قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو صفر در نمایندگی و بازار ؛ ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ مجله پدال
در مجموع تیگو7 پرو از تهویه مطبوع دوگانه، کیسه هوای پردهای و نورپردازی کابین نسبت به فیدلیتی بهرهمند، است اما در مقابل فیدلیتی نیز رادار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور و سنسور پا برای درِ صندوق بار را داراست. این دو برادر ناهمسان از نظر امکانات رفاهی جزو خودروهای سطح بالای چینی در بازار ایران هستند. مقایسه مشخصات فنی فیدلیتی و چری تیگو هفت پرو به ما نشان میدهد که این دو خودرو تقریبا از توان مشابهی برخوردار هستند. چراکه پیشرانه آنها در واقع از یک مدل بوده و به خانواده موتورهای اس کیو آر شرکت چری تعلق دارد. این پیشرانه ۱.۵ لیتری در فیدلیتی توانی معادل ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
بنابراین میشود گفت که دو خودروی حاضر در این مقاله پیوندهای خانوادگی و فامیلی دارند و از لحاظ ژنتیکی بسیار به هم نزدیک هستند. نکته دیگر استفاده نسبتا زیاد از پلاستیک خشک در داشبورد فیدلیتی است که این موضوع در تیگو 7 پرو کمتر به چشم میخورد.اما در طرف مقابل فیدلیتی ارگونومی بهتری نسبت به تیگو 7 پرو دارد. همچنین فیدلیتی به لطف فاصله محوری بهتر فضای جادارتری برای سرنشینان خود نسبت به تیگو 7پرو فراهم می کند. ضمن اینکه فیدلیتی به صورت 7 نفره نیز در دسترس علاقه مندان است؛، از این جهت فیدلیتی برای خانواده های پرجمعیت گزینه کارآمدتر و بهتری خواهد بود. چری در سال ۱۹۹۹ متولد شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد. چری علاوه بر تولیدات خود، برای شرکتهای مطرح دنیا مثل جگوار و لندرور در خاک چین، خودرو مونتاژ میکند.
تیگو ۷ از این لحاظ مشکلی ندارد و با ترکیب فاق لاستیک مناسب و سیستم تعلیق خوب، میتواند سواری بهتری را به نمایش بگذارد. فیدلیتی با ابعاد بزرگتر و فضای داخلی وسیعتر، گزینهای مناسب برای خانوادهها و سفرهای طولانی است. این خودرو با طراحی جذاب و امکانات متنوع، تجربهای دلپذیر را برای سرنشینان فراهم میکند.
برای اینکه بدانید فیدلیتی بهتر است یا تیگو ۷ پرو و اینکه کدامیک ارزش خرید بالاتری دارد، باید بدانید که در بحث طراحی ظاهری و همچنین طراحی داخلی و کابین، وضعیت فونیکس تیگو ۷ پرو کمی بهتر از فیدلیتی پرایم است. فیدلیتی پرایم ظاهر ساده و خانوادگیتری دارد و المانهای مدرن در طراحی بیرونی آن کمتر دیده میشود. این در حالی است که فونیکس تیگو ۷ پرو اصرار دارد تا المانهای جوانپسند بیشتری در شمایل نمایش دهد و به کمک مواردی مثل جلوپنجره کهکشانی، چراغهای کشیده با طراحی خشن و سپر جلو مدرن، ظاهری اسپرت و جوانپسند را پیش روی شما بگذارد. در این مطلب به مقایسه فونیکس تیگو ۷ پرو و فیدلیتی پرایم میپردازیم تا بدانید کدامیک از این دو شاسی بلند چینی گزینه بهتری برای خرید است و بیشتر با انتظارات شما از یک کراس اوور شهری چینی همخوانی دارد.
فونيکس تيگو 7 پرو دو سال بعد از فيدليتي معرفي شده است و اين اختلاف سن در ظاهر دو خودرو نيز خود را نشان ميدهد. چراکه ترندهاي روز طراحي خودرو در تيگو 7 بيشتر بهچشم ميخورند و مواردي مثل چراغهاي باريک جلو، چراغهاي عقب بههم پيوسته و خطوط پیچیدهتر بدنه باعث شدهاند تا تیگو 7 بهروزتر و جوانپسندانهتر از رقیب خود بهنظر برسد. البته فیدلیتی هم طراحی جذابی دارد و بهلطف ابعاد بزرگتر و خطوط برجستهتر بدنه، تنومندتر و باابهتتر از محصول مدیران خودرو بهنظر میرسد. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمیرود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، میتوانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم.
در پایان مقاله مقایسه فیدلیتی با چری تیگو ۷ پرو به نظر میرسد انتخاب میان یکی از این دو خودرو کاری بسیار سخت باشد. عملکرد فنی مناسبی دارند و امکانات آنها به خوبی پاسخگوی برآورده ساختن نیازهای رفاهی و ایمنی مشتریان ایرانی خواهد بود. بنابراین میتوان اینطور نتیجه گرفت که هم فیدلیتی و هم تیگو ۷ پرو، هر دو جزو گزینههای مطلوب و کراس اوورهای جذاب بازار خودرو کشور بهحساب میآیند. از نظر ایمنی نیز فیدلیتی پرایم و تیگو۷ پرو به مواردی همچون کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، ایربگهای راننده و سرنشین جلو و ایربگهای جانبی سرنشینان جلو مجهز شدهاند. در مجموع تیگو۷ پرو از تهویه مطبوع دوگانه، کیسه هوای پردهای و نورپردازی کابین نسبت به فیدلیتی بهرهمند، است اما در مقابل فیدلیتی نیز رادار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور و سنسور پا برای درِ صندوق بار را داراست.
به همین دلیل ما می خواهیم دو مورد از این خودروهای محبوب را به شما عزیزان معرفی کنیم. و با مقایسه مشخصات ظاهری، مشخصات فنی و سایر امکانات و ویژگیهای آنها با یکدیگر به شما کمک کنیم تا یک خودرو با ارزش خرید مناسب پیدا کنید. پس با ما همراه ما باشید تا با مقایسه مقایسه تیگو7 پرو با فیدلیتی پرایم پرایم دو مورد از محبوبترین خودروهای مدیران خودرو و بهمن موتور را به مصاف یکدیگر بخوانیم. بنابراین از نظر هیجان رانندگی میتوان گفت که فیدلیتی تجربه مهیجتری را ارائه خواهد داد.
در طراحی داخلی، مقایسه تیگو ۷ پرو مکس با فیدلیتی پرستیژ، نشان میدهد که کابین تیگو ۷ پرو با الهام از طراحیهای مدرن، پُر از جزئیات لوکس و تکنولوژیک است. صفحه نمایش دوگانه شامل نمایشگر مرکزی و پشتآمپر دیجیتال، همراه با استفاده از متریال نرم و چرمی در داشبورد و صندلیها، تجربهای پیشرفته و راحت را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. به گزارش کارمادیو، این دو کراساوور برادر در بخش مشخصات فنی اما تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ پیشرانه هر دو خودرو مشابه یکدیگر و از نوع چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.
در طرف مقابل فیدلیتی نمایی نسبتا یکنواخت دارد…چراغ های اصلی به صورت باریک و کشیده طراحی شده که گرافیک داخلی زیبایی نیز دارند و سپر عقب مانند خودروی رقیب میزبان چراغ های مه شکن و دو خروجی اگزوز تزیینی است. خودروهای کراس اوور چند سالی است که در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردهاند و این محبوبیت سبب شده تا شرکت های خودروسازی در سراسر دنیا خودروهای بیشتری در این کلاس معرفی و تولید کنند. در ایران نیز همین رویه اتفاق افتاد و فرصت خوبی شد تا خودروهای چینی نیز در این بازار متلاطم تاخت و تاز کنند.
گیربکس CVT تیگو 7 پرو بهخوبی با موتور هماهنگ بوده و برای رانندگی شهری مناسب است؛ هرچند در حالت دستی بهطور خودکار دندهها را سبک میکند. در عوض گیربکس فیدلیتی، در رانندگی اسپرت و جادههای خلوت بهتر عمل میکند و از تعویض دنده سریع و هماهنگی با موتور 1.5 لیتری توربو بهره میبرد. بنابراین در این بخش، فیدلیتی عملکرد بهتری دارد و در مقایسه با تیگو ۷ پرو خود را بهعنوان آپشنی نسبتا بالاردهتر به بازار معرفی کرده است.
باید خاطر نشان کرد که چری تنها شرکت چینی موجود در ایران است که در اتفاقات پسابرجامی، ایران را ترک نکرد و به کار خود ادامه داد. البته یک رقیب تازهوارد و قدرتمند برای هر دوی این خودروها وجود دارد که میتواند تمام معادلات را به هم بزند و آن CS55 پلاس از برند معتبر چانگان است. در مطلب مقایسه تیگو ۷ پرو و چانگان CS55 پلاس، این دو خودرو را کامل بررسی کردهایم که پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه کنید.
خوشبختانه در هر دو محصول چری از سیستم تعلیق مولتیلینک در محور عقب استفاده شده و محور جلوی آنها هم میزبان سیستم تعلیق مکفرسون است. بنابراین در قسمت تعلیق هم تفاوت چندانی دیده نمیشود اما یک تفاوت در بین تیگو ۷ پرو و فیدلیتی وجود دارد که میتواند کیفیت سواری آنها را متمایز کند و آن هم اندازه رینگها و به تبع آن، فاق لاستیکهاست. محصول مدیران خودرو به یک گیربکس CVT مجهز شده است که ذات اقتصادی تیگو ۷ پرو را نشان میدهد. در سمت مقابل، فیدلیتی بعد از بهروزرسانی، با گیربکس دوکلاچه ۶سرعته تَر عرضه شد تا مشکلات داغ شدن گیربکس در نسخه قبلی را برطرف کند.
از ویژگیهای بارز طراحی بدنه تیگو ۷ پرو میتوان به خطوط پویا و رینگهای خاص آن اشاره کرد. در پايان مقايسه تيگو 7 پرو و فيدليتي و با نگاهي به موارد بيان شده بايستي تيگو 7 پرو را در پارامترهاي مصرف سوخت و استهلاک برتر از رقيب بدانيم اما فيدليتي هم از نظر فضاي کابين و صندوقبار و همچنين لذت رانندگي برتر از محصول مديران خودرو ظاهر شده است. رقابت در ساير پارامترها خيلي تنگاتنگ دنبال ميشود و سليقه خريدار است که خودرو برتر را در اين بخشها تعيين خواهد کرد.
به نظر من فیدلیتی طراحی بی نقصی داره و واقعا از هر زاویه ای بهش نگاه می کنی لذت می برد. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلیهای ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. در مورد مصرف سوخت هم به نظر میرسد وضعیت هر دو خودرو نزدیک به هم باشد و بین ۸ تا ۸.۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط پیشرانه این دو شاسی بلند چینی سوزانده خواهد شد. فیدلیتی پرایم ابتدا از یک جعبه دنده دوکلاچه ۶ سرعته خشک استفاده میکرد که مشکلاتی را در ترافیک و سربالاییها برای راننده به وجود میآورد و داغ شدن بیش از حد آن تحت فشار، موجب نارضایتی کاربران میشد. طراحی فیدلیتی در نمای جلو کمی محافظهکارانهتر است؛ شاید دلیلش لوکس بودن خودرو باشد، شاید هم قدیمیتر بودن تفکر طراحی! چراغها با نوارهای کرومی قطور یکپارچه شدهاند و زیر سپر ماشین هم همین المانهای کرومی دیده میشود تا فیدلیتی را لوکستر نشان دهند.
البته عملکرد گیربکس سی وی تی چری تیگو ۷ پرو تقریبا قابل قبول و مناسب برآورد میشود. حتی شرکت سازنده اعتقاد دارد که این گیربکس عملکردی مشابه جعبه دندههای شش سرعته اتوماتیک شرکت آیسین از خود ارائه میدهد. در مورد میزان شتاب صفر تا صد نیز با توجه به حدود ۱۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر فیدلیتی، عملکرد این خودرو کمیکندتر از حریف خواهد بود. بنابراین از لحاظ چابکی، محصول مدیران خودرو علیرغم استفاده از گیربکس سی وی تی، نسبت به فیدلیتی بهمن موتور برتری اندکی دارد. این محصول از مدیران خودرو با الهام از نسل اول چری تیگو ۷ با پیشرانه قویتر موتور و ظاهر جذابتر وارد بازار خرید و فروش خودرو شده است. از جمله رقبای سرسخت این خودرو میتوان به فیدلیتی پرایم اشاره کرد که هر دو جزو خودروهای کراس اوور میان رده محبوب قرار دارند.
البته لازم است عنوان کنیم که از لحاظ تاریخ عرضه نیز این خودرو دو سال زودتر از خودرو چری تیگو وارد بازار شده است. در بخش ظاهری تیگو ۷ پرو طراحی جدیدتر و اسپرتتری دارد؛ چراکه پس از فیدلیتی رونمایی شد. هر دو خودرو در دسته کراساوورهای خانوادگی قرار دارند و تنها تفاوت میان آنها این است که فیدلیتی پرایم در دو نسخه ۵ و ۷ نفره تولید میشود، اما فونیکس تیگو۷ پرو تنها نسخه پنجنفره دارد. قیمت این دو خودرو هنوز مشخص نشده اما معمولاً مدیران خودرو با قیمتهای بالایی به بازار ورود میکند و در مقابل شرایط فروش اقساطی جذابی را برای محصولات خود در نظر میگیرد. شاید باید قیمتی بالای 900 میلیون تومان را برای چری تیگو 7 پرو در نظر بگیریم اما قطعاً با شرایط کنونی و نوسانات، نمیتوان حدس درستی از وضعیت قیمتی این خودرو زد. در طرف دیگر قیمت فیدلیتی نیز هنوز اعلام نشده اما احتمالاً بهمن موتور تیراژ بسیار خوبی را برای این خودرو در نظر خواهد گرفت که ممکن است رقبا را دچار مشکل کند.
اما سومین زیرمجموعه مهم این شرکت، که به فاصله کوتاهی بعد از چری اکسید از راه رسید، برند نیمهلوکسی بنام چری جتور (Jetour) است که در ژانویه 2018 رسماً به بازار چین معرفی شد. همانطور که انتظار میرود، مشخصات فنی یکسان، عملکرد فنی یکسانی را هم به نمایش میگذارند. هر دو خودرو تقریبا قبل از ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند که برای کراساوورهای خانوادگی عدد مطلوبی است.
چراغ های جلو با چند خط زاویه دار، متصل به جلوپنجره چهارضلعی و کشیده خودرو طراحی شده است. خطوط برجسته و عضلانی روی کاپوت فیدلیتی باعث شده تا این خودرو بیشتر از تیگو 7 پرو عضلانی به نظر رسد. فیدلیتی پرایم در اصل محصولی از کمپانی جتور بوده که یکی از برندهای چری چین محسوب میشود و پلتفرمی مشابه برادر بزرگتر تیگو ۷ پرو یعنی تیگو۸ پرو دارد.
جعبهدنده تیگو7 پرو از نوع 9سرعته CVT بوده و جعبهدنده فیدلیتی از نوع 7سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر است. طراحی و کیفیت کابین چری تیگو ۷ پرو و فیدلیتی پرایم شامل کلاستر، صفحه نمایش مولتی مدیا، کنسول مرکزی و … تقریباً مشابه یکدیگر هستند. با این تفاوت که طراحی کابین داخلی چری تیگو مدرنتر و به روزتر از فیدلیتی پرایم است. تیگو 7 یکی از محصولات شرکت چینی چری است که توسط مدیران خودرو برای اولین بار در سال 1396 در ایران معرفی شد و به فروش رسید. این خودروی کراس اور به دلیل طراحی مناسب و برخورداری از امکانات رفاهی متعدد توانست طرفداران زیادی را به سوی خود بکشاند.
تیگو ۷ پرو، محصول شرکت چری، با طراحی مدرن و امکانات رفاهی قابل توجه بوده که توسط شرکت مدیران خودرو در بازار ایران عرضه میشود. بنابراین به نظر میرسد که آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی هر دو خودرو تقریبا در یک رده باشد اما با این حال چری تیگو ۷ پرو در مواردی همچون تعداد کیسههای هوا و بهرهمندی از تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و …، نسبت به حریف دارای برخی برتریها است. البته باید تا مشخص شدن امکانات رسمی تیگو ۷ پرو توسط مدیران خودرو منتظر بمانیم و بعد به طور دقیقتر نسبت به مقایسه آپشنهای این دو مدل اظهارنظر کنیم. با ورود به کابین هر دو خودرو شاهد آن هستیم که طراحی بیرونی به داخل هر خودرو سرایت کرده است.
بنابراین مطابق انتظار، اتاق و پلتفرم این خودرو کاملا برای بازار ایران آشنا بوده و متعلق به چری تیگو ۷ IE یا همان تیگو ۷ نسل قدیم محسوب میشود. با این حال، فیسلیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میانقیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد. کابین فیدلیتی یک کابین بهروز و نسبتا ساده است، اما کابین تیگو ۷ پرو یک کابین اسپرت و جوانپسند است. هر دو خودرو ریشه ای یکسان دارند فیدلیتی پرایم محصولی از کمپانی جتور بوده که یکی از برندهای چری چین محسوب میشود و پلتفرمی مشابه برادر بزرگتر چری تیگو ۷ پرو یعنی تیگو۸ پرو دارد. این طرف میدان نیز تیگو ۷ پرو نسخه بهروز شده و در اصل نسل جدید چری تیگو ۷ است که در ایران مانند محصول فعلی حضور موفقی داشت.
در چری تیگو 7 پرو با جلو پنجره بزرگ چندضلعی به همراه چراغهای کشیده و باریک که هارمونی خاصی از نظر طراحی به این نسل از تیگو بخشیده است. در نمای عقب تیگو 7 پرو، فرم چراغها ظاهری مشابه با محصولات جدید شرکت چری پیدا کرده که گویی امضای این شرکت به حساب میآید و قصد داشته در این زیربرند خود ردی به جای بگذارد. در سوی دیگر، فیدلیتی با طراحی سادهتر و درعین حال قدرتمند، بیشتر به سبک کراساوورهای خانوادگی نزدیک است. فیدلیتی همچنین به رینگهای بزرگتر و استایل نسبتا کلاسیکتری مجهز شده است که برای خریداران سنتیتر جذابتر به نظر میرسد.
به عنوان کلام آخر میتوانیم خرید تیگو 7 پرو را به آن دسته از خریدارانی توصیه کنیم که ظاهر بهروزتر و استهلاک پایینتر را مدنظر دارند اما در مقابل، افرادی که بهدنبال کابین بزرگتر و رانندگی لذتبخشتر هستند، بهتر است به سراغ خرید فیدلیتی بروند. تاکنون هیچ تست ایمنی رسمی هم روی تیگو 7 و فیدلیتی انجام نشده است اما با توجه به اینکه نسل قبلی تیگو 7 توانسته است 5 ستاره ایمنی از C-NCAP را کسب کند و همچنین بهرهمندی فیدلیتی از پلتفرم جدید مشترک با خودروهای چری، میتوانیم به وضعیت ایمنی هر دو خودرو امیدوار باشیم. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل امویام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن میتواند به راحتی با کراساوورهای میانرده موجود در بازار رقابت کند. اما شرکت سازنده با ارائه یک سری جزئیات جذاب و مدرن در نمای بیرونی، توانسته طراحی ظاهری دلچسب و بهروزی را برای این خودروها ایجاد کند.
کابین فیدلیتی یک کابین بهروز و نسبتا ساده است، اما کابین تیگو۷ پرو یک کابین اسپرت و جوانپسند است. هر دو خودرو در مواردی همچون دارا بودن فرمان دیکات، صفحه نمایش بزرگ لمسی بیرونزده از داشبورد و صفحهکیلومتر دیجیتالی مشترک هستند، اما تفاوتهایی نیز با یکدیگر دارند. علاوه بر طراحی منحصر بهفرد هر خودرو در داشبورد میانی، تیگو۷ پرو مواردی همچون لیور دنده الکترونیکی و بخش تنظیم سیستم تهویه مطبوع بهصورت تماملمسی را با خود به همراه دارد که آن هم به خاطر این است که تیگو۷ پرو محصول جدیدتری نسبت به فیدلیتی است.
اما فیدلیتی با ویژگیهایی همچون هشداردهنده نقاط کور و هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط به وضوح از نظر ایمنی فعال جلوتر است. با این حال، با توجه به سابقه ایمنی نسل قبلی تیگو 7 در تستهای C-NCAP، میتوان از عملکرد ایمنی هر دو خودرو اطمینان داشت. در بخش تعلیق هر دو خودرو از سیستم مولتیلینک در محور عقب و سیستم مکفرسون در محور جلو استفاده میکنند؛ اما تفاوت در اندازه رینگها میتواند بر کیفیت سواری تأثیر بگذارد.
در حقیقت، فیدلیتی ابعادی مشابه تیگو ۸ پرو دارد و به نظر میرسد این دو خودرو ساختار و احتمالا پلتفرم مشترکی دارند. فروش این محصولات که در سه کلاس کراساوورها، شاسیبلندها و وانتهای آفرودی انجام میشود نهتنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان بیشتر شده است. به همین دلیل بسیاری از خودروسازان مشهور اروپایی و حتی برندهای چینی هم به تولید بیشتر این دسته از خودروها مشغول شدهاند. مجموعه سپند خودرو امکان خرید دو خودرو تیگو ۷ پرو و فیدلیتی را با شرایط ویژه فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی فیدلیتی و تیگو ۷ پرو با کارشناسان ما از طریق راههای ارتباطی موجود در سایت در تماس باشید. همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس۷۷ تفاوت اساسی با تیگو۷ نسل اول ندارد.
تیگو ۷ پرو که حال با نام تجاری فونیکس به فروش میرسد، در سال ۱۴۰۰ برای بازار داخلی ما بهروزرسانی شد. این خودرو فضای مناسب برای سواری ۵ سرنشین را فراهم میکند و از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سود میبرد. این کراساوور دیفرانسیل جلو رقیبی جدی به نام فیدلیتی پرایم ۵ نفره از شرکت بهمنموتور هم دارد که با ایجاد فضای مناسب برای سواری ۵ سرنشین، امکانات داخلی مناسب و اما پیشرانهای نزدیک و نسبتا مشابه، نظر خریداران زیادی را به خود جلب کرده است.
مونتاژکاران داخلی به این سگمنت علاقه فراوانی نشان دادهاند و محصولاتی مثل فونیکس تیگو ۷ پرو از مدیران خودرو و فیدلیتی پرایم از گروه بهمن، جزو محبوبترین محصولات این دسته به حساب میآیند. برای بررسی و مقایسه تیگو ۷ پرو با فیدلیتی، ابتدا مشخصات فنی آنها را بررسی میکنیم. تیگو ۷ پرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. رقابت بین کراساوورهای میانرده همچنان داغ است و بسیاری از برندهای مطرح بازار، خودروهای جذابی در این دسته عرضه کردهاند. تیگو ۷ پرو از مدیران خودرو و فیدلیتی پرایم از بهمن موتور، نمایندگان این دو خودروساز در دسته کراساوورها هستند که اتفاقا فروش خوبی هم داشتهاند؛ حتی با اینکه خودروهایشان را همزمان عرضه نکردهاند.
این مدل از طراحی بهروز بهره میبرد؛ جلوپنجره بزرگ کهکشانی، چراغهای باریک و کابین مجهز به نمایشگرهای دیجیتال، ظاهری جذاب به آن بخشیده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و گیربکس CVT، مشخصات اصلی این نسخه را تشکیل میدهد. چری تیگو ۷ پرو هم در واقع نسل دوم این سری از محصولات تیگو بهحساب میآید که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و شرکت مدیران خودرو نیز تصمیم گرفت تا این کراس اوور کامپکت را خیلی زود به لیست تولیدات خود در ایران اضافه کند.
جتور یکی از زیرمجموعه های شرکت بزرگ چری است که در سال 2018 کار خود را با تولید محصولاتی در سطح نیمه لوکس آغاز کرد. از سال 1400 جتور X70S با نام فیدلیتی پرایم توسط گروه بهمن در دو تیپ 5 نفره و 7 نفره به بازار ایران معرفی شد و توانست فروش قابل قبولی را تجربه کند. از نظر طراحی داخلی باید اذعان کرد که هر دو خودرو در سطح بسیار عالی و بروز طراحی شدهاند. چری تیگو 7 پرو از نظر طراحی داخلی کاملاً متفاوت با نسخه معمولی آن و حتی با دیگر نسلهای تیگو طراحی شده اتس. قرارگیری تمام ادوات داخلی بسیار دقیق و ارگونومیک جاگذاری شدهاند و از تریم دو رنگ استفاده شده که حالت اسپرتتری به داخل تیگو 7 پرو بخشیده است. کمی اگر با دقت به تیگو 7 پرو نگاه کنیم شاید متوجه خطوطی از طراحیهایBMW را ببینیم مثل نمای کنسول میانی، فرم دسته دنده، و یا جاگیری مانیتور بسیار شبیه خودروهای BMW طراحی شده اما در کل طراحی مورد پسند و قابل قبولی دارد.
کابین فیدلیتی یک کابین بروز و نسبتا ساده اما کابین تیگو 7 پرو یک کابین اسپرت و جوان پسند! هر دو خودرو در مواردی همچون دارا بودن فرمان D کات، صفحه نمایش بزرگ لمسی بیرون زده از داشبورد، صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی مشترک هستند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. علاوه بر طراحی منحصر به فرد هر خودرو در داشبورد میانی، تیگو 7 پرو مواردی همچون لیور دنده الکترونیکی و بخش تنظیم سیستم تهویه مطبوع به صورت تمام لمسی را با خود به همراه دارد که آن هم به خاطر این است که تیگو 7 پرو محصول جدیدتری نسبت به فیدلیتی است.
دیدگاهتان را بنویسید