مقایسه خودرو فیدلیتی با هایما s7

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات اتوخسروانی

حجم موتور این خودرو ۱۷۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. این دو خودرو از پیشرانه‌ی توربو، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و آپشن‌های متنوعی استفاده می‌کنند و همچنین خدمات پس از فروش گسترده‌ این دو محصول شرایط مناسبی را برای خریداران ایجاد میکند. در اینجا به مقایسه هایما S7 توربو و فیدلیتی دو کراس‌اوور محبوب می‌پردازیم تا ببینیم آیا کراس‌اوور پیشین ایران خودرو موفقیت بیشتری خواهد داشت یا فیدلیتی بهمن موتور. هایما S۷ توربو، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است.

با این حال، تفاوت در نوع گیربکس آن‌ها باعث می‌شود تا تجربه رانندگی این خودروها کمی با هم متفاوت باشد. به طور کلی، هایما s7 پلاس با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهترین کارایی رانندگی را دارد ولی فیدلیتی پرایم با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز دارای تجربه رانندگی خوبی است. هایما s7 پلاس و فیدلیتی مثل سایر هم‌وطنان خود با سطح مناسبی از آپشن‌ها پا به بازار کشور ما گذاشته‌اند.

پیش از حضور محصولاتی مانند فیدلیتی بهمن موتور و جک K7، هایما S7 توربو رقبای قدیمی‌تری چون جک S5، هاوال H2، چری تیگو 5 و بی وای دی S6 را مقابل داشت که حتی بین آن‌ها نیز بهترین گزینه خرید به شمار نمی‌رفت. در حقیقت مواردی از جمله کیفیت ساخت نه چندان خوب و استهلاک فنی بالا همواره نقاط ضعف جدی هایما S7 توربو بوده‌اند که ارزش خرید آن را در برابر جک S5 و هاوال H2 پایین‌تر قرار می‌دادند. هایما S7 شاسی بلندی نسبتاً پا به سن گذاشته است که در سال 2010 روانه بازار شد و تا سال 2020 در خط تولید هایما، زیرمجموعه گروه فاو قرار داشت. این کراس اوور کامپکت چینی روی هم رفته در سه نسخه با طراحی‌های جدید عرضه شد و اولین فیس لیفت یا به‌طور دقیق‌تر مدل 2011 آن را ایران خودرو در سال 1394 در کشور به مونتاژ رساند. این نسخه که یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت خود داشت، به‌خاطر عوامل متعددی نظیر خروجی کمتر پیشرانه در مقایسه با رقیب‌ها نتوانست بازخوردی رضایت‌بخش از سوی خودروسواران ایرانی دریافت کند. هایما S7 و فیدلیتی دو کراس‌اوور چینی محبوب بازار هستند که علی‌رغم اختلاف قیمتی قابل توجه در بازار آزاد، رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. به گزارش تابناک به نقل از ایران جیب؛ بهای فروش شامل هزینه‌های مالیات (بر مبنای ۱۰%) و عوارض ارزش افزوده شماره گذاری و بیمه شخص ثالث (۱.۲ میلیارد) و حق گارانتی است. قیمت‌های درج شده صرفا قیمت پیشنهادی فروشندگان می‌باشد و ممکن است خرید وفروش با قیمت‌های متفاوتی انجام شود. با این تفسیر می‌توان گفت که فیدلیتی از شاخصه‌های دیداری دلپسندتری سود می‌برد آن هم به دلیل زبان طراحی جدید و امروزی. جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

به دلیل بالا بودن مرکز ثقل دو خودروی هایما s7 و فیدلیتی نمیتوان توقع چندانی در زمینه هندلینگ داشت. با این حال بدلیل وجود رینگهای بزرگتر در طراحی فیدلیتی میتوان گفت که این خودرو در مقایسه با هایماs7 پایداری مکانیکی نسبتا بهتری دارد. در کل، فیدلیتی از نظر ظاهری جوان‌پسندتر و به‌روزتر از هایما اس 7 پلاس به نظر می‌رسد. هرچند هایما اس 7 پلاس نیز ظاهر قابل قبولی دارد، اما به لطف ابعاد بزرگ‌تر، فیدلیتی دارای ابهت ظاهری بیشتری است.

البته در این قسمت هم اختلاف سن دو خودرو مشخص است و فیدلیتی از امکاناتی مثل سقف پانوراما، ترمز پارک برقی با اتوهلد، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس تلفن همراه، صندلی برقی سرنشین جلو، درب صندوق بار برقی و… بهره می‌برد که در هایما s7 وجود ندارند. با وجود اینکه امکاناتی مانند تهویه اتوماتیک در فیدلیتی وجود ندارد، اما با نگاهی جامع می توان گفت که امروز فیدلیتی نسبت به هایما S7 پلاس امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. با این حال نمی توان گفت که S7 پلاس خودرویی ضعیف در بحث امکانات رفاهی است و این کراس اوور ایران خودرویی هم در جایگاه مناسبی قرار دارد. بهمن فیدلیتی با ابعاد بزرگ‌تر، فضای بیشتری را در مقایسه با هایما S7 توربو چه در جلو و چه در محفظه بار در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در زمینه کیفیت سواری اما در کابین این کراس اوور کوبش بیشتری به‌خاطر رینگ‌های 20 اینچی احساس می‌شود و در مجموع، هایما اس 7 تا حدودی سواری بهتری نسبت به کراس اوور بهمن دارد.

مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۹.۶ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۶۱ ليتر است. از جمله امکانات اين خودرو مي‌توان به فرمان برقي ، نشانگر باز بودن کمربند جلو به همراه آلارم، ايزوفيکس (امکان نصب صندلي کودک)، سپر جلو جديد، جلو پنجره جديد، قطعات تزئيني جلو داشبورد و طرح چوب دستگيره‌هاي درب‌ها، کنسول مياني صندلي جلو و عقب، تودوزي چرمي ۲ رنگ اشاره کرد. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هایما S7 توربو با فیدلیتی است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

با این حال، فیدلیتی با داشتن سیستم های هشداردهنده نقطه کور و عدم رانندگی بین خطوط، ایمنی فعال بهتری نسبت به هایما S7 پلاس دارد. فیدلیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار ایران است که خودروساز خصوصی پس از معرفی دیگنیتی، رسما آن را به معرض نمایش گذاشت. همانطور که می‌دانید، این کراس اوور جدید در واقع همان جتور X70 است که بهمن موتور برای دور زدن تحریم‌ها، آن را مشابه دیگنیتی با نام و نشان اختصاصی خود به مشتریان ایرانی عرضه خواهد کرد. جالب است بدانید، جتور یکی از نشان‌های زیرمجموعه کمپانی چری چین محسوب می‌شود که X70 اولین محصول آن در بازار ایران خواهد بود. از لحاظ تجهیزات ایمنی، هر دو خودرو به موارد پایه‌ای مانند سیستم‌های کنترل پایداری (ESP)، ترمز ضد قفل (ABS) و کیسه‌های هوا مجهز شده‌اند. با این حال، فیدلیتی به سیستم‌های ایمنی فعال بیشتری مانند هشدار خروج از خط و هشدار نقطه کور مجهز است که ایمنی را نسبت به هایما S7 ارتقا می‌دهد.

البته این دو کراس اوور چینی در بازار وضعیت متفاوتی پیدا می‌کنند و ممکن است اختلاف بین قیمت آن‌ها حتی به چند صد میلیون تومان برسد. هایما S7 پلاس و فیدلیتی پرایم جز خودروهایی هستند که امکانات خوبی را به مشتریان ارائه می دهند. در آن طرف فیدلیتی پرایم با جرم ۱۵۷۵ کیلوگرم به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است.

فیدلیتی پرایم از جمله خودروهای چینی است که تولید شرکت جتور (زیرمجموعه‌ی چری) تولید بوده و در سال 2018 معرفی شده است. با ایجاد بهبودهای قابل توجه نسبت به نسخه قبلی، هایما S7 توربو موفق به ثبت آمار فروش بسیار بهتری شد و به همین دلیل تا به حال از خط تولید شرکت ایران خودرو خارج نشده است. در حال حاضر، فیس‌لیفت سوم هایما S7 (2015) هنوز به بازار ایران نرسیده است، اما شرکت ایران خودرو در سال 1400 با اعمال تغییرات جزئی در ظاهر و تریم داخلی، نسخه پلاس هایما S7 را به بازار عرضه کرد. موضوع قابل توجه در مورد فیدلیتی بهمن موتور، این است که در بازار چین با نسخه‌های متعدد و متفاوتی ارائه می‌شود. جتور X70 ابتدا در سال ۲۰۱۸ با دو تریم پایه و S معرفی شد که در نوع رینگ‌‌ها، سپر جلو، جلوپنجره، کاسه چراغ جلو و طراحی کابین با هم تفاوت دارند، معرفی شد. جتور X70 سال ۲۰۱۹ یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کرد و با فاصله‌ای کوتاه نیز نسخه کوپه آن با ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد و پس از آن نیز یک نسخه الکتریکی و یک نسخه دیگر با پسوند M از این محصول به بازار عرضه شد.

همچنین، صفحه کیلومتر کامپیوتری این خودرو کراس اوور جزو مواردی است که جلب توجه می‌کند و طراحی آن با ساختار این اتومبیل هماهنگ می‌باشد. لازم به ذکر است که صندلی‌های این اتومبیل زیبا همچون صندلی‌های هایما S7 پلاس از چرم ساخته شده‌اند و به نظر می‌رسد که داشبورد این خودرو از کیفیت بیشتری برخوردار است و این عامل بر روی نظر مخاطبان تاثیر گذاشته است. فیدلیتی امتیاز این قسمت را بدست می‌آورد و از نظر طراحی داخلی و خارجی عملکرد بهتری را نسبت به هایما S7 پلاس به نمایش گذاشته است. قلب تپنده فیدلیتی پرایم هم مثل رقیبش از نوع توربو اما کوچک‌تر است و تنها 1.5 لیتر حجم دارد. این پیشرانه حداکثر قدرت 155 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به محور جلو این محصول محبوب بهمن موتور منتقل می‌کند.

هایما s7 حجم موتور 1.8 لیتری توربو دارد که قدرتی معادل 170 اسب بخار و گشتاوری معادل 230 نیوتن متر تولید می کند. با وجود اعمال برخی بهبودها بر روی چهره‌ی هایما S7 پلاس، همچنان طراحی این خودرو با استانداردهای روز چندان جذاب نیست؛ این موضوع درباره طراحی کابین هایما S7 پلاس نیز صدق می‌کند و فیدلیتی بهمن موتور کراس اوور مدرن‌تری به نظر می‌رسد. اما علاوه بر طراحی قدیمی، به کارگیری گسترده از قطعات بی کیفیت پلاستیکی در کابین هایما S7 توربو، فاصله آن با رقبای جدیدترش از جمه محصول جدید بهمن موتور را بیش‌تر می‌کند. مدت کوتاهی پس از آغاز عرضه هایما S7 توسط ایران خودرو، خودروساز ایرانی به نقطه ضعف اساسی کراس اوور چینی که توانایی پیشرانه تنفس طبیعی آن بود، پی برد؛ لذا به منظور پوشش این ضعف، هایما S7 توربو وارد بازار ایران شد.

با این اوصاف باید بگوییم که اگر پیرو مد روز هستید و خودرویی جوان‌پسندتر و با پرستیژ بالاتر می‌خواهید، فیدلیتی بخرید. اما اگر چندان در این قید و بندها نیستید و یک محصول خانوادگی‌تر می‌خواهید که دردسرهای نگهداری کم‌تری هم داشته باشد؛ ارزش خرید هایما s7 پلاس بالاتر است. در ضمن هرچند گیربکس دوکلاچه تَر (Wet) نسخه‌های جدید فیدلیتی بسیار کم دردسرتر از گیربکس خشک (Dry) نسخه‌های اولیه است اما در بلند مدت بازهم گیربکس AT هایما s7 پلاس استهلاک پایین‌تری دارد.

هایما S7 پلاس نیز گارانتی پایه ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را دارد و قوای محرکه آن توسط ایران خودرو ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده اند. در این بحث می توان گفت که فیدلیتی مدت بیشتری از خدمات گارانتی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است.

این دو خودروی محبوب بازار ایران یعنی فیدلیتی و هایما، از تجهیزات ایمنی خوبی برخوردار هستند؛ اما مقایسه ایمنی فیدلیتی با هایما S7 برای آشنایی بیشتر با هر خودرو ضروری است. در جمع بندی کلی می توان گفت که هایما S7 پلاس با وجود داشتن معیارهای قابل قبول در بحث ایمنی، نسبت به فیدلیتی عقب است و در این قسمت کراس اوور مونتاژی گروه بهمن می تواند تا نظر مشتریان را جلب کند. البته هایما S7 توربو به‌عنوان یک شاسی بلند چینی دارای کابینی راضی‌کننده است، اما بی‌هیچ شک و شبهه‌ای می‌توان گفت که بهمن فیدلیتی به‌لطف کابین به‌روزتر در مقایسه با آن بیشتر به مذاق جوانان خوش خواهد آمد. هر دو کراس اوور هایما S7 و فیدلیتی  از خودروهای چینی هستند که در بازار رقیب یکدیگر هستد. اما  اگر به دنبال یک کراس‌اوور با توان فنی بهتر به‌علاوه قطعات یدکی ارزان‌تر، خدمات پس از فروش گسترده  و بازار دست دوم بهتر هستید، هایما S7 توربو پلاس می‌تواند خودرو مناسبی برای شما باشد.

اما هایما s7 در کیفیت سواری از فیدلیتی بهتر عمل می‌کند، زیرا فیدلیتی با استفاده از رینگ‌های 20 اینچی، کوبش‌های بیش‌تری را از سطح جاده به کابین منتقل می‌کند. در دنیای پر رقابت خودروهای کراس‌اور، انتخاب بین دو گزینه محبوب مانند فیدلیتی و هایما S7 می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. هر دو خودرو ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به نیازها و اولویت‌های هر فرد بستگی دارد. جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۰ ثانيه است.

فیدلیتی در بازار آزاد با قیمتی در حدود 970 تا 1 میلیارد و 50 میلیون تومان معامله می‌شود و می‌توان با پرداخت مبلغی در حدود 800 تا 820 میلیون تومان برای خرید هایما اقدام کرد. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، اتومبیل مونتاژ شده توسط گروه خودروسازی بهمن به دلیل جدید‌ بودن با قیمت بیشتری معامله می‌شود و این اتومبیل طرفداران بیشتری را در بازار داخلی ایران دارد. با این حال، همان‌گونه که قبلاً اشاره گردید، این دو اتومبیل تفاوت‌های کمی را با یکدیگر دارند و عوامل مختلفی همچون سودجویی دلالان و جدید‌تر بودن فیدلیتی نسبت به S7 پلاس باعث تفاوت قیمت 200 میلیونی این خودرو‌ها در بازار آزاد شده است. با این حال حساسیت کمتر پیشرانه هیما s7 نسبت به کیفیت سوخت مصرفی بواسطه حجیم بودن و برخورداری از تکنولوژی قیدیمی تر میتواند یک نکته مهم محسوب شود. در مجموع از نظر لذت رانندگی تفاوت فاحشی بین هایما s7 توربو و فیدلیتی پرایم وجود ندارد اما نکته مهم این‌جا است که پیشرانه هایما s7 به دلیل حجم بیش‌تر و تکنولوژی قدیمی‌تر خود نسبت به پیشرانه فیدلیتی، حساسیت کم‌تری نسبت به کیفیت سوخت مصرفی دارد. در ابتدای حرکت، گیربکس دوکلاچه فیدلیتی عملکرد سریع‌تری دارد و این محصول بهمن موتور علی‌رغم وزن سنگین‌تر خود از هایما s7 توربو جلو می‌افتد اما در ادامه پیشرانه حجیم‌تر و گیربکس AT محصول هایما به دادش می‌رسند تا اختلاف به وجود آمده را جبران کند.

در حوزه امکانات و تجهیزات رفاهی، تفاوت فیدلیتی پرایم بهمن موتور با هایما اس 7 به‌خاطر کم‌سن‌وسال‌تر بودنش به‌چشم می‌آید. روی هم رفته ولی هر دو کراس اوور چینی با مجموعه‌ای رضایت‌بخش از امکانات و قابلیت‌ها به بازار خودرو ایران راه پیدا کرده‌اند. از جمله امکانات فیدلیتی که در هایما اس 7 پیدا نمی‌شود، می‌توان به ترمز پارک برقی، شارژر بی‌سیم، سقف پانوراما، اتوهلد، نورپردازی داخلی، صندلی شاگرد برقی و صندوق عقب برقی اشاره کرد.

در بحث سرعت تعویض دنده و کاهش اتلاف توان، بدیهی است که جعبه دنده فیدلیتی پویا تر از سیستم انتقال قدرت هایما S7 پلاس است. اما از آن طرف به خاطر بحث استهلاک، هزینه های جاری و کیفیت در بلند مدت، جعبه دنده هایما S7 پلاس می تواند برای برخی از مشتریان جذاب تر باشد. فیدلیتی از امکاناتی مانند سقف پانورا، ترمز پارک برقی و اتفیدلیتی از امکاناتی مثل سقف پانوراما، ترمز پارک برقی با اتوهلد، صندلی برقی و ….. ضمناً به دلیل فاصله محوری بیشتر چرخ‌های فیدلیتی شاهد کابینی جادارتر از هایما اس ۷ توربو هستیم که قطعاً راحتی بیشتر سرنشینان را به دنبال خواهد آورد. همچنین پشت صندلی‌های ردیف دوم فیدلیتی فضای بسیار وسیع در حد ۱۶۸۰ وجود دارد که درنتیجه هیچ‌گونه دغدغه‌ای را برای کاربران باقی نخواهد گذاشت. به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» حال باید ببینیم که کدام‌یک انتخاب بهتری به‌حساب می‌آیند؟ لطفاً در ادامه با پیشرانه همراه باشید تا به مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس بپردازیم.

فیس‌لیفت سوم هایما s7 (2015) تاکنون به ایران نیامده است اما ایران خودرو در سال 1400 یک‌سری تغییرات جزئی را در ظاهر و تریم داخلی این خودرو اعمال و آن را با عنوان هایما s7 پلاس روانه بازار کرد. این نسخه از هایما s7 علی‌رغم ویژگی‌های مثبت خود، از نظر قدرت پیشرانه عقب‌تر از رقبایش بود و با استقبال چندان گرمی مواجه نشد. به همین دلیل ایران خودرو در سال 1396 فیس‌لیفت دوم هایما s7 (مدل 2013) را با پیشرانه توربو روی خط مونتاژ خود آورد و جایگزین نسخه تنفس طبیعی کرد. به عنوان حسن ختام مقایسه هایما s7 توربو با فیدلیتی می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید و خیلی سریع از ویژگی‌های فنی مهم دو خودرو و مزایا و معایب آن‌ها نسبت به هم مطلع شوید.

حداکثر سرعت فیدلیتی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعتی که می تواند هایما S7 به شما بدهد 170 کیلومتر بر ساعت است. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. بنده هم از سال 97 تا کنون هایما اس 7 دارم خداییش ماشین خوبی هست و همه جای ایران باهاش رفتم .

فیدلیتی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به هایما S7 دارد و فضای داخلی جادار‌تری را ارائه می‌دهد. با این حال، طراحی داخلی این کابین نسبت به فیدلیتی سنتی‌تر بوده و بیشتر سلیقه افراد که به دنبال طراحی کلاسیک هستند، به آن نزدیک است. فرقی نمی‌کند که به کدام خودروی کراس‌اوور علاقه دارید، در هر صورت بهترین شرایط خرید خودرو در نمایندگی‌های معتبر مانند کیان خودرو فراهم می‌شود. دراین‌بین کیفیت سواری فیدلیتی کمی اسپرت تر احساس می‌شود اما هندلینگ و پایداری آن در سر پیچ‌ها تقریباً بهتر از هایما اس ۷ خواهد بود. از طرف دیگر با وجود اینکه در نسخه های جدید فیدلیتی از گیربکس دو کلاچه تر استفاده میشود که دردسر بسیار کمتری نسبت به گیربکس خشک دارد، استهلاک پایین تر گیربکس AT بکار رفته در هیما S7 پلاس در دراز مدت جالب توجه است.

پیشرانه- مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو در ردیف رقابت‌های داغ خودرویی بازار ما قرار می‌گیرد؛ چراکه این دو تقریباً در یک بازه قیمتی حضور دارند. بهتر است برای مقایسه بین هایما s7 توربو و فیدلیتی، از جنبه‌های عملی و عمومی استفاده کنیم. فیدلیتی با ابعاد بزرگ‌تر خود، در فضای داخلی خودرو و فضای بار، جادارتر از هایما s7 است.

هایما S7 توربو هم از سال ۹۶ جانشین مدل تنفس طبیعی خود شد و به دلیل برخورداری از یک پیشرانه توربو شارژ توانمندتر و نیز طراحی ظاهری زیباتر، خیلی زود توانست در دل مشتریان جا باز کند و انتقادات وارده بر مدل قبلی را از خود دور سازد. در سال ۱۴۰۰ نسخه پلاس این خودرو با تغییرات ظاهری جزئی نظیر تحول آینه‌های جانبی و استفاده از پنل لمسی کنترل‌گر سیستم تهویه به‌علاوه کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت، از سوی ایران خودرو به بازار ارائه شد. قابل انتظار است که فضای داخلی بهمن فیدلیتی پرایم هم از نظر طراحی مدرن، یک سر و گردن بالاتر از کراس اوور کامپکت هایما اس 7 باشد. این در حالی است که تازه نسخه پلاس هایما اس 7 با نمایشگر بزرگ‌تر و کلیدهای لمسی سیستم تهویه ارائه شد. فیدلیتی با امکاناتی نظیر صفحه آمپر تمام‌دیجیتال، فرمان دی‌کات، نمایشگر مجزای بالای داشبورد و دسته دنده الکترونیکی، در مجموع کابینی به‌روزتر را پیش روی راننده می‌گذارد.

در زمینه هندلینگ هم به دلیل مرکز ثقل بالای دو خودرو نبایستی توقع چندانی داشته باشید اما پایداری مکانیکی فیدلیتی به دلیل استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر، کمی بهتر است. در بازار خودرو ایران، قیمت‌ها به شدت نوسان دارند و ممکن است در زمان‌های مختلف تغییرات قابل توجهی داشته باشند. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که فیدلیتی به دلیل امکانات بیشتر، طراحی مدرن‌تر و برند جدیدتر، قیمتی بالاتر از هایما S7 دارد. همان‌طور که در جدول مشخص است، هایما S7 توربو از پیشرانه بزرگ‌تر ۱.۸ لیتری و گیربکس اتوماتیک سنتی استفاده می‌کند؛ در حالی که فیدلیتی پرایم به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دو کلاچه مجهز شده است. ایمنی، جزو موارد بسیار مهمی است که به‌خصوص در هنگام انتخاب یک خودروی کراس‌اور باید مدنظر قرار بگیرد.

نه روی بهمن فیدلیتی و نه روی هایما S7 توربو تست ایمنی و تصادف به‌صورت رسمی صورت نگرفته است تا بتوان از این منظر آن‌ها را مقایسه کرد. با وجود این، باید اشاره کرد که هم کراس اوور بهمن و هم کراس اوور ایران خودرو مجموعاً 4 عدد ایربگ و سیستم کنترل پایداری در خود دارند که آن را از لحاظ ایمنی در سطح قابل پذیرشی قرار می‌دهد. اگر به‌صورت کلی در نظر بگیریم، بهمن فیدلیتی پرایم با برخی از امکانات ایمنی مثل هشدار نقطه کور و رانندگی بین خطوط در زمینه ایمنی فعال یک پله بالاتر از هایما اس 7 جا می‌گیرد. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

فیدلیتی پرایم یک کراس‌اوور متوسط از شرکت چینی “جتور” می‌باشد که در سال 2018 معرفی شده است. فیدلیتی پرایم در دو تیپ 5 نفره و 7 نفره در بازار کشور ما عرضه شده است و محبوبیت بالایی در بازار خودرو دارد. این خودرو به دلیل ویژگی‌های مثبت و طراحی خوش‌ساخت، تقاضای بالایی در بازار خودرو دارد. هایما S7 پلاس از نظر طراحی نمای جلویی بسیار شبیه به تولیدات کمپانی تویوتا می‌باشد و استفاده از قاب بزرگ برای چراغ‌های جلویی این خودرو باعث شده است تا این شباهت بیشتر شود. جلو پنجره و چراغ‌های مه شکن این خودرو تناسب خوبی را با سایر اجزای نمای روبرویی آن دارند و برجسته بودن کاپوت باعث شده است تا ظاهر هایما خشن‌تر و جذاب‌تر شود. از طرفی، سپر عقبی و اگزوز‌های این خودرو نیز از طراحی قابل قبولی برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که در ساخت این قسمت‌ها از تولیدات کمپانی کیا الگو برداری شده است.

فیدلیتی به خاطر داشتن جعبه دنده دو کلاچه خشک، در ابتدای فرایند شتاب گیری مناسب ظاهر می شود. اما به خاطر ساختار جعبه دنده و نکات مربوط به پیشرانه های توربو، در دفعات بعدی شتاب گیری تا حدی با افت توان و اتلاف قدرت خروجی رو به رو خواهد شد. اما در هایما S7 پلاس به خاطر وجود جعبه دنده AT، بحث افت توان تنها به موضوع پیشرانه توربو ارتباط دارد و جعبه دنده این کراس اوور ایران خودرویی، در بلند مدت اثر منفی را بر شتاب خودرو نمی گذارد. فیدلیتی زیر کاپوت خود یک پیشرانه کم‌حجم‌تر 1.5 لیتری توربوشارژ دارد که می‌تواند قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. این قدرت به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. شتاب‌گیری 0 تا 100 فیدلیتی بهمن با این پیشرانه 11.9 ثانیه زمان می‌برد و مصرف سوخت این کراس اوور سایز متوسط، 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۷.۶ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۵۵ ليتر است. امکانات اين خودرو شامل سنسور پارک جلو و عقب، سيستم ورود و استارت بدون کليد، کروز کنترل، صندلي برقي راننده، پاور ويندوز و گرمکن صندلي‌هاي جلو است. با دسته‌بندی اقشار هدف بهمن فیدلیتی و هایما S7 توربو می‌توان به‌طور مختصر و مفید آن‌ها را مقایسه کرد. بهمن فیدلیتی برای خودروسواران جوان‌تری است که می‌خواهند با وجود همه دردسرهای خرید خودرو در ایران، پشت فرمان یک شاسی بلند به‌روزتر و نزدیک‌تر به خودروهای سطح بالا بنشینند. در طرف دیگر، هایما اس 7 گزینه بهتری است برای خانواده‌هایی که نگهداری و استهلاک و هزینه در اولویت بالاتری برای آن‌ها قرار دارد. هایما s7 پلاس و فیدلیتی پرایم در زمینه عملکرد فنی و تجربه رانندگی هر دو بعنوان خودروی کراس‌اوور خانوادگی محبوبیت دارند.

این دو خودرو از گزینه‌های جذاب بازار ایران هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای اینکه بهترین انتخاب را متناسب با نیازها و بودجه خود داشته باشید، از طراحی داخلی و خارجی گرفته تا مشخصات فنی، ایمنی، قیمت و تمام جوانب خودرو را باید با هم مقایسه کنید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق‌تر، بهتر است با کارشناسان مجموعه کیان خودرو در ارتباط باشید. فیدلیتی به عنوان کراس اوور جدید گروه بهمن دارای گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است و در سال اول، سرویس های اولیه به صورت رایگان به مشتریان ارائه می شود.

جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۳ ثانيه است. سال ۹۹ اخبار عرضه فیدلیتی توسط گروه بهمن و بهمن موتور شنیده شد و فروش آن در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان استارت خورد. سال ۹۹ اخبار عرضه فیدلیتی توسط گروه بهمن و بهمن موتور شنیده شد و فروش آن در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان استارت خورد. در انتها باید به این نکته اشاره کرد که فیدلیتی برای افرادی که به پرستیژ بالا و مد روز توجه زیادی دارند انتخاب مناسبی است. اما اگر به دنبال خرید یک خودروی خانوادگی با نگهداری ساده و کم دردسری هستید توصیه ما به شما خودروی هایما s7 پلاس است. کیان خودرو یکی از نمایندگی‌های معتبر فروش خودرو در ایران است که شرایط فروش اقساطی متنوعی را برای خودروهای محبوب مانند هایما و فیدلیتی ارائه می‌دهد.

تکمیل کننده عملکرد رضایت بخش مجموعه پیشرانه، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هایما S7 پلاس است که به اندازه کافی خوب عمل می‌کند. با ممنوعیت ورود خودروهای پرمصرف به ایران در سال‌های اخیر خلا شدیدی در بازار خودروهای کراس اوور و وارداتی ایجاد شده است و پلتفرم‌های چینی از این وضعیت بیشترین استفاده را کرده‌اند. هایما S7 پلاس و فیدلیتی دو مورد از مهم‌ترین اتومبیل‌های چینی موجود در بازار داخلی ایران محسوب می‌شوند و به ترتیب، تحت لیسانس شرکت‌ ایران خودرو و گروه خودروسازی بهمن در ایران تولید و به فروش می‌رسند. این خودرو‌ها از نظر ظاهری تغییرات بسیاری را نسبت به نسل‌های قبلی اتومبیل‌های چینی پشت سر گذاشته‌اند و بسیار زیبا و تاثیرگذار طراحی شده‌اند.

همچنین فیدلیتی فضای بار بیشتری را نسبت به هایما S7 پلاس در اختیار می گذارد و می توان گفت که خودرویی به مراتب جادارتر از S7 پلاس ایران خودرو است. فیدلیتی پرایم به‌عنوان نسخه ریبرند شده کراس اوور X70 از جتور – زیرمجموعه چری – محصولی جدیدتر است که ورود آن به بازار به سال 2018 بر می‌گردد. از بین نسخه‌های متعدد این کراس اوور چینی، X70s را بهمن موتور در میانه سال 1400 به‌صورت مونتاژی به بازار ایران آورد. نتیجه این است که فیدلیتی پرایم حالا جزو پرتقاضاترین کراس اوورهای مونتاژی کشور بر شمرده می‌شود. این کراس اوور سایز متوسط چینی هم‌اکنون در نسخه 5 سرنشین و 7 سرنشین پیش روی مشتریان گذاشته می‌شود.

فیدلیتی پرایم به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید طراحی خودرویی مانند مه‌شکن‌های LED ، جلوپنجره کهکشانی، شیب نسبتاً تند شیشه عقب و خطوط برجسته‌تر بدنه، ظاهری شیک‌تر نسبت به رقبای خود، از جمله هایما S7 دارد. با وجود ویژگی‌های مثبت، نسخه‌ی قدیمی هایما S7 در مقایسه با رقبایش در زمینه‌ی قدرت پیشرانه‌ی خود عقب مانده و از استقبال چندانی برخوردار نبود. به همین دلیل، در سال ۱۳۹۶، ایران خودرو فیس‌لیفت دوم هایما S7 (مدل ۲۰۱۳) با پیشرانه‌ی توربو را به خط تولید خود اضافه کرد و این نسخه‌ی باورنکردنی را به عنوان جایگزینی برای نسخه‌ی تنفس طبیعی معرفی کرد.

امکانات این خودرو شامل سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، پاور ویندوز و گرمکن صندلی‌های جلو است. هایما s7 پلاس نیروی خود را از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو با حداکثر قدرت 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌ متر می‌گیرد که نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو این کراس‌اوور کامپکت چینی منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد هایما s7 هم به ترتیب برابر با 8.3 لیتر در صد کیلومتر و 9 ثانیه است. فیدلیتی بهمن موتور به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها با یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه همکاری می‌کند، مجهز شده است. حداکثر توان این پیشرانه معادل ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۲۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. به طور خلاصه باید گفت عملکرد مجموعه پیشرانه فیدلیتی در شرایط رانندگی مختلف کاملا رضایت بخش و هماهنگ است.

خب بهتر است کمی از دنیای اعداد و ارقام فاصله بگیریم و به جنبه‌های عملی مقایسه هایما s7 توربو با فیدلیتی بپردازیم. ابعاد بزرگ‌تر فیدلیتی درون کابین هم خود را نشان می‌دهد و این محصول بهمن موتور، هم در فضای سرنشینان و هم در فضای بار، جادارتر از هایما s7 است. اما از نظر کیفیت سواری برتری با هایما s7 است و فیدلیتی به دلیل استفاده از رینگ‌های 20 اینچی، کوبش‌های بیش‌تری را از سطح مسیر به کابین منتقل می‌کند. در سمت دیگر فیدلیتی پرایم را داریم که در اصل محصولی از شرکت چینی جتور (از زیر مجموعه‌های چری) محسوب می‌شود و سال 2018 معرفی شده است. این خودرو در بازار چین با نام جتور X70 شناخته می‌شود و نسخه‌های متنوعی دارد که نسخه X70s آن توسط بهمن موتور به ایران آمده است. مقایسه فیدلیتی با هایما S7 به طور جامع نشان می‌دهد که هایما S7 در سال 96 با پیشرانه توربو به بازار ایران وارد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *