع چندانی ندارند. به همین بهانه این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک را به بررسی تیپ‌های مختلف ساینا اختصاص دهیم. اگر شما هم قصد خرید ساینا، به‌عنوان یک سدان اقتصادی را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع ساینا آشنا شوید.

کیفیت متریال استفاده شده در ساخت داشبورد این دو خودرو نیز در یک سطح هستند تا حدی که نمی‌توان تفاوت زیادی در نمای داخل این دو خودرو مشاهده کرد. به‌طورکلی با مقایسه این سه خودرو می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که با وجود تفاوت‌های ظاهری جزئی، تغییر خاصی در امکانات و قابلیت‌های آنها صورت نگرفته است. بااین‌حال، با مقایسه قیمت هر سه خودرو با سایر ماشین‌های موجود در کشور، می‌توان گفت که آنها ارزش خریدن را دارند. اگر شما هم تجربه رانندگی با این خودرو‌ها را دارید، نظر خود را درباره آنها با ما به اشتراک بگذارید. نمای پشت ساینا هم طراحی ساده‌ای دارد و فقط مدل درِ صندوق عقب و شکل چراغ‌ها نسبت به تیبا کمی تغییر کرده است.

قفل کودک هم در قسمت راننده برای کنترل بالابر شیشه‌های عقب تعبیه شده است. آینه های جانبی ریو قابلیت تنظیم برقی دارند که این مورد هم در مقایسه با نمونه‌های مشابه، قابل توجه است. در کل می‌توان گفت در نمای داخل، این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند و تنها کمی در طراحی و امکانات رفاهی، ورنا برتر است.

تو جاده قم سربالایی از تمام سمند پژو و ماشینهای هم ردیفش جلوتر بود اون هم با کولر. ایمنی ساینا نسبت به تیبا۲ بیشتر بخاطر اینکه اگر تیبا۲از پشت ضربه بخوره سرنشین عقب ضربه شدیدی میخوره اما صندوقه ساینا جلو ضربه رو میگیره و همینطور از جلو که عرض ساینا بیشتره.بنظرم این نکته بسیار مهمیه. فرمان‌پذیری در شرایط عادی، کم‌نقص به نظر می‌رسد؛ اما در عبور پرسرعت از پیچ‌ها، احتمالا کم‌فرمانی را تجربه خواهید کرد. عملکرد سیستم تعلیق نیز در مسیرهای ناهموار چنگی به دل نمی‌زند و عموم پستی‌بلندی‌ها را به‌واسطه ضربات گاه‌وبی‌گاه به درون کابین انتقال می‌دهد.

این دو خودرو از لحاظ فنی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند؛ چراکه از دیدگاه کارشناسی خودرو، هر دو به پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی ارتقایافته، یعنی موتور M15 سایپا، مجهز هستند. این پیشرانه معادل 87 اسب‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس ۵سرعته دستی، به سوی چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته شرکت سایپا در برهه‌ای ساینا با گیربکس اتوماتیک را نیز به سبد محصولات خود ضمیمه کرد. شتاب صفرتاصد تیبا و Saina دستی نیز به‌ترتیب حدود 13 و 12.8 ثانیه اندازه‌گیری شده است. در مقابل، کیا ریو با وجود سال‌ها از تولیدش گذشته است، هنوز کیفیت متریال کابین در صورت مراقبت صحیح در سطح قابل قبولی قرار دارد. در نهایت، به بزرگترین مورد در لیست معایب کیا ریو می‌رسیم و آن، قیمت بالای این خودرو در مقایسه با رقبا خواهد بود.

کیا ریو نیز خودرویی مونتاژی از همین شرکت سایپاست، که بیش از یک دهه از توقف تولید آن گذشته است و نسخه‌های کارکرده آن اکنون در بازار وجود دارد. در این محتوا خواهیم دید کدام خودرو با یک بودجه مشخص ارزش خرید بالاتری دارد. ولی با توجه به ابعاد و وزن 1040 کیلوگرمی ریو، قدرت خوب و قابل توجهی است.

از نظر فضا، با اینکه ریو یک سدان جمع و جور است اما فضای کابین جادار و بزرگی را خصوصا در مقایسه با برخی رقبایش دارد. چراغ‌های پشت هم دو تکه هستند و بخشی از آنها روی درِ صندوق عقب قرار دارد. طراحی سپر عقب هم قابل‌قبول است و دو پروژکتور در دو طرف آن نصب شده است. روی کنسول وسط و زیر ساعت، دریچه‌های تهویه، دکمه‌های مختلف ازجمله فلاشر و کلیدهای تنظیم بخاری و کولر نصب شده است. با بررسی قیمت این دو خودرو متوجه می‌شویم که تفاوت چندانی نیز بین آن‌ها وجود ندارد.

البته عایق‌بندی خودروی ساینا اندکی برتر احساس می‌شود و سروصدای کمتری درون کابین‌ آن به گوش می‌رسد. هم‌چنین از لحاظ چابکی، خودروی Saina با اختلاف بسیار جزیی برتری خود را به رخ برادرش می‌کشد که البته چندان قابل‌توجه نیست. به‌خصوص که هیچ‌کدام از این دو محصول سایپا، تاکنون در تست‌های ایمنی‌سنجی موسسات معتبر جهانی حاضر نشده‌اند و قطعا در صورت حضور نیز، نمی‌توانند نمره قابل‌قبولی کسب کنند. با این حال وجود سامانه EBD در مدل ساینا برتری جزئی را برای آن در پی خواهد داشت.

در بررسی ریو باید این نکته را در نظر گرفت که این خودرو، یک سدان کوچک شهری است که برای یک خانواده‌ی کم جمعیت ،گزینه‌ای خوب و مناسبی است. تیبا همان خودرویی است که قرار بود با نام مینیاتور وارد بازار شود، اما به‌دلایلی تغییر نام داد. چراغ‌های جلو به‌شکل مثلث هستند و جلوپنجره‌ای در وسط دارد که نسبت به کل بدنه خودرو کوچک به نظر می‌رسد. در سال‌هایی نه‌چندان دور که خودروسازان مشهور جهانی با سازندگان داخلی همکاری می‌کردند، یکی از خودروهای نسبتاً خوش‌نام و بی‌سروصدایی که روی خطوط تولید وطنی رفت، کیا ریو بود. هرچند حدود یک دهه از پایان تولید این سدان کره‌ای در کشورمان می‌گذرد و شاید خیلی‌ها آن را فراموش کرده باشند اما در بازار خودروهای کارکرده، ریو می‌تواند یکی از انتخاب‌های قابل‌توجه باشد.

با توجه به قیمت کوییک که در بازه اقتصادی بازار ایران قرار دارد، همواره از بازار خرید و فروش مناسبی برخوردار است. در این مطلب از سری مقالات مقایسه‌ای همراه مکانیک، دو خودروی هم‌خانواده پراید را به میدان می‌آوریم‌ و به مقایسه کوییک و ساینا می‌پردازیم. هرچند که برخی اجزای کابین نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند، اما بقیه اجزا همچنان طراحی ساده قبلی را حفظ کرده‌اند. همچنین، فضای کابین ساینا S نسبت به کیا ریو کمتر است، اما برای ۴ نفر قابل قبول است. در مقابل، کیا ریو این سوی میدان با توجه به سن و سالش، ظاهری ساده‌تر، اما روان‌تر و هماهنگ‌تر از ساینا اس دارد.

در دو انتهای سپر جلو دو پروژکتور تعبیه شده و در کنار آنها چراغ‌های روشنایی روز قرار دارد که از این نظر با ساینا متفاوت است. ماشین ساینا اس با توجه به ویژگی‌ها و امکانات خود توانسته است در مدت زمان کوتاهی مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد. این محصول پرطرفدار سایپا از طراحی داخلی و خارجی جذابی برخوردار بوده و کمی زیباتر از محصولات خانواده پراید به حساب می‌آید.

در این خودرو با توجه به اینکه خودرویی کره ای است قطعات با کیفیت و خوبی بکار رفته است .در مقایسه با رقبای خود در خودروهای داخلی از برتری بالایی در قطعات و لوازم یدکی برخوردار است. مخزن سوخت ریو گنجایش 45 لیتر بنزین را دارد و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی 6.9 لیتر است که مصرف خوبی است. از ابتدای مقاله تاکید بر این داشتیم که این دو خودرو در اکثر موارد مشابه یکدیگر هستند، به همین دلیل نتیجه‌گیری و انتخاب گزینه بهتر از بین این دو خودرو کمی سخت و دشوار است. هیوندای اکسنت یا به عبارتی ورنا در بعضی موارد همچون طراحی داخلی، شتاب ثانوی و قسمت‌هایی از طراحی ظاهری نسبت به ریو برتر است اما نکات ظاهری کاملاً سلیقه‌ای است و انتخاب کاملاً بر اساس سلیقه شخصی افراد است. هیوندای اکسنت که با نام ورنا هم شناخته می‌شود، 23 سال است که در نسل‌های متفاوت در خط تولیدهای هیوندای ادامه حیات می‌دهد و به تازگی پنجمین نسل از این خودرو هم از سوی هیوندای معرفی شده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *