مقایسه خودرو زوتی dl5

با یک میلیارد تومان، زوتی DL5 بخریم یا بک X3 پرو؟ مجله پدال

فاصله بین دو محور خودرو 2610 میلی متر است و سقف بلند زوتی DL5 فضای کافی برای چهار سرنشین را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که فرمان دارای ابعاد استاندارد بوده و کلیدهای فیزیکی جهت کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی بر روی آن تعبیه شده است.صفحه نمایش لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد و صفحه کیلومترشمار آن نیز از نوع سیلندری آنالوگ است. در عین حال صندلی‌های چرمی ظاهری مجلل دارند و رنگ و طرح آن با بقیه کابین همخوانی دارد. خودروی احتمالی پارس‌خودرو با موتور قوی‌تر و گیربکس اتوماتیک CVT عرضه خواهد شد. دیگر اطلاعات فنی از DL5 منتشر نشده است اما می‌توان احتمال داد سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت داشته باشد.

زیر سپر خودرو هم دو چراغ مه‌شکن بزرگ در ساختاری لایه‌ای از پلاستیک و کروم قرار دارند که به‌خوبی با طراحی نیمه بالایی هماهنگ شده‌اند. با نگاهی به عقب، دوباره می‌توان استانداردهای طراحی خودروهای چینی را مشاهده کرد. چراغ‌های منظم و معمولی و درب پنجم تکه تکه که ظاهری متمایز مشابه Fidelity را ارائه می‌دهند.خوشبختانه برخلاف بسیاری از خودروهای چینی بازار، هیچ اگزوز کپی در طراحی زوتی DL5 وجود ندارد. در کل می‌توان گفت که زوتی خودروهایی را عرضه می‌کند که طراحی نسبتا ساده اما قابل قبولی دارند و در عین حال ارزان و مقرون به صرفه هستند.

به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مشخصات زوتی DL5 آمده‌ایم تا با این کراس‌اوور چینی بازار بیش‌تر آشنا شویم. اگر شما هم در فکر خرید یک کراس‌اوور کامپکت نه‌چندان گران قیمت هستید، در ادامه بررسی زوتی DL5 همراه ما باشید. با این شرایط، زوتی T300 نیز فاقد سیستم‌های مفیدی مثل کنترل لغزش (TCS) یا مدیریت تعادل (ESP) است. این خودرو در تست‌های تصادف موسسه استاندارد جاده‌ای چین (C-NCAP) پنج ستاره ایمنی دارد. فرم کلی داشبورد، نمایشگر و فرمان T300 شباهت زیادی با کراس‌اورهای کامپکت چری مثل X22 و X33 مونتاژ مدیران خودرو دارد.

شتاب زوتی DL5 توربو ۱۰.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش هم به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. زوتی یکی از برندهای چینی است که طی دو دهه اخیر با عرضه محدود وارد بازار ایران شده است اما به دلیل تغییر نام خودروهایش چندان برای مصرف کنندگان ایرانی شناخته شده نیست. زوتی پیش از این با سایپا آریو (زوتی Z300) و ریگان کوپه (زوتی T600) وارد بازار ایران شده بود.

از لحاظ کیفیت متریال هم زوتی خیلی جالب به نظر نمی‌رسد و ام‌وی‌ام شرایط بهتری دارد. زیر سپر ها، کنار گلگیر و پایین رکاب قطعات مشکی و پلاستیکی را می بینیم که ماهیت کراس بودن زوتی DL5 را تداعی می کند. در کنار طراحی ساده است و تنها نکته قابل توجه رینگ های ۱۷ اینچی دو رنگ و شیب سقف به همراه باربند های تزئینی است. گلگیر عقب بصورت یکپارچه با سپر و طراحی شده و همین باعث می شود طراحی عقب جذابیت بیشتری داشته باشد.

زوتی T300 به عنوان یک کراس‌اوور کوچک، همواره نقش پررنگی در سبد محصولات زوتی ایفا کرده است، تا حدی که این شرکت پس از نجات تصمیم گرفت تا فعالیت خود را با زوتی T300 آغاز کند. زوتی DL5 یکی از محصولات برند نه چندان خوشنام و البته بد شانس زوتی چین بوده و نام اصلی آن زوتی T300 است. این خودرو ابتدا قرار بود به صورت وارداتی به دست متقاضیان رسیده و پس از آن بر روی خط تولید پارس خودرویی که زمانی ماکسیما‌ را تولید می کرد برود. زوتی DL5 برخلاف چانگان CS35 پلاس اصلا محصول موفقی نبوده و حالا در ایران هم خیلی زود بازنشسته شده است. پارس‌خودرو، مانند 2 خودروساز دیگر، ایران‌خودرو و سایپا، از ابتدای آزادسازی واردات خودرو به این حوزه دست به کار شده است.

در بازار ایران می توان خودروهای نظیر هایما S5، تیگارد X35 و ام وی ام X55 پرو را رقیب مستقیم و هم کلاس این خودرو دانست. البته اگر بخواهیم مبنای مقایسه این خودرو ها را کمپانی های مادر قرار دهیم، بدون تردید تنها خودروی همرده DL5 می تواند هایما S5 باشد. چراکه کمپانی های بایک و چری به مراتب وضعیت بهتری نسبت به زوتی در بازار های هدف و همچنین چین دارند. کراس اوور وارداتی پارس خودرو نه طراحی چشمگیری دارد و نه مشخصات فنی آن عجیب و غریب است و تنها المانی که می تواند این خودرو را در بازار موفق کند قطعا قیمت آن خواهد بود.

در واقع با توجه به امکانات رقبا و همین‌طور سلیقه خریداران ایرانی، عدم وجود سانروف یا سقف پانوراما را بایستی مهم‌ترین نقطه ضعف لیست امکانات زوتی DL5 بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. ضمن این‌که خط شانه (کاراکتر لاین) خودرو حالتی مواج دارد که متفاوت است اما چندان جذاب از آب در نیامده و حالتی گوژپشت به خودرو داده است. با توجه به جدول فوق، در بخش تجهیزات هم برتری با X33 کراس است و از مواردی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی داخلی بهره می‌برد که در DL5 وجود ندارد.

زوتی DL5 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی یک خودروی اقتصادی و پایه به حساب می آید و آنچنان امکانات عجیبی در آن دیده نمی شود. با وجود اینکه در سال های گذشته نسخه های سانروف دار و پانورامای این خودرو به برخی بازارها عرضه شده است، اما می بینیم که در بازار ایران با سقف فلز به فروش می رسد. زوتی DL5 در سال ۲۰۱۶ طراحی شده و در این ۷ سال کلیت طراحی این خودرو بی تغییر مانده است. الگوی طراحی این خودرو همان سبکی را دارد که در خودرویی مثل هایما S5 می بینیم.

اگر پارس خودرو بتواند این خودرو را به ارزان ترین خودروی کلاس خودش بدل کند، قطعا بازار به آن روی خوشی نشان خواهد داد اما در غیر این صورت نمی توان روی موفقیت زوتی DL5 چندان حساب کرد. در این بین، چینی ها به علت تعدد برند و نیروی کار، در هر بازه قیمتی و سگمنتی اعم از ساب کامپکت، کامپکت، متوسط و بزرگ به تولید مدل های مختلفی از خودروهای کراس اوور پرداخته اند. دو مدل از خودروهای اقتصادی آن ها را در این رده باید زوتی DL5 و بایک X3 یا همان تیگارد X35 دانست، که در کشور ما نیز توسط پارس خودرو و تیگارد موتور عرضه می شوند و به صورت صفرکیلومتر در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می گیرند. به همین سبب در این محتوا به سراغ مقایسه این دو کراس اوور جمع و جور از سرزمین اژدها آمده ایم.

جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.

از تئوری که عبور کنیم و وارد قلمرو عمل شویم باید درباره تجربه رانندگی با زوتی DL5 یا همان T300 هم صحبت کنیم. زوتی DL5 به عنوان یک خودرو سوار مقرون به صرفه با قیمت مناسب و امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول توصیف می‌شود اما چقدر از این تعریفات حقیقت دارند؟ همانطور که گفته شد ظاهر زوتی DL5 چیز عجیب و غریبی نیست اما وقتی وارد کابین می‌شویم ورق برمی‌گردد. درون کابین زوتی DL5 مدرن و زیباست و احساس لوکس بود را به سرنشینان القا می‌کند. زوتی DL5 به عنوان یک کراس‌اوور کوچک در سبد محصولات زوتی نقش مهمی ایفا کرده است تا جایی که این شرکت پس از نجات از ورشکستگی تصمیم گرفته فعالیت خود را با زوتی T300 یا زوتی DL5 آغاز کند.

زوتی DL5 پارس خودرو (که با نام زوتی T300 نیز شناخته می شود)، یک کراس اور کوچک است که توسط پارس خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه می شود. زوتی یک شرکت خودروسازی کوچک چینی است که در ایران با آریو یا همان زوتی Z300 شناخته می شود که مدتی توسط سایپا عرضه می شد. این کمپانی در ابتدا در سال 2005 با هدف صادرات لوازم یدکی خودرو تاسیس شد اما پس از مدتی استراتژی خود را تغییر داد و روی به تولید اتومبیل آورد. با این حال اوضاع برای این کمپانی چندان خوب پیش نرفت و به علت فروش پایین به مرز ورشکستگی رسید. از سوی دیگر، پارس خودرو در ایران نیز شرایط مشابهی داشت و اکنون این دو شرکت تقریبا ورشکسته برای نجات خود با یکدیگر به توافق رسیده اند و قرار است زوتی DL5 به عنوان محصول وارداتی پارس خودرو در بازار ایران عرضه شود.

جک S3 محصولی اقتصادی از کرمان موتور در بازار کشور است که بخاطر دلایل مختلفی همچون قیمت مناسب در کنار امکانات رفاهی قابل قبول و سگمنت محبوب، فروش قابل توجهی را از آن خود کرد. برخلاف زوتی DL5، رووی eRX5 خودرو پیچیده‌ای است و به نگهداری دقیق نیاز دارد. اگر پارس‌خودرو بتواند زیرساخت لازم برای ارائه خدمات به این خودرو را فراهم کند، می‌توان به موفقیت رووی eRX5 اطمینان داشت. بااین‌حال در نبود خدمات پس از فروش مناسب، کمتر کسی به خرید خودروهای پیچیده و مدرن علاقه نشان می‌دهد. خوشبختانه پارس‌خودرو همچنان سعی دارد با پایین نگه‌داشتن قیمت محصولاتش، آنها را به گزینه‌ای جذاب برای مشتریان تبدیل کند. انتظار داریم قیمت نهایی این کراس‌اوور در بازه یک‌میلیارد و 900 میلیون تومان تعیین شود.

این موضوع عامل مهمی است که قطعاً می‌تواند روی انتخاب خریداران تأثیرگذار باشد. همچنین فاصلهٔ محوری دو خودرو هم با ۲,۶۱۰ میلی‌متر برای زوتی و ۲,۴۸۰ میلی‌متر برای بک، اختلاف قابل‌توجه ۱۳ سانتی‌متری را نشان می‌دهد. بک X3 پرو یک کراس‌اوور کوچک ساخت جیلی است ولی از آن نباید انتظار تکنولوژی و کیفیت محصولات جدید این شرکت بزرگ چینی را داشت زیرا این خودرویی قدیمی است که پیشینهٔ آن به هاچ‌بکی بنام انگلون SC5 سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. جیلی در سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت بزرگی روی این هاچ‌بک قدیمی انجام داد و با افزودن کمی حال و هوای کراس‌اوور، آن را با نام ویژن X3 معرفی کرد. این کراس کوچک چینی در اوایل سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفتی را تجربه کرد و ویژن X3 پرو نام گرفت.

بااین‌حال، از لحاظ جاداری کابین برتری با DL5 است که ابعاد بزرگ‌تری داشته و فضای بیشتری را در داخل فراهم می‌کند. زوتی DL5 یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت زوتی (Zotye) طراحی و ساخته شده است. بسیاری از ما زوتی را با سدان نسبتا بزرگ آن z300 می‌شناسیم که سال‌های زیادی است در بخش حمل‌ونقل عمومی حضور دارد. حالا زوتی بار دیگر با پارس خودرو و فیس‌لیفتِ به‌روزِ DL5، به ایران آمده تا با قیمت پایین و امکانات مناسب، بازار کراس‌اوورهای اقتصادی را هدف قرار دهد.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. تا این که پس از نجات زوتی از ورشکستگی، این بار پارس خودرو به سراغ این شرکت رفت و T300 را با نام زوتی DL5 به صورت وارداتی به ایران آورد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که پارس خودرو قصد دارد در گام بعدی زوتی DL5 را روی خط مونتاژ خود بیاورد.

یک مدل زوتی T300 دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن.متر است و مدل دیگر از موتور ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند و ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن.متر گشتاور دارد. زوتی (Zotye) یکی از برندهای چینی است که در دو دهه اخیر به بازار ایران رسیده، ولی به دلیل عرضه محدود و همچنین تغییر نام خودروها، چندان برای مشتریان ایرانی شناخته‌شده نیست. زوتی پیش از این با سایپا آریو (زوتی S300) و ریگان کوپا (زوتی T600) حضور پیدا کرده بود. زوتی T300 سومین محصول مستقل پارس خودرو، بعد از کادیلا و سهند به حساب می‌آید که با نام زوتی DL5 در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. سری اول زوتی DL5 با موتور توربوشارژ به فروش خواهد رسید و سال ۱۴۰۳ مجهز به پیشرانه هیبرید خواهد شد. با این اوصاف، مشخص می‌شود که به‌زودی یکی از ارزان‌قیمت‌ترین کراس‌اوورهای چینی وارد بازار خواهد شد.

زوتی DL5 ابعادی نزدیک به هایما S5 و X55 پرو دارد؛ اما به‌دلیل طراحی نسبتا قدیمی‌اش، کمی کوچک‌تر دیده می‌شود. طول زوتی DL5 4.4 متر و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب حدود ۱.۸۳ متر و ۱.۶۴ متر است. این خودرو ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن دارد که در چارچوب استاندارد کراس‌اوورهای چینی است. در بخش سمت چپ داشبورد، ادواتی شبیه فیبرکربن استفاده شده است که البته پلاستیکی است. نمایشگر لمسی ۷ اینچ هم مشابه دیگر نمونه‌های دیده شده در خودروهای اقتصادی ساخت چین به نظر می‌رسد. ظاهرا مواد به کاررفته در فرمان، داشبورد و کلیدها نیز پلاستیک ارزان‌قیمت هستند.

سیستم تعلیق هم همان ترکیبی است که در سایر خودروهای اقتصادی می‌بینیم؛ یعنی در محور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه‌مستقل پیچشی استفاده شده است. مصرف سوخت ترکیبی زوتی DL5 حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در کراس‌اوورهای مشابه آن هم همین عدد دیده می‌شود. از لحاظ طراحی با محصول جدیدی رو‌به‌رو نیستیم چرا که طراحی زوتی DL5 به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد؛ همان سالی که کراس‌اوورهایی مثل جک S3 هم به بازار عرضه شدند. از این‌رو، بی‌راه نیست اگر بگوییم که زوتی DL5 در نمای جلو شباهت بسیار زیادی به جک اس ۳ دارد. جلوپنجره بزرگ پلاستیکی با نوارهای کرومی و چراغ‌های تیز در زوتی DL5 و جک اس ۳ این دو خودرو را به برادرهای دوقلو تبدیل می‌کند.

چراغ های بزرگ و کشیده را در دو طرف داریم و جلوپنجره با رنگ زمینه مشکی طراحی شده است. سپر طراحی ساده و بدون خطوط شکسته را دارد و ورودی هوا بصورت افقی در پایین طراحی شده است. طراحی این خودرو نیز مربوط به همان دوره است و بنابراین با خودرویی به روز از نظر طراحی مواجه نیستیم.

پیشرانه این خودرو ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس CVT به چرخ‎‌ های جلوی خودرو منتقل می‌ کند. در بخش کراس‌اوورهای کوچک بازار کشورمان، سال‌ها است که ام‌وی‌ام X22 و جک S3 یکه‌تازی می‌کنند و فروش بالایی هم دارند اما مدتی است که رقبای جدیدی برای این خودروها به بازار عرضه شده است. این خودروهای بک X3 پرو مونتاژ خودروسازان بم و زوتی DL5 وارداتی پارس خودرو هستند و قصد دارند نظر کسانی که در این سگمنت و بازهٔ قیمتی به دنبال گزینه‌های جدید و متفاوتی از مدل‌های تکراری قبلی هستند را جلب کنند. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه این دو کراس‌اوور کوچک یک میلیاردی را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک می‌تواند گزینهٔ بهتری برای خرید باشد.

این خودرو با رینگ‌های ۱۵ اینچ تولید می‌شود که البته برای کراس‌اورها، ابعادی حقیر و ناخوشایند دارد. علاوه‌بر آریو، دو کراس‌اور اندازه متوسط و بزرگ زوتی نیز در سال‌های اخیر وارد کشور شدند اما به دلایل مختلف، فروش محدود داشتند. زوتی T210   توسط ریگان خودرو به نام کوپا مونتاژ شد و دامای X7 هم توسط یاران خودرو به بازار ایران رسید. اما در مقابل از نظر امکانات و سبک طراحی کاملا یک خودروی جدید و بروز محسوب شده و همچنین برای رانندگی در شهر هم به دلیل ابعاد جمع و جور مناسب است. در بخش خدمات پس از فروش و بازار دست دوم نیز یک گزینه قابل قبول و قابل اعتماد است، اتفاقی که در زوتی DL5 قطعا یک آرزوی دست نیافتنی است. سایر قسمت‌های کابین مانند سیستم تهویه، کلیدهای کنترل نور و سیستم پایداری در داخل مجموعه‌های جداگانه قرار دارند.

اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. این خودرو برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو مثل ماشین‌های چینی هم‌رده از گیربکس CVT (ضریب متغیر) استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد از آنجاکه پنجره‌های ردیف عقب و پنجره پشتی کوچک‌اند، وجود یک سانروف که نور داخل خودرو را بهبود دهد، کاملا لازم بود. در مجموع مواد سازنده باکیفیت و تریم قهوه‌ای-مشکی زوتی DL5، نقطه مثبت بزرگی برای این خودرو قلمداد می‌شود و اگر این خودرو سانروف هم داشت، عالی می‌شد. با در نظر گرفتن این نکات باید گفت که زوتی DL5 برای افرادی که به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه هستند رضایت‌بخش خواهد بود. اما افرادی که به دنبال یک تجربه باکیفیت‌تر و جزئیات دقیق‌تر هستند بهتر است گزینه‌های دیگر را نیز در نظر بگیرند. زوتی DL5 به طور دقیق 1420 کیلوگرم وزن داشته  و از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد.

داشبورد این خودرو از چند مجموعه تشکیل شده است که تضاد جالبی را با یکدیگر ایجاد می‌کنند. نمایشگر سیستم سرگرمی، دکمه‌های کنترلی و فلاشر، مجموعه پنل ابزار و دریچه سیستم تهویه راننده در قالب یک مجموعه بخش اصلی داشبورد را تشکیل می‌دهند. سایر بخش‌های کابین همچون سیستم تهویه یا دکمه‌های کنترل چراغ‌ها و سیستم پایداری نیز درون مجموعه‌های مجزا از یکدیگر قرار گرفته‌اند. بنابراین مدت کوتاهی پس از رانندگی با زوتی T300، محل نصب هر قطعه را خواهید آموخت.

زوتی DL5 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو استفاده می کند که توانایی تولید 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال این نیرو به چرخ های جلو نیز بر عهده یک گیربکس CVT گذاشته شده است. هم‌اکنون، زوتی DL5 توسط پارس‌خودرو با قیمت یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت آن در بازار نیز اختلاف چندانی با این رقم ندارد.

اما در مجموع کراس اوور وارداتی پارس خودرو ظاهری کاملا ساده دارد و از نظر طراحی نمی توان آن را از دیگر رقبا برتر دانست. زوتی DL5 در چین و سایر بازارهای صادراتی با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه می‌شود و قیمت‌های متفاوتی دارد. مطابق شنیده‌ها پارس خودرو تصمیم دارد تا نسخه توربوشارژر این خودرو را به بازار ایران عرضه کند، خودرویی که در صورت قیمت‌گذاری صحیح می‌تواند موفقیت برلیانس H330 را در ایران تکرار کند. چرم مصنوعی و پلاستیک نرم به‌وفور در کابین دیده می‌شود و از لحاظ کیفیت مواد استفاده‌شده، کاملا نسبت به رقبای خود برتری دارد. روی داشبورد، رودری‌ها و تکیه‌گاه دست، از چرم مصنوعی و مواد نرم استفاده شده است که مشابه آن را در خودروهایی با این قیمت، کمتر دیده‌ایم.

وزن خالص این کراس‌اوور نیز حدود 1.5 تن است که رقم مرسومی در بین کراس‌اوورهای اقتصادی چینی محسوب می‌شود. بنابراین انتظار داریم تا زوتی T300 شتاب و کشش قابل قبولی را به عنوان یک محصول نه چندان گران‌قیمت به نمایش بگذارد. از نظر فضای کابین نماینده خودروسازان بم فضای کمتری از زوتی DL5 دارد که آن را می توان یکی از ضعف های نه چندان مهمش دانست.

همچنین قابل ذکر است که میانگین مصرف سوخت این خودرو توسط شرکت عرضه کننده اعلام نشده است. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. تیگارد X35 در سال ۲۰۱۹ طراحی شده است و این اختلاف سه ساله در طراحی به وضوح تفاوت را در مدرن بودن رقم می زند. در قسمت جلو، چراغ های باریک و دی لایت های Lشکل X35 باعث شده است طراحی جذاب تر باشد و کشیدگی طولی و عرضی جلوپنجره هم بیش تر است.

در همین حال، باید به وزن ۱۴۲۰ کیلوگرمی DL5 هم توجه کنیم که بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از رقیب سنگین‌تر است ولی قدرت بیشتر موتور این اضافه‌وزن را جبران خواهد کرد. این خودرو توان ۱۴۴ اسب بخار با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر را در اختیار دارد و جعبه دنده اتوماتیک CVT قدرت را به چرخ های جلوی DL5 می رساند. این کراس اوور چینی و اقتصادی وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم را دارد و تعلیق مک فرسون در بخش جلو و تعلیق تویست بیم در بخش عقب آن دیده می شود. X33 کراس در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود که پیشرانهٔ آن‌ها باهم متفاوت است اما چون DL5 فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود، برای این مقایسه نسخهٔ اتوماتیک کراس‌اوور مدیران خودرو را در نظر گرفته‌ایم. این نسخه مثل X22 پرو اتوماتیک، از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *