مقایسه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی قیمت به روز مجله خودرو ماشین نو

بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. برای خرید هرکدام از این خودروها پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات تکمیلی را درباره شرایط فروش فیدلیتی اقساطی و دیگنیتی از کارشناسان سپند خودرو دریافت کنید. اگر بخواهیم از طراحی کابین این خودروها هم صحبت کنیم، باید بگوییم که تحلیل ما تقریبا مشابه وضعیت بیرونی این دو است؛ چون‌که کابین دیگنیتی تا حدودی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد، اما طرح کابین فیدلیتی حالت عامه‌پسندتری داشته و در عین حال وقار و آرامش بیشتری در آن احساس می‌شود. البته به‌طور کلی ردیف دوم این دو کراس‌اوور سایز متوسط مونتاژی کاملا جادار بوده و چه از لحاظ فضای پا، زانوها و ناحیه سر، افراد بلند قد به راحتی می‌توانند در این بخش‌ها حضور پیدا کنند.

طبق اعلام بهمن موتور، مصرف سوخت فیدلیتی در داخل شهر 7.8 لیتر، در جاده های خارج از شهر 7.2 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی این خودروی چینی هم 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی می‌باشد که تقریباً تفاوتی با خودروی دیگنیتی ندارد. موتورمورد استفاده در هر دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از نوع توربوشارژ ۱.۵ لیتری می‌باشد. با در نظر گرفتن وزن این دو خودرو و نزدیکی توان پیشرانه در آن‌ها عملکرد فنی نزدیکی به هم دارند.

نکته بارز در فضای داخلی هر دو خودرو محدود بودن فضای بار پشت ردیف دوم صندلی است که برای کراس‌اوورهای کوپه نظیر دیگنیتی موضوعی کاملا طبیعی به حساب می‌آید. در حقیقت برای لذت بردن از طراحی خاص‌تر کراس‌اوور کوپه باید بخش قابل توجهی از فضای بار را فدای زیبایی طراحی کنید. حجم پیشرانه هر دو خودرو برابر با ۱.۵ لیتر و هر دو از نوع پرخوران توربو هستند با این تمایز که پیشرانه فیدلیتی با محصولات به کار رفته در خانواده چری در ایران (خانواده فونیکس) یکسان و است. از این رو از دیدگاه تامین قطعات در بازار کشور فراوانی بیشتری را تجربه می‌کند. گسترش خیره‌کننده حجم فروش کراس‌اوورها در دو دهه گذشته حقیقتی غیر قابل انکار است. بازار ایران نیز از این تغییر خیره‌کننده مستثنا نشده و امروز بیشتر خودروهای مونتاژی با ریشه چینی در بازار کشور را کراس‌اوورهای سایز کوچک یا متوسط تشکیل می‌دهند.

البته بهمن موتور باز در این قسمت با کشورهای دیگر متمایز شده است چرا که در کشورهای دیگر گیربکس 5 سرعته دستی در کنار گیربکس CVT اتوماتیک به فروش می‌رسد. بررسی و مقایسه دو خودروی دیگنیتی و فیدلیتی یکی از مقایسه های بسیار جذاب در بازار خودرو می باشد که در میان هوادارن هر کدام از این خودرو ها سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این مقاله به مقایسه این دو خودروی کراس اوور از لحاظ مشخصات فنی، طراحی داخلی و خارجی، آپشن های موجود و ایمنی و قیمت آنها می پردازیم. به‌طورکلی در مقایسه فیدلیتی با دیگنیتی می‌توان نتیجه گرفت از نظر ایمنی و امکانات رفاهی در جایگاه یکسانی قرار دارند و انتخاب بین این دو گزینه به ترجیحات شخصی و بودجه شما برمی‌گردد. با مشاهده شرایط فروش اقساطی بهمن موتور می‌توانید پلن‌های خرید اقساطی این دو خودرو را مشاهده کرده و در کمترین زمان ممکن مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.

برخلاف تیگو ۸ پرومکس، پنل لمسی-گرافیکی تنظیمات تهویه پرستیژ، علاوه بر دکمه‌های لمسی دارای کلیدهای گردان فیزیکی است که به‌نحو دلپذیری کار می‌کنند و هر کاربر جلو می‌تواند تنظیمات تهویه را به کمک این کلیدها به‌صورت جداگانه برای بخش جلو یا عقب تنظیم کند. ردیف دوم این دو خودروها نیز دارای پنل تنظیم تهویه اختصاصی است که کاربردپذیری و راحتی تنظیم سیستم تهویه را برای سرنشینان ردیف عقب ارتقا می‌بخشد. سیستم دستیار ترمز اضطراری و سیستم نظارت بر خستگی راننده به افزایش ایمنی خودرو کمک می‌کنند. اما دیگنیتی نیز دارای امکانات ایمنی مهمی مانند سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیک و سیستم جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها است.

بدین ترتیب هنگام تعویض دنده، انتقال نیروی موتور به گیربکس تقریبا به‌طور مداوم برقرار است و دیگر شاهد افت یا قطع گشتاور ارسالی موتور به گیربکس هنگام کلاچ‌گیری نخواهیم بود. همین موضوع باعث شده تا این گونه جعبه‌دنده به‌ویژه در شتاب‌گیری ثانویه بسیار موثر عمل کند و کارایی موتور و شتاب خودرو را بهبود دهد. اما این نوع گیربکس‌ها معمولا در شروع حرکت خودرو از حالت توقف کامل با مقداری تاخیر ناشی از در مدار قرار نگرفتن کامل کلاچ‌ یا همان حالت نیم‌کلاچ‌بودن، مواجه هستند که شتاب اولیه آنها را کاهش می‌دهد. این مورد در فیدلیتی پرستیژ و تیگو ۸ پرومکس تا حدودی احساس می‌شود، اما به نظر می‌رسد که تاخیر اولیه گیبرکس در فیدلیتی پرستیژ محسوس‌تر باشد.

مصرف سوخت ترکیبی دیگنیتی ۷.۳ لیتر و فیدلیتی ۸.۱ لیتر است که در حالت کلی دیگنیتی مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به فیدلیتی دارد. وجود تحریم‌ها و منع واردات خودرو باعث تولید این دو خودرو توسط این کمپانی برای پر کردن خلا کراس اوورهای شهری بوده است. البته همانطور که گفته شد فیدلیتی و دیگنیتی خودروی چینی می‌باشند که خودروی فیدلیتی الهام گرفته و برگرفته از جتور ایکس 70 و دیگنیتی نیز همان دانگ فنگ ix5 می‌باشد که در ایران با این نام نیز شناخته می‌شود. فیدلیتی (FIDELITY) و دیگنیتی (DIGNITY) ماشین چینی‌هایی از برند معروف چری که سروصدای زیادی در ایران به پا کرده اند. در این مقاله سعی بر مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی، همچنین مشخصات فنی و آپشن‌های موجود در این دو کراس اوور سایز متوسط داریم.

خودروی فیدلیتی در استفاده های شهری قادر است حدودا 8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر، در استفاده های خارج شهری 2/7 لیتر و در موارد کاربرد ترکیبی 5/7 لیتر بنزین مصرف نماید، میزان مصرف سوخت تقریبا با خودروی دیگنیتی برابری می کند. پیشرانه توربوشارژر خودروی دیگنیتی، باتوجه به جعبه دنده اتوماتیک استفاده شده در این خودرو قادر است میزان مصرف سوخت 5/7 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر کارکرد ترکیبی، 4/5 لیتر کارکرد خارج شهری و 4/10 لیتر برای کارکرد داخل شهری داشته باشد. البته تمام این میزان مصارف سوختی در شرایط استاندارد برآورد شده است و ممکن است در صورت استفاده در شرایط واقعی با اعداد ذکر شده متفاوت باشد. در نهایت، با توجه به مزایا و معایب هر دو خودرو، خریداران باید بر اساس نیازهای خود، انتخاب نهایی را انجام دهند.

مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی از موضوعات داغی است که باعث شده است ماشین بازها برای انتخاب بین دو خودرویی که از لحاظ قیمتی، ابعاد و مشخصات فنی تشابُهات زیادی باهم دارند سردرگم باشند و ندانند کدام را بخرند. به همین دلیل ما در این بخش سعی کرده ایم در ابتدا به معرفی و بررسی هر یک از این خودروها بپردازیم و سپس با مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی بتوانیم شما در خرید این دو خودرو راهنمایی کنیم. همچنین این خودرو از سیستم هوشمند ورود کاربر بدون کلید و سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل برخوردار است.

در آخر مقاله مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی باید بگوییم که انصافا هر دو محصول جدید گروه خودروسازی بهمن نکات مثبت فراوانی دارند و در کلاس نه‌چندان پرتنوع کراس اوورهای خانوادگی موجود در ایران می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. ولی اگر بخواهید از این بین یکی را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا اولویت‌های خود را پررنگ کرده و بعد از آن روی این یکی از این دو خودرو دست بگذارید. فیدلیتی و دیگنیتی هر دو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کنند، اما با وجود این شباهت، در عملکرد فنی تفاوت‌هایی دارند. فیدلیتی با گیربکس شش سرعته دو کلاچه خود، قابلیت انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را به صورت بهینه‌تری فراهم می‌کند که به مصرف سوخت بهینه‌تر در شرایط شهری منجر می‌شود. پس از بررسی قیمت فیدلیتی در بازار آزاد به قیمت کارخانه فیدلیتی در اسفند ۱۴۰۳ می‌رسیم. بر اساس اعلام شرکت بهمن موتور، قیمت کارخانه فیدلیتی الیت تیپ ۱ پنج نفره مدل ۱۴۰۴ نزدیک به ۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان تعیین شده است.همچنین فیدلیتی الیت تیپ ۲ هفت نفره مدل ۱۴۰۴ حوالی ۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان در نمایندگی‌های بهمن موتور به فروش می‌رسد.

البته این سیستم به اندازه سامانه‌های چهار چرخ محرک شاسی‌بلندهای تمام‌عیار، کارآمد نیست و زوایای ورود و خروج محدود این شاسی‌بلند شهری نیز اجازه عبور بی‌دردسر از مسیرهای آفرودی با درجه ناهمواری بالا را نمی‌دهد. این نوع از جعبه‌دنده‌ها در واقع از لحاظ تجهیزات داخلی و در اصطلاح مکانیک‌ها، از نظر نوع تودلی شباهت زیادی به اجزای داخل جعبه‌دنده‌های دستی دارند با این تفاوت که سیستم کلاچ آنها به حالت دوگانه اتوماتیک درآمده که یکی برای تعویض دنده‌های فرد و دیگری برای تعویض دنده‌های زوج مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازسوی‌دیگر، طراحی داخلی دیگنیتی با استفاده از متریال باکیفیت و چرم مصنوعی، تناسب خوبی با طراحی بیرونی آن دارد.

پیشرانه‌ای قرار گرفته در این خودرو 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ است که باعث تولید 155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه می‌شود. 12.5 تا 13 ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت در برسد. با این مشخصات برآورد حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت دور از انتظار نمی‌باشد. اگر به‌ دنبال خودرو‌های کراس‌اوور چینی دیگری نیز هستید، بررسی خودروهای دانگ فنگ نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

برای اینکه بتوانید مقایسه‌ای با خودروهای معمول بازار داشته باشید، در جدول زیر ابعاد این دو خودرو را در مقایسه با دو شاسی بلند هیوندای سانتافه و جک S5 آورده‌ایم. همین که پا به کابین این دو شاسی‌بلند چینی می‌گذارید، با نوعی طراحی ناشی از عناصر بصری مدرن و کاملا زیبا روبرو می‌شوید. همچنین از مواد نرم و مرغوب به همراه روکش‌های چرمی در قسمت‌های پرلمس داشبورد و پنل درها استفاده شده که در نوع خود می‌توانند رضایت بالایی در سطح سلیقه‌های مختلف ایجاد کنند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد با بالا و پایین شدن هرروزه قیمت خودرو در بازار و نواسانات موجود این مبلغ نیز دست خوش تغییراتی بوده، اما با این حال قیمت این دو اتومبیل در کارخانه چیزی میان هفتصد و پنجاه میلیون تا هفتصد و نود پنج میلیون تومان است.

دیگنیتی اگرچه از دیدگاه فنی کمی ضعیف‌تر از فیدلیتی عمل می‌کند، اما در عوض یکی از اولین کراس‌اوورهای دارای طراحی کوپه در بازار ایران به حساب می‌آید که از دیدگاه زیبایی بصری و خاص‌گرایی جلوه برجسته‌تری نسبت به فیدلیتی دارد. از سوی دیگر، فیدلیتی به دلیل تعلق به برند مادر یعنی چری، از پلتفرم مشترک با فونیکس تیگو ۸ بهره می‌گیرد. به عنوان مثال، گیربکس به کار رفته در فیدلیتی پرایم نمونه اتوماتیک دو کلاچ خشک است، اما در دیگنیتی با یک گیربکس ضریب متغیر CVT مواجهیم که ازدیدگاه دوام و لذت رانندگی جایگاه چندان محبوب و مطلوبی در بازار جهان و مخصوصا ایران ندارد. امنیت خودرو از مهم‌ترین مواردی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد. از شواهد پیداست که هیچکدام از این دو خودروی چینی به طور رسمی مورد ارزیابی ایمنی قرار نگرفته‌اند. با این همه در فیدلیتی از تجهیزات ایمنی بیشتری نسبت به دیگنیتی استفاده شده است.

ظاهر زیبای دیگنیتی باعث تمایز این خودرو با خودروهای چینی دیگر و افزایش طرفداران کراس اوور‌های کوپه در ایران شده است. یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی تحت عنوان بهمن موتور، خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی را برای عرضه در بازار داخلی در برنامه کار خود قرار داده است و با این تصمیم توانست سود خوبی را از آن خود کند چرا که این دو خودرو از محبوبیت بالای برخوردار است. همچنین، فیدلیتی از گیربکس دو کلاچه خشک بهره می‌برد، در حالی که دیگنیتی از گیربکس CVT استفاده می‌کند. این خودرو نخستین بار توسط گروه خودروسازی چری در سال ۲۰۱۸ وارد بازار بین المللی شد.

در مقابل صندوق عقب خودروی دیگنیتی فقط 780 لیتر فضا به خود اختصاص داده است و همین اندازه نیز برای مصارف خانوادگی مورد قبول می باشد. در این قسمت می خواهیم نمای داخلی و طراحی کابین دو خودرو فیدلیتی و دیگنیتی را با یکدیگر مقایسه کرده و آپشن های آن ها را یادآور شویم. کابین دیگنیتی همانند ظاهر بیرونی آن اسپرت تر از فیدلیتی بوده و وقار و آرامش فیدلیتی به علت طرح کابین عامه پسند تر است.

مقایسه فنی بین دیگنیتی و فیدلیتی به‌منظور بهترین انتخاب بر اساس نیاز‌ها و ترجیحات فردی خریداران می‌تواند مفید باشد. در زیر، مشخصات فنی مهم این دو خودرو را در جدول نشان داده و در ادامه آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. از این منظر، دیگنیتی پرایم دارای طراحی اندکی رادیکال و خارج از عرف رایج در زمان عرضه است. نمای خارجی خودرو از هر نوع اغراق بی‌مورد به دور است و تلاش بسیار شده است تا سادگی در عین رادیکال‌گرایی هدف اصلی در طراحی باشد. به همین دلیل نمای جلو خودرو تنها یک جلوپنجره با طراحی مشبک کهکشانی را دربر می‌گیرد که در دو طرف به چراغ‌ها چسبیده است. اما طراحی نمای انتهایی خودرو از چراغ‌های به‌هم‌پیوسته با سیستم روشنایی LED تشکیل شده که با پیوستگی چراغ‌های جلو به جلوپنجره خودرو هماهنگی نسبی دارد.

از قابلیت‌های ایمنی دیگر این دو اتومبیل باید سیستم کنترل کشش ( ATC,ACR, TRC و TCS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، کنترل حرکت در سراشیبی و سرازیری، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قفل کودک، کمربند‌های ایمنی پیش کشنده و … را نام برد. در نکات گفته شده هر دو خودرو با یکدیگر شباهت دارند، اما فیدلیتی دارای دو سیستم است که دیگنیتی از آن بی بهره است. در همین میان شرکت خودروسازی بهمن موتور ساخت دو اتوموبیل جدید فیدیلتی و دیگنیتی را به عهده گرفته است. این محصول کراس اوور کوپه سایز متوسط است و در مقابل آن خودرو‌هایی همانند جک S5 و چری تیگو۷ قرار می‌گیرد. در مقایسه فیدلیتی با دیگنیتی از نظر مصرف سوخت، فیدلیتی با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه خود نسبت به دیگنیتی که از گیربکس CVT استفاده می‌کند، بهتر عمل می‌کند.

نکته مهم دیگر این است که کابین فیدلیتی پرستیژ بصورت ۷ نفره هم قابل سفارش است اما دیگنیتی پرستیژ تنها در نسخه ۵ نفره عرضه می شود. با توجه به مقایسه فنی فوق، انتخاب بین دیگنیتی و فیدلیتی وابسته به نیازها و ترجیحات فردی خریدار می‌باشد. افرادی که از عملکرد و قدرت موتور بالاتر علاقه دارند، ممکن است به فیدلیتی تمایل داشته باشند. همچنین، کسانی که به‌صرفه‌ترین مصرف سوخت و ظرفیت باک بزرگتر علاقه دارند، ممکن است دیگنیتی را ترجیح دهند. یک خودروی کراس اوور خانوادگی با ظاهری لوکس و جدی است، که خطوط تیز و شکسته در بدنه آن به چشم می‌آید.

فیدلیتی و دیگنیتی هر دو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می‌برند. قدرت موتور فیدلیتی 155 اسب بخار و گشتاور آن 230 نیوتن‌متر است، در حالی که دیگنیتی قدرتی معادل 148 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر دارد. این تفاوت‌ها شاید کوچک به نظر برسند؛ اما در شرایط رانندگی با سرعت بالا و در سربالایی‌ها محسوس‌تر خواهند بود و فیدلیتی عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید شرایط فروش فیدلیتی اقساطی، برای افرادی که امکان پرداخت نقدی ندارند، می‌تواند یک گزینه جذاب باشد.

از جمع بندی ظاهری این دو خودرو متوجه می شویم، فیدلیتی متناسب با ذائقه های خانوادگی و تجملاتی طراحی و تولید شده است و عموما در مقایسه با دیگنیتی لاکچری تر به شمار می آید. در مقابل دیگنیتی قوس جذابی در قسمت انتهایی سقف خود داشته و این موضوع یکی از برجسته ترین شاخصه های ظاهری این خودرو به شمار می آید و آن را در دسته خودروهای کراس اوور کوپه قرار می دهد. دیگنیتی به علت برخورداری از ظاهر کوپه شکل ماشینی جذاب و مدرن بوده و توانسته است مورد پسند قشر جوان واقع شود. شباهت دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از نظر مشخصات فنی، استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و هر دو دیفرانسیل جلو هستند اما این بدان معنا نیست که عملکرد دو خودرو مشابه است زیرا گیربکس‌های استفاده شده در این دو شاسی‌بلند متفاوت است و باعث شده تا تجربه‌ای بسیار متفاوت را در هر کدام تجربه کنید. خودروی فیدلیتی از نظر ابعاد و اندازه بسیار شبیه خودروی هیوندای سانتافه است و جزو کراس‌اوورهای هفت نفره ایران محسوب می‌شود.

به همین خاطر در این مقاله از گروه آکادمی مالی مسعود به سراغ مقایسه آن‌ها رفتیم. این مقایسه در ابعاد و بخش‌های مختلف بین این خودروهای محبوب چینی انجام شده است. بررسی امکانات و تجهیزات رفاهی خودروهای چینی برای مخاطبان آنها جذابیت بسیار بالایی دارد چرا که این خودروها به علت دارا بودن امکانات و تجهیزات رفاهی متعدد می‌توانند شرایط رفاهی مناسبی را برای راننده و سرنشینان خود فراهم نمایند. در این بین با مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی متوجه می‌شویم، هر دو خودرو شرایط تقریبا یکسانی را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهند. ناگفته نماند که قیمت دیگنیتی در حدود یک میلیارد و چهل میلیون تومان برآورد شده‌است. از سوی دیگر، فیدلیتی پرستیژ که نسخه لوکس‌تر فیدلیتی پرایم است، امکانات بیشتری نسبت به نسخه پایه خود دارد.

ظاهر دیگنیتی به دلیل جوان پسند بودن و طراحی متفاوت طرفداران بیشتری داشته است و علاوه بر این موضوع این خودرو اولین خودروی suv در ایران می‌باشد که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران 5 ستاره ایمنی را دریافت کرده است. مجهز بودن به ترمز ABS و سیستم کنترل کشش (TCS) و پایداری الکترونیکی (ESP) نیز در هر دو خودرو مشاهده می شود. بعلاوه هر دوی این خودروها قابلیت کنترل حرکت در سراشیبی (HAC) و سربالایی (DAC) داشته و مجهز به سیستم ضد سرقت و قفل کودک می باشند. در حالت کلی و با مقایسه جزئیات بیشتر به این نتیجه می رسیم که خودروی فیدلیتی به نسبت دیگنیتی امکانات رفاهی و آپشن های بیشتری داشته است. در صورتی که خودروی پر آپشن برای شما اهمیت دارد؛ پیشنهاد ما خودروی فیدلیتی می باشد. از نظر ابعاد، فیدلیتی با طول ۴۷۳۵ میلی‌متر و عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر، به عنوان یک خودرو بزرگ و جادار شناخته می‌شود.

گیربکس استفاده شده در دیگنیتی باعث شده تا در مقایسه با رقیب خود شتاب ضعیفی را در اختیار راننده قرار بدهد در نتیجه راننده فیدلیتی می‌تواند، رانندگی مهیجی را با خودروی خود تجربه کند. حالا که گروه بهمن زحمت کشیده و دو کراس اوور زیبا را به بازار عرضه کرده است، بهتر دیدیم که این چینی‌های خوش‌تیپ مقیم ایران را با هم روبرو کرده و یک مقاله اختصاصی و خواندنی درباره مقایسه فیدلیتی و دیگنیتی را به طومار مقالات مقایسه مجله خودرو همراه مکانیک اضافه کنیم. ظاهرا این موضوع برای شما هم جذابیت زیادی دارد، پس بیشتر از این معطل نکنید و این مقاله خواندنی را به طور کامل مطالعه بفرمایید. فیدلیتی با طراحی داخلی ارگونومیک خود، به ویژه با مانیتور بزرگ 10.25 اینچی در وسط داشبورد، توجه خاصی به نیازهای راننده و سرنشینان دارد. این مانیتور اطلاعات مختلفی از جمله سیستم مدیا، ناوبری، دوربین دنده عقب و دوربین 360 درجه را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، در نسخه پرستیژ فیدلیتی یک صفحه نمایش دیجیتال 2.3 اینچی برای نمایش اطلاعات جلو آمپر گذاشته شده است.

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که فیدلیتی به‌عنوان خودرویی با ظاهری محافظه‌کارانه و بیشتر مناسب خانواده‌ها شناخته شود. دیگنیتی پرایم نام ایرانی منتخب بهمن موتور برای خودرو فنگون ix5 (از زیرمجموعه دانگ فنگ) و فیدلیتی پرایم نیز نام داخلی این شرکت برای جتور X70 نسل اول (از زیرمجموعه شرکت چری) در بازار کشور است. با توجه به تغییر نام به منظور ادامه همکاری با شرکت‌های چینی در دوران تحریم و همچنین سختگیری‌های ارگان‌های داخلی کشور در انتخاب اساسی شرکت‌ها و محصولات، جالب است که نام این دو خودرو کاملا برگرفته از لغات انگلیسی به معنای وقار و متانت برای دیگنیتی (Dignity) و صداقت و وفاداری برای فیدلیتی (Fidelity) است. در این بخش قصد داریم به مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی از نظر تجربه رانندگی بپردازیم.

فیدلیتی همان جتور X70 چینی می باشد که بهمن موتور تحت عنوانی جدید آن را به بازار عرضه می نماید. ابعاد فیدلیتی در حد هیوندای سانتافه بوده و حدودا از سال 1400 وارد بازار داخلی شده است. این خودرو کراس اوور در ابتدا به صورت نسخه تیپ معمولی و سپس به صورت لوکس و آپشنال در اختیار مشتریان قرار گرفت.

کمپانی چری دو نسخه از این محصول خود را در اختیار مخاطبان قرار داده که در این بین گروه صنعتی بهمن نسخه لوکس آن را وارد ایران کرده است. همچنین خودروهای سدان چری به‌عنوان رقیبی برای دیگنیتی و فیدلیتی محسوب می‌شوند. برای اطلاع از مشخصات و شرایط فروش اقساطی چری می‌توانید با کارشناسان ما از طریق راه‌های ارتباطی موجود در ارتباط باشید. مصرف سوخت خودرو دیگنیتی در شهر معادل ۱۰.۴، خارج از شهر ۵.۴ لیتر و به‌صورت ترکیبی مصرف سوخت معادل ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. درصورتی‌که مصرف سوخت خودرو فیدلیتی معادل 8.1 لیتر در 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی است؛ البته این مصرف سوخت برای خودرو 1575 کیلوگرمی قابل‌قبول خواهد بود. از نظر استاندارد آلایندگی هر دو خودرو فیدلیتی و دیگنیتی از سطح یورو ۵ تبعیت می‌کنند.

در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. همچنین انتخاب ظرفیت 5 یا 7 نفره در خودروی فیدلیتی باعث تغییر اندازه این خودرو نمیشود و فقط تعداد صندلی‌ها کم و زیاد می‌شود. همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم این دوخودرو از جمله محصولات جدید گروه صنعتی بهمن هستند که به علت دارا بودن طراحی ظاهری جذاب توانسته‌اند محبوبیت بالایی را بدست آورد. حال امروز در خودروبانک سعی داریم نگاهی مختصر به مشخصات این دو محصول شاسی‌بلند جدید بهمن موتور داشته باشیم که تفاوت زیادی میان قیمت آنان وجود ندارد، اما می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار دهد و در واقع برای دو قشر مخاطب متفاوت ساخته شده‌اند. کمپانی چری در سال ۲۰۱۸ برند جتور را تاسیس کرد تا محصولاتی متفاوت نسبت به سری تیگو روانه بازار کند و بخش دیگری از سلیقه‌های مشتریان را به تسخیر کراس‌اوورهای متفاوت این نشان تجاری متبوع خود درآورد. فیدلیتی با چهره‌ای جدی و خطوط شکسته و تیز، ظاهری شبیه به خودروهای آمریکایی دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *